Blog

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı olmak gerekiyor.

Günümüzde mobil arama trafiğinin artması ve sitelerin mobil ziyaretçi oranının artmasıyla beraber mobil üzerindeki faaliyetler ve tasarımlar önem kazanıyor. Müşteri hizmetleri, mobil tasarımda önemli bir konu olduğu gibi site genelindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması da ziyaretçilerin siteyi rahat bir şekilde kullanmalarını sağlar. Müşteri hizmetlerini daha iyi bir şekilde sunabilmek ve kullanıcıların mobil cihazlardan da iyi bir destek almasını sağlamak için bazı tasarımsal konulara dikkat etmekte fayda var.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Müşteri hizmetleri servisleriniz mobil tasarımda da yer alsın

Mobil tasarımınızı yaparken, live chat gibi müşteri hizmetlerinizin mobil görünümde de yer almasını sağlamanız bir hayli önemli. Kimi zaman kullanıcı deneyimini kötü etkileyebileceği için bu uygulamalar mobil tasarımlara konmayabiliyor. Bu durumda da müşteri hizmetleri servisinizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, mobil görünüme dahil etmeniz gerekir. Mobilden gelen ziyaretçi trafiğine daha iyi bir hizmet verebilmek için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Hizmet sayfalarınız mobile uyumlu olsun

Mobile uyumlum tasarımlar sitenizdeki tüm sayfalar için geçerlidir. Bu sebeple de müşteri hizmetleri sayfanızın da mobil uyumlu bir tasarımı olması, kullanıcıların mobil cihazlardan bu sayfanın içeriklerine kolay bir şekilde ulaşabilmeleri oldukça önemlidir. Tasarımın mobil cihazlarda iyi görünmemesi, kullanıcıları destek işlemleri sırasında zorlayacağı gibi sitenizi terk etmelerine de neden olabilir.

Buton ve linkler arasında boşluklar bırakın

Mobilde kullanıcı deneyimi oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların site üzerindeki buton ve linklere rahat bir şekilde tıklayabilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle müşteri hizmetleri bölümündeki buton ve linklerinizi çok yakın yapmamanız ve aralarında boşluk bırakmanız önemlidir. Çok yakın olan buton ve linkler birbirine karışabileceği için kullanıcıyı istemediği bir alana yönlendirebilir. Bu da alacağınız geri dönüşümü olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Müşteri hizmetleri sayfanızı menüye sabitleyin

Mobil görünümde kullanıcıların size daha hızlı ulaşmalarını sağlamak için, müşteri hizmetleri sayfa linkinizi ana menünüze sabitleyebilirsiniz. Böylelikle navigasyon üzerinden bu sayfaya daha kolay bir erişim sağlanabilir.

Bununu yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise mobil görünümde sayfanın en altında sabit bir buton tasarımı yaparak, bu buton üzerinden müşteri destek sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Canlı destek (Live chat) kullanın

Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinde bir hayli popüler olan ve tüketicilerin de sıklıkla kullandığı müşteri destek sistemlerinden biri. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken, anlık olarak firma ile iletişime geçerek sorularını sorabilirler. Bunun yanı sıra müşteriler de satın alma işlemi sonrasındaki destek taleblerini bu canlı destek sistemi üzerinden girebilirler. E-ticaret sitenizin mobil görünümünde de canlı destek sistemini aktive etmeniz oldukça önemlidir.

Mobilden gelen ziyaretçiler, herhangi bir durumda size bu canlı destek sistemi üzerinden ulaşabilmeliler. Canlı destek sisteminizin mobile uyumluluğunu kontrol ederek, mobil site tasarımınıza uyumlu hale getirmeniz bu açıdan önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

SSS sayfanızı öne çıkartın

Mobil site üzerinden kullanıcıların hızlı bir şekilde destek alabilmelerini sağlayabileceğiniz yöntemlerden biri de SSS (Sıkça Sorulan Sorular) sayfanızı öne çıkartmak olacaktır. Müşteri hizmetleri sayfanızda SSS bölümünüze yönlendirmeler yapabilir ya da müşterilerinizin en sık karşılaştığı sorunları ve çözümlerini bu sayfa üzerinde göstermeniz, kullanıcıların kendi başlarına sorunlarını çözmelerini de sağlayacağı gibi sizin üzerinden de belli bir yükün kalkmasını sağlar.

SSS Sayfanızı menü navigasyonuna da koyarak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilir ve onlara bir destek sunabilirsiniz. SSS sayfalarınızın ve içeriklerinizin verimini artırmak için video içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!