Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri kullanımının artması olarak değerlendiriliyor.

Tüketiciler iş haricinde, bilgisayar kullanmak yerine internet üzerinde akıllı telefonlarıyla vakit geçiriyorlar. Durum böyle olduğu için de tüketiciler internet sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ediyorlar ve bu da mobil ticaretin kapısını aralıyor.

Tabii ki mobil ticaretten yararlanmak için yapmanız ve kaçınmanız gerekenler bulunuyor. Bu detaylara önem vermek, mobil taraftaki geri dönüşümlerinizi artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Mobil ticarette kaçınmanız gerekenler

Ödeme işlemlerinizi karışık yapmak

Mobil cihazlar üzerinde ödeme işlemlerinin kolay olması gerekmektedir. Masaüstü ya da diz üstü cihazlardan farklı olarak küçük bir ekran üzerinde tüm detayları kontrol etmek gerekiyor. Durum böyle olduğunda da karışık ödeme süreçleri, mobil kullanıcıların ödeme deneyimini zorlaştırabiliyor.

Kullanıcılar birkaç adımda bu işlemi tamamlayabilmeli ve hatta tek sayfa üzerinde gerekli bilgileri girerek, ödeme işlemlerini tamamlayabilmeliler.

Gereksiz görsel ve öğelere yer vermek

Mobil cihazlarda site tek bir alanda görüneceği için, gereksiz görseller, reklam bannerları ve diğer öğeler karışıklığa neden olabilir. Bu sebeple de mobil sitenizde öne çıkan öğeleriniz doğrudan kullanıcılarla ilgili olmalı. Mobil sitenizde öncelikle ürünleriniz ve kampanyalarınızla ilgili öğelere yer vermeniz kullanıcı deneyimini de artırmanıza yardımcı olur.

Görsel boyutlarını tek boyutta kullanmak

Mobil cihazların ekran büyüklükleri ve çözünürlükleri de değişiklik gösterebiliyor. Bu sebeple de standart bir görsel boyutu kullanmak, mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Görsellerin uyumsuz olması ve mobil ekranların tümünde çalışmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Bu durumun önüne geçmek için, mobil siteniz üzerindeki kodların, tüm cihazlara göre değişebilir olması ve her bir cihazda görsellerin düzgün görüntülenmesini sağlaması gerekir.

Pop-up reklam kullanmak

Pop-up reklamlar, bilgisayarlarda iyi bir performans ve geri dönüşüm sağlayabilir; ancak bu reklamlar mobil cihazlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Pop-up reklamların kodlamasından kaynaklanabilecek hatalar nedeniyle, mobil cihazlarda bu reklamların kapatılmasında sorunlar yaşanabilir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için, kullanıcıları sitenizden kaçırabilir.

Mobil ticarette yapmanız gerekenler

Mobile uyumlu bir site kurun

Mobil ticaretteki geri dönüşümlerinizi artırabilmek için, sitenizin mobil uyumluluğunun olması oldukça önemli. Mobil tasarımınızın olmaması, sitenizin mobil cihalar üzerindeki kullanıcı deneyimini düşürür. Sayfalarınız olması gibi görünmeyecektir ve kullanımı bir hayli zor olacaktır bu sebeple de kullanıcılar sitenizi terk edebilirler.

Siteniz mobile uyumlu değilse İdeasoft mobil site tasarımlarına göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirebilirsiniz.

Sade bir tasarım kullanın

Mobil cihazların ekranları küçük olduğu için site üzerindeki öğeler bu cihazlarda yan yana gösterilememektedir. Bu nedenle de karışık tasarımlar, mobil cihazlar düzgün görüntülenmeyebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, mobil site tasarımınızda daha sade bir yapı kullanarak, dönüşüm odaklı bir tasarıma yönelmelisiniz. Kafa karıştıracak ve dikkat dağıtacak öğelere mobil tasarımda yer vermemelisiniz.

Sayfa yüklenme hızınızı artırın

Kullanıcılar her zaman WiFi üzerinden internete bağlanmayabilirler ve bu nedenle de 3G bağlantısına ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da siteniz üzerindeki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması gerekiyor ki siteniz daha hızlı açılsın. Sitenizin yüklenme süresinin uzun olması, hem daha fazla veri tüketilmesi gerektiğini gösterir hem de kullanıcıların bekleme süresini uzatır.

Mobil cihazlardan siteleri ziyaret eden kullanıcıların, bir sayfanın yüklenmesini 3 ile 5 saniye beklediği belirtiliyor. Bu süre zarfında sayfalar açılmadığı takdirde kullancılar siteyi terk ediyorlar.

Bu sebeple de mobil siteniz üzerindeki öğelerin ve görsellerin dosya boyutlarını mobile göre optimize etmeniz ve sitenizin açılma hızını artırmanız gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın