E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

15 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine ulaşmanızda da size yardımcı olur. Tabii ki verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini artırmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Kullanıcı deneyimi ve müşteri memnuniyetini birbiriyle doğru orantılı olarak ilerlemektedir. Biri olmadan diğerinin olması mümkün olamayacağı için çalışmalarınızı doğru stratejilere oturtmanız gerekir.

Sitenizin hem mobil hem de masaüstünde hızlı açıldığından emin olun

Müşteri deneyimini olumsuz etkileyecek faktörlerden biri sitenizin yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar siteleri ziyaret ederken sayfaların çok açılma sürelerine dikkat ederler ve çok fazla beklemek istemezler. Kullanıcıların ortalama olarak bir sitenin açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Sitenizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olmanız, müşteri deneyimini artıracak özelliklerden biridir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?

Site içi navigasyonu kolaylaştırın

Müşteri deneyimini artırmak için sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde dolaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun içinde site içi navigasyonunuzu geliştirmeniz gerekir.

Üst menü çubuğundaki öğeleri doğru bir şekilde seçmeniz, alt menülerinizi oluşturarak, kategorilerinizi doğru ve ilgili bir şekilde dağıtmalısınız. Kategori sistemini geliştirmek ve alt dallara bölmek, kullanıcıların aradıkları ürünleri site üzerinde daha rahat bulmalarını sağlar.

Ürün filtrelerinizi detaylandırın

Navigasyonun yanı sıra ürün arama ve kategori sayfalarında ürün filtrelerinizi de detaylandırmanız bir hayli önemlidir. Kullanıcılar ürünlerin farklı özelliklerine göre seçim yaparak, aradıkları kriterlere uygun ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu filtrelerin olmayışı kullanıcıların siteyi etkin kullanamamalarına neden olacağı için, onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

Tasarımınızı sade tutun

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla ve daha verimli bir şekilde vakit geçirmelerini sağlamak için tasarımınızın da sade olması gerekir. Karmaşık tasarımlı siteler son yıllarda kullanıcılar tarafından çok fazla tercih edilmemeye başlandı. Tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcıların daha sade tasarımlara ilgi duymasıyla beraber, site üzerindeki içeriklerin daha akıllıca kullanılması gerekmeye başladı.

Flat Design çalışmalarına yönelmek, boş alanlardan yararlanmak ve site üzerinde verilmek istenen mesajın sade bir şekilde verilmesi kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha etkin bir şekilde zaman geçirmesini sağlamaktadır.

Müşteri yorumlarına yer verin

Müşteri deneyimini geliştirmek için mevcut müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlara da yer vermeye özen gösterin. Başka tüketicilerin yorumları, ziyaretçilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir ve bu sebeple de onların ürünlere olan bakış açısını değiştirmek ve onların site üzerindeki deneyimlerini geliştirmek için bu yorumlara yer vermelisiniz.

Ödeme sürecini kolaylaştırın

Ödeme sürecini kolaylaştırmanız da müşteri deneyiminizi geliştirme açısından oldukça önemlidir. Ödeme işlemleri sırasında uygulanan adımları azaltmak, mümkün oldukça az sayfa üzerinde bu işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak; bunlara ek olarak ödeme sayfalarındaki açıklamaları net bir şekilde belirterek kafa karışıklıklarının önüne geçmek ziyaretçilerin daha kolay ve hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlar.

Ödeme sürecinde yaşanan zorluklar ve bu sayfalardaki kullanıcı deneyimi zorlukları geri dönüşümlerinizi olumsuz bir şekilde etkileyeceği için satışların tamamlanmamasına neden olacaktır.

Müşteri destek sisteminizi geliştirin

Müşteri deneyiminde önemli bir yere sahip olan unsurlardan biri de müşteri destek sistemidir. Satın alma ve sonrasında sunulan müşteri destek hizmeti yaptığınız işin kalitesini ortaya koyacaktır. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmada site tasarımı ve kullanıcı deneyimi önemli olsa da satış öncesi ve sonrasında sunulan destek hizmeti daha baskın gelmektedir.

Kullanıcılar herhangi bir sorunla karşılaştıklarında onların yanında olmanız ve onlara bir takım çözümler sunmanız, sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olur. Bu hizmetleri sunmadığınızda site tasarımı ile diğer öğeleriniz ne kadar iyi olusa olsun sadık kitleler oluşturamazsınız. Bunun için de müşteri destek birinize gerekli takviyeleri yaparak, bu hizmetlerinizi mümkün olan en iyi kalide sunmanız bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan