fbpx

Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu

Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış olmasından dolayı da mobile uyumlu site tasarımları bir ihtiyaçtan çok standart haline geldi.

Mobil site üzerinden kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, bir yandan da geri dönüşümleri de artırır. Mobil site üzerindeki geri dönüşümleri artırmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Mobil kullanıcılara ulaşmak ve onları eyleme geçmeye yöneltmek, geri dönüşümlerinizi önemli ölçüde artıracaktır.

Sitenizin mobil uyumluluğunu sağlayın

Öncelikli olarak bu konuyu tekrar gündeme getirmemiz gerekiyor. Mobilden geri dönüşümler sağlayabilmek için sitenizin mobile uyumlu bir tasarımının olması gerekiyor. Kullanıcı deneyimi konusunda olumsuzlukların yaşanması, mobile uyumsuz tasarımların en büyük problemi oluyor ve bu sebeple de kullanıcılar site üzerinde vakit geçirmedikleri için herhangi bir eyleme de geçmiyorlar. Öncelikle yapmanız gereken mobile uyumlu bir tasarıma geçiş yapmak olacaktır. Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasasrımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Ödeme sayfalarınızı sadeleştirin

Mobil cihazlar üzerinden satın alma işlemi yapacak olan kullanıcıların hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlamalarını sağlamanız gerekir. Bunun için de ödeme sayfalarınızdaki gereksiz detayları ortadan kaldırmanız ve satın alma sırasındaki adımları en aza indirgemeniz, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlamalarını sağlar. Ödeme sayfalarındaki adım sayısının artması ve işlemlerin karışık olması, kullanıcıların sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Mobil sitenizi sade tutun

Mobil cihazlar üzerinden siteleri ziyaret edenler, hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmak isterler. Bu durumda da gereksiz olabilecek görsel ve diğer metinleri mobil site üzerinde göstermemeye özen gösterin. Kullanıcıları bir eyleme geçmeye davet etmeyen diğer öğeler kullanıcıların dikkatini dağıtabilir. Bu da ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Yazı fontlarını optimize edin

Mobil cihazların ekranlarında okuma işlemlerinin de rahat bir şekilde yapılabilmesi gerekiyor. Çok küçük fontların okunması zor olacağı için, mobil cihazlar üzerinden ürünle ilgili bilgilerin okunması zorlaşabilir. Kullanıcıların rahat bir şekilde okuyabilecekleri yazı fontları ve font büyüklükleri kullanmak, kullanıcı deneyimini artırır.

Ürün karşılaştırmaları yapımını kolaylaştırın

Kullanıcılar birden fazla ürünü kıyaslamak isteyebilirler. Mobil site üzerinde de kullanıcılar bu karşılaştırmaları yapabilmeliler. Filtreleme seçeneklerini ve ürün açıklamalarını bu karşılaştırmalara uygun bir şekilde tasarlamak, ziyaretçilerin site üzerinde geçirecekleri süreleri de artıracaktır.

Kolay bir navigasyon sağlayın

Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda site üzerinde gezinmek daha zor olabiliyor. Ancak doğru bir navigasyon ve menü yapısıyla, site üzerinde gezinmeyi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Üstten ya da yandan açılan menülerle, kullanıcıların daha rahat bir şekilde site üzerinde aradıkları sayfaları bulmalarını sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda daha aktif olun

Kullanıcılar sosyal mecraları mobil cihazları üzerinden daha fazla takip etmektedirler. Bu durumda da sosyal mecralarda aktif olmak ve kullanıcıları internet sitenize çekmek, mobil üzerinden alacağınız geri dönüşümlerin de artmasına yardımcı olacaktır. Sosyal medya üzerindeki paylaşımlarınızda internet sitenize link verdiğinizde, mobil üzerinden siteye giriş yapanlar otomatik olarak mobil sitenize yönlendirilecektir.

Mobil reklamlardan yararlanın

Mobil reklamlar da mobil üzerinden geri dönüşlerinizi artırmanıza yardımcı olacak unsurlar arasında yer alır. Mobil cihazlarda görünen reklamlarınız kullanıcıların mobil sitenize yönlenmesini sağlayacağı için hem mobil site trafiğinizi hem de mobil üzerinden sağlayacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo sürecinden faydalanarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan