E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

23 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni kullanıcıların ve ürün araştırması yapan tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Özellikle son yıllarda, bu durum daha da önemli hale gelmeye başladı; çünkü tüketiciler markaların hazırladıkları reklamlar ve pazarlama çalışmalarından çok fazla etkilenmemeye ve bu çalışmalara güvenmemeye başladılar. Reklamlarda ünlü simaların kullanılmasının artık para karşılığı yapılan çalışmalar olduğu tüketiciler tarafından biliniyor.

Bu sebeple de tüketiciler daha doğru ve gerçekçi bilgiler alabilmek için, başka kullanıcıların veya firmanın müşterilerinden gelen yorumları okumaya ve satın alma kararlarını bu şekilde vermeye özen gösteriyor. Konuyu bazı verilerle biraz daha detaylandıralım.

Kullanıcı yorumlarının önemi ve satın alma karalarına etkileri

Tüketicilerin yüzde 90’lık bir bölümü, bir şirketi ziyaret etmeden önce marka ile ilgili online yorumları okuduklarını belirtiyor.

Tüketicilerin yüzde 88’lik bir bölümü ise online yorumlara, kişisel tavsiyeler kadar güvendiklerini dile getiriyor.

Bir firmayla ilgili yorumların “mükemmel” olması durumunda, tüketicilerin bu firmadan alışveriş yapma olasılıkları yüzde 31 artıyor.

Yüzde 72’lik bir bölüm ise, lokal bir mağaza ile ilgili olumlu yorumların, mağazaya olan güvenlerini artırdığını dile getiriyor.

Kullanıcıların yüzde 92’lik bir bölümü, en az 4 yıldız oy almış lokal işletmeleri tercih ediyor ya da etmeyi düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 72lik bir kısmı ise, firma ile ilgili olumlu yorumlar okuduktan sonra satın alma işlemini gerçekleştirdiklerini dile getiriyor.

Tüketicilerin yüzde 86’lık bir bölümü ise firmayla ilgili olumsuz yorumların olması durumunda, o firmadan alışveriş yapma konusunda tereddüt ettiklerini belirtiyor.

Müşteri yorumları e-ticaret siteniz için neden önemli?

Yukarıdaki maddelerde bu yorumların tüketiciler için neden önemli olduğunu ele aldık. Siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarının yapılmasının e-ticaret siteniz için de önemi bulunuyor.

Arama motorları için güncel ve orijinal içerik

Kullanıcı yorumlarının sitenize sağladığı en büyük avantajlardan biri ürün sayfalarınızı güncel tutarlar ve bu sayfalara sizin yerinize orijinal içerik oluşturulması sağlanır.

Sayfa değerinin artmasına yardımcı olur

Kullanıcıların yazdıkları metinler arama motorlarında da indekslenir ve sayfadaki yorum sayısı arttıkça, sayfanızın değeri de artacaktır ve ürünle ilgili orijinal içeriklerin sayısı da artmış olacaktır. Bunlar da doğal olarak arama sonuçlarında sayfanızın daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Long Tail arama sonuçlarına etki eder

SEO konusundaki bir diğer faydası ise kullanıcı yorumları long tail arama sonuçlarına da etki eder. Özellikle kullanıcılar başka kullanıcıların kullandıkları dili kullandıkları için, ürünle ilgili yorumlar yazarken, bir kullanıcı gözüyle metinlerini oluşturacağı için, kullanıcıların ürün aramalarında kullandıkları anahtar kelimelere kendi metinlerinde yer vereceklerdir.

Olumsuz yorumlara da yer verin

Müşteri yorumlarının etkisini artırmak için, ürün sayfalarında olumsuz yorumlara da yer verebilirsiniz. Çünkü sadece olumlu yorumların olması, tüketicilerin bu paylaşımların sahte olduğunu düşünmelerine neden oluyor. Bu da yine firma için olumsuz bir izlenim oluşmasına neden olabilir.

Olumsuz yorumlara yer vermenin yanı sıra, kullanıcılara ulaşarak yaşadıkları sorunu çözmek için yardımcı olmaya çalışmak da firma olarak imajınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Bu tür yorumların görünür olması ve tüketicilerle etkileşime girmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Eğer sitenizdeki kullanıcı yorumlarını artırmak istiyorsanız Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Olumsuz yorumlara karşı nasıl bir yaklaşım sergilemeniz ve bu yorumları nasıl yönetmeniz gerektiğini de yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan