Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?

3 Ekim 2016
Sinan Oypan

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Mobile uyumlu SEO yapmak

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler.

Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle de mobile uyumluluk e-ticarette bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk haline geldi. Mobil cihazları elimizden çok nadir bırakıyoruz. Ürün araması, ürün karşılaştırması, yön tarifi almak, sosyal mecraları kullanmak gibi birçok aktiviteyi bu sayede gerçekleştiriyoruz.

Mobil kullanımı bu kadar artınca da e-ticaret firmaları, mobil aramalar üzerinden daha fazla trafik sağlayabilmek için SEO’larına da dikkat etmek zorunda kalıyor. Bu rehberimizde de mobile uyumlu SEO çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

Mobile uyumlu internet sitesi

Öncelikle e-ticaret sitenizin mobile uyumlu (responsive) olması gerekiyor. Mobil cihazlardan internet sitenize gelen kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmeniz için responsive özelliğine sahip bir sitenizin olması gerekiyor.

Mobil uyumluluk özelliğine sahip olduğunuzda, tüketiciler hangi cihaz üzerinden sitenizi ziyaret ederlerse, siteniz otomatik olarak onların cihazlarının özelliklerine kendini uyumlu bir hale getirecektir.

“Mobile

Google’da görünmek için önemli

Google, mobil aramaları geliştirmek için yaptığı bir güncelleme ile artık mobile uyumlu internet sitelerini daha ön sıralarda göstermeye başladı. Arama sonuçlarında sitelerin mobile uyumlu olup olmadığı da buradan görünebiliyor. Buna ek olarak, mobile uyumlu sitesi olmayan siteleri de arama sonuçlarında alt sıralarda ya da sayfalarda göstermeye başlıyor. Responsive bir sitenizin olmaması durumunda, kullanıcılar arama sonuçlarında sitenizi arama sorgularında görmeyebilirler.

Site açılma hızınızı artırın

Mobil SEO’nuzu güçlendirmek için, site açılma hızınızı da artırmanız gerekiyor. Sitenizin yavaş açıldığında, Google bu sitenin performansını düşük olarak görüyor ve arama sorgularında üst sıralarda göstermiyor. Bu da SEO performansınızı düşürürken, mobil trafiğinizin de azalmasına neden oluyor.

Google My Business’e katılın

Şirket bilgilerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için Google My Business uygulamasından yararlanabilirsiniz. Bu araca kaydınızı yaptırdığınızda, şirketinizin iletişim ve adres bilgilerini Google üzerinde güncellemiş olursunuz. Böylelikle, şirketinizle ilgili aramalar yapıldığında Google sizin güncel bilgilerinizi gösterecektir. Aynı zamanda harita özelliği üzerinde de şirketinizin doğru adresini sergirleyebileceksiniz.

Mobile uyumlu içerikler oluşturun

Responsive sitenizin olması, içeriklerinizin mobil cihazlara uyumlu olduğunu göstermez. Buradaki metinlerinizi de oluştururken, mobile uyumluluğu yaratmanız gerekiyor. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.

  • Maddeler halinde metinler oluşturmak. (Taraması daha kolaydır)
  • Çok uzun olmayan kusa metinler oluşturmak.
  • Kolay bir şekilde paylaşılabilecek yazılar ve linkler.
  • Küçültülmüş video ve fotoğraflar kullanmak.
  • Videolarda otomatik oynatma özelliğini kaldırmak. Bu sayede veri boyutunu düşürerek, yüklenme hızını artırabilirsiniz.
  • Meta başlık ve açıklamalarını kısa oluşturmak. Böylelikle arama sonuçlarında daha kolay görünür ve okunur.

Bu çalışmaları yaptığınızda içeriklerinizi de mobil cihazlara göre hazırlamış olursunuz ve SEO’nuzu biraz daha geliştirmiş olursunuz.

Yerel anahtar kelimelere odaklanın

Bir fiziki mağazanız bulunuyorsa, yerel anahtar kelimelere odaklanmanız da size artı puan katacaktır. Bunun yanı sıra belli konumlara yönelik indirim, kampanya ya da ürün sunuyorsanız, bu hizmetleriniz için de yerel anahtar kelimelere yatırım yapabilirsiniz.

Sesli aramaları da göz önünde bulundurun

Türkiye’de özellikle Google’ın mobil uygulamasında sesli arama özelliği iyi bir performans gösteriyor ve tüketiciler bu özelliği kullanıyorlar. Anahtar kelimelerinizi, ürün isimlerinizi bu sesli aramalarda kolay algılanabilecek bir şekilde ayarlamanız da oldukça önemli. Bu sayede sesli arama özelliğini kullanan kişilere ulaşabileceğiniz gibi, içeriklerinizi bu özelliği göre optimize ettiğiniz için SEO’nuzu da güçlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan