Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar

14 Nisan 2017
Sinan Oypan

Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve dolayısıyla mobil cihazlardan internete girmeleri de şirketlerin mobil tarafa yatırım yapmaya yönlendiriyor.

Söz konusu mobil olduğunda, kullanıcı deneyimi ve dolayısıyla da tasarım bir hayli önemli bir rol almaya başlıyor. Kullanıcı deneyimini artırmak, mobil cihaz üzerinden uygulamaya ya da siteye gelen kişinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacağı gibi, bu kişileri müşteriye dönüştürme konusunda da yardımcı olur.

Ancak mobil uygulama ve site tasarımlarda kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyebilecek bazı hatalar yapılıyor. Bu hatalardan kaçınmak mobil taraftan daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

Uygulama ya da sitenin yavaş yüklenmesi

Mobil tarafta yüklenme hızları daha önemli bir hal almaya başlıyor. Kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriği ulaşmak istedikleri için yavaş yüklenen sayfaları ya da uygulamaları kullanmak istemiyorlar.

Öncelikle iyi bir sunucu hizmeti aldığınızdan emin olmanız gerekiyor. Mobil uygulamanızın ya da internet sitenizin barındığı sunucu site yüklenme hızlarınızı etkileyecektir. Bunun yanı sıra site üzerinde gereksiz öğelere yer vermek, görsel ve diğer dosya boyutlarının yüksek olması ve kodlamaların iyi bir şekilde yapılmamış olması da sayfaların açılma hızlarını etkilemektedir. Bu sebeple de tasarımlarınızda kullandığınız öğelerin dosya boyutlarını minimuma indirmeli, kodlamalarınızı düzenlemeli ve iyi bir hosting hizmeti aldığınızdan emin olmalısınız.

Call to action eksikliği

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri bir eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz. Bu sebeple de göze çarpan ve dikkat çekici call to action ifadeleri kullanmanız gerekir. Tasarımsal sorunlar nedeniyle bu butonların ya da ifadelerin küçük kalması, renk olarak dikkat çekici olmaması gibi durumlar geri dönüşüm almanızı zorlaştırabilir.

Renk seçimlerinde arkaplanla kontrast oluşturan renk paletleri kullanmalı ve call to action bölümlerinizi göze çarpan bir şekilde kullanıcılara sunmalısınız. Ürün fiyatları, sepet butonu ya da diğer eyleme çağrı ifadelerinizin rahatla görülebiliyor ve dikkat çekiyor olması gerekir.

İçeriğin az ya da hiç olması

Mobil tarafta kullanıcılar hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isterler; ancak ürünleri incelerken ürünlerle ilgili bazı bilgiler de almak isterler. Bu durumda da tasarımlarınızda ürün açıklamalarını iyi bir şekilde gösterebileceğiniz bazı alanların olması gerekiyor. Öncelikli olarak ürünle ilgili önemli bilgileri gösterebilir ve detaylı bilgiler için farklı alan yaratabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar detaylı bilgi almak istediklerinde sayfanın alt bölümlerinden bu bilgilere ulaşabilirler.

Ürünle ilgili az bilgi sunmak ya da hiç sunmamak ürünlerinizi tanıtamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizde sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarının farklı cihazlara uyumlu olmaması

Birçok akıllı telefon üreticisi ve her firmanın farklı modelleri bulunuyor. Bu durumda da farklı çözünürlükte ve özellikte olan birçok cihaz ortaya çıktığı için mobil tasarımlarınızda tüm bu cihazlara ulaşabiliyor olmanız gerekiyor. Tek bir cihaz ya da işletim sistemine ulaşmak, birçok kullanıcıyı kaçırmanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarınızı optimize ederken, farklı çözünürlükleri ve farklı ekran boyutlarını destekleyecek şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde görseller tam olarak görünemeyeceği için kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemiş olursunuz.

Navigasyonun zor olması

Mobil cihazlarda site/uygulama içi navigasyonun önemi de bir hayli artıyor. Küçük ekranlarda tek bir sütun üzerinde görüntüleme yapıldığı için, navigasyonu konumlandırmak zor olabiliyor. Ancak bunun için de farklı çözümler bulunuyor.

Site içi navigasyonu kolaylaştırmak için üstten ya da yandan açılan menülerden yararlanabilirsiniz. Bu menülerde ürün kategori sistemini doğru ve basit bir şekilde uygulamanız kullanıcıları rahat bir şekilde ürünler ve sayfalar arasında geçiş yapmasına olanak tanır. Açılan sayfalarda önceki ya da sonraki sayfaya geçiş bölümleri ya da kategorilere dönüş alanları eklemek yine kullanıcı deneyimini artırarak, navigasyonu daha kolay bir hale getirir.

Klavye seçeneklerinin uyumlu olmaması

Mobil siteler üzerinde özellikle ödeme ya da form sayfalarında farklı klavyelerin kullanılması gerekebiliyor. Klavye seçeneklerinizi alanlara göre optimize etmemek kullanıcıların bu bilgileri girerken zorlanmalarına neden olacaktır. Örneğin mail bilgilerinin girildiği alanda, “@“ işaretinin, “.com” gibi kısaltmaların kullanılması kullanıcının daha hızlı bir şekilde bilgilerini girmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında kredi kartı, telefon numarası ve TC kimlik numarası gibi alanlarda klavyenin doğrudan rakamları gösterecek şekilde hazırlanması da işlemleri oldukça kolaylaştırır.

Bu tür küçük düzenlemeler yapmak kullanıcıların mobil site ya da uygulamanız üzerinde daha rahat işlem yapmasını sağlayacağı için geri dönüşüm sürelerinizi de kısaltmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi