Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Şubat 2019
Sinan Oypan

Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı olmak gerekiyor.

Günümüzde mobil arama trafiğinin artması ve sitelerin mobil ziyaretçi oranının artmasıyla beraber mobil üzerindeki faaliyetler ve tasarımlar önem kazanıyor. Müşteri hizmetleri, mobil tasarımda önemli bir konu olduğu gibi site genelindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması da ziyaretçilerin siteyi rahat bir şekilde kullanmalarını sağlar. Müşteri hizmetlerini daha iyi bir şekilde sunabilmek ve kullanıcıların mobil cihazlardan da iyi bir destek almasını sağlamak için bazı tasarımsal konulara dikkat etmekte fayda var.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Müşteri hizmetleri servisleriniz mobil tasarımda da yer alsın

Mobil tasarımınızı yaparken, live chat gibi müşteri hizmetlerinizin mobil görünümde de yer almasını sağlamanız bir hayli önemli. Kimi zaman kullanıcı deneyimini kötü etkileyebileceği için bu uygulamalar mobil tasarımlara konmayabiliyor. Bu durumda da müşteri hizmetleri servisinizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, mobil görünüme dahil etmeniz gerekir. Mobilden gelen ziyaretçi trafiğine daha iyi bir hizmet verebilmek için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Hizmet sayfalarınız mobile uyumlu olsun

Mobile uyumlum tasarımlar sitenizdeki tüm sayfalar için geçerlidir. Bu sebeple de müşteri hizmetleri sayfanızın da mobil uyumlu bir tasarımı olması, kullanıcıların mobil cihazlardan bu sayfanın içeriklerine kolay bir şekilde ulaşabilmeleri oldukça önemlidir. Tasarımın mobil cihazlarda iyi görünmemesi, kullanıcıları destek işlemleri sırasında zorlayacağı gibi sitenizi terk etmelerine de neden olabilir.

Buton ve linkler arasında boşluklar bırakın

Mobilde kullanıcı deneyimi oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların site üzerindeki buton ve linklere rahat bir şekilde tıklayabilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle müşteri hizmetleri bölümündeki buton ve linklerinizi çok yakın yapmamanız ve aralarında boşluk bırakmanız önemlidir. Çok yakın olan buton ve linkler birbirine karışabileceği için kullanıcıyı istemediği bir alana yönlendirebilir. Bu da alacağınız geri dönüşümü olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Müşteri hizmetleri sayfanızı menüye sabitleyin

Mobil görünümde kullanıcıların size daha hızlı ulaşmalarını sağlamak için, müşteri hizmetleri sayfa linkinizi ana menünüze sabitleyebilirsiniz. Böylelikle navigasyon üzerinden bu sayfaya daha kolay bir erişim sağlanabilir.

Bununu yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise mobil görünümde sayfanın en altında sabit bir buton tasarımı yaparak, bu buton üzerinden müşteri destek sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Canlı destek (Live chat) kullanın

Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinde bir hayli popüler olan ve tüketicilerin de sıklıkla kullandığı müşteri destek sistemlerinden biri. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken, anlık olarak firma ile iletişime geçerek sorularını sorabilirler. Bunun yanı sıra müşteriler de satın alma işlemi sonrasındaki destek taleblerini bu canlı destek sistemi üzerinden girebilirler. E-ticaret sitenizin mobil görünümünde de canlı destek sistemini aktive etmeniz oldukça önemlidir.

Mobilden gelen ziyaretçiler, herhangi bir durumda size bu canlı destek sistemi üzerinden ulaşabilmeliler. Canlı destek sisteminizin mobile uyumluluğunu kontrol ederek, mobil site tasarımınıza uyumlu hale getirmeniz bu açıdan önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

SSS sayfanızı öne çıkartın

Mobil site üzerinden kullanıcıların hızlı bir şekilde destek alabilmelerini sağlayabileceğiniz yöntemlerden biri de SSS (Sıkça Sorulan Sorular) sayfanızı öne çıkartmak olacaktır. Müşteri hizmetleri sayfanızda SSS bölümünüze yönlendirmeler yapabilir ya da müşterilerinizin en sık karşılaştığı sorunları ve çözümlerini bu sayfa üzerinde göstermeniz, kullanıcıların kendi başlarına sorunlarını çözmelerini de sağlayacağı gibi sizin üzerinden de belli bir yükün kalkmasını sağlar.

SSS Sayfanızı menü navigasyonuna da koyarak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilir ve onlara bir destek sunabilirsiniz. SSS sayfalarınızın ve içeriklerinizin verimini artırmak için video içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan