
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri kullanımının artması olarak değerlendiriliyor.
Tüketiciler iş haricinde, bilgisayar kullanmak yerine internet üzerinde akıllı telefonlarıyla vakit geçiriyorlar. Durum böyle olduğu için de tüketiciler internet sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ediyorlar ve bu da mobil ticaretin kapısını aralıyor.
Tabii ki mobil ticaretten yararlanmak için yapmanız ve kaçınmanız gerekenler bulunuyor. Bu detaylara önem vermek, mobil taraftaki geri dönüşümlerinizi artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.
Mobil ticarette kaçınmanız gerekenler
Ödeme işlemlerinizi karışık yapmak
Mobil cihazlar üzerinde ödeme işlemlerinin kolay olması gerekmektedir. Masaüstü ya da diz üstü cihazlardan farklı olarak küçük bir ekran üzerinde tüm detayları kontrol etmek gerekiyor. Durum böyle olduğunda da karışık ödeme süreçleri, mobil kullanıcıların ödeme deneyimini zorlaştırabiliyor.
Kullanıcılar birkaç adımda bu işlemi tamamlayabilmeli ve hatta tek sayfa üzerinde gerekli bilgileri girerek, ödeme işlemlerini tamamlayabilmeliler.
Gereksiz görsel ve öğelere yer vermek
Mobil cihazlarda site tek bir alanda görüneceği için, gereksiz görseller, reklam bannerları ve diğer öğeler karışıklığa neden olabilir. Bu sebeple de mobil sitenizde öne çıkan öğeleriniz doğrudan kullanıcılarla ilgili olmalı. Mobil sitenizde öncelikle ürünleriniz ve kampanyalarınızla ilgili öğelere yer vermeniz kullanıcı deneyimini de artırmanıza yardımcı olur.
Görsel boyutlarını tek boyutta kullanmak
Mobil cihazların ekran büyüklükleri ve çözünürlükleri de değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de standart bir görsel boyutu kullanmak, mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Görsellerin uyumsuz olması ve mobil ekranların tümünde çalışmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu durumun önüne geçmek için, mobil siteniz üzerindeki kodların, tüm cihazlara göre değişebilir olması ve her bir cihazda görsellerin düzgün görüntülenmesini sağlaması gerekir.
Pop-up reklam kullanmak
Pop-up reklamlar, bilgisayarlarda iyi bir performans ve geri dönüşüm sağlayabilir; ancak bu reklamlar mobil cihazlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Pop-up reklamların kodlamasından kaynaklanabilecek hatalar nedeniyle, mobil cihazlarda bu reklamların kapatılmasında sorunlar yaşanabilir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, kullanıcıları sitenizden kaçırabilir.
Mobil ticarette yapmanız gerekenler
Mobile uyumlu bir site kurun
Mobil ticaretteki geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, sitenizin mobil uyumluluğunun olması oldukça önemli. Mobil tasarımınızın olmaması, sitenizin mobil cihalar üzerindeki kullanıcı deneyimini düşürür. Sayfalarınız olması gibi görünmeyecektir ve kullanımı bir hayli zor olacaktır bu sebeple de kullanıcılar sitenizi terk edebilirler.
Siteniz mobile uyumlu değilse İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirebilirsiniz.
Sade bir tasarım kullanın
Mobil cihazların ekranları küçük olduğu için site üzerindeki öğeler bu cihazlarda yan yana gösterilememektedir. Bu nedenle de karışık tasarımlar, mobil cihazlar düzgün görüntülenmeyebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, mobil site tasarımınızda daha sade bir yapı kullanarak, dönüşüm odaklı bir tasarıma yönelmelisiniz. Kafa karıştıracak ve dikkat dağıtacak öğelere mobil tasarımda yer vermemelisiniz.
Sayfa yüklenme hızınızı artırın
Kullanıcılar her zaman WiFi üzerinden internete bağlanmayabilirler ve bu nedenle de 3G bağlantısına ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da siteniz üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması gerekiyor ki siteniz daha hızlı açılsın. Sitenizin yüklenme süresinin uzun olması, hem daha fazla veri tüketilmesi gerektiğini gösterir hem de kullanıcıların bekleme süresini uzatır.
Mobil cihazlardan siteleri ziyaret eden kullanıcıların, bir sayfanın yüklenmesini 3 ile 5 saniye beklediği belirtiliyor. Bu süre zarfında sayfalar açılmadığı takdirde kullancılar siteyi terk ediyorlar.
Bu sebeple de mobil siteniz üzerindeki öğelerin ve görsellerin dosya boyutlarını mobile göre optimize etmeniz ve sitenizin açılma hızını artırmanız gerekmektedir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler