Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

23 Kasım 2020
Sinan Oypan

Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında belirtelim. Yazının devamında bu konuya biraz daha detaylı değineceğzi.

İnternet kullanımının mobil cihazlara yönlenmesiyle beraber firmalar mobilden kullanıcılara ulaşmaya çalışıyorlar ve mobil uygulama da bu noktada öne çıkıyor. Web site tasarımlarında olduğu gibi mobil app tasarımlarında da dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Ama önce uygulama yaptırıp yaptırmamanız gerektiği konusuna değinelim.

Mobil uygulama yaptırmalı mısınız?

Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun değildir. Prestij için birçok firma ihtiyacı olmasa da mobil uygulama yaptırabiliyor; ancak bunların maliyetleri, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detaylar; mobil uygulama beklenen oranda kullanılmadığında firmalara yük olmaya başlıyor.

Öncelikli olarak bu uygulamanın kullanıcı tarafından cihazına indirilmesi gerektiği için bu kullanıcı için ek bir sorumluluk olmakta. Uygulamanın kapsamına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için de caydırıcı bir durum olabilmekte. Aynı zamanda uygulamanın indirilmesini sağlamak için de tanıtımlar yapmanız gerektiği için bir de bu çalışmalara pazarlama stratejileri geliştirerek, belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri mobil uygulama mı, mobil site mi kullanmalı?

Uygulamalar, düzenli kullanımlar için daha uygundur. Tüketicilerin günlük ya da en fazla haftalık olarak ziyaret edecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz bulunuyorsa mobil uygulama burada mantıklı bir seçenek olacaktır. Ancak sattığınız ürünler hızlı tüketim ürünleri değilse ve kullanıcıları sürekli olarak uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz bulunmuyorsa bu noktada mobil uyumlu web sitesi sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Mobil uyumlu web siteler hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Eğer iş modeliniz uygunsa ve mobil uygulama yaptırmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konulara da yazının devamında değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Rakiplerinizin mobil uygulaması bulunuyor mu?

Uygulama yaptırmadan önce rakip analizi de yapmanız gerekir. Yukarıda da dediğimiz gibi iş, prestij olayı mı yoksa gerçekten rekabetten sıyrılabilmek mi? Rekabetten sıyrılmak ise rakip firmaların uygulamalarını inceleyerek onların iyi ve eksik yanlarını görerek, kendi uygulamanız üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Bu süreçte uygulamanın App Store’lar üzerindeki indirme sayılarını ve yorumlarını da inceleyerek, kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Uygulamanız bir sorunu çözecek mi?

Uygulamanızın bir sorunu da çözmesi bir hayli önemli. Özellikle sürekli sitenizden alışveriş yapan ve hızlı tüketim ürünlerine ilgi duyanlar için mobil uygulama geliştirmek faydalı olabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünler için öneriler sunmak, eski sepetlerin kaydını tutarak, aynı siparişin oluşturulmasını sağlamak gibi ek hizmetler kullanıcıların sorunlarını çözecektir. Bu gibi durumlarda mobil uygulama, müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirir.

İlgili rehber: Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Uygulama tasarımları yaparken kullanıcı deneyiminin de üzerinde durmanız önemli. Kullanıcıların düzenli olarak yararlanacakları bir uygulama olabilmesi için, kullanımı kolay, ödeme sisteminin doğru çalışması ve navigasyonun kolay olması gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcılara kötü deneyimler sunan uygulamaların kullanım ömrü az olmakta ve kullanıcılar rahat kullanamadıkları bu uygulamaları da telefonlarından kaldırmaktadırlar. Bu nedenle de tasarımlarınızı yaparken kullanıcı deneyimi kriterlerini yerine getirmeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Farklı işletim sistemlerini unutmayın

Dünya genelinde en yaygın kullanılan iki ana işletim sistemi bulunmakta; Android ve iOS. Mobil uygulama yazılımları herbir işletim sistemi için farklı bir şekilde yazılması gerekiyor ve her uygulamanın onaylanma süreci de farklı bir şekilde işlemekte. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve tüm kitlelere hitap edebilemek için uygulama yazımı sırasında her iki işletim sistemi için de yazılımınızın olması gerekiyor. Bu da maliyetlerini ekstra artırabilir.

Başlangıçta hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da kullanım oranlarına göre diğer işletim sistemine yönelik bir uygulama da geliştirebilirsiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirlemek için de Google Analytics üzerinde e-ticaret sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını analiz edebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hangi işletim sistemlerini daha fazla kullandığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan