E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

18 Haziran 2019
Sinan Oypan

E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili fikir edinmesini sağlarken, markanıza olan bakış açısını da değiştirmelerini sağlar.

Tüketiciler bir markanın kendi tanıtmasındansa, başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili yorumlarını daha fazla önemser. Bu sebeple de müşteri yorumları edinmeniz ve sitenizdeki ürün sayısını artırmanız oldukça önemlidir. Müşteri yorumları, web site üzerinde farklı şekillerde gösterilebileceği gibi, müşterilerin siteye yorum bırakmalarını sağlamak için de farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de müşteri yorumları nasıl artırılır sorusunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları ne kadar önemli?

E-ticarette müşteri yorumları artırma taktikleri

Yorum bırakılma işlemini kolaylaştırın

E-ticaret siteniz üzerinde, kullanıcıların yorum bırakma işlemlerini kolaylaştırmanız, müşterilerin daha hızlı bir şekilde yorum yazmalarını sağlayacağı için önemlidir. Yorum yazarken istenen isim soyad ve e-posta bilgi girişlerinin hızlı yapılabilmesini sağlamak ve kullanıcıları yönlendirmek için kullanılan ifadelerin açık ve net bir şekilde hazırlanması da yorum yazma sürecini kolaylaştıracaktır.

Müşteri yorumlarını site üzerinde farklı yerlerde gösterin

Müşteri yorumları sadece ürün sayfalarınızda yer almak zorunda değil. Sitenin farklı bölümlerinde de bu yorumları gösterebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanız üzerinde en popüler yorumları gösterebileceğiniz gibi en çok yorum alan ürünlerinizi de farklı bir kategori olarak göstererek, yeni ziyaretçilerin bu ürün ve yorumları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Sitenin farklı bölümlerinde bu yorumları göstermeniz, yeni ziyaretçilerin ürünler ve tüketicilerin ürünler hakkında neler düşündüğünü görmelerini sağlayacağı için onların satın alma kararlarını da etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Yorum bırakmaları için onlara bir neden verin

Müşterilerinizin, sitenizde ürün yorumları bırakmaları için onlara bir neden vermeniz gerekebilir. Müşteriler ürünleri satın aldıktan sonra sitenize tekrar gelmeyebilir ve yorum bırakmayı düşünmeyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firması olarak müşterilerinizi ikan etmeniz gerekecektir.

Onlara sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları ya da fırsatlar sunmak, müşteri yorumları edinmenize yardımcı olabilecek taktiklerden biridir. Bunun yanı sıra müşterilerinizin daha hızlı eyleme geçmelerini istiyorsanız, bu kupon kodlarını süre limitli yapabilirsiniz. Örneğin, gelecek 48 saat içerisinde geçerli bir kupon sunmak, müşterinin siteye yorum yapma ihtimalini artıracak sebeplerden biridir.

Satın almadan sonra e-postalar gönderin

Tüketicilerin ürünle ilgili yorum yapmalarını sağlamak için, tüketicinin alışverişinin ardından kargo ve onay e-postalarından sonra, müşteri yorumu bırakmalarını isteyeceğiniz bir e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada müşterinin yaptığı siparişe özel bir mesaj iletmeniz önemlidir. Bununla beraber müşterinin işini kolaylaştırmak için ürün sayfasının linki ile yorum bölümüne kolay ulaşılmasını sağlamanız da müşterinizin eyleme geçme ihtimalini artırır.

Ürün tesliminden sonra hatırlatma e-posta gönderin

Satın ama sürecinden sonra yorum yapılmasını talep etmek kimi zaman işe yaramayabilir; çünkü tüketici henüz ürüne sahip değildir. Bu sebeple de ürün tüketiciye teslim edildikten sonraki bir hafta içerisinde ona bir e-posta göndererek, ürünle ilgili düşüncelerini sorabilir ve bu düşüncelerini e-ticaret sitenizde de paylaşıp paylaşamayacaklarını sorabilirsiniz.

Müşteri yorumları değerli olduğu için, yapılan alışverişler sonrasında müşterilerinizi takip etmeniz ve onlardan yorum almanız oldukça önemlidir.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt verin

Müşteri yorumları artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt vermeniz olacaktır. Müşterilerinize teşekkür etmenin yanı sıra onların yaşadığı olumsuz bir durumdan sonra konuya dahil olarak onların sorunlarını çözmeye çalışmanız ve bunu yorumlarda belirtmeniz, sitenizi ziyaret edenlerin de müşteri yorumlarına verdiğiniz değeri görmelerini sağlar.

Tüketicilerle iletişim içerisinde olmanız ve onların görüşlerine değer vermeniz, markanızla ilgili olumlu bir imaj oluşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Müşteri yorumlarını sosyal ağlarda da paylaşın

Müşteri yorumları, tüketicilerin ürünlere bakış açısını değiştirdiği için, sosyal hesaplarınız üzerinde de ürünlerinizle ilgili yapılan yorumları paylaşabilirsiniz. Bu hem müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterir hem de sosyal ağlar üzerinde tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili neler düşündüklerini göstermenizi sağlar.

Yorum bölümlerini mobile uyumlu yapın

Kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde vakit geçirdikleri için e-ticaret sitenizi de mobil cihazlardan ziyaret edebilirler. Özellikle satın alma sonrasında e-posta ile onlardan yorum bırakmalarını istediğinizde, bu kullanıcıların sitenizi mobilden ziyaret etme olasılığı yüksektir.

Bu sebeple de sitenizdeki yorum bölümlerinin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Mobil cihazlar üzerinde uyumluluğun olmayışı, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi müşterinin yorum yapmaktan da vazgeçmesine neden olabilir.

Müşteri yorumları, sosyal kanıt ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemli olsa da müşteri yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz farklı yöntemler de bulunur. Bunları da aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan