fbpx

Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemekte. Bir takım stratejilerin geliştirilmesi ve kullanıcılarla etkileşime girilmesi gerekmektedir. Bu rehberimizde de tekstil ve moda sektöründekilerin sosyal medya pazarlamada yararlanabilecekleri ipuçlarını ele alacağız.

Süreklilik oldukça önemli

Sosyal medya çalışmalarınızı yaparken sürekliliği korumanız bir hayli önemlidir. Paylaşımlarınızın belli bir düzende olması, takipçilerinizin sürekli olarak sizinle iletişim ve etkileşim içinde kalmalarını sağlar. Düzensiz bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda hem beklediğiniz etkileşimleri alamazsınız hem de belli bir süre içerik üretmemeye başladığınızda kullanıcıların sizi unutma durumları olabilir.

Fotoğraf ve videolara ağırlık verin

Bir fotoğraf bin kelimeden daha çok şey anlatabilir. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda kullanıcılar daha çok görsel odaklı içeriklere değer veriyor. Onların ilgisini çekmek ve etkileşimlerinizi artırmak için fotoğraflara odaklanmanız oldukça yararlı olacaktır.

Videolar ise son yıllarda en çok etkileşim getiren içerik türü olarak öne çıkıyor. Firmanız ve ürünlerinizle ilgili videolar oluşturmanız ve bunları paylaşmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

Kendi ürünlerinizi üretmiyor olsanız dahi, ürünlerini sattığınız markaların ve firmaların bu ürünleri tanıtan konsept fotoğraf ve videoları olabilir. Kendi sayfanızda da bu ürünleri tanıtmak için bu video ve fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

Moda üzerine blog içerikleri oluşturun

Moda üzerine blog içerikleri oluşturmanız, bu içerikleri sosyal mecralarda da kullanmanıza olanak sağlar. Moda üzerine öneriler, rehberler, kıyafet kombimleri, giyim ve stil üzerine içerikler oluşturarak, hem organik olarak trafik sağlayabilir hem de bu içerikleri sosyal hesaplarınızdan paylaşarak, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırma yoluna gidebilirsiniz. Kullanıcılara bu tür öneriler, rehberler ve bilgiler sunmanız moda ve stil konusunda sizin de bir otorite olmanız konusunda size yardımcı olacağı için daha geniş hedef kitlelere ulaşma konusunda size ek bir değer katmış olur.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Moda ve tekstil söz konusu olduğunda çalışabileceğiniz Influencer hesaplar bir hayli artıyor. Ürünlerinizi ve hizmetlerini tanıtabileceğini düşündüğünüz ve markanızla iyi bir bağ kurabilecek tanınmış hesap ve kişileri bularak, bu kişilerle iş ortaklığı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, ürünlerinizi bu hesaplar aracılığıyla tanıtmanız, daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcılardan gelen içerikleri değerlendirin

Kullanıcılar satın aldıkları kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bu sebeple de müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız ve satın alma sonrasında onları belli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların sizin için içerik üretmelerini sağlayacaktır.

Bu içerikleri sosyal kanıt olarak kullanabilir ve diğer takipçilerinize müşterilerinizin hangi ürünleri satın aldıklarını ve hizmetlerinizden ne kadar mutlu kaldıklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemli olacaktır. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini de yapabilirsiniz.

Moda ile ilgili olan Hashtag’leri kullanın

Paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için moda ve tekstil sektörüleriyle ilgili olan Hashtag’leri de kullanmayı unutmamalısınız. Sizin ürün ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirleyerek işe başlayabilir ve sonrasında da paylaşımlarınızda bu Hashtag’leri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan