Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları

1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları

Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO değerini yükseltebilir hem de organik ve sosyal yönlendirme trafiklerini artırabilirler.

İçerik çalışmaları internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma konusunda oldukça önemli olduğu için ve moda sektöründeki rekabet bir hayli yüksek olduğu için, firmaların bu çalışmalara yatırım yapması onlara ekstra bir avantaj sağlayacaktır.

3 ana içerik türü

Web site metinleri

Web siteniz üzerinde metinler oluşturarak birçok farklı içerik oluşturabilirsiniz. Kullanabileceğiniz metin içerik alternatifleri ise şu şekilde olacak:

Ürün açıklamaları: Bu bölümde ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz. Bu açıklamaları minimum 100 kelimede tutmaya çalışın. Daha uzun metinler hazırlamanız da tabii ki avantaj sağlayacaktır.

Kategori ve alt kategori metileri: ÜRün kategorilerinize de açıklama metinleri yazmanız oldukça etkili bir yöntemdir. Google’da bu kategorilerin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlarsınız.

Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda markanızla ilgili bilgileri, markanızın hikayesini, tarihini, vizyonunu ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetleri ve çözümleri anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Sık sorulan sorular (SSS) sayfası: Sitenizdeki ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında kullanıcıların sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan içeriklerinizi SSS sayfası altında toplayabilirsiniz.

Kargo ve iade politikaları: Bir diğer içerik alternatifi de siteniz üzerinde kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla kullanacağınız kargo ve iade politikalarınız olacaktır. Bir sayfa altında bu bilgileri toplayarak, kullanıcıların hangi koşullarda iade yapabileceklerini ve kargo süreçlerinin nasıl işlediğini anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Blog içerikleri: Moda sektörü, ürünleriniz ve moda ipuçlarıyla ilgili birçok farklı blog içeriği oluşturabilirsiniz. Moda, bulunduğu alan nedeniyle birçok içerik konseptine uygun olduğu için blog çalışmalarıyla sitenize organik olarak trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Rehberler: Blog içerikleriyle beraber ürünlerin kullanım alanlarının gösterildiği ya da moda ile ilgili öneri ve ipuçlarının paylaşıldığı rehber içerikleri de hazırlayabilirsiniz.

Video

Video içerikler, son yıllarda bir hayli popüler olmaya başladığı için içerik çalışmalarınızda video içeriklere de yer vermelisiniz. Video içeriklerinde de birçok farklı konsepten yararlanabilirsiniz.

Rehber, ürün tanıtım, ürünlerle ilgili konsept videolar, soru cevap videoları, etkinlik videoları, şirket kültürünü yansıtan videolar, blog yazılarının video halleri gibi farklı alternatifler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için oldukça etkili olacaktır.

Videolarınızı Youtube, Facebook ve Instagram için ayrı ayrı hazırlayabileceğiniz gibi tek bir videoyu farklı platformlarda da paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Video üretiminde önemli olan nokta kullanıcıların ilgisini çekebilecek konulara değinmek olacaktır. İyi bir ışık alan ortamda akıllı telefonlarınızla dahi bu videoları çekebileceğiniz gibi, video içerik üreticileriyle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için video üretmelerini de sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Grafik ve fotoğraflar

Fotoğraflar, moda sektörünün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Ürünlerle ilgili birçok fotoğraf fikri kullanılabilir. Ürün fotoğraflarının yanı sıra bu ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraf çekimleri yapmak hem ürün hem de marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Site genelinde bu fotoğraf konseptlerini kullanabileceğiniz gibi sosyal mecralarda da bu paylaşımları yaparak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Sizin çektiğiniz fotoğraflar haricinde influencer marketing çalışmaları yaparak, moda tarafında çalışmalar yapan niş ve tanınmış kişilerle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için fotoğraf çekimleri yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Grafik konusunda da site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Beden ölçüleri gibi detayları grafikler üzerinden gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı beden ölçü grafikleri hazırlayarak, ürün sayfalarınızda kullanıcılara ürünlerin ölçüleri hakkında daha detaylı bilgiler sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan