Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları

Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır.

Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemekte. Bir takım stratejilerin geliştirilmesi ve kullanıcılarla etkileşime girilmesi gerekmektedir. Bu rehberimizde de tekstil ve moda sektöründekilerin sosyal medya pazarlamada yararlanabilecekleri ipuçlarını ele alacağız.

Süreklilik oldukça önemli

Sosyal medya çalışmalarınızı yaparken sürekliliği korumanız bir hayli önemlidir. Paylaşımlarınızın belli bir düzende olması, takipçilerinizin sürekli olarak sizinle iletişim ve etkileşim içinde kalmalarını sağlar. Düzensiz bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda hem beklediğiniz etkileşimleri alamazsınız hem de belli bir süre içerik üretmemeye başladığınızda kullanıcıların sizi unutma durumları olabilir.

Fotoğraf ve videolara ağırlık verin

Bir fotoğraf bin kelimeden daha çok şey anlatabilir. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda kullanıcılar daha çok görsel odaklı içeriklere değer veriyor. Onların ilgisini çekmek ve etkileşimlerinizi artırmak için fotoğraflara odaklanmanız oldukça yararlı olacaktır.

Videolar ise son yıllarda en çok etkileşim getiren içerik türü olarak öne çıkıyor. Firmanız ve ürünlerinizle ilgili videolar oluşturmanız ve bunları paylaşmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

Kendi ürünlerinizi üretmiyor olsanız dahi, ürünlerini sattığınız markaların ve firmaların bu ürünleri tanıtan konsept fotoğraf ve videoları olabilir. Kendi sayfanızda da bu ürünleri tanıtmak için bu video ve fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

Moda üzerine blog içerikleri oluşturun

Moda üzerine blog içerikleri oluşturmanız, bu içerikleri sosyal mecralarda da kullanmanıza olanak sağlar. Moda üzerine öneriler, rehberler, kıyafet kombimleri, giyim ve stil üzerine içerikler oluşturarak, hem organik olarak trafik sağlayabilir hem de bu içerikleri sosyal hesaplarınızdan paylaşarak, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırma yoluna gidebilirsiniz. Kullanıcılara bu tür öneriler, rehberler ve bilgiler sunmanız moda ve stil konusunda sizin de bir otorite olmanız konusunda size yardımcı olacağı için daha geniş hedef kitlelere ulaşma konusunda size ek bir değer katmış olur.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Moda ve tekstil söz konusu olduğunda çalışabileceğiniz Influencer hesaplar bir hayli artıyor. Ürünlerinizi ve hizmetlerini tanıtabileceğini düşündüğünüz ve markanızla iyi bir bağ kurabilecek tanınmış hesap ve kişileri bularak, bu kişilerle iş ortaklığı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmanız, ürünlerinizi bu hesaplar aracılığıyla tanıtmanız, daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcılardan gelen içerikleri değerlendirin

Kullanıcılar satın aldıkları kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bu sebeple de müşterilerinizle iletişim içinde kalmanız ve satın alma sonrasında onları belli Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların sizin için içerik üretmelerini sağlayacaktır.

Bu içerikleri sosyal kanıt olarak kullanabilir ve diğer takipçilerinize müşterilerinizin hangi ürünleri satın aldıklarını ve hizmetlerinizden ne kadar mutlu kaldıklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemli olacaktır. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini de yapabilirsiniz.

Moda ile ilgili olan Hashtag’leri kullanın

Paylaşımlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak için moda ve tekstil sektörüleriyle ilgili olan Hashtag’leri de kullanmayı unutmamalısınız. Sizin ürün ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirleyerek işe başlayabilir ve sonrasında da paylaşımlarınızda bu Hashtag’leri kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan