Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

14 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama yerine mobil uyumlu sitelere öncelik vermeleri gerektiğini detaylı bir şekilde anlatacağız.

E-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk son yıllarda artık bir ihtiyaçtan çok zorunluluk haline geldi. Bunun en büyük sebepleri de mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber internet sitelerine gelen mobil trafiğin artması ve mobil ticaretin yükselişe geçmesi oldu. Tüketiciler ürün aramalarında ve online alışverişlerinde akıllı telefonları daha sık kullanmaya başladıklarından dolayı e-ticaret firmaları internet sitelerini mobile uyumlu hale getirmeye başlıyor.

Peki mobil uyumlu siteler, mobil uygulamalardan neden daha önemli ve öncelikli bir hal alıyor? Bu sorunun cevabını da aşağıda daha detaylı bir şekilde sizinle paylaşıyoruz.

Maliyeti daha düşüktür

Mobil uygulamalarla kıyaslandığında mobile uyumlu bir site tasarımı yaptırmak daha düşük maliyetlidir. Bunun sebebi ise, mobile uyumlu bir site yaptığınızda her cihaza ve farklı ekran çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde tek bir tasarım yaptırırsınız. Ancak mobil uygulamalarda farklı cihazlar için (iPhone, Android ve Windows Phone) farklı uygulamalar yaptırmanız gerekir. Bu durumda da yazılım maliyetleri artmış olur. Mobil sitelerin maliyetleri bu sebeple de daha düşük olmaktadır.

Güncelleme ve bakım masrafları olmaz

Mobil uygulamalara düzenli olarak güncellenme ve bakım yapılması gerekmektedir. Bu da arka taraftaki yazılım masraflarını artırır. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması durumunda, akıllı telefonların yazılım güncellemelerine ayak uydurmanız gerekmez. Sitenizin altyapısının sağlam olması durumunda sadece rutin bakımlarınızı ve güncellemelerinizi yapmanız gerekir. Bu da doğal olarak daha düşük maliyetler demektir.

Site üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür

İnternet siteniz üzerinde değişiklikler yaptığınızda mobil siteniz üzerinde de bu değişiklikleri görebilirsiniz. Yaptığınız değişiklikler ve güncellemeler otomatik olarak mobil sitenize de yansır. Ancak bu düzenlemeler mobil uygulama üzerinde görünmez. Mobil uygulamanız için ayrıca bu düzenlemeleri ve güncellemeleri yapmanız gerekir. Bu da hem iş yükünü hem de maliyeti artırmaktadır.

Her cihazdan sitenize ulaşılabilir

Mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajlarından biri de tüketiciler hangi cihazı kullanıyor olurlarsa olsunlar, internet sitenize rahatlıkla ulaşabilirler. Çünkü mobil siteler, tüm cihazlara göre kendilerini adapte edebilirler, mobil tasarımınızı olduğu gibi kullanıcılara yansıtırlar. Bu sebeple de cihaz ve işletim sisteminden bağımsız olarak tüm tüketicilere ulaşma şanısına ulaşırsınız.

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi içinse, tüketicilerin öncelikle sizin uygulamanızı indirmeleri gerekir. Eğer kendi cihazına uyumlu olmayan uygulamaları indiremeyeceği için de bu kişileri kaçırmış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketiciler cihazlarına bu uygulamayı indirmek istemeyebilirler. Bu yüzden de mobil uygulama bir dezavantaj olmaktadır.

Size daha kolay ulaşılmasını sağlar

Mobil sitelerin bir avantajı da farklı kanallar üzerinden markanıza daha kolay ulaşılmasını sağlar. Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden ürün aramaları yapmaktadırlar. Bunu da genellikle Google üzerindeki aramalar ile yaparlar. Mobile uyumlu siteniz olduğunda Google üzerindeki arama sonuçlarından da kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz. Böylelikle kullanıcı deneyimini bozmadan, tüketicilerin siteniz üzerinde ürün aramalarını ve incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal medya reklamlarından yararlandığınızda da reklama tıklayan kullanıcılar mobil sitenize doğrudan ulaşabilirler. Sitenizin mobile uyumlu olmaması tüketicilerin kullanıcı deneyimlerini zorlaştıracağı için, satın alma kararlarına da olumsuz bir şekilde yansır. Bu da mobilden gelen trafiği ve ziyaretçileri kaçırarak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması buradan gelen ziyaretçileri sitenizde tutmanıza yardım eder.

Mobil SEO için önemlidir

Google geçtiğimiz yıldan bu yana, mobile uyumlu siteleri mobilde yapılan arama sonuçlarında daha üst sıralarda göstermeye ve arama sonuçlarında sitenin mobile uyumlu olduğunu göstermeye başladı.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması, mobil arama sorgularında sitenizin alt sıralarda ya da sonraki sayfalarda görünmesine neden olur. Bu da mobilden gelebilecek trafiğinizi ciddi ölçüde düşürür. Bu nedenle de mobil SEO’nuzu güçlendirmek ve bu kanal üzerinden gelen trafiğinizi artırmak için mobile uyumlu bir sitenizin olması oldukça önemli.

Mobile uyumlu site tasarımları konusunda bilgi almak ve sitenizi mobile uyumlu bir hale getirmek için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden bulunarak da hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin