Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

3 Ekim 2016
Sinan Oypan

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Mobile uyumlu SEO yapmak

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler.

Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle de mobile uyumluluk e-ticarette bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk haline geldi. Mobil cihazları elimizden çok nadir bırakıyoruz. Ürün araması, ürün karşılaştırması, yön tarifi almak, sosyal mecraları kullanmak gibi birçok aktiviteyi bu sayede gerçekleştiriyoruz.

Mobil kullanımı bu kadar artınca da e-ticaret firmaları, mobil aramalar üzerinden daha fazla trafik sağlayabilmek için SEO’larına da dikkat etmek zorunda kalıyor. Bu rehberimizde de mobile uyumlu SEO çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

Mobile uyumlu internet sitesi

Öncelikle e-ticaret sitenizin mobile uyumlu (responsive) olması gerekiyor. Mobil cihazlardan internet sitenize gelen kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmeniz için responsive özelliğine sahip bir sitenizin olması gerekiyor.

Mobil uyumluluk özelliğine sahip olduğunuzda, tüketiciler hangi cihaz üzerinden sitenizi ziyaret ederlerse, siteniz otomatik olarak onların cihazlarının özelliklerine kendini uyumlu bir hale getirecektir.

“Mobile

Google’da görünmek için önemli

Google, mobil aramaları geliştirmek için yaptığı bir güncelleme ile artık mobile uyumlu internet sitelerini daha ön sıralarda göstermeye başladı. Arama sonuçlarında sitelerin mobile uyumlu olup olmadığı da buradan görünebiliyor. Buna ek olarak, mobile uyumlu sitesi olmayan siteleri de arama sonuçlarında alt sıralarda ya da sayfalarda göstermeye başlıyor. Responsive bir sitenizin olmaması durumunda, kullanıcılar arama sonuçlarında sitenizi arama sorgularında görmeyebilirler.

Site açılma hızınızı artırın

Mobil SEO’nuzu güçlendirmek için, site açılma hızınızı da artırmanız gerekiyor. Sitenizin yavaş açıldığında, Google bu sitenin performansını düşük olarak görüyor ve arama sorgularında üst sıralarda göstermiyor. Bu da SEO performansınızı düşürürken, mobil trafiğinizin de azalmasına neden oluyor.

Google My Business’e katılın

Şirket bilgilerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu araca kaydınızı yaptırdığınızda, şirketinizin iletişim ve adres bilgilerini Google üzerinde güncellemiş olursunuz. Böylelikle, şirketinizle ilgili aramalar yapıldığında Google sizin güncel bilgilerinizi gösterecektir. Aynı zamanda harita özelliği üzerinde de şirketinizin doğru adresini sergirleyebileceksiniz.

Mobile uyumlu içerikler oluşturun

Responsive sitenizin olması, içeriklerinizin mobil cihazlara uyumlu olduğunu göstermez. Buradaki metinlerinizi de oluştururken, mobile uyumluluğu yaratmanız gerekiyor. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.

  • Maddeler halinde metinler oluşturmak. (Taraması daha kolaydır)
  • Çok uzun olmayan kusa metinler oluşturmak.
  • Kolay bir şekilde paylaşılabilecek yazılar ve linkler.
  • Küçültülmüş video ve fotoğraflar kullanmak.
  • Videolarda otomatik oynatma özelliğini kaldırmak. Bu sayede veri boyutunu düşürerek, yüklenme hızını artırabilirsiniz.
  • Meta başlık ve açıklamalarını kısa oluşturmak. Böylelikle arama sonuçlarında daha kolay görünür ve okunur.

Bu çalışmaları yaptığınızda içeriklerinizi de mobil cihazlara göre hazırlamış olursunuz ve SEO’nuzu biraz daha geliştirmiş olursunuz.

Yerel anahtar kelimelere odaklanın

Bir fiziki mağazanız bulunuyorsa, yerel anahtar kelimelere odaklanmanız da size artı puan katacaktır. Bunun yanı sıra belli konumlara yönelik indirim, kampanya ya da ürün sunuyorsanız, bu hizmetleriniz için de yerel anahtar kelimelere yatırım yapabilirsiniz.

Sesli aramaları da göz önünde bulundurun

Türkiye’de özellikle Google’ın mobil uygulamasında sesli arama özelliği iyi bir performans gösteriyor ve tüketiciler bu özelliği kullanıyorlar. Anahtar kelimelerinizi, ürün isimlerinizi bu sesli aramalarda kolay algılanabilecek bir şekilde ayarlamanız da oldukça önemli. Bu sayede sesli arama özelliğini kullanan kişilere ulaşabileceğiniz gibi, içeriklerinizi bu özelliği göre optimize ettiğiniz için SEO’nuzu da güçlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan