fbpx

E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili fikir edinmesini sağlarken, markanıza olan bakış açısını da değiştirmelerini sağlar.

Tüketiciler bir markanın kendi tanıtmasındansa, başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili yorumlarını daha fazla önemser. Bu sebeple de müşteri yorumları edinmeniz ve sitenizdeki ürün sayısını artırmanız oldukça önemlidir. Müşteri yorumları, web site üzerinde farklı şekillerde gösterilebileceği gibi, müşterilerin siteye yorum bırakmalarını sağlamak için de farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de müşteri yorumları nasıl artırılır sorusunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları ne kadar önemli?

E-ticarette müşteri yorumları artırma taktikleri

Yorum bırakılma işlemini kolaylaştırın

E-ticaret siteniz üzerinde, kullanıcıların yorum bırakma işlemlerini kolaylaştırmanız, müşterilerin daha hızlı bir şekilde yorum yazmalarını sağlayacağı için önemlidir. Yorum yazarken istenen isim soyad ve e-posta bilgi girişlerinin hızlı yapılabilmesini sağlamak ve kullanıcıları yönlendirmek için kullanılan ifadelerin açık ve net bir şekilde hazırlanması da yorum yazma sürecini kolaylaştıracaktır.

Müşteri yorumlarını site üzerinde farklı yerlerde gösterin

Müşteri yorumları sadece ürün sayfalarınızda yer almak zorunda değil. Sitenin farklı bölümlerinde de bu yorumları gösterebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanız üzerinde en popüler yorumları gösterebileceğiniz gibi en çok yorum alan ürünlerinizi de farklı bir kategori olarak göstererek, yeni ziyaretçilerin bu ürün ve yorumları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Sitenin farklı bölümlerinde bu yorumları göstermeniz, yeni ziyaretçilerin ürünler ve tüketicilerin ürünler hakkında neler düşündüğünü görmelerini sağlayacağı için onların satın alma kararlarını da etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Yorum bırakmaları için onlara bir neden verin

Müşterilerinizin, sitenizde ürün yorumları bırakmaları için onlara bir neden vermeniz gerekebilir. Müşteriler ürünleri satın aldıktan sonra sitenize tekrar gelmeyebilir ve yorum bırakmayı düşünmeyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firması olarak müşterilerinizi ikan etmeniz gerekecektir.

Onlara sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları ya da fırsatlar sunmak, müşteri yorumları edinmenize yardımcı olabilecek taktiklerden biridir. Bunun yanı sıra müşterilerinizin daha hızlı eyleme geçmelerini istiyorsanız, bu kupon kodlarını süre limitli yapabilirsiniz. Örneğin, gelecek 48 saat içerisinde geçerli bir kupon sunmak, müşterinin siteye yorum yapma ihtimalini artıracak sebeplerden biridir.

Satın almadan sonra e-postalar gönderin

Tüketicilerin ürünle ilgili yorum yapmalarını sağlamak için, tüketicinin alışverişinin ardından kargo ve onay e-postalarından sonra, müşteri yorumu bırakmalarını isteyeceğiniz bir e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada müşterinin yaptığı siparişe özel bir mesaj iletmeniz önemlidir. Bununla beraber müşterinin işini kolaylaştırmak için ürün sayfasının linki ile yorum bölümüne kolay ulaşılmasını sağlamanız da müşterinizin eyleme geçme ihtimalini artırır.

Ürün tesliminden sonra hatırlatma e-posta gönderin

Satın ama sürecinden sonra yorum yapılmasını talep etmek kimi zaman işe yaramayabilir; çünkü tüketici henüz ürüne sahip değildir. Bu sebeple de ürün tüketiciye teslim edildikten sonraki bir hafta içerisinde ona bir e-posta göndererek, ürünle ilgili düşüncelerini sorabilir ve bu düşüncelerini e-ticaret sitenizde de paylaşıp paylaşamayacaklarını sorabilirsiniz.

Müşteri yorumları değerli olduğu için, yapılan alışverişler sonrasında müşterilerinizi takip etmeniz ve onlardan yorum almanız oldukça önemlidir.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt verin

Müşteri yorumları artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt vermeniz olacaktır. Müşterilerinize teşekkür etmenin yanı sıra onların yaşadığı olumsuz bir durumdan sonra konuya dahil olarak onların sorunlarını çözmeye çalışmanız ve bunu yorumlarda belirtmeniz, sitenizi ziyaret edenlerin de müşteri yorumlarına verdiğiniz değeri görmelerini sağlar.

Tüketicilerle iletişim içerisinde olmanız ve onların görüşlerine değer vermeniz, markanızla ilgili olumlu bir imaj oluşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Müşteri yorumlarını sosyal ağlarda da paylaşın

Müşteri yorumları, tüketicilerin ürünlere bakış açısını değiştirdiği için, sosyal hesaplarınız üzerinde de ürünlerinizle ilgili yapılan yorumları paylaşabilirsiniz. Bu hem müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterir hem de sosyal ağlar üzerinde tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili neler düşündüklerini göstermenizi sağlar.

Yorum bölümlerini mobile uyumlu yapın

Kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde vakit geçirdikleri için e-ticaret sitenizi de mobil cihazlardan ziyaret edebilirler. Özellikle satın alma sonrasında e-posta ile onlardan yorum bırakmalarını istediğinizde, bu kullanıcıların sitenizi mobilden ziyaret etme olasılığı yüksektir.

Bu sebeple de sitenizdeki yorum bölümlerinin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Mobil cihazlar üzerinde uyumluluğun olmayışı, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi müşterinin yorum yapmaktan da vazgeçmesine neden olabilir.

Müşteri yorumları, sosyal kanıt ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemli olsa da müşteri yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz farklı yöntemler de bulunur. Bunları da aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers