Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

2 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur.

Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de kolay değildir. Tüketiciler kendileriyle ilgili bilgileri istekli bir şekilde paylaşmak istemezler ve sizin kendi araştırmalarınız ve analizlerinizle bu bilgilere ulaşmanız gerekir. Kimi zamanlar da müşterilerinizden de bu bilgilerin bir kısmını isteyebilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde müşteri verileri ile neler yapabileceğiniz üzerinde durmuştuk. Bu rehberde ise müşterilerinizle ilgili daha detaylı bilgiler alabilmek için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Ödeme alışkanlıklarını analiz edin

E-ticaret siteniz üzerinde en çok kullanılan ödeme yöntemlerini analiz ederek müşterilerinizin ve hedef kitlenizin hangi metotları kullandığı hakkında bazı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu yöntemleri öğrendiğinizde, ödeme sayfalarında bazı geliştirmeler yapma yolunda ilerleyebilirsiniz.

Müşterilerinizin ne zaman alışveriş yaptıklarını inceleyin

Google Analytics ve siteniz üzerindeki araçlar ile en çok hangi zaman dilimleri içinde müşterilerinizin alışveriş yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadece ziyaretçilerin dahi aktif oldukları saatleri inceleyebilirsiniz.

Analytics üzerinden gerçek zamanlı takipler yaparak, günün farklı bölümlerini inceleyebilir ya da aylık trafik raporunuz üzerinden “Saatlik gösterim” seçeneği ile bu verileri toplayabilirsiniz.

Bu verileri toplamak, pazarlama ve reklam çalışmalarınız için zaman stratejileri belirlemenize yardımcı olur.

Demografik bilgileri toplayın

Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılarla ilgili belli başlı demografik bilgileri sunuyor. Bu istatistik araçlarını kullanarak, takipçilerinizin ve müşterilerinizin demografik bilgilerine sahip olabilirsiniz.

Bu demografik yapılar aracılığı ile hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlara yönelik pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.

E-postalar gönderin

E-posta listenize abone olanlara, kısa anket formları gönderebilirsiniz. Bu anketleri müşterilerinizin 1-2 dakika içinde tamamlayacakları şekilde hazırlayabilirsiniz. Bu anketlerde çok kişisel olmayan ve genel alışveriş alışkanlıklarını öğrenmeyi amaçlayan sorular hazırlayabilirsiniz.

Bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek ve onları daha yakından tanımak için topladığınızı belirten mesajlar kullanmanız da katılımı artırabilir.

Anketler düzenleyin ve katılımcılara fırsatlar sunun

Hedef kitle hakkında detaylı bilgi toplayabilmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilir ve bunları sosyal mecralardan paylaşabilirsiniz. Tabii ki birçok kişi bu anketlere katılmak istemeyebilir. Bu nedenle de onlara bazı fırsat ya da kampanyalar sunabilirsiniz.

Anketlerinizin sonuna bir kupon kodu ekleyebilirsiniz ve bu anketleri tamamlayan kişilere bu fırsatları sunarak, katılımı artırmaya çalışabilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinizden bilgiler toplayın

Firmaların müşteri hizmetleri bölümü bu konuda aslında bir altın madeni niteliğindedir. Bu bölümler, müşterilerle doğrudan iletişimde oldukları için, müşterilerle ilgili birçok bilgiye erişebilirler.

Hedef kitlenizi daha iyi tanımak için belli periyotlarla müşteri hizmetlerinizden raporlar almalısınız. Müşterilerinizle ilgili kişisel bilgilerin yanı sıra, onların en çok yaşadıkları sorunları, talepleri ve memnun oldukları noktaları buradaki raporlardan öğrenmeniz mümkün. Bu bilgiler ışığında hem müşterilerinizi yakından tanıyabilir hem de onların sorunlarını öğrenerek işinizi ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan