Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

14 Haziran 2016
Sinan Oypan

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir.

Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun üstünde çalışmalara başlayabilirsiniz.

”Müşteri hizmetleri, doğrudan müşterilerinize odaklanır.”

Konuyu başka bir yönüyle ele alacak olursak, satış ve pazarlama biriminiz gerekli çalışmaları ve stratejileri belirleyebilir, yazılımcılarınız en iyi performansı gösteren siteyi yapabilir, sosyal medya ve içerik uzmanlarınız en çok etkileşim getiren paylaşımları yapabilirler. Ancak bu ekiplerin hiçbiri doğrudan müşterilerinizle iletişim halinde değiller.

İşinizi geliştirebilmek için müşterilerinizin taleplerini bilmeniz ve onların sorunlarına çözümler üretebilmeniz gerekiyor. Bu konu hakkında en çok veriyi toplayan bölümünüz ise müşteri hizmetleri bölümünüzdür. Bu nedenle işinizde daha başarılı olabilmek ve müşterilerinizin taleplerini karşılayabilmek için, bu bölümden gelecek geri bildirimlere önem vermeniz gerekiyor. Burada da müşteri hizmetlerinden gelecek geri bildirimlerin, diğer bölümlere ne gibi faydalar sağlayacağı üzerinde duracağız.

Satış bölümü

Satış bölümlerinde çalışanların daha iyi satışlar yapabilmeleri için, karşılarındaki müşterilerin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekiyor. Bunları bildikleri takdirde daha iyi satış stratejileri geliştirerek, müşterilere bu şekilde yaklaşabilirler.

Müşteri hizmetlerinizden müşterilerinizin ihtiyaçları ve yaşadıkları sorunlarla ilgili verileri satış bölümünüze ilettiğinizde, satış stratejilerinizi geliştirerek, daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yazılım bölümü

Müşterilerinizin site üzerinde yaşadıkları sorunları inceleyerek, sitenin altyapısını geliştirebilirsiniz. Buradan gelen geri bildirimleri yazılım bölümüne ilettiğiniz takdirde, site üzerinde geliştirmeler yapabilirler. Eyleme çağrı ifadelerini, sayfa düzenlerini ve gerektiği takdirde ödeme sayfalarını düzenleyerek, kullanıcı deneyimini artırabilecek çözümler üretebilirler.

Ar-Ge bölümü

Ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca geri bildirim toplamak bu ürünleri daha iyi bir şekilde üretmek için oldukça önemlidir. Ürünlerdeki eksik yönleri ya da kullanımı zorlaştıran detayları, ürün üretilirken görmek pek de kolay değildir. Ancak müşterilerinizden gelen geri bildirimler ürünlerinizdeki geliştirilmesi gereken yanları görmenizi sağlayabilir. Bu nedenle de müşteri hizmetlerinizle Ar-Ge bölümünüzün beraber çalışması daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Pazarlama bölümü

Satış bölümü gibi pazarlama bölümü de müşterilerin ihtiyacını ve sorunlarını bilmek ister. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da var olan hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi daha iyi tanıtabilmek için, müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Hedef kitle profilinizi oluştururken, belli varsayımlar ve araştırmalardan yola çıkarsınız. Ancak müşteri hizmetleriniz müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirse, bu hedef kitle için yaptığınız varsayımları güçlendirerek, gerçek verilere dayandırabilirsiniz.

Bu nedenle de pazarlama bölümünüzün, müşteri hizmetlerinizle dirsek temasında bulunması, hedef kitlenizi daha iyi belirleyerek, geri dönüşümü daha yüksek pazarlama kampanyaları yapmalarını sağlar.

Operasyonel bölüm

Şirketinizin operasyonel işlerini yaparken de müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi çözecek çözümler bulmanız gerekecektir. Stok yönetimi ve kargo bölümündeki sorunları ortadan kaldırmak için, müşteri hizmetlerinizden bu konu hakkında yapılan şikayet ve yorumları isteyebilirsiniz. Böylelikle, operasyonel anlamda ne gibi sıkıntılar yaşandığını görebilir ve bunların çözümlerini arayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan