Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

22 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

Yeni müşterilere ulaşarak hedef kitlenizi genişletmek isteseniz de e-ticaret sitenizden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterileriniz olmadığı sürece yeni müşterilere ulaşmak uzun vadede başarıyı getirmeyebilir. Peki, müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar neler?

Kaliteli ürünler satın

Tüketicilerin tekrar tekrar sizi tercih etmeleri için, satın aldıkları ürünlerden memnun kalmaları gerekir. Bunu sağlamanın yolu da kaliteli ürünler satmak geçmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilere sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması, uzun vadede tüketicileri memnun etmesi ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunuyor olması, tüketicilerin daha sonraki alışverişlerinde de yine sizi tercih etmelerine yardımcı olacaktır.

Aldığı üründen memnun kalan kişiler, daha sonraki alışverişlerinde yine aynı kalitede bir ürün satın almak isteyecekleri için sizi tercih etmeyi düşüneceklerdir.

Kaliteli bir müşteri hizmetleri servisi sunun

Müşteri sadakatini etkileyen faktörlerden biri de müşteri servisleridir. Satış öncesi ve satış sonrası sunulan müşteri destek hizmeti, tüketici memnuniyetini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler buradan aldıkları yanıtlardan ve desteklerden yola çıkarak marka ile ilgili bazı izlenimlere kapılırlar. Satış öncesi ve sonrası destek hizmetlerinden memnun kalan tüketiciler, bu firmalarla ile çalışmaya daha sıcak bakmaktadırlar. Müşteri hizmetleri konusunda yapabileceğiniz başlıca çalışmalar:

  • İletişim bilgilerinizi sitenizin her sayfasında görünür yapın.
  • Tüketiciler, destek birimine rahatlıkla ulaşabilmeliler.
  • Hatta bekleme sürelerini kısaltın.
  • Tüketicilerin kendi başlarına bilgi alabilecekleri SSS bölümü hazırlayın.
  • Sorun değil çözüm odaklı olun.
  • Sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizle etkileşim içinde olun.

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizDört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmaları yapın

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda oldukça popüler olmaya başladı ve tüketicilerin bu konudaki beklentileri artmaya başladı. İnternet siteniz üzerinde üye girişi yapan müşterilerinize daha kişisel bir e-ticaret deneyimi sunmak ve onların ilgi alanlarına yönelik ürünler sunmanız müşteri sadakatini artırmanıza yardımcı olur.

Bunların yanı sıra yaptığınız e-posta pazarlama çalışmalarında da e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırarak, daha kişisel e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kargo ve sipariş süreçlerini iyi yönetin

E-ticarette tüketicilerin sorun yaşadıkları alanlardan biri de kargo ve ürün teslimatı olabiliyor. Kargo süreçlerinin iyi yönetilmemesi, geç giden siparişler, kargo firması tarafından yaşanan aksaklıklar müşteri memnuniyetini kötü yönde etkiliyor.

Bu sebeple de çalışacağınız kargo firmalarını seçerken dikkatli olmanız ve onların siparişleri ülke genelinde ne kadarlık bir zaman içinde teslim edebildiklerini öğrenmeniz ve tüketicilerinizi bu konuda bilgilendirmeniz gerekir.

Bunun yanı sıra yanlış sipariş gönderimleri yapmamak için, sipariş yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapıyor olmanız gerekir. Yanlış sipariş gönderimi yapmak, hem tüketicileri mutsuz edecektir hem de iade süreçleri nedeniyle zarara uğramanıza neden olur.

İade politikanızı iyi belirleyin ve süreci iyi yönetin

E-ticarette göz ardı edilemeyecek durumlardan biri de iade süreçleridir. Tüketici Hakları Kanunu’na göre tüketiciler satın aldıkları bir ürünü 15 iş günü içerisinde iade etme hakkına sahiptirler. Bu sebeple de sizin de bir iade politikanızın olması gerekmektedir.

İade politikanızı satın alma sayfalarında açıkça kullanıcılara belirtmeniz ve olası iadelerde bu süreçleri iyi yöneterek, müşterinize ürünün yenisini ya da para iadesini sağlayarak onu mağdur etmemeniz gerekir. Bu süreçlerin iyi yönetilmemesi müşterilerinizi mutsuz edeceği gibi müşteri sadakatini ciddi şekilde azaltır ve aynı zamanda markanızla ilgili olumsuz yorumlara neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan