fbpx

Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri

31 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır. Sadık müşteri kitleleri oluşturmadan, uzun vadede karlılığınızı korumanız bir hayli zordur. Sitenizden alışveriş yapan müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız, onların memnuniyetlerini artırmanız, bu kişilerin siteniz üzerinden tekrar alışveriş yapmalarını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de müşterilerinizin tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Müşteri kazanma yöntemleri

Sadık müşterilerinize, özel fırsatlar sunun

Herkes, kendine özel teklifler sunulmasından hoşlanır. Buna müşterileriniz de dahildir. Bu sebeple de siteniz üzerinden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinizi bir veritabanında tutarak, bu müşterilere özel fırsat ve kampanyalar sunabilirsiniz. E-posta içerikleri hazırlayarak, bu müşterilerinizin önceki alışverişleriyle ilgili olabilecek farklı ürünler sunabileceğiniz gibi, tüm eski müşterilerinize bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kuponları da sunabilirsiniz.

Bu fırsatların sadece sadık müşterilere özel olmasını sağlamanız da önemlidir. Böylelikle tüketiciler kendilerini daha özel hissederler. Bunun yanı sıra siteniz ya da diğer pazarlama kanalları üzerinden sadık müşterilere sunduğunuz özel fırsatların da tanımını yaparak, potansiyel müşteriler kazanmaya da başlayabilirsiniz.

Sepeti terk eden kullanıcılara retargeting reklamları gösterin

Herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kullanıcılara yönelik retargeting reklamlar sunmak da müşterilerinizin siteniz üzerinden tekrar alışveriş yapmalarını sağlar. Sepeti terk edenlere hemen gösterebileceğiniz reklamlarla, onların satın alma süreçelerine müdahale ederek, onları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra daha uzun vadeli retargeting reklamlarla, “geçen ay “x” ürünü satın almıştınız, bununla ilgili olabilecek “x” ürün de ilginizi çekebilir” şeklinde retargeting reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Böylelikle daha önceden alışveriş yapmış kişileri tekrar sitenize çekmek için bir alternatif yol üretmiş olursunuz.

E-posta ile kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunun

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mevcut müşterilerinize kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak olacaktır. Tüketiciler, e-ticaret firmalarından daha kişisel ürün önerileri almak istiyor ve mevcut müşterilerinizin geçmiş alışverişlerini inceleyerek, onlara bu tür ilgili ürünler sunabilmek, onların tekrar sitenizden alışveriş yapmalarına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik kişiselleştirmek çalışmaları yapmanız, onların satın alma kararlarına da daha etkili bir şekilde müdahale etmenize olanak tanıyacaktır.

“müşteri

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Sosyal kanıt öğeleri de müşterilerin tekrar alışveriş yapmalarını sağlayacak faktörlerden biridir. Bir ürünün büyük kitleler tarafından satın alınmadığının görülmesi, kullanıcıların sizin ürünleriniz hakkında yaptığı olumlu yorumlar, diğer kullanıcıların sizin ürünlerinizi sosyal mecralarda paylaşmaları marka itibarınızı güçlendirmek için oldukça etkilidir.

Marka itibarınızın artması ve diğer tüketicilerin ürünlerinize ilgi gösteriyor olmaları, sadık müşteri kitleleri yaratmanız konusunda da size oldukça fayda sağlayacaktır.

Ürün paketlerinde el yazısı ile hazırlanmış teşekkürler notları ekleyin

Kişiye özel olarak hazırlanmış el yazısı notlar da müşteri memnuniyetini artırmak için önemli bir detaydır. Müşterilerinizin ürünlerini paketlerken, müşteriye özel bir not hazırlayabilir, onlara yaptıkları alışverişten dolayı teşekkür ederek, bu notu el yazı ile hazırlayabilirsiniz.

İnternetten alışverişlerde bu kişisel dokunuşlar oldukça etkili oluyor. Müşterilerle iyi bir iletişim kurmak ve onlara içten bir şekilde teşekkür etmek için bu yöntem oldukça etkilidir. Teşekkürler notları ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan