fbpx

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir.

Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun üstünde çalışmalara başlayabilirsiniz.

”Müşteri hizmetleri, doğrudan müşterilerinize odaklanır.”

Konuyu başka bir yönüyle ele alacak olursak, satış ve pazarlama biriminiz gerekli çalışmaları ve stratejileri belirleyebilir, yazılımcılarınız en iyi performansı gösteren siteyi yapabilir, sosyal medya ve içerik uzmanlarınız en çok etkileşim getiren paylaşımları yapabilirler. Ancak bu ekiplerin hiçbiri doğrudan müşterilerinizle iletişim halinde değiller.

İşinizi geliştirebilmek için müşterilerinizin taleplerini bilmeniz ve onların sorunlarına çözümler üretebilmeniz gerekiyor. Bu konu hakkında en çok veriyi toplayan bölümünüz ise müşteri hizmetleri bölümünüzdür. Bu nedenle işinizde daha başarılı olabilmek ve müşterilerinizin taleplerini karşılayabilmek için, bu bölümden gelecek geri bildirimlere önem vermeniz gerekiyor. Burada da müşteri hizmetlerinden gelecek geri bildirimlerin, diğer bölümlere ne gibi faydalar sağlayacağı üzerinde duracağız.

Satış bölümü

Satış bölümlerinde çalışanların daha iyi satışlar yapabilmeleri için, karşılarındaki müşterilerin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekiyor. Bunları bildikleri takdirde daha iyi satış stratejileri geliştirerek, müşterilere bu şekilde yaklaşabilirler.

Müşteri hizmetlerinizden müşterilerinizin ihtiyaçları ve yaşadıkları sorunlarla ilgili verileri satış bölümünüze ilettiğinizde, satış stratejilerinizi geliştirerek, daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yazılım bölümü

Müşterilerinizin site üzerinde yaşadıkları sorunları inceleyerek, sitenin altyapısını geliştirebilirsiniz. Buradan gelen geri bildirimleri yazılım bölümüne ilettiğiniz takdirde, site üzerinde geliştirmeler yapabilirler. Eyleme çağrı ifadelerini, sayfa düzenlerini ve gerektiği takdirde ödeme sayfalarını düzenleyerek, kullanıcı deneyimini artırabilecek çözümler üretebilirler.

Ar-Ge bölümü

Ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca geri bildirim toplamak bu ürünleri daha iyi bir şekilde üretmek için oldukça önemlidir. Ürünlerdeki eksik yönleri ya da kullanımı zorlaştıran detayları, ürün üretilirken görmek pek de kolay değildir. Ancak müşterilerinizden gelen geri bildirimler ürünlerinizdeki geliştirilmesi gereken yanları görmenizi sağlayabilir. Bu nedenle de müşteri hizmetlerinizle Ar-Ge bölümünüzün beraber çalışması daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Pazarlama bölümü

Satış bölümü gibi pazarlama bölümü de müşterilerin ihtiyacını ve sorunlarını bilmek ister. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da var olan hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi daha iyi tanıtabilmek için, müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Hedef kitle profilinizi oluştururken, belli varsayımlar ve araştırmalardan yola çıkarsınız. Ancak müşteri hizmetleriniz müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirse, bu hedef kitle için yaptığınız varsayımları güçlendirerek, gerçek verilere dayandırabilirsiniz.

Bu nedenle de pazarlama bölümünüzün, müşteri hizmetlerinizle dirsek temasında bulunması, hedef kitlenizi daha iyi belirleyerek, geri dönüşümü daha yüksek pazarlama kampanyaları yapmalarını sağlar.

Operasyonel bölüm

Şirketinizin operasyonel işlerini yaparken de müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi çözecek çözümler bulmanız gerekecektir. Stok yönetimi ve kargo bölümündeki sorunları ortadan kaldırmak için, müşteri hizmetlerinizden bu konu hakkında yapılan şikayet ve yorumları isteyebilirsiniz. Böylelikle, operasyonel anlamda ne gibi sıkıntılar yaşandığını görebilir ve bunların çözümlerini arayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan