fbpx

Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları

1 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO değerini yükseltebilir hem de organik ve sosyal yönlendirme trafiklerini artırabilirler.

İçerik çalışmaları internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma konusunda oldukça önemli olduğu için ve moda sektöründeki rekabet bir hayli yüksek olduğu için, firmaların bu çalışmalara yatırım yapması onlara ekstra bir avantaj sağlayacaktır.

3 ana içerik türü

Web site metinleri

Web siteniz üzerinde metinler oluşturarak birçok farklı içerik oluşturabilirsiniz. Kullanabileceğiniz metin içerik alternatifleri ise şu şekilde olacak:

Ürün açıklamaları: Bu bölümde ürünlerinizle ilgili detaylı bilgileri paylaşabilirsiniz. Bu açıklamaları minimum 100 kelimede tutmaya çalışın. Daha uzun metinler hazırlamanız da tabii ki avantaj sağlayacaktır.

Kategori ve alt kategori metileri: ÜRün kategorilerinize de açıklama metinleri yazmanız oldukça etkili bir yöntemdir. Google’da bu kategorilerin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlarsınız.

Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda markanızla ilgili bilgileri, markanızın hikayesini, tarihini, vizyonunu ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetleri ve çözümleri anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Sık sorulan sorular (SSS) sayfası: Sitenizdeki ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında kullanıcıların sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan içeriklerinizi SSS sayfası altında toplayabilirsiniz.

Kargo ve iade politikaları: Bir diğer içerik alternatifi de siteniz üzerinde kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla kullanacağınız kargo ve iade politikalarınız olacaktır. Bir sayfa altında bu bilgileri toplayarak, kullanıcıların hangi koşullarda iade yapabileceklerini ve kargo süreçlerinin nasıl işlediğini anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Blog içerikleri: Moda sektörü, ürünleriniz ve moda ipuçlarıyla ilgili birçok farklı blog içeriği oluşturabilirsiniz. Moda, bulunduğu alan nedeniyle birçok içerik konseptine uygun olduğu için blog çalışmalarıyla sitenize organik olarak trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Rehberler: Blog içerikleriyle beraber ürünlerin kullanım alanlarının gösterildiği ya da moda ile ilgili öneri ve ipuçlarının paylaşıldığı rehber içerikleri de hazırlayabilirsiniz.

Video

Video içerikler, son yıllarda bir hayli popüler olmaya başladığı için içerik çalışmalarınızda video içeriklere de yer vermelisiniz. Video içeriklerinde de birçok farklı konsepten yararlanabilirsiniz.

Rehber, ürün tanıtım, ürünlerle ilgili konsept videolar, soru cevap videoları, etkinlik videoları, şirket kültürünü yansıtan videolar, blog yazılarının video halleri gibi farklı alternatifler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için oldukça etkili olacaktır.

Videolarınızı Youtube, Facebook ve Instagram için ayrı ayrı hazırlayabileceğiniz gibi tek bir videoyu farklı platformlarda da paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Video üretiminde önemli olan nokta kullanıcıların ilgisini çekebilecek konulara değinmek olacaktır. İyi bir ışık alan ortamda akıllı telefonlarınızla dahi bu videoları çekebileceğiniz gibi, video içerik üreticileriyle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için video üretmelerini de sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Grafik ve fotoğraflar

Fotoğraflar, moda sektörünün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Ürünlerle ilgili birçok fotoğraf fikri kullanılabilir. Ürün fotoğraflarının yanı sıra bu ürünlerin kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraf çekimleri yapmak hem ürün hem de marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Site genelinde bu fotoğraf konseptlerini kullanabileceğiniz gibi sosyal mecralarda da bu paylaşımları yaparak kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Sizin çektiğiniz fotoğraflar haricinde influencer marketing çalışmaları yaparak, moda tarafında çalışmalar yapan niş ve tanınmış kişilerle iletişime geçerek bu kişilerin sizin için fotoğraf çekimleri yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Grafik konusunda da site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Beden ölçüleri gibi detayları grafikler üzerinden gösterebilirsiniz. Farklı ürün grupları için farklı beden ölçü grafikleri hazırlayarak, ürün sayfalarınızda kullanıcılara ürünlerin ölçüleri hakkında daha detaylı bilgiler sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers