fbpx

E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

16 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin beklentilerinin karşılanamaması gibi birçok problem müşterilerin siteyi terk etmesinen neden olabiliyor.

Bu hatalar genellikle sık yapılan hatalar olduğu için bunlardan ders almak ve kendi siteniz üzerinde de bunlardan kaçınmak ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza da yardımcı olur.

Sitenizin çok yavaş açılıyor olması

Müşterileri kaçırmanıza neden olacak durumlardan biri sitenizin çok yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerin açılmasını çok fazla beklemedikleri için, sayfalar yavaş yüklendiğinde kullanıcılar siteyi terk etmeye başlayabilir. Bu da olası satışları kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur. Bu sebeple de sitenizin altyapısını güçlendirmeleri, her sayfayı tek tek incelemeli ve sayfaların yüklenme sürelerini geliştirmelisiniz.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması

Web sitenizin mobile uyumlu olması artık bir standart duruma gelmiş durumda. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artması mobil ticarete olan ilgiyi de artıyor. Kullanıcıların mobil cihazları daha fazla kullanmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil trafikleri de önemli ölçüde artmaya başladı. Mobil üzerinde kullanıcılara iyi bir deneyim sunamamak da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden oluyor. Site tasarımınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmek, mobilden gelen trafikten de iyi bir şekilde geri dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sitenizin güven yansıtmıyor oluşu

Online alışveriş yapan tüketiciler güven duydukları isteler üzerinde alışveriş yapmak isterler. Site tasarımınızın yanı sıra güven duygusunu verecek diğer önemli elementlerin sitenizin üzerinde bulunmaması kullanıcıların sitenize güvenmemesine neden olacaktır. Bu da kullanıcıların sitenizi terk etmesine neden olur.

Site üzerinde güven duygusunu artırmak için HTTPS’e geçiş yapabilir, SSL sertifikalarınızı gösterebilir, ödeme sistemleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site üzerinde çok fazla banner ve pop-up kullanmak

Site tasarımınızı yaparken sadeliği ön planda tutmanız önemlidir. Sayfalar üzerinde çok fazla banner kullanmak ya da pop-up kullanımlarına başvurmak da kullanıcıları rahatsız edecektir.

Özellikle pop-up bannerlar bazı cihazlarda iyi desteklenmiyor olabilir. Mobilde sıklıkla karşılaşılan bu sorun, kullanıcıların pop-up’ları kapatamamalarına ve siteyi inceleyememelerine neden oluyor. Pop-up kullanımlarında farklı cihazlarda testlerinizi yapmanız ve kullanıcıların rahat bir şekilde bunları kapatabildiğinden emin olmanız gerekir.

Site navigasyonunun zor olması

Site navigasyonu da kullanıcıları site üzerinde tutma da önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar aradıkları ürünlere ve sayfalara rahat bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu geliştirecek çalışmalar yapmalısınız. Kategori sistemlerinizi iyi bir şekilde oluşturduktan sonra, alt dalları iyi bir şekilde bölmeniz aranılan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamanız gerekir.

Fotoğraflarınızın kalitesinin düşük olması

E-ticaret siteniz firmanızın vitrini görevini görmektedir. Bu vitrinin ilgi çekici olması ve vitrinde yer alan ürünlerin de dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da ürün fotoğraflarınıza büyük görev düşmektedir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesiz ve yetersiz olması da müşterileri kaçırmaya neden olacaktır. Kullanıcılar bu fotoğraflar üzerinden ürünler hakkında bir takım bilgiler edinirler. Bu bilgileri onlara doğru bir şekilde sağlayamadığınızda da ziyaretçileriniz başka alternatiflere yönelmeye başlayacaklardır.

Ürün açıklamalarının yetersiz olması

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünlerinizi satmanızı sağlayan bir diğer öge ise ürün açıklamalarıdır. Buradaki metinlerinizin ilgi çekici ve kullanıcıları ikna etmesi gerekir. Ürün fotoğrafları vitrin görevini görürken, ürün açıklamalarınızda mağazada çalışan satış görevlileridir diyebiliriz. Ürün açıklamalarınız, fotoğraflarla ilgisini çektiğiniz ziyaretçilere ürünleri satmanızı sağlar. Bu sebeple de ürün açıklamalarının üzerine özellikle odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Kargo maliyetlerinin yüksek olması

Tüketiciler online alışverişlerde kargo için para ödemekten kaçınırlar. Bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneklerini ya da minimum ödeme yapabilecekleri alternatifler üzerine odaklanırlar. Kargo ücretlerinizin çok yüksek oluşu da müşterilerinizi kaçırmanıza neden olabilir. Kargo maliyetlerinizi mümkün olduğunca düşük tutmak ve en düşük şekilde kullanıcılara yansıtmanız onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

Ödeme işlemlerinin zor oluşu

Ödeme sayfaları da kullanıcılar için oldukça önemlidir. Ödeme işlemlerinin zor olması, çok fazla adım gerektirmesi, açıklayıcı ve net olmayışı da kullanıcıların ödeme işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, bu süreçteki adımları minimuma indirmeniz kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan