Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar

14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar

Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve dolayısıyla mobil cihazlardan internete girmeleri de şirketlerin mobil tarafa yatırım yapmaya yönlendiriyor.

Söz konusu mobil olduğunda, kullanıcı deneyimi ve dolayısıyla da tasarım bir hayli önemli bir rol almaya başlıyor. Kullanıcı deneyimini artırmak, mobil cihaz üzerinden uygulamaya ya da siteye gelen kişinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacağı gibi, bu kişileri müşteriye dönüştürme konusunda da yardımcı olur.

Ancak mobil uygulama ve site tasarımlarda kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyebilecek bazı hatalar yapılıyor. Bu hatalardan kaçınmak mobil taraftan daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

Uygulama ya da sitenin yavaş yüklenmesi

Mobil tarafta yüklenme hızları daha önemli bir hal almaya başlıyor. Kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriği ulaşmak istedikleri için yavaş yüklenen sayfaları ya da uygulamaları kullanmak istemiyorlar.

Öncelikle iyi bir sunucu hizmeti aldığınızdan emin olmanız gerekiyor. Mobil uygulamanızın ya da internet sitenizin barındığı sunucu site yüklenme hızlarınızı etkileyecektir. Bunun yanı sıra site üzerinde gereksiz öğelere yer vermek, görsel ve diğer dosya boyutlarının yüksek olması ve kodlamaların iyi bir şekilde yapılmamış olması da sayfaların açılma hızlarını etkilemektedir. Bu sebeple de tasarımlarınızda kullandığınız öğelerin dosya boyutlarını minimuma indirmeli, kodlamalarınızı düzenlemeli ve iyi bir hosting hizmeti aldığınızdan emin olmalısınız.

Call to action eksikliği

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri bir eyleme geçmeye yönlendirmelisiniz. Bu sebeple de göze çarpan ve dikkat çekici call to action ifadeleri kullanmanız gerekir. Tasarımsal sorunlar nedeniyle bu butonların ya da ifadelerin küçük kalması, renk olarak dikkat çekici olmaması gibi durumlar geri dönüşüm almanızı zorlaştırabilir.

Renk seçimlerinde arkaplanla kontrast oluşturan renk paletleri kullanmalı ve call to action bölümlerinizi göze çarpan bir şekilde kullanıcılara sunmalısınız. Ürün fiyatları, sepet butonu ya da diğer eyleme çağrı ifadelerinizin rahatla görülebiliyor ve dikkat çekiyor olması gerekir.

İçeriğin az ya da hiç olması

Mobil tarafta kullanıcılar hızlı bir şekilde ürünlere ulaşmak isterler; ancak ürünleri incelerken ürünlerle ilgili bazı bilgiler de almak isterler. Bu durumda da tasarımlarınızda ürün açıklamalarını iyi bir şekilde gösterebileceğiniz bazı alanların olması gerekiyor. Öncelikli olarak ürünle ilgili önemli bilgileri gösterebilir ve detaylı bilgiler için farklı alan yaratabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar detaylı bilgi almak istediklerinde sayfanın alt bölümlerinden bu bilgilere ulaşabilirler.

Ürünle ilgili az bilgi sunmak ya da hiç sunmamak ürünlerinizi tanıtamamanıza neden olacağı için geri dönüşümlerinizde sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarının farklı cihazlara uyumlu olmaması

Birçok akıllı telefon üreticisi ve her firmanın farklı modelleri bulunuyor. Bu durumda da farklı çözünürlükte ve özellikte olan birçok cihaz ortaya çıktığı için mobil tasarımlarınızda tüm bu cihazlara ulaşabiliyor olmanız gerekiyor. Tek bir cihaz ya da işletim sistemine ulaşmak, birçok kullanıcıyı kaçırmanıza neden olabilir.

Görsel boyutlarınızı optimize ederken, farklı çözünürlükleri ve farklı ekran boyutlarını destekleyecek şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde görseller tam olarak görünemeyeceği için kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemiş olursunuz.

Navigasyonun zor olması

Mobil cihazlarda site/uygulama içi navigasyonun önemi de bir hayli artıyor. Küçük ekranlarda tek bir sütun üzerinde görüntüleme yapıldığı için, navigasyonu konumlandırmak zor olabiliyor. Ancak bunun için de farklı çözümler bulunuyor.

Site içi navigasyonu kolaylaştırmak için üstten ya da yandan açılan menülerden yararlanabilirsiniz. Bu menülerde ürün kategori sistemini doğru ve basit bir şekilde uygulamanız kullanıcıları rahat bir şekilde ürünler ve sayfalar arasında geçiş yapmasına olanak tanır. Açılan sayfalarda önceki ya da sonraki sayfaya geçiş bölümleri ya da kategorilere dönüş alanları eklemek yine kullanıcı deneyimini artırarak, navigasyonu daha kolay bir hale getirir.

Klavye seçeneklerinin uyumlu olmaması

Mobil siteler üzerinde özellikle ödeme ya da form sayfalarında farklı klavyelerin kullanılması gerekebiliyor. Klavye seçeneklerinizi alanlara göre optimize etmemek kullanıcıların bu bilgileri girerken zorlanmalarına neden olacaktır. Örneğin mail bilgilerinin girildiği alanda, “@“ işaretinin, “.com” gibi kısaltmaların kullanılması kullanıcının daha hızlı bir şekilde bilgilerini girmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra ödeme sayfalarında kredi kartı, telefon numarası ve TC kimlik numarası gibi alanlarda klavyenin doğrudan rakamları gösterecek şekilde hazırlanması da işlemleri oldukça kolaylaştırır.

Bu tür küçük düzenlemeler yapmak kullanıcıların mobil site ya da uygulamanız üzerinde daha rahat işlem yapmasını sağlayacağı için geri dönüşüm sürelerinizi de kısaltmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın