Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?

21 Kasım 2017
Sinan Oypan

Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online alışveriş ortamı yaratmanız ve müşterilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz, markanıza olan güveni artırırken, alışveriş işlemleri sırasında da yaşanabilecek sorunları en aza indirgemenizi sağlar. E-ticaret sitenizde daha güvenilir bir alışveriş deneyimi sunmak için yapabileceğiniz çalışmalara bu rehberimizde yer vereceğiz.

3D Güvenlik ile ödemeleri kabul edin

İnternet üzerinden kredi kartı ile yapılan alışverişlerde hem müşterilerinizi hem de kendinizi korumak için 3D Güvenlik yönteminden yararlanmalısınız. 3D Güvenlik yönteminde, müşteri satın alma için onay verdiğinde, kredi kartının bağlı olduğu telefon numarasına banka tarafından tek kullanımlık bir onay kodu gönderilir. Kullanıcı bu onay kodunu girmediği sürece ödeme işlemi gerçekleşmez.

Kişinin kredi kartı bilgileri çalınmış olsa dahi bu onay sürecinden geçmemesi durumunda kredi kartı üzerinden ödeme işlemi gerçekleşmemiş olur ve kişi korunmuş olur.

3D Güvenlik çalışmaları aynı zamanda firmaları da güvence altında tutmaktadır. Olası sahtecilik durumlarında, banka tarafından gönderilen kodun girişi yapılmayacağı için, firma kendini de korumuş olur.

HTTPS’e geçiş yapın

Web sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek de güvenli alışveriş konusunda bir adım atmanızı sağlar. Eskiden sadece ödeme ve kullanıcı bilgilerinin yer aldığı sayfalarda HTTPS kullanımı yaygınken; artık birçok firma sunucu ve müşterilerin bilgisayarları arasında gerçekleşen veri transferlerini daha güvenli hale getirmek için tüm site altyapılarını HTTPS’e geçiriyor.

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde, tarayıcı üzerinde bu sitenin güvenli olduğuna dair bir uyarı görünür ve bu da kullanıcılarda olumlu bir izlenim yaratır. Olumlu izlenimin yanı sıra veri transferini ek olarak şifrelediğiniz için, 3 parti şahısların bu verilere ulaşmasını zorlaştırırsınız.

İdeasoft e-ticaret altyapı paketini kullanan müşterilerimiz sitelerini ücretsiz olarak HTTPS’e geçirebilirler. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak ve HTTPS’e geçişin ne gibi faydalar sağlayacağını öğrenmek için HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Güven Damgası başvurusunda bulunun

6 Haziran 2017’de Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde, Türk e-ticaret şirketlerini güvenli alışverişe yönlendirmek ve müşterilerin online alışverişlerdeki güvenliklerini sağlamak için Güven Damgası uygulaması duyurulmuştu. Güven Damgası, ilgili yasa gereğince uygulanacak olan ve asgari güvenlik ve hizmet standartlarını sağlayan e-ticaret firmalarına verilecek.

Güven Damgası uygulaması şu an için zorunlu tutulmuyor; ancak müşterilerinizin güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak ve onlar üzerinde pozitif bir etki yaratmak için Güven Damgası başvurusu yapabilirsiniz. Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde okuyabilirsiniz.

Gerekli olmayan kullanıcı bilgilerini saklamayın

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konudur. Herhangi bir saldırı durumunda, kullanıcıların kişisel bilgilerinin çalınması hem yasal olarak başınızı ağrıtabileceği gibi hem de marka güvenilirliğinizi bir hayli olumsuz etkiler.

Kullanıcıların fatura ve kredi bilgilerini saklamamak ve bu işi 3. parti bir güvenlik firması üzerinden gerçekleştirmek, olası saldırılarda kişisel bilgilerin çalınmamasını sağlar. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar ve ek olarak güvenlik önlemleri sağlayamayacak olan firmaların 3. parti güvenlik ve ödeme altyapısı firmalarıyla çalışmaları bu açıdan bir hayli önemlidir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurun

E-ticaret sitenizin altyapısının da güvenli temelleri olması bir hayli önemlidir. Gerek yazılımsal olarak, gerek site için oluşturulan güvenlik önlemleri konusunda, gerekse de hosting seçiminde bir hayli dikkatli olmanız gerekir.

E-ticaret sitenizin altyapısınının doğru kurgulanmamış olması, sitenizin olası saldırılara açık olmasına neden olabileceği gibi performans sorunları yaşayarak müşterilerinize kötü bir alışveriş deneyimi sunmanıza da neden olabilir.

İdeasoft e-ticaret paketleriyle müşterilerimize güvenli bir altyapı ve yüksek performanslı bir hizmet sunuyoruz. Hizmetlerimizi test etmek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan