Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Mobile uyumlu SEO yapmak

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler.

Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle de mobile uyumluluk e-ticarette bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk haline geldi. Mobil cihazları elimizden çok nadir bırakıyoruz. Ürün araması, ürün karşılaştırması, yön tarifi almak, sosyal mecraları kullanmak gibi birçok aktiviteyi bu sayede gerçekleştiriyoruz.

Mobil kullanımı bu kadar artınca da e-ticaret firmaları, mobil aramalar üzerinden daha fazla trafik sağlayabilmek için SEO’larına da dikkat etmek zorunda kalıyor. Bu rehberimizde de mobile uyumlu SEO çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

Mobile uyumlu internet sitesi

Öncelikle e-ticaret sitenizin mobile uyumlu (responsive) olması gerekiyor. Mobil cihazlardan internet sitenize gelen kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmeniz için responsive özelliğine sahip bir sitenizin olması gerekiyor.

Mobil uyumluluk özelliğine sahip olduğunuzda, tüketiciler hangi cihaz üzerinden sitenizi ziyaret ederlerse, siteniz otomatik olarak onların cihazlarının özelliklerine kendini uyumlu bir hale getirecektir.

“Mobile

Google’da görünmek için önemli

Google, mobil aramaları geliştirmek için yaptığı bir güncelleme ile artık mobile uyumlu internet sitelerini daha ön sıralarda göstermeye başladı. Arama sonuçlarında sitelerin mobile uyumlu olup olmadığı da buradan görünebiliyor. Buna ek olarak, mobile uyumlu sitesi olmayan siteleri de arama sonuçlarında alt sıralarda ya da sayfalarda göstermeye başlıyor. Responsive bir sitenizin olmaması durumunda, kullanıcılar arama sonuçlarında sitenizi arama sorgularında görmeyebilirler.

Site açılma hızınızı artırın

Mobil SEO’nuzu güçlendirmek için, site açılma hızınızı da artırmanız gerekiyor. Sitenizin yavaş açıldığında, Google bu sitenin performansını düşük olarak görüyor ve arama sorgularında üst sıralarda göstermiyor. Bu da SEO performansınızı düşürürken, mobil trafiğinizin de azalmasına neden oluyor.

Google My Business’e katılın

Şirket bilgilerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu araca kaydınızı yaptırdığınızda, şirketinizin iletişim ve adres bilgilerini Google üzerinde güncellemiş olursunuz. Böylelikle, şirketinizle ilgili aramalar yapıldığında Google sizin güncel bilgilerinizi gösterecektir. Aynı zamanda harita özelliği üzerinde de şirketinizin doğru adresini sergirleyebileceksiniz.

Mobile uyumlu içerikler oluşturun

Responsive sitenizin olması, içeriklerinizin mobil cihazlara uyumlu olduğunu göstermez. Buradaki metinlerinizi de oluştururken, mobile uyumluluğu yaratmanız gerekiyor. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.

  • Maddeler halinde metinler oluşturmak. (Taraması daha kolaydır)
  • Çok uzun olmayan kusa metinler oluşturmak.
  • Kolay bir şekilde paylaşılabilecek yazılar ve linkler.
  • Küçültülmüş video ve fotoğraflar kullanmak.
  • Videolarda otomatik oynatma özelliğini kaldırmak. Bu sayede veri boyutunu düşürerek, yüklenme hızını artırabilirsiniz.
  • Meta başlık ve açıklamalarını kısa oluşturmak. Böylelikle arama sonuçlarında daha kolay görünür ve okunur.

Bu çalışmaları yaptığınızda içeriklerinizi de mobil cihazlara göre hazırlamış olursunuz ve SEO’nuzu biraz daha geliştirmiş olursunuz.

Yerel anahtar kelimelere odaklanın

Bir fiziki mağazanız bulunuyorsa, yerel anahtar kelimelere odaklanmanız da size artı puan katacaktır. Bunun yanı sıra belli konumlara yönelik indirim, kampanya ya da ürün sunuyorsanız, bu hizmetleriniz için de yerel anahtar kelimelere yatırım yapabilirsiniz.

Sesli aramaları da göz önünde bulundurun

Türkiye’de özellikle Google’ın mobil uygulamasında sesli arama özelliği iyi bir performans gösteriyor ve tüketiciler bu özelliği kullanıyorlar. Anahtar kelimelerinizi, ürün isimlerinizi bu sesli aramalarda kolay algılanabilecek bir şekilde ayarlamanız da oldukça önemli. Bu sayede sesli arama özelliğini kullanan kişilere ulaşabileceğiniz gibi, içeriklerinizi bu özelliği göre optimize ettiğiniz için SEO’nuzu da güçlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın