fbpx

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

22 Mart 2017
Sinan Oypan

Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

Yeni müşterilere ulaşarak hedef kitlenizi genişletmek isteseniz de e-ticaret sitenizden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterileriniz olmadığı sürece yeni müşterilere ulaşmak uzun vadede başarıyı getirmeyebilir. Peki, müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar neler?

Kaliteli ürünler satın

Tüketicilerin tekrar tekrar sizi tercih etmeleri için, satın aldıkları ürünlerden memnun kalmaları gerekir. Bunu sağlamanın yolu da kaliteli ürünler satmak geçmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilere sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması, uzun vadede tüketicileri memnun etmesi ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunuyor olması, tüketicilerin daha sonraki alışverişlerinde de yine sizi tercih etmelerine yardımcı olacaktır.

Aldığı üründen memnun kalan kişiler, daha sonraki alışverişlerinde yine aynı kalitede bir ürün satın almak isteyecekleri için sizi tercih etmeyi düşüneceklerdir.

Kaliteli bir müşteri hizmetleri servisi sunun

Müşteri sadakatini etkileyen faktörlerden biri de müşteri servisleridir. Satış öncesi ve satış sonrası sunulan müşteri destek hizmeti, tüketici memnuniyetini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler buradan aldıkları yanıtlardan ve desteklerden yola çıkarak marka ile ilgili bazı izlenimlere kapılırlar. Satış öncesi ve sonrası destek hizmetlerinden memnun kalan tüketiciler, bu firmalarla ile çalışmaya daha sıcak bakmaktadırlar. Müşteri hizmetleri konusunda yapabileceğiniz başlıca çalışmalar:

  • İletişim bilgilerinizi sitenizin her sayfasında görünür yapın.
  • Tüketiciler, destek birimine rahatlıkla ulaşabilmeliler.
  • Hatta bekleme sürelerini kısaltın.
  • Tüketicilerin kendi başlarına bilgi alabilecekleri SSS bölümü hazırlayın.
  • Sorun değil çözüm odaklı olun.
  • Sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizle etkileşim içinde olun.

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizDört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmaları yapın

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda oldukça popüler olmaya başladı ve tüketicilerin bu konudaki beklentileri artmaya başladı. İnternet siteniz üzerinde üye girişi yapan müşterilerinize daha kişisel bir e-ticaret deneyimi sunmak ve onların ilgi alanlarına yönelik ürünler sunmanız müşteri sadakatini artırmanıza yardımcı olur.

Bunların yanı sıra yaptığınız e-posta pazarlama çalışmalarında da e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırarak, daha kişisel e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kargo ve sipariş süreçlerini iyi yönetin

E-ticarette tüketicilerin sorun yaşadıkları alanlardan biri de kargo ve ürün teslimatı olabiliyor. Kargo süreçlerinin iyi yönetilmemesi, geç giden siparişler, kargo firması tarafından yaşanan aksaklıklar müşteri memnuniyetini kötü yönde etkiliyor.

Bu sebeple de çalışacağınız kargo firmalarını seçerken dikkatli olmanız ve onların siparişleri ülke genelinde ne kadarlık bir zaman içinde teslim edebildiklerini öğrenmeniz ve tüketicilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz gerekir.

Bunun yanı sıra yanlış sipariş gönderimleri yapmamak için, sipariş yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapıyor olmanız gerekir. Yanlış sipariş gönderimi yapmak, hem tüketicileri mutsuz edecektir hem de iade süreçleri nedeniyle zarara uğramanıza neden olur.

İade politikanızı iyi belirleyin ve süreci iyi yönetin

E-ticarette göz ardı edilemeyecek durumlardan biri de iade süreçleridir. Tüketici Hakları Kanunu’na göre tüketiciler satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakkına sahiptirler. Bu sebeple de sizin de bir iade politikanızın olması gerekmektedir.

İade politikanızı satın alma sayfalarında açıkça kullanıcılara belirtmeniz ve olası iadelerde bu süreçleri iyi yöneterek, müşterinize ürünün yenisini ya da para iadesini sağlayarak onu mağdur etmemeniz gerekir. Bu süreçlerin iyi yönetilmemesi müşterilerinizi mutsuz edeceği gibi müşteri sadakatini ciddi şekilde azaltır ve aynı zamanda markanızla ilgili olumsuz yorumlara neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan