Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

16 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler paylaşmıştık.

Yazı serisinin ikinci bölümünde ise yine kullanıcı deneyimini artıracak ipuçlarının yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuları sizlerle paylaşacağız.

Uzun üye girişi formlarından kaçının

Kullanıcıların mobil uygulamanızı daha rahat kullanabilmeleri için üye olmaları gerekebilir. Ancak üyelik işlemlerini yaparken uzun formlardan kaçınmanız gerekecektir. İlk üyelik aşamasında sadece gerekli bilgileri almanız ve kullanıcıyı uygulamanıza abone yapmanız gerekmektedir.

Ad, soyad ve e-posta bilgileri ilk üyelik için oldukça yeterli bilgilerdir. Bunun yanı sıra sosyal giriş özelliği de sunarak, kullanıcıların Facebook, Twitter ya da Google hesaplarıyla giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıların daha hızlı kayıt olmalarını sağlar hem de sizin onlar hakkında daha fazla bilgi almanıza yardımcı olur.

Ödeme süreçlerini kısaltın

Mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak, kullanıcılar için zor olabiliyor. Küçük ekranlar üzerinde birçok bilginin giriliyor olması, onların işini zorlaştırabilir. Buna ek olarak kafa karışıklığı da yaratmamak için ödeme süreçlerinizi basitleştirmeniz gerekiyor.

Mobil bağlantıyı da göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarının sayısını da azaltmalısınız. Mümkünse tek ekran üzerinde kullanıcıların adres ve fatura bilgilerini alarak, kredi kartı bilgilerini girmelerini sağlamalı ve işlemi kısa tutmalısınız. Bu sayede mobil üzerindeki ödeme süreçlerini kolaylaştıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

ecommerce-app-01

Sayfaya uyumlu klavye seçenekleri sunun

Özellikle ödeme ve üyelik sayfalarında, kullanıcıya gösterilen klavyenin de uyumlu olması oldukça önemli. Üyelik sayfasındaki e-posta giriş bölümünde Türkçe karakterleri kapatabilir ve klavyenin ilk ekranına “@“ sembolunu ve “.com” gibi kısaltmaları ekleyebilirsiniz. Bu tür düzenlemeler, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Buna ek olarak ödeme sayfalarında kredi kartı, TC kimlik numarası ve telefon numarası bilgilerinin girildiği alanlarda klavyeniz otomatik olarak rakamlara dönüşmeli. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgilerini girebilirler ve kontrolünü yapabilirler. Sekmeler arasında geçiş yaparken standart klavyenin numaradan harflere dönüşüyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörlerden biri.

Ürün sayfalarında sepete ekle butonunu her zaman görünür kılın

Kullanıcılar ürün sayfalarında gezinirken, ürünü sepete ekle butonunu aramamalılar. Bu buton devamlı olarak onların gözleri önünde olmalı. Bu sebeple de sayfanın alt ya da üst bölümünde sepete ekle butonunu sabitleyerek, sayfa kaysa dahi devamlı görünür kılmalısınız. Böylelikle kullanıcıları satın alma eylemini gerçekleştirmeye biraz daha yöneltmiş olursunuz.

ecommerce-app-03

Gereksiz görselleri kaldırın

Mobil uygulamanız üzerinde gereksiz olabilecek banner ve diğer görselleri kaldırmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinde ürün fotoğraflarına ulaşabilmeliler ve dikkatlerini kaybetmemeliler. Banner türü dikkat dağıtıcı görseller, kullanıcıların farklı sayfalara gitmelerine neden olabileceği için, satın alma kararlarını olumsuz etkiler.

Görsel dosya boyutlarını düşürün

Mobil bağlantıların daha düşük hızda olabileceğini göz önünde bulundurarak, uygulamanız üzerindeki görsel dosya boyutlarının düşük olmasına özen göstermelisiniz. Dosya boyutunun küçük olması, ürün fotoğraflarının daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacaktır. Yavaş yüklenen görseller ve sayfalar, kullanıcıların uygulamayı kapatmasına veya çıkış yapmasına neden olabilir.

Baş parmakla erişilebilecek alanlara dikkat edin

Akıllı telefonların boyutları artmaya başladıkça, parmaklarımızla ulaşabildiğimiz alanlar da sınırlanmaya başlıyor. Bu sebeple de uygulamanızın tasarımını yaparken baş parmağın erişebileceği alanları iyi hesaplamanız ve önemli detayları (sepete ekle butonu vb.) bu alanlara eklemeye özen göstermelisiniz.

Dünya nüfusunun büyük bir bölümü sağ elini kullanmakta ve bu nedenle de tasarımlar genellikle bu detay göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Aşağıdaki görsel baş parmağın rahatlıkla ulaşabildiği alanları göstermektedir. Yeşil olan bölge iyi, sarı olan bölüm orta, kırmızı olan bölge ise ulaşılması zor alan olarak belirtilmiştir.

ecommerce-app-05

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin