fbpx

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur.

Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de kolay değildir. Tüketiciler kendileriyle ilgili bilgileri istekli bir şekilde paylaşmak istemezler ve sizin kendi araştırmalarınız ve analizlerinizle bu bilgilere ulaşmanız gerekir. Kimi zamanlar da müşterilerinizden de bu bilgilerin bir kısmını isteyebilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde müşteri verileri ile neler yapabileceğiniz üzerinde durmuştuk. Bu rehberde ise müşterilerinizle ilgili daha detaylı bilgiler alabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Ödeme alışkanlıklarını analiz edin

E-ticaret siteniz üzerinde en çok kullanılan ödeme yöntemlerini analiz ederek müşterilerinizin ve hedef kitlenizin hangi metotları kullandığı hakkında bazı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu yöntemleri öğrendiğinizde, ödeme sayfalarında bazı geliştirmeler yapma yolunda ilerleyebilirsiniz.

Müşterilerinizin ne zaman alışveriş yaptıklarını inceleyin

Google Analytics ve siteniz üzerindeki araçlar ile en çok hangi zaman dilimleri içinde müşterilerinizin alışveriş yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadece ziyaretçilerin dahi aktif oldukları saatleri inceleyebilirsiniz.

Analytics üzerinden gerçek zamanlı takipler yaparak, günün farklı bölümlerini inceleyebilir ya da aylık trafik raporunuz üzerinden “Saatlik gösterim” seçeneği ile bu verileri toplayabilirsiniz.

Bu verileri toplamak, pazarlama ve reklam çalışmalarınız için zaman stratejileri belirlemenize yardımcı olur.

Demografik bilgileri toplayın

Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılarla ilgili belli başlı demografik bilgileri sunuyor. Bu istatistik araçlarını kullanarak, takipçilerinizin ve müşterilerinizin demografik bilgilerine sahip olabilirsiniz.

Bu demografik yapılar aracılığı ile hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.

E-postalar gönderin

E-posta listenize abone olanlara, kısa anket formları gönderebilirsiniz. Bu anketleri müşterilerinizin 1-2 dakika içinde tamamlayacakları şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu anketlerde çok kişisel olmayan ve genel alışveriş alışkanlıklarını öğrenmeyi amaçlayan sorular hazırlayabilirsiniz.

Bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek ve onları daha yakından tanımak için topladığınızı belirten mesajlar kullanmanız da katılımı artırabilir.

Anketler düzenleyin ve katılımcılara fırsatlar sunun

Hedef kitle hakkında detaylı bilgi toplayabilmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilir ve bunları sosyal mecralardan paylaşabilirsiniz. Tabii ki birçok kişi bu anketlere katılmak istemeyebilir. Bu nedenle de onlara bazı fırsat ya da kampanyalar sunabilirsiniz.

Anketlerinizin sonuna bir kupon kodu ekleyebilirsiniz ve bu anketleri tamamlayan kişilere bu fırsatları sunarak, katılımı artırmaya çalışabilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizden bilgiler toplayın

Firmaların müşteri hizmetleri bölümü bu konuda aslında bir altın madeni niteliğindedir. Bu bölümler, müşterilerle doğrudan iletişimde oldukları için, müşterilerle ilgili birçok bilgiye erişebilirler.

Hedef kitlenizi daha iyi tanımak için belli periyotlarla müşteri hizmetlerinizden raporlar almalısınız. Müşterilerinizle ilgili kişisel bilgilerin yanı sıra, onların en çok yaşadıkları sorunları, talepleri ve memnun oldukları noktaları buradaki raporlardan öğrenmeniz mümkün. Bu bilgiler ışığında hem müşterilerinizi yakından tanıyabilir hem de onların sorunlarını öğrenerek işinizi ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan