Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

23 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış olmasından dolayı da mobile uyumlu site tasarımları bir ihtiyaçtan çok standart haline geldi.

Mobil site üzerinden kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, bir yandan da geri dönüşümleri de artırır. Mobil site üzerindeki geri dönüşümleri artırmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Mobil kullanıcılara ulaşmak ve onları eyleme geçmeye yöneltmek, geri dönüşümlerinizi önemli ölçüde artıracaktır.

Sitenizin mobil uyumluluğunu sağlayın

Öncelikli olarak bu konuyu tekrar gündeme getirmemiz gerekiyor. Mobilden geri dönüşümler sağlayabilmek için sitenizin mobile uyumlu bir tasarımının olması gerekiyor. Kullanıcı deneyimi konusunda olumsuzlukların yaşanması, mobile uyumsuz tasarımların en büyük problemi oluyor ve bu sebeple de kullanıcılar site üzerinde vakit geçirmedikleri için herhangi bir eyleme de geçmiyorlar. Öncelikle yapmanız gereken mobile uyumlu bir tasarıma geçiş yapmak olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasasrımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Ödeme sayfalarınızı sadeleştirin

Mobil cihazlar üzerinden satın alma işlemi yapacak olan kullanıcıların hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de ödeme sayfalarınızdaki gereksiz detayları ortadan kaldırmanız ve satın alma sırasındaki adımları en aza indirgemeniz, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlamalarını sağlar. Ödeme sayfalarındaki adım sayısının artması ve işlemlerin karışık olması, kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Mobil sitenizi sade tutun

Mobil cihazlar üzerinden siteleri ziyaret edenler, hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmak isterler. Bu durumda da gereksiz olabilecek görsel ve diğer metinleri mobil site üzerinde göstermemeye özen gösterin. Kullanıcıları bir eyleme geçmeye davet etmeyen diğer öğeler kullanıcıların dikkatini dağıtabilir. Bu da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Yazı fontlarını optimize edin

Mobil cihazların ekranlarında okuma işlemlerinin de rahat bir şekilde yapılabilmesi gerekiyor. Çok küçük fontların okunması zor olacağı için, mobil cihazlar üzerinden ürünle ilgili bilgilerin okunması zorlaşabilir. Kullanıcıların rahat bir şekilde okuyabilecekleri yazı fontları ve font büyüklükleri kullanmak, kullanıcı deneyimini artırır.

Ürün karşılaştırmaları yapımını kolaylaştırın

Kullanıcılar birden fazla ürünü kıyaslamak isteyebilirler. Mobil site üzerinde de kullanıcılar bu karşılaştırmaları yapabilmeliler. Filtreleme seçeneklerini ve ürün açıklamalarını bu karşılaştırmalara uygun bir şekilde tasarlamak, ziyaretçilerin site üzerinde geçirecekleri süreleri de artıracaktır.

Kolay bir navigasyon sağlayın

Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda site üzerinde gezinmek daha zor olabiliyor. Ancak doğru bir navigasyon ve menü yapısıyla, site üzerinde gezinmeyi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Üstten ya da yandan açılan menülerle, kullanıcıların daha rahat bir şekilde site üzerinde aradıkları sayfaları bulmalarını sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda daha aktif olun

Kullanıcılar sosyal mecraları mobil cihazları üzerinden daha fazla takip etmektedirler. Bu durumda da sosyal mecralarda aktif olmak ve kullanıcıları internet sitenize çekmek, mobil üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Sosyal medya üzerindeki paylaşımlarınızda internet sitenize link verdiğinizde, mobil üzerinden siteye giriş yapanlar otomatik olarak mobil sitenize yönlendirilecektir.

Mobil reklamlardan yararlanın

Mobil reklamlar da mobil üzerinden geri dönüşlerinizi artırmanıza yardımcı olacak unsurlar arasında yer alır. Mobil cihazlarda görünen reklamlarınız kullanıcıların mobil sitenize yönlenmesini sağlayacağı için hem mobil site trafiğinizi hem de mobil üzerinden sağlayacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo sürecinden faydalanarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan