Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

22 Eylül 2016
Sinan Oypan

Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı.

Tabii ki bu artışla beraber hangi alana yatırım yapılması gerektiği de kafaları karıştıran bir soru olmaya başladı. E-ticaret firmaları mobil uygulamalara mı yoksa mobil sitelere mi yatırım yapacakları konusunda kararsız kalmaya başladılar. Geçtiğimiz yıllar içinde birçok firma kendi uygulamasını çıkartarak, kullanıcılara her an ulaşabilmeyi hedefledi; ancak hızlı tüketim ürünleri üzerine yoğunlaşmayan firmalar için mobil uygulamalar çok da yararlı olmadı.

Mobil site ve mobil uygulama kullanımı arasında ciddi farklar bulunmaktadır ve halen bu alanlara yatırım yapmadıysanız ya da bir mobil uygulama yaptırmayı planlıyorsanız, öncelikle bu farklara bakmanızda yarar olacaktır. Mobil uygulamanız beklediğiniz geri dönüşümü sağlamazsa o zaman bu alana yaptığınız yatırımı da çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu iki yöntem arasındaki farkları görebilmek için öncelikle her ikisinin de avantajlı olduğu yanları ele alalım.

Mobile uyumlu sitelerin avantajları

Mobile uyumlu bir internet siteniz olduğu zaman, Google üzerinde arama yapan ya da diğer mecralardaki reklamlar ve paylaşımlar aracılığı ile sitenize yönlenen herkes, rahat bir şekilde internet sitenizi ziyaret edebilir. Siteniz mobile uyumlu olduğu zaman kullanıcı deneyimi konusunda sıkıntılar yaşamazsınız.

Kullanıcı deneyimi mobilde oldukça önemlidir ve mobil siteniz olduğunda, ziyaretçiler PC üzerinde olduğu gibi rahatlıkla sayfalarınızı ve ürünlerinizi inceleyebilirler, aynı zamanda da alışverişlerini kolaylıkla yapabilirler.

Mobile uyumlu siteniz olduğunda ziyaretçilerin hangi marka cihazdan sitenizi ziyaret ettiklerinin de bir önemi olmayacaktır; çünkü farklı ekran çözünürlükleri ve boyutlarına göre siteniz otomatik olarak kendini ayarlayacaktır. Bu sayede sitenizi mobil üzerinden ziyaret eden herkese ulaşma şansınız olacaktır. Bu da mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajıdır.

Mobil uygulamanın avantajları

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi için öncelikle kullanıcıların bu uygulamaları cihazlarına indirmeleri gerekiyor. Bu bir dezavantaj olsa da cihazlara bu uygulama indirildikten sonra da kullanıcıların hayatına daha fazla girme şansı bulabiliyorsunuz.

Mobil uygulama üzerinde, mobil sitenizden daha farklı bir arayüze sahip olabilir ve alışveriş deneyiminizi daha farklı bir şekilde sunabilirsiniz. Tek bir platform üzerinden erişim sağlanacağı için ödeme işlemleri ve ürün incelemeleri konusunda mobil siteden daha iyi bir deneyim sunma imkanınız olacaktı.

Uygulama kullanıcının cihazına yüklendikten sonra uygulama kapalı dahi olsa arka planda çalışmaya devam edebilir. Bu sayede kullanıcının lokasyonuna ya da davranışlarına göre ona özel kampanya ve bildirimler gönderebilirsiniz. Bu sayede pazarlama konusunda yeni bir kaynak elde etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra mobil uygulamaların kullanımı ile beraber, marka ile tüketici arasında bir bağ kurulduğunu da gösterir.

Mobil uygulamaya ne zaman yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulamanızın kullanılabilmesi için öncelikle müşterilerinizin ve diğer kullanıcıların bu uygulamadan haberi olmaları gerekir. Bu sebeple de mobil uygulamanızı tanıtmak için ekstra bir pazarlama çalışması yapmanız gerekecektir.

Aynı zamanda mobil uygulama geliştirmek de ekstra maliyetli bir işlemdir. Hem uygulama hem de pazarlama maliyetleri işin içine girdiği zaman şirket olarak bu maliyetleri karşılayabilecek durumda olmanız gerekiyor. Aksi takdir de zaten bunu yapmanız mümkün olmayacaktır.

Bunlara ek olarak tek başına mobil uygulamanız olması da yeterli olmayacaktır. Belli bir sadık müşteri kitlenizin olması da aslında oldukça önemlidir. Çünkü mobil uygulamalar çoğunlukla markanızı bilen ve size sadık olan kitleler tarafından kullanılmaktadır. Markanızı bilmeyen ve yeni öğrenen kişiler öncelikle sitenizi ziyaret etmek isteyebilirler. Bu durumda da mobil sitenizin daha fazla önemi olacaktır.

Sadık bir müşteri kitlenizin olmaması halinde de bu alana yatırım yapmanız pek doğru olmayacaktır.

Neden mobil uyumlu siteleri tercih etmelisiniz?

Mobil uygulamalar maliyet olarak çok yüksektir ve sadece ürün satışı ile ilgili olan uygulamalar kullanıcılar tarafından devamlı kullanılmayacağı için beklenen geri dönüşümleri sağlamazlar. Bunun haricinde mobil uygulama yazdırmak için farklı platformlara yönelmeniz gerekecek. iOS, Android ve Windows Phone işletim sistemleri için ayrı ayrı uygulamalar yazdırmanız gerekiyor ve bu da maliyetleri çok daha fazla artırıyor.

Bunlara ek olarak kullanıcılar, akıllı telefonlarının hafızasını doldurmamak ya da markalarda devamlı bildirim almamak için de mobil uygulamara yönelmek istemeyebilirler. Burada da devreye mobil siteler giriyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının ilk önceliği mobil sitelere yatırım yapmak olmalı. Çünkü mobil sitenizi bir kere yaptırdığınızda hangi işletim sistemi kullanılırsa kullanılsın, mobil siteniz aynı performansta çalışacaktır ve bu da maliyetlerinizi düşürecektir.

Mobil site yaptırdığınızda, hem sadık müşterileriniz hem de yeni tüketiciler diledikleri zaman diledikleri cihazdan sitenize girerek ürünlerinizi inceleyebilir ve alışveriş yapabilirler.

Mobil uygulamanın en büyük avantajı, sitenizle ilgili bir güncelleme, reklam ya da sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, sitenizi ziyaret eden herkesin rahat bir şekilde sayfalarınıza erişebilmesi oluyor. Mobil uygulamalarda bunu yapamazsınız ve sadece uygulamayı indiren kişilere ulaşabilirsiniz. Bu durumda da birçok yeni tüketiciyi kaybedebilirsiniz.

Eğer büyük ve sadık bir müşteri kitlesine sahipseniz ve elinizde mobil uygulama maliyetlerini karşılayabilecek bir bütçeniz varsa mobil uygulamalara yönlenmeyi tercih edebilirsiniz. Fakat böyle bir bütçeniz ve kitleniz yoksa ilk önceliğiniz mobile uyumlu site olacaktır. Mobil site tasarımları hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan