Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı olmak gerekiyor.

Günümüzde mobil arama trafiğinin artması ve sitelerin mobil ziyaretçi oranının artmasıyla beraber mobil üzerindeki faaliyetler ve tasarımlar önem kazanıyor. Müşteri hizmetleri, mobil tasarımda önemli bir konu olduğu gibi site genelindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması da ziyaretçilerin siteyi rahat bir şekilde kullanmalarını sağlar. Müşteri hizmetlerini daha iyi bir şekilde sunabilmek ve kullanıcıların mobil cihazlardan da iyi bir destek almasını sağlamak için bazı tasarımsal konulara dikkat etmekte fayda var.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Müşteri hizmetleri servisleriniz mobil tasarımda da yer alsın

Mobil tasarımınızı yaparken, live chat gibi müşteri hizmetlerinizin mobil görünümde de yer almasını sağlamanız bir hayli önemli. Kimi zaman kullanıcı deneyimini kötü etkileyebileceği için bu uygulamalar mobil tasarımlara konmayabiliyor. Bu durumda da müşteri hizmetleri servisinizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, mobil görünüme dahil etmeniz gerekir. Mobilden gelen ziyaretçi trafiğine daha iyi bir hizmet verebilmek için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Hizmet sayfalarınız mobile uyumlu olsun

Mobile uyumlum tasarımlar sitenizdeki tüm sayfalar için geçerlidir. Bu sebeple de müşteri hizmetleri sayfanızın da mobil uyumlu bir tasarımı olması, kullanıcıların mobil cihazlardan bu sayfanın içeriklerine kolay bir şekilde ulaşabilmeleri oldukça önemlidir. Tasarımın mobil cihazlarda iyi görünmemesi, kullanıcıları destek işlemleri sırasında zorlayacağı gibi sitenizi terk etmelerine de neden olabilir.

Buton ve linkler arasında boşluklar bırakın

Mobilde kullanıcı deneyimi oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların site üzerindeki buton ve linklere rahat bir şekilde tıklayabilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle müşteri hizmetleri bölümündeki buton ve linklerinizi çok yakın yapmamanız ve aralarında boşluk bırakmanız önemlidir. Çok yakın olan buton ve linkler birbirine karışabileceği için kullanıcıyı istemediği bir alana yönlendirebilir. Bu da alacağınız geri dönüşümü olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Müşteri hizmetleri sayfanızı menüye sabitleyin

Mobil görünümde kullanıcıların size daha hızlı ulaşmalarını sağlamak için, müşteri hizmetleri sayfa linkinizi ana menünüze sabitleyebilirsiniz. Böylelikle navigasyon üzerinden bu sayfaya daha kolay bir erişim sağlanabilir.

Bununu yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise mobil görünümde sayfanın en altında sabit bir buton tasarımı yaparak, bu buton üzerinden müşteri destek sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Canlı destek (Live chat) kullanın

Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinde bir hayli popüler olan ve tüketicilerin de sıklıkla kullandığı müşteri destek sistemlerinden biri. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken, anlık olarak firma ile iletişime geçerek sorularını sorabilirler. Bunun yanı sıra müşteriler de satın alma işlemi sonrasındaki destek taleblerini bu canlı destek sistemi üzerinden girebilirler. E-ticaret sitenizin mobil görünümünde de canlı destek sistemini aktive etmeniz oldukça önemlidir.

Mobilden gelen ziyaretçiler, herhangi bir durumda size bu canlı destek sistemi üzerinden ulaşabilmeliler. Canlı destek sisteminizin mobile uyumluluğunu kontrol ederek, mobil site tasarımınıza uyumlu hale getirmeniz bu açıdan önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

SSS sayfanızı öne çıkartın

Mobil site üzerinden kullanıcıların hızlı bir şekilde destek alabilmelerini sağlayabileceğiniz yöntemlerden biri de SSS (Sıkça Sorulan Sorular) sayfanızı öne çıkartmak olacaktır. Müşteri hizmetleri sayfanızda SSS bölümünüze yönlendirmeler yapabilir ya da müşterilerinizin en sık karşılaştığı sorunları ve çözümlerini bu sayfa üzerinde göstermeniz, kullanıcıların kendi başlarına sorunlarını çözmelerini de sağlayacağı gibi sizin üzerinden de belli bir yükün kalkmasını sağlar.

SSS Sayfanızı menü navigasyonuna da koyarak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilir ve onlara bir destek sunabilirsiniz. SSS sayfalarınızın ve içeriklerinizin verimini artırmak için video içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın