Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli hayatımızda olması ve hayatı kolaylaştırıyor olması da mobil ticaretin rolünü de önemli derece etkiliyor.
Kullanıcı alışkanlılarının mobil cihazlara kaymasıyla beraber de e-ticaret sitelerinin web sitelerini mobil ticaret optimizasyonu yapmasını gerektiriyor. Çok kanallı ürün araştırması yapanların yanı sıra, sosyal medya pazarlaması ile yönlenen mobil trafiğin artması ve kullanıcıların masaüstü bilgisayar kullanımlarının süre olarak azalması da mobil ticaret optimizasyonu önemli yapıyor.
E-ticaret sitelerinin bu noktada mobil uyumlu bir web sitesi kurmaları, mobil ticaret optimizasyonundaki ilk adım olsa da, bunun haricinde de yapılması gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de mobil ticaret optimizasyonunda özellikle üzerinde durmanız gereken 6 konunun üzerinde duracağız.
İlgili rehber: Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?
Mobil tasarım trendleri yerine e-ticaret ticaretlerini göz önünde tutun
Mobil site tasarımları söz konusu olduğunda, güncel, sade ve kullanıcı deneyimi odaklı bir tasarım seçmek ilk akla gelen olsa da asıl önemli olan ticaret trendleridir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıkları, bir e-ticaret sitesinde alışveriş yaparken hangi adımları takip ettikleri, kullanıcı deneyimi konusunda ne tür beklentileri olduğu, onların satın alma kararlarını etkileyen öge ve eyleme çağrı ifadeleri gibi konular daha ön planda olmalıdır. Bunun nedeni ise tasarım olarak siteniz çok şık görünebilir; ancak kullanıcıların taleplerini karşılamayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm alamayacağınız gibi beklediğiniz satış rakamlarına da ulaşamayacağınız için, mobil ticaret optimizasyonunu tam yapamamış olacaksınız.
Öncelikle tüketicileri ve onların ihtiyaçlarını anlamak, onların satın alma süreçlerini takip ederek nelere öncelik verdiklerini araştırmak ve sonrasında da bir tasarım yapmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamayı entegre edin
Sosyal medya pazarlama, günümüzde mobil ticaret ile oldukça entegre olmuş bir halde. Sosyal ağların mobil cihazlardaki kullanım oranının yüksek olması nedeniyle bu mecralarda yaptığınız organik ve ücretli pazarlama çalışmalarında kullanıcıların büyük bir bölümü mobil sitenizi ziyaret edecektir. Mobil cihazlarından sosyal ağları kullanan kişiler bir link ya da reklam paylaşımına tıkladıklarında doğal olarak mobil cihazlarınızdan sitenize ulaşırlar. Bu sebeple de mobil optimizasyonun tam ve eksiksiz bir şekilde olması, alınacak olan geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır.
Mobil site üzerindeki varış ve ürün sayfalarını iyi optimize etmek, mobildeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, kullanıcıları mobil site üzerinde geri dönüşüme geçirmeniz gerekir.
İlgili rehber: Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Çok kanallı alışveriş sürecini benimseyin
Harvard Business Review’ın yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 7’lik bir bölümü sadece online odaklı alışveriş yapıyorken, yüzde 20’lik bir bölümü fiziki mağazaları tercih ediyor. Geriye kalan yüzde 63’lük bir bölüm ise çok kanallı, yani satın alma işleminden önce birden fazla kanal üzerinden araştırma yaparak bu işlemi gerçekleştiren kullanıcılardan oluşuyor.
Bu noktada da tüketicilerin büyük bir bölümünün, satın alma öncesinde hem mobil hem masaüstü cihazlardan araştırma yaptığını, gerektiğinde fiziki mağazalarda da ürünleri inceledikten sonra alışverişlerini tamamladıklarını göz önünde bulundurabiliriz.
Mobil sitenizde bu kanallardan biri olabileceği için, tüketicilerin mobil sitenizi ziyaret edebileceklerini, ürün araştırmalarını burada yapabileceklerini sonrasında da masaüstü web sitenizi de ziyaret edebileceklerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu nedenle de farklı kanallar üzerinden gelebilecek talepleri karşılayacak bir tasarım ve içeriğinizin olmasını sağlamanız önemlidir.
İlgili rehber: Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil odaklı kişiselleştirme deneyimi sunun
Mobil üzerinde kullanıcılar internet sitelerinde gezinirken, ilgi ve dikkatleri çok kolay dağılabiliyor. Mobil cihazlardaki bildirimler ya da kullanıcıların kolay sıkılabiliyor olmaları da mobil ticaret çalışmalarını zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de özellikle yönlendirme trafiği ile sitenize gelen kişileri sitede tutabilmek ve birden fazla sayfayı ziyaret etmelerini sağlamak için onlara daha kişisel ürün önerileri sunmanız gerekir.
Bunu yapmak için de reklam yönlendirmesi ile gelen kullanıcıların, bu reklamdaki ürün ya da kampanya ile ilgilili olabilecek benzer ürünleri sunmak doğru bir yaklaşım olabilir. Böylelikle jenerik ürünler yerine, onların ilgi duydukları alanlarda öneriler sunmanız, onların sitede daha fazla vakit geçirmelerini ve daha farklı ürünleri de incelemelerini sağlar.
Mobildeki sayfa yüklenme hızlarını artırın
Mobil ticaret söz konusu olduğunda en önemli konulardan biri de mobil cihazlardaki yüklenme hızlarıdır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi kullanıcılar çok kolay sıkılabildikleri için, mobil üzerinde yavaş açılan web sitelerinin yüklenmelerini beklemek istemeyeceklerdir. Bu nedenle de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.
Mobil görünümü düzenlemek ve gereksiz ögeleri kaldırmak, HTML ve CSS kodlarını optimize etmek ve tasarımı genel olarak sadeleştirmek mobil açılma hızını artırmanızı sağlar. “Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?” isimli rehberimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar