Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

25 Haziran 2018
Sinan Oypan

Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemekte. Bir takım stratejilerin geliştirilmesi ve kullanıcılarla etkileşime girilmesi gerekmektedir. Bu rehberimizde de tekstil ve moda sektöründekilerin sosyal medya pazarlamada yararlanabilecekleri ipuçlarını ele alacağız.

Süreklilik oldukça önemli

Sosyal medya çalışmalarınızı yaparken sürekliliği korumanız bir hayli önemlidir. Paylaşımlarınızın belli bir düzende olması, takipçilerinizin sürekli olarak sizinle iletişim ve etkileşim içinde kalmalarını sağlar. Düzensiz bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda hem beklediğiniz etkileşimleri alamazsınız hem de belli bir süre içerik üretmemeye başladığınızda kullanıcıların sizi unutma durumları olabilir.

Fotoğraf ve videolara ağırlık verin

Bir fotoğraf bin kelimeden daha çok şey anlatabilir. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda kullanıcılar daha çok görsel odaklı içeriklere değer veriyor. Onların ilgisini çekmek ve etkileşimlerinizi artırmak için fotoğraflara odaklanmanız oldukça yararlı olacaktır.

Videolar ise son yıllarda en çok etkileşim getiren içerik türü olarak öne çıkıyor. Firmanız ve ürünlerinizle ilgili videolar oluşturmanız ve bunları paylaşmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

Kendi ürünlerinizi üretmiyor olsanız dahi, ürünlerini sattığınız markaların ve firmaların bu ürünleri tanıtan konsept fotoğraf ve videoları olabilir. Kendi sayfanızda da bu ürünleri tanıtmak için bu video ve fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

Moda üzerine blog içerikleri oluşturun

Moda üzerine blog içerikleri oluşturmanız, bu içerikleri sosyal mecralarda da kullanmanıza olanak sağlar. Moda üzerine öneriler, rehberler, kıyafet kombimleri, giyim ve stil üzerine içerikler oluşturarak, hem organik olarak trafik sağlayabilir hem de bu içerikleri sosyal hesaplarınızdan paylaşarak, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırma yoluna gidebilirsiniz. Kullanıcılara bu tür öneriler, rehberler ve bilgiler sunmanız moda ve stil konusunda sizin de bir otorite olmanız konusunda size yardımcı olacağı için daha geniş hedef kitlelere ulaşma konusunda size ek bir değer katmış olur.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Moda ve tekstil söz konusu olduğunda çalışabileceğiniz Influencer hesaplar bir hayli artıyor. Ürünlerinizi ve hizmetlerini tanıtabileceğini düşündüğünüz ve markanızla iyi bir bağ kurabilecek tanınmış hesap ve kişileri bularak, bu kişilerle iş ortaklığı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, ürünlerinizi bu hesaplar aracılığıyla tanıtmanız, daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcılardan gelen içerikleri değerlendirin

Kullanıcılar satın aldıkları kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bu sebeple de müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız ve satın alma sonrasında onları belli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların sizin için içerik üretmelerini sağlayacaktır.

Bu içerikleri sosyal kanıt olarak kullanabilir ve diğer takipçilerinize müşterilerinizin hangi ürünleri satın aldıklarını ve hizmetlerinizden ne kadar mutlu kaldıklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemli olacaktır. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini de yapabilirsiniz.

Moda ile ilgili olan Hashtag’leri kullanın

Paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için moda ve tekstil sektörüleriyle ilgili olan Hashtag’leri de kullanmayı unutmamalısınız. Sizin ürün ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirleyerek işe başlayabilir ve sonrasında da paylaşımlarınızda bu Hashtag’leri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan