Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

14 Mart 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama yerine mobil uyumlu sitelere öncelik vermeleri gerektiğini detaylı bir şekilde anlatacağız.

E-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk son yıllarda artık bir ihtiyaçtan çok zorunluluk haline geldi. Bunun en büyük sebepleri de mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber internet sitelerine gelen mobil trafiğin artması ve mobil ticaretin yükselişe geçmesi oldu. Tüketiciler ürün aramalarında ve online alışverişlerinde akıllı telefonları daha sık kullanmaya başladıklarından dolayı e-ticaret firmaları internet sitelerini mobile uyumlu hale getirmeye başlıyor.

Peki mobil uyumlu siteler, mobil uygulamalardan neden daha önemli ve öncelikli bir hal alıyor? Bu sorunun cevabını da aşağıda daha detaylı bir şekilde sizinle paylaşıyoruz.

Maliyeti daha düşüktür

Mobil uygulamalarla kıyaslandığında mobile uyumlu bir site tasarımı yaptırmak daha düşük maliyetlidir. Bunun sebebi ise, mobile uyumlu bir site yaptığınızda her cihaza ve farklı ekran çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde tek bir tasarım yaptırırsınız. Ancak mobil uygulamalarda farklı cihazlar için (iPhone, Android ve Windows Phone) farklı uygulamalar yaptırmanız gerekir. Bu durumda da yazılım maliyetleri artmış olur. Mobil sitelerin maliyetleri bu sebeple de daha düşük olmaktadır.

Güncelleme ve bakım masrafları olmaz

Mobil uygulamalara düzenli olarak güncellenme ve bakım yapılması gerekmektedir. Bu da arka taraftaki yazılım masraflarını artırır. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması durumunda, akıllı telefonların yazılım güncellemelerine ayak uydurmanız gerekmez. Sitenizin altyapısının sağlam olması durumunda sadece rutin bakımlarınızı ve güncellemelerinizi yapmanız gerekir. Bu da doğal olarak daha düşük maliyetler demektir.

Site üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür

İnternet siteniz üzerinde değişiklikler yaptığınızda mobil siteniz üzerinde de bu değişiklikleri görebilirsiniz. Yaptığınız değişiklikler ve güncellemeler otomatik olarak mobil sitenize de yansır. Ancak bu düzenlemeler mobil uygulama üzerinde görünmez. Mobil uygulamanız için ayrıca bu düzenlemeleri ve güncellemeleri yapmanız gerekir. Bu da hem iş yükünü hem de maliyeti artırmaktadır.

Her cihazdan sitenize ulaşılabilir

Mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajlarından biri de tüketiciler hangi cihazı kullanıyor olurlarsa olsunlar, internet sitenize rahatlıkla ulaşabilirler. Çünkü mobil siteler, tüm cihazlara göre kendilerini adapte edebilirler, mobil tasarımınızı olduğu gibi kullanıcılara yansıtırlar. Bu sebeple de cihaz ve işletim sisteminden bağımsız olarak tüm tüketicilere ulaşma şanısına ulaşırsınız.

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi içinse, tüketicilerin öncelikle sizin uygulamanızı indirmeleri gerekir. Eğer kendi cihazına uyumlu olmayan uygulamaları indiremeyeceği için de bu kişileri kaçırmış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketiciler cihazlarına bu uygulamayı indirmek istemeyebilirler. Bu yüzden de mobil uygulama bir dezavantaj olmaktadır.

Size daha kolay ulaşılmasını sağlar

Mobil sitelerin bir avantajı da farklı kanallar üzerinden markanıza daha kolay ulaşılmasını sağlar. Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden ürün aramaları yapmaktadırlar. Bunu da genellikle Google üzerindeki aramalar ile yaparlar. Mobile uyumlu siteniz olduğunda Google üzerindeki arama sonuçlarından da kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz. Böylelikle kullanıcı deneyimini bozmadan, tüketicilerin siteniz üzerinde ürün aramalarını ve incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal medya reklamlarından yararlandığınızda da reklama tıklayan kullanıcılar mobil sitenize doğrudan ulaşabilirler. Sitenizin mobile uyumlu olmaması tüketicilerin kullanıcı deneyimlerini zorlaştıracağı için, satın alma kararlarına da olumsuz bir şekilde yansır. Bu da mobilden gelen trafiği ve ziyaretçileri kaçırarak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Ancak mobile uyumlu bir sitenizin olması buradan gelen ziyaretçileri sitenizde tutmanıza yardım eder.

Mobil SEO için önemlidir

Google geçtiğimiz yıldan bu yana, mobile uyumlu siteleri mobilde yapılan arama sonuçlarında daha üst sıralarda göstermeye ve arama sonuçlarında sitenin mobile uyumlu olduğunu göstermeye başladı.

Sitenizin mobile uyumlu olmaması, mobil arama sorgularında sitenizin alt sıralarda ya da sonraki sayfalarda görünmesine neden olur. Bu da mobilden gelebilecek trafiğinizi ciddi ölçüde düşürür. Bu nedenle de mobil SEO’nuzu güçlendirmek ve bu kanal üzerinden gelen trafiğinizi artırmak için mobile uyumlu bir sitenizin olması oldukça önemli.

Mobile uyumlu site tasarımları konusunda bilgi almak ve sitenizi mobile uyumlu bir hale getirmek için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden bulunarak da hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan