Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış sonrasında müşterilerinize teşekkür etmek için kullanacağınız farklı yöntemlerle de yapabilirsiniz. Müşterilerinize teşekkür etmek için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ve bu rehberimizde de bu yöntemlerden 5 tanesini ele alacağız.

Teşekkür etme eylemini farklı başlıklar altında değerlendirerek, bu başlıklara göre farklı yöntemleri kullanabilirsiniz. Kimlere teşekkür etmeniz gerekiyor sorusunun cevabını da aşağıdaki gibi sıralayabilirsiniz. Bunlardan birini de seçebileceğiniz gibi birkaçından da yararlanabilirsiniz.

  • Tüm müşteriler
  • Siteden tekrar alışveriş yapan müşteriler
  • Destek bölümünüze ulaşan kullanıcılar
  • Müşterilerinizin doğum günü ve özel günlerinde
  • Tamamen rastgele yapılmış teşekkürler mesajları
  • Özel günlere özel indirim ve kuponlarla yapılan teşekkürler

Bu teşekkürler mesajlarını iletebilmek için belli bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Bu strateji sonrasında bu davranışların sürekliliğini korumanız bir hayli önemli. Bunun yanı sıra bu eylemlerin de bir maliyeti olacağını unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de teşekkürler eylemleri için de belli bir bütçe belirlemeniz, bu çalışmaların sürekliliğini sağlarken, sizin de zarar etmemenize yardımcı olur.

El yazımı teşekkürler notları

El yazımı teşekkür notları, daha kişisel ve özel bir dokunuş için önemli bir eylemdir. Bu notlar şirketin arkasında gerçek bir kişi olduğunu ve mekanik veya dijital iletişimin dışında özel bir iletişim kurulduğu hissini uyandırır. Bu mesajlarınız hazırlarken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Kaliteli bir malzeme kullanın ve arkanızın kimliğini bu kartta yansıtın
  • Müşterinin ismini kullanın ve mesajınızı kişiselleştirin
  • Teşekkürler mesajınızı iletin ve mesajınızı yazma amacınızı belirtin
  • Müşterilerinizin satın aldıkları ürüne referans göstererek, özel bir mesaj yazın
  • Mesajın sonunda kişisel imzanızla beraber iyi dileklerinizi iletin

Hediye, örnek ürünler veya eşantiyon ürünler ekleyin

Bir diğer yöntem ise ürün paketlerinin içine hediyelik ürünler ya da eşantiyonlar eklemek olabilir. Paket açılım deneyimini daha iyi bir hale getirmek ve kullanıcılara bir sürpriz yapmak için bu tür yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürün örnekleri (sample) de ekleyerek, müşterilerinizin daha önce denemedikleri ürünleri denemelerini sağlayabilirsiniz. Bu sample ürün yöntemi genellikle kozmetik firmaları tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Müşterilerinize ücretsiz olarak bu tür ürünler sunuyor olmanız, onların memnuniyetini artıracağı gibi sadakatlerini de artıracaktır.

Videolarla kişisel dokunuşlar yaratabilirsiniz

Teşekkürler mesajlarınızı videolarla iletmek de farklı bir kişisel dokunuş yaratmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Önceden hazırlanmış bir videoyu sipariş müşteriye ulaştıktan sonra ya da ödeme alındıktan sonra kullanıcının e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Bu videoları bir adım öteye götürmek için bu mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve müşterilerinizin isimlerinizi kullanarak bu videoları hazırlayabilirsiniz. Biraz zor bir yöntem olsa da bu tür yaklaşımlar müşterilerinizin bir hayli hoşuna gidecektir.

Videolarda kişiselleştirme mesajlarını Yemeksepeti birkaç yıldır yapmakta. Kullanıcıların doğum günlerine özel hazırlanan farklı konsept videolarla doğrudan kişisel mesajlar bu videolarda iletiliyor.

Sonraki alışverişler için indirim kuponları sunun

Müşterilerinize teşekkür mesajlarınızın yanında bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda ilerleyen zamanlarda bu müşterilerin tekrar tekrar sitenize gelmelerini ve yeniden alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda onları etiketleyin

Sizden satın aldıkları ürünleri sosyal hesaplarında paylaşan müşterilerinizi bularak, kendi hesaplarınızda da bu gönderileri tekrar paylaşabilir ve sonrasında da müşterilerinizi etiketleyebilirsiniz. Birçok kullanıcı bu davranışlardan memnun olmaktadır. Çünkü hem onlara teşekkür etmiş olursunuz hem de onlarla ilgili paylaşım yapmış olursunuz. Bu çalışmaları yapmak için markanıza özel hashtag’ler oluşturarak, müşterilerinizin bu hashtag’leri kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin