Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online alışveriş ortamı yaratmanız ve müşterilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz, markanıza olan güveni artırırken, alışveriş işlemleri sırasında da yaşanabilecek sorunları en aza indirgemenizi sağlar. E-ticaret sitenizde daha güvenilir bir alışveriş deneyimi sunmak için yapabileceğiniz çalışmalara bu rehberimizde yer vereceğiz.

3D Güvenlik ile ödemeleri kabul edin

İnternet üzerinden kredi kartı ile yapılan alışverişlerde hem müşterilerinizi hem de kendinizi korumak için 3D Güvenlik yönteminden yararlanmalısınız. 3D Güvenlik yönteminde, müşteri satın alma için onay verdiğinde, kredi kartının bağlı olduğu telefon numarasına banka tarafından tek kullanımlık bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu onay kodunu girmediği sürece ödeme işlemi gerçekleşmez.

Kişinin kredi kartı bilgileri çalınmış olsa dahi bu onay sürecinden geçmemesi durumunda kredi kartı üzerinden ödeme işlemi gerçekleşmemiş olur ve kişi korunmuş olur.

3D Güvenlik çalışmaları aynı zamanda firmaları da güvence altında tutmaktadır. Olası sahtecilik durumlarında, banka tarafından gönderilen kodun girişi yapılmayacağı için, firma kendini de korumuş olur.

HTTPS’e geçiş yapın

Web sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek de güvenli alışveriş konusunda bir adım atmanızı sağlar. Eskiden sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin yer aldığı sayfalarda HTTPS kullanımı yaygınken; artık birçok firma sunucu ve müşterilerin bilgisayarları arasında gerçekleşen veri transferlerini daha güvenli hale getirmek için tüm site altyapılarını HTTPS’e geçiriyor.

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde, tarayıcı üzerinde bu sitenin güvenli olduğuna dair bir uyarı görünür ve bu da kullanıcılarda olumlu bir izlenim yaratır. Olumlu izlenimin yanı sıra veri transferini ek olarak şifrelediğiniz için, 3 parti şahısların bu verilere ulaşmasını zorlaştırırsınız.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketini kullanan müşterilerimiz sitelerini ücretsiz olarak HTTPS’e geçirebilirler. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak ve HTTPS’e geçişin ne gibi faydalar sağlayacağını öğrenmek için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güven Damgası başvurusunda bulunun

6 Haziran 2017’de Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde, Türk e-ticaret şirketlerini güvenli alışverişe yönlendirmek ve müşterilerin online alışverişlerdeki güvenliklerini sağlamak için Güven Damgası uygulaması duyurulmuştu. Güven Damgası, ilgili yasa gereğince uygulanacak olan ve asgari güvenlik ve hizmet standartlarını sağlayan e-ticaret firmalarına verilecek.

Güven Damgası uygulaması şu an için zorunlu tutulmuyor; ancak müşterilerinizin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak ve onlar üzerinde pozitif bir etki yaratmak için Güven Damgası başvurusu yapabilirsiniz. Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde okuyabilirsiniz.

Gerekli olmayan kullanıcı bilgilerini saklamayın

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konudur. Herhangi bir saldırı durumunda, kullanıcıların kişisel bilgilerinin çalınması hem yasal olarak başınızı ağrıtabileceği gibi hem de marka güvenilirliğinizi bir hayli olumsuz etkiler.

Kullanıcıların fatura ve kredi bilgilerini saklamamak ve bu işi 3. parti bir güvenlik firması üzerinden gerçekleştirmek, olası saldırılarda kişisel bilgilerin çalınmamasını sağlar. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar ve ek olarak güvenlik önlemleri sağlayamayacak olan firmaların 3. parti güvenlik ve ödeme altyapısı firmalarıyla çalışmaları bu açıdan bir hayli önemlidir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurun

E-ticaret sitenizin altyapısının da güvenli temelleri olması bir hayli önemlidir. Gerek yazılımsal olarak, gerek site için oluşturulan güvenlik önlemleri konusunda, gerekse de hosting seçiminde bir hayli dikkatli olmanız gerekir.

E-ticaret sitenizin altyapısınının doğru kurgulanmamış olması, sitenizin olası saldırılara açık olmasına neden olabileceği gibi performans sorunları yaşayarak müşterilerinize kötü bir alışveriş deneyimi sunmanıza da neden olabilir.

İdeasoft e-ticaret paketleriyle müşterilerimize güvenli bir altyapı ve yüksek performanslı bir hizmet sunuyoruz. Hizmetlerimizi test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin