E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

13 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor.

Mobil kullanımının bu ölçüde artmasıyla beraber mobil uygulama kullanımları da bir hayli artıyor. Mobil uygulama kullanımlarının artması da e-ticaret firmalarının mobil uygulamaya ihtiyacı olup olmadıkları sorusunu akıllarına getiriyor.

Mobil uygulama şart mı?

Mobil uygulamaya ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor; çünkü mobil uygulamalar her zaman şirketler için faydalı olmamaktadır. Mobil uygulama yazılımı için yapacağınız masrafın karşılığını almanız ve buradan geri dönüşler elde etmeniz gerekir; aksi takdirde buraya yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir.

Bu açıdan ele aldığımızda da mobil uygulamalar aslında bir zorunluluk değildir. Firmanıza yarar sağlayacağı durumlarda ve iş modelinize göre bir mobil uygulamanızın olması gerekir; fakat bu uygulamalar her iş modeli için uygun değildir.

İş modeli neden önemli?

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinde genellikle sosyal ağ ve hızlı erişim sağlamaları gereken (navigasyon, harita, hava durumu vb.) ya da oyunlar gibi uygulamaları kullanmak istiyorlar. Sık ve düzenli olarak kullanmadıkları bir uygulamayı telefonlarında barındırmak istememektedirler. Çünkü

  • Bu uygulamalar telefonlarının hafızasında belli bir yer kaplamaktadır;
  • Mobil uygulamalar üzerinden kullanıcılara devamlı reklam ve bildirim gönderimi yapılabiliyor; bu da kullanıcıları rahatsız ediyor;
  • Devamlı alışveriş yapmadıkları ya da kullanmadıkları bir uygulanmaysa boşuna bu uygulamayı indirmek istemiyorlar.

Günlük kullanıma bakıldığında tüketiciler, akıllı telefonları üzerinden maillerini kontrol ediyor, sosyal ağlarda ve internet üzerinde geziniyor. Karşılarına iyi bir teklif geldiğinde bu reklamlara tıklayarak firmanın sitesine gitmeyi tercih ediyorlar.

İş modeli de burada devreye giriyor. Aynı tüketici, ne sıklıkta sitenize gelip alışveriş yapabilir? Bu sorunun yanıtı aslında mobil uygulama tercihiniz için oldukça önemli. Günlük ihtiyaçları karşılayan ve günlük olarak tüketilmesi gereken ürünler satıyorsanız; mobil uygulama sizin için ve tüketiciler için kullanışlı olacaktır. Ancak böyle bir iş alanınız yoksa ve aynı tüketiciyi devamlı olarak çekmeniz mümkün değilse, bu kişilerin mobil uygulamanızı indirmelerini sağlamanız bir hayli zor.

Örnek üzerinden gidecek olursak, BiTaksi ya da Uber gibi iş modellerinin bir mobil uygulamaya ihtiyacı vardır; çünkü kullancılar bu uygulamaları PC’leri başında olmadıkları zaman kullanmak zorunda kalırlar. Yolda akıllı telefonları üzerinden ulaşım alternatifi bulmak için mobil uygulama üzerinden aktivitelerini gerçekleştirebilirler.

Emlak ya da ikinci el ürünlerinin satışlarının yapıldığı iş modelleri de mobil uygulamaya olanak tanımaktadır. Tüketiciler hızlı bir şekilde burada içeriklerini oluşturarak, ilanlarını yayınlayabilirler. Ya da emlak arayışında olan kişiler, PC başında olmadıkları zaman da bu uygulamalar üzerinden ilanları görüntüleyebilirler. Başka bir örnek ise Yemeksepeti olabilir. Devamlı olarak dışarıdan yemek siparişi veren kişiler, akıllı telefonları üzerinden siparişlerini oluşturmak için mobil uygulamadan yararlanabilirler.

Ancak tekstil ürünleri ya da teknolojik ürünler satan bir firmanın mobil uygulamasını düzenli olarak kullandırması bir hayli zordur. Bu ürünler kişisel zevklere girmektedir ve aynı tüketicinin her gün bu ürünleri satın alması pek mümkün değildir. Bu tür kişisel zevkler için satın alınan ürünlerde tüketiciler öncelikli olarak ürün araştırması yapmaktadırlar ve bu süreçte de birçok siteyi ziyaret ederler. En uygun fiyat ve en kaliteli seçeneği bulduktan sonra alışveriş kararlarını verirler. Bu durumda da mobil uygulama bir tercih değildir.

Mobil uygulamanın dezavantajları

Mobil uygulamaların bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da kullanıcıların telefonlarına çok fazla mobil uygulama indirmek istememesine sebep olabiliyor.

Mobil uygulamanızın indirilmesi gerekiyor

Bir mobil uygulamanız olduğunda tüketicilerin bu uygulamayı indirmeleri gerekir ve bu da sizi sınırlandırır. Uygulama indirilmediği sürece kullanıcılar size ulaşmazlar ve bu da mobil üzerindeki kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştırır.

Maliyetleri yüksektir

Mobil uygulamaların maliyetleri de yüksektir. Kendi uygulamanızı yazdırmak için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra mobil uygulamanızı yazdırdıktan sonra da bu uygulamayı tanıtmak için reklamlar yapmanız gerekecektir. Bu sebeple bir de bu alan için reklam bütçesi ayırmanız gerekir ki bu da masraflarınızın artmasına neden olur.

Farklı işletim sistemleri için farklı uygulamalar yazılması gerekir

Mobil uygulamalar her işletim sisteminde çalışmazlar. Her bir işletim sistemi için farklı bir uygulama yazılması gerekir. Örneğin, iPhone için bir uygulama yazdırdığınızda, bu uygulama Android cihazlarda çalışmaz. Bu durumda da Android cihazlar için de bir uygulama yazılması gerekir. Bunun yanı sıra bir de Windows işletim sistemi kullanan cihazlar bulunuyor. Bu cihazlar için de uygulama yazılması gerekir ki tüm bunlar ele alındığında mobil uygulama masraflarınız önemli ölçüde artar.

Uygulamaların güncellenmesi

Uygulamanızı yazdırdıktan sonra işiniz aslında bitmiyor. Bu uygulamanın kullanıcı deneyimini artırmak için devamlı olarak güncellemeler yapmanız gerekebilir. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de bu uygulama üzerinde güncellemeniz gerekir.

Bunlara ek olarak işletim sistemleri de kendi açıklarını kapatmak için belli aralıklarla güncelleme yaparlar ve sizin uygulamanızın da bu güncellemeleri desteklemesi gerekir. Bu nedenle de devamlı olarak arka planda uygulama için çalışmanız gerekir ve bu da hem zaman alır hem de maliyetlerinizi yükseltir.

Peki e-ticaret siteleri bu durumda nasıl bir yol izlemeliler? Bu sorunun yanıtını da yarın ki yazımızda detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan