Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması

İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş ve artık iyi sonuçlar getirmeyen çalışmalara devam etmek, harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesine neden olabilir. Bu rehberimizde de artık modası geçen ve uygulanmaması gereken içerik pazarlama çalışmaları üzerinde duracağız.

Sadece kendiniz üzerine odaklanmak

İçerik pazarlama çalışmalarında sadece kendiniz üzerine odaklanmak, sürekli markanızı ve ürünlerinizi anlatmak artık modası geçen bir kavram. Sadece kendini veya kendi ilgi alanını üzerinde paylaşımlar yapan firmaların içerikleri, internet kullanıcılarının ilgisini çekmemekte. Marka odaklı olunduğunda kullanıcılar artık bu içeriklere dikkat etmiyor ve bu içeriklerden keyif almıyorlar.

Marka odaklı içerikler yapmak yerine, kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve onları odak noktasına koyacak içerik çalışmaları yapmak daha yararlı bir yoldur. İçerik üretimi yaparkenki amacınız kullanıcılara ulaşmak ve onların ilgisini çekecek konular bulmak olmalıdır. Odak noktanızı kendiniz yaptığınızda bu sadece sizi tatmin eder; ancak kullanıcılar için bir şey ifade etmeyebilir.

Takipçilerinizin ilgisini yakalayacak konu başlıkları çıkartmak ve onlara bir değer katabilecek içerikler oluşturduğunuzda içeriklerinizden geri dönüşümler sağlamaya başlayabilirsiniz.

Sadece satış odaklı olmak

İçeriklerinizin odak noktasının sadece satış olması da modası geçen bir kavramdır. Tüm içeriklerinizde satış yapmaya odaklı işler yapmaya başladığınızda; bu içerik çalışmalarınızın reklam içeriklerinden farkı kalmamaktadır. Bu da kullanıcıları kaçırmanıza neden olabilir.

İçerik pazarlamanın birincil amacı kullanıcıları bilgilendirmektir. Satış ise ikinci planda gelmektedir. Satışı ön plana koyduğunuzda, işin amacını unutmuş olursunuz. Bir içerik oluştururken, konu ile ilgili detaylı bilgileri paylaşım, kullanıcıları bilgilendirmelisiniz. İçeriğinizin sonunda da satış için bir yönlendirme yapabilirsiniz; fakat asıl odağınızın bir değer katmakta olması gerekir.

Ürün ya da hizmetlerinizin reklamını yapmak yerine onların hangi sorunları çözdüğünü anlatın ve kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığınızı anlatın. Önce onları bilgilendirin ve böylelikle onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki edersiniz.

Anahtar kelimeleri çok yoğun bir şekilde kullanmak

Google anahtar kelime kullanımına ve black hat SEO konusuna artık oldukça ciddi bir şekilde yaklaşıyor. Yaklaşık 4 yıl öncesine kadar Google yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımında sitelere çok büyük yaptırımlar yapmıyordu; ancak bu süreç içerisinde gelen güncellemeler ve algoritmalar sonrasında black hat SEO yapanlara ciddi yaptırımlar uygulamaya başladı.

Bu sebeple de artık içerik çalışmalarında yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanmak markanıza ve sitenize ciddi zararlar verebilir. Google arama sorgularında belli sorulara yanıt veren içeriklere daha fazla değer veriyor. İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunu belli bir seviyede tutmak, anlamlı ve bir soruyu yanıtlayan cümleler içerisinde bu kelime gruplarını kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok fazla içerik üretmek iyi içerik anlamına gelmez

Kaliteyi arka planda bırakarak çok fazla içerik üretmenin hem modası geçmiştir hem de size çok fazla bir getirisi olmaz. Arama sorguları üzerinden trafik sağlamaya çalışmak için çok fazla içerik üretirken, bir yandan da kalitesiz işler yapmaya başlayacaksınız. Bu da doğal olarak markanıza olan güvenin sarsılmasına neden olabilir.

Kaliteden ödün verdiğinizde kullanıcılara değer katabilecek içerikler üretmeniz bir hayli zor olur. Bu da kullanıcıların ilgisini çekememenize ya da internet siteniz üzerinde onları çok fazla tutamamanıza neden olur. İnternet siteniz üzerinde vakit geçirmemeleri de bu kişilerden geri dönüşüm alamamanıza neden olur.

Google’ın Panda ve Penguen güncellemelerinin ardından kalite, miktarın önüne geçiyor. Çok sayıda içerik üretmektense az sayıda kaliteli içerikler üretmek arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin