fbpx

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı.

Tabii ki bu artışla beraber hangi alana yatırım yapılması gerektiği de kafaları karıştıran bir soru olmaya başladı. E-ticaret firmaları mobil uygulamalara mı yoksa mobil sitelere mi yatırım yapacakları konusunda kararsız kalmaya başladılar. Geçtiğimiz yıllar içinde birçok firma kendi uygulamasını çıkartarak, kullanıcılara her an ulaşabilmeyi hedefledi; ancak hızlı tüketim ürünleri üzerine yoğunlaşmayan firmalar için mobil uygulamalar çok da yararlı olmadı.

Mobil site ve mobil uygulama kullanımı arasında ciddi farklar bulunmaktadır ve halen bu alanlara yatırım yapmadıysanız ya da bir mobil uygulama yaptırmayı planlıyorsanız, öncelikle bu farklara bakmanızda yarar olacaktır. Mobil uygulamanız beklediğiniz geri dönüşümü sağlamazsa o zaman bu alana yaptığınız yatırımı da çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu iki yöntem arasındaki farkları görebilmek için öncelikle her ikisinin de avantajlı olduğu yanları ele alalım.

Mobile uyumlu sitelerin avantajları

Mobile uyumlu bir internet siteniz olduğu zaman, Google üzerinde arama yapan ya da diğer mecralardaki reklamlar ve paylaşımlar aracılığı ile sitenize yönlenen herkes, rahat bir şekilde internet sitenizi ziyaret edebilir. Siteniz mobile uyumlu olduğu zaman kullanıcı deneyimi konusunda sıkıntılar yaşamazsınız.

Kullanıcı deneyimi mobilde oldukça önemlidir ve mobil siteniz olduğunda, ziyaretçiler PC üzerinde olduğu gibi rahatlıkla sayfalarınızı ve ürünlerinizi inceleyebilirler, aynı zamanda da alışverişlerini kolaylıkla yapabilirler.

Mobile uyumlu siteniz olduğunda ziyaretçilerin hangi marka cihazdan sitenizi ziyaret ettiklerinin de bir önemi olmayacaktır; çünkü farklı ekran çözünürlükleri ve boyutlarına göre siteniz otomatik olarak kendini ayarlayacaktır. Bu sayede sitenizi mobil üzerinden ziyaret eden herkese ulaşma şansınız olacaktır. Bu da mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajıdır.

Mobil uygulamanın avantajları

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi için öncelikle kullanıcıların bu uygulamaları cihazlarına indirmeleri gerekiyor. Bu bir dezavantaj olsa da cihazlara bu uygulama indirildikten sonra da kullanıcıların hayatına daha fazla girme şansı bulabiliyorsunuz.

Mobil uygulama üzerinde, mobil sitenizden daha farklı bir arayüze sahip olabilir ve alışveriş deneyiminizi daha farklı bir şekilde sunabilirsiniz. Tek bir platform üzerinden erişim sağlanacağı için ödeme işlemleri ve ürün incelemeleri konusunda mobil siteden daha iyi bir deneyim sunma imkanınız olacaktı.

Uygulama kullanıcının cihazına yüklendikten sonra uygulama kapalı dahi olsa arka planda çalışmaya devam edebilir. Bu sayede kullanıcının lokasyonuna ya da davranışlarına göre ona özel kampanya ve bildirimler gönderebilirsiniz. Bu sayede pazarlama konusunda yeni bir kaynak elde etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra mobil uygulamaların kullanımı ile beraber, marka ile tüketici arasında bir bağ kurulduğunu da gösterir.

Mobil uygulamaya ne zaman yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulamanızın kullanılabilmesi için öncelikle müşterilerinizin ve diğer kullanıcıların bu uygulamadan haberi olmaları gerekir. Bu sebeple de mobil uygulamanızı tanıtmak için ekstra bir pazarlama çalışması yapmanız gerekecektir.

Aynı zamanda mobil uygulama geliştirmek de ekstra maliyetli bir işlemdir. Hem uygulama hem de pazarlama maliyetleri işin içine girdiği zaman şirket olarak bu maliyetleri karşılayabilecek durumda olmanız gerekiyor. Aksi takdir de zaten bunu yapmanız mümkün olmayacaktır.

Bunlara ek olarak tek başına mobil uygulamanız olması da yeterli olmayacaktır. Belli bir sadık müşteri kitlenizin olması da aslında oldukça önemlidir. Çünkü mobil uygulamalar çoğunlukla markanızı bilen ve size sadık olan kitleler tarafından kullanılmaktadır. Markanızı bilmeyen ve yeni öğrenen kişiler öncelikle sitenizi ziyaret etmek isteyebilirler. Bu durumda da mobil sitenizin daha fazla önemi olacaktır.

Sadık bir müşteri kitlenizin olmaması halinde de bu alana yatırım yapmanız pek doğru olmayacaktır.

Neden mobil uyumlu siteleri tercih etmelisiniz?

Mobil uygulamalar maliyet olarak çok yüksektir ve sadece ürün satışı ile ilgili olan uygulamalar kullanıcılar tarafından devamlı kullanılmayacağı için beklenen geri dönüşümleri sağlamazlar. Bunun haricinde mobil uygulama yazdırmak için farklı platformlara yönelmeniz gerekecek. iOS, Android ve Windows Phone işletim sistemleri için ayrı ayrı uygulamalar yazdırmanız gerekiyor ve bu da maliyetleri çok daha fazla artırıyor.

Bunlara ek olarak kullanıcılar, akıllı telefonlarının hafızasını doldurmamak ya da markalarda devamlı bildirim almamak için de mobil uygulamara yönelmek istemeyebilirler. Burada da devreye mobil siteler giriyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının ilk önceliği mobil sitelere yatırım yapmak olmalı. Çünkü mobil sitenizi bir kere yaptırdığınızda hangi işletim sistemi kullanılırsa kullanılsın, mobil siteniz aynı performansta çalışacaktır ve bu da maliyetlerinizi düşürecektir.

Mobil site yaptırdığınızda, hem sadık müşterileriniz hem de yeni tüketiciler diledikleri zaman diledikleri cihazdan sitenize girerek ürünlerinizi inceleyebilir ve alışveriş yapabilirler.

Mobil uygulamanın en büyük avantajı, sitenizle ilgili bir güncelleme, reklam ya da sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, sitenizi ziyaret eden herkesin rahat bir şekilde sayfalarınıza erişebilmesi oluyor. Mobil uygulamalarda bunu yapamazsınız ve sadece uygulamayı indiren kişilere ulaşabilirsiniz. Bu durumda da birçok yeni tüketiciyi kaybedebilirsiniz.

Eğer büyük ve sadık bir müşteri kitlesine sahipseniz ve elinizde mobil uygulama maliyetlerini karşılayabilecek bir bütçeniz varsa mobil uygulamalara yönlenmeyi tercih edebilirsiniz. Fakat böyle bir bütçeniz ve kitleniz yoksa ilk önceliğiniz mobile uyumlu site olacaktır. Mobil site tasarımları hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan