fbpx

E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine ulaşmanızda da size yardımcı olur. Tabii ki verdiğiniz hizmetlerde ve e-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini artırmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Kullanıcı deneyimi ve müşteri memnuniyetini birbiriyle doğru orantılı olarak ilerlemektedir. Biri olmadan diğerinin olması mümkün olamayacağı için çalışmalarınızı doğru stratejilere oturtmanız gerekir.

Sitenizin hem mobil hem de masaüstünde hızlı açıldığından emin olun

Müşteri deneyimini olumsuz etkileyecek faktörlerden biri sitenizin yavaş yükleniyor olmasıdır. Kullanıcılar siteleri ziyaret ederken sayfaların çok açılma sürelerine dikkat ederler ve çok fazla beklemek istemezler. Kullanıcıların ortalama olarak bir sitenin açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Sitenizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olmanız, müşteri deneyimini artıracak özelliklerden biridir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?

Site içi navigasyonu kolaylaştırın

Müşteri deneyimini artırmak için sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde dolaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun içinde site içi navigasyonunuzu geliştirmeniz gerekir.

Üst menü çubuğundaki öğeleri doğru bir şekilde seçmeniz, alt menülerinizi oluşturarak, kategorilerinizi doğru ve ilgili bir şekilde dağıtmalısınız. Kategori sistemini geliştirmek ve alt dallara bölmek, kullanıcıların aradıkları ürünleri site üzerinde daha rahat bulmalarını sağlar.

Ürün filtrelerinizi detaylandırın

Navigasyonun yanı sıra ürün arama ve kategori sayfalarında ürün filtrelerinizi de detaylandırmanız bir hayli önemlidir. Kullanıcılar ürünlerin farklı özelliklerine göre seçim yaparak, aradıkları kriterlere uygun ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu filtrelerin olmayışı kullanıcıların siteyi etkin kullanamamalarına neden olacağı için, onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

Tasarımınızı sade tutun

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla ve daha verimli bir şekilde vakit geçirmelerini sağlamak için tasarımınızın da sade olması gerekir. Karmaşık tasarımlı siteler son yıllarda kullanıcılar tarafından çok fazla tercih edilmemeye başlandı. Tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcıların daha sade tasarımlara ilgi duymasıyla beraber, site üzerindeki içeriklerin daha akıllıca kullanılması gerekmeye başladı.

Flat Design çalışmalarına yönelmek, boş alanlardan yararlanmak ve site üzerinde verilmek istenen mesajın sade bir şekilde verilmesi kullanıcı deneyimini geliştirerek, ziyaretçilerin site üzerinde daha etkin bir şekilde zaman geçirmesini sağlamaktadır.

Müşteri yorumlarına yer verin

Müşteri deneyimini geliştirmek için mevcut müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlara da yer vermeye özen gösterin. Başka tüketicilerin yorumları, ziyaretçilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir ve bu sebeple de onların ürünlere olan bakış açısını değiştirmek ve onların site üzerindeki deneyimlerini geliştirmek için bu yorumlara yer vermelisiniz.

Ödeme sürecini kolaylaştırın

Ödeme sürecini kolaylaştırmanız da müşteri deneyiminizi geliştirme açısından oldukça önemlidir. Ödeme işlemleri sırasında uygulanan adımları azaltmak, mümkün oldukça az sayfa üzerinde bu işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak; bunlara ek olarak ödeme sayfalarındaki açıklamaları net bir şekilde belirterek kafa karışıklıklarının önüne geçmek ziyaretçilerin daha kolay ve hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlar.

Ödeme sürecinde yaşanan zorluklar ve bu sayfalardaki kullanıcı deneyimi zorlukları geri dönüşümlerinizi olumsuz bir şekilde etkileyeceği için satışların tamamlanmamasına neden olacaktır.

Müşteri destek sisteminizi geliştirin

Müşteri deneyiminde önemli bir yere sahip olan unsurlardan biri de müşteri destek sistemidir. Satın alma ve sonrasında sunulan müşteri destek hizmeti yaptığınız işin kalitesini ortaya koyacaktır. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmada site tasarımı ve kullanıcı deneyimi önemli olsa da satış öncesi ve sonrasında sunulan destek hizmeti daha baskın gelmektedir.

Kullanıcılar herhangi bir sorunla karşılaştıklarında onların yanında olmanız ve onlara bir takım çözümler sunmanız, sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olur. Bu hizmetleri sunmadığınızda site tasarımı ile diğer öğeleriniz ne kadar iyi olusa olsun sadık kitleler oluşturamazsınız. Bunun için de müşteri destek birinize gerekli takviyeleri yaparak, bu hizmetlerinizi mümkün olan en iyi kalide sunmanız bir hayli önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers