Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu

27 Mart 2019
Sinan Oypan

Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli hayatımızda olması ve hayatı kolaylaştırıyor olması da mobil ticaretin rolünü de önemli derece etkiliyor.

Kullanıcı alışkanlılarının mobil cihazlara kaymasıyla beraber de e-ticaret sitelerinin web sitelerini mobil ticaret optimizasyonu yapmasını gerektiriyor. Çok kanallı ürün araştırması yapanların yanı sıra, sosyal medya pazarlaması ile yönlenen mobil trafiğin artması ve kullanıcıların masaüstü bilgisayar kullanımlarının süre olarak azalması da mobil ticaret optimizasyonu önemli yapıyor.

E-ticaret sitelerinin bu noktada mobil uyumlu bir web sitesi kurmaları, mobil ticaret optimizasyonundaki ilk adım olsa da, bunun haricinde de yapılması gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de mobil ticaret optimizasyonunda özellikle üzerinde durmanız gereken 6 konunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Mobil tasarım trendleri yerine e-ticaret ticaretlerini göz önünde tutun

Mobil site tasarımları söz konusu olduğunda, güncel, sade ve kullanıcı deneyimi odaklı bir tasarım seçmek ilk akla gelen olsa da asıl önemli olan ticaret trendleridir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıkları, bir e-ticaret sitesinde alışveriş yaparken hangi adımları takip ettikleri, kullanıcı deneyimi konusunda ne tür beklentileri olduğu, onların satın alma kararlarını etkileyen öge ve eyleme çağrı ifadeleri gibi konular daha ön planda olmalıdır. Bunun nedeni ise tasarım olarak siteniz çok şık görünebilir; ancak kullanıcıların taleplerini karşılamayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm alamayacağınız gibi beklediğiniz satış rakamlarına da ulaşamayacağınız için, mobil ticaret optimizasyonunu tam yapamamış olacaksınız.

Öncelikle tüketicileri ve onların ihtiyaçlarını anlamak, onların satın alma süreçlerini takip ederek nelere öncelik verdiklerini araştırmak ve sonrasında da bir tasarım yapmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sosyal medya pazarlamayı entegre edin

Sosyal medya pazarlama, günümüzde mobil ticaret ile oldukça entegre olmuş bir halde. Sosyal ağların mobil cihazlardaki kullanım oranının yüksek olması nedeniyle bu mecralarda yaptığınız organik ve ücretli pazarlama çalışmalarında kullanıcıların büyük bir bölümü mobil sitenizi ziyaret edecektir. Mobil cihazlarından sosyal ağları kullanan kişiler bir link ya da reklam paylaşımına tıkladıklarında doğal olarak mobil cihazlarınızdan sitenize ulaşırlar. Bu sebeple de mobil optimizasyonun tam ve eksiksiz bir şekilde olması, alınacak olan geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

Mobil site üzerindeki varış ve ürün sayfalarını iyi optimize etmek, mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, kullanıcıları mobil site üzerinde geri dönüşüme geçirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

Çok kanallı alışveriş sürecini benimseyin

Harvard Business Review’ın yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 7’lik bir bölümü sadece online odaklı alışveriş yapıyorken, yüzde 20’lik bir bölümü fiziki mağazaları tercih ediyor. Geriye kalan yüzde 63’lük bir bölüm ise çok kanallı, yani satın alma işleminden önce birden fazla kanal üzerinden araştırma yaparak bu işlemi gerçekleştiren kullanıcılardan oluşuyor.

Bu noktada da tüketicilerin büyük bir bölümünün, satın alma öncesinde hem mobil hem masaüstü cihazlardan araştırma yaptığını, gerektiğinde fiziki mağazalarda da ürünleri inceledikten sonra alışverişlerini tamamladıklarını göz önünde bulundurabiliriz.

Mobil sitenizde bu kanallardan biri olabileceği için, tüketicilerin mobil sitenizi ziyaret edebileceklerini, ürün araştırmalarını burada yapabileceklerini sonrasında da masaüstü web sitenizi de ziyaret edebileceklerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu nedenle de farklı kanallar üzerinden gelebilecek talepleri karşılayacak bir tasarım ve içeriğinizin olmasını sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobil odaklı kişiselleştirme deneyimi sunun

Mobil üzerinde kullanıcılar internet sitelerinde gezinirken, ilgi ve dikkatleri çok kolay dağılabiliyor. Mobil cihazlardaki bildirimler ya da kullanıcıların kolay sıkılabiliyor olmaları da mobil ticaret çalışmalarını zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de özellikle yönlendirme trafiği ile sitenize gelen kişileri sitede tutabilmek ve birden fazla sayfayı ziyaret etmelerini sağlamak için onlara daha kişisel ürün önerileri sunmanız gerekir.

Bunu yapmak için de reklam yönlendirmesi ile gelen kullanıcıların, bu reklamdaki ürün ya da kampanya ile ilgilili olabilecek benzer ürünleri sunmak doğru bir yaklaşım olabilir. Böylelikle jenerik ürünler yerine, onların ilgi duydukları alanlarda öneriler sunmanız, onların sitede daha fazla vakit geçirmelerini ve daha farklı ürünleri de incelemelerini sağlar.

Mobildeki sayfa yüklenme hızlarını artırın

Mobil ticaret söz konusu olduğunda en önemli konulardan biri de mobil cihazlardaki yüklenme hızlarıdır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi kullanıcılar çok kolay sıkılabildikleri için, mobil üzerinde yavaş açılan web sitelerinin yüklenmelerini beklemek istemeyeceklerdir. Bu nedenle de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

Mobil görünümü düzenlemek ve gereksiz ögeleri kaldırmak, HTML ve CSS kodlarını optimize etmek ve tasarımı genel olarak sadeleştirmek mobil açılma hızını artırmanızı sağlar. Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya