Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

3 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Mobile uyumlu SEO yapmak

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler.

Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle de mobile uyumluluk e-ticarette bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk haline geldi. Mobil cihazları elimizden çok nadir bırakıyoruz. Ürün araması, ürün karşılaştırması, yön tarifi almak, sosyal mecraları kullanmak gibi birçok aktiviteyi bu sayede gerçekleştiriyoruz.

Mobil kullanımı bu kadar artınca da e-ticaret firmaları, mobil aramalar üzerinden daha fazla trafik sağlayabilmek için SEO’larına da dikkat etmek zorunda kalıyor. Bu rehberimizde de mobile uyumlu SEO çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

Mobile uyumlu internet sitesi

Öncelikle e-ticaret sitenizin mobile uyumlu (responsive) olması gerekiyor. Mobil cihazlardan internet sitenize gelen kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmeniz için responsive özelliğine sahip bir sitenizin olması gerekiyor.

Mobil uyumluluk özelliğine sahip olduğunuzda, tüketiciler hangi cihaz üzerinden sitenizi ziyaret ederlerse, siteniz otomatik olarak onların cihazlarının özelliklerine kendini uyumlu bir hale getirecektir.

“Mobile

Google’da görünmek için önemli

Google, mobil aramaları geliştirmek için yaptığı bir güncelleme ile artık mobile uyumlu internet sitelerini daha ön sıralarda göstermeye başladı. Arama sonuçlarında sitelerin mobile uyumlu olup olmadığı da buradan görünebiliyor. Buna ek olarak, mobile uyumlu sitesi olmayan siteleri de arama sonuçlarında alt sıralarda ya da sayfalarda göstermeye başlıyor. Responsive bir sitenizin olmaması durumunda, kullanıcılar arama sonuçlarında sitenizi arama sorgularında görmeyebilirler.

Site açılma hızınızı artırın

Mobil SEO’nuzu güçlendirmek için, site açılma hızınızı da artırmanız gerekiyor. Sitenizin yavaş açıldığında, Google bu sitenin performansını düşük olarak görüyor ve arama sorgularında üst sıralarda göstermiyor. Bu da SEO performansınızı düşürürken, mobil trafiğinizin de azalmasına neden oluyor.

Google My Business’e katılın

Şirket bilgilerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu araca kaydınızı yaptırdığınızda, şirketinizin iletişim ve adres bilgilerini Google üzerinde güncellemiş olursunuz. Böylelikle, şirketinizle ilgili aramalar yapıldığında Google sizin güncel bilgilerinizi gösterecektir. Aynı zamanda harita özelliği üzerinde de şirketinizin doğru adresini sergirleyebileceksiniz.

Mobile uyumlu içerikler oluşturun

Responsive sitenizin olması, içeriklerinizin mobil cihazlara uyumlu olduğunu göstermez. Buradaki metinlerinizi de oluştururken, mobile uyumluluğu yaratmanız gerekiyor. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.

  • Maddeler halinde metinler oluşturmak. (Taraması daha kolaydır)
  • Çok uzun olmayan kusa metinler oluşturmak.
  • Kolay bir şekilde paylaşılabilecek yazılar ve linkler.
  • Küçültülmüş video ve fotoğraflar kullanmak.
  • Videolarda otomatik oynatma özelliğini kaldırmak. Bu sayede veri boyutunu düşürerek, yüklenme hızını artırabilirsiniz.
  • Meta başlık ve açıklamalarını kısa oluşturmak. Böylelikle arama sonuçlarında daha kolay görünür ve okunur.

Bu çalışmaları yaptığınızda içeriklerinizi de mobil cihazlara göre hazırlamış olursunuz ve SEO’nuzu biraz daha geliştirmiş olursunuz.

Yerel anahtar kelimelere odaklanın

Bir fiziki mağazanız bulunuyorsa, yerel anahtar kelimelere odaklanmanız da size artı puan katacaktır. Bunun yanı sıra belli konumlara yönelik indirim, kampanya ya da ürün sunuyorsanız, bu hizmetleriniz için de yerel anahtar kelimelere yatırım yapabilirsiniz.

Sesli aramaları da göz önünde bulundurun

Türkiye’de özellikle Google’ın mobil uygulamasında sesli arama özelliği iyi bir performans gösteriyor ve tüketiciler bu özelliği kullanıyorlar. Anahtar kelimelerinizi, ürün isimlerinizi bu sesli aramalarda kolay algılanabilecek bir şekilde ayarlamanız da oldukça önemli. Bu sayede sesli arama özelliğini kullanan kişilere ulaşabileceğiniz gibi, içeriklerinizi bu özelliği göre optimize ettiğiniz için SEO’nuzu da güçlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi
Başlangıç sermayeniz kısıtlıysa ya da e-ticaret sitenize ek olarak farklı pazarlara da satış yapmak istiyorsanız, pazaryeri türleri arasında öne çıkan Alibaba ve AliExpress’i tercih edebilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren pek...
7 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
Sanal Ofis Nedir ve Nasıl Kiralanır?
Sanal Ofis Nedir ve Nasıl Kiralanır?
Yasal olarak şirketin kurulabilmesi ve etkinliklerini sürdürebilmesi için adres gösterilmesi gerekmektedir. İlk olarak Kuzey Amerika ülkelerinde ortaya çıkan işyeri kiralama seçeneği olan sanal ofisler, şirketlerin bir adres...
18 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Kampanya Planlaması Nasıl Yapılır?
E-Ticarette Kampanya Planlaması Nasıl Yapılır?
Online satışlarda başarılı olmanın yolu hedef kitlenizle iyi bir iletişim kurmaktan geçer. Ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duyan kişilerin markanızdan haberdar olmaları bu açıdan önemlidir. Yılın belirli dönemlerinde düzenlenen...
4 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Ferad Osman Sali