E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

16 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin beklentilerinin karşılanamaması gibi birçok problem müşterilerin siteyi terk etmesinen neden olabiliyor.

Bu hatalar genellikle sık yapılan hatalar olduğu için bunlardan ders almak ve kendi siteniz üzerinde de bunlardan kaçınmak ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza da yardımcı olur.

Sitenizin çok yavaş açılıyor olması

Müşterileri kaçırmanıza neden olacak durumlardan biri sitenizin çok yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerin açılmasını çok fazla beklemedikleri için, sayfalar yavaş yüklendiğinde kullanıcılar siteyi terk etmeye başlayabilir. Bu da olası satışları kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur. Bu sebeple de sitenizin altyapısını güçlendirmeleri, her sayfayı tek tek incelemeli ve sayfaların yüklenme sürelerini geliştirmelisiniz.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması

Web sitenizin mobile uyumlu olması artık bir standart duruma gelmiş durumda. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artması mobil ticarete olan ilgiyi de artıyor. Kullanıcıların mobil cihazları daha fazla kullanmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil trafikleri de önemli ölçüde artmaya başladı. Mobil üzerinde kullanıcılara iyi bir deneyim sunamamak da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden oluyor. Site tasarımınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmek, mobilden gelen trafikten de iyi bir şekilde geri dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sitenizin güven yansıtmıyor oluşu

Online alışveriş yapan tüketiciler güven duydukları isteler üzerinde alışveriş yapmak isterler. Site tasarımınızın yanı sıra güven duygusunu verecek diğer önemli elementlerin sitenizin üzerinde bulunmaması kullanıcıların sitenize güvenmemesine neden olacaktır. Bu da kullanıcıların sitenizi terk etmesine neden olur.

Site üzerinde güven duygusunu artırmak için HTTPS’e geçiş yapabilir, SSL sertifikalarınızı gösterebilir, ödeme sistemleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site üzerinde çok fazla banner ve pop-up kullanmak

Site tasarımınızı yaparken sadeliği ön planda tutmanız önemlidir. Sayfalar üzerinde çok fazla banner kullanmak ya da pop-up kullanımlarına başvurmak da kullanıcıları rahatsız edecektir.

Özellikle pop-up bannerlar bazı cihazlarda iyi desteklenmiyor olabilir. Mobilde sıklıkla karşılaşılan bu sorun, kullanıcıların pop-up’ları kapatamamalarına ve siteyi inceleyememelerine neden oluyor. Pop-up kullanımlarında farklı cihazlarda testlerinizi yapmanız ve kullanıcıların rahat bir şekilde bunları kapatabildiğinden emin olmanız gerekir.

Site navigasyonunun zor olması

Site navigasyonu da kullanıcıları site üzerinde tutma da önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar aradıkları ürünlere ve sayfalara rahat bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu geliştirecek çalışmalar yapmalısınız. Kategori sistemlerinizi iyi bir şekilde oluşturduktan sonra, alt dalları iyi bir şekilde bölmeniz aranılan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamanız gerekir.

Fotoğraflarınızın kalitesinin düşük olması

E-ticaret siteniz firmanızın vitrini görevini görmektedir. Bu vitrinin ilgi çekici olması ve vitrinde yer alan ürünlerin de dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da ürün fotoğraflarınıza büyük görev düşmektedir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesiz ve yetersiz olması da müşterileri kaçırmaya neden olacaktır. Kullanıcılar bu fotoğraflar üzerinden ürünler hakkında bir takım bilgiler edinirler. Bu bilgileri onlara doğru bir şekilde sağlayamadığınızda da ziyaretçileriniz başka alternatiflere yönelmeye başlayacaklardır.

Ürün açıklamalarının yetersiz olması

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünlerinizi satmanızı sağlayan bir diğer öge ise ürün açıklamalarıdır. Buradaki metinlerinizin ilgi çekici ve kullanıcıları ikna etmesi gerekir. Ürün fotoğrafları vitrin görevini görürken, ürün açıklamalarınızda mağazada çalışan satış görevlileridir diyebiliriz. Ürün açıklamalarınız, fotoğraflarla ilgisini çektiğiniz ziyaretçilere ürünleri satmanızı sağlar. Bu sebeple de ürün açıklamalarının üzerine özellikle odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Kargo maliyetlerinin yüksek olması

Tüketiciler online alışverişlerde kargo için para ödemekten kaçınırlar. Bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneklerini ya da minimum ödeme yapabilecekleri alternatifler üzerine odaklanırlar. Kargo ücretlerinizin çok yüksek oluşu da müşterilerinizi kaçırmanıza neden olabilir. Kargo maliyetlerinizi mümkün olduğunca düşük tutmak ve en düşük şekilde kullanıcılara yansıtmanız onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

Ödeme işlemlerinin zor oluşu

Ödeme sayfaları da kullanıcılar için oldukça önemlidir. Ödeme işlemlerinin zor olması, çok fazla adım gerektirmesi, açıklayıcı ve net olmayışı da kullanıcıların ödeme işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, bu süreçteki adımları minimuma indirmeniz kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan