Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

29 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.

Müşteri verilerinden bahsederken, sadece onların e-posta adresleri ve isimleri gibi bilgilerden bahsetmiyoruz. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteler, onların davranışları, hangi ürünlere ilgi gösterdikleri gibi farklı verileri de toplamanız gerekiyor.

Bu verileri toplayabilmeniz için müşterilerinizle daha fazla iletişim kurmanız, onların yaptıklarını daha yakından takip etmeniz gerekiyor. Bu sayede onları daha iyi tanımaya başlayacaksınız ve elinizde daha fazla veri olacak. Bu verilerin nasıl toplanacağını başka bir rehberimizde ele alacağız. Bu yazımızda topladığınız veriler ile neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Müşterilerinizin ne zamn alışveriş yaptığını keşfedebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde bazı istatistik takipleri yaparak, müşterilerinizin günün hangi saatlerinde ve haftanın hangi günlerinde sitenizden alışveriş yaptıklarını öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, müşterilerinizin hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını size sunuyor. Bunun yanı sıra siteniz üzerindeki yazılımlar aracılığı ile, müşterilerinizin ne zaman bir sipariş verdiğinin takibini yapabilirsiniz.

Bir aylık bir zaman dilimi seçerek, bu süreçte hangi gün ve hangi saat aralıklarında daha fazla sipariş aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bunu bir Excel tablosu üzerinde tutmak ve burada takip etmek, elinizdeki verileri karşılaştırmanıza da yardımcı olacaktır.

Elinizdeki verileri belli periyotlarda karşılaştırabilirsiniz ve alışveriş saatlerinde bir değişiklik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

En çok tercih edilen ürünleri bulabilirsiniz

Müşteri verilerinin takibi ile yapılabilecek en önemli geliştirmelerden biri de siteniz üzerinde en çok ilgi gören ürünleri bulmak olacaktır. Bunu belirlemek için farklı metotlar kullanabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden en çok ziyaret edilen ürün sayfalarına bakabilirsiniz. Bunun yanı sıra en kesin çözümü bulmak için en çok sipariş alan ürünlerinizi inceleyebilirsiniz.

Bu yöntemlerle en çok satan ürünlerinizi belirleyebilir ve ana sayfanız üzerinde “çok satanlar” şeklinde bir bölüm belirleyerek, yeni ziyaretçilerinizi de bu ürünlere yönlendirebilirsiniz.

En çok satan ürünlerinizi belirlemek, stok kontrolü konusunda da size yardımcı olacaktır. Bu ürünlerin devamlı olarak stoğunuzda bulunması gerekiyor ve bu nedenle de öncelikle en çok satan ürünlerinizi belirlemelisiniz.

Özel günleri belirleyebilirsiniz

Müşterilerinizin alışveriş eylemleri onların özel günleri hakkında da bazı fikirler edinmenize yardımcı olabilir. Bir örnek ile ilerleyelim; 5-7 yaş arası çocuklara yönelik oyuncaklar satan bir e-ticaret firması, Kanada’daki bir kadın müşteriden bir sipariş alıyor; fakat müşteri ürünün Florida’ya gönderilmesini istiyor. Firma bunun özel bir durum olabileceğini düşünüyor ve müşteriyi takibe almaya başlıyor. Bu siparişin aslında bir yakını için bir hediye olacağını hesaba katan firma 11 ay sonra, (muhtemel özel güne 1 ay kala) bu müşteriye yeni oyuncak önerileri sunan bir çalışma yapıyor.

Bu tür sipariş takipleri, müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir. Özel günleri ve onlar için önemli olan anları takip etmeniz aranızdaki bağı kuvvetlendirecektir.

En iyi müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz

Müşterilerinizi takip etmeye başladığınızda, onların site üzerindeki faaliyetlerini de daha yakından incelersiniz. Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterileri belirlemeniz, onları daha sadık bir müşteriye çevirmek için ilk adım olacaktır.

Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterilerinizi belirleyerek, sadece onlara özel fırsatlar ve kampanyalar sunarak, onları daha mutlu edebilirsiniz. Firmalar genellikle yeni müşterilere yönelik bu tür çalışmalar yapıyorlar ve sadık müşteriler de bunu fark edebiliyorlar. Bu tabii ki kötü bir durumdur; çünkü markanızı ayakta tutan kitle sadık müşterilerinizdir.

Bu verilerin analizini yapıp en iyi müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara yönelik bazı fırsatlar sunmanız, müşteri memnuniyetini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan