fbpx

Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş ve artık iyi sonuçlar getirmeyen çalışmalara devam etmek, harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesine neden olabilir. Bu rehberimizde de artık modası geçen ve uygulanmaması gereken içerik pazarlama çalışmaları üzerinde duracağız.

Sadece kendiniz üzerine odaklanmak

İçerik pazarlama çalışmalarında sadece kendiniz üzerine odaklanmak, sürekli markanızı ve ürünlerinizi anlatmak artık modası geçen bir kavram. Sadece kendini veya kendi ilgi alanını üzerinde paylaşımlar yapan firmaların içerikleri, internet kullanıcılarının ilgisini çekmemekte. Marka odaklı olunduğunda kullanıcılar artık bu içeriklere dikkat etmiyor ve bu içeriklerden keyif almıyorlar.

Marka odaklı içerikler yapmak yerine, kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve onları odak noktasına koyacak içerik çalışmaları yapmak daha yararlı bir yoldur. İçerik üretimi yaparkenki amacınız kullanıcılara ulaşmak ve onların ilgisini çekecek konular bulmak olmalıdır. Odak noktanızı kendiniz yaptığınızda bu sadece sizi tatmin eder; ancak kullanıcılar için bir şey ifade etmeyebilir.

Takipçilerinizin ilgisini yakalayacak konu başlıkları çıkartmak ve onlara bir değer katabilecek içerikler oluşturduğunuzda içeriklerinizden geri dönüşümler sağlamaya başlayabilirsiniz.

Sadece satış odaklı olmak

İçeriklerinizin odak noktasının sadece satış olması da modası geçen bir kavramdır. Tüm içeriklerinizde satış yapmaya odaklı işler yapmaya başladığınızda; bu içerik çalışmalarınızın reklam içeriklerinden farkı kalmamaktadır. Bu da kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

İçerik pazarlamanın birincil amacı kullanıcıları bilgilendirmektir. Satış ise ikinci planda gelmektedir. Satışı ön plana koyduğunuzda, işin amacını unutmuş olursunuz. Bir içerik oluştururken, konu ile ilgili detaylı bilgileri paylaşım, kullanıcıları bilgilendirmelisiniz. İçeriğinizin sonunda da satış için bir yönlendirme yapabilirsiniz; fakat asıl odağınızın bir değer katmakta olması gerekir.

Ürün ya da hizmetlerinizin reklamını yapmak yerine onların hangi sorunları çözdüğünü anlatın ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığınızı anlatın. Önce onları bilgilendirin ve böylelikle onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki edersiniz.

Anahtar kelimeleri çok yoğun bir şekilde kullanmak

Google anahtar kelime kullanımına ve black hat SEO konusuna artık oldukça ciddi bir şekilde yaklaşıyor. Yaklaşık 4 yıl öncesine kadar Google yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımında sitelere çok büyük yaptırımlar yapmıyordu; ancak bu süreç içerisinde gelen güncellemeler ve algoritmalar sonrasında black hat SEO yapanlara ciddi yaptırımlar uygulamaya başladı.

Bu sebeple de artık içerik çalışmalarında yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanmak markanıza ve sitenize ciddi zararlar verebilir. Google arama sorgularında belli sorulara yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunu belli bir seviyede tutmak, anlamlı ve bir soruyu yanıtlayan cümleler içerisinde bu kelime gruplarını kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok fazla içerik üretmek iyi içerik anlamına gelmez

Kaliteyi arka planda bırakarak çok fazla içerik üretmenin hem modası geçmiştir hem de size çok fazla bir getirisi olmaz. Arama sorguları üzerinden trafik sağlamaya çalışmak için çok fazla içerik üretirken, bir yandan da kalitesiz işler yapmaya başlayacaksınız. Bu da doğal olarak markanıza olan güvenin sarsılmasına neden olabilir.

Kaliteden ödün verdiğinizde kullanıcılara değer katabilecek içerikler üretmeniz bir hayli zor olur. Bu da kullanıcıların ilgisini çekememenize ya da internet siteniz üzerinde onları çok fazla tutamamanıza neden olur. İnternet siteniz üzerinde vakit geçirmemeleri de bu kişilerden geri dönüşüm alamamanıza neden olur.

Google’ın Panda ve Penguen güncellemelerinin ardından kalite, miktarın önüne geçiyor. Çok sayıda içerik üretmektense az sayıda kaliteli içerikler üretmek arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan