Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında belirtelim. Yazının devamında bu konuya biraz daha detaylı değineceğzi.

İnternet kullanımının mobil cihazlara yönlenmesiyle beraber firmalar mobilden kullanıcılara ulaşmaya çalışıyorlar ve mobil uygulama da bu noktada öne çıkıyor. Web site tasarımlarında olduğu gibi mobil app tasarımlarında da dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Ama önce uygulama yaptırıp yaptırmamanız gerektiği konusuna değinelim.

Mobil uygulama yaptırmalı mısınız?

Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun değildir. Prestij için birçok firma ihtiyacı olmasa da mobil uygulama yaptırabiliyor; ancak bunların maliyetleri, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detaylar; mobil uygulama beklenen oranda kullanılmadığında firmalara yük olmaya başlıyor.

Öncelikli olarak bu uygulamanın kullanıcı tarafından cihazına indirilmesi gerektiği için bu kullanıcı için ek bir sorumluluk olmakta. Uygulamanın kapsamına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için de caydırıcı bir durum olabilmekte. Aynı zamanda uygulamanın indirilmesini sağlamak için de tanıtımlar yapmanız gerektiği için bir de bu çalışmalara pazarlama stratejileri geliştirerek, belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri mobil uygulama mı, mobil site mi kullanmalı?

Uygulamalar, düzenli kullanımlar için daha uygundur. Tüketicilerin günlük ya da en fazla haftalık olarak ziyaret edecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz bulunuyorsa mobil uygulama burada mantıklı bir seçenek olacaktır. Ancak sattığınız ürünler hızlı tüketim ürünleri değilse ve kullanıcıları sürekli olarak uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz bulunmuyorsa bu noktada mobil uyumlu web sitesi sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Mobil uyumlu web siteler hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Eğer iş modeliniz uygunsa ve mobil uygulama yaptırmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konulara da yazının devamında değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Rakiplerinizin mobil uygulaması bulunuyor mu?

Uygulama yaptırmadan önce rakip analizi de yapmanız gerekir. Yukarıda da dediğimiz gibi iş, prestij olayı mı yoksa gerçekten rekabetten sıyrılabilmek mi? Rekabetten sıyrılmak ise rakip firmaların uygulamalarını inceleyerek onların iyi ve eksik yanlarını görerek, kendi uygulamanız üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Bu süreçte uygulamanın App Store’lar üzerindeki indirme sayılarını ve yorumlarını da inceleyerek, kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Uygulamanız bir sorunu çözecek mi?

Uygulamanızın bir sorunu da çözmesi bir hayli önemli. Özellikle sürekli sitenizden alışveriş yapan ve hızlı tüketim ürünlerine ilgi duyanlar için mobil uygulama geliştirmek faydalı olabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünler için öneriler sunmak, eski sepetlerin kaydını tutarak, aynı siparişin oluşturulmasını sağlamak gibi ek hizmetler kullanıcıların sorunlarını çözecektir. Bu gibi durumlarda mobil uygulama, müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirir.

İlgili rehber: Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Uygulama tasarımları yaparken kullanıcı deneyiminin de üzerinde durmanız önemli. Kullanıcıların düzenli olarak yararlanacakları bir uygulama olabilmesi için, kullanımı kolay, ödeme sisteminin doğru çalışması ve navigasyonun kolay olması gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcılara kötü deneyimler sunan uygulamaların kullanım ömrü az olmakta ve kullanıcılar rahat kullanamadıkları bu uygulamaları da telefonlarından kaldırmaktadırlar. Bu nedenle de tasarımlarınızı yaparken kullanıcı deneyimi kriterlerini yerine getirmeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Farklı işletim sistemlerini unutmayın

Dünya genelinde en yaygın kullanılan iki ana işletim sistemi bulunmakta; Android ve iOS. Mobil uygulama yazılımları herbir işletim sistemi için farklı bir şekilde yazılması gerekiyor ve her uygulamanın onaylanma süreci de farklı bir şekilde işlemekte. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve tüm kitlelere hitap edebilemek için uygulama yazımı sırasında her iki işletim sistemi için de yazılımınızın olması gerekiyor. Bu da maliyetlerini ekstra artırabilir.

Başlangıçta hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da kullanım oranlarına göre diğer işletim sistemine yönelik bir uygulama da geliştirebilirsiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirlemek için de Google Analytics üzerinde e-ticaret sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını analiz edebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hangi işletim sistemlerini daha fazla kullandığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan