Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

29 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.

Müşteri verilerinden bahsederken, sadece onların e-posta adresleri ve isimleri gibi bilgilerden bahsetmiyoruz. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteler, onların davranışları, hangi ürünlere ilgi gösterdikleri gibi farklı verileri de toplamanız gerekiyor.

Bu verileri toplayabilmeniz için müşterilerinizle daha fazla iletişim kurmanız, onların yaptıklarını daha yakından takip etmeniz gerekiyor. Bu sayede onları daha iyi tanımaya başlayacaksınız ve elinizde daha fazla veri olacak. Bu verilerin nasıl toplanacağını başka bir rehberimizde ele alacağız. Bu yazımızda topladığınız veriler ile neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Müşterilerinizin ne zamn alışveriş yaptığını keşfedebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde bazı istatistik takipleri yaparak, müşterilerinizin günün hangi saatlerinde ve haftanın hangi günlerinde sitenizden alışveriş yaptıklarını öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, müşterilerinizin hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını size sunuyor. Bunun yanı sıra siteniz üzerindeki yazılımlar aracılığı ile, müşterilerinizin ne zaman bir sipariş verdiğinin takibini yapabilirsiniz.

Bir aylık bir zaman dilimi seçerek, bu süreçte hangi gün ve hangi saat aralıklarında daha fazla sipariş aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bunu bir Excel tablosu üzerinde tutmak ve burada takip etmek, elinizdeki verileri karşılaştırmanıza da yardımcı olacaktır.

Elinizdeki verileri belli periyotlarda karşılaştırabilirsiniz ve alışveriş saatlerinde bir değişiklik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

En çok tercih edilen ürünleri bulabilirsiniz

Müşteri verilerinin takibi ile yapılabilecek en önemli geliştirmelerden biri de siteniz üzerinde en çok ilgi gören ürünleri bulmak olacaktır. Bunu belirlemek için farklı metotlar kullanabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden en çok ziyaret edilen ürün sayfalarına bakabilirsiniz. Bunun yanı sıra en kesin çözümü bulmak için en çok sipariş alan ürünlerinizi inceleyebilirsiniz.

Bu yöntemlerle en çok satan ürünlerinizi belirleyebilir ve ana sayfanız üzerinde “çok satanlar” şeklinde bir bölüm belirleyerek, yeni ziyaretçilerinizi de bu ürünlere yönlendirebilirsiniz.

En çok satan ürünlerinizi belirlemek, stok kontrolü konusunda da size yardımcı olacaktır. Bu ürünlerin devamlı olarak stoğunuzda bulunması gerekiyor ve bu nedenle de öncelikle en çok satan ürünlerinizi belirlemelisiniz.

Özel günleri belirleyebilirsiniz

Müşterilerinizin alışveriş eylemleri onların özel günleri hakkında da bazı fikirler edinmenize yardımcı olabilir. Bir örnek ile ilerleyelim; 5-7 yaş arası çocuklara yönelik oyuncaklar satan bir e-ticaret firması, Kanada’daki bir kadın müşteriden bir sipariş alıyor; fakat müşteri ürünün Florida’ya gönderilmesini istiyor. Firma bunun özel bir durum olabileceğini düşünüyor ve müşteriyi takibe almaya başlıyor. Bu siparişin aslında bir yakını için bir hediye olacağını hesaba katan firma 11 ay sonra, (muhtemel özel güne 1 ay kala) bu müşteriye yeni oyuncak önerileri sunan bir çalışma yapıyor.

Bu tür sipariş takipleri, müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir. Özel günleri ve onlar için önemli olan anları takip etmeniz aranızdaki bağı kuvvetlendirecektir.

En iyi müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz

Müşterilerinizi takip etmeye başladığınızda, onların site üzerindeki faaliyetlerini de daha yakından incelersiniz. Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterileri belirlemeniz, onları daha sadık bir müşteriye çevirmek için ilk adım olacaktır.

Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterilerinizi belirleyerek, sadece onlara özel fırsatlar ve kampanyalar sunarak, onları daha mutlu edebilirsiniz. Firmalar genellikle yeni müşterilere yönelik bu tür çalışmalar yapıyorlar ve sadık müşteriler de bunu fark edebiliyorlar. Bu tabii ki kötü bir durumdur; çünkü markanızı ayakta tutan kitle sadık müşterilerinizdir.

Bu verilerin analizini yapıp en iyi müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara yönelik bazı fırsatlar sunmanız, müşteri memnuniyetini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Yurt dışına açılmak, ticaret yapan firmaların neredeyse tamamının en önemli hedefleri arasındadır. Çünkü TL karşısında yüksek değere sahip olan para birimleri üzerinden gelir elde etmek son derece avantajlıdır. Üstelik ihracat...
18 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya