Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu

27 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu

Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli hayatımızda olması ve hayatı kolaylaştırıyor olması da mobil ticaretin rolünü de önemli derece etkiliyor.

Kullanıcı alışkanlılarının mobil cihazlara kaymasıyla beraber de e-ticaret sitelerinin web sitelerini mobil ticaret optimizasyonu yapmasını gerektiriyor. Çok kanallı ürün araştırması yapanların yanı sıra, sosyal medya pazarlaması ile yönlenen mobil trafiğin artması ve kullanıcıların masaüstü bilgisayar kullanımlarının süre olarak azalması da mobil ticaret optimizasyonu önemli yapıyor.

E-ticaret sitelerinin bu noktada mobil uyumlu bir web sitesi kurmaları, mobil ticaret optimizasyonundaki ilk adım olsa da, bunun haricinde de yapılması gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de mobil ticaret optimizasyonunda özellikle üzerinde durmanız gereken 6 konunun üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Mobil tasarım trendleri yerine e-ticaret ticaretlerini göz önünde tutun

Mobil site tasarımları söz konusu olduğunda, güncel, sade ve kullanıcı deneyimi odaklı bir tasarım seçmek ilk akla gelen olsa da asıl önemli olan ticaret trendleridir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıkları, bir e-ticaret sitesinde alışveriş yaparken hangi adımları takip ettikleri, kullanıcı deneyimi konusunda ne tür beklentileri olduğu, onların satın alma kararlarını etkileyen öge ve eyleme çağrı ifadeleri gibi konular daha ön planda olmalıdır. Bunun nedeni ise tasarım olarak siteniz çok şık görünebilir; ancak kullanıcıların taleplerini karşılamayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm alamayacağınız gibi beklediğiniz satış rakamlarına da ulaşamayacağınız için, mobil ticaret optimizasyonunu tam yapamamış olacaksınız.

Öncelikle tüketicileri ve onların ihtiyaçlarını anlamak, onların satın alma süreçlerini takip ederek nelere öncelik verdiklerini araştırmak ve sonrasında da bir tasarım yapmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sosyal medya pazarlamayı entegre edin

Sosyal medya pazarlama, günümüzde mobil ticaret ile oldukça entegre olmuş bir halde. Sosyal ağların mobil cihazlardaki kullanım oranının yüksek olması nedeniyle bu mecralarda yaptığınız organik ve ücretli pazarlama çalışmalarında kullanıcıların büyük bir bölümü mobil sitenizi ziyaret edecektir. Mobil cihazlarından sosyal ağları kullanan kişiler bir link ya da reklam paylaşımına tıkladıklarında doğal olarak mobil cihazlarınızdan sitenize ulaşırlar. Bu sebeple de mobil optimizasyonun tam ve eksiksiz bir şekilde olması, alınacak olan geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.

Mobil site üzerindeki varış ve ürün sayfalarını iyi optimize etmek, mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, kullanıcıları mobil site üzerinde geri dönüşüme geçirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

Çok kanallı alışveriş sürecini benimseyin

Harvard Business Review’ın yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 7’lik bir bölümü sadece online odaklı alışveriş yapıyorken, yüzde 20’lik bir bölümü fiziki mağazaları tercih ediyor. Geriye kalan yüzde 63’lük bir bölüm ise çok kanallı, yani satın alma işleminden önce birden fazla kanal üzerinden araştırma yaparak bu işlemi gerçekleştiren kullanıcılardan oluşuyor.

Bu noktada da tüketicilerin büyük bir bölümünün, satın alma öncesinde hem mobil hem masaüstü cihazlardan araştırma yaptığını, gerektiğinde fiziki mağazalarda da ürünleri inceledikten sonra alışverişlerini tamamladıklarını göz önünde bulundurabiliriz.

Mobil sitenizde bu kanallardan biri olabileceği için, tüketicilerin mobil sitenizi ziyaret edebileceklerini, ürün araştırmalarını burada yapabileceklerini sonrasında da masaüstü web sitenizi de ziyaret edebileceklerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu nedenle de farklı kanallar üzerinden gelebilecek talepleri karşılayacak bir tasarım ve içeriğinizin olmasını sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Mobil odaklı kişiselleştirme deneyimi sunun

Mobil üzerinde kullanıcılar internet sitelerinde gezinirken, ilgi ve dikkatleri çok kolay dağılabiliyor. Mobil cihazlardaki bildirimler ya da kullanıcıların kolay sıkılabiliyor olmaları da mobil ticaret çalışmalarını zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de özellikle yönlendirme trafiği ile sitenize gelen kişileri sitede tutabilmek ve birden fazla sayfayı ziyaret etmelerini sağlamak için onlara daha kişisel ürün önerileri sunmanız gerekir.

Bunu yapmak için de reklam yönlendirmesi ile gelen kullanıcıların, bu reklamdaki ürün ya da kampanya ile ilgilili olabilecek benzer ürünleri sunmak doğru bir yaklaşım olabilir. Böylelikle jenerik ürünler yerine, onların ilgi duydukları alanlarda öneriler sunmanız, onların sitede daha fazla vakit geçirmelerini ve daha farklı ürünleri de incelemelerini sağlar.

Mobildeki sayfa yüklenme hızlarını artırın

Mobil ticaret söz konusu olduğunda en önemli konulardan biri de mobil cihazlardaki yüklenme hızlarıdır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi kullanıcılar çok kolay sıkılabildikleri için, mobil üzerinde yavaş açılan web sitelerinin yüklenmelerini beklemek istemeyeceklerdir. Bu nedenle de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

Mobil görünümü düzenlemek ve gereksiz ögeleri kaldırmak, HTML ve CSS kodlarını optimize etmek ve tasarımı genel olarak sadeleştirmek mobil açılma hızını artırmanızı sağlar. Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın