Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı olmak gerekiyor.

Günümüzde mobil arama trafiğinin artması ve sitelerin mobil ziyaretçi oranının artmasıyla beraber mobil üzerindeki faaliyetler ve tasarımlar önem kazanıyor. Müşteri hizmetleri, mobil tasarımda önemli bir konu olduğu gibi site genelindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması da ziyaretçilerin siteyi rahat bir şekilde kullanmalarını sağlar. Müşteri hizmetlerini daha iyi bir şekilde sunabilmek ve kullanıcıların mobil cihazlardan da iyi bir destek almasını sağlamak için bazı tasarımsal konulara dikkat etmekte fayda var.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Müşteri hizmetleri servisleriniz mobil tasarımda da yer alsın

Mobil tasarımınızı yaparken, live chat gibi müşteri hizmetlerinizin mobil görünümde de yer almasını sağlamanız bir hayli önemli. Kimi zaman kullanıcı deneyimini kötü etkileyebileceği için bu uygulamalar mobil tasarımlara konmayabiliyor. Bu durumda da müşteri hizmetleri servisinizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, mobil görünüme dahil etmeniz gerekir. Mobilden gelen ziyaretçi trafiğine daha iyi bir hizmet verebilmek için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Hizmet sayfalarınız mobile uyumlu olsun

Mobile uyumlum tasarımlar sitenizdeki tüm sayfalar için geçerlidir. Bu sebeple de müşteri hizmetleri sayfanızın da mobil uyumlu bir tasarımı olması, kullanıcıların mobil cihazlardan bu sayfanın içeriklerine kolay bir şekilde ulaşabilmeleri oldukça önemlidir. Tasarımın mobil cihazlarda iyi görünmemesi, kullanıcıları destek işlemleri sırasında zorlayacağı gibi sitenizi terk etmelerine de neden olabilir.

Buton ve linkler arasında boşluklar bırakın

Mobilde kullanıcı deneyimi oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların site üzerindeki buton ve linklere rahat bir şekilde tıklayabilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle müşteri hizmetleri bölümündeki buton ve linklerinizi çok yakın yapmamanız ve aralarında boşluk bırakmanız önemlidir. Çok yakın olan buton ve linkler birbirine karışabileceği için kullanıcıyı istemediği bir alana yönlendirebilir. Bu da alacağınız geri dönüşümü olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Müşteri hizmetleri sayfanızı menüye sabitleyin

Mobil görünümde kullanıcıların size daha hızlı ulaşmalarını sağlamak için, müşteri hizmetleri sayfa linkinizi ana menünüze sabitleyebilirsiniz. Böylelikle navigasyon üzerinden bu sayfaya daha kolay bir erişim sağlanabilir.

Bununu yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise mobil görünümde sayfanın en altında sabit bir buton tasarımı yaparak, bu buton üzerinden müşteri destek sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Canlı destek (Live chat) kullanın

Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinde bir hayli popüler olan ve tüketicilerin de sıklıkla kullandığı müşteri destek sistemlerinden biri. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken, anlık olarak firma ile iletişime geçerek sorularını sorabilirler. Bunun yanı sıra müşteriler de satın alma işlemi sonrasındaki destek taleblerini bu canlı destek sistemi üzerinden girebilirler. E-ticaret sitenizin mobil görünümünde de canlı destek sistemini aktive etmeniz oldukça önemlidir.

Mobilden gelen ziyaretçiler, herhangi bir durumda size bu canlı destek sistemi üzerinden ulaşabilmeliler. Canlı destek sisteminizin mobile uyumluluğunu kontrol ederek, mobil site tasarımınıza uyumlu hale getirmeniz bu açıdan önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

SSS sayfanızı öne çıkartın

Mobil site üzerinden kullanıcıların hızlı bir şekilde destek alabilmelerini sağlayabileceğiniz yöntemlerden biri de SSS (Sıkça Sorulan Sorular) sayfanızı öne çıkartmak olacaktır. Müşteri hizmetleri sayfanızda SSS bölümünüze yönlendirmeler yapabilir ya da müşterilerinizin en sık karşılaştığı sorunları ve çözümlerini bu sayfa üzerinde göstermeniz, kullanıcıların kendi başlarına sorunlarını çözmelerini de sağlayacağı gibi sizin üzerinden de belli bir yükün kalkmasını sağlar.

SSS Sayfanızı menü navigasyonuna da koyarak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilir ve onlara bir destek sunabilirsiniz. SSS sayfalarınızın ve içeriklerinizin verimini artırmak için video içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan