E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor.

Mobil kullanımının bu ölçüde artmasıyla beraber mobil uygulama kullanımları da bir hayli artıyor. Mobil uygulama kullanımlarının artması da e-ticaret firmalarının mobil uygulamaya ihtiyacı olup olmadıkları sorusunu akıllarına getiriyor.

Mobil uygulama şart mı?

Mobil uygulamaya ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor; çünkü mobil uygulamalar her zaman şirketler için faydalı olmamaktadır. Mobil uygulama yazılımı için yapacağınız masrafın karşılığını almanız ve buradan geri dönüşler elde etmeniz gerekir; aksi takdirde buraya yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir.

Bu açıdan ele aldığımızda da mobil uygulamalar aslında bir zorunluluk değildir. Firmanıza yarar sağlayacağı durumlarda ve iş modelinize göre bir mobil uygulamanızın olması gerekir; fakat bu uygulamalar her iş modeli için uygun değildir.

İş modeli neden önemli?

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinde genellikle sosyal ağ ve hızlı erişim sağlamaları gereken (navigasyon, harita, hava durumu vb.) ya da oyunlar gibi uygulamaları kullanmak istiyorlar. Sık ve düzenli olarak kullanmadıkları bir uygulamayı telefonlarında barındırmak istememektedirler. Çünkü

  • Bu uygulamalar telefonlarının hafızasında belli bir yer kaplamaktadır;
  • Mobil uygulamalar üzerinden kullanıcılara devamlı reklam ve bildirim gönderimi yapılabiliyor; bu da kullanıcıları rahatsız ediyor;
  • Devamlı alışveriş yapmadıkları ya da kullanmadıkları bir uygulanmaysa boşuna bu uygulamayı indirmek istemiyorlar.

Günlük kullanıma bakıldığında tüketiciler, akıllı telefonları üzerinden maillerini kontrol ediyor, sosyal ağlarda ve internet üzerinde geziniyor. Karşılarına iyi bir teklif geldiğinde bu reklamlara tıklayarak firmanın sitesine gitmeyi tercih ediyorlar.

İş modeli de burada devreye giriyor. Aynı tüketici, ne sıklıkta sitenize gelip alışveriş yapabilir? Bu sorunun yanıtı aslında mobil uygulama tercihiniz için oldukça önemli. Günlük ihtiyaçları karşılayan ve günlük olarak tüketilmesi gereken ürünler satıyorsanız; mobil uygulama sizin için ve tüketiciler için kullanışlı olacaktır. Ancak böyle bir iş alanınız yoksa ve aynı tüketiciyi devamlı olarak çekmeniz mümkün değilse, bu kişilerin mobil uygulamanızı indirmelerini sağlamanız bir hayli zor.

Örnek üzerinden gidecek olursak, BiTaksi ya da Uber gibi iş modellerinin bir mobil uygulamaya ihtiyacı vardır; çünkü kullancılar bu uygulamaları PC’leri başında olmadıkları zaman kullanmak zorunda kalırlar. Yolda akıllı telefonları üzerinden ulaşım alternatifi bulmak için mobil uygulama üzerinden aktivitelerini gerçekleştirebilirler.

Emlak ya da ikinci el ürünlerinin satışlarının yapıldığı iş modelleri de mobil uygulamaya olanak tanımaktadır. Tüketiciler hızlı bir şekilde burada içeriklerini oluşturarak, ilanlarını yayınlayabilirler. Ya da emlak arayışında olan kişiler, PC başında olmadıkları zaman da bu uygulamalar üzerinden ilanları görüntüleyebilirler. Başka bir örnek ise Yemeksepeti olabilir. Devamlı olarak dışarıdan yemek siparişi veren kişiler, akıllı telefonları üzerinden siparişlerini oluşturmak için mobil uygulamadan yararlanabilirler.

Ancak tekstil ürünleri ya da teknolojik ürünler satan bir firmanın mobil uygulamasını düzenli olarak kullandırması bir hayli zordur. Bu ürünler kişisel zevklere girmektedir ve aynı tüketicinin her gün bu ürünleri satın alması pek mümkün değildir. Bu tür kişisel zevkler için satın alınan ürünlerde tüketiciler öncelikli olarak ürün araştırması yapmaktadırlar ve bu süreçte de birçok siteyi ziyaret ederler. En uygun fiyat ve en kaliteli seçeneği bulduktan sonra alışveriş kararlarını verirler. Bu durumda da mobil uygulama bir tercih değildir.

Mobil uygulamanın dezavantajları

Mobil uygulamaların bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajlar da kullanıcıların telefonlarına çok fazla mobil uygulama indirmek istememesine sebep olabiliyor.

Mobil uygulamanızın indirilmesi gerekiyor

Bir mobil uygulamanız olduğunda tüketicilerin bu uygulamayı indirmeleri gerekir ve bu da sizi sınırlandırır. Uygulama indirilmediği sürece kullanıcılar size ulaşmazlar ve bu da mobil üzerindeki kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştırır.

Maliyetleri yüksektir

Mobil uygulamaların maliyetleri de yüksektir. Kendi uygulamanızı yazdırmak için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra mobil uygulamanızı yazdırdıktan sonra da bu uygulamayı tanıtmak için reklamlar yapmanız gerekecektir. Bu sebeple bir de bu alan için reklam bütçesi ayırmanız gerekir ki bu da masraflarınızın artmasına neden olur.

Farklı işletim sistemleri için farklı uygulamalar yazılması gerekir

Mobil uygulamalar her işletim sisteminde çalışmazlar. Her bir işletim sistemi için farklı bir uygulama yazılması gerekir. Örneğin, iPhone için bir uygulama yazdırdığınızda, bu uygulama Android cihazlarda çalışmaz. Bu durumda da Android cihazlar için de bir uygulama yazılması gerekir. Bunun yanı sıra bir de Windows işletim sistemi kullanan cihazlar bulunuyor. Bu cihazlar için de uygulama yazılması gerekir ki tüm bunlar ele alındığında mobil uygulama masraflarınız önemli ölçüde artar.

Uygulamaların güncellenmesi

Uygulamanızı yazdırdıktan sonra işiniz aslında bitmiyor. Bu uygulamanın kullanıcı deneyimini artırmak için devamlı olarak güncellemeler yapmanız gerekebilir. Sitenizde yaptığınız değişiklikleri de bu uygulama üzerinde güncellemeniz gerekir.

Bunlara ek olarak işletim sistemleri de kendi açıklarını kapatmak için belli aralıklarla güncelleme yaparlar ve sizin uygulamanızın da bu güncellemeleri desteklemesi gerekir. Bu nedenle de devamlı olarak arka planda uygulama için çalışmanız gerekir ve bu da hem zaman alır hem de maliyetlerinizi yükseltir.

Peki e-ticaret siteleri bu durumda nasıl bir yol izlemeliler? Bu sorunun yanıtını da yarın ki yazımızda detaylı bir şekilde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin