
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur.
Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de kolay değildir. Tüketiciler kendileriyle ilgili bilgileri istekli bir şekilde paylaşmak istemezler ve sizin kendi araştırmalarınız ve analizlerinizle bu bilgilere ulaşmanız gerekir. Kimi zamanlar da müşterilerinizden de bu bilgilerin bir kısmını isteyebilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde müşteri verileri ile neler yapabileceğiniz üzerinde durmuştuk. Bu rehberde ise müşterilerinizle ilgili daha detaylı bilgiler alabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.
Ödeme alışkanlıklarını analiz edin
E-ticaret siteniz üzerinde en çok kullanılan ödeme yöntemlerini analiz ederek müşterilerinizin ve hedef kitlenizin hangi metotları kullandığı hakkında bazı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Bu yöntemleri öğrendiğinizde, ödeme sayfalarında bazı geliştirmeler yapma yolunda ilerleyebilirsiniz.
Müşterilerinizin ne zaman alışveriş yaptıklarını inceleyin
Google Analytics ve siteniz üzerindeki araçlar ile en çok hangi zaman dilimleri içinde müşterilerinizin alışveriş yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadece ziyaretçilerin dahi aktif oldukları saatleri inceleyebilirsiniz.
Analytics üzerinden gerçek zamanlı takipler yaparak, günün farklı bölümlerini inceleyebilir ya da aylık trafik raporunuz üzerinden “Saatlik gösterim” seçeneği ile bu verileri toplayabilirsiniz.
Bu verileri toplamak, pazarlama ve reklam çalışmalarınız için zaman stratejileri belirlemenize yardımcı olur.
Demografik bilgileri toplayın
Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılarla ilgili belli başlı demografik bilgileri sunuyor. Bu istatistik araçlarını kullanarak, takipçilerinizin ve müşterilerinizin demografik bilgilerine sahip olabilirsiniz.
Bu demografik yapılar aracılığı ile hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.
E-postalar gönderin
E-posta listenize abone olanlara, kısa anket formları gönderebilirsiniz. Bu anketleri müşterilerinizin 1-2 dakika içinde tamamlayacakları şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu anketlerde çok kişisel olmayan ve genel alışveriş alışkanlıklarını öğrenmeyi amaçlayan sorular hazırlayabilirsiniz.
Bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek ve onları daha yakından tanımak için topladığınızı belirten mesajlar kullanmanız da katılımı artırabilir.
Anketler düzenleyin ve katılımcılara fırsatlar sunun
Hedef kitle hakkında detaylı bilgi toplayabilmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilir ve bunları sosyal mecralardan paylaşabilirsiniz. Tabii ki birçok kişi bu anketlere katılmak istemeyebilir. Bu nedenle de onlara bazı fırsat ya da kampanyalar sunabilirsiniz.
Anketlerinizin sonuna bir kupon kodu ekleyebilirsiniz ve bu anketleri tamamlayan kişilere bu fırsatları sunarak, katılımı artırmaya çalışabilirsiniz.
Müşteri hizmetlerinizden bilgiler toplayın
Firmaların müşteri hizmetleri bölümü bu konuda aslında bir altın madeni niteliğindedir. Bu bölümler, müşterilerle doğrudan iletişimde oldukları için, müşterilerle ilgili birçok bilgiye erişebilirler.
Hedef kitlenizi daha iyi tanımak için belli periyotlarla müşteri hizmetlerinizden raporlar almalısınız. Müşterilerinizle ilgili kişisel bilgilerin yanı sıra, onların en çok yaşadıkları sorunları, talepleri ve memnun oldukları noktaları buradaki raporlardan öğrenmeniz mümkün. Bu bilgiler ışığında hem müşterilerinizi yakından tanıyabilir hem de onların sorunlarını öğrenerek işinizi ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler