Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

2 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur.

Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de kolay değildir. Tüketiciler kendileriyle ilgili bilgileri istekli bir şekilde paylaşmak istemezler ve sizin kendi araştırmalarınız ve analizlerinizle bu bilgilere ulaşmanız gerekir. Kimi zamanlar da müşterilerinizden de bu bilgilerin bir kısmını isteyebilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde müşteri verileri ile neler yapabileceğiniz üzerinde durmuştuk. Bu rehberde ise müşterilerinizle ilgili daha detaylı bilgiler alabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Ödeme alışkanlıklarını analiz edin

E-ticaret siteniz üzerinde en çok kullanılan ödeme yöntemlerini analiz ederek müşterilerinizin ve hedef kitlenizin hangi metotları kullandığı hakkında bazı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu yöntemleri öğrendiğinizde, ödeme sayfalarında bazı geliştirmeler yapma yolunda ilerleyebilirsiniz.

Müşterilerinizin ne zaman alışveriş yaptıklarını inceleyin

Google Analytics ve siteniz üzerindeki araçlar ile en çok hangi zaman dilimleri içinde müşterilerinizin alışveriş yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadece ziyaretçilerin dahi aktif oldukları saatleri inceleyebilirsiniz.

Analytics üzerinden gerçek zamanlı takipler yaparak, günün farklı bölümlerini inceleyebilir ya da aylık trafik raporunuz üzerinden “Saatlik gösterim” seçeneği ile bu verileri toplayabilirsiniz.

Bu verileri toplamak, pazarlama ve reklam çalışmalarınız için zaman stratejileri belirlemenize yardımcı olur.

Demografik bilgileri toplayın

Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılarla ilgili belli başlı demografik bilgileri sunuyor. Bu istatistik araçlarını kullanarak, takipçilerinizin ve müşterilerinizin demografik bilgilerine sahip olabilirsiniz.

Bu demografik yapılar aracılığı ile hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.

E-postalar gönderin

E-posta listenize abone olanlara, kısa anket formları gönderebilirsiniz. Bu anketleri müşterilerinizin 1-2 dakika içinde tamamlayacakları şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu anketlerde çok kişisel olmayan ve genel alışveriş alışkanlıklarını öğrenmeyi amaçlayan sorular hazırlayabilirsiniz.

Bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek ve onları daha yakından tanımak için topladığınızı belirten mesajlar kullanmanız da katılımı artırabilir.

Anketler düzenleyin ve katılımcılara fırsatlar sunun

Hedef kitle hakkında detaylı bilgi toplayabilmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilir ve bunları sosyal mecralardan paylaşabilirsiniz. Tabii ki birçok kişi bu anketlere katılmak istemeyebilir. Bu nedenle de onlara bazı fırsat ya da kampanyalar sunabilirsiniz.

Anketlerinizin sonuna bir kupon kodu ekleyebilirsiniz ve bu anketleri tamamlayan kişilere bu fırsatları sunarak, katılımı artırmaya çalışabilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizden bilgiler toplayın

Firmaların müşteri hizmetleri bölümü bu konuda aslında bir altın madeni niteliğindedir. Bu bölümler, müşterilerle doğrudan iletişimde oldukları için, müşterilerle ilgili birçok bilgiye erişebilirler.

Hedef kitlenizi daha iyi tanımak için belli periyotlarla müşteri hizmetlerinizden raporlar almalısınız. Müşterilerinizle ilgili kişisel bilgilerin yanı sıra, onların en çok yaşadıkları sorunları, talepleri ve memnun oldukları noktaları buradaki raporlardan öğrenmeniz mümkün. Bu bilgiler ışığında hem müşterilerinizi yakından tanıyabilir hem de onların sorunlarını öğrenerek işinizi ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya