Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

25 Haziran 2018
Sinan Oypan

Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemekte. Bir takım stratejilerin geliştirilmesi ve kullanıcılarla etkileşime girilmesi gerekmektedir. Bu rehberimizde de tekstil ve moda sektöründekilerin sosyal medya pazarlamada yararlanabilecekleri ipuçlarını ele alacağız.

Süreklilik oldukça önemli

Sosyal medya çalışmalarınızı yaparken sürekliliği korumanız bir hayli önemlidir. Paylaşımlarınızın belli bir düzende olması, takipçilerinizin sürekli olarak sizinle iletişim ve etkileşim içinde kalmalarını sağlar. Düzensiz bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda hem beklediğiniz etkileşimleri alamazsınız hem de belli bir süre içerik üretmemeye başladığınızda kullanıcıların sizi unutma durumları olabilir.

Fotoğraf ve videolara ağırlık verin

Bir fotoğraf bin kelimeden daha çok şey anlatabilir. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda kullanıcılar daha çok görsel odaklı içeriklere değer veriyor. Onların ilgisini çekmek ve etkileşimlerinizi artırmak için fotoğraflara odaklanmanız oldukça yararlı olacaktır.

Videolar ise son yıllarda en çok etkileşim getiren içerik türü olarak öne çıkıyor. Firmanız ve ürünlerinizle ilgili videolar oluşturmanız ve bunları paylaşmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

Kendi ürünlerinizi üretmiyor olsanız dahi, ürünlerini sattığınız markaların ve firmaların bu ürünleri tanıtan konsept fotoğraf ve videoları olabilir. Kendi sayfanızda da bu ürünleri tanıtmak için bu video ve fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

Moda üzerine blog içerikleri oluşturun

Moda üzerine blog içerikleri oluşturmanız, bu içerikleri sosyal mecralarda da kullanmanıza olanak sağlar. Moda üzerine öneriler, rehberler, kıyafet kombimleri, giyim ve stil üzerine içerikler oluşturarak, hem organik olarak trafik sağlayabilir hem de bu içerikleri sosyal hesaplarınızdan paylaşarak, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırma yoluna gidebilirsiniz. Kullanıcılara bu tür öneriler, rehberler ve bilgiler sunmanız moda ve stil konusunda sizin de bir otorite olmanız konusunda size yardımcı olacağı için daha geniş hedef kitlelere ulaşma konusunda size ek bir değer katmış olur.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Moda ve tekstil söz konusu olduğunda çalışabileceğiniz Influencer hesaplar bir hayli artıyor. Ürünlerinizi ve hizmetlerini tanıtabileceğini düşündüğünüz ve markanızla iyi bir bağ kurabilecek tanınmış hesap ve kişileri bularak, bu kişilerle iş ortaklığı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, ürünlerinizi bu hesaplar aracılığıyla tanıtmanız, daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcılardan gelen içerikleri değerlendirin

Kullanıcılar satın aldıkları kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bu sebeple de müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız ve satın alma sonrasında onları belli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların sizin için içerik üretmelerini sağlayacaktır.

Bu içerikleri sosyal kanıt olarak kullanabilir ve diğer takipçilerinize müşterilerinizin hangi ürünleri satın aldıklarını ve hizmetlerinizden ne kadar mutlu kaldıklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemli olacaktır. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini de yapabilirsiniz.

Moda ile ilgili olan Hashtag’leri kullanın

Paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için moda ve tekstil sektörüleriyle ilgili olan Hashtag’leri de kullanmayı unutmamalısınız. Sizin ürün ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirleyerek işe başlayabilir ve sonrasında da paylaşımlarınızda bu Hashtag’leri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan