E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni kullanıcıların ve ürün araştırması yapan tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Özellikle son yıllarda, bu durum daha da önemli hale gelmeye başladı; çünkü tüketiciler markaların hazırladıkları reklamlar ve pazarlama çalışmalarından çok fazla etkilenmemeye ve bu çalışmalara güvenmemeye başladılar. Reklamlarda ünlü simaların kullanılmasının artık para karşılığı yapılan çalışmalar olduğu tüketiciler tarafından biliniyor.

Bu sebeple de tüketiciler daha doğru ve gerçekçi bilgiler alabilmek için, başka kullanıcıların veya firmanın müşterilerinden gelen yorumları okumaya ve satın alma kararlarını bu şekilde vermeye özen gösteriyor. Konuyu bazı verilerle biraz daha detaylandıralım.

Kullanıcı yorumlarının önemi ve satın alma karalarına etkileri

Tüketicilerin yüzde 90’lık bir bölümü, bir şirketi ziyaret etmeden önce marka ile ilgili online yorumları okuduklarını belirtiyor.

Tüketicilerin yüzde 88’lik bir bölümü ise online yorumlara, kişisel tavsiyeler kadar güvendiklerini dile getiriyor.

Bir firmayla ilgili yorumların “mükemmel” olması durumunda, tüketicilerin bu firmadan alışveriş yapma olasılıkları yüzde 31 artıyor.

Yüzde 72’lik bir bölüm ise, lokal bir mağaza ile ilgili olumlu yorumların, mağazaya olan güvenlerini artırdığını dile getiriyor.

Kullanıcıların yüzde 92’lik bir bölümü, en az 4 yıldız oy almış lokal işletmeleri tercih ediyor ya da etmeyi düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 72lik bir kısmı ise, firma ile ilgili olumlu yorumlar okuduktan sonra satın alma işlemini gerçekleştirdiklerini dile getiriyor.

Tüketicilerin yüzde 86’lık bir bölümü ise firmayla ilgili olumsuz yorumların olması durumunda, o firmadan alışveriş yapma konusunda tereddüt ettiklerini belirtiyor.

Müşteri yorumları e-ticaret siteniz için neden önemli?

Yukarıdaki maddelerde bu yorumların tüketiciler için neden önemli olduğunu ele aldık. Siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarının yapılmasının e-ticaret siteniz için de önemi bulunuyor.

Arama motorları için güncel ve orijinal içerik

Kullanıcı yorumlarının sitenize sağladığı en büyük avantajlardan biri ürün sayfalarınızı güncel tutarlar ve bu sayfalara sizin yerinize orijinal içerik oluşturulması sağlanır.

Sayfa değerinin artmasına yardımcı olur

Kullanıcıların yazdıkları metinler arama motorlarında da indekslenir ve sayfadaki yorum sayısı arttıkça, sayfanızın değeri de artacaktır ve ürünle ilgili orijinal içeriklerin sayısı da artmış olacaktır. Bunlar da doğal olarak arama sonuçlarında sayfanızın daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olacaktır.

Long Tail arama sonuçlarına etki eder

SEO konusundaki bir diğer faydası ise kullanıcı yorumları long tail arama sonuçlarına da etki eder. Özellikle kullanıcılar başka kullanıcıların kullandıkları dili kullandıkları için, ürünle ilgili yorumlar yazarken, bir kullanıcı gözüyle metinlerini oluşturacağı için, kullanıcıların ürün aramalarında kullandıkları anahtar kelimelere kendi metinlerinde yer vereceklerdir.

Olumsuz yorumlara da yer verin

Müşteri yorumlarının etkisini artırmak için, ürün sayfalarında olumsuz yorumlara da yer verebilirsiniz. Çünkü sadece olumlu yorumların olması, tüketicilerin bu paylaşımların sahte olduğunu düşünmelerine neden oluyor. Bu da yine firma için olumsuz bir izlenim oluşmasına neden olabilir.

Olumsuz yorumlara yer vermenin yanı sıra, kullanıcılara ulaşarak yaşadıkları sorunu çözmek için yardımcı olmaya çalışmak da firma olarak imajınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Bu tür yorumların görünür olması ve tüketicilerle etkileşime girmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkileyebilir.

Eğer sitenizdeki kullanıcı yorumlarını artırmak istiyorsanız Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Olumsuz yorumlara karşı nasıl bir yaklaşım sergilemeniz ve bu yorumları nasıl yönetmeniz gerektiğini de yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın