Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış olmasından dolayı da mobile uyumlu site tasarımları bir ihtiyaçtan çok standart haline geldi.

Mobil site üzerinden kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, bir yandan da geri dönüşümleri de artırır. Mobil site üzerindeki geri dönüşümleri artırmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Mobil kullanıcılara ulaşmak ve onları eyleme geçmeye yöneltmek, geri dönüşümlerinizi önemli ölçüde artıracaktır.

Sitenizin mobil uyumluluğunu sağlayın

Öncelikli olarak bu konuyu tekrar gündeme getirmemiz gerekiyor. Mobilden geri dönüşümler sağlayabilmek için sitenizin mobile uyumlu bir tasarımının olması gerekiyor. Kullanıcı deneyimi konusunda olumsuzlukların yaşanması, mobile uyumsuz tasarımların en büyük problemi oluyor ve bu sebeple de kullanıcılar site üzerinde vakit geçirmedikleri için herhangi bir eyleme de geçmiyorlar. Öncelikle yapmanız gereken mobile uyumlu bir tasarıma geçiş yapmak olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasasrımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Ödeme sayfalarınızı sadeleştirin

Mobil cihazlar üzerinden satın alma işlemi yapacak olan kullanıcıların hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de ödeme sayfalarınızdaki gereksiz detayları ortadan kaldırmanız ve satın alma sırasındaki adımları en aza indirgemeniz, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlamalarını sağlar. Ödeme sayfalarındaki adım sayısının artması ve işlemlerin karışık olması, kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Mobil sitenizi sade tutun

Mobil cihazlar üzerinden siteleri ziyaret edenler, hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmak isterler. Bu durumda da gereksiz olabilecek görsel ve diğer metinleri mobil site üzerinde göstermemeye özen gösterin. Kullanıcıları bir eyleme geçmeye davet etmeyen diğer öğeler kullanıcıların dikkatini dağıtabilir. Bu da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Yazı fontlarını optimize edin

Mobil cihazların ekranlarında okuma işlemlerinin de rahat bir şekilde yapılabilmesi gerekiyor. Çok küçük fontların okunması zor olacağı için, mobil cihazlar üzerinden ürünle ilgili bilgilerin okunması zorlaşabilir. Kullanıcıların rahat bir şekilde okuyabilecekleri yazı fontları ve font büyüklükleri kullanmak, kullanıcı deneyimini artırır.

Ürün karşılaştırmaları yapımını kolaylaştırın

Kullanıcılar birden fazla ürünü kıyaslamak isteyebilirler. Mobil site üzerinde de kullanıcılar bu karşılaştırmaları yapabilmeliler. Filtreleme seçeneklerini ve ürün açıklamalarını bu karşılaştırmalara uygun bir şekilde tasarlamak, ziyaretçilerin site üzerinde geçirecekleri süreleri de artıracaktır.

Kolay bir navigasyon sağlayın

Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda site üzerinde gezinmek daha zor olabiliyor. Ancak doğru bir navigasyon ve menü yapısıyla, site üzerinde gezinmeyi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Üstten ya da yandan açılan menülerle, kullanıcıların daha rahat bir şekilde site üzerinde aradıkları sayfaları bulmalarını sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda daha aktif olun

Kullanıcılar sosyal mecraları mobil cihazları üzerinden daha fazla takip etmektedirler. Bu durumda da sosyal mecralarda aktif olmak ve kullanıcıları internet sitenize çekmek, mobil üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Sosyal medya üzerindeki paylaşımlarınızda internet sitenize link verdiğinizde, mobil üzerinden siteye giriş yapanlar otomatik olarak mobil sitenize yönlendirilecektir.

Mobil reklamlardan yararlanın

Mobil reklamlar da mobil üzerinden geri dönüşlerinizi artırmanıza yardımcı olacak unsurlar arasında yer alır. Mobil cihazlarda görünen reklamlarınız kullanıcıların mobil sitenize yönlenmesini sağlayacağı için hem mobil site trafiğinizi hem de mobil üzerinden sağlayacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo sürecinden faydalanarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin