Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

28 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş ve artık iyi sonuçlar getirmeyen çalışmalara devam etmek, harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesine neden olabilir. Bu rehberimizde de artık modası geçen ve uygulanmaması gereken içerik pazarlama çalışmaları üzerinde duracağız.

Sadece kendiniz üzerine odaklanmak

İçerik pazarlama çalışmalarında sadece kendiniz üzerine odaklanmak, sürekli markanızı ve ürünlerinizi anlatmak artık modası geçen bir kavram. Sadece kendini veya kendi ilgi alanını üzerinde paylaşımlar yapan firmaların içerikleri, internet kullanıcılarının ilgisini çekmemekte. Marka odaklı olunduğunda kullanıcılar artık bu içeriklere dikkat etmiyor ve bu içeriklerden keyif almıyorlar.

Marka odaklı içerikler yapmak yerine, kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve onları odak noktasına koyacak içerik çalışmaları yapmak daha yararlı bir yoldur. İçerik üretimi yaparkenki amacınız kullanıcılara ulaşmak ve onların ilgisini çekecek konular bulmak olmalıdır. Odak noktanızı kendiniz yaptığınızda bu sadece sizi tatmin eder; ancak kullanıcılar için bir şey ifade etmeyebilir.

Takipçilerinizin ilgisini yakalayacak konu başlıkları çıkartmak ve onlara bir değer katabilecek içerikler oluşturduğunuzda içeriklerinizden geri dönüşümler sağlamaya başlayabilirsiniz.

Sadece satış odaklı olmak

İçeriklerinizin odak noktasının sadece satış olması da modası geçen bir kavramdır. Tüm içeriklerinizde satış yapmaya odaklı işler yapmaya başladığınızda; bu içerik çalışmalarınızın reklam içeriklerinden farkı kalmamaktadır. Bu da kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

İçerik pazarlamanın birincil amacı kullanıcıları bilgilendirmektir. Satış ise ikinci planda gelmektedir. Satışı ön plana koyduğunuzda, işin amacını unutmuş olursunuz. Bir içerik oluştururken, konu ile ilgili detaylı bilgileri paylaşım, kullanıcıları bilgilendirmelisiniz. İçeriğinizin sonunda da satış için bir yönlendirme yapabilirsiniz; fakat asıl odağınızın bir değer katmakta olması gerekir.

Ürün ya da hizmetlerinizin reklamını yapmak yerine onların hangi sorunları çözdüğünü anlatın ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığınızı anlatın. Önce onları bilgilendirin ve böylelikle onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki edersiniz.

Anahtar kelimeleri çok yoğun bir şekilde kullanmak

Google anahtar kelime kullanımına ve black hat SEO konusuna artık oldukça ciddi bir şekilde yaklaşıyor. Yaklaşık 4 yıl öncesine kadar Google yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımında sitelere çok büyük yaptırımlar yapmıyordu; ancak bu süreç içerisinde gelen güncellemeler ve algoritmalar sonrasında black hat SEO yapanlara ciddi yaptırımlar uygulamaya başladı.

Bu sebeple de artık içerik çalışmalarında yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanmak markanıza ve sitenize ciddi zararlar verebilir. Google arama sorgularında belli sorulara yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunu belli bir seviyede tutmak, anlamlı ve bir soruyu yanıtlayan cümleler içerisinde bu kelime gruplarını kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok fazla içerik üretmek iyi içerik anlamına gelmez

Kaliteyi arka planda bırakarak çok fazla içerik üretmenin hem modası geçmiştir hem de size çok fazla bir getirisi olmaz. Arama sorguları üzerinden trafik sağlamaya çalışmak için çok fazla içerik üretirken, bir yandan da kalitesiz işler yapmaya başlayacaksınız. Bu da doğal olarak markanıza olan güvenin sarsılmasına neden olabilir.

Kaliteden ödün verdiğinizde kullanıcılara değer katabilecek içerikler üretmeniz bir hayli zor olur. Bu da kullanıcıların ilgisini çekememenize ya da internet siteniz üzerinde onları çok fazla tutamamanıza neden olur. İnternet siteniz üzerinde vakit geçirmemeleri de bu kişilerden geri dönüşüm alamamanıza neden olur.

Google’ın Panda ve Penguen güncellemelerinin ardından kalite, miktarın önüne geçiyor. Çok sayıda içerik üretmektense az sayıda kaliteli içerikler üretmek arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan