Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

16 Şubat 2017
Sinan Oypan

Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri kullanımının artması olarak değerlendiriliyor.

Tüketiciler iş haricinde, bilgisayar kullanmak yerine internet üzerinde akıllı telefonlarıyla vakit geçiriyorlar. Durum böyle olduğu için de tüketiciler internet sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ediyorlar ve bu da mobil ticaretin kapısını aralıyor.

Tabii ki mobil ticaretten yararlanmak için yapmanız ve kaçınmanız gerekenler bulunuyor. Bu detaylara önem vermek, mobil taraftaki geri dönüşümlerinizi artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Mobil ticarette kaçınmanız gerekenler

Ödeme işlemlerinizi karışık yapmak

Mobil cihazlar üzerinde ödeme işlemlerinin kolay olması gerekmektedir. Masaüstü ya da diz üstü cihazlardan farklı olarak küçük bir ekran üzerinde tüm detayları kontrol etmek gerekiyor. Durum böyle olduğunda da karışık ödeme süreçleri, mobil kullanıcıların ödeme deneyimini zorlaştırabiliyor.

Kullanıcılar birkaç adımda bu işlemi tamamlayabilmeli ve hatta tek sayfa üzerinde gerekli bilgileri girerek, ödeme işlemlerini tamamlayabilmeliler.

Gereksiz görsel ve öğelere yer vermek

Mobil cihazlarda site tek bir alanda görüneceği için, gereksiz görseller, reklam bannerları ve diğer öğeler karışıklığa neden olabilir. Bu sebeple de mobil sitenizde öne çıkan öğeleriniz doğrudan kullanıcılarla ilgili olmalı. Mobil sitenizde öncelikle ürünleriniz ve kampanyalarınızla ilgili öğelere yer vermeniz kullanıcı deneyimini de artırmanıza yardımcı olur.

Görsel boyutlarını tek boyutta kullanmak

Mobil cihazların ekran büyüklükleri ve çözünürlükleri de değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de standart bir görsel boyutu kullanmak, mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Görsellerin uyumsuz olması ve mobil ekranların tümünde çalışmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu durumun önüne geçmek için, mobil siteniz üzerindeki kodların, tüm cihazlara göre değişebilir olması ve her bir cihazda görsellerin düzgün görüntülenmesini sağlaması gerekir.

Pop-up reklam kullanmak

Pop-up reklamlar, bilgisayarlarda iyi bir performans ve geri dönüşüm sağlayabilir; ancak bu reklamlar mobil cihazlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Pop-up reklamların kodlamasından kaynaklanabilecek hatalar nedeniyle, mobil cihazlarda bu reklamların kapatılmasında sorunlar yaşanabilir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, kullanıcıları sitenizden kaçırabilir.

Mobil ticarette yapmanız gerekenler

Mobile uyumlu bir site kurun

Mobil ticaretteki geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, sitenizin mobil uyumluluğunun olması oldukça önemli. Mobil tasarımınızın olmaması, sitenizin mobil cihalar üzerindeki kullanıcı deneyimini düşürür. Sayfalarınız olması gibi görünmeyecektir ve kullanımı bir hayli zor olacaktır bu sebeple de kullanıcılar sitenizi terk edebilirler.

Siteniz mobile uyumlu değilse İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirebilirsiniz.

Sade bir tasarım kullanın

Mobil cihazların ekranları küçük olduğu için site üzerindeki öğeler bu cihazlarda yan yana gösterilememektedir. Bu nedenle de karışık tasarımlar, mobil cihazlar düzgün görüntülenmeyebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, mobil site tasarımınızda daha sade bir yapı kullanarak, dönüşüm odaklı bir tasarıma yönelmelisiniz. Kafa karıştıracak ve dikkat dağıtacak öğelere mobil tasarımda yer vermemelisiniz.

Sayfa yüklenme hızınızı artırın

Kullanıcılar her zaman WiFi üzerinden internete bağlanmayabilirler ve bu nedenle de 3G bağlantısına ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da siteniz üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması gerekiyor ki siteniz daha hızlı açılsın. Sitenizin yüklenme süresinin uzun olması, hem daha fazla veri tüketilmesi gerektiğini gösterir hem de kullanıcıların bekleme süresini uzatır.

Mobil cihazlardan siteleri ziyaret eden kullanıcıların, bir sayfanın yüklenmesini 3 ile 5 saniye beklediği belirtiliyor. Bu süre zarfında sayfalar açılmadığı takdirde kullancılar siteyi terk ediyorlar.

Bu sebeple de mobil siteniz üzerindeki öğelerin ve görsellerin dosya boyutlarını mobile göre optimize etmeniz ve sitenizin açılma hızını artırmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan