fbpx

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Mobile uyumlu SEO yapmak

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler.

Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle de mobile uyumluluk e-ticarette bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk haline geldi. Mobil cihazları elimizden çok nadir bırakıyoruz. Ürün araması, ürün karşılaştırması, yön tarifi almak, sosyal mecraları kullanmak gibi birçok aktiviteyi bu sayede gerçekleştiriyoruz.

Mobil kullanımı bu kadar artınca da e-ticaret firmaları, mobil aramalar üzerinden daha fazla trafik sağlayabilmek için SEO’larına da dikkat etmek zorunda kalıyor. Bu rehberimizde de mobile uyumlu SEO çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

Mobile uyumlu internet sitesi

Öncelikle e-ticaret sitenizin mobile uyumlu (responsive) olması gerekiyor. Mobil cihazlardan internet sitenize gelen kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmeniz için responsive özelliğine sahip bir sitenizin olması gerekiyor.

Mobil uyumluluk özelliğine sahip olduğunuzda, tüketiciler hangi cihaz üzerinden sitenizi ziyaret ederlerse, siteniz otomatik olarak onların cihazlarının özelliklerine kendini uyumlu bir hale getirecektir.

“Mobile

Google’da görünmek için önemli

Google, mobil aramaları geliştirmek için yaptığı bir güncelleme ile artık mobile uyumlu internet sitelerini daha ön sıralarda göstermeye başladı. Arama sonuçlarında sitelerin mobile uyumlu olup olmadığı da buradan görünebiliyor. Buna ek olarak, mobile uyumlu sitesi olmayan siteleri de arama sonuçlarında alt sıralarda ya da sayfalarda göstermeye başlıyor. Responsive bir sitenizin olmaması durumunda, kullanıcılar arama sonuçlarında sitenizi arama sorgularında görmeyebilirler.

Site açılma hızınızı artırın

Mobil SEO’nuzu güçlendirmek için, site açılma hızınızı da artırmanız gerekiyor. Sitenizin yavaş açıldığında, Google bu sitenin performansını düşük olarak görüyor ve arama sorgularında üst sıralarda göstermiyor. Bu da SEO performansınızı düşürürken, mobil trafiğinizin de azalmasına neden oluyor.

Google My Business’e katılın

Şirket bilgilerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu araca kaydınızı yaptırdığınızda, şirketinizin iletişim ve adres bilgilerini Google üzerinde güncellemiş olursunuz. Böylelikle, şirketinizle ilgili aramalar yapıldığında Google sizin güncel bilgilerinizi gösterecektir. Aynı zamanda harita özelliği üzerinde de şirketinizin doğru adresini sergirleyebileceksiniz.

Mobile uyumlu içerikler oluşturun

Responsive sitenizin olması, içeriklerinizin mobil cihazlara uyumlu olduğunu göstermez. Buradaki metinlerinizi de oluştururken, mobile uyumluluğu yaratmanız gerekiyor. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.

  • Maddeler halinde metinler oluşturmak. (Taraması daha kolaydır)
  • Çok uzun olmayan kusa metinler oluşturmak.
  • Kolay bir şekilde paylaşılabilecek yazılar ve linkler.
  • Küçültülmüş video ve fotoğraflar kullanmak.
  • Videolarda otomatik oynatma özelliğini kaldırmak. Bu sayede veri boyutunu düşürerek, yüklenme hızını artırabilirsiniz.
  • Meta başlık ve açıklamalarını kısa oluşturmak. Böylelikle arama sonuçlarında daha kolay görünür ve okunur.

Bu çalışmaları yaptığınızda içeriklerinizi de mobil cihazlara göre hazırlamış olursunuz ve SEO’nuzu biraz daha geliştirmiş olursunuz.

Yerel anahtar kelimelere odaklanın

Bir fiziki mağazanız bulunuyorsa, yerel anahtar kelimelere odaklanmanız da size artı puan katacaktır. Bunun yanı sıra belli konumlara yönelik indirim, kampanya ya da ürün sunuyorsanız, bu hizmetleriniz için de yerel anahtar kelimelere yatırım yapabilirsiniz.

Sesli aramaları da göz önünde bulundurun

Türkiye’de özellikle Google’ın mobil uygulamasında sesli arama özelliği iyi bir performans gösteriyor ve tüketiciler bu özelliği kullanıyorlar. Anahtar kelimelerinizi, ürün isimlerinizi bu sesli aramalarda kolay algılanabilecek bir şekilde ayarlamanız da oldukça önemli. Bu sayede sesli arama özelliğini kullanan kişilere ulaşabileceğiniz gibi, içeriklerinizi bu özelliği göre optimize ettiğiniz için SEO’nuzu da güçlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan