fbpx

Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?

13 Ocak 2021
Markethinkers

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir?

Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere verilen isimdir. Müşteri bilgilerini detaylıca depolayan bir teknolojiden oluşan CRM, müşteri memnuniyetini maksimum düzeyde tutmak için bu verilere ne kadar önem verilmesi gerektiğini hatırlatmaktadır.

Kısaca bir iş stratejisi olarak tanımlanabilen müşteri ilişkileri yönetimi; müşterilerin beklentilerini anlama, önceden tahmin etme ve kontrol etme aşamalarını içermektedir. Hem istatistiksel hem de stratejik olarak incelenebilen CRM, müşterilerle kurulan ilişkilerin tamamı anlamına gelebilmektedir.

Müşteriler hakkında detaylı bilgilere sahip olmak, müşterilerle iletişime geçerken büyük avantajlar sağlamaktadır. CRM sayesinde mevcut müşterileriniz ve markanız arasında sadakati artırarak potansiyel müşterilerinizi de yaklaşımlarınız ile kalıcı hale getirebilirsiniz. CRM, aynı zamanda ilişkisel stratejileri ve iletişimi de içermektedir.

Özellikle e-ticaret dünyasında hayatta kalabilmek ve başarılı bir şekilde ilerleyebilmek için müşteri ilişkileri yönetimi büyük bir önem taşımaktadır. Markanızın müşteri beklentilerini anlayarak karşılaması ve sorunlara hızlı çözümler üretmesi gerekmektedir.

Müşteri ilişkileri yönetimi gerçekleştirebilmeniz için ihtiyacınız olan en önemli şey; müşteri verileridir. Müşterilerin bulundukları konum bilgileri, iletişim adresleri, beklentileri ya da alışveriş davranışları bu konuda işinize yarayacak verilerdendir.

Elde edilen bu bilgilerin derlenerek analiz edilmesi sonucunda yeni satış stratejileri geliştirerek pazarlamanızı doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.

Müşterilere profesyonel yaklaşmak, uygun bir üslup kullanmak, saygı göstermek ya da onları değerli hissettirmek gibi yöntemler mevcut ya da potansiyel müşterilerinizi markanıza sadık bir hale getirmenin yollarından bazılarıdır.

E-ticarette Müşteri Memnuniyeti Nasıl Sağlanır?

Hem mevcut hem de potansiyel müşterilerinizi anlamak, sorunlarını çözmek ya da güvenli ilişki kurmak proje gelişimi için oldukça önemlidir. Ayrıca, başarılı bir şekilde geliştirilen müşteri ilişkileri yönetimi e-ticaret sitenizin uzun süre başarılı bir şekilde büyümesini sağlamaktadır.

Kalıcı ve herkes tarafından uygulanması gereken kuralları olan bir prosedür oluşturmanız gerekmektedir. Bu prosedür doğrultusunda şirketinizde bulunan herkes müşterilerinizle aynı çerçevede iletişim kurmalıdır. Böylece, farklı departmanlarda yaşanacak iletişim problemlerinin önceden önüne geçmiş olursunuz.

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için;

  • Markanız için müşteri memnuniyetinin nasıl sağlanacağı konusunda etkili bir vizyon ve misyon oluşturmanız gerekmektedir.
  • Müşterilerinizi iyi tanımak ilişkileriniz açısından büyük önem teşkil etmektedir. Özellikle hedef kitleniz hakkında; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu ya da gelir durumu gibi detaylı bilgilere sahip olmak yaklaşımlarınızı doğrudan etkileyecektir.
  • Empati kurmayı denemelisiniz ve müşterilerinize marka olarak güven vermelisiniz. Yalnızca etkili iletişim değil, müşterilerinizle duygusal bir bağ kurmak sadık müşteriler elde etmenizi sağlayacaktır.
  • Müşteri destek sistemlerinizin yeterli olduğundan emin olmalısınız. Müşteriler, ürün ve hizmetler ile ilgili bir problem yaşadığında hızlı bir şekilde satış-destek ekibine ulaşabileceğinden emin olmak ister.
  • Düzenli olarak e-ticaret sitenizden alışveriş yapan müşterilere çeşitli kampanyalar ya da promosyonlar tanımlayarak onları değerli gördüğünüzü ifade edebilirsiniz.
  • Geri bildirimlere önem vermeniz gerekmektedir. Müşterileri, web sitenizde bulunan iletişim formukullanımına yönlendirerek markanız için gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz.

Tüm bu maddeleri doğru ve planlı bir şekilde uygulamak markanıza ne gibi kazanımlar sağlamaktadır?

  • Kurmuş olduğunuz kaliteli müşteri ilişkileri sayesinde müşterilerin markanıza olan bağlılıklarını artırabilirsiniz
  • Müşteri deneyimini kişiselleştirme fırsatına sahip olabilirsiniz.
  • Müşteri istek ya da ihtiyaçlarını anlayıp yorumlayabilirsiniz.
  • Sektördeki rakiplerinizden çok daha iyi bir hizmet verip rekabet avantajı yaratabilirsiniz.
  • Seçtiğiniz müşteri ilişkileri yönetimi stratejisi sayesindedüzenli bir gelirelde edebilirsiniz.

Salgın Sürecinde Müşteri İlişkileri Nasıl İyileştirilebilir?

Çalışma hayatını da derinden etkileyen COVID-19 salgını, insanları e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmaya ve birçok hizmeti bu şekilde almaya yönlendirmiştir. Pandemi dönemi, her sektör için farklı sonuçlara neden olsa da müşteri ilişkileri öneminin artması ortak bir konu haline gelmiştir.

Özellikle ani talep artışıyla karşılaşan e-ticaret siteleri, müşteri hizmetleri konusunda da büyük bir yoğunluk yaşamaya başladı. Böyle durumlarda ise şirketler, müşteri ilişkileri yönetimi konusunda yeni stratejilere yöneldi.

Sektörler için adeta bir “dijital dönüşüm” olan salgın, müşteri ilişkileri geliştirme konusunda da büyük değişimlere yol açmıştır.

Salgın sürecinde müşteri ilişkilerini iyileştirmek için;

  • Müşterilerinizin sağlığının iş amaçlarınızdan çok daha önemli olduğu vurgusunu mutlaka yapmanız gerekmektedir.
  • Yazılı, görsel ya da işitsel yollarla yapılan müşteri iletişiminin daha anlayışlı ve daha şeffaf şekilde yapıldığından emin olmanız gerekmektedir. Herkesin çokça hassas olduğu bir dönemde müşterilere cana yakın ve anlaşılır açıklamalar yapmak kendilerini iyi hissetmelerine neden olacaktır.
  • E-ticaret sitelerinin ürün ve hizmetleri doğrultusunda sıkça yaşanan sorunlar için hızlı karar almaya yarayan yeni stratejiler geliştirmek gerekmektedir.
  • Pandemi nedeniyle mevcut ve potansiyel müşterilerinizin değişen ihtiyaçlarını ya da beklentileriniyeniden analiz etmeniz gerekmektedir.
  • E-ticaret sitenizin teknolojik altyapısının müşteri ihtiyaçları için yeterli olduğundan emin olmalısınız. Eğer yeterli değilse gerekli iyileştirmeleri yapmak doğru ve etkili bir hamle olacaktır.
  • Daha çok empati yapmak salgın sürecinde müşteri ilişkilerini güçlendirmenin oldukça etkili bir yoludur.

E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Örnekleri Nelerdir?

E-ticaret platformlarında tüketici bilgilerini yönetebilmek ve gözlemlemek bu sürecin büyük bir parçasıdır. Müşteri ilişkileri yönetimi; e-ticaret platformunuzda yeni müşteriler, daha yüksek verimlilik, daha net data ve daha iyi bilgi paylaşımı elde etmenize yardımcı olmaktadır.

Örneğin, birçok müşteri sipariş verdikten sonra siparişinin durumu hakkında anında bilgi sahibi olmak istemektedir. Müşterinin ihtiyacı olan durum güncellemelerini e-ticaret siteniz aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz. Bu bilgilendirme de doğrudan satışlarınızı artırabilir ve müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirerek müşterilerinizi kalıcı hale getirebilir.

Ayrıca, siparişinin nerede kaldığını öğrenmek amacıyla müşteri destek birimine bağlanan birine oldukça sakin ve sabırlı bir şekilde davranarak uygun bir üslup kullanmak, markanız için kalıcı müşteriler elde etmenize yardımcı olacaktır.

E-Ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?

Müşterilerin tıklama oranları, e-posta aboneliklerine olan ilgisi, müşterilerin en çok hangi ürünleri tercih ettiği gibi konuları takip ederek müşteriye özel kişiselleştirilmiş deneyimler sağlayabilirsiniz. Böylece mevcut müşterilerinizi elinizde tutarken aynı zamanda yeni müşteriler de elde edebilirsiniz.

Yapılan araştırmalar CRM yöntemlerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini artırmak için oldukça olumlu sonuçlara neden olduğunu göstermektedir. Yeterlilik, bağlılık, iletişim kurma yeteneği, problemlerin çözümü, güven ve iletişimin doğruluğu e-ticarette kaliteli müşteri ilişkileri için olması gereken unsurlar olarak belirtilebilir.

IdeaSoft Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinizi Kolaylaştırma İçin Hangi Hizmetleri Sunmaktadır?

CRM nedir ve müşteri ilişkileri yönetimi nedir sorularını detaylı bir şekilde yanıtladıktan sonra bu konuda IdeaSoft’un sizler için neler sunduğuna da değinmek gerekmektedir. Peki, IdeaSoft sizlere CRM ve e-ticaret entegrasyonunda nasıl yardımcı olabilir?

CRM ya da müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri oluşturmak e-ticaret siteniz için oldukça büyük ve önemli bir adımdır. Öncelikle, IdeaSoft aracılığıyla kendinize ait bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. IdeaSoft, e-ticaret sitesi kurma ve e-ticaret araçlarının entegrasyonu konularında Türkiye’nin lider altyapı firmasıdır.

Seçtiğiniz CRM uygulamasını e-ticaret sitenize entegre ederek müşteri ilişkileri yönetiminde sahip olmanız gereken her şeyi kolayca yönetebilir ve planlayabilirsiniz. IdeaSoft’un alanında uzman anlaşmalı ortaklıkları ile üye aktarımları yaparak pazarlama kampanyaları düzenleyebilir, faturalandırma süreçlerini yönetebilir, stok bilgilerinizi kontrol edebilir ve müşteri iletişim bilgilerine anında ulaşarak müşterilerinize bir adım daha yakın olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan