Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemekte. Bir takım stratejilerin geliştirilmesi ve kullanıcılarla etkileşime girilmesi gerekmektedir. Bu rehberimizde de tekstil ve moda sektöründekilerin sosyal medya pazarlamada yararlanabilecekleri ipuçlarını ele alacağız.

Süreklilik oldukça önemli

Sosyal medya çalışmalarınızı yaparken sürekliliği korumanız bir hayli önemlidir. Paylaşımlarınızın belli bir düzende olması, takipçilerinizin sürekli olarak sizinle iletişim ve etkileşim içinde kalmalarını sağlar. Düzensiz bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda hem beklediğiniz etkileşimleri alamazsınız hem de belli bir süre içerik üretmemeye başladığınızda kullanıcıların sizi unutma durumları olabilir.

Fotoğraf ve videolara ağırlık verin

Bir fotoğraf bin kelimeden daha çok şey anlatabilir. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda kullanıcılar daha çok görsel odaklı içeriklere değer veriyor. Onların ilgisini çekmek ve etkileşimlerinizi artırmak için fotoğraflara odaklanmanız oldukça yararlı olacaktır.

Videolar ise son yıllarda en çok etkileşim getiren içerik türü olarak öne çıkıyor. Firmanız ve ürünlerinizle ilgili videolar oluşturmanız ve bunları paylaşmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

Kendi ürünlerinizi üretmiyor olsanız dahi, ürünlerini sattığınız markaların ve firmaların bu ürünleri tanıtan konsept fotoğraf ve videoları olabilir. Kendi sayfanızda da bu ürünleri tanıtmak için bu video ve fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

Moda üzerine blog içerikleri oluşturun

Moda üzerine blog içerikleri oluşturmanız, bu içerikleri sosyal mecralarda da kullanmanıza olanak sağlar. Moda üzerine öneriler, rehberler, kıyafet kombimleri, giyim ve stil üzerine içerikler oluşturarak, hem organik olarak trafik sağlayabilir hem de bu içerikleri sosyal hesaplarınızdan paylaşarak, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırma yoluna gidebilirsiniz. Kullanıcılara bu tür öneriler, rehberler ve bilgiler sunmanız moda ve stil konusunda sizin de bir otorite olmanız konusunda size yardımcı olacağı için daha geniş hedef kitlelere ulaşma konusunda size ek bir değer katmış olur.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Moda ve tekstil söz konusu olduğunda çalışabileceğiniz Influencer hesaplar bir hayli artıyor. Ürünlerinizi ve hizmetlerini tanıtabileceğini düşündüğünüz ve markanızla iyi bir bağ kurabilecek tanınmış hesap ve kişileri bularak, bu kişilerle iş ortaklığı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, ürünlerinizi bu hesaplar aracılığıyla tanıtmanız, daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcılardan gelen içerikleri değerlendirin

Kullanıcılar satın aldıkları kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bu sebeple de müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız ve satın alma sonrasında onları belli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların sizin için içerik üretmelerini sağlayacaktır.

Bu içerikleri sosyal kanıt olarak kullanabilir ve diğer takipçilerinize müşterilerinizin hangi ürünleri satın aldıklarını ve hizmetlerinizden ne kadar mutlu kaldıklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemli olacaktır. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini de yapabilirsiniz.

Moda ile ilgili olan Hashtag’leri kullanın

Paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için moda ve tekstil sektörüleriyle ilgili olan Hashtag’leri de kullanmayı unutmamalısınız. Sizin ürün ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirleyerek işe başlayabilir ve sonrasında da paylaşımlarınızda bu Hashtag’leri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin