E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni kullanıcıların ve ürün araştırması yapan tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Özellikle son yıllarda, bu durum daha da önemli hale gelmeye başladı; çünkü tüketiciler markaların hazırladıkları reklamlar ve pazarlama çalışmalarından çok fazla etkilenmemeye ve bu çalışmalara güvenmemeye başladılar. Reklamlarda ünlü simaların kullanılmasının artık para karşılığı yapılan çalışmalar olduğu tüketiciler tarafından biliniyor.

Bu sebeple de tüketiciler daha doğru ve gerçekçi bilgiler alabilmek için, başka kullanıcıların veya firmanın müşterilerinden gelen yorumları okumaya ve satın alma kararlarını bu şekilde vermeye özen gösteriyor. Konuyu bazı verilerle biraz daha detaylandıralım.

Kullanıcı yorumlarının önemi ve satın alma karalarına etkileri

Tüketicilerin yüzde 90’lık bir bölümü, bir şirketi ziyaret etmeden önce marka ile ilgili online yorumları okuduklarını belirtiyor.

Tüketicilerin yüzde 88’lik bir bölümü ise online yorumlara, kişisel tavsiyeler kadar güvendiklerini dile getiriyor.

Bir firmayla ilgili yorumların “mükemmel” olması durumunda, tüketicilerin bu firmadan alışveriş yapma olasılıkları yüzde 31 artıyor.

Yüzde 72’lik bir bölüm ise, lokal bir mağaza ile ilgili olumlu yorumların, mağazaya olan güvenlerini artırdığını dile getiriyor.

Kullanıcıların yüzde 92’lik bir bölümü, en az 4 yıldız oy almış lokal işletmeleri tercih ediyor ya da etmeyi düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 72lik bir kısmı ise, firma ile ilgili olumlu yorumlar okuduktan sonra satın alma işlemini gerçekleştirdiklerini dile getiriyor.

Tüketicilerin yüzde 86’lık bir bölümü ise firmayla ilgili olumsuz yorumların olması durumunda, o firmadan alışveriş yapma konusunda tereddüt ettiklerini belirtiyor.

Müşteri yorumları e-ticaret siteniz için neden önemli?

Yukarıdaki maddelerde bu yorumların tüketiciler için neden önemli olduğunu ele aldık. Siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarının yapılmasının e-ticaret siteniz için de önemi bulunuyor.

Arama motorları için güncel ve orijinal içerik

Kullanıcı yorumlarının sitenize sağladığı en büyük avantajlardan biri ürün sayfalarınızı güncel tutarlar ve bu sayfalara sizin yerinize orijinal içerik oluşturulması sağlanır.

Sayfa değerinin artmasına yardımcı olur

Kullanıcıların yazdıkları metinler arama motorlarında da indekslenir ve sayfadaki yorum sayısı arttıkça, sayfanızın değeri de artacaktır ve ürünle ilgili orijinal içeriklerin sayısı da artmış olacaktır. Bunlar da doğal olarak arama sonuçlarında sayfanızın daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Long Tail arama sonuçlarına etki eder

SEO konusundaki bir diğer faydası ise kullanıcı yorumları long tail arama sonuçlarına da etki eder. Özellikle kullanıcılar başka kullanıcıların kullandıkları dili kullandıkları için, ürünle ilgili yorumlar yazarken, bir kullanıcı gözüyle metinlerini oluşturacağı için, kullanıcıların ürün aramalarında kullandıkları anahtar kelimelere kendi metinlerinde yer vereceklerdir.

Olumsuz yorumlara da yer verin

Müşteri yorumlarının etkisini artırmak için, ürün sayfalarında olumsuz yorumlara da yer verebilirsiniz. Çünkü sadece olumlu yorumların olması, tüketicilerin bu paylaşımların sahte olduğunu düşünmelerine neden oluyor. Bu da yine firma için olumsuz bir izlenim oluşmasına neden olabilir.

Olumsuz yorumlara yer vermenin yanı sıra, kullanıcılara ulaşarak yaşadıkları sorunu çözmek için yardımcı olmaya çalışmak da firma olarak imajınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Bu tür yorumların görünür olması ve tüketicilerle etkileşime girmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Eğer sitenizdeki kullanıcı yorumlarını artırmak istiyorsanız Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Olumsuz yorumlara karşı nasıl bir yaklaşım sergilemeniz ve bu yorumları nasıl yönetmeniz gerektiğini de yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin