fbpx

Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online alışveriş ortamı yaratmanız ve müşterilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz, markanıza olan güveni artırırken, alışveriş işlemleri sırasında da yaşanabilecek sorunları en aza indirgemenizi sağlar. E-ticaret sitenizde daha güvenilir bir alışveriş deneyimi sunmak için yapabileceğiniz çalışmalara bu rehberimizde yer vereceğiz.

3D Güvenlik ile ödemeleri kabul edin

İnternet üzerinden kredi kartı ile yapılan alışverişlerde hem müşterilerinizi hem de kendinizi korumak için 3D Güvenlik yönteminden yararlanmalısınız. 3D Güvenlik yönteminde, müşteri satın alma için onay verdiğinde, kredi kartının bağlı olduğu telefon numarasına banka tarafından tek kullanımlık bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu onay kodunu girmediği sürece ödeme işlemi gerçekleşmez.

Kişinin kredi kartı bilgileri çalınmış olsa dahi bu onay sürecinden geçmemesi durumunda kredi kartı üzerinden ödeme işlemi gerçekleşmemiş olur ve kişi korunmuş olur.

3D Güvenlik çalışmaları aynı zamanda firmaları da güvence altında tutmaktadır. Olası sahtecilik durumlarında, banka tarafından gönderilen kodun girişi yapılmayacağı için, firma kendini de korumuş olur.

HTTPS’e geçiş yapın

Web sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek de güvenli alışveriş konusunda bir adım atmanızı sağlar. Eskiden sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin yer aldığı sayfalarda HTTPS kullanımı yaygınken; artık birçok firma sunucu ve müşterilerin bilgisayarları arasında gerçekleşen veri transferlerini daha güvenli hale getirmek için tüm site altyapılarını HTTPS’e geçiriyor.

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde, tarayıcı üzerinde bu sitenin güvenli olduğuna dair bir uyarı görünür ve bu da kullanıcılarda olumlu bir izlenim yaratır. Olumlu izlenimin yanı sıra veri transferini ek olarak şifrelediğiniz için, 3 parti şahısların bu verilere ulaşmasını zorlaştırırsınız.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketini kullanan müşterilerimiz sitelerini ücretsiz olarak HTTPS’e geçirebilirler. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak ve HTTPS’e geçişin ne gibi faydalar sağlayacağını öğrenmek için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güven Damgası başvurusunda bulunun

6 Haziran 2017’de Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde, Türk e-ticaret şirketlerini güvenli alışverişe yönlendirmek ve müşterilerin online alışverişlerdeki güvenliklerini sağlamak için Güven Damgası uygulaması duyurulmuştu. Güven Damgası, ilgili yasa gereğince uygulanacak olan ve asgari güvenlik ve hizmet standartlarını sağlayan e-ticaret firmalarına verilecek.

Güven Damgası uygulaması şu an için zorunlu tutulmuyor; ancak müşterilerinizin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak ve onlar üzerinde pozitif bir etki yaratmak için Güven Damgası başvurusu yapabilirsiniz. Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde okuyabilirsiniz.

Gerekli olmayan kullanıcı bilgilerini saklamayın

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konudur. Herhangi bir saldırı durumunda, kullanıcıların kişisel bilgilerinin çalınması hem yasal olarak başınızı ağrıtabileceği gibi hem de marka güvenilirliğinizi bir hayli olumsuz etkiler.

Kullanıcıların fatura ve kredi bilgilerini saklamamak ve bu işi 3. parti bir güvenlik firması üzerinden gerçekleştirmek, olası saldırılarda kişisel bilgilerin çalınmamasını sağlar. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar ve ek olarak güvenlik önlemleri sağlayamayacak olan firmaların 3. parti güvenlik ve ödeme altyapısı firmalarıyla çalışmaları bu açıdan bir hayli önemlidir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurun

E-ticaret sitenizin altyapısının da güvenli temelleri olması bir hayli önemlidir. Gerek yazılımsal olarak, gerek site için oluşturulan güvenlik önlemleri konusunda, gerekse de hosting seçiminde bir hayli dikkatli olmanız gerekir.

E-ticaret sitenizin altyapısınının doğru kurgulanmamış olması, sitenizin olası saldırılara açık olmasına neden olabileceği gibi performans sorunları yaşayarak müşterilerinize kötü bir alışveriş deneyimi sunmanıza da neden olabilir.

İdeasoft e-ticaret paketleriyle müşterilerimize güvenli bir altyapı ve yüksek performanslı bir hizmet sunuyoruz. Hizmetlerimizi test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan