Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur.

Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de kolay değildir. Tüketiciler kendileriyle ilgili bilgileri istekli bir şekilde paylaşmak istemezler ve sizin kendi araştırmalarınız ve analizlerinizle bu bilgilere ulaşmanız gerekir. Kimi zamanlar da müşterilerinizden de bu bilgilerin bir kısmını isteyebilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde müşteri verileri ile neler yapabileceğiniz üzerinde durmuştuk. Bu rehberde ise müşterilerinizle ilgili daha detaylı bilgiler alabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Ödeme alışkanlıklarını analiz edin

E-ticaret siteniz üzerinde en çok kullanılan ödeme yöntemlerini analiz ederek müşterilerinizin ve hedef kitlenizin hangi metotları kullandığı hakkında bazı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu yöntemleri öğrendiğinizde, ödeme sayfalarında bazı geliştirmeler yapma yolunda ilerleyebilirsiniz.

Müşterilerinizin ne zaman alışveriş yaptıklarını inceleyin

Google Analytics ve siteniz üzerindeki araçlar ile en çok hangi zaman dilimleri içinde müşterilerinizin alışveriş yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadece ziyaretçilerin dahi aktif oldukları saatleri inceleyebilirsiniz.

Analytics üzerinden gerçek zamanlı takipler yaparak, günün farklı bölümlerini inceleyebilir ya da aylık trafik raporunuz üzerinden “Saatlik gösterim” seçeneği ile bu verileri toplayabilirsiniz.

Bu verileri toplamak, pazarlama ve reklam çalışmalarınız için zaman stratejileri belirlemenize yardımcı olur.

Demografik bilgileri toplayın

Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılarla ilgili belli başlı demografik bilgileri sunuyor. Bu istatistik araçlarını kullanarak, takipçilerinizin ve müşterilerinizin demografik bilgilerine sahip olabilirsiniz.

Bu demografik yapılar aracılığı ile hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.

E-postalar gönderin

E-posta listenize abone olanlara, kısa anket formları gönderebilirsiniz. Bu anketleri müşterilerinizin 1-2 dakika içinde tamamlayacakları şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu anketlerde çok kişisel olmayan ve genel alışveriş alışkanlıklarını öğrenmeyi amaçlayan sorular hazırlayabilirsiniz.

Bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek ve onları daha yakından tanımak için topladığınızı belirten mesajlar kullanmanız da katılımı artırabilir.

Anketler düzenleyin ve katılımcılara fırsatlar sunun

Hedef kitle hakkında detaylı bilgi toplayabilmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilir ve bunları sosyal mecralardan paylaşabilirsiniz. Tabii ki birçok kişi bu anketlere katılmak istemeyebilir. Bu nedenle de onlara bazı fırsat ya da kampanyalar sunabilirsiniz.

Anketlerinizin sonuna bir kupon kodu ekleyebilirsiniz ve bu anketleri tamamlayan kişilere bu fırsatları sunarak, katılımı artırmaya çalışabilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizden bilgiler toplayın

Firmaların müşteri hizmetleri bölümü bu konuda aslında bir altın madeni niteliğindedir. Bu bölümler, müşterilerle doğrudan iletişimde oldukları için, müşterilerle ilgili birçok bilgiye erişebilirler.

Hedef kitlenizi daha iyi tanımak için belli periyotlarla müşteri hizmetlerinizden raporlar almalısınız. Müşterilerinizle ilgili kişisel bilgilerin yanı sıra, onların en çok yaşadıkları sorunları, talepleri ve memnun oldukları noktaları buradaki raporlardan öğrenmeniz mümkün. Bu bilgiler ışığında hem müşterilerinizi yakından tanıyabilir hem de onların sorunlarını öğrenerek işinizi ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin