Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

14 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir.

Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun üstünde çalışmalara başlayabilirsiniz.

”Müşteri hizmetleri, doğrudan müşterilerinize odaklanır.”

Konuyu başka bir yönüyle ele alacak olursak, satış ve pazarlama biriminiz gerekli çalışmaları ve stratejileri belirleyebilir, yazılımcılarınız en iyi performansı gösteren siteyi yapabilir, sosyal medya ve içerik uzmanlarınız en çok etkileşim getiren paylaşımları yapabilirler. Ancak bu ekiplerin hiçbiri doğrudan müşterilerinizle iletişim halinde değiller.

İşinizi geliştirebilmek için müşterilerinizin taleplerini bilmeniz ve onların sorunlarına çözümler üretebilmeniz gerekiyor. Bu konu hakkında en çok veriyi toplayan bölümünüz ise müşteri hizmetleri bölümünüzdür. Bu nedenle işinizde daha başarılı olabilmek ve müşterilerinizin taleplerini karşılayabilmek için, bu bölümden gelecek geri bildirimlere önem vermeniz gerekiyor. Burada da müşteri hizmetlerinden gelecek geri bildirimlerin, diğer bölümlere ne gibi faydalar sağlayacağı üzerinde duracağız.

Satış bölümü

Satış bölümlerinde çalışanların daha iyi satışlar yapabilmeleri için, karşılarındaki müşterilerin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekiyor. Bunları bildikleri takdirde daha iyi satış stratejileri geliştirerek, müşterilere bu şekilde yaklaşabilirler.

Müşteri hizmetlerinizden müşterilerinizin ihtiyaçları ve yaşadıkları sorunlarla ilgili verileri satış bölümünüze ilettiğinizde, satış stratejilerinizi geliştirerek, daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yazılım bölümü

Müşterilerinizin site üzerinde yaşadıkları sorunları inceleyerek, sitenin altyapısını geliştirebilirsiniz. Buradan gelen geri bildirimleri yazılım bölümüne ilettiğiniz takdirde, site üzerinde geliştirmeler yapabilirler. Eyleme çağrı ifadelerini, sayfa düzenlerini ve gerektiği takdirde ödeme sayfalarını düzenleyerek, kullanıcı deneyimini artırabilecek çözümler üretebilirler.

Ar-Ge bölümü

Ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca geri bildirim toplamak bu ürünleri daha iyi bir şekilde üretmek için oldukça önemlidir. Ürünlerdeki eksik yönleri ya da kullanımı zorlaştıran detayları, ürün üretilirken görmek pek de kolay değildir. Ancak müşterilerinizden gelen geri bildirimler ürünlerinizdeki geliştirilmesi gereken yanları görmenizi sağlayabilir. Bu nedenle de müşteri hizmetlerinizle Ar-Ge bölümünüzün beraber çalışması daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Pazarlama bölümü

Satış bölümü gibi pazarlama bölümü de müşterilerin ihtiyacını ve sorunlarını bilmek ister. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da var olan hedef kitlenize markanızı ve ürünlerinizi daha iyi tanıtabilmek için, müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Hedef kitle profilinizi oluştururken, belli varsayımlar ve araştırmalardan yola çıkarsınız. Ancak müşteri hizmetleriniz müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirse, bu hedef kitle için yaptığınız varsayımları güçlendirerek, gerçek verilere dayandırabilirsiniz.

Bu nedenle de pazarlama bölümünüzün, müşteri hizmetlerinizle dirsek temasında bulunması, hedef kitlenizi daha iyi belirleyerek, geri dönüşümü daha yüksek pazarlama kampanyaları yapmalarını sağlar.

Operasyonel bölüm

Şirketinizin operasyonel işlerini yaparken de müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi çözecek çözümler bulmanız gerekecektir. Stok yönetimi ve kargo bölümündeki sorunları ortadan kaldırmak için, müşteri hizmetlerinizden bu konu hakkında yapılan şikayet ve yorumları isteyebilirsiniz. Böylelikle, operasyonel anlamda ne gibi sıkıntılar yaşandığını görebilir ve bunların çözümlerini arayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
Proforma Fatura Nedir? Proforma Fatura Nasıl Düzenlenir?
Proforma Fatura Nedir? Proforma Fatura Nasıl Düzenlenir?
Ticaret hayatında, pek çok farklı fatura tipi kullanılır. Bu noktada akıllara ilk gelen örneğin satış faturaları olduğu rahatlıkla söylenebilir. İrsaliyeli faturalar ve iade işlemleri için düzenlenen de bu tip belgelerin diğer...
27 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Eticaret Hakkında Dinlemeniz Gereken En İyi 6 Podcast
Eticaret Hakkında Dinlemeniz Gereken En İyi 6 Podcast
E-ticarete başlamak istiyorsanız bunun öncesinde sektör hakkında ayrıntılı bilgilere sahip olmanız gerekmektedir. E-ticaret podcastleri, size bu konuda aradığınız bilgi ve püf noktaları konu hakkında tecrübeli kişilerin bakış...
24 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Otomotiv Sektöründe E-İhracat Nasıl Yapılabilir?
Otomotiv Sektöründe E-İhracat Nasıl Yapılabilir?
Otomotiv, tüm dünyada en hareketli ve yoğun talep gören sektörler arasındadır. Ulaşım ihtiyacı, otomotive olan talebin sürekli olmasını sağlar. Dolayısıyla bu sektörün uluslararası piyasada büyük bir pazar vadettiğini söylemek...
11 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya