Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders

28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders

E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de yardımcı olacaktır.

Müşteri memnuniyeti konusunda, bu işi iyi yapan firmalardan dersler almak da bir o kadar önemlidir. Onların izledikleri yolları izlemek ve onların stratejilerinden yararlanmak, müşteri hizmetleri kalitenizi artırabilir.

Örnek alınacak firmalardan biri de 1 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Buffer. Buffer’ı sosyal medya yönetim servisi olarak biliyorsunuzdur. Bu rehberimizde, Buffer’ın müşteri hizmetleri konusunda ne gibi çalışmalar yaptığını ve bunun karşılığında ne gibi sonuçlar elde ettiklerinin üzerinde duracağız.

Müşteri temsilcisi aramayın

Buffer’ın yaptığı çalışmalardan biri müşteri temsicisi ünvanını değiştirmek olmuş. Bunun birçok farklı sebebi var. Onlara geçmeden önce, müşteri hizmetleri personelleri için ürettikleri ünvanlar üzerinde duralım.

Buffer, bu pozisyon için “Mutluluk Kahramanı” ya da “Hafta Sonu Savaşçısı” şeklinde farklı ünvanlar yaratmış. Kulağa biraz farklı gelse de, yaratıcı olmak zaten işin özünde bulunuyor.

Academy of Management Journal’ın yaptığı bir araştırmada, çalışanlar yaptıkları işle kendileri arasında bir bağ kurduklarında, işlerine daha çok bağlandığını belirtiyor. Bu durum hem onları psikolojik olarak motive ediyor hem de iş tanımını yerine getirmek için kendilerini işe daha iyi adamalarını sağlıyor.

Bu tutumun bir diğer sebebi de, müşteri temsilcisi ünvanının kötü bir izleniminin olması. Hem çalışanlar hem de tüketiciler arasında bu ünvan, genellikle sorun yaşayan ya da sorun yaratan bir algı oluşturuyor. Buffer, bu olumsuz durumu tersine çevirmek ve kullanıcıları üzerinde de daha farklı bir algı yaratmak için ünvanları değiştirme yoluna gidiyor.

Müşteri hizmetleri biriminize ekstra önem verin

Bu pozisyonda çalışanlara genellikle çok fazla değer verilmez ve bu iş pozisyonu düşük bir mevki olarak değerlendirilir. Ancak yapılan yanlışlardan biri de budur; çünkü kullanıcılar/müşteriler bir firma ile iletişime geçtiklerinde doğrudan bu kişilerle görüşürler.

Müşterilerinizle olan ilişkilerinizi sağlayan bu birime değer vermediğiniz durumlarda da marka algınız zarar görebilir. Çünkü iletişim dilinize değer vermemişsinizdir.

Buffer bunun tam aksini yapıyor. US News’in haberine göre, ABD’de ortalama bir müşteri temsilcisinin maaşı yıllık 30 bin dolar olarak belirtiliyor. Buffer ise başlangıç pozisyonundaki bir çalışanına yıllık 65 bin dolar maaş ödüyor. İmkanlar bununla da sınırlı kalmıyor. Buffer, müşteri temsilcilerine uzaktan çalışma imkanı, Macbook Air, Kindle kitapları, esnek tatil seçenekleri ve şirket hissesi de sunuluyor. Buffer, bu personeline değer vermenin yanı sıra, belli aralıklarla onlara ödüller de veriyor.

Bu politikayı izleyen tek firma da Buffer değil. Yine ABD kökenli Zappos da müşteri temsilcilerine benzer imkanlar sunuyor. Türkiye’de ise Yemeksepeti de benzer politikalar izlemekte.

Müşteri şikayetlerini ücretsiz danışmanlık hizmeti olarak görün

Buffer, müşterilerin şikayetlerini kötü bir şey olarak görmüyor, aksine bu şikayetleri kendilerini geliştirmek için bir fırsat olarak ele alıyor. Buffer’ın konuya bakış açısı genellikle şu şekilde oluyor: “Eğer bir müşterimiz, bir sorunla ilgili yanıtı forumlardan ya da diğer destek dökümanlarından buluyorsa, biz bu sorun hakkında hiçbir şey öğrenmemiş oluyoruz.”

Buffer’ın müşteri destek servisi kısa vadeli çözümler üretmek üzerine kurulmuyor. Şirketin, adım adım bu süreci yönetme şekli şu şekilde işliyor:

  • 1. adım: 5 müşteri e-posta gönderiyor.
  • 2. adım: 5 sorun kaydediliyor.
  • 3. adım 50 müşteri daha bir sorunla ilgili e-posta gönderiyor.
  • 4. adım: Mutluluk Takımı, 55 farklı sorunla ilgili raporunu ilgili bölümlere gönderiyor ve ilgili bölümler bu sorunları çözüyor.
  • 5. adım: Sonraki 500 müşteri bir sorun yaşamıyor ya da kafası karışmıyor.

Farklı ve sıradan müşteri hizmetleri olan firmalarda bu süreç şu şekilde ilerliyor:

  • 1. adım: 5 müşteri e-posta gönderiyor.
  • 2. adım: Yanıt herkese açık bir şekilde yayınlanıyor
  • 3. adım 50 müşterinin kafası karışıyor ve sorunu forum ve diğer dökümanlardan kendileri buluyor ve e-posta göndermiyor.
  • 4. adım: Hiçbir işlem yok.
  • 5. adım: Sonraki 500 müşteri, kafaları karıştığında sorunu çözmek için forumlara ve dökümanlara başvuruyor.

Adım adım bu süreçler ele alındığında Buffer’ın e-posta ile iletişim yoluyla, sorunları kaydettiği ve ileride benzer sorunlar yaşanmaması için bu sorunları gerekli bölümlerde çözdüğü ortaya çıkıyor. Ancak diğer yola bakıldığında, firma çözümü halka açık olarak sunduğunu düşünüyor; fakat sorunu çözmek için bir çalışma yapmıyor. Bu durumda da yeni müşteriler hep aynı sorunlarla yüzleşmek zorunda kalabiliyor.

İlk bakışta, tüm müşterilere e-posta ile cevap vermek zor bir süreç gözükse de uzun vade de daha stabil ve daha iyi çalışan bir hizmet vermek mümkün oluyor.

Sonuç

Müşteri hizmetlerinde farklı bakış açılarına sahip olmak ve yeni fikirlerle yola koyulmak, uzun vadede daha fazla mutlu müşteriye sahip olmayı da beraberinde getiriyor. Önemli olan müşteri hizmetlerinizin iyi olduğunu söylemek değil, müşteri hizmetlerinizin iyi olduğunu göstermektir. Bu nedenle de sunduğunuz hizmetler hakkında konuşmak yerine, bu hizmetleri en iyi şekilde yerine getirmeyi amaçlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin