E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin beklentilerinin karşılanamaması gibi birçok problem müşterilerin siteyi terk etmesinen neden olabiliyor.

Bu hatalar genellikle sık yapılan hatalar olduğu için bunlardan ders almak ve kendi siteniz üzerinde de bunlardan kaçınmak ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza da yardımcı olur.

Sitenizin çok yavaş açılıyor olması

Müşterileri kaçırmanıza neden olacak durumlardan biri sitenizin çok yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerin açılmasını çok fazla beklemedikleri için, sayfalar yavaş yüklendiğinde kullanıcılar siteyi terk etmeye başlayabilir. Bu da olası satışları kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur. Bu sebeple de sitenizin altyapısını güçlendirmeleri, her sayfayı tek tek incelemeli ve sayfaların yüklenme sürelerini geliştirmelisiniz.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması

Web sitenizin mobile uyumlu olması artık bir standart duruma gelmiş durumda. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artması mobil ticarete olan ilgiyi de artıyor. Kullanıcıların mobil cihazları daha fazla kullanmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil trafikleri de önemli ölçüde artmaya başladı. Mobil üzerinde kullanıcılara iyi bir deneyim sunamamak da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden oluyor. Site tasarımınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmek, mobilden gelen trafikten de iyi bir şekilde geri dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sitenizin güven yansıtmıyor oluşu

Online alışveriş yapan tüketiciler güven duydukları isteler üzerinde alışveriş yapmak isterler. Site tasarımınızın yanı sıra güven duygusunu verecek diğer önemli elementlerin sitenizin üzerinde bulunmaması kullanıcıların sitenize güvenmemesine neden olacaktır. Bu da kullanıcıların sitenizi terk etmesine neden olur.

Site üzerinde güven duygusunu artırmak için HTTPS’e geçiş yapabilir, SSL sertifikalarınızı gösterebilir, ödeme sistemleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site üzerinde çok fazla banner ve pop-up kullanmak

Site tasarımınızı yaparken sadeliği ön planda tutmanız önemlidir. Sayfalar üzerinde çok fazla banner kullanmak ya da pop-up kullanımlarına başvurmak da kullanıcıları rahatsız edecektir.

Özellikle pop-up bannerlar bazı cihazlarda iyi desteklenmiyor olabilir. Mobilde sıklıkla karşılaşılan bu sorun, kullanıcıların pop-up’ları kapatamamalarına ve siteyi inceleyememelerine neden oluyor. Pop-up kullanımlarında farklı cihazlarda testlerinizi yapmanız ve kullanıcıların rahat bir şekilde bunları kapatabildiğinden emin olmanız gerekir.

Site navigasyonunun zor olması

Site navigasyonu da kullanıcıları site üzerinde tutma da önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar aradıkları ürünlere ve sayfalara rahat bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu geliştirecek çalışmalar yapmalısınız. Kategori sistemlerinizi iyi bir şekilde oluşturduktan sonra, alt dalları iyi bir şekilde bölmeniz aranılan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamanız gerekir.

Fotoğraflarınızın kalitesinin düşük olması

E-ticaret siteniz firmanızın vitrini görevini görmektedir. Bu vitrinin ilgi çekici olması ve vitrinde yer alan ürünlerin de dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da ürün fotoğraflarınıza büyük görev düşmektedir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesiz ve yetersiz olması da müşterileri kaçırmaya neden olacaktır. Kullanıcılar bu fotoğraflar üzerinden ürünler hakkında bir takım bilgiler edinirler. Bu bilgileri onlara doğru bir şekilde sağlayamadığınızda da ziyaretçileriniz başka alternatiflere yönelmeye başlayacaklardır.

Ürün açıklamalarının yetersiz olması

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünlerinizi satmanızı sağlayan bir diğer öge ise ürün açıklamalarıdır. Buradaki metinlerinizin ilgi çekici ve kullanıcıları ikna etmesi gerekir. Ürün fotoğrafları vitrin görevini görürken, ürün açıklamalarınızda mağazada çalışan satış görevlileridir diyebiliriz. Ürün açıklamalarınız, fotoğraflarla ilgisini çektiğiniz ziyaretçilere ürünleri satmanızı sağlar. Bu sebeple de ürün açıklamalarının üzerine özellikle odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Kargo maliyetlerinin yüksek olması

Tüketiciler online alışverişlerde kargo için para ödemekten kaçınırlar. Bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneklerini ya da minimum ödeme yapabilecekleri alternatifler üzerine odaklanırlar. Kargo ücretlerinizin çok yüksek oluşu da müşterilerinizi kaçırmanıza neden olabilir. Kargo maliyetlerinizi mümkün olduğunca düşük tutmak ve en düşük şekilde kullanıcılara yansıtmanız onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

Ödeme işlemlerinin zor oluşu

Ödeme sayfaları da kullanıcılar için oldukça önemlidir. Ödeme işlemlerinin zor olması, çok fazla adım gerektirmesi, açıklayıcı ve net olmayışı da kullanıcıların ödeme işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, bu süreçteki adımları minimuma indirmeniz kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın