Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir.

Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun üstünde çalışmalara başlayabilirsiniz.

”Müşteri hizmetleri, doğrudan müşterilerinize odaklanır.”

Konuyu başka bir yönüyle ele alacak olursak, satış ve pazarlama biriminiz gerekli çalışmaları ve stratejileri belirleyebilir, yazılımcılarınız en iyi performansı gösteren siteyi yapabilir, sosyal medya ve içerik uzmanlarınız en çok etkileşim getiren paylaşımları yapabilirler. Ancak bu ekiplerin hiçbiri doğrudan müşterilerinizle iletişim halinde değiller.

İşinizi geliştirebilmek için müşterilerinizin taleplerini bilmeniz ve onların sorunlarına çözümler üretebilmeniz gerekiyor. Bu konu hakkında en çok veriyi toplayan bölümünüz ise müşteri hizmetleri bölümünüzdür. Bu nedenle işinizde daha başarılı olabilmek ve müşterilerinizin taleplerini karşılayabilmek için, bu bölümden gelecek geri bildirimlere önem vermeniz gerekiyor. Burada da müşteri hizmetlerinden gelecek geri bildirimlerin, diğer bölümlere ne gibi faydalar sağlayacağı üzerinde duracağız.

Satış bölümü

Satış bölümlerinde çalışanların daha iyi satışlar yapabilmeleri için, karşılarındaki müşterilerin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekiyor. Bunları bildikleri takdirde daha iyi satış stratejileri geliştirerek, müşterilere bu şekilde yaklaşabilirler.

Müşteri hizmetlerinizden müşterilerinizin ihtiyaçları ve yaşadıkları sorunlarla ilgili verileri satış bölümünüze ilettiğinizde, satış stratejilerinizi geliştirerek, daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yazılım bölümü

Müşterilerinizin site üzerinde yaşadıkları sorunları inceleyerek, sitenin altyapısını geliştirebilirsiniz. Buradan gelen geri bildirimleri yazılım bölümüne ilettiğiniz takdirde, site üzerinde geliştirmeler yapabilirler. Eyleme çağrı ifadelerini, sayfa düzenlerini ve gerektiği takdirde ödeme sayfalarını düzenleyerek, kullanıcı deneyimini artırabilecek çözümler üretebilirler.

Ar-Ge bölümü

Ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca geri bildirim toplamak bu ürünleri daha iyi bir şekilde üretmek için oldukça önemlidir. Ürünlerdeki eksik yönleri ya da kullanımı zorlaştıran detayları, ürün üretilirken görmek pek de kolay değildir. Ancak müşterilerinizden gelen geri bildirimler ürünlerinizdeki geliştirilmesi gereken yanları görmenizi sağlayabilir. Bu nedenle de müşteri hizmetlerinizle Ar-Ge bölümünüzün beraber çalışması daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Pazarlama bölümü

Satış bölümü gibi pazarlama bölümü de müşterilerin ihtiyacını ve sorunlarını bilmek ister. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da var olan hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi daha iyi tanıtabilmek için, müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Hedef kitle profilinizi oluştururken, belli varsayımlar ve araştırmalardan yola çıkarsınız. Ancak müşteri hizmetleriniz müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirse, bu hedef kitle için yaptığınız varsayımları güçlendirerek, gerçek verilere dayandırabilirsiniz.

Bu nedenle de pazarlama bölümünüzün, müşteri hizmetlerinizle dirsek temasında bulunması, hedef kitlenizi daha iyi belirleyerek, geri dönüşümü daha yüksek pazarlama kampanyaları yapmalarını sağlar.

Operasyonel bölüm

Şirketinizin operasyonel işlerini yaparken de müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi çözecek çözümler bulmanız gerekecektir. Stok yönetimi ve kargo bölümündeki sorunları ortadan kaldırmak için, müşteri hizmetlerinizden bu konu hakkında yapılan şikayet ve yorumları isteyebilirsiniz. Böylelikle, operasyonel anlamda ne gibi sıkıntılar yaşandığını görebilir ve bunların çözümlerini arayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan