Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.

Müşteri verilerinden bahsederken, sadece onların e-posta adresleri ve isimleri gibi bilgilerden bahsetmiyoruz. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteler, onların davranışları, hangi ürünlere ilgi gösterdikleri gibi farklı verileri de toplamanız gerekiyor.

Bu verileri toplayabilmeniz için müşterilerinizle daha fazla iletişim kurmanız, onların yaptıklarını daha yakından takip etmeniz gerekiyor. Bu sayede onları daha iyi tanımaya başlayacaksınız ve elinizde daha fazla veri olacak. Bu verilerin nasıl toplanacağını başka bir rehberimizde ele alacağız. Bu yazımızda topladığınız veriler ile neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Müşterilerinizin ne zamn alışveriş yaptığını keşfedebilirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinde bazı istatistik takipleri yaparak, müşterilerinizin günün hangi saatlerinde ve haftanın hangi günlerinde sitenizden alışveriş yaptıklarını öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, müşterilerinizin hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını size sunuyor. Bunun yanı sıra siteniz üzerindeki yazılımlar aracılığı ile, müşterilerinizin ne zaman bir sipariş verdiğinin takibini yapabilirsiniz.

Bir aylık bir zaman dilimi seçerek, bu süreçte hangi gün ve hangi saat aralıklarında daha fazla sipariş aldığınızı analiz edebilirsiniz. Bunu bir Excel tablosu üzerinde tutmak ve burada takip etmek, elinizdeki verileri karşılaştırmanıza da yardımcı olacaktır.

Elinizdeki verileri belli periyotlarda karşılaştırabilirsiniz ve alışveriş saatlerinde bir değişiklik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

En çok tercih edilen ürünleri bulabilirsiniz

Müşteri verilerinin takibi ile yapılabilecek en önemli geliştirmelerden biri de siteniz üzerinde en çok ilgi gören ürünleri bulmak olacaktır. Bunu belirlemek için farklı metotlar kullanabilirsiniz.

Google Analytics üzerinden en çok ziyaret edilen ürün sayfalarına bakabilirsiniz. Bunun yanı sıra en kesin çözümü bulmak için en çok sipariş alan ürünlerinizi inceleyebilirsiniz.

Bu yöntemlerle en çok satan ürünlerinizi belirleyebilir ve ana sayfanız üzerinde “çok satanlar” şeklinde bir bölüm belirleyerek, yeni ziyaretçilerinizi de bu ürünlere yönlendirebilirsiniz.

En çok satan ürünlerinizi belirlemek, stok kontrolü konusunda da size yardımcı olacaktır. Bu ürünlerin devamlı olarak stoğunuzda bulunması gerekiyor ve bu nedenle de öncelikle en çok satan ürünlerinizi belirlemelisiniz.

Özel günleri belirleyebilirsiniz

Müşterilerinizin alışveriş eylemleri onların özel günleri hakkında da bazı fikirler edinmenize yardımcı olabilir. Bir örnek ile ilerleyelim; 5-7 yaş arası çocuklara yönelik oyuncaklar satan bir e-ticaret firması, Kanada’daki bir kadın müşteriden bir sipariş alıyor; fakat müşteri ürünün Florida’ya gönderilmesini istiyor. Firma bunun özel bir durum olabileceğini düşünüyor ve müşteriyi takibe almaya başlıyor. Bu siparişin aslında bir yakını için bir hediye olacağını hesaba katan firma 11 ay sonra, (muhtemel özel güne 1 ay kala) bu müşteriye yeni oyuncak önerileri sunan bir çalışma yapıyor.

Bu tür sipariş takipleri, müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir. Özel günleri ve onlar için önemli olan anları takip etmeniz aranızdaki bağı kuvvetlendirecektir.

En iyi müşterilerinizi ödüllendirebilirsiniz

Müşterilerinizi takip etmeye başladığınızda, onların site üzerindeki faaliyetlerini de daha yakından incelersiniz. Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterileri belirlemeniz, onları daha sadık bir müşteriye çevirmek için ilk adım olacaktır.

Devamlı olarak sizden alışveriş yapan müşterilerinizi belirleyerek, sadece onlara özel fırsatlar ve kampanyalar sunarak, onları daha mutlu edebilirsiniz. Firmalar genellikle yeni müşterilere yönelik bu tür çalışmalar yapıyorlar ve sadık müşteriler de bunu fark edebiliyorlar. Bu tabii ki kötü bir durumdur; çünkü markanızı ayakta tutan kitle sadık müşterilerinizdir.

Bu verilerin analizini yapıp en iyi müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara yönelik bazı fırsatlar sunmanız, müşteri memnuniyetini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin