Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

22 Mart 2017
Sinan Oypan

Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

Yeni müşterilere ulaşarak hedef kitlenizi genişletmek isteseniz de e-ticaret sitenizden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterileriniz olmadığı sürece yeni müşterilere ulaşmak uzun vadede başarıyı getirmeyebilir. Peki, müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar neler?

Kaliteli ürünler satın

Tüketicilerin tekrar tekrar sizi tercih etmeleri için, satın aldıkları ürünlerden memnun kalmaları gerekir. Bunu sağlamanın yolu da kaliteli ürünler satmak geçmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilere sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması, uzun vadede tüketicileri memnun etmesi ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunuyor olması, tüketicilerin daha sonraki alışverişlerinde de yine sizi tercih etmelerine yardımcı olacaktır.

Aldığı üründen memnun kalan kişiler, daha sonraki alışverişlerinde yine aynı kalitede bir ürün satın almak isteyecekleri için sizi tercih etmeyi düşüneceklerdir.

Kaliteli bir müşteri hizmetleri servisi sunun

Müşteri sadakatini etkileyen faktörlerden biri de müşteri servisleridir. Satış öncesi ve satış sonrası sunulan müşteri destek hizmeti, tüketici memnuniyetini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler buradan aldıkları yanıtlardan ve desteklerden yola çıkarak marka ile ilgili bazı izlenimlere kapılırlar. Satış öncesi ve sonrası destek hizmetlerinden memnun kalan tüketiciler, bu firmalarla ile çalışmaya daha sıcak bakmaktadırlar. Müşteri hizmetleri konusunda yapabileceğiniz başlıca çalışmalar:

  • İletişim bilgilerinizi sitenizin her sayfasında görünür yapın.
  • Tüketiciler, destek birimine rahatlıkla ulaşabilmeliler.
  • Hatta bekleme sürelerini kısaltın.
  • Tüketicilerin kendi başlarına bilgi alabilecekleri SSS bölümü hazırlayın.
  • Sorun değil çözüm odaklı olun.
  • Sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizle etkileşim içinde olun.

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizDört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmaları yapın

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda oldukça popüler olmaya başladı ve tüketicilerin bu konudaki beklentileri artmaya başladı. İnternet siteniz üzerinde üye girişi yapan müşterilerinize daha kişisel bir e-ticaret deneyimi sunmak ve onların ilgi alanlarına yönelik ürünler sunmanız müşteri sadakatini artırmanıza yardımcı olur.

Bunların yanı sıra yaptığınız e-posta pazarlama çalışmalarında da e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırarak, daha kişisel e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kargo ve sipariş süreçlerini iyi yönetin

E-ticarette tüketicilerin sorun yaşadıkları alanlardan biri de kargo ve ürün teslimatı olabiliyor. Kargo süreçlerinin iyi yönetilmemesi, geç giden siparişler, kargo firması tarafından yaşanan aksaklıklar müşteri memnuniyetini kötü yönde etkiliyor.

Bu sebeple de çalışacağınız kargo firmalarını seçerken dikkatli olmanız ve onların siparişleri ülke genelinde ne kadarlık bir zaman içinde teslim edebildiklerini öğrenmeniz ve tüketicilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz gerekir.

Bunun yanı sıra yanlış sipariş gönderimleri yapmamak için, sipariş yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapıyor olmanız gerekir. Yanlış sipariş gönderimi yapmak, hem tüketicileri mutsuz edecektir hem de iade süreçleri nedeniyle zarara uğramanıza neden olur.

İade politikanızı iyi belirleyin ve süreci iyi yönetin

E-ticarette göz ardı edilemeyecek durumlardan biri de iade süreçleridir. Tüketici Hakları Kanunu’na göre tüketiciler satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakkına sahiptirler. Bu sebeple de sizin de bir iade politikanızın olması gerekmektedir.

İade politikanızı satın alma sayfalarında açıkça kullanıcılara belirtmeniz ve olası iadelerde bu süreçleri iyi yöneterek, müşterinize ürünün yenisini ya da para iadesini sağlayarak onu mağdur etmemeniz gerekir. Bu süreçlerin iyi yönetilmemesi müşterilerinizi mutsuz edeceği gibi müşteri sadakatini ciddi şekilde azaltır ve aynı zamanda markanızla ilgili olumsuz yorumlara neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan