fbpx

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu

27 Mart 2019
Sinan Oypan

Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli hayatımızda olması ve hayatı kolaylaştırıyor olması da mobil ticaretin rolünü de önemli derece etkiliyor.

Kullanıcı alışkanlılarının mobil cihazlara kaymasıyla beraber de e-ticaret sitelerinin web sitelerini mobil ticaret optimizasyonu yapmasını gerektiriyor. Çok kanallı ürün araştırması yapanların yanı sıra, sosyal medya pazarlaması ile yönlenen mobil trafiğin artması ve kullanıcıların masaüstü bilgisayar kullanımlarının süre olarak azalması da mobil ticaret optimizasyonu önemli yapıyor.

E-ticaret sitelerinin bu noktada mobil uyumlu bir web sitesi kurmaları, mobil ticaret optimizasyonundaki ilk adım olsa da, bunun haricinde de yapılması gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de mobil ticaret optimizasyonunda özellikle üzerinde durmanız gereken 6 konunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Mobil tasarım trendleri yerine e-ticaret ticaretlerini göz önünde tutun

Mobil site tasarımları söz konusu olduğunda, güncel, sade ve kullanıcı deneyimi odaklı bir tasarım seçmek ilk akla gelen olsa da asıl önemli olan ticaret trendleridir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıkları, bir e-ticaret sitesinde alışveriş yaparken hangi adımları takip ettikleri, kullanıcı deneyimi konusunda ne tür beklentileri olduğu, onların satın alma kararlarını etkileyen öge ve eyleme çağrı ifadeleri gibi konular daha ön planda olmalıdır. Bunun nedeni ise tasarım olarak siteniz çok şık görünebilir; ancak kullanıcıların taleplerini karşılamayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm alamayacağınız gibi beklediğiniz satış rakamlarına da ulaşamayacağınız için, mobil ticaret optimizasyonunu tam yapamamış olacaksınız.

Öncelikle tüketicileri ve onların ihtiyaçlarını anlamak, onların satın alma süreçlerini takip ederek nelere öncelik verdiklerini araştırmak ve sonrasında da bir tasarım yapmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sosyal medya pazarlamayı entegre edin

Sosyal medya pazarlama, günümüzde mobil ticaret ile oldukça entegre olmuş bir halde. Sosyal ağların mobil cihazlardaki kullanım oranının yüksek olması nedeniyle bu mecralarda yaptığınız organik ve ücretli pazarlama çalışmalarında kullanıcıların büyük bir bölümü mobil sitenizi ziyaret edecektir. Mobil cihazlarından sosyal ağları kullanan kişiler bir link ya da reklam paylaşımına tıkladıklarında doğal olarak mobil cihazlarınızdan sitenize ulaşırlar. Bu sebeple de mobil optimizasyonun tam ve eksiksiz bir şekilde olması, alınacak olan geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

Mobil site üzerindeki varış ve ürün sayfalarını iyi optimize etmek, mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, kullanıcıları mobil site üzerinde geri dönüşüme geçirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

Çok kanallı alışveriş sürecini benimseyin

Harvard Business Review’ın yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 7’lik bir bölümü sadece online odaklı alışveriş yapıyorken, yüzde 20’lik bir bölümü fiziki mağazaları tercih ediyor. Geriye kalan yüzde 63’lük bir bölüm ise çok kanallı, yani satın alma işleminden önce birden fazla kanal üzerinden araştırma yaparak bu işlemi gerçekleştiren kullanıcılardan oluşuyor.

Bu noktada da tüketicilerin büyük bir bölümünün, satın alma öncesinde hem mobil hem masaüstü cihazlardan araştırma yaptığını, gerektiğinde fiziki mağazalarda da ürünleri inceledikten sonra alışverişlerini tamamladıklarını göz önünde bulundurabiliriz.

Mobil sitenizde bu kanallardan biri olabileceği için, tüketicilerin mobil sitenizi ziyaret edebileceklerini, ürün araştırmalarını burada yapabileceklerini sonrasında da masaüstü web sitenizi de ziyaret edebileceklerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu nedenle de farklı kanallar üzerinden gelebilecek talepleri karşılayacak bir tasarım ve içeriğinizin olmasını sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobil odaklı kişiselleştirme deneyimi sunun

Mobil üzerinde kullanıcılar internet sitelerinde gezinirken, ilgi ve dikkatleri çok kolay dağılabiliyor. Mobil cihazlardaki bildirimler ya da kullanıcıların kolay sıkılabiliyor olmaları da mobil ticaret çalışmalarını zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de özellikle yönlendirme trafiği ile sitenize gelen kişileri sitede tutabilmek ve birden fazla sayfayı ziyaret etmelerini sağlamak için onlara daha kişisel ürün önerileri sunmanız gerekir.

Bunu yapmak için de reklam yönlendirmesi ile gelen kullanıcıların, bu reklamdaki ürün ya da kampanya ile ilgilili olabilecek benzer ürünleri sunmak doğru bir yaklaşım olabilir. Böylelikle jenerik ürünler yerine, onların ilgi duydukları alanlarda öneriler sunmanız, onların sitede daha fazla vakit geçirmelerini ve daha farklı ürünleri de incelemelerini sağlar.

Mobildeki sayfa yüklenme hızlarını artırın

Mobil ticaret söz konusu olduğunda en önemli konulardan biri de mobil cihazlardaki yüklenme hızlarıdır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi kullanıcılar çok kolay sıkılabildikleri için, mobil üzerinde yavaş açılan web sitelerinin yüklenmelerini beklemek istemeyeceklerdir. Bu nedenle de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

Mobil görünümü düzenlemek ve gereksiz ögeleri kaldırmak, HTML ve CSS kodlarını optimize etmek ve tasarımı genel olarak sadeleştirmek mobil açılma hızını artırmanızı sağlar. Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan