Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı.

Tabii ki bu artışla beraber hangi alana yatırım yapılması gerektiği de kafaları karıştıran bir soru olmaya başladı. E-ticaret firmaları mobil uygulamalara mı yoksa mobil sitelere mi yatırım yapacakları konusunda kararsız kalmaya başladılar. Geçtiğimiz yıllar içinde birçok firma kendi uygulamasını çıkartarak, kullanıcılara her an ulaşabilmeyi hedefledi; ancak hızlı tüketim ürünleri üzerine yoğunlaşmayan firmalar için mobil uygulamalar çok da yararlı olmadı.

Mobil site ve mobil uygulama kullanımı arasında ciddi farklar bulunmaktadır ve halen bu alanlara yatırım yapmadıysanız ya da bir mobil uygulama yaptırmayı planlıyorsanız, öncelikle bu farklara bakmanızda yarar olacaktır. Mobil uygulamanız beklediğiniz geri dönüşümü sağlamazsa o zaman bu alana yaptığınız yatırımı da çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu iki yöntem arasındaki farkları görebilmek için öncelikle her ikisinin de avantajlı olduğu yanları ele alalım.

Mobile uyumlu sitelerin avantajları

Mobile uyumlu bir internet siteniz olduğu zaman, Google üzerinde arama yapan ya da diğer mecralardaki reklamlar ve paylaşımlar aracılığı ile sitenize yönlenen herkes, rahat bir şekilde internet sitenizi ziyaret edebilir. Siteniz mobile uyumlu olduğu zaman kullanıcı deneyimi konusunda sıkıntılar yaşamazsınız.

Kullanıcı deneyimi mobilde oldukça önemlidir ve mobil siteniz olduğunda, ziyaretçiler PC üzerinde olduğu gibi rahatlıkla sayfalarınızı ve ürünlerinizi inceleyebilirler, aynı zamanda da alışverişlerini kolaylıkla yapabilirler.

Mobile uyumlu siteniz olduğunda ziyaretçilerin hangi marka cihazdan sitenizi ziyaret ettiklerinin de bir önemi olmayacaktır; çünkü farklı ekran çözünürlükleri ve boyutlarına göre siteniz otomatik olarak kendini ayarlayacaktır. Bu sayede sitenizi mobil üzerinden ziyaret eden herkese ulaşma şansınız olacaktır. Bu da mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajıdır.

Mobil uygulamanın avantajları

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi için öncelikle kullanıcıların bu uygulamaları cihazlarına indirmeleri gerekiyor. Bu bir dezavantaj olsa da cihazlara bu uygulama indirildikten sonra da kullanıcıların hayatına daha fazla girme şansı bulabiliyorsunuz.

Mobil uygulama üzerinde, mobil sitenizden daha farklı bir arayüze sahip olabilir ve alışveriş deneyiminizi daha farklı bir şekilde sunabilirsiniz. Tek bir platform üzerinden erişim sağlanacağı için ödeme işlemleri ve ürün incelemeleri konusunda mobil siteden daha iyi bir deneyim sunma imkanınız olacaktı.

Uygulama kullanıcının cihazına yüklendikten sonra uygulama kapalı dahi olsa arka planda çalışmaya devam edebilir. Bu sayede kullanıcının lokasyonuna ya da davranışlarına göre ona özel kampanya ve bildirimler gönderebilirsiniz. Bu sayede pazarlama konusunda yeni bir kaynak elde etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra mobil uygulamaların kullanımı ile beraber, marka ile tüketici arasında bir bağ kurulduğunu da gösterir.

Mobil uygulamaya ne zaman yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulamanızın kullanılabilmesi için öncelikle müşterilerinizin ve diğer kullanıcıların bu uygulamadan haberi olmaları gerekir. Bu sebeple de mobil uygulamanızı tanıtmak için ekstra bir pazarlama çalışması yapmanız gerekecektir.

Aynı zamanda mobil uygulama geliştirmek de ekstra maliyetli bir işlemdir. Hem uygulama hem de pazarlama maliyetleri işin içine girdiği zaman şirket olarak bu maliyetleri karşılayabilecek durumda olmanız gerekiyor. Aksi takdir de zaten bunu yapmanız mümkün olmayacaktır.

Bunlara ek olarak tek başına mobil uygulamanız olması da yeterli olmayacaktır. Belli bir sadık müşteri kitlenizin olması da aslında oldukça önemlidir. Çünkü mobil uygulamalar çoğunlukla markanızı bilen ve size sadık olan kitleler tarafından kullanılmaktadır. Markanızı bilmeyen ve yeni öğrenen kişiler öncelikle sitenizi ziyaret etmek isteyebilirler. Bu durumda da mobil sitenizin daha fazla önemi olacaktır.

Sadık bir müşteri kitlenizin olmaması halinde de bu alana yatırım yapmanız pek doğru olmayacaktır.

Neden mobil uyumlu siteleri tercih etmelisiniz?

Mobil uygulamalar maliyet olarak çok yüksektir ve sadece ürün satışı ile ilgili olan uygulamalar kullanıcılar tarafından devamlı kullanılmayacağı için beklenen geri dönüşümleri sağlamazlar. Bunun haricinde mobil uygulama yazdırmak için farklı platformlara yönelmeniz gerekecek. iOS, Android ve Windows Phone işletim sistemleri için ayrı ayrı uygulamalar yazdırmanız gerekiyor ve bu da maliyetleri çok daha fazla artırıyor.

Bunlara ek olarak kullanıcılar, akıllı telefonlarının hafızasını doldurmamak ya da markalarda devamlı bildirim almamak için de mobil uygulamara yönelmek istemeyebilirler. Burada da devreye mobil siteler giriyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının ilk önceliği mobil sitelere yatırım yapmak olmalı. Çünkü mobil sitenizi bir kere yaptırdığınızda hangi işletim sistemi kullanılırsa kullanılsın, mobil siteniz aynı performansta çalışacaktır ve bu da maliyetlerinizi düşürecektir.

Mobil site yaptırdığınızda, hem sadık müşterileriniz hem de yeni tüketiciler diledikleri zaman diledikleri cihazdan sitenize girerek ürünlerinizi inceleyebilir ve alışveriş yapabilirler.

Mobil uygulamanın en büyük avantajı, sitenizle ilgili bir güncelleme, reklam ya da sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, sitenizi ziyaret eden herkesin rahat bir şekilde sayfalarınıza erişebilmesi oluyor. Mobil uygulamalarda bunu yapamazsınız ve sadece uygulamayı indiren kişilere ulaşabilirsiniz. Bu durumda da birçok yeni tüketiciyi kaybedebilirsiniz.

Eğer büyük ve sadık bir müşteri kitlesine sahipseniz ve elinizde mobil uygulama maliyetlerini karşılayabilecek bir bütçeniz varsa mobil uygulamalara yönlenmeyi tercih edebilirsiniz. Fakat böyle bir bütçeniz ve kitleniz yoksa ilk önceliğiniz mobile uyumlu site olacaktır. Mobil site tasarımları hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin