fbpx

Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış sonrasında müşterilerinize teşekkür etmek için kullanacağınız farklı yöntemlerle de yapabilirsiniz. Müşterilerinize teşekkür etmek için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ve bu rehberimizde de bu yöntemlerden 5 tanesini ele alacağız.

Teşekkür etme eylemini farklı başlıklar altında değerlendirerek, bu başlıklara göre farklı yöntemleri kullanabilirsiniz. Kimlere teşekkür etmeniz gerekiyor sorusunun cevabını da aşağıdaki gibi sıralayabilirsiniz. Bunlardan birini de seçebileceğiniz gibi birkaçından da yararlanabilirsiniz.

  • Tüm müşteriler
  • Siteden tekrar alışveriş yapan müşteriler
  • Destek bölümünüze ulaşan kullanıcılar
  • Müşterilerinizin doğum günü ve özel günlerinde
  • Tamamen rastgele yapılmış teşekkürler mesajları
  • Özel günlere özel indirim ve kuponlarla yapılan teşekkürler

Bu teşekkürler mesajlarını iletebilmek için belli bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Bu strateji sonrasında bu davranışların sürekliliğini korumanız bir hayli önemli. Bunun yanı sıra bu eylemlerin de bir maliyeti olacağını unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de teşekkürler eylemleri için de belli bir bütçe belirlemeniz, bu çalışmaların sürekliliğini sağlarken, sizin de zarar etmemenize yardımcı olur.

El yazımı teşekkürler notları

El yazımı teşekkür notları, daha kişisel ve özel bir dokunuş için önemli bir eylemdir. Bu notlar şirketin arkasında gerçek bir kişi olduğunu ve mekanik veya dijital iletişimin dışında özel bir iletişim kurulduğu hissini uyandırır. Bu mesajlarınız hazırlarken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Kaliteli bir malzeme kullanın ve arkanızın kimliğini bu kartta yansıtın
  • Müşterinin ismini kullanın ve mesajınızı kişiselleştirin
  • Teşekkürler mesajınızı iletin ve mesajınızı yazma amacınızı belirtin
  • Müşterilerinizin satın aldıkları ürüne referans göstererek, özel bir mesaj yazın
  • Mesajın sonunda kişisel imzanızla beraber iyi dileklerinizi iletin

Hediye, örnek ürünler veya eşantiyon ürünler ekleyin

Bir diğer yöntem ise ürün paketlerinin içine hediyelik ürünler ya da eşantiyonlar eklemek olabilir. Paket açılım deneyimini daha iyi bir hale getirmek ve kullanıcılara bir sürpriz yapmak için bu tür yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürün örnekleri (sample) de ekleyerek, müşterilerinizin daha önce denemedikleri ürünleri denemelerini sağlayabilirsiniz. Bu sample ürün yöntemi genellikle kozmetik firmaları tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Müşterilerinize ücretsiz olarak bu tür ürünler sunuyor olmanız, onların memnuniyetini artıracağı gibi sadakatlerini de artıracaktır.

Videolarla kişisel dokunuşlar yaratabilirsiniz

Teşekkürler mesajlarınızı videolarla iletmek de farklı bir kişisel dokunuş yaratmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Önceden hazırlanmış bir videoyu sipariş müşteriye ulaştıktan sonra ya da ödeme alındıktan sonra kullanıcının e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Bu videoları bir adım öteye götürmek için bu mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve müşterilerinizin isimlerinizi kullanarak bu videoları hazırlayabilirsiniz. Biraz zor bir yöntem olsa da bu tür yaklaşımlar müşterilerinizin bir hayli hoşuna gidecektir.

Videolarda kişiselleştirme mesajlarını Yemeksepeti birkaç yıldır yapmakta. Kullanıcıların doğum günlerine özel hazırlanan farklı konsept videolarla doğrudan kişisel mesajlar bu videolarda iletiliyor.

Sonraki alışverişler için indirim kuponları sunun

Müşterilerinize teşekkür mesajlarınızın yanında bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda ilerleyen zamanlarda bu müşterilerin tekrar tekrar sitenize gelmelerini ve yeniden alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda onları etiketleyin

Sizden satın aldıkları ürünleri sosyal hesaplarında paylaşan müşterilerinizi bularak, kendi hesaplarınızda da bu gönderileri tekrar paylaşabilir ve sonrasında da müşterilerinizi etiketleyebilirsiniz. Birçok kullanıcı bu davranışlardan memnun olmaktadır. Çünkü hem onlara teşekkür etmiş olursunuz hem de onlarla ilgili paylaşım yapmış olursunuz. Bu çalışmaları yapmak için markanıza özel hashtag’ler oluşturarak, müşterilerinizin bu hashtag’leri kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan