fbpx

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor.

Mobil kullanımının bu ölçüde artmasıyla beraber mobil uygulama kullanımları da bir hayli artıyor. Mobil uygulama kullanımlarının artması da e-ticaret firmalarının mobil uygulamaya ihtiyacı olup olmadıkları sorusunu akıllarına getiriyor.

Mobil uygulama şart mı?

Mobil uygulamaya ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor; çünkü mobil uygulamalar her zaman şirketler için faydalı olmamaktadır. Mobil uygulama yazılımı için yapacağınız masrafın karşılığını almanız ve buradan geri dönüşler elde etmeniz gerekir; aksi takdirde buraya yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir.

Bu açıdan ele aldığımızda da mobil uygulamalar aslında bir zorunluluk değildir. Firmanıza yarar sağlayacağı durumlarda ve iş modelinize göre bir mobil uygulamanızın olması gerekir; fakat bu uygulamalar her iş modeli için uygun değildir.

İş modeli neden önemli?

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinde genellikle sosyal ağ ve hızlı erişim sağlamaları gereken (navigasyon, harita, hava durumu vb.) ya da oyunlar gibi uygulamaları kullanmak istiyorlar. Sık ve düzenli olarak kullanmadıkları bir uygulamayı telefonlarında barındırmak istememektedirler. Çünkü

  • Bu uygulamalar telefonlarının hafızasında belli bir yer kaplamaktadır;
  • Mobil uygulamalar üzerinden kullanıcılara devamlı reklam ve bildirim gönderimi yapılabiliyor; bu da kullanıcıları rahatsız ediyor;
  • Devamlı alışveriş yapmadıkları ya da kullanmadıkları bir uygulanmaysa boşuna bu uygulamayı indirmek istemiyorlar.

Günlük kullanıma bakıldığında tüketiciler, akıllı telefonları üzerinden maillerini kontrol ediyor, sosyal ağlarda ve internet üzerinde geziniyor. Karşılarına iyi bir teklif geldiğinde bu reklamlara tıklayarak firmanın sitesine gitmeyi tercih ediyorlar.

İş modeli de burada devreye giriyor. Aynı tüketici, ne sıklıkta sitenize gelip alışveriş yapabilir? Bu sorunun yanıtı aslında mobil uygulama tercihiniz için oldukça önemli. Günlük ihtiyaçları karşılayan ve günlük olarak tüketilmesi gereken ürünler satıyorsanız; mobil uygulama sizin için ve tüketiciler için kullanışlı olacaktır. Ancak böyle bir iş alanınız yoksa ve aynı tüketiciyi devamlı olarak çekmeniz mümkün değilse, bu kişilerin mobil uygulamanızı indirmelerini sağlamanız bir hayli zor.

Örnek üzerinden gidecek olursak, BiTaksi ya da Uber gibi iş modellerinin bir mobil uygulamaya ihtiyacı vardır; çünkü kullancılar bu uygulamaları PC’leri başında olmadıkları zaman kullanmak zorunda kalırlar. Yolda akıllı telefonları üzerinden ulaşım alternatifi bulmak için mobil uygulama üzerinden aktivitelerini gerçekleştirebilirler.

Emlak ya da ikinci el ürünlerinin satışlarının yapıldığı iş modelleri de mobil uygulamaya olanak tanımaktadır. Tüketiciler hızlı bir şekilde burada içeriklerini oluşturarak, ilanlarını yayınlayabilirler. Ya da emlak arayışında olan kişiler, PC başında olmadıkları zaman da bu uygulamalar üzerinden ilanları görüntüleyebilirler. Başka bir örnek ise Yemeksepeti olabilir. Devamlı olarak dışarıdan yemek siparişi veren kişiler, akıllı telefonları üzerinden siparişlerini oluşturmak için mobil uygulamadan yararlanabilirler.

Ancak tekstil ürünleri ya da teknolojik ürünler satan bir firmanın mobil uygulamasını düzenli olarak kullandırması bir hayli zordur. Bu ürünler kişisel zevklere girmektedir ve aynı tüketicinin her gün bu ürünleri satın alması pek mümkün değildir. Bu tür kişisel zevkler için satın alınan ürünlerde tüketiciler öncelikli olarak ürün araştırması yapmaktadırlar ve bu süreçte de birçok siteyi ziyaret ederler. En uygun fiyat ve en kaliteli seçeneği bulduktan sonra alışveriş kararlarını verirler. Bu durumda da mobil uygulama bir tercih değildir.

Mobil uygulamanın dezavantajları

Mobil uygulamaların bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da kullanıcıların telefonlarına çok fazla mobil uygulama indirmek istememesine sebep olabiliyor.

Mobil uygulamanızın indirilmesi gerekiyor

Bir mobil uygulamanız olduğunda tüketicilerin bu uygulamayı indirmeleri gerekir ve bu da sizi sınırlandırır. Uygulama indirilmediği sürece kullanıcılar size ulaşmazlar ve bu da mobil üzerindeki kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştırır.

Maliyetleri yüksektir

Mobil uygulamaların maliyetleri de yüksektir. Kendi uygulamanızı yazdırmak için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra mobil uygulamanızı yazdırdıktan sonra da bu uygulamayı tanıtmak için reklamlar yapmanız gerekecektir. Bu sebeple bir de bu alan için reklam bütçesi ayırmanız gerekir ki bu da masraflarınızın artmasına neden olur.

Farklı işletim sistemleri için farklı uygulamalar yazılması gerekir

Mobil uygulamalar her işletim sisteminde çalışmazlar. Her bir işletim sistemi için farklı bir uygulama yazılması gerekir. Örneğin, iPhone için bir uygulama yazdırdığınızda, bu uygulama Android cihazlarda çalışmaz. Bu durumda da Android cihazlar için de bir uygulama yazılması gerekir. Bunun yanı sıra bir de Windows işletim sistemi kullanan cihazlar bulunuyor. Bu cihazlar için de uygulama yazılması gerekir ki tüm bunlar ele alındığında mobil uygulama masraflarınız önemli ölçüde artar.

Uygulamaların güncellenmesi

Uygulamanızı yazdırdıktan sonra işiniz aslında bitmiyor. Bu uygulamanın kullanıcı deneyimini artırmak için devamlı olarak güncellemeler yapmanız gerekebilir. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de bu uygulama üzerinde güncellemeniz gerekir.

Bunlara ek olarak işletim sistemleri de kendi açıklarını kapatmak için belli aralıklarla güncelleme yaparlar ve sizin uygulamanızın da bu güncellemeleri desteklemesi gerekir. Bu nedenle de devamlı olarak arka planda uygulama için çalışmanız gerekir ve bu da hem zaman alır hem de maliyetlerinizi yükseltir.

Peki e-ticaret siteleri bu durumda nasıl bir yol izlemeliler? Bu sorunun yanıtını da yarın ki yazımızda detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan