
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO değerini yükseltebilir hem de organik ve sosyal yönlendirme trafiklerini artırabilirler.
İçerik çalışmaları internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma konusunda oldukça önemli olduğu için ve moda sektöründeki rekabet bir hayli yüksek olduğu için, firmaların bu çalışmalara yatırım yapması onlara ekstra bir avantaj sağlayacaktır.
3 ana içerik türü
Web site metinleri
Web siteniz üzerinde metinler oluşturarak birçok farklı içerik oluşturabilirsiniz. Kullanabileceğiniz metin içerik alternatifleri ise şu şekilde olacak:
Ürün açıklamaları: Bu bölümde ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz. Bu açıklamaları minimum 100 kelimede tutmaya çalışın. Daha uzun metinler hazırlamanız da tabii ki avantaj sağlayacaktır.
Kategori ve alt kategori metileri: ÜRün kategorilerinize de açıklama metinleri yazmanız oldukça etkili bir yöntemdir. Google’da bu kategorilerin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlarsınız.
Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda markanızla ilgili bilgileri, markanızın hikayesini, tarihini, vizyonunu ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetleri ve çözümleri anlatabilirsiniz.
İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Sık sorulan sorular (SSS) sayfası: Sitenizdeki ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında kullanıcıların sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan içeriklerinizi SSS sayfası altında toplayabilirsiniz.
Kargo ve iade politikaları: Bir diğer içerik alternatifi de siteniz üzerinde kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla kullanacağınız kargo ve iade politikalarınız olacaktır. Bir sayfa altında bu bilgileri toplayarak, kullanıcıların hangi koşullarda iade yapabileceklerini ve kargo süreçlerinin nasıl işlediğini anlatabilirsiniz.
İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Blog içerikleri: Moda sektörü, ürünleriniz ve moda ipuçlarıyla ilgili birçok farklı blog içeriği oluşturabilirsiniz. Moda, bulunduğu alan nedeniyle birçok içerik konseptine uygun olduğu için blog çalışmalarıyla sitenize organik olarak trafik çekmeye başlayabilirsiniz.
Rehberler: Blog içerikleriyle beraber ürünlerin kullanım alanlarının gösterildiği ya da moda ile ilgili öneri ve ipuçlarının paylaşıldığı rehber içerikleri de hazırlayabilirsiniz.
Video
Video içerikler, son yıllarda bir hayli popüler olmaya başladığı için içerik çalışmalarınızda video içeriklere de yer vermelisiniz. Video içeriklerinde de birçok farklı konsepten yararlanabilirsiniz.
Rehber, ürün tanıtım, ürünlerle ilgili konsept videolar, soru cevap videoları, etkinlik videoları, şirket kültürünü yansıtan videolar, blog yazılarının video halleri gibi farklı alternatifler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için oldukça etkili olacaktır.
Videolarınızı Youtube, Facebook ve Instagram için ayrı ayrı hazırlayabileceğiniz gibi tek bir videoyu farklı platformlarda da paylaşabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Video üretiminde önemli olan nokta kullanıcıların ilgisini çekebilecek konulara değinmek olacaktır. İyi bir ışık alan ortamda akıllı telefonlarınızla dahi bu videoları çekebileceğiniz gibi, video içerik üreticileriyle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için video üretmelerini de sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Grafik ve fotoğraflar
Fotoğraflar, moda sektörünün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Ürünlerle ilgili birçok fotoğraf fikri kullanılabilir. Ürün fotoğraflarının yanı sıra bu ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraf çekimleri yapmak hem ürün hem de marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir.
İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Site genelinde bu fotoğraf konseptlerini kullanabileceğiniz gibi sosyal mecralarda da bu paylaşımları yaparak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Sizin çektiğiniz fotoğraflar haricinde influencer marketing çalışmaları yaparak, moda tarafında çalışmalar yapan niş ve tanınmış kişilerle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için fotoğraf çekimleri yapmalarını sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Grafik konusunda da site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Beden ölçüleri gibi detayları grafikler üzerinden gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı beden ölçü grafikleri hazırlayarak, ürün sayfalarınızda kullanıcılara ürünlerin ölçüleri hakkında daha detaylı bilgiler sunabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler