Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış sonrasında müşterilerinize teşekkür etmek için kullanacağınız farklı yöntemlerle de yapabilirsiniz. Müşterilerinize teşekkür etmek için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ve bu rehberimizde de bu yöntemlerden 5 tanesini ele alacağız.

Teşekkür etme eylemini farklı başlıklar altında değerlendirerek, bu başlıklara göre farklı yöntemleri kullanabilirsiniz. Kimlere teşekkür etmeniz gerekiyor sorusunun cevabını da aşağıdaki gibi sıralayabilirsiniz. Bunlardan birini de seçebileceğiniz gibi birkaçından da yararlanabilirsiniz.

  • Tüm müşteriler
  • Siteden tekrar alışveriş yapan müşteriler
  • Destek bölümünüze ulaşan kullanıcılar
  • Müşterilerinizin doğum günü ve özel günlerinde
  • Tamamen rastgele yapılmış teşekkürler mesajları
  • Özel günlere özel indirim ve kuponlarla yapılan teşekkürler

Bu teşekkürler mesajlarını iletebilmek için belli bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Bu strateji sonrasında bu davranışların sürekliliğini korumanız bir hayli önemli. Bunun yanı sıra bu eylemlerin de bir maliyeti olacağını unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de teşekkürler eylemleri için de belli bir bütçe belirlemeniz, bu çalışmaların sürekliliğini sağlarken, sizin de zarar etmemenize yardımcı olur.

El yazımı teşekkürler notları

El yazımı teşekkür notları, daha kişisel ve özel bir dokunuş için önemli bir eylemdir. Bu notlar şirketin arkasında gerçek bir kişi olduğunu ve mekanik veya dijital iletişimin dışında özel bir iletişim kurulduğu hissini uyandırır. Bu mesajlarınız hazırlarken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Kaliteli bir malzeme kullanın ve arkanızın kimliğini bu kartta yansıtın
  • Müşterinin ismini kullanın ve mesajınızı kişiselleştirin
  • Teşekkürler mesajınızı iletin ve mesajınızı yazma amacınızı belirtin
  • Müşterilerinizin satın aldıkları ürüne referans göstererek, özel bir mesaj yazın
  • Mesajın sonunda kişisel imzanızla beraber iyi dileklerinizi iletin

Hediye, örnek ürünler veya eşantiyon ürünler ekleyin

Bir diğer yöntem ise ürün paketlerinin içine hediyelik ürünler ya da eşantiyonlar eklemek olabilir. Paket açılım deneyimini daha iyi bir hale getirmek ve kullanıcılara bir sürpriz yapmak için bu tür yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürün örnekleri (sample) de ekleyerek, müşterilerinizin daha önce denemedikleri ürünleri denemelerini sağlayabilirsiniz. Bu sample ürün yöntemi genellikle kozmetik firmaları tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Müşterilerinize ücretsiz olarak bu tür ürünler sunuyor olmanız, onların memnuniyetini artıracağı gibi sadakatlerini de artıracaktır.

Videolarla kişisel dokunuşlar yaratabilirsiniz

Teşekkürler mesajlarınızı videolarla iletmek de farklı bir kişisel dokunuş yaratmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Önceden hazırlanmış bir videoyu sipariş müşteriye ulaştıktan sonra ya da ödeme alındıktan sonra kullanıcının e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Bu videoları bir adım öteye götürmek için bu mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve müşterilerinizin isimlerinizi kullanarak bu videoları hazırlayabilirsiniz. Biraz zor bir yöntem olsa da bu tür yaklaşımlar müşterilerinizin bir hayli hoşuna gidecektir.

Videolarda kişiselleştirme mesajlarını Yemeksepeti birkaç yıldır yapmakta. Kullanıcıların doğum günlerine özel hazırlanan farklı konsept videolarla doğrudan kişisel mesajlar bu videolarda iletiliyor.

Sonraki alışverişler için indirim kuponları sunun

Müşterilerinize teşekkür mesajlarınızın yanında bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda ilerleyen zamanlarda bu müşterilerin tekrar tekrar sitenize gelmelerini ve yeniden alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda onları etiketleyin

Sizden satın aldıkları ürünleri sosyal hesaplarında paylaşan müşterilerinizi bularak, kendi hesaplarınızda da bu gönderileri tekrar paylaşabilir ve sonrasında da müşterilerinizi etiketleyebilirsiniz. Birçok kullanıcı bu davranışlardan memnun olmaktadır. Çünkü hem onlara teşekkür etmiş olursunuz hem de onlarla ilgili paylaşım yapmış olursunuz. Bu çalışmaları yapmak için markanıza özel hashtag’ler oluşturarak, müşterilerinizin bu hashtag’leri kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan