E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili fikir edinmesini sağlarken, markanıza olan bakış açısını da değiştirmelerini sağlar.

Tüketiciler bir markanın kendi tanıtmasındansa, başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili yorumlarını daha fazla önemser. Bu sebeple de müşteri yorumları edinmeniz ve sitenizdeki ürün sayısını artırmanız oldukça önemlidir. Müşteri yorumları, web site üzerinde farklı şekillerde gösterilebileceği gibi, müşterilerin siteye yorum bırakmalarını sağlamak için de farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de müşteri yorumları nasıl artırılır sorusunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları ne kadar önemli?

E-ticarette müşteri yorumları artırma taktikleri

Yorum bırakılma işlemini kolaylaştırın

E-ticaret siteniz üzerinde, kullanıcıların yorum bırakma işlemlerini kolaylaştırmanız, müşterilerin daha hızlı bir şekilde yorum yazmalarını sağlayacağı için önemlidir. Yorum yazarken istenen isim soyad ve e-posta bilgi girişlerinin hızlı yapılabilmesini sağlamak ve kullanıcıları yönlendirmek için kullanılan ifadelerin açık ve net bir şekilde hazırlanması da yorum yazma sürecini kolaylaştıracaktır.

Müşteri yorumlarını site üzerinde farklı yerlerde gösterin

Müşteri yorumları sadece ürün sayfalarınızda yer almak zorunda değil. Sitenin farklı bölümlerinde de bu yorumları gösterebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanız üzerinde en popüler yorumları gösterebileceğiniz gibi en çok yorum alan ürünlerinizi de farklı bir kategori olarak göstererek, yeni ziyaretçilerin bu ürün ve yorumları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Sitenin farklı bölümlerinde bu yorumları göstermeniz, yeni ziyaretçilerin ürünler ve tüketicilerin ürünler hakkında neler düşündüğünü görmelerini sağlayacağı için onların satın alma kararlarını da etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Yorum bırakmaları için onlara bir neden verin

Müşterilerinizin, sitenizde ürün yorumları bırakmaları için onlara bir neden vermeniz gerekebilir. Müşteriler ürünleri satın aldıktan sonra sitenize tekrar gelmeyebilir ve yorum bırakmayı düşünmeyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firması olarak müşterilerinizi ikan etmeniz gerekecektir.

Onlara sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları ya da fırsatlar sunmak, müşteri yorumları edinmenize yardımcı olabilecek taktiklerden biridir. Bunun yanı sıra müşterilerinizin daha hızlı eyleme geçmelerini istiyorsanız, bu kupon kodlarını süre limitli yapabilirsiniz. Örneğin, gelecek 48 saat içerisinde geçerli bir kupon sunmak, müşterinin siteye yorum yapma ihtimalini artıracak sebeplerden biridir.

Satın almadan sonra e-postalar gönderin

Tüketicilerin ürünle ilgili yorum yapmalarını sağlamak için, tüketicinin alışverişinin ardından kargo ve onay e-postalarından sonra, müşteri yorumu bırakmalarını isteyeceğiniz bir e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada müşterinin yaptığı siparişe özel bir mesaj iletmeniz önemlidir. Bununla beraber müşterinin işini kolaylaştırmak için ürün sayfasının linki ile yorum bölümüne kolay ulaşılmasını sağlamanız da müşterinizin eyleme geçme ihtimalini artırır.

Ürün tesliminden sonra hatırlatma e-posta gönderin

Satın ama sürecinden sonra yorum yapılmasını talep etmek kimi zaman işe yaramayabilir; çünkü tüketici henüz ürüne sahip değildir. Bu sebeple de ürün tüketiciye teslim edildikten sonraki bir hafta içerisinde ona bir e-posta göndererek, ürünle ilgili düşüncelerini sorabilir ve bu düşüncelerini e-ticaret sitenizde de paylaşıp paylaşamayacaklarını sorabilirsiniz.

Müşteri yorumları değerli olduğu için, yapılan alışverişler sonrasında müşterilerinizi takip etmeniz ve onlardan yorum almanız oldukça önemlidir.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt verin

Müşteri yorumları artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt vermeniz olacaktır. Müşterilerinize teşekkür etmenin yanı sıra onların yaşadığı olumsuz bir durumdan sonra konuya dahil olarak onların sorunlarını çözmeye çalışmanız ve bunu yorumlarda belirtmeniz, sitenizi ziyaret edenlerin de müşteri yorumlarına verdiğiniz değeri görmelerini sağlar.

Tüketicilerle iletişim içerisinde olmanız ve onların görüşlerine değer vermeniz, markanızla ilgili olumlu bir imaj oluşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Müşteri yorumlarını sosyal ağlarda da paylaşın

Müşteri yorumları, tüketicilerin ürünlere bakış açısını değiştirdiği için, sosyal hesaplarınız üzerinde de ürünlerinizle ilgili yapılan yorumları paylaşabilirsiniz. Bu hem müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterir hem de sosyal ağlar üzerinde tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili neler düşündüklerini göstermenizi sağlar.

Yorum bölümlerini mobile uyumlu yapın

Kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde vakit geçirdikleri için e-ticaret sitenizi de mobil cihazlardan ziyaret edebilirler. Özellikle satın alma sonrasında e-posta ile onlardan yorum bırakmalarını istediğinizde, bu kullanıcıların sitenizi mobilden ziyaret etme olasılığı yüksektir.

Bu sebeple de sitenizdeki yorum bölümlerinin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Mobil cihazlar üzerinde uyumluluğun olmayışı, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi müşterinin yorum yapmaktan da vazgeçmesine neden olabilir.

Müşteri yorumları, sosyal kanıt ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemli olsa da müşteri yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz farklı yöntemler de bulunur. Bunları da aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Markethinkers
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme...
21 Mart 2022
Markethinkers
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın