fbpx

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

23 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni kullanıcıların ve ürün araştırması yapan tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Özellikle son yıllarda, bu durum daha da önemli hale gelmeye başladı; çünkü tüketiciler markaların hazırladıkları reklamlar ve pazarlama çalışmalarından çok fazla etkilenmemeye ve bu çalışmalara güvenmemeye başladılar. Reklamlarda ünlü simaların kullanılmasının artık para karşılığı yapılan çalışmalar olduğu tüketiciler tarafından biliniyor.

Bu sebeple de tüketiciler daha doğru ve gerçekçi bilgiler alabilmek için, başka kullanıcıların veya firmanın müşterilerinden gelen yorumları okumaya ve satın alma kararlarını bu şekilde vermeye özen gösteriyor. Konuyu bazı verilerle biraz daha detaylandıralım.

Kullanıcı yorumlarının önemi ve satın alma karalarına etkileri

Tüketicilerin yüzde 90’lık bir bölümü, bir şirketi ziyaret etmeden önce marka ile ilgili online yorumları okuduklarını belirtiyor.

Tüketicilerin yüzde 88’lik bir bölümü ise online yorumlara, kişisel tavsiyeler kadar güvendiklerini dile getiriyor.

Bir firmayla ilgili yorumların “mükemmel” olması durumunda, tüketicilerin bu firmadan alışveriş yapma olasılıkları yüzde 31 artıyor.

Yüzde 72’lik bir bölüm ise, lokal bir mağaza ile ilgili olumlu yorumların, mağazaya olan güvenlerini artırdığını dile getiriyor.

Kullanıcıların yüzde 92’lik bir bölümü, en az 4 yıldız oy almış lokal işletmeleri tercih ediyor ya da etmeyi düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 72lik bir kısmı ise, firma ile ilgili olumlu yorumlar okuduktan sonra satın alma işlemini gerçekleştirdiklerini dile getiriyor.

Tüketicilerin yüzde 86’lık bir bölümü ise firmayla ilgili olumsuz yorumların olması durumunda, o firmadan alışveriş yapma konusunda tereddüt ettiklerini belirtiyor.

Müşteri yorumları e-ticaret siteniz için neden önemli?

Yukarıdaki maddelerde bu yorumların tüketiciler için neden önemli olduğunu ele aldık. Siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarının yapılmasının e-ticaret siteniz için de önemi bulunuyor.

Arama motorları için güncel ve orijinal içerik

Kullanıcı yorumlarının sitenize sağladığı en büyük avantajlardan biri ürün sayfalarınızı güncel tutarlar ve bu sayfalara sizin yerinize orijinal içerik oluşturulması sağlanır.

Sayfa değerinin artmasına yardımcı olur

Kullanıcıların yazdıkları metinler arama motorlarında da indekslenir ve sayfadaki yorum sayısı arttıkça, sayfanızın değeri de artacaktır ve ürünle ilgili orijinal içeriklerin sayısı da artmış olacaktır. Bunlar da doğal olarak arama sonuçlarında sayfanızın daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Long Tail arama sonuçlarına etki eder

SEO konusundaki bir diğer faydası ise kullanıcı yorumları long tail arama sonuçlarına da etki eder. Özellikle kullanıcılar başka kullanıcıların kullandıkları dili kullandıkları için, ürünle ilgili yorumlar yazarken, bir kullanıcı gözüyle metinlerini oluşturacağı için, kullanıcıların ürün aramalarında kullandıkları anahtar kelimelere kendi metinlerinde yer vereceklerdir.

Olumsuz yorumlara da yer verin

Müşteri yorumlarının etkisini artırmak için, ürün sayfalarında olumsuz yorumlara da yer verebilirsiniz. Çünkü sadece olumlu yorumların olması, tüketicilerin bu paylaşımların sahte olduğunu düşünmelerine neden oluyor. Bu da yine firma için olumsuz bir izlenim oluşmasına neden olabilir.

Olumsuz yorumlara yer vermenin yanı sıra, kullanıcılara ulaşarak yaşadıkları sorunu çözmek için yardımcı olmaya çalışmak da firma olarak imajınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Bu tür yorumların görünür olması ve tüketicilerle etkileşime girmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Eğer sitenizdeki kullanıcı yorumlarını artırmak istiyorsanız Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Olumsuz yorumlara karşı nasıl bir yaklaşım sergilemeniz ve bu yorumları nasıl yönetmeniz gerektiğini de yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers