Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

5 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış sonrasında müşterilerinize teşekkür etmek için kullanacağınız farklı yöntemlerle de yapabilirsiniz. Müşterilerinize teşekkür etmek için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ve bu rehberimizde de bu yöntemlerden 5 tanesini ele alacağız.

Teşekkür etme eylemini farklı başlıklar altında değerlendirerek, bu başlıklara göre farklı yöntemleri kullanabilirsiniz. Kimlere teşekkür etmeniz gerekiyor sorusunun cevabını da aşağıdaki gibi sıralayabilirsiniz. Bunlardan birini de seçebileceğiniz gibi birkaçından da yararlanabilirsiniz.

  • Tüm müşteriler
  • Siteden tekrar alışveriş yapan müşteriler
  • Destek bölümünüze ulaşan kullanıcılar
  • Müşterilerinizin doğum günü ve özel günlerinde
  • Tamamen rastgele yapılmış teşekkürler mesajları
  • Özel günlere özel indirim ve kuponlarla yapılan teşekkürler

Bu teşekkürler mesajlarını iletebilmek için belli bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Bu strateji sonrasında bu davranışların sürekliliğini korumanız bir hayli önemli. Bunun yanı sıra bu eylemlerin de bir maliyeti olacağını unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de teşekkürler eylemleri için de belli bir bütçe belirlemeniz, bu çalışmaların sürekliliğini sağlarken, sizin de zarar etmemenize yardımcı olur.

El yazımı teşekkürler notları

El yazımı teşekkür notları, daha kişisel ve özel bir dokunuş için önemli bir eylemdir. Bu notlar şirketin arkasında gerçek bir kişi olduğunu ve mekanik veya dijital iletişimin dışında özel bir iletişim kurulduğu hissini uyandırır. Bu mesajlarınız hazırlarken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Kaliteli bir malzeme kullanın ve arkanızın kimliğini bu kartta yansıtın
  • Müşterinin ismini kullanın ve mesajınızı kişiselleştirin
  • Teşekkürler mesajınızı iletin ve mesajınızı yazma amacınızı belirtin
  • Müşterilerinizin satın aldıkları ürüne referans göstererek, özel bir mesaj yazın
  • Mesajın sonunda kişisel imzanızla beraber iyi dileklerinizi iletin

Hediye, örnek ürünler veya eşantiyon ürünler ekleyin

Bir diğer yöntem ise ürün paketlerinin içine hediyelik ürünler ya da eşantiyonlar eklemek olabilir. Paket açılım deneyimini daha iyi bir hale getirmek ve kullanıcılara bir sürpriz yapmak için bu tür yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürün örnekleri (sample) de ekleyerek, müşterilerinizin daha önce denemedikleri ürünleri denemelerini sağlayabilirsiniz. Bu sample ürün yöntemi genellikle kozmetik firmaları tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Müşterilerinize ücretsiz olarak bu tür ürünler sunuyor olmanız, onların memnuniyetini artıracağı gibi sadakatlerini de artıracaktır.

Videolarla kişisel dokunuşlar yaratabilirsiniz

Teşekkürler mesajlarınızı videolarla iletmek de farklı bir kişisel dokunuş yaratmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Önceden hazırlanmış bir videoyu sipariş müşteriye ulaştıktan sonra ya da ödeme alındıktan sonra kullanıcının e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Bu videoları bir adım öteye götürmek için bu mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve müşterilerinizin isimlerinizi kullanarak bu videoları hazırlayabilirsiniz. Biraz zor bir yöntem olsa da bu tür yaklaşımlar müşterilerinizin bir hayli hoşuna gidecektir.

Videolarda kişiselleştirme mesajlarını Yemeksepeti birkaç yıldır yapmakta. Kullanıcıların doğum günlerine özel hazırlanan farklı konsept videolarla doğrudan kişisel mesajlar bu videolarda iletiliyor.

Sonraki alışverişler için indirim kuponları sunun

Müşterilerinize teşekkür mesajlarınızın yanında bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda ilerleyen zamanlarda bu müşterilerin tekrar tekrar sitenize gelmelerini ve yeniden alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda onları etiketleyin

Sizden satın aldıkları ürünleri sosyal hesaplarında paylaşan müşterilerinizi bularak, kendi hesaplarınızda da bu gönderileri tekrar paylaşabilir ve sonrasında da müşterilerinizi etiketleyebilirsiniz. Birçok kullanıcı bu davranışlardan memnun olmaktadır. Çünkü hem onlara teşekkür etmiş olursunuz hem de onlarla ilgili paylaşım yapmış olursunuz. Bu çalışmaları yapmak için markanıza özel hashtag’ler oluşturarak, müşterilerinizin bu hashtag’leri kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan