Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

14 Haziran 2016
Sinan Oypan

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir.

Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun üstünde çalışmalara başlayabilirsiniz.

”Müşteri hizmetleri, doğrudan müşterilerinize odaklanır.”

Konuyu başka bir yönüyle ele alacak olursak, satış ve pazarlama biriminiz gerekli çalışmaları ve stratejileri belirleyebilir, yazılımcılarınız en iyi performansı gösteren siteyi yapabilir, sosyal medya ve içerik uzmanlarınız en çok etkileşim getiren paylaşımları yapabilirler. Ancak bu ekiplerin hiçbiri doğrudan müşterilerinizle iletişim halinde değiller.

İşinizi geliştirebilmek için müşterilerinizin taleplerini bilmeniz ve onların sorunlarına çözümler üretebilmeniz gerekiyor. Bu konu hakkında en çok veriyi toplayan bölümünüz ise müşteri hizmetleri bölümünüzdür. Bu nedenle işinizde daha başarılı olabilmek ve müşterilerinizin taleplerini karşılayabilmek için, bu bölümden gelecek geri bildirimlere önem vermeniz gerekiyor. Burada da müşteri hizmetlerinden gelecek geri bildirimlerin, diğer bölümlere ne gibi faydalar sağlayacağı üzerinde duracağız.

Satış bölümü

Satış bölümlerinde çalışanların daha iyi satışlar yapabilmeleri için, karşılarındaki müşterilerin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekiyor. Bunları bildikleri takdirde daha iyi satış stratejileri geliştirerek, müşterilere bu şekilde yaklaşabilirler.

Müşteri hizmetlerinizden müşterilerinizin ihtiyaçları ve yaşadıkları sorunlarla ilgili verileri satış bölümünüze ilettiğinizde, satış stratejilerinizi geliştirerek, daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yazılım bölümü

Müşterilerinizin site üzerinde yaşadıkları sorunları inceleyerek, sitenin altyapısını geliştirebilirsiniz. Buradan gelen geri bildirimleri yazılım bölümüne ilettiğiniz takdirde, site üzerinde geliştirmeler yapabilirler. Eyleme çağrı ifadelerini, sayfa düzenlerini ve gerektiği takdirde ödeme sayfalarını düzenleyerek, kullanıcı deneyimini artırabilecek çözümler üretebilirler.

Ar-Ge bölümü

Ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca geri bildirim toplamak bu ürünleri daha iyi bir şekilde üretmek için oldukça önemlidir. Ürünlerdeki eksik yönleri ya da kullanımı zorlaştıran detayları, ürün üretilirken görmek pek de kolay değildir. Ancak müşterilerinizden gelen geri bildirimler ürünlerinizdeki geliştirilmesi gereken yanları görmenizi sağlayabilir. Bu nedenle de müşteri hizmetlerinizle Ar-Ge bölümünüzün beraber çalışması daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Pazarlama bölümü

Satış bölümü gibi pazarlama bölümü de müşterilerin ihtiyacını ve sorunlarını bilmek ister. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da var olan hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi daha iyi tanıtabilmek için, müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Hedef kitle profilinizi oluştururken, belli varsayımlar ve araştırmalardan yola çıkarsınız. Ancak müşteri hizmetleriniz müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirse, bu hedef kitle için yaptığınız varsayımları güçlendirerek, gerçek verilere dayandırabilirsiniz.

Bu nedenle de pazarlama bölümünüzün, müşteri hizmetlerinizle dirsek temasında bulunması, hedef kitlenizi daha iyi belirleyerek, geri dönüşümü daha yüksek pazarlama kampanyaları yapmalarını sağlar.

Operasyonel bölüm

Şirketinizin operasyonel işlerini yaparken de müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi çözecek çözümler bulmanız gerekecektir. Stok yönetimi ve kargo bölümündeki sorunları ortadan kaldırmak için, müşteri hizmetlerinizden bu konu hakkında yapılan şikayet ve yorumları isteyebilirsiniz. Böylelikle, operasyonel anlamda ne gibi sıkıntılar yaşandığını görebilir ve bunların çözümlerini arayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan