Blog

Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış sonrasında müşterilerinize teşekkür etmek için kullanacağınız farklı yöntemlerle de yapabilirsiniz. Müşterilerinize teşekkür etmek için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ve bu rehberimizde de bu yöntemlerden 5 tanesini ele alacağız.

Teşekkür etme eylemini farklı başlıklar altında değerlendirerek, bu başlıklara göre farklı yöntemleri kullanabilirsiniz. Kimlere teşekkür etmeniz gerekiyor sorusunun cevabını da aşağıdaki gibi sıralayabilirsiniz. Bunlardan birini de seçebileceğiniz gibi birkaçından da yararlanabilirsiniz.

  • Tüm müşteriler
  • Siteden tekrar alışveriş yapan müşteriler
  • Destek bölümünüze ulaşan kullanıcılar
  • Müşterilerinizin doğum günü ve özel günlerinde
  • Tamamen rastgele yapılmış teşekkürler mesajları
  • Özel günlere özel indirim ve kuponlarla yapılan teşekkürler

Bu teşekkürler mesajlarını iletebilmek için belli bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Bu strateji sonrasında bu davranışların sürekliliğini korumanız bir hayli önemli. Bunun yanı sıra bu eylemlerin de bir maliyeti olacağını unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de teşekkürler eylemleri için de belli bir bütçe belirlemeniz, bu çalışmaların sürekliliğini sağlarken, sizin de zarar etmemenize yardımcı olur.

El yazımı teşekkürler notları

El yazımı teşekkür notları, daha kişisel ve özel bir dokunuş için önemli bir eylemdir. Bu notlar şirketin arkasında gerçek bir kişi olduğunu ve mekanik veya dijital iletişimin dışında özel bir iletişim kurulduğu hissini uyandırır. Bu mesajlarınız hazırlarken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Kaliteli bir malzeme kullanın ve arkanızın kimliğini bu kartta yansıtın
  • Müşterinin ismini kullanın ve mesajınızı kişiselleştirin
  • Teşekkürler mesajınızı iletin ve mesajınızı yazma amacınızı belirtin
  • Müşterilerinizin satın aldıkları ürüne referans göstererek, özel bir mesaj yazın
  • Mesajın sonunda kişisel imzanızla beraber iyi dileklerinizi iletin

Hediye, örnek ürünler veya eşantiyon ürünler ekleyin

Bir diğer yöntem ise ürün paketlerinin içine hediyelik ürünler ya da eşantiyonlar eklemek olabilir. Paket açılım deneyimini daha iyi bir hale getirmek ve kullanıcılara bir sürpriz yapmak için bu tür yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürün örnekleri (sample) de ekleyerek, müşterilerinizin daha önce denemedikleri ürünleri denemelerini sağlayabilirsiniz. Bu sample ürün yöntemi genellikle kozmetik firmaları tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Müşterilerinize ücretsiz olarak bu tür ürünler sunuyor olmanız, onların memnuniyetini artıracağı gibi sadakatlerini de artıracaktır.

Videolarla kişisel dokunuşlar yaratabilirsiniz

Teşekkürler mesajlarınızı videolarla iletmek de farklı bir kişisel dokunuş yaratmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Önceden hazırlanmış bir videoyu sipariş müşteriye ulaştıktan sonra ya da ödeme alındıktan sonra kullanıcının e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Bu videoları bir adım öteye götürmek için bu mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve müşterilerinizin isimlerinizi kullanarak bu videoları hazırlayabilirsiniz. Biraz zor bir yöntem olsa da bu tür yaklaşımlar müşterilerinizin bir hayli hoşuna gidecektir.

Videolarda kişiselleştirme mesajlarını Yemeksepeti birkaç yıldır yapmakta. Kullanıcıların doğum günlerine özel hazırlanan farklı konsept videolarla doğrudan kişisel mesajlar bu videolarda iletiliyor.

Sonraki alışverişler için indirim kuponları sunun

Müşterilerinize teşekkür mesajlarınızın yanında bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda ilerleyen zamanlarda bu müşterilerin tekrar tekrar sitenize gelmelerini ve yeniden alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda onları etiketleyin

Sizden satın aldıkları ürünleri sosyal hesaplarında paylaşan müşterilerinizi bularak, kendi hesaplarınızda da bu gönderileri tekrar paylaşabilir ve sonrasında da müşterilerinizi etiketleyebilirsiniz. Birçok kullanıcı bu davranışlardan memnun olmaktadır. Çünkü hem onlara teşekkür etmiş olursunuz hem de onlarla ilgili paylaşım yapmış olursunuz. Bu çalışmaları yapmak için markanıza özel hashtag’ler oluşturarak, müşterilerinizin bu hashtag’leri kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!