fbpx

Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

16 Şubat 2017
Sinan Oypan

Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri kullanımının artması olarak değerlendiriliyor.

Tüketiciler iş haricinde, bilgisayar kullanmak yerine internet üzerinde akıllı telefonlarıyla vakit geçiriyorlar. Durum böyle olduğu için de tüketiciler internet sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ediyorlar ve bu da mobil ticaretin kapısını aralıyor.

Tabii ki mobil ticaretten yararlanmak için yapmanız ve kaçınmanız gerekenler bulunuyor. Bu detaylara önem vermek, mobil taraftaki geri dönüşümlerinizi artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Mobil ticarette kaçınmanız gerekenler

Ödeme işlemlerinizi karışık yapmak

Mobil cihazlar üzerinde ödeme işlemlerinin kolay olması gerekmektedir. Masaüstü ya da diz üstü cihazlardan farklı olarak küçük bir ekran üzerinde tüm detayları kontrol etmek gerekiyor. Durum böyle olduğunda da karışık ödeme süreçleri, mobil kullanıcıların ödeme deneyimini zorlaştırabiliyor.

Kullanıcılar birkaç adımda bu işlemi tamamlayabilmeli ve hatta tek sayfa üzerinde gerekli bilgileri girerek, ödeme işlemlerini tamamlayabilmeliler.

Gereksiz görsel ve öğelere yer vermek

Mobil cihazlarda site tek bir alanda görüneceği için, gereksiz görseller, reklam bannerları ve diğer öğeler karışıklığa neden olabilir. Bu sebeple de mobil sitenizde öne çıkan öğeleriniz doğrudan kullanıcılarla ilgili olmalı. Mobil sitenizde öncelikle ürünleriniz ve kampanyalarınızla ilgili öğelere yer vermeniz kullanıcı deneyimini de artırmanıza yardımcı olur.

Görsel boyutlarını tek boyutta kullanmak

Mobil cihazların ekran büyüklükleri ve çözünürlükleri de değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de standart bir görsel boyutu kullanmak, mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Görsellerin uyumsuz olması ve mobil ekranların tümünde çalışmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu durumun önüne geçmek için, mobil siteniz üzerindeki kodların, tüm cihazlara göre değişebilir olması ve her bir cihazda görsellerin düzgün görüntülenmesini sağlaması gerekir.

Pop-up reklam kullanmak

Pop-up reklamlar, bilgisayarlarda iyi bir performans ve geri dönüşüm sağlayabilir; ancak bu reklamlar mobil cihazlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Pop-up reklamların kodlamasından kaynaklanabilecek hatalar nedeniyle, mobil cihazlarda bu reklamların kapatılmasında sorunlar yaşanabilir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, kullanıcıları sitenizden kaçırabilir.

Mobil ticarette yapmanız gerekenler

Mobile uyumlu bir site kurun

Mobil ticaretteki geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, sitenizin mobil uyumluluğunun olması oldukça önemli. Mobil tasarımınızın olmaması, sitenizin mobil cihalar üzerindeki kullanıcı deneyimini düşürür. Sayfalarınız olması gibi görünmeyecektir ve kullanımı bir hayli zor olacaktır bu sebeple de kullanıcılar sitenizi terk edebilirler.

Siteniz mobile uyumlu değilse İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirebilirsiniz.

Sade bir tasarım kullanın

Mobil cihazların ekranları küçük olduğu için site üzerindeki öğeler bu cihazlarda yan yana gösterilememektedir. Bu nedenle de karışık tasarımlar, mobil cihazlar düzgün görüntülenmeyebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, mobil site tasarımınızda daha sade bir yapı kullanarak, dönüşüm odaklı bir tasarıma yönelmelisiniz. Kafa karıştıracak ve dikkat dağıtacak öğelere mobil tasarımda yer vermemelisiniz.

Sayfa yüklenme hızınızı artırın

Kullanıcılar her zaman WiFi üzerinden internete bağlanmayabilirler ve bu nedenle de 3G bağlantısına ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da siteniz üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması gerekiyor ki siteniz daha hızlı açılsın. Sitenizin yüklenme süresinin uzun olması, hem daha fazla veri tüketilmesi gerektiğini gösterir hem de kullanıcıların bekleme süresini uzatır.

Mobil cihazlardan siteleri ziyaret eden kullanıcıların, bir sayfanın yüklenmesini 3 ile 5 saniye beklediği belirtiliyor. Bu süre zarfında sayfalar açılmadığı takdirde kullancılar siteyi terk ediyorlar.

Bu sebeple de mobil siteniz üzerindeki öğelerin ve görsellerin dosya boyutlarını mobile göre optimize etmeniz ve sitenizin açılma hızını artırmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan