E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar

E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin beklentilerinin karşılanamaması gibi birçok problem müşterilerin siteyi terk etmesinen neden olabiliyor.

Bu hatalar genellikle sık yapılan hatalar olduğu için bunlardan ders almak ve kendi siteniz üzerinde de bunlardan kaçınmak ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza da yardımcı olur.

Sitenizin çok yavaş açılıyor olması

Müşterileri kaçırmanıza neden olacak durumlardan biri sitenizin çok yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerin açılmasını çok fazla beklemedikleri için, sayfalar yavaş yüklendiğinde kullanıcılar siteyi terk etmeye başlayabilir. Bu da olası satışları kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur. Bu sebeple de sitenizin altyapısını güçlendirmeleri, her sayfayı tek tek incelemeli ve sayfaların yüklenme sürelerini geliştirmelisiniz.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması

Web sitenizin mobile uyumlu olması artık bir standart duruma gelmiş durumda. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artması mobil ticarete olan ilgiyi de artıyor. Kullanıcıların mobil cihazları daha fazla kullanmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil trafikleri de önemli ölçüde artmaya başladı. Mobil üzerinde kullanıcılara iyi bir deneyim sunamamak da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden oluyor. Site tasarımınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmek, mobilden gelen trafikten de iyi bir şekilde geri dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sitenizin güven yansıtmıyor oluşu

Online alışveriş yapan tüketiciler güven duydukları isteler üzerinde alışveriş yapmak isterler. Site tasarımınızın yanı sıra güven duygusunu verecek diğer önemli elementlerin sitenizin üzerinde bulunmaması kullanıcıların sitenize güvenmemesine neden olacaktır. Bu da kullanıcıların sitenizi terk etmesine neden olur.

Site üzerinde güven duygusunu artırmak için HTTPS’e geçiş yapabilir, SSL sertifikalarınızı gösterebilir, ödeme sistemleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site üzerinde çok fazla banner ve pop-up kullanmak

Site tasarımınızı yaparken sadeliği ön planda tutmanız önemlidir. Sayfalar üzerinde çok fazla banner kullanmak ya da pop-up kullanımlarına başvurmak da kullanıcıları rahatsız edecektir.

Özellikle pop-up bannerlar bazı cihazlarda iyi desteklenmiyor olabilir. Mobilde sıklıkla karşılaşılan bu sorun, kullanıcıların pop-up’ları kapatamamalarına ve siteyi inceleyememelerine neden oluyor. Pop-up kullanımlarında farklı cihazlarda testlerinizi yapmanız ve kullanıcıların rahat bir şekilde bunları kapatabildiğinden emin olmanız gerekir.

Site navigasyonunun zor olması

Site navigasyonu da kullanıcıları site üzerinde tutma da önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar aradıkları ürünlere ve sayfalara rahat bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu geliştirecek çalışmalar yapmalısınız. Kategori sistemlerinizi iyi bir şekilde oluşturduktan sonra, alt dalları iyi bir şekilde bölmeniz aranılan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamanız gerekir.

Fotoğraflarınızın kalitesinin düşük olması

E-ticaret siteniz firmanızın vitrini görevini görmektedir. Bu vitrinin ilgi çekici olması ve vitrinde yer alan ürünlerin de dikkat çekici olması gerekir. Bu noktada da ürün fotoğraflarınıza büyük görev düşmektedir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesiz ve yetersiz olması da müşterileri kaçırmaya neden olacaktır. Kullanıcılar bu fotoğraflar üzerinden ürünler hakkında bir takım bilgiler edinirler. Bu bilgileri onlara doğru bir şekilde sağlayamadığınızda da ziyaretçileriniz başka alternatiflere yönelmeye başlayacaklardır.

Ürün açıklamalarının yetersiz olması

Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünlerinizi satmanızı sağlayan bir diğer öge ise ürün açıklamalarıdır. Buradaki metinlerinizin ilgi çekici ve kullanıcıları ikna etmesi gerekir. Ürün fotoğrafları vitrin görevini görürken, ürün açıklamalarınızda mağazada çalışan satış görevlileridir diyebiliriz. Ürün açıklamalarınız, fotoğraflarla ilgisini çektiğiniz ziyaretçilere ürünleri satmanızı sağlar. Bu sebeple de ürün açıklamalarının üzerine özellikle odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Kargo maliyetlerinin yüksek olması

Tüketiciler online alışverişlerde kargo için para ödemekten kaçınırlar. Bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneklerini ya da minimum ödeme yapabilecekleri alternatifler üzerine odaklanırlar. Kargo ücretlerinizin çok yüksek oluşu da müşterilerinizi kaçırmanıza neden olabilir. Kargo maliyetlerinizi mümkün olduğunca düşük tutmak ve en düşük şekilde kullanıcılara yansıtmanız onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur.

Ödeme işlemlerinin zor oluşu

Ödeme sayfaları da kullanıcılar için oldukça önemlidir. Ödeme işlemlerinin zor olması, çok fazla adım gerektirmesi, açıklayıcı ve net olmayışı da kullanıcıların ödeme işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Ödeme sayfalarında dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, bu süreçteki adımları minimuma indirmeniz kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan