E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

16 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin beklentilerinin karşılanamaması gibi birçok problem müşterilerin siteyi terk etmesinen neden olabiliyor.

Bu hatalar genellikle sık yapılan hatalar olduğu için bunlardan ders almak ve kendi siteniz üzerinde de bunlardan kaçınmak ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza da yardımcı olur.

Sitenizin çok yavaş açılıyor olması

Müşterileri kaçırmanıza neden olacak durumlardan biri sitenizin çok yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerin açılmasını çok fazla beklemedikleri için, sayfalar yavaş yüklendiğinde kullanıcılar siteyi terk etmeye başlayabilir. Bu da olası satışları kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur. Bu sebeple de sitenizin altyapısını güçlendirmeleri, her sayfayı tek tek incelemeli ve sayfaların yüklenme sürelerini geliştirmelisiniz.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması

Web sitenizin mobile uyumlu olması artık bir standart duruma gelmiş durumda. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artması mobil ticarete olan ilgiyi de artıyor. Kullanıcıların mobil cihazları daha fazla kullanmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil trafikleri de önemli ölçüde artmaya başladı. Mobil üzerinde kullanıcılara iyi bir deneyim sunamamak da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden oluyor. Site tasarımınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmek, mobilden gelen trafikten de iyi bir şekilde geri dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sitenizin güven yansıtmıyor oluşu

Online alışveriş yapan tüketiciler güven duydukları isteler üzerinde alışveriş yapmak isterler. Site tasarımınızın yanı sıra güven duygusunu verecek diğer önemli elementlerin sitenizin üzerinde bulunmaması kullanıcıların sitenize güvenmemesine neden olacaktır. Bu da kullanıcıların sitenizi terk etmesine neden olur.

Site üzerinde güven duygusunu artırmak için HTTPS’e geçiş yapabilir, SSL sertifikalarınızı gösterebilir, ödeme sistemleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site üzerinde çok fazla banner ve pop-up kullanmak

Site tasarımınızı yaparken sadeliği ön planda tutmanız önemlidir. Sayfalar üzerinde çok fazla banner kullanmak ya da pop-up kullanımlarına başvurmak da kullanıcıları rahatsız edecektir.

Özellikle pop-up bannerlar bazı cihazlarda iyi desteklenmiyor olabilir. Mobilde sıklıkla karşılaşılan bu sorun, kullanıcıların pop-up’ları kapatamamalarına ve siteyi inceleyememelerine neden oluyor. Pop-up kullanımlarında farklı cihazlarda testlerinizi yapmanız ve kullanıcıların rahat bir şekilde bunları kapatabildiğinden emin olmanız gerekir.

Site navigasyonunun zor olması

Site navigasyonu da kullanıcıları site üzerinde tutma da önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar aradıkları ürünlere ve sayfalara rahat bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu geliştirecek çalışmalar yapmalısınız. Kategori sistemlerinizi iyi bir şekilde oluşturduktan sonra, alt dalları iyi bir şekilde bölmeniz aranılan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamanız gerekir.

Fotoğraflarınızın kalitesinin düşük olması

E-ticaret siteniz firmanızın vitrini görevini görmektedir. Bu vitrinin ilgi çekici olması ve vitrinde yer alan ürünlerin de dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da ürün fotoğraflarınıza büyük görev düşmektedir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesiz ve yetersiz olması da müşterileri kaçırmaya neden olacaktır. Kullanıcılar bu fotoğraflar üzerinden ürünler hakkında bir takım bilgiler edinirler. Bu bilgileri onlara doğru bir şekilde sağlayamadığınızda da ziyaretçileriniz başka alternatiflere yönelmeye başlayacaklardır.

Ürün açıklamalarının yetersiz olması

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünlerinizi satmanızı sağlayan bir diğer öge ise ürün açıklamalarıdır. Buradaki metinlerinizin ilgi çekici ve kullanıcıları ikna etmesi gerekir. Ürün fotoğrafları vitrin görevini görürken, ürün açıklamalarınızda mağazada çalışan satış görevlileridir diyebiliriz. Ürün açıklamalarınız, fotoğraflarla ilgisini çektiğiniz ziyaretçilere ürünleri satmanızı sağlar. Bu sebeple de ürün açıklamalarının üzerine özellikle odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Kargo maliyetlerinin yüksek olması

Tüketiciler online alışverişlerde kargo için para ödemekten kaçınırlar. Bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneklerini ya da minimum ödeme yapabilecekleri alternatifler üzerine odaklanırlar. Kargo ücretlerinizin çok yüksek oluşu da müşterilerinizi kaçırmanıza neden olabilir. Kargo maliyetlerinizi mümkün olduğunca düşük tutmak ve en düşük şekilde kullanıcılara yansıtmanız onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

Ödeme işlemlerinin zor oluşu

Ödeme sayfaları da kullanıcılar için oldukça önemlidir. Ödeme işlemlerinin zor olması, çok fazla adım gerektirmesi, açıklayıcı ve net olmayışı da kullanıcıların ödeme işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, bu süreçteki adımları minimuma indirmeniz kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan