fbpx

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında belirtelim. Yazının devamında bu konuya biraz daha detaylı değineceğzi.

İnternet kullanımının mobil cihazlara yönlenmesiyle beraber firmalar mobilden kullanıcılara ulaşmaya çalışıyorlar ve mobil uygulama da bu noktada öne çıkıyor. Web site tasarımlarında olduğu gibi mobil app tasarımlarında da dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Ama önce uygulama yaptırıp yaptırmamanız gerektiği konusuna değinelim.

Mobil uygulama yaptırmalı mısınız?

Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun değildir. Prestij için birçok firma ihtiyacı olmasa da mobil uygulama yaptırabiliyor; ancak bunların maliyetleri, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detaylar; mobil uygulama beklenen oranda kullanılmadığında firmalara yük olmaya başlıyor.

Öncelikli olarak bu uygulamanın kullanıcı tarafından cihazına indirilmesi gerektiği için bu kullanıcı için ek bir sorumluluk olmakta. Uygulamanın kapsamına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için de caydırıcı bir durum olabilmekte. Aynı zamanda uygulamanın indirilmesini sağlamak için de tanıtımlar yapmanız gerektiği için bir de bu çalışmalara pazarlama stratejileri geliştirerek, belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri mobil uygulama mı, mobil site mi kullanmalı?

Uygulamalar, düzenli kullanımlar için daha uygundur. Tüketicilerin günlük ya da en fazla haftalık olarak ziyaret edecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz bulunuyorsa mobil uygulama burada mantıklı bir seçenek olacaktır. Ancak sattığınız ürünler hızlı tüketim ürünleri değilse ve kullanıcıları sürekli olarak uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz bulunmuyorsa bu noktada mobil uyumlu web sitesi sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Mobil uyumlu web siteler hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Eğer iş modeliniz uygunsa ve mobil uygulama yaptırmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konulara da yazının devamında değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Rakiplerinizin mobil uygulaması bulunuyor mu?

Uygulama yaptırmadan önce rakip analizi de yapmanız gerekir. Yukarıda da dediğimiz gibi iş, prestij olayı mı yoksa gerçekten rekabetten sıyrılabilmek mi? Rekabetten sıyrılmak ise rakip firmaların uygulamalarını inceleyerek onların iyi ve eksik yanlarını görerek, kendi uygulamanız üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Bu süreçte uygulamanın App Store’lar üzerindeki indirme sayılarını ve yorumlarını da inceleyerek, kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Uygulamanız bir sorunu çözecek mi?

Uygulamanızın bir sorunu da çözmesi bir hayli önemli. Özellikle sürekli sitenizden alışveriş yapan ve hızlı tüketim ürünlerine ilgi duyanlar için mobil uygulama geliştirmek faydalı olabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünler için öneriler sunmak, eski sepetlerin kaydını tutarak, aynı siparişin oluşturulmasını sağlamak gibi ek hizmetler kullanıcıların sorunlarını çözecektir. Bu gibi durumlarda mobil uygulama, müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirir.

İlgili rehber: Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Uygulama tasarımları yaparken kullanıcı deneyiminin de üzerinde durmanız önemli. Kullanıcıların düzenli olarak yararlanacakları bir uygulama olabilmesi için, kullanımı kolay, ödeme sisteminin doğru çalışması ve navigasyonun kolay olması gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcılara kötü deneyimler sunan uygulamaların kullanım ömrü az olmakta ve kullanıcılar rahat kullanamadıkları bu uygulamaları da telefonlarından kaldırmaktadırlar. Bu nedenle de tasarımlarınızı yaparken kullanıcı deneyimi kriterlerini yerine getirmeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Farklı işletim sistemlerini unutmayın

Dünya genelinde en yaygın kullanılan iki ana işletim sistemi bulunmakta; Android ve iOS. Mobil uygulama yazılımları herbir işletim sistemi için farklı bir şekilde yazılması gerekiyor ve her uygulamanın onaylanma süreci de farklı bir şekilde işlemekte. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve tüm kitlelere hitap edebilemek için uygulama yazımı sırasında her iki işletim sistemi için de yazılımınızın olması gerekiyor. Bu da maliyetlerini ekstra artırabilir.

Başlangıçta hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da kullanım oranlarına göre diğer işletim sistemine yönelik bir uygulama da geliştirebilirsiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirlemek için de Google Analytics üzerinde e-ticaret sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını analiz edebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hangi işletim sistemlerini daha fazla kullandığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan