E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine ulaşmanızda da size yardımcı olur. Tabii ki verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini artırmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Kullanıcı deneyimi ve müşteri memnuniyetini birbiriyle doğru orantılı olarak ilerlemektedir. Biri olmadan diğerinin olması mümkün olamayacağı için çalışmalarınızı doğru stratejilere oturtmanız gerekir.

Sitenizin hem mobil hem de masaüstünde hızlı açıldığından emin olun

Müşteri deneyimini olumsuz etkileyecek faktörlerden biri sitenizin yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar siteleri ziyaret ederken sayfaların çok açılma sürelerine dikkat ederler ve çok fazla beklemek istemezler. Kullanıcıların ortalama olarak bir sitenin açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Sitenizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olmanız, müşteri deneyimini artıracak özelliklerden biridir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?

Site içi navigasyonu kolaylaştırın

Müşteri deneyimini artırmak için sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde dolaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun içinde site içi navigasyonunuzu geliştirmeniz gerekir.

Üst menü çubuğundaki öğeleri doğru bir şekilde seçmeniz, alt menülerinizi oluşturarak, kategorilerinizi doğru ve ilgili bir şekilde dağıtmalısınız. Kategori sistemini geliştirmek ve alt dallara bölmek, kullanıcıların aradıkları ürünleri site üzerinde daha rahat bulmalarını sağlar.

Ürün filtrelerinizi detaylandırın

Navigasyonun yanı sıra ürün arama ve kategori sayfalarında ürün filtrelerinizi de detaylandırmanız bir hayli önemlidir. Kullanıcılar ürünlerin farklı özelliklerine göre seçim yaparak, aradıkları kriterlere uygun ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu filtrelerin olmayışı kullanıcıların siteyi etkin kullanamamalarına neden olacağı için, onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

Tasarımınızı sade tutun

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla ve daha verimli bir şekilde vakit geçirmelerini sağlamak için tasarımınızın da sade olması gerekir. Karmaşık tasarımlı siteler son yıllarda kullanıcılar tarafından çok fazla tercih edilmemeye başlandı. Tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcıların daha sade tasarımlara ilgi duymasıyla beraber, site üzerindeki içeriklerin daha akıllıca kullanılması gerekmeye başladı.

Flat Design çalışmalarına yönelmek, boş alanlardan yararlanmak ve site üzerinde verilmek istenen mesajın sade bir şekilde verilmesi kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha etkin bir şekilde zaman geçirmesini sağlamaktadır.

Müşteri yorumlarına yer verin

Müşteri deneyimini geliştirmek için mevcut müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlara da yer vermeye özen gösterin. Başka tüketicilerin yorumları, ziyaretçilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir ve bu sebeple de onların ürünlere olan bakış açısını değiştirmek ve onların site üzerindeki deneyimlerini geliştirmek için bu yorumlara yer vermelisiniz.

Ödeme sürecini kolaylaştırın

Ödeme sürecini kolaylaştırmanız da müşteri deneyiminizi geliştirme açısından oldukça önemlidir. Ödeme işlemleri sırasında uygulanan adımları azaltmak, mümkün oldukça az sayfa üzerinde bu işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak; bunlara ek olarak ödeme sayfalarındaki açıklamaları net bir şekilde belirterek kafa karışıklıklarının önüne geçmek ziyaretçilerin daha kolay ve hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlar.

Ödeme sürecinde yaşanan zorluklar ve bu sayfalardaki kullanıcı deneyimi zorlukları geri dönüşümlerinizi olumsuz bir şekilde etkileyeceği için satışların tamamlanmamasına neden olacaktır.

Müşteri destek sisteminizi geliştirin

Müşteri deneyiminde önemli bir yere sahip olan unsurlardan biri de müşteri destek sistemidir. Satın alma ve sonrasında sunulan müşteri destek hizmeti yaptığınız işin kalitesini ortaya koyacaktır. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmada site tasarımı ve kullanıcı deneyimi önemli olsa da satış öncesi ve sonrasında sunulan destek hizmeti daha baskın gelmektedir.

Kullanıcılar herhangi bir sorunla karşılaştıklarında onların yanında olmanız ve onlara bir takım çözümler sunmanız, sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olur. Bu hizmetleri sunmadığınızda site tasarımı ile diğer öğeleriniz ne kadar iyi olusa olsun sadık kitleler oluşturamazsınız. Bunun için de müşteri destek birinize gerekli takviyeleri yaparak, bu hizmetlerinizi mümkün olan en iyi kalide sunmanız bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin