Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı.

Tabii ki bu artışla beraber hangi alana yatırım yapılması gerektiği de kafaları karıştıran bir soru olmaya başladı. E-ticaret firmaları mobil uygulamalara mı yoksa mobil sitelere mi yatırım yapacakları konusunda kararsız kalmaya başladılar. Geçtiğimiz yıllar içinde birçok firma kendi uygulamasını çıkartarak, kullanıcılara her an ulaşabilmeyi hedefledi; ancak hızlı tüketim ürünleri üzerine yoğunlaşmayan firmalar için mobil uygulamalar çok da yararlı olmadı.

Mobil site ve mobil uygulama kullanımı arasında ciddi farklar bulunmaktadır ve halen bu alanlara yatırım yapmadıysanız ya da bir mobil uygulama yaptırmayı planlıyorsanız, öncelikle bu farklara bakmanızda yarar olacaktır. Mobil uygulamanız beklediğiniz geri dönüşümü sağlamazsa o zaman bu alana yaptığınız yatırımı da çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu iki yöntem arasındaki farkları görebilmek için öncelikle her ikisinin de avantajlı olduğu yanları ele alalım.

Mobile uyumlu sitelerin avantajları

Mobile uyumlu bir internet siteniz olduğu zaman, Google üzerinde arama yapan ya da diğer mecralardaki reklamlar ve paylaşımlar aracılığı ile sitenize yönlenen herkes, rahat bir şekilde internet sitenizi ziyaret edebilir. Siteniz mobile uyumlu olduğu zaman kullanıcı deneyimi konusunda sıkıntılar yaşamazsınız.

Kullanıcı deneyimi mobilde oldukça önemlidir ve mobil siteniz olduğunda, ziyaretçiler PC üzerinde olduğu gibi rahatlıkla sayfalarınızı ve ürünlerinizi inceleyebilirler, aynı zamanda da alışverişlerini kolaylıkla yapabilirler.

Mobile uyumlu siteniz olduğunda ziyaretçilerin hangi marka cihazdan sitenizi ziyaret ettiklerinin de bir önemi olmayacaktır; çünkü farklı ekran çözünürlükleri ve boyutlarına göre siteniz otomatik olarak kendini ayarlayacaktır. Bu sayede sitenizi mobil üzerinden ziyaret eden herkese ulaşma şansınız olacaktır. Bu da mobile uyumlu sitelerin en büyük avantajıdır.

Mobil uygulamanın avantajları

Mobil uygulamaların kullanılabilmesi için öncelikle kullanıcıların bu uygulamaları cihazlarına indirmeleri gerekiyor. Bu bir dezavantaj olsa da cihazlara bu uygulama indirildikten sonra da kullanıcıların hayatına daha fazla girme şansı bulabiliyorsunuz.

Mobil uygulama üzerinde, mobil sitenizden daha farklı bir arayüze sahip olabilir ve alışveriş deneyiminizi daha farklı bir şekilde sunabilirsiniz. Tek bir platform üzerinden erişim sağlanacağı için ödeme işlemleri ve ürün incelemeleri konusunda mobil siteden daha iyi bir deneyim sunma imkanınız olacaktı.

Uygulama kullanıcının cihazına yüklendikten sonra uygulama kapalı dahi olsa arka planda çalışmaya devam edebilir. Bu sayede kullanıcının lokasyonuna ya da davranışlarına göre ona özel kampanya ve bildirimler gönderebilirsiniz. Bu sayede pazarlama konusunda yeni bir kaynak elde etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra mobil uygulamaların kullanımı ile beraber, marka ile tüketici arasında bir bağ kurulduğunu da gösterir.

Mobil uygulamaya ne zaman yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulamanızın kullanılabilmesi için öncelikle müşterilerinizin ve diğer kullanıcıların bu uygulamadan haberi olmaları gerekir. Bu sebeple de mobil uygulamanızı tanıtmak için ekstra bir pazarlama çalışması yapmanız gerekecektir.

Aynı zamanda mobil uygulama geliştirmek de ekstra maliyetli bir işlemdir. Hem uygulama hem de pazarlama maliyetleri işin içine girdiği zaman şirket olarak bu maliyetleri karşılayabilecek durumda olmanız gerekiyor. Aksi takdir de zaten bunu yapmanız mümkün olmayacaktır.

Bunlara ek olarak tek başına mobil uygulamanız olması da yeterli olmayacaktır. Belli bir sadık müşteri kitlenizin olması da aslında oldukça önemlidir. Çünkü mobil uygulamalar çoğunlukla markanızı bilen ve size sadık olan kitleler tarafından kullanılmaktadır. Markanızı bilmeyen ve yeni öğrenen kişiler öncelikle sitenizi ziyaret etmek isteyebilirler. Bu durumda da mobil sitenizin daha fazla önemi olacaktır.

Sadık bir müşteri kitlenizin olmaması halinde de bu alana yatırım yapmanız pek doğru olmayacaktır.

Neden mobil uyumlu siteleri tercih etmelisiniz?

Mobil uygulamalar maliyet olarak çok yüksektir ve sadece ürün satışı ile ilgili olan uygulamalar kullanıcılar tarafından devamlı kullanılmayacağı için beklenen geri dönüşümleri sağlamazlar. Bunun haricinde mobil uygulama yazdırmak için farklı platformlara yönelmeniz gerekecek. iOS, Android ve Windows Phone işletim sistemleri için ayrı ayrı uygulamalar yazdırmanız gerekiyor ve bu da maliyetleri çok daha fazla artırıyor.

Bunlara ek olarak kullanıcılar, akıllı telefonlarının hafızasını doldurmamak ya da markalarda devamlı bildirim almamak için de mobil uygulamara yönelmek istemeyebilirler. Burada da devreye mobil siteler giriyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmalarının ilk önceliği mobil sitelere yatırım yapmak olmalı. Çünkü mobil sitenizi bir kere yaptırdığınızda hangi işletim sistemi kullanılırsa kullanılsın, mobil siteniz aynı performansta çalışacaktır ve bu da maliyetlerinizi düşürecektir.

Mobil site yaptırdığınızda, hem sadık müşterileriniz hem de yeni tüketiciler diledikleri zaman diledikleri cihazdan sitenize girerek ürünlerinizi inceleyebilir ve alışveriş yapabilirler.

Mobil uygulamanın en büyük avantajı, sitenizle ilgili bir güncelleme, reklam ya da sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, sitenizi ziyaret eden herkesin rahat bir şekilde sayfalarınıza erişebilmesi oluyor. Mobil uygulamalarda bunu yapamazsınız ve sadece uygulamayı indiren kişilere ulaşabilirsiniz. Bu durumda da birçok yeni tüketiciyi kaybedebilirsiniz.

Eğer büyük ve sadık bir müşteri kitlesine sahipseniz ve elinizde mobil uygulama maliyetlerini karşılayabilecek bir bütçeniz varsa mobil uygulamalara yönlenmeyi tercih edebilirsiniz. Fakat böyle bir bütçeniz ve kitleniz yoksa ilk önceliğiniz mobile uyumlu site olacaktır. Mobil site tasarımları hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin hâlihazırda göstermekte olduğu yükseliş, pek çok girişimcinin e-ihracat alanına da ilgi duymaya başlamasına neden olmuştur. Zira bu iş modelinin döviz geliri elde etmek ve buna bağlı olarak şirketlerin büyümesi için...
1 Mart 2022
Markethinkers
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın