fbpx

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

14 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama yerine mobil uyumlu sitelere öncelik vermeleri gerektiğini detaylı bir şekilde anlatacağız.

E-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk son yıllarda artık bir ihtiyaçtan çok zorunluluk haline geldi. Bunun en büyük sebepleri de mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber internet sitelerine gelen mobil trafiğin artması ve mobil ticaretin yükselişe geçmesi oldu. Tüketiciler ürün aramalarında ve online alışverişlerinde akıllı telefonları daha sık kullanmaya başladıklarından dolayı e-ticaret firmaları internet sitelerini mobile uyumlu hale getirmeye başlıyor.

Peki mobil uyumlu siteler, mobil uygulamalardan neden daha önemli ve öncelikli bir hal alıyor? Bu sorunun cevabını da aşağıda daha detaylı bir şekilde sizinle paylaşıyoruz.

Maliyeti daha düşüktür

Mobil uygulamalarla kıyaslandığında mobile uyumlu bir site tasarımı yaptırmak daha düşük maliyetlidir. Bunun sebebi ise, mobile uyumlu bir site yaptığınızda her cihaza ve farklı ekran çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde tek bir tasarım yaptırırsınız. Ancak mobil uygulamalarda farklı cihazlar için (iPhone, Android ve Windows Phone) farklı uygulamalar yaptırmanız gerekir. Bu durumda da yazılım maliyetleri artmış olur. Mobil sitelerin maliyetleri bu sebeple de daha düşük olmaktadır.

Güncelleme ve bakım masrafları olmaz

Mobil uygulamalara düzenli olarak güncellenme ve bakım yapılması gerekmektedir. Bu da arka taraftaki yazılım masraflarını artırır. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması durumunda, akıllı telefonların yazılım güncellemelerine ayak uydurmanız gerekmez. Sitenizin altyapısının sağlam olması durumunda sadece rutin bakımlarınızı ve güncellemelerinizi yapmanız gerekir. Bu da doğal olarak daha düşük maliyetler demektir.

Site üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür

İnternet siteniz üzerinde değişiklikler yaptığınızda mobil siteniz üzerinde de bu değişiklikleri görebilirsiniz. Yaptığınız değişiklikler ve güncellemeler otomatik olarak mobil sitenize de yansır. Ancak bu düzenlemeler mobil uygulama üzerinde görünmez. Mobil uygulamanız için ayrıca bu düzenlemeleri ve güncellemeleri yapmanız gerekir. Bu da hem iş yükünü hem de maliyeti artırmaktadır.

Her cihazdan sitenize ulaşılabilir

Mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajlarından biri de tüketiciler hangi cihazı kullanıyor olurlarsa olsunlar, internet sitenize rahatlıkla ulaşabilirler. Çünkü mobil siteler, tüm cihazlara göre kendilerini adapte edebilirler, mobil tasarımınızı olduğu gibi kullanıcılara yansıtırlar. Bu sebeple de cihaz ve işletim sisteminden bağımsız olarak tüm tüketicilere ulaşma şanısına ulaşırsınız.

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi içinse, tüketicilerin öncelikle sizin uygulamanızı indirmeleri gerekir. Eğer kendi cihazına uyumlu olmayan uygulamaları indiremeyeceği için de bu kişileri kaçırmış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketiciler cihazlarına bu uygulamayı indirmek istemeyebilirler. Bu yüzden de mobil uygulama bir dezavantaj olmaktadır.

Size daha kolay ulaşılmasını sağlar

Mobil sitelerin bir avantajı da farklı kanallar üzerinden markanıza daha kolay ulaşılmasını sağlar. Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden ürün aramaları yapmaktadırlar. Bunu da genellikle Google üzerindeki aramalar ile yaparlar. Mobile uyumlu siteniz olduğunda Google üzerindeki arama sonuçlarından da kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz. Böylelikle kullanıcı deneyimini bozmadan, tüketicilerin siteniz üzerinde ürün aramalarını ve incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal medya reklamlarından yararlandığınızda da reklama tıklayan kullanıcılar mobil sitenize doğrudan ulaşabilirler. Sitenizin mobile uyumlu olmaması tüketicilerin kullanıcı deneyimlerini zorlaştıracağı için, satın alma kararlarına da olumsuz bir şekilde yansır. Bu da mobilden gelen trafiği ve ziyaretçileri kaçırarak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması buradan gelen ziyaretçileri sitenizde tutmanıza yardım eder.

Mobil SEO için önemlidir

Google geçtiğimiz yıldan bu yana, mobile uyumlu siteleri mobilde yapılan arama sonuçlarında daha üst sıralarda göstermeye ve arama sonuçlarında sitenin mobile uyumlu olduğunu göstermeye başladı.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması, mobil arama sorgularında sitenizin alt sıralarda ya da sonraki sayfalarda görünmesine neden olur. Bu da mobilden gelebilecek trafiğinizi ciddi ölçüde düşürür. Bu nedenle de mobil SEO’nuzu güçlendirmek ve bu kanal üzerinden gelen trafiğinizi artırmak için mobile uyumlu bir sitenizin olması oldukça önemli.

Mobile uyumlu site tasarımları konusunda bilgi almak ve sitenizi mobile uyumlu bir hale getirmek için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden bulunarak da hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan