Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

16 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler paylaşmıştık.

Yazı serisinin ikinci bölümünde ise yine kullanıcı deneyimini artıracak ipuçlarının yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuları sizlerle paylaşacağız.

Uzun üye girişi formlarından kaçının

Kullanıcıların mobil uygulamanızı daha rahat kullanabilmeleri için üye olmaları gerekebilir. Ancak üyelik işlemlerini yaparken uzun formlardan kaçınmanız gerekecektir. İlk üyelik aşamasında sadece gerekli bilgileri almanız ve kullanıcıyı uygulamanıza abone yapmanız gerekmektedir.

Ad, soyad ve e-posta bilgileri ilk üyelik için oldukça yeterli bilgilerdir. Bunun yanı sıra sosyal giriş özelliği de sunarak, kullanıcıların Facebook, Twitter ya da Google hesaplarıyla giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıların daha hızlı kayıt olmalarını sağlar hem de sizin onlar hakkında daha fazla bilgi almanıza yardımcı olur.

Ödeme süreçlerini kısaltın

Mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak, kullanıcılar için zor olabiliyor. Küçük ekranlar üzerinde birçok bilginin giriliyor olması, onların işini zorlaştırabilir. Buna ek olarak kafa karışıklığı da yaratmamak için ödeme süreçlerinizi basitleştirmeniz gerekiyor.

Mobil bağlantıyı da göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarının sayısını da azaltmalısınız. Mümkünse tek ekran üzerinde kullanıcıların adres ve fatura bilgilerini alarak, kredi kartı bilgilerini girmelerini sağlamalı ve işlemi kısa tutmalısınız. Bu sayede mobil üzerindeki ödeme süreçlerini kolaylaştıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

ecommerce-app-01

Sayfaya uyumlu klavye seçenekleri sunun

Özellikle ödeme ve üyelik sayfalarında, kullanıcıya gösterilen klavyenin de uyumlu olması oldukça önemli. Üyelik sayfasındaki e-posta giriş bölümünde Türkçe karakterleri kapatabilir ve klavyenin ilk ekranına “@“ sembolunu ve “.com” gibi kısaltmaları ekleyebilirsiniz. Bu tür düzenlemeler, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Buna ek olarak ödeme sayfalarında kredi kartı, TC kimlik numarası ve telefon numarası bilgilerinin girildiği alanlarda klavyeniz otomatik olarak rakamlara dönüşmeli. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgilerini girebilirler ve kontrolünü yapabilirler. Sekmeler arasında geçiş yaparken standart klavyenin numaradan harflere dönüşüyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörlerden biri.

Ürün sayfalarında sepete ekle butonunu her zaman görünür kılın

Kullanıcılar ürün sayfalarında gezinirken, ürünü sepete ekle butonunu aramamalılar. Bu buton devamlı olarak onların gözleri önünde olmalı. Bu sebeple de sayfanın alt ya da üst bölümünde sepete ekle butonunu sabitleyerek, sayfa kaysa dahi devamlı görünür kılmalısınız. Böylelikle kullanıcıları satın alma eylemini gerçekleştirmeye biraz daha yöneltmiş olursunuz.

ecommerce-app-03

Gereksiz görselleri kaldırın

Mobil uygulamanız üzerinde gereksiz olabilecek banner ve diğer görselleri kaldırmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinde ürün fotoğraflarına ulaşabilmeliler ve dikkatlerini kaybetmemeliler. Banner türü dikkat dağıtıcı görseller, kullanıcıların farklı sayfalara gitmelerine neden olabileceği için, satın alma kararlarını olumsuz etkiler.

Görsel dosya boyutlarını düşürün

Mobil bağlantıların daha düşük hızda olabileceğini göz önünde bulundurarak, uygulamanız üzerindeki görsel dosya boyutlarının düşük olmasına özen göstermelisiniz. Dosya boyutunun küçük olması, ürün fotoğraflarının daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacaktır. Yavaş yüklenen görseller ve sayfalar, kullanıcıların uygulamayı kapatmasına veya çıkış yapmasına neden olabilir.

Baş parmakla erişilebilecek alanlara dikkat edin

Akıllı telefonların boyutları artmaya başladıkça, parmaklarımızla ulaşabildiğimiz alanlar da sınırlanmaya başlıyor. Bu sebeple de uygulamanızın tasarımını yaparken baş parmağın erişebileceği alanları iyi hesaplamanız ve önemli detayları (sepete ekle butonu vb.) bu alanlara eklemeye özen göstermelisiniz.

Dünya nüfusunun büyük bir bölümü sağ elini kullanmakta ve bu nedenle de tasarımlar genellikle bu detay göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Aşağıdaki görsel baş parmağın rahatlıkla ulaşabildiği alanları göstermektedir. Yeşil olan bölge iyi, sarı olan bölüm orta, kırmızı olan bölge ise ulaşılması zor alan olarak belirtilmiştir.

ecommerce-app-05

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers