Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında belirtelim. Yazının devamında bu konuya biraz daha detaylı değineceğzi.

İnternet kullanımının mobil cihazlara yönlenmesiyle beraber firmalar mobilden kullanıcılara ulaşmaya çalışıyorlar ve mobil uygulama da bu noktada öne çıkıyor. Web site tasarımlarında olduğu gibi mobil app tasarımlarında da dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Ama önce uygulama yaptırıp yaptırmamanız gerektiği konusuna değinelim.

Mobil uygulama yaptırmalı mısınız?

Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun değildir. Prestij için birçok firma ihtiyacı olmasa da mobil uygulama yaptırabiliyor; ancak bunların maliyetleri, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detaylar; mobil uygulama beklenen oranda kullanılmadığında firmalara yük olmaya başlıyor.

Öncelikli olarak bu uygulamanın kullanıcı tarafından cihazına indirilmesi gerektiği için bu kullanıcı için ek bir sorumluluk olmakta. Uygulamanın kapsamına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için de caydırıcı bir durum olabilmekte. Aynı zamanda uygulamanın indirilmesini sağlamak için de tanıtımlar yapmanız gerektiği için bir de bu çalışmalara pazarlama stratejileri geliştirerek, belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri mobil uygulama mı, mobil site mi kullanmalı?

Uygulamalar, düzenli kullanımlar için daha uygundur. Tüketicilerin günlük ya da en fazla haftalık olarak ziyaret edecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz bulunuyorsa mobil uygulama burada mantıklı bir seçenek olacaktır. Ancak sattığınız ürünler hızlı tüketim ürünleri değilse ve kullanıcıları sürekli olarak uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz bulunmuyorsa bu noktada mobil uyumlu web sitesi sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Mobil uyumlu web siteler hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Eğer iş modeliniz uygunsa ve mobil uygulama yaptırmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konulara da yazının devamında değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Rakiplerinizin mobil uygulaması bulunuyor mu?

Uygulama yaptırmadan önce rakip analizi de yapmanız gerekir. Yukarıda da dediğimiz gibi iş, prestij olayı mı yoksa gerçekten rekabetten sıyrılabilmek mi? Rekabetten sıyrılmak ise rakip firmaların uygulamalarını inceleyerek onların iyi ve eksik yanlarını görerek, kendi uygulamanız üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Bu süreçte uygulamanın App Store’lar üzerindeki indirme sayılarını ve yorumlarını da inceleyerek, kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Uygulamanız bir sorunu çözecek mi?

Uygulamanızın bir sorunu da çözmesi bir hayli önemli. Özellikle sürekli sitenizden alışveriş yapan ve hızlı tüketim ürünlerine ilgi duyanlar için mobil uygulama geliştirmek faydalı olabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünler için öneriler sunmak, eski sepetlerin kaydını tutarak, aynı siparişin oluşturulmasını sağlamak gibi ek hizmetler kullanıcıların sorunlarını çözecektir. Bu gibi durumlarda mobil uygulama, müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirir.

İlgili rehber: Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Uygulama tasarımları yaparken kullanıcı deneyiminin de üzerinde durmanız önemli. Kullanıcıların düzenli olarak yararlanacakları bir uygulama olabilmesi için, kullanımı kolay, ödeme sisteminin doğru çalışması ve navigasyonun kolay olması gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcılara kötü deneyimler sunan uygulamaların kullanım ömrü az olmakta ve kullanıcılar rahat kullanamadıkları bu uygulamaları da telefonlarından kaldırmaktadırlar. Bu nedenle de tasarımlarınızı yaparken kullanıcı deneyimi kriterlerini yerine getirmeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Farklı işletim sistemlerini unutmayın

Dünya genelinde en yaygın kullanılan iki ana işletim sistemi bulunmakta; Android ve iOS. Mobil uygulama yazılımları herbir işletim sistemi için farklı bir şekilde yazılması gerekiyor ve her uygulamanın onaylanma süreci de farklı bir şekilde işlemekte. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve tüm kitlelere hitap edebilemek için uygulama yazımı sırasında her iki işletim sistemi için de yazılımınızın olması gerekiyor. Bu da maliyetlerini ekstra artırabilir.

Başlangıçta hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da kullanım oranlarına göre diğer işletim sistemine yönelik bir uygulama da geliştirebilirsiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirlemek için de Google Analytics üzerinde e-ticaret sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını analiz edebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hangi işletim sistemlerini daha fazla kullandığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin