Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 18.10.2022
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

Yeni müşterilere ulaşarak hedef kitlenizi genişletmek isteseniz de e-ticaret sitenizden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterileriniz olmadığı sürece yeni müşterilere ulaşmak uzun vadede başarıyı getirmeyebilir. Peki, müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar neler?

Kaliteli ürünler satın

Tüketicilerin tekrar tekrar sizi tercih etmeleri için, satın aldıkları ürünlerden memnun kalmaları gerekir. Bunu sağlamanın yolu da kaliteli ürünler satmak geçmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilere sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması, uzun vadede tüketicileri memnun etmesi ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunuyor olması, tüketicilerin daha sonraki alışverişlerinde de yine sizi tercih etmelerine yardımcı olacaktır.

Aldığı üründen memnun kalan kişiler, daha sonraki alışverişlerinde yine aynı kalitede bir ürün satın almak isteyecekleri için sizi tercih etmeyi düşüneceklerdir.

Kaliteli bir müşteri hizmetleri servisi sunun

Müşteri sadakatini etkileyen faktörlerden biri de müşteri servisleridir. Satış öncesi ve satış sonrası sunulan müşteri destek hizmeti, tüketici memnuniyetini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler buradan aldıkları yanıtlardan ve desteklerden yola çıkarak marka ile ilgili bazı izlenimlere kapılırlar. Satış öncesi ve sonrası destek hizmetlerinden memnun kalan tüketiciler, bu firmalarla ile çalışmaya daha sıcak bakmaktadırlar. Müşteri hizmetleri konusunda yapabileceğiniz başlıca çalışmalar:

  • İletişim bilgilerinizi sitenizin her sayfasında görünür yapın.
  • Tüketiciler, destek birimine rahatlıkla ulaşabilmeliler.
  • Hatta bekleme sürelerini kısaltın.
  • Tüketicilerin kendi başlarına bilgi alabilecekleri SSS bölümü hazırlayın.
  • Sorun değil çözüm odaklı olun.
  • Sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizle etkileşim içinde olun.

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizDört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmaları yapın

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda oldukça popüler olmaya başladı ve tüketicilerin bu konudaki beklentileri artmaya başladı. İnternet siteniz üzerinde üye girişi yapan müşterilerinize daha kişisel bir e-ticaret deneyimi sunmak ve onların ilgi alanlarına yönelik ürünler sunmanız müşteri sadakatini artırmanıza yardımcı olur.

Bunların yanı sıra yaptığınız e-posta pazarlama çalışmalarında da e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırarak, daha kişisel e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kargo ve sipariş süreçlerini iyi yönetin

E-ticarette tüketicilerin sorun yaşadıkları alanlardan biri de kargo ve ürün teslimatı olabiliyor. Kargo süreçlerinin iyi yönetilmemesi, geç giden siparişler, kargo firması tarafından yaşanan aksaklıklar müşteri memnuniyetini kötü yönde etkiliyor.

Bu sebeple de çalışacağınız kargo firmalarını seçerken dikkatli olmanız ve onların siparişleri ülke genelinde ne kadarlık bir zaman içinde teslim edebildiklerini öğrenmeniz ve tüketicilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz gerekir.

Bunun yanı sıra yanlış sipariş gönderimleri yapmamak için, sipariş yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapıyor olmanız gerekir. Yanlış sipariş gönderimi yapmak, hem tüketicileri mutsuz edecektir hem de iade süreçleri nedeniyle zarara uğramanıza neden olur.

İade politikanızı iyi belirleyin ve süreci iyi yönetin

E-ticarette göz ardı edilemeyecek durumlardan biri de iade süreçleridir. Tüketici Hakları Kanunu’na göre tüketiciler satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakkına sahiptirler. Bu sebeple de sizin de bir iade politikanızın olması gerekmektedir.

İade politikanızı satın alma sayfalarında açıkça kullanıcılara belirtmeniz ve olası iadelerde bu süreçleri iyi yöneterek, müşterinize ürünün yenisini ya da para iadesini sağlayarak onu mağdur etmemeniz gerekir. Bu süreçlerin iyi yönetilmemesi müşterilerinizi mutsuz edeceği gibi müşteri sadakatini ciddi şekilde azaltır ve aynı zamanda markanızla ilgili olumsuz yorumlara neden olur.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler