Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri

31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri

Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır. Sadık müşteri kitleleri oluşturmadan, uzun vadede karlılığınızı korumanız bir hayli zordur. Sitenizden alışveriş yapan müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız, onların memnuniyetlerini artırmanız, bu kişilerin siteniz üzerinden tekrar alışveriş yapmalarını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Müşteri kazanma yöntemleri

Sadık müşterilerinize, özel fırsatlar sunun

Herkes, kendine özel teklifler sunulmasından hoşlanır. Buna müşterileriniz de dahildir. Bu sebeple de siteniz üzerinden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinizi bir veritabanında tutarak, bu müşterilere özel fırsat ve kampanyalar sunabilirsiniz. E-posta içerikleri hazırlayarak, bu müşterilerinizin önceki alışverişleriyle ilgili olabilecek farklı ürünler sunabileceğiniz gibi, tüm eski müşterilerinize bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz.

Bu fırsatların sadece sadık müşterilere özel olmasını sağlamanız da önemlidir. Böylelikle tüketiciler kendilerini daha özel hissederler. Bunun yanı sıra siteniz ya da diğer pazarlama kanalları üzerinden sadık müşterilere sunduğunuz özel fırsatların da tanımını yaparak, potansiyel müşteriler kazanmaya da başlayabilirsiniz.

Sepeti terk eden kullanıcılara retargeting reklamları gösterin

Herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kullanıcılara yönelik retargeting reklamlar sunmak da müşterilerinizin siteniz üzerinden tekrar alışveriş yapmalarını sağlar. Sepeti terk edenlere hemen gösterebileceğiniz reklamlarla, onların satın alma süreçelerine müdahale ederek, onları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra daha uzun vadeli retargeting reklamlarla, “geçen ay “x” ürünü satın almıştınız, bununla ilgili olabilecek “x” ürün de ilginizi çekebilir” şeklinde retargeting reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Böylelikle daha önceden alışveriş yapmış kişileri tekrar sitenize çekmek için bir alternatif yol üretmiş olursunuz.

E-posta ile kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunun

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mevcut müşterilerinize kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak olacaktır. Tüketiciler, e-ticaret firmalarından daha kişisel ürün önerileri almak istiyor ve mevcut müşterilerinizin geçmiş alışverişlerini inceleyerek, onlara bu tür ilgili ürünler sunabilmek, onların tekrar sitenizden alışveriş yapmalarına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik kişiselleştirmek çalışmaları yapmanız, onların satın alma kararlarına da daha etkili bir şekilde müdahale etmenize olanak tanıyacaktır.

“müşteri

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de müşterilerin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayacak faktörlerden biridir. Bir ürünün büyük kitleler tarafından satın alınmadığının görülmesi, kullanıcıların sizin ürünleriniz hakkında yaptığı olumlu yorumlar, diğer kullanıcıların sizin ürünlerinizi sosyal mecralarda paylaşmaları marka itibarınızı güçlendirmek için oldukça etkilidir.

Marka itibarınızın artması ve diğer tüketicilerin ürünlerinize ilgi gösteriyor olmaları, sadık müşteri kitleleri yaratmanız konusunda da size oldukça fayda sağlayacaktır.

Ürün paketlerinde el yazısı ile hazırlanmış teşekkürler notları ekleyin

Kişiye özel olarak hazırlanmış el yazısı notlar da müşteri memnuniyetini artırmak için önemli bir detaydır. Müşterilerinizin ürünlerini paketlerken, müşteriye özel bir not hazırlayabilir, onlara yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür ederek, bu notu el yazı ile hazırlayabilirsiniz.

İnternetten alışverişlerde bu kişisel dokunuşlar oldukça etkili oluyor. Müşterilerle iyi bir iletişim kurmak ve onlara içten bir şekilde teşekkür etmek için bu yöntem oldukça etkilidir. Teşekkürler notları ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın