Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

16 Şubat 2017
Sinan Oypan

Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri kullanımının artması olarak değerlendiriliyor.

Tüketiciler iş haricinde, bilgisayar kullanmak yerine internet üzerinde akıllı telefonlarıyla vakit geçiriyorlar. Durum böyle olduğu için de tüketiciler internet sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ediyorlar ve bu da mobil ticaretin kapısını aralıyor.

Tabii ki mobil ticaretten yararlanmak için yapmanız ve kaçınmanız gerekenler bulunuyor. Bu detaylara önem vermek, mobil taraftaki geri dönüşümlerinizi artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Mobil ticarette kaçınmanız gerekenler

Ödeme işlemlerinizi karışık yapmak

Mobil cihazlar üzerinde ödeme işlemlerinin kolay olması gerekmektedir. Masaüstü ya da diz üstü cihazlardan farklı olarak küçük bir ekran üzerinde tüm detayları kontrol etmek gerekiyor. Durum böyle olduğunda da karışık ödeme süreçleri, mobil kullanıcıların ödeme deneyimini zorlaştırabiliyor.

Kullanıcılar birkaç adımda bu işlemi tamamlayabilmeli ve hatta tek sayfa üzerinde gerekli bilgileri girerek, ödeme işlemlerini tamamlayabilmeliler.

Gereksiz görsel ve öğelere yer vermek

Mobil cihazlarda site tek bir alanda görüneceği için, gereksiz görseller, reklam bannerları ve diğer öğeler karışıklığa neden olabilir. Bu sebeple de mobil sitenizde öne çıkan öğeleriniz doğrudan kullanıcılarla ilgili olmalı. Mobil sitenizde öncelikle ürünleriniz ve kampanyalarınızla ilgili öğelere yer vermeniz kullanıcı deneyimini de artırmanıza yardımcı olur.

Görsel boyutlarını tek boyutta kullanmak

Mobil cihazların ekran büyüklükleri ve çözünürlükleri de değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de standart bir görsel boyutu kullanmak, mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Görsellerin uyumsuz olması ve mobil ekranların tümünde çalışmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu durumun önüne geçmek için, mobil siteniz üzerindeki kodların, tüm cihazlara göre değişebilir olması ve her bir cihazda görsellerin düzgün görüntülenmesini sağlaması gerekir.

Pop-up reklam kullanmak

Pop-up reklamlar, bilgisayarlarda iyi bir performans ve geri dönüşüm sağlayabilir; ancak bu reklamlar mobil cihazlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Pop-up reklamların kodlamasından kaynaklanabilecek hatalar nedeniyle, mobil cihazlarda bu reklamların kapatılmasında sorunlar yaşanabilir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, kullanıcıları sitenizden kaçırabilir.

Mobil ticarette yapmanız gerekenler

Mobile uyumlu bir site kurun

Mobil ticaretteki geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, sitenizin mobil uyumluluğunun olması oldukça önemli. Mobil tasarımınızın olmaması, sitenizin mobil cihalar üzerindeki kullanıcı deneyimini düşürür. Sayfalarınız olması gibi görünmeyecektir ve kullanımı bir hayli zor olacaktır bu sebeple de kullanıcılar sitenizi terk edebilirler.

Siteniz mobile uyumlu değilse İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirebilirsiniz.

Sade bir tasarım kullanın

Mobil cihazların ekranları küçük olduğu için site üzerindeki öğeler bu cihazlarda yan yana gösterilememektedir. Bu nedenle de karışık tasarımlar, mobil cihazlar düzgün görüntülenmeyebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, mobil site tasarımınızda daha sade bir yapı kullanarak, dönüşüm odaklı bir tasarıma yönelmelisiniz. Kafa karıştıracak ve dikkat dağıtacak öğelere mobil tasarımda yer vermemelisiniz.

Sayfa yüklenme hızınızı artırın

Kullanıcılar her zaman WiFi üzerinden internete bağlanmayabilirler ve bu nedenle de 3G bağlantısına ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da siteniz üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması gerekiyor ki siteniz daha hızlı açılsın. Sitenizin yüklenme süresinin uzun olması, hem daha fazla veri tüketilmesi gerektiğini gösterir hem de kullanıcıların bekleme süresini uzatır.

Mobil cihazlardan siteleri ziyaret eden kullanıcıların, bir sayfanın yüklenmesini 3 ile 5 saniye beklediği belirtiliyor. Bu süre zarfında sayfalar açılmadığı takdirde kullancılar siteyi terk ediyorlar.

Bu sebeple de mobil siteniz üzerindeki öğelerin ve görsellerin dosya boyutlarını mobile göre optimize etmeniz ve sitenizin açılma hızını artırmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan