E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

18 Haziran 2019
Sinan Oypan

E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili fikir edinmesini sağlarken, markanıza olan bakış açısını da değiştirmelerini sağlar.

Tüketiciler bir markanın kendi tanıtmasındansa, başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili yorumlarını daha fazla önemser. Bu sebeple de müşteri yorumları edinmeniz ve sitenizdeki ürün sayısını artırmanız oldukça önemlidir. Müşteri yorumları, web site üzerinde farklı şekillerde gösterilebileceği gibi, müşterilerin siteye yorum bırakmalarını sağlamak için de farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de müşteri yorumları nasıl artırılır sorusunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları ne kadar önemli?

E-ticarette müşteri yorumları artırma taktikleri

Yorum bırakılma işlemini kolaylaştırın

E-ticaret siteniz üzerinde, kullanıcıların yorum bırakma işlemlerini kolaylaştırmanız, müşterilerin daha hızlı bir şekilde yorum yazmalarını sağlayacağı için önemlidir. Yorum yazarken istenen isim soyad ve e-posta bilgi girişlerinin hızlı yapılabilmesini sağlamak ve kullanıcıları yönlendirmek için kullanılan ifadelerin açık ve net bir şekilde hazırlanması da yorum yazma sürecini kolaylaştıracaktır.

Müşteri yorumlarını site üzerinde farklı yerlerde gösterin

Müşteri yorumları sadece ürün sayfalarınızda yer almak zorunda değil. Sitenin farklı bölümlerinde de bu yorumları gösterebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanız üzerinde en popüler yorumları gösterebileceğiniz gibi en çok yorum alan ürünlerinizi de farklı bir kategori olarak göstererek, yeni ziyaretçilerin bu ürün ve yorumları görmelerini sağlayabilirsiniz.

Sitenin farklı bölümlerinde bu yorumları göstermeniz, yeni ziyaretçilerin ürünler ve tüketicilerin ürünler hakkında neler düşündüğünü görmelerini sağlayacağı için onların satın alma kararlarını da etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Yorum bırakmaları için onlara bir neden verin

Müşterilerinizin, sitenizde ürün yorumları bırakmaları için onlara bir neden vermeniz gerekebilir. Müşteriler ürünleri satın aldıktan sonra sitenize tekrar gelmeyebilir ve yorum bırakmayı düşünmeyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firması olarak müşterilerinizi ikan etmeniz gerekecektir.

Onlara sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları ya da fırsatlar sunmak, müşteri yorumları edinmenize yardımcı olabilecek taktiklerden biridir. Bunun yanı sıra müşterilerinizin daha hızlı eyleme geçmelerini istiyorsanız, bu kupon kodlarını süre limitli yapabilirsiniz. Örneğin, gelecek 48 saat içerisinde geçerli bir kupon sunmak, müşterinin siteye yorum yapma ihtimalini artıracak sebeplerden biridir.

Satın almadan sonra e-postalar gönderin

Tüketicilerin ürünle ilgili yorum yapmalarını sağlamak için, tüketicinin alışverişinin ardından kargo ve onay e-postalarından sonra, müşteri yorumu bırakmalarını isteyeceğiniz bir e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada müşterinin yaptığı siparişe özel bir mesaj iletmeniz önemlidir. Bununla beraber müşterinin işini kolaylaştırmak için ürün sayfasının linki ile yorum bölümüne kolay ulaşılmasını sağlamanız da müşterinizin eyleme geçme ihtimalini artırır.

Ürün tesliminden sonra hatırlatma e-posta gönderin

Satın ama sürecinden sonra yorum yapılmasını talep etmek kimi zaman işe yaramayabilir; çünkü tüketici henüz ürüne sahip değildir. Bu sebeple de ürün tüketiciye teslim edildikten sonraki bir hafta içerisinde ona bir e-posta göndererek, ürünle ilgili düşüncelerini sorabilir ve bu düşüncelerini e-ticaret sitenizde de paylaşıp paylaşamayacaklarını sorabilirsiniz.

Müşteri yorumları değerli olduğu için, yapılan alışverişler sonrasında müşterilerinizi takip etmeniz ve onlardan yorum almanız oldukça önemlidir.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt verin

Müşteri yorumları artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt vermeniz olacaktır. Müşterilerinize teşekkür etmenin yanı sıra onların yaşadığı olumsuz bir durumdan sonra konuya dahil olarak onların sorunlarını çözmeye çalışmanız ve bunu yorumlarda belirtmeniz, sitenizi ziyaret edenlerin de müşteri yorumlarına verdiğiniz değeri görmelerini sağlar.

Tüketicilerle iletişim içerisinde olmanız ve onların görüşlerine değer vermeniz, markanızla ilgili olumlu bir imaj oluşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

Müşteri yorumlarını sosyal ağlarda da paylaşın

Müşteri yorumları, tüketicilerin ürünlere bakış açısını değiştirdiği için, sosyal hesaplarınız üzerinde de ürünlerinizle ilgili yapılan yorumları paylaşabilirsiniz. Bu hem müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterir hem de sosyal ağlar üzerinde tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili neler düşündüklerini göstermenizi sağlar.

Yorum bölümlerini mobile uyumlu yapın

Kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde vakit geçirdikleri için e-ticaret sitenizi de mobil cihazlardan ziyaret edebilirler. Özellikle satın alma sonrasında e-posta ile onlardan yorum bırakmalarını istediğinizde, bu kullanıcıların sitenizi mobilden ziyaret etme olasılığı yüksektir.

Bu sebeple de sitenizdeki yorum bölümlerinin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Mobil cihazlar üzerinde uyumluluğun olmayışı, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi müşterinin yorum yapmaktan da vazgeçmesine neden olabilir.

Müşteri yorumları, sosyal kanıt ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemli olsa da müşteri yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz farklı yöntemler de bulunur. Bunları da aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan