E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor.

Mobil kullanımının bu ölçüde artmasıyla beraber mobil uygulama kullanımları da bir hayli artıyor. Mobil uygulama kullanımlarının artması da e-ticaret firmalarının mobil uygulamaya ihtiyacı olup olmadıkları sorusunu akıllarına getiriyor.

Mobil uygulama şart mı?

Mobil uygulamaya ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor; çünkü mobil uygulamalar her zaman şirketler için faydalı olmamaktadır. Mobil uygulama yazılımı için yapacağınız masrafın karşılığını almanız ve buradan geri dönüşler elde etmeniz gerekir; aksi takdirde buraya yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir.

Bu açıdan ele aldığımızda da mobil uygulamalar aslında bir zorunluluk değildir. Firmanıza yarar sağlayacağı durumlarda ve iş modelinize göre bir mobil uygulamanızın olması gerekir; fakat bu uygulamalar her iş modeli için uygun değildir.

İş modeli neden önemli?

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinde genellikle sosyal ağ ve hızlı erişim sağlamaları gereken (navigasyon, harita, hava durumu vb.) ya da oyunlar gibi uygulamaları kullanmak istiyorlar. Sık ve düzenli olarak kullanmadıkları bir uygulamayı telefonlarında barındırmak istememektedirler. Çünkü

  • Bu uygulamalar telefonlarının hafızasında belli bir yer kaplamaktadır;
  • Mobil uygulamalar üzerinden kullanıcılara devamlı reklam ve bildirim gönderimi yapılabiliyor; bu da kullanıcıları rahatsız ediyor;
  • Devamlı alışveriş yapmadıkları ya da kullanmadıkları bir uygulanmaysa boşuna bu uygulamayı indirmek istemiyorlar.

Günlük kullanıma bakıldığında tüketiciler, akıllı telefonları üzerinden maillerini kontrol ediyor, sosyal ağlarda ve internet üzerinde geziniyor. Karşılarına iyi bir teklif geldiğinde bu reklamlara tıklayarak firmanın sitesine gitmeyi tercih ediyorlar.

İş modeli de burada devreye giriyor. Aynı tüketici, ne sıklıkta sitenize gelip alışveriş yapabilir? Bu sorunun yanıtı aslında mobil uygulama tercihiniz için oldukça önemli. Günlük ihtiyaçları karşılayan ve günlük olarak tüketilmesi gereken ürünler satıyorsanız; mobil uygulama sizin için ve tüketiciler için kullanışlı olacaktır. Ancak böyle bir iş alanınız yoksa ve aynı tüketiciyi devamlı olarak çekmeniz mümkün değilse, bu kişilerin mobil uygulamanızı indirmelerini sağlamanız bir hayli zor.

Örnek üzerinden gidecek olursak, BiTaksi ya da Uber gibi iş modellerinin bir mobil uygulamaya ihtiyacı vardır; çünkü kullancılar bu uygulamaları PC’leri başında olmadıkları zaman kullanmak zorunda kalırlar. Yolda akıllı telefonları üzerinden ulaşım alternatifi bulmak için mobil uygulama üzerinden aktivitelerini gerçekleştirebilirler.

Emlak ya da ikinci el ürünlerinin satışlarının yapıldığı iş modelleri de mobil uygulamaya olanak tanımaktadır. Tüketiciler hızlı bir şekilde burada içeriklerini oluşturarak, ilanlarını yayınlayabilirler. Ya da emlak arayışında olan kişiler, PC başında olmadıkları zaman da bu uygulamalar üzerinden ilanları görüntüleyebilirler. Başka bir örnek ise Yemeksepeti olabilir. Devamlı olarak dışarıdan yemek siparişi veren kişiler, akıllı telefonları üzerinden siparişlerini oluşturmak için mobil uygulamadan yararlanabilirler.

Ancak tekstil ürünleri ya da teknolojik ürünler satan bir firmanın mobil uygulamasını düzenli olarak kullandırması bir hayli zordur. Bu ürünler kişisel zevklere girmektedir ve aynı tüketicinin her gün bu ürünleri satın alması pek mümkün değildir. Bu tür kişisel zevkler için satın alınan ürünlerde tüketiciler öncelikli olarak ürün araştırması yapmaktadırlar ve bu süreçte de birçok siteyi ziyaret ederler. En uygun fiyat ve en kaliteli seçeneği bulduktan sonra alışveriş kararlarını verirler. Bu durumda da mobil uygulama bir tercih değildir.

Mobil uygulamanın dezavantajları

Mobil uygulamaların bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da kullanıcıların telefonlarına çok fazla mobil uygulama indirmek istememesine sebep olabiliyor.

Mobil uygulamanızın indirilmesi gerekiyor

Bir mobil uygulamanız olduğunda tüketicilerin bu uygulamayı indirmeleri gerekir ve bu da sizi sınırlandırır. Uygulama indirilmediği sürece kullanıcılar size ulaşmazlar ve bu da mobil üzerindeki kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştırır.

Maliyetleri yüksektir

Mobil uygulamaların maliyetleri de yüksektir. Kendi uygulamanızı yazdırmak için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra mobil uygulamanızı yazdırdıktan sonra da bu uygulamayı tanıtmak için reklamlar yapmanız gerekecektir. Bu sebeple bir de bu alan için reklam bütçesi ayırmanız gerekir ki bu da masraflarınızın artmasına neden olur.

Farklı işletim sistemleri için farklı uygulamalar yazılması gerekir

Mobil uygulamalar her işletim sisteminde çalışmazlar. Her bir işletim sistemi için farklı bir uygulama yazılması gerekir. Örneğin, iPhone için bir uygulama yazdırdığınızda, bu uygulama Android cihazlarda çalışmaz. Bu durumda da Android cihazlar için de bir uygulama yazılması gerekir. Bunun yanı sıra bir de Windows işletim sistemi kullanan cihazlar bulunuyor. Bu cihazlar için de uygulama yazılması gerekir ki tüm bunlar ele alındığında mobil uygulama masraflarınız önemli ölçüde artar.

Uygulamaların güncellenmesi

Uygulamanızı yazdırdıktan sonra işiniz aslında bitmiyor. Bu uygulamanın kullanıcı deneyimini artırmak için devamlı olarak güncellemeler yapmanız gerekebilir. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de bu uygulama üzerinde güncellemeniz gerekir.

Bunlara ek olarak işletim sistemleri de kendi açıklarını kapatmak için belli aralıklarla güncelleme yaparlar ve sizin uygulamanızın da bu güncellemeleri desteklemesi gerekir. Bu nedenle de devamlı olarak arka planda uygulama için çalışmanız gerekir ve bu da hem zaman alır hem de maliyetlerinizi yükseltir.

Peki e-ticaret siteleri bu durumda nasıl bir yol izlemeliler? Bu sorunun yanıtını da yarın ki yazımızda detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers