
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş ve artık iyi sonuçlar getirmeyen çalışmalara devam etmek, harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesine neden olabilir. Bu rehberimizde de artık modası geçen ve uygulanmaması gereken içerik pazarlama çalışmaları üzerinde duracağız.
Sadece kendiniz üzerine odaklanmak
İçerik pazarlama çalışmalarında sadece kendiniz üzerine odaklanmak, sürekli markanızı ve ürünlerinizi anlatmak artık modası geçen bir kavram. Sadece kendini veya kendi ilgi alanını üzerinde paylaşımlar yapan firmaların içerikleri, internet kullanıcılarının ilgisini çekmemekte. Marka odaklı olunduğunda kullanıcılar artık bu içeriklere dikkat etmiyor ve bu içeriklerden keyif almıyorlar.
Marka odaklı içerikler yapmak yerine, kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve onları odak noktasına koyacak içerik çalışmaları yapmak daha yararlı bir yoldur. İçerik üretimi yaparkenki amacınız kullanıcılara ulaşmak ve onların ilgisini çekecek konular bulmak olmalıdır. Odak noktanızı kendiniz yaptığınızda bu sadece sizi tatmin eder; ancak kullanıcılar için bir şey ifade etmeyebilir.
Takipçilerinizin ilgisini yakalayacak konu başlıkları çıkartmak ve onlara bir değer katabilecek içerikler oluşturduğunuzda içeriklerinizden geri dönüşümler sağlamaya başlayabilirsiniz.
Sadece satış odaklı olmak
İçeriklerinizin odak noktasının sadece satış olması da modası geçen bir kavramdır. Tüm içeriklerinizde satış yapmaya odaklı işler yapmaya başladığınızda; bu içerik çalışmalarınızın reklam içeriklerinden farkı kalmamaktadır. Bu da kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.
İçerik pazarlamanın birincil amacı kullanıcıları bilgilendirmektir. Satış ise ikinci planda gelmektedir. Satışı ön plana koyduğunuzda, işin amacını unutmuş olursunuz. Bir içerik oluştururken, konu ile ilgili detaylı bilgileri paylaşım, kullanıcıları bilgilendirmelisiniz. İçeriğinizin sonunda da satış için bir yönlendirme yapabilirsiniz; fakat asıl odağınızın bir değer katmakta olması gerekir.
Ürün ya da hizmetlerinizin reklamını yapmak yerine onların hangi sorunları çözdüğünü anlatın ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığınızı anlatın. Önce onları bilgilendirin ve böylelikle onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki edersiniz.
Anahtar kelimeleri çok yoğun bir şekilde kullanmak
Google anahtar kelime kullanımına ve black hat SEO konusuna artık oldukça ciddi bir şekilde yaklaşıyor. Yaklaşık 4 yıl öncesine kadar Google yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımında sitelere çok büyük yaptırımlar yapmıyordu; ancak bu süreç içerisinde gelen güncellemeler ve algoritmalar sonrasında black hat SEO yapanlara ciddi yaptırımlar uygulamaya başladı.
Bu sebeple de artık içerik çalışmalarında yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanmak markanıza ve sitenize ciddi zararlar verebilir. Google arama sorgularında belli sorulara yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunu belli bir seviyede tutmak, anlamlı ve bir soruyu yanıtlayan cümleler içerisinde bu kelime gruplarını kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.
Çok fazla içerik üretmek iyi içerik anlamına gelmez
Kaliteyi arka planda bırakarak çok fazla içerik üretmenin hem modası geçmiştir hem de size çok fazla bir getirisi olmaz. Arama sorguları üzerinden trafik sağlamaya çalışmak için çok fazla içerik üretirken, bir yandan da kalitesiz işler yapmaya başlayacaksınız. Bu da doğal olarak markanıza olan güvenin sarsılmasına neden olabilir.
Kaliteden ödün verdiğinizde kullanıcılara değer katabilecek içerikler üretmeniz bir hayli zor olur. Bu da kullanıcıların ilgisini çekememenize ya da internet siteniz üzerinde onları çok fazla tutamamanıza neden olur. İnternet siteniz üzerinde vakit geçirmemeleri de bu kişilerden geri dönüşüm alamamanıza neden olur.
Google’ın Panda ve Penguen güncellemelerinin ardından kalite, miktarın önüne geçiyor. Çok sayıda içerik üretmektense az sayıda kaliteli içerikler üretmek arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanmanıza yardımcı olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler