Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

22 Eylül 2016
Sinan Oypan

Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı.

Tabii ki bu artışla beraber hangi alana yatırım yapılması gerektiği de kafaları karıştıran bir soru olmaya başladı. E-ticaret firmaları mobil uygulamalara mı yoksa mobil sitelere mi yatırım yapacakları konusunda kararsız kalmaya başladılar. Geçtiğimiz yıllar içinde birçok firma kendi uygulamasını çıkartarak, kullanıcılara her an ulaşabilmeyi hedefledi; ancak hızlı tüketim ürünleri üzerine yoğunlaşmayan firmalar için mobil uygulamalar çok da yararlı olmadı.

Mobil site ve mobil uygulama kullanımı arasında ciddi farklar bulunmaktadır ve halen bu alanlara yatırım yapmadıysanız ya da bir mobil uygulama yaptırmayı planlıyorsanız, öncelikle bu farklara bakmanızda yarar olacaktır. Mobil uygulamanız beklediğiniz geri dönüşümü sağlamazsa o zaman bu alana yaptığınız yatırımı da çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu iki yöntem arasındaki farkları görebilmek için öncelikle her ikisinin de avantajlı olduğu yanları ele alalım.

Mobile uyumlu sitelerin avantajları

Mobile uyumlu bir internet siteniz olduğu zaman, Google üzerinde arama yapan ya da diğer mecralardaki reklamlar ve paylaşımlar aracılığı ile sitenize yönlenen herkes, rahat bir şekilde internet sitenizi ziyaret edebilir. Siteniz mobile uyumlu olduğu zaman kullanıcı deneyimi konusunda sıkıntılar yaşamazsınız.

Kullanıcı deneyimi mobilde oldukça önemlidir ve mobil siteniz olduğunda, ziyaretçiler PC üzerinde olduğu gibi rahatlıkla sayfalarınızı ve ürünlerinizi inceleyebilirler, aynı zamanda da alışverişlerini kolaylıkla yapabilirler.

Mobile uyumlu siteniz olduğunda ziyaretçilerin hangi marka cihazdan sitenizi ziyaret ettiklerinin de bir önemi olmayacaktır; çünkü farklı ekran çözünürlükleri ve boyutlarına göre siteniz otomatik olarak kendini ayarlayacaktır. Bu sayede sitenizi mobil üzerinden ziyaret eden herkese ulaşma şansınız olacaktır. Bu da mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajıdır.

Mobil uygulamanın avantajları

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi için öncelikle kullanıcıların bu uygulamaları cihazlarına indirmeleri gerekiyor. Bu bir dezavantaj olsa da cihazlara bu uygulama indirildikten sonra da kullanıcıların hayatına daha fazla girme şansı bulabiliyorsunuz.

Mobil uygulama üzerinde, mobil sitenizden daha farklı bir arayüze sahip olabilir ve alışveriş deneyiminizi daha farklı bir şekilde sunabilirsiniz. Tek bir platform üzerinden erişim sağlanacağı için ödeme işlemleri ve ürün incelemeleri konusunda mobil siteden daha iyi bir deneyim sunma imkanınız olacaktı.

Uygulama kullanıcının cihazına yüklendikten sonra uygulama kapalı dahi olsa arka planda çalışmaya devam edebilir. Bu sayede kullanıcının lokasyonuna ya da davranışlarına göre ona özel kampanya ve bildirimler gönderebilirsiniz. Bu sayede pazarlama konusunda yeni bir kaynak elde etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra mobil uygulamaların kullanımı ile beraber, marka ile tüketici arasında bir bağ kurulduğunu da gösterir.

Mobil uygulamaya ne zaman yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulamanızın kullanılabilmesi için öncelikle müşterilerinizin ve diğer kullanıcıların bu uygulamadan haberi olmaları gerekir. Bu sebeple de mobil uygulamanızı tanıtmak için ekstra bir pazarlama çalışması yapmanız gerekecektir.

Aynı zamanda mobil uygulama geliştirmek de ekstra maliyetli bir işlemdir. Hem uygulama hem de pazarlama maliyetleri işin içine girdiği zaman şirket olarak bu maliyetleri karşılayabilecek durumda olmanız gerekiyor. Aksi takdir de zaten bunu yapmanız mümkün olmayacaktır.

Bunlara ek olarak tek başına mobil uygulamanız olması da yeterli olmayacaktır. Belli bir sadık müşteri kitlenizin olması da aslında oldukça önemlidir. Çünkü mobil uygulamalar çoğunlukla markanızı bilen ve size sadık olan kitleler tarafından kullanılmaktadır. Markanızı bilmeyen ve yeni öğrenen kişiler öncelikle sitenizi ziyaret etmek isteyebilirler. Bu durumda da mobil sitenizin daha fazla önemi olacaktır.

Sadık bir müşteri kitlenizin olmaması halinde de bu alana yatırım yapmanız pek doğru olmayacaktır.

Neden mobil uyumlu siteleri tercih etmelisiniz?

Mobil uygulamalar maliyet olarak çok yüksektir ve sadece ürün satışı ile ilgili olan uygulamalar kullanıcılar tarafından devamlı kullanılmayacağı için beklenen geri dönüşümleri sağlamazlar. Bunun haricinde mobil uygulama yazdırmak için farklı platformlara yönelmeniz gerekecek. iOS, Android ve Windows Phone işletim sistemleri için ayrı ayrı uygulamalar yazdırmanız gerekiyor ve bu da maliyetleri çok daha fazla artırıyor.

Bunlara ek olarak kullanıcılar, akıllı telefonlarının hafızasını doldurmamak ya da markalarda devamlı bildirim almamak için de mobil uygulamara yönelmek istemeyebilirler. Burada da devreye mobil siteler giriyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının ilk önceliği mobil sitelere yatırım yapmak olmalı. Çünkü mobil sitenizi bir kere yaptırdığınızda hangi işletim sistemi kullanılırsa kullanılsın, mobil siteniz aynı performansta çalışacaktır ve bu da maliyetlerinizi düşürecektir.

Mobil site yaptırdığınızda, hem sadık müşterileriniz hem de yeni tüketiciler diledikleri zaman diledikleri cihazdan sitenize girerek ürünlerinizi inceleyebilir ve alışveriş yapabilirler.

Mobil uygulamanın en büyük avantajı, sitenizle ilgili bir güncelleme, reklam ya da sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, sitenizi ziyaret eden herkesin rahat bir şekilde sayfalarınıza erişebilmesi oluyor. Mobil uygulamalarda bunu yapamazsınız ve sadece uygulamayı indiren kişilere ulaşabilirsiniz. Bu durumda da birçok yeni tüketiciyi kaybedebilirsiniz.

Eğer büyük ve sadık bir müşteri kitlesine sahipseniz ve elinizde mobil uygulama maliyetlerini karşılayabilecek bir bütçeniz varsa mobil uygulamalara yönlenmeyi tercih edebilirsiniz. Fakat böyle bir bütçeniz ve kitleniz yoksa ilk önceliğiniz mobile uyumlu site olacaktır. Mobil site tasarımları hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan