Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

16 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler paylaşmıştık. Yazı serisinin ikinci bölümünde ise yine kullanıcı deneyimini artıracak ipuçlarının yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuları sizlerle paylaşacağız.

Uzun üye girişi formlarından kaçının

Kullanıcıların mobil uygulamanızı daha rahat kullanabilmeleri için üye olmaları gerekebilir. Ancak üyelik işlemlerini yaparken uzun formlardan kaçınmanız gerekecektir. İlk üyelik aşamasında sadece gerekli bilgileri almanız ve kullanıcıyı uygulamanıza abone yapmanız gerekmektedir. Ad, soyad ve e-posta bilgileri ilk üyelik için oldukça yeterli bilgilerdir. Bunun yanı sıra sosyal giriş özelliği de sunarak, kullanıcıların Facebook, Twitter ya da Google hesaplarıyla giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıların daha hızlı kayıt olmalarını sağlar hem de sizin onlar hakkında daha fazla bilgi almanıza yardımcı olur.

Ödeme süreçlerini kısaltın

Mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak, kullanıcılar için zor olabiliyor. Küçük ekranlar üzerinde birçok bilginin giriliyor olması, onların işini zorlaştırabilir. Buna ek olarak kafa karışıklığı da yaratmamak için ödeme süreçlerinizi basitleştirmeniz gerekiyor. Mobil bağlantıyı da göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarının sayısını da azaltmalısınız. Mümkünse tek ekran üzerinde kullanıcıların adres ve fatura bilgilerini alarak, kredi kartı bilgilerini girmelerini sağlamalı ve işlemi kısa tutmalısınız. Bu sayede mobil üzerindeki ödeme süreçlerini kolaylaştıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz. ecommerce-app-01

Sayfaya uyumlu klavye seçenekleri sunun

Özellikle ödeme ve üyelik sayfalarında, kullanıcıya gösterilen klavyenin de uyumlu olması oldukça önemli. Üyelik sayfasındaki e-posta giriş bölümünde Türkçe karakterleri kapatabilir ve klavyenin ilk ekranına “@“ sembolunu ve “.com” gibi kısaltmaları ekleyebilirsiniz. Bu tür düzenlemeler, kullanıcı deneyimini artıracaktır. Buna ek olarak ödeme sayfalarında kredi kartı, TC kimlik numarası ve telefon numarası bilgilerinin girildiği alanlarda klavyeniz otomatik olarak rakamlara dönüşmeli. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgilerini girebilirler ve kontrolünü yapabilirler. Sekmeler arasında geçiş yaparken standart klavyenin numaradan harflere dönüşüyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörlerden biri.

Ürün sayfalarında sepete ekle butonunu her zaman görünür kılın

Kullanıcılar ürün sayfalarında gezinirken, ürünü sepete ekle butonunu aramamalılar. Bu buton devamlı olarak onların gözleri önünde olmalı. Bu sebeple de sayfanın alt ya da üst bölümünde sepete ekle butonunu sabitleyerek, sayfa kaysa dahi devamlı görünür kılmalısınız. Böylelikle kullanıcıları satın alma eylemini gerçekleştirmeye biraz daha yöneltmiş olursunuz. ecommerce-app-03

Gereksiz görselleri kaldırın

Mobil uygulamanız üzerinde gereksiz olabilecek banner ve diğer görselleri kaldırmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinde ürün fotoğraflarına ulaşabilmeliler ve dikkatlerini kaybetmemeliler. Banner türü dikkat dağıtıcı görseller, kullanıcıların farklı sayfalara gitmelerine neden olabileceği için, satın alma kararlarını olumsuz etkiler.

Görsel dosya boyutlarını düşürün

Mobil bağlantıların daha düşük hızda olabileceğini göz önünde bulundurarak, uygulamanız üzerindeki görsel dosya boyutlarının düşük olmasına özen göstermelisiniz. Dosya boyutunun küçük olması, ürün fotoğraflarının daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacaktır. Yavaş yüklenen görseller ve sayfalar, kullanıcıların uygulamayı kapatmasına veya çıkış yapmasına neden olabilir.

Baş parmakla erişilebilecek alanlara dikkat edin

Akıllı telefonların boyutları artmaya başladıkça, parmaklarımızla ulaşabildiğimiz alanlar da sınırlanmaya başlıyor. Bu sebeple de uygulamanızın tasarımını yaparken baş parmağın erişebileceği alanları iyi hesaplamanız ve önemli detayları (sepete ekle butonu vb.) bu alanlara eklemeye özen göstermelisiniz. Dünya nüfusunun büyük bir bölümü sağ elini kullanmakta ve bu nedenle de tasarımlar genellikle bu detay göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Aşağıdaki görsel baş parmağın rahatlıkla ulaşabildiği alanları göstermektedir. Yeşil olan bölge iyi, sarı olan bölüm orta, kırmızı olan bölge ise ulaşılması zor alan olarak belirtilmiştir. ecommerce-app-05
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Markethinkers
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın