Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.

Müşteri verilerinden bahsederken, sadece onların e-posta adresleri ve isimleri gibi bilgilerden bahsetmiyoruz. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteler, onların davranışları, hangi ürünlere ilgi gösterdikleri gibi farklı verileri de toplamanız gerekiyor.

Bu verileri toplayabilmeniz için müşterilerinizle daha fazla iletişim kurmanız, onların yaptıklarını daha yakından takip etmeniz gerekiyor. Bu sayede onları daha iyi tanımaya başlayacaksınız ve elinizde daha fazla veri olacak. Bu verilerin nasıl toplanacağını başka bir rehberimizde ele alacağız. Bu yazımızda topladığınız veriler ile neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Müşterilerinizin ne zamn alışveriş yaptığını keşfedebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde bazı istatistik takipleri yaparak, müşterilerinizin günün hangi saatlerinde ve haftanın hangi günlerinde sitenizden alışveriş yaptıklarını öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, müşterilerinizin hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını size sunuyor. Bunun yanı sıra siteniz üzerindeki yazılımlar aracılığı ile, müşterilerinizin ne zaman bir sipariş verdiğinin takibini yapabilirsiniz.

Bir aylık bir zaman dilimi seçerek, bu süreçte hangi gün ve hangi saat aralıklarında daha fazla sipariş aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bunu bir Excel tablosu üzerinde tutmak ve burada takip etmek, elinizdeki verileri karşılaştırmanıza da yardımcı olacaktır.

Elinizdeki verileri belli periyotlarda karşılaştırabilirsiniz ve alışveriş saatlerinde bir değişiklik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

En çok tercih edilen ürünleri bulabilirsiniz

Müşteri verilerinin takibi ile yapılabilecek en önemli geliştirmelerden biri de siteniz üzerinde en çok ilgi gören ürünleri bulmak olacaktır. Bunu belirlemek için farklı metotlar kullanabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden en çok ziyaret edilen ürün sayfalarına bakabilirsiniz. Bunun yanı sıra en kesin çözümü bulmak için en çok sipariş alan ürünlerinizi inceleyebilirsiniz.

Bu yöntemlerle en çok satan ürünlerinizi belirleyebilir ve ana sayfanız üzerinde “çok satanlar” şeklinde bir bölüm belirleyerek, yeni ziyaretçilerinizi de bu ürünlere yönlendirebilirsiniz.

En çok satan ürünlerinizi belirlemek, stok kontrolü konusunda da size yardımcı olacaktır. Bu ürünlerin devamlı olarak stoğunuzda bulunması gerekiyor ve bu nedenle de öncelikle en çok satan ürünlerinizi belirlemelisiniz.

Özel günleri belirleyebilirsiniz

Müşterilerinizin alışveriş eylemleri onların özel günleri hakkında da bazı fikirler edinmenize yardımcı olabilir. Bir örnek ile ilerleyelim; 5-7 yaş arası çocuklara yönelik oyuncaklar satan bir e-ticaret firması, Kanada’daki bir kadın müşteriden bir sipariş alıyor; fakat müşteri ürünün Florida’ya gönderilmesini istiyor. Firma bunun özel bir durum olabileceğini düşünüyor ve müşteriyi takibe almaya başlıyor. Bu siparişin aslında bir yakını için bir hediye olacağını hesaba katan firma 11 ay sonra, (muhtemel özel güne 1 ay kala) bu müşteriye yeni oyuncak önerileri sunan bir çalışma yapıyor.

Bu tür sipariş takipleri, müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir. Özel günleri ve onlar için önemli olan anları takip etmeniz aranızdaki bağı kuvvetlendirecektir.

En iyi müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz

Müşterilerinizi takip etmeye başladığınızda, onların site üzerindeki faaliyetlerini de daha yakından incelersiniz. Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterileri belirlemeniz, onları daha sadık bir müşteriye çevirmek için ilk adım olacaktır.

Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterilerinizi belirleyerek, sadece onlara özel fırsatlar ve kampanyalar sunarak, onları daha mutlu edebilirsiniz. Firmalar genellikle yeni müşterilere yönelik bu tür çalışmalar yapıyorlar ve sadık müşteriler de bunu fark edebiliyorlar. Bu tabii ki kötü bir durumdur; çünkü markanızı ayakta tutan kitle sadık müşterilerinizdir.

Bu verilerin analizini yapıp en iyi müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara yönelik bazı fırsatlar sunmanız, müşteri memnuniyetini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Dijitalleşme, sadece matbu belgelerin PDF formatına dönüştürülmesinden ibaret değildir. Büyük ölçekli işletmelerin karmaşık departman ağları bile ERP sayesinde dijitalleştirilebilir. Başta e-ticaret olmak üzere pek çok...
19 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın