Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları

1 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO değerini yükseltebilir hem de organik ve sosyal yönlendirme trafiklerini artırabilirler.

İçerik çalışmaları internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma konusunda oldukça önemli olduğu için ve moda sektöründeki rekabet bir hayli yüksek olduğu için, firmaların bu çalışmalara yatırım yapması onlara ekstra bir avantaj sağlayacaktır.

3 ana içerik türü

Web site metinleri

Web siteniz üzerinde metinler oluşturarak birçok farklı içerik oluşturabilirsiniz. Kullanabileceğiniz metin içerik alternatifleri ise şu şekilde olacak:

Ürün açıklamaları: Bu bölümde ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz. Bu açıklamaları minimum 100 kelimede tutmaya çalışın. Daha uzun metinler hazırlamanız da tabii ki avantaj sağlayacaktır.

Kategori ve alt kategori metileri: ÜRün kategorilerinize de açıklama metinleri yazmanız oldukça etkili bir yöntemdir. Google’da bu kategorilerin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlarsınız.

Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda markanızla ilgili bilgileri, markanızın hikayesini, tarihini, vizyonunu ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetleri ve çözümleri anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Sık sorulan sorular (SSS) sayfası: Sitenizdeki ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında kullanıcıların sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan içeriklerinizi SSS sayfası altında toplayabilirsiniz.

Kargo ve iade politikaları: Bir diğer içerik alternatifi de siteniz üzerinde kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla kullanacağınız kargo ve iade politikalarınız olacaktır. Bir sayfa altında bu bilgileri toplayarak, kullanıcıların hangi koşullarda iade yapabileceklerini ve kargo süreçlerinin nasıl işlediğini anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Blog içerikleri: Moda sektörü, ürünleriniz ve moda ipuçlarıyla ilgili birçok farklı blog içeriği oluşturabilirsiniz. Moda, bulunduğu alan nedeniyle birçok içerik konseptine uygun olduğu için blog çalışmalarıyla sitenize organik olarak trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Rehberler: Blog içerikleriyle beraber ürünlerin kullanım alanlarının gösterildiği ya da moda ile ilgili öneri ve ipuçlarının paylaşıldığı rehber içerikleri de hazırlayabilirsiniz.

Video

Video içerikler, son yıllarda bir hayli popüler olmaya başladığı için içerik çalışmalarınızda video içeriklere de yer vermelisiniz. Video içeriklerinde de birçok farklı konsepten yararlanabilirsiniz.

Rehber, ürün tanıtım, ürünlerle ilgili konsept videolar, soru cevap videoları, etkinlik videoları, şirket kültürünü yansıtan videolar, blog yazılarının video halleri gibi farklı alternatifler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için oldukça etkili olacaktır.

Videolarınızı Youtube, Facebook ve Instagram için ayrı ayrı hazırlayabileceğiniz gibi tek bir videoyu farklı platformlarda da paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Video üretiminde önemli olan nokta kullanıcıların ilgisini çekebilecek konulara değinmek olacaktır. İyi bir ışık alan ortamda akıllı telefonlarınızla dahi bu videoları çekebileceğiniz gibi, video içerik üreticileriyle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için video üretmelerini de sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Grafik ve fotoğraflar

Fotoğraflar, moda sektörünün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Ürünlerle ilgili birçok fotoğraf fikri kullanılabilir. Ürün fotoğraflarının yanı sıra bu ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraf çekimleri yapmak hem ürün hem de marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Site genelinde bu fotoğraf konseptlerini kullanabileceğiniz gibi sosyal mecralarda da bu paylaşımları yaparak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Sizin çektiğiniz fotoğraflar haricinde influencer marketing çalışmaları yaparak, moda tarafında çalışmalar yapan niş ve tanınmış kişilerle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için fotoğraf çekimleri yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Grafik konusunda da site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Beden ölçüleri gibi detayları grafikler üzerinden gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı beden ölçü grafikleri hazırlayarak, ürün sayfalarınızda kullanıcılara ürünlerin ölçüleri hakkında daha detaylı bilgiler sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan