Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret tarafında da evden çalışma modeline geçen birçok firma, faaliyet zaman aralıklarını değiştirmiş bulunuyor. Çalışma saatlerinin değişebildiği ya da seyrekleşebildiği ve iş verimliliğinin düşebildiği bu dönemlerde, müşterilerinize hala hizmet verdiğinizi bildirmeniz ve onlarla iletişiminize devam etmeniz bir hayli önemli. Bu süreçte de izleyebileceğiniz bir takım yollar bulunuyor.

Salgın döneminde müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

Herşey normalmiş gibi davranmayın

Yaşanan salgından binlerce kişi etkilendi; tüm sektörler bu durumdan etkilendi ve yaşam şeklimiz genel olarak değişti. Bu sebeple de pazarlama ve iletişim çalışmalarınızda herşey normalmiş gibi davranmanıza gerek yok. Olağandışı bir süreçten geçtiğimiz bu dönemler de siz de marka olarak yaşanan olaylardan etkilenmişsinizdir ve bu normal olarak karşılanacaktır.

Pazarlama mesajlarınızı birlik beraberlik özelinde tutun

Normal pazarlama çalışmalarınıza devam edebileceğiniz bir dönem olsa da müşteri iletişimi kurarken, mesajlarınızı bugünlerde ihtiyaç duyulan birlik ve beraberlik üzerine de odaklayabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya mesajlarının yanı sıra bugünlerde hayatını ortaya koyan ve yaşamın devamlılığını sağlamaya çalışan sektörlerdeki kişilere olan minnetinizi iletecek mesajlar ve reklam kampanyaları da hazırlayabilirsiniz. Marka olarak duyarlılığınızı gösterirken samimi ve içten davranmanız önemlidir.

Mizah yaparken dikkatli olun

Tüm dünya olarak karanlık ve zorlu bir süreçten geçiyoruz; ancak bunu unutmak için ara ara mizahtan da yararlanmanız gerekiyor. Fakat bu süreçte mizahi bir dil kullanırken ve pazarlama iletişiminde mizaha yer verirken gündemi yakından takip etmeniz ve aşırıya kaçmamnız da önemlidir. Birçok kişi bu salgından etkilendiği için bu tür paylaşımların dozunu iyi ayarlamanız da önemlidir.

Umut aşılayın

İnsanlar, onlara söylediklerinizden çok onlara nasıl hissettirdiğinizi hatırlarlar. Bu sebeple de müşteri iletişimi yaparken, olumlu olak ve onlara umut aşılamanız da önemlidir. Bu zamanların da geçeceğini ve normal hayat ve iş yaşamımıza döneceğimizi aşılayan mesajlar verebilir; firma olarak müşterilerinizin yanında olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Fiziki mağazalarınız bulunuyorsa, çalışma saatlerini belirtin

Sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe nedeniyle birçok fiziki mağaza kapanmış ya da faaliyetlerine aralıklı olarak devam etmekte. Eğer e-ticaret sitenizin yanı sıra fiziki bir mağazanız da bulunuyorsa, müşterilerinize ve takipçilerinize fiziki mağazanızın hangi günler ve hangi saat aralıklarında hizmet verdiğini de duyurmanız önemlidir.

Buna ek olarak, fiziki mağazalarınızda ürün stoklarına göre de bilgilendirmeler yapabilirsiniz. Stok tedariği yapılamadığı durumlarda müşterileri mağazanıza çekmenin bir anlamı olmayacaktır. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinize ve takipçilerinize bu bilgileri iletebilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızı güncelleyin ve bu mecralarda aktif olun

Çalışma saatlerinizi, kargo teslim sürelerinizi, bu süreçte sunduğunuz ek hizmetleri ve diğer önemli bilgilerinizi sosyal medya hesaplarınız üzerine de ekleyerek, bu hesaplarınızı güncellemeniz de önemli. Sıradışı bir süreçten geçtiğimiz için takipçilerinize firmanızın halen faaliyet gösterdiğini ve bu faaliyetlerin kapsamlarını göstermeniz de gerekir. Böylelikle müşterileriniz halen çalışmakta olduğunuzu da görebilirler.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Sosyal medya içerik stratejinizi de güncelleyerek, haftada birkaç gönderi yayınlamaya çalışmanız da bu süreçte önemli. Firmanızın halen aktif olduğunu ve hizmet vermeye devam ettiğini de takipçilerinize hatırlamanız gerekli. Paylaşımlarınızda olumlu mesajlar vermeye de özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hizmetlerinizi yerine getireceğinizin garantisini verin

Müşteri iletişimi sağlarken, hizmetlerinizi yerine getireceğinizin de sözünü vermeniz önemlidir. Bu süreçte aksaklıklar, ürün teslimatlarında gecikmeler söz konusu olabilir. Bu süreçleri yakından takip ederek, müşterilerinize verdiğiniz söz tutmanız gerekir. Bununla beraber yaşanabilecek aksaklıklar hakkında müşterilerinize bilgi vermeli ve bu konuda dürüst davranmalısınız. Aksaklıklar yaşansa da onları mağdur etmeyeceğinizi ve sürecin kontrolünüz altında olduğunu da müşterilerinize net bir şekilde ileterek, onların güvenlerini kazanmalısınız.

Açık ve dürüst olun

Tüm sektörlerin ve herkesin etkilendiği bir dönemdeyiz. Bu sebeple de firmalar eski halleriyle de hizmetlerine tam olarak devam edememekteler. Personel eksikliği, iş saatlerinin değişimi, ürün tedarik ve teslim süreçlerinin uzaması gibi problemler yaşanabilmekte. Bu süreçte müşteri iletişimi kurarken, müşterilerinize karşı açık ve dürüst olmanız gerekir. Böylelikle onlara durumu açıklayabilir ve onlardan anlayış beklemelerini isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta verdiğiniz sözleri yerine getirmek olduğu için, sürecin kontrolünü sağladığınızı ve onları mağdur etmeyeceğinizi de onlara anlatmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan