Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında belirtelim. Yazının devamında bu konuya biraz daha detaylı değineceğzi.

İnternet kullanımının mobil cihazlara yönlenmesiyle beraber firmalar mobilden kullanıcılara ulaşmaya çalışıyorlar ve mobil uygulama da bu noktada öne çıkıyor. Web site tasarımlarında olduğu gibi mobil app tasarımlarında da dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Ama önce uygulama yaptırıp yaptırmamanız gerektiği konusuna değinelim.

Mobil uygulama yaptırmalı mısınız?

Mobil uygulamalar her iş modeli ve e-ticaret sitesi için uygun değildir. Prestij için birçok firma ihtiyacı olmasa da mobil uygulama yaptırabiliyor; ancak bunların maliyetleri, güncelleme ve bakım çalışmaları gibi detaylar; mobil uygulama beklenen oranda kullanılmadığında firmalara yük olmaya başlıyor.

Öncelikli olarak bu uygulamanın kullanıcı tarafından cihazına indirilmesi gerektiği için bu kullanıcı için ek bir sorumluluk olmakta. Uygulamanın kapsamına göre dosya boyutunun yüksek olması, kullanıcılar için de caydırıcı bir durum olabilmekte. Aynı zamanda uygulamanın indirilmesini sağlamak için de tanıtımlar yapmanız gerektiği için bir de bu çalışmalara pazarlama stratejileri geliştirerek, belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteleri mobil uygulama mı, mobil site mi kullanmalı?

Uygulamalar, düzenli kullanımlar için daha uygundur. Tüketicilerin günlük ya da en fazla haftalık olarak ziyaret edecekleri bir e-ticaret sitesi ve iş modeliniz bulunuyorsa mobil uygulama burada mantıklı bir seçenek olacaktır. Ancak sattığınız ürünler hızlı tüketim ürünleri değilse ve kullanıcıları sürekli olarak uygulamaya çekebilecek hizmetleriniz bulunmuyorsa bu noktada mobil uyumlu web sitesi sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Mobil uyumlu web siteler hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Eğer iş modeliniz uygunsa ve mobil uygulama yaptırmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konulara da yazının devamında değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Rakiplerinizin mobil uygulaması bulunuyor mu?

Uygulama yaptırmadan önce rakip analizi de yapmanız gerekir. Yukarıda da dediğimiz gibi iş, prestij olayı mı yoksa gerçekten rekabetten sıyrılabilmek mi? Rekabetten sıyrılmak ise rakip firmaların uygulamalarını inceleyerek onların iyi ve eksik yanlarını görerek, kendi uygulamanız üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Bu süreçte uygulamanın App Store’lar üzerindeki indirme sayılarını ve yorumlarını da inceleyerek, kendi stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Uygulamanız bir sorunu çözecek mi?

Uygulamanızın bir sorunu da çözmesi bir hayli önemli. Özellikle sürekli sitenizden alışveriş yapan ve hızlı tüketim ürünlerine ilgi duyanlar için mobil uygulama geliştirmek faydalı olabilir. Buradaki özelliklerde sık satın alınan ürünler için öneriler sunmak, eski sepetlerin kaydını tutarak, aynı siparişin oluşturulmasını sağlamak gibi ek hizmetler kullanıcıların sorunlarını çözecektir. Bu gibi durumlarda mobil uygulama, müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlarken onların kullanıcı deneyimlerini de iyileştirir.

İlgili rehber: Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Uygulama tasarımları yaparken kullanıcı deneyiminin de üzerinde durmanız önemli. Kullanıcıların düzenli olarak yararlanacakları bir uygulama olabilmesi için, kullanımı kolay, ödeme sisteminin doğru çalışması ve navigasyonun kolay olması gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcılara kötü deneyimler sunan uygulamaların kullanım ömrü az olmakta ve kullanıcılar rahat kullanamadıkları bu uygulamaları da telefonlarından kaldırmaktadırlar. Bu nedenle de tasarımlarınızı yaparken kullanıcı deneyimi kriterlerini yerine getirmeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Farklı işletim sistemlerini unutmayın

Dünya genelinde en yaygın kullanılan iki ana işletim sistemi bulunmakta; Android ve iOS. Mobil uygulama yazılımları herbir işletim sistemi için farklı bir şekilde yazılması gerekiyor ve her uygulamanın onaylanma süreci de farklı bir şekilde işlemekte. Daha geniş kullanıcılara ulaşabilmek ve tüm kitlelere hitap edebilemek için uygulama yazımı sırasında her iki işletim sistemi için de yazılımınızın olması gerekiyor. Bu da maliyetlerini ekstra artırabilir.

Başlangıçta hedef kitlenize göre tek bir işletim sistemi üzerine yoğunlaşabilir ve sonrasında da kullanım oranlarına göre diğer işletim sistemine yönelik bir uygulama da geliştirebilirsiniz. İşletim sistemi odağında hedef kitlenizi belirlemek için de Google Analytics üzerinde e-ticaret sitenize hangi cihazlardan giriş yapıldığını analiz edebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hangi işletim sistemlerini daha fazla kullandığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin