Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

16 Mart 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler paylaşmıştık.

Yazı serisinin ikinci bölümünde ise yine kullanıcı deneyimini artıracak ipuçlarının yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuları sizlerle paylaşacağız.

Uzun üye girişi formlarından kaçının

Kullanıcıların mobil uygulamanızı daha rahat kullanabilmeleri için üye olmaları gerekebilir. Ancak üyelik işlemlerini yaparken uzun formlardan kaçınmanız gerekecektir. İlk üyelik aşamasında sadece gerekli bilgileri almanız ve kullanıcıyı uygulamanıza abone yapmanız gerekmektedir.

Ad, soyad ve e-posta bilgileri ilk üyelik için oldukça yeterli bilgilerdir. Bunun yanı sıra sosyal giriş özelliği de sunarak, kullanıcıların Facebook, Twitter ya da Google hesaplarıyla giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıların daha hızlı kayıt olmalarını sağlar hem de sizin onlar hakkında daha fazla bilgi almanıza yardımcı olur.

Ödeme süreçlerini kısaltın

Mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak, kullanıcılar için zor olabiliyor. Küçük ekranlar üzerinde birçok bilginin giriliyor olması, onların işini zorlaştırabilir. Buna ek olarak kafa karışıklığı da yaratmamak için ödeme süreçlerinizi basitleştirmeniz gerekiyor.

Mobil bağlantıyı da göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarının sayısını da azaltmalısınız. Mümkünse tek ekran üzerinde kullanıcıların adres ve fatura bilgilerini alarak, kredi kartı bilgilerini girmelerini sağlamalı ve işlemi kısa tutmalısınız. Bu sayede mobil üzerindeki ödeme süreçlerini kolaylaştıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

ecommerce-app-01

Sayfaya uyumlu klavye seçenekleri sunun

Özellikle ödeme ve üyelik sayfalarında, kullanıcıya gösterilen klavyenin de uyumlu olması oldukça önemli. Üyelik sayfasındaki e-posta giriş bölümünde Türkçe karakterleri kapatabilir ve klavyenin ilk ekranına “@“ sembolunu ve “.com” gibi kısaltmaları ekleyebilirsiniz. Bu tür düzenlemeler, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Buna ek olarak ödeme sayfalarında kredi kartı, TC kimlik numarası ve telefon numarası bilgilerinin girildiği alanlarda klavyeniz otomatik olarak rakamlara dönüşmeli. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgilerini girebilirler ve kontrolünü yapabilirler. Sekmeler arasında geçiş yaparken standart klavyenin numaradan harflere dönüşüyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörlerden biri.

Ürün sayfalarında sepete ekle butonunu her zaman görünür kılın

Kullanıcılar ürün sayfalarında gezinirken, ürünü sepete ekle butonunu aramamalılar. Bu buton devamlı olarak onların gözleri önünde olmalı. Bu sebeple de sayfanın alt ya da üst bölümünde sepete ekle butonunu sabitleyerek, sayfa kaysa dahi devamlı görünür kılmalısınız. Böylelikle kullanıcıları satın alma eylemini gerçekleştirmeye biraz daha yöneltmiş olursunuz.

ecommerce-app-03

Gereksiz görselleri kaldırın

Mobil uygulamanız üzerinde gereksiz olabilecek banner ve diğer görselleri kaldırmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinde ürün fotoğraflarına ulaşabilmeliler ve dikkatlerini kaybetmemeliler. Banner türü dikkat dağıtıcı görseller, kullanıcıların farklı sayfalara gitmelerine neden olabileceği için, satın alma kararlarını olumsuz etkiler.

Görsel dosya boyutlarını düşürün

Mobil bağlantıların daha düşük hızda olabileceğini göz önünde bulundurarak, uygulamanız üzerindeki görsel dosya boyutlarının düşük olmasına özen göstermelisiniz. Dosya boyutunun küçük olması, ürün fotoğraflarının daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacaktır. Yavaş yüklenen görseller ve sayfalar, kullanıcıların uygulamayı kapatmasına veya çıkış yapmasına neden olabilir.

Baş parmakla erişilebilecek alanlara dikkat edin

Akıllı telefonların boyutları artmaya başladıkça, parmaklarımızla ulaşabildiğimiz alanlar da sınırlanmaya başlıyor. Bu sebeple de uygulamanızın tasarımını yaparken baş parmağın erişebileceği alanları iyi hesaplamanız ve önemli detayları (sepete ekle butonu vb.) bu alanlara eklemeye özen göstermelisiniz.

Dünya nüfusunun büyük bir bölümü sağ elini kullanmakta ve bu nedenle de tasarımlar genellikle bu detay göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Aşağıdaki görsel baş parmağın rahatlıkla ulaşabildiği alanları göstermektedir. Yeşil olan bölge iyi, sarı olan bölüm orta, kırmızı olan bölge ise ulaşılması zor alan olarak belirtilmiştir.

ecommerce-app-05

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan