Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş ve artık iyi sonuçlar getirmeyen çalışmalara devam etmek, harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesine neden olabilir. Bu rehberimizde de artık modası geçen ve uygulanmaması gereken içerik pazarlama çalışmaları üzerinde duracağız.

Sadece kendiniz üzerine odaklanmak

İçerik pazarlama çalışmalarında sadece kendiniz üzerine odaklanmak, sürekli markanızı ve ürünlerinizi anlatmak artık modası geçen bir kavram. Sadece kendini veya kendi ilgi alanını üzerinde paylaşımlar yapan firmaların içerikleri, internet kullanıcılarının ilgisini çekmemekte. Marka odaklı olunduğunda kullanıcılar artık bu içeriklere dikkat etmiyor ve bu içeriklerden keyif almıyorlar.

Marka odaklı içerikler yapmak yerine, kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve onları odak noktasına koyacak içerik çalışmaları yapmak daha yararlı bir yoldur. İçerik üretimi yaparkenki amacınız kullanıcılara ulaşmak ve onların ilgisini çekecek konular bulmak olmalıdır. Odak noktanızı kendiniz yaptığınızda bu sadece sizi tatmin eder; ancak kullanıcılar için bir şey ifade etmeyebilir.

Takipçilerinizin ilgisini yakalayacak konu başlıkları çıkartmak ve onlara bir değer katabilecek içerikler oluşturduğunuzda içeriklerinizden geri dönüşümler sağlamaya başlayabilirsiniz.

Sadece satış odaklı olmak

İçeriklerinizin odak noktasının sadece satış olması da modası geçen bir kavramdır. Tüm içeriklerinizde satış yapmaya odaklı işler yapmaya başladığınızda; bu içerik çalışmalarınızın reklam içeriklerinden farkı kalmamaktadır. Bu da kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

İçerik pazarlamanın birincil amacı kullanıcıları bilgilendirmektir. Satış ise ikinci planda gelmektedir. Satışı ön plana koyduğunuzda, işin amacını unutmuş olursunuz. Bir içerik oluştururken, konu ile ilgili detaylı bilgileri paylaşım, kullanıcıları bilgilendirmelisiniz. İçeriğinizin sonunda da satış için bir yönlendirme yapabilirsiniz; fakat asıl odağınızın bir değer katmakta olması gerekir.

Ürün ya da hizmetlerinizin reklamını yapmak yerine onların hangi sorunları çözdüğünü anlatın ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığınızı anlatın. Önce onları bilgilendirin ve böylelikle onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki edersiniz.

Anahtar kelimeleri çok yoğun bir şekilde kullanmak

Google anahtar kelime kullanımına ve black hat SEO konusuna artık oldukça ciddi bir şekilde yaklaşıyor. Yaklaşık 4 yıl öncesine kadar Google yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımında sitelere çok büyük yaptırımlar yapmıyordu; ancak bu süreç içerisinde gelen güncellemeler ve algoritmalar sonrasında black hat SEO yapanlara ciddi yaptırımlar uygulamaya başladı.

Bu sebeple de artık içerik çalışmalarında yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanmak markanıza ve sitenize ciddi zararlar verebilir. Google arama sorgularında belli sorulara yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunu belli bir seviyede tutmak, anlamlı ve bir soruyu yanıtlayan cümleler içerisinde bu kelime gruplarını kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok fazla içerik üretmek iyi içerik anlamına gelmez

Kaliteyi arka planda bırakarak çok fazla içerik üretmenin hem modası geçmiştir hem de size çok fazla bir getirisi olmaz. Arama sorguları üzerinden trafik sağlamaya çalışmak için çok fazla içerik üretirken, bir yandan da kalitesiz işler yapmaya başlayacaksınız. Bu da doğal olarak markanıza olan güvenin sarsılmasına neden olabilir.

Kaliteden ödün verdiğinizde kullanıcılara değer katabilecek içerikler üretmeniz bir hayli zor olur. Bu da kullanıcıların ilgisini çekememenize ya da internet siteniz üzerinde onları çok fazla tutamamanıza neden olur. İnternet siteniz üzerinde vakit geçirmemeleri de bu kişilerden geri dönüşüm alamamanıza neden olur.

Google’ın Panda ve Penguen güncellemelerinin ardından kalite, miktarın önüne geçiyor. Çok sayıda içerik üretmektense az sayıda kaliteli içerikler üretmek arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan