fbpx

Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret tarafında da evden çalışma modeline geçen birçok firma, faaliyet zaman aralıklarını değiştirmiş bulunuyor. Çalışma saatlerinin değişebildiği ya da seyrekleşebildiği ve iş verimliliğinin düşebildiği bu dönemlerde, müşterilerinize hala hizmet verdiğinizi bildirmeniz ve onlarla iletişiminize devam etmeniz bir hayli önemli. Bu süreçte de izleyebileceğiniz bir takım yollar bulunuyor.

Salgın döneminde müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?

Herşey normalmiş gibi davranmayın

Yaşanan salgından binlerce kişi etkilendi; tüm sektörler bu durumdan etkilendi ve yaşam şeklimiz genel olarak değişti. Bu sebeple de pazarlama ve iletişim çalışmalarınızda herşey normalmiş gibi davranmanıza gerek yok. Olağandışı bir süreçten geçtiğimiz bu dönemler de siz de marka olarak yaşanan olaylardan etkilenmişsinizdir ve bu normal olarak karşılanacaktır.

Pazarlama mesajlarınızı birlik beraberlik özelinde tutun

Normal pazarlama çalışmalarınıza devam edebileceğiniz bir dönem olsa da müşteri iletişimi kurarken, mesajlarınızı bugünlerde ihtiyaç duyulan birlik ve beraberlik üzerine de odaklayabilirsiniz. Ürün tanıtım ve kampanya mesajlarının yanı sıra bugünlerde hayatını ortaya koyan ve yaşamın devamlılığını sağlamaya çalışan sektörlerdeki kişilere olan minnetinizi iletecek mesajlar ve reklam kampanyaları da hazırlayabilirsiniz. Marka olarak duyarlılığınızı gösterirken samimi ve içten davranmanız önemlidir.

Mizah yaparken dikkatli olun

Tüm dünya olarak karanlık ve zorlu bir süreçten geçiyoruz; ancak bunu unutmak için ara ara mizahtan da yararlanmanız gerekiyor. Fakat bu süreçte mizahi bir dil kullanırken ve pazarlama iletişiminde mizaha yer verirken gündemi yakından takip etmeniz ve aşırıya kaçmamnız da önemlidir. Birçok kişi bu salgından etkilendiği için bu tür paylaşımların dozunu iyi ayarlamanız da önemlidir.

Umut aşılayın

İnsanlar, onlara söylediklerinizden çok onlara nasıl hissettirdiğinizi hatırlarlar. Bu sebeple de müşteri iletişimi yaparken, olumlu olak ve onlara umut aşılamanız da önemlidir. Bu zamanların da geçeceğini ve normal hayat ve iş yaşamımıza döneceğimizi aşılayan mesajlar verebilir; firma olarak müşterilerinizin yanında olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Fiziki mağazalarınız bulunuyorsa, çalışma saatlerini belirtin

Sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe nedeniyle birçok fiziki mağaza kapanmış ya da faaliyetlerine aralıklı olarak devam etmekte. Eğer e-ticaret sitenizin yanı sıra fiziki bir mağazanız da bulunuyorsa, müşterilerinize ve takipçilerinize fiziki mağazanızın hangi günler ve hangi saat aralıklarında hizmet verdiğini de duyurmanız önemlidir.

Buna ek olarak, fiziki mağazalarınızda ürün stoklarına göre de bilgilendirmeler yapabilirsiniz. Stok tedariği yapılamadığı durumlarda müşterileri mağazanıza çekmenin bir anlamı olmayacaktır. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinize ve takipçilerinize bu bilgileri iletebilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızı güncelleyin ve bu mecralarda aktif olun

Çalışma saatlerinizi, kargo teslim sürelerinizi, bu süreçte sunduğunuz ek hizmetleri ve diğer önemli bilgilerinizi sosyal medya hesaplarınız üzerine de ekleyerek, bu hesaplarınızı güncellemeniz de önemli. Sıradışı bir süreçten geçtiğimiz için takipçilerinize firmanızın halen faaliyet gösterdiğini ve bu faaliyetlerin kapsamlarını göstermeniz de gerekir. Böylelikle müşterileriniz halen çalışmakta olduğunuzu da görebilirler.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Sosyal medya içerik stratejinizi de güncelleyerek, haftada birkaç gönderi yayınlamaya çalışmanız da bu süreçte önemli. Firmanızın halen aktif olduğunu ve hizmet vermeye devam ettiğini de takipçilerinize hatırlamanız gerekli. Paylaşımlarınızda olumlu mesajlar vermeye de özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hizmetlerinizi yerine getireceğinizin garantisini verin

Müşteri iletişimi sağlarken, hizmetlerinizi yerine getireceğinizin de sözünü vermeniz önemlidir. Bu süreçte aksaklıklar, ürün teslimatlarında gecikmeler söz konusu olabilir. Bu süreçleri yakından takip ederek, müşterilerinize verdiğiniz söz tutmanız gerekir. Bununla beraber yaşanabilecek aksaklıklar hakkında müşterilerinize bilgi vermeli ve bu konuda dürüst davranmalısınız. Aksaklıklar yaşansa da onları mağdur etmeyeceğinizi ve sürecin kontrolünüz altında olduğunu da müşterilerinize net bir şekilde ileterek, onların güvenlerini kazanmalısınız.

Açık ve dürüst olun

Tüm sektörlerin ve herkesin etkilendiği bir dönemdeyiz. Bu sebeple de firmalar eski halleriyle de hizmetlerine tam olarak devam edememekteler. Personel eksikliği, iş saatlerinin değişimi, ürün tedarik ve teslim süreçlerinin uzaması gibi problemler yaşanabilmekte. Bu süreçte müşteri iletişimi kurarken, müşterilerinize karşı açık ve dürüst olmanız gerekir. Böylelikle onlara durumu açıklayabilir ve onlardan anlayış beklemelerini isteyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta verdiğiniz sözleri yerine getirmek olduğu için, sürecin kontrolünü sağladığınızı ve onları mağdur etmeyeceğinizi de onlara anlatmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan