Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar

14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar

Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve dolayısıyla mobil cihazlardan internete girmeleri de şirketlerin mobil tarafa yatırım yapmaya yönlendiriyor.

Söz konusu mobil olduğunda, kullanıcı deneyimi ve dolayısıyla da tasarım bir hayli önemli bir rol almaya başlıyor. Kullanıcı deneyimini artırmak, mobil cihaz üzerinden uygulamaya ya da siteye gelen kişinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacağı gibi, bu kişileri müşteriye dönüştürme konusunda da yardımcı olur.

Ancak mobil uygulama ve site tasarımlarda kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyebilecek bazı hatalar yapılıyor. Bu hatalardan kaçınmak mobil taraftan daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

Uygulama ya da sitenin yavaş yüklenmesi

Mobil tarafta yüklenme hızları daha önemli bir hal almaya başlıyor. Kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriği ulaşmak istedikleri için yavaş yüklenen sayfaları ya da uygulamaları kullanmak istemiyorlar.

Öncelikle iyi bir sunucu hizmeti aldığınızdan emin olmanız gerekiyor. Mobil uygulamanızın ya da internet sitenizin barındığı sunucu site yüklenme hızlarınızı etkileyecektir. Bunun yanı sıra site üzerinde gereksiz öğelere yer vermek, görsel ve diğer dosya boyutlarının yüksek olması ve kodlamaların iyi bir şekilde yapılmamış olması da sayfaların açılma hızlarını etkilemektedir. Bu sebeple de tasarımlarınızda kullandığınız öğelerin dosya boyutlarını minimuma indirmeli, kodlamalarınızı düzenlemeli ve iyi bir hosting hizmeti aldığınızdan emin olmalısınız.

Call to action eksikliği

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri bir eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz. Bu sebeple de göze çarpan ve dikkat çekici call to action ifadeleri kullanmanız gerekir. Tasarımsal sorunlar nedeniyle bu butonların ya da ifadelerin küçük kalması, renk olarak dikkat çekici olmaması gibi durumlar geri dönüşüm almanızı zorlaştırabilir.

Renk seçimlerinde arkaplanla kontrast oluşturan renk paletleri kullanmalı ve call to action bölümlerinizi göze çarpan bir şekilde kullanıcılara sunmalısınız. Ürün fiyatları, sepet butonu ya da diğer eyleme çağrı ifadelerinizin rahatla görülebiliyor ve dikkat çekiyor olması gerekir.

İçeriğin az ya da hiç olması

Mobil tarafta kullanıcılar hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isterler; ancak ürünleri incelerken ürünlerle ilgili bazı bilgiler de almak isterler. Bu durumda da tasarımlarınızda ürün açıklamalarını iyi bir şekilde gösterebileceğiniz bazı alanların olması gerekiyor. Öncelikli olarak ürünle ilgili önemli bilgileri gösterebilir ve detaylı bilgiler için farklı alan yaratabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar detaylı bilgi almak istediklerinde sayfanın alt bölümlerinden bu bilgilere ulaşabilirler.

Ürünle ilgili az bilgi sunmak ya da hiç sunmamak ürünlerinizi tanıtamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizde sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarının farklı cihazlara uyumlu olmaması

Birçok akıllı telefon üreticisi ve her firmanın farklı modelleri bulunuyor. Bu durumda da farklı çözünürlükte ve özellikte olan birçok cihaz ortaya çıktığı için mobil tasarımlarınızda tüm bu cihazlara ulaşabiliyor olmanız gerekiyor. Tek bir cihaz ya da işletim sistemine ulaşmak, birçok kullanıcıyı kaçırmanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarınızı optimize ederken, farklı çözünürlükleri ve farklı ekran boyutlarını destekleyecek şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde görseller tam olarak görünemeyeceği için kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemiş olursunuz.

Navigasyonun zor olması

Mobil cihazlarda site/uygulama içi navigasyonun önemi de bir hayli artıyor. Küçük ekranlarda tek bir sütun üzerinde görüntüleme yapıldığı için, navigasyonu konumlandırmak zor olabiliyor. Ancak bunun için de farklı çözümler bulunuyor.

Site içi navigasyonu kolaylaştırmak için üstten ya da yandan açılan menülerden yararlanabilirsiniz. Bu menülerde ürün kategori sistemini doğru ve basit bir şekilde uygulamanız kullanıcıları rahat bir şekilde ürünler ve sayfalar arasında geçiş yapmasına olanak tanır. Açılan sayfalarda önceki ya da sonraki sayfaya geçiş bölümleri ya da kategorilere dönüş alanları eklemek yine kullanıcı deneyimini artırarak, navigasyonu daha kolay bir hale getirir.

Klavye seçeneklerinin uyumlu olmaması

Mobil siteler üzerinde özellikle ödeme ya da form sayfalarında farklı klavyelerin kullanılması gerekebiliyor. Klavye seçeneklerinizi alanlara göre optimize etmemek kullanıcıların bu bilgileri girerken zorlanmalarına neden olacaktır. Örneğin mail bilgilerinin girildiği alanda, “@“ işaretinin, “.com” gibi kısaltmaların kullanılması kullanıcının daha hızlı bir şekilde bilgilerini girmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında kredi kartı, telefon numarası ve TC kimlik numarası gibi alanlarda klavyenin doğrudan rakamları gösterecek şekilde hazırlanması da işlemleri oldukça kolaylaştırır.

Bu tür küçük düzenlemeler yapmak kullanıcıların mobil site ya da uygulamanız üzerinde daha rahat işlem yapmasını sağlayacağı için geri dönüşüm sürelerinizi de kısaltmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin