fbpx

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

16 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm

Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler paylaşmıştık.

Yazı serisinin ikinci bölümünde ise yine kullanıcı deneyimini artıracak ipuçlarının yanı sıra ödeme sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuları sizlerle paylaşacağız.

Uzun üye girişi formlarından kaçının

Kullanıcıların mobil uygulamanızı daha rahat kullanabilmeleri için üye olmaları gerekebilir. Ancak üyelik işlemlerini yaparken uzun formlardan kaçınmanız gerekecektir. İlk üyelik aşamasında sadece gerekli bilgileri almanız ve kullanıcıyı uygulamanıza abone yapmanız gerekmektedir.

Ad, soyad ve e-posta bilgileri ilk üyelik için oldukça yeterli bilgilerdir. Bunun yanı sıra sosyal giriş özelliği de sunarak, kullanıcıların Facebook, Twitter ya da Google hesaplarıyla giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıların daha hızlı kayıt olmalarını sağlar hem de sizin onlar hakkında daha fazla bilgi almanıza yardımcı olur.

Ödeme süreçlerini kısaltın

Mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak, kullanıcılar için zor olabiliyor. Küçük ekranlar üzerinde birçok bilginin giriliyor olması, onların işini zorlaştırabilir. Buna ek olarak kafa karışıklığı da yaratmamak için ödeme süreçlerinizi basitleştirmeniz gerekiyor.

Mobil bağlantıyı da göz önünde bulundurarak, ödeme sayfalarının sayısını da azaltmalısınız. Mümkünse tek ekran üzerinde kullanıcıların adres ve fatura bilgilerini alarak, kredi kartı bilgilerini girmelerini sağlamalı ve işlemi kısa tutmalısınız. Bu sayede mobil üzerindeki ödeme süreçlerini kolaylaştıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

ecommerce-app-01

Sayfaya uyumlu klavye seçenekleri sunun

Özellikle ödeme ve üyelik sayfalarında, kullanıcıya gösterilen klavyenin de uyumlu olması oldukça önemli. Üyelik sayfasındaki e-posta giriş bölümünde Türkçe karakterleri kapatabilir ve klavyenin ilk ekranına “@“ sembolunu ve “.com” gibi kısaltmaları ekleyebilirsiniz. Bu tür düzenlemeler, kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Buna ek olarak ödeme sayfalarında kredi kartı, TC kimlik numarası ve telefon numarası bilgilerinin girildiği alanlarda klavyeniz otomatik olarak rakamlara dönüşmeli. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgilerini girebilirler ve kontrolünü yapabilirler. Sekmeler arasında geçiş yaparken standart klavyenin numaradan harflere dönüşüyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörlerden biri.

Ürün sayfalarında sepete ekle butonunu her zaman görünür kılın

Kullanıcılar ürün sayfalarında gezinirken, ürünü sepete ekle butonunu aramamalılar. Bu buton devamlı olarak onların gözleri önünde olmalı. Bu sebeple de sayfanın alt ya da üst bölümünde sepete ekle butonunu sabitleyerek, sayfa kaysa dahi devamlı görünür kılmalısınız. Böylelikle kullanıcıları satın alma eylemini gerçekleştirmeye biraz daha yöneltmiş olursunuz.

ecommerce-app-03

Gereksiz görselleri kaldırın

Mobil uygulamanız üzerinde gereksiz olabilecek banner ve diğer görselleri kaldırmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar mobil uygulama üzerinde ürün fotoğraflarına ulaşabilmeliler ve dikkatlerini kaybetmemeliler. Banner türü dikkat dağıtıcı görseller, kullanıcıların farklı sayfalara gitmelerine neden olabileceği için, satın alma kararlarını olumsuz etkiler.

Görsel dosya boyutlarını düşürün

Mobil bağlantıların daha düşük hızda olabileceğini göz önünde bulundurarak, uygulamanız üzerindeki görsel dosya boyutlarının düşük olmasına özen göstermelisiniz. Dosya boyutunun küçük olması, ürün fotoğraflarının daha hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlayacaktır. Yavaş yüklenen görseller ve sayfalar, kullanıcıların uygulamayı kapatmasına veya çıkış yapmasına neden olabilir.

Baş parmakla erişilebilecek alanlara dikkat edin

Akıllı telefonların boyutları artmaya başladıkça, parmaklarımızla ulaşabildiğimiz alanlar da sınırlanmaya başlıyor. Bu sebeple de uygulamanızın tasarımını yaparken baş parmağın erişebileceği alanları iyi hesaplamanız ve önemli detayları (sepete ekle butonu vb.) bu alanlara eklemeye özen göstermelisiniz.

Dünya nüfusunun büyük bir bölümü sağ elini kullanmakta ve bu nedenle de tasarımlar genellikle bu detay göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Aşağıdaki görsel baş parmağın rahatlıkla ulaşabildiği alanları göstermektedir. Yeşil olan bölge iyi, sarı olan bölüm orta, kırmızı olan bölge ise ulaşılması zor alan olarak belirtilmiştir.

ecommerce-app-05

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan