fbpx

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?

Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı olmak gerekiyor.

Günümüzde mobil arama trafiğinin artması ve sitelerin mobil ziyaretçi oranının artmasıyla beraber mobil üzerindeki faaliyetler ve tasarımlar önem kazanıyor. Müşteri hizmetleri, mobil tasarımda önemli bir konu olduğu gibi site genelindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması da ziyaretçilerin siteyi rahat bir şekilde kullanmalarını sağlar. Müşteri hizmetlerini daha iyi bir şekilde sunabilmek ve kullanıcıların mobil cihazlardan da iyi bir destek almasını sağlamak için bazı tasarımsal konulara dikkat etmekte fayda var.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Müşteri hizmetleri servisleriniz mobil tasarımda da yer alsın

Mobil tasarımınızı yaparken, live chat gibi müşteri hizmetlerinizin mobil görünümde de yer almasını sağlamanız bir hayli önemli. Kimi zaman kullanıcı deneyimini kötü etkileyebileceği için bu uygulamalar mobil tasarımlara konmayabiliyor. Bu durumda da müşteri hizmetleri servisinizin kullanıcı deneyimini geliştirerek, mobil görünüme dahil etmeniz gerekir. Mobilden gelen ziyaretçi trafiğine daha iyi bir hizmet verebilmek için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Hizmet sayfalarınız mobile uyumlu olsun

Mobile uyumlum tasarımlar sitenizdeki tüm sayfalar için geçerlidir. Bu sebeple de müşteri hizmetleri sayfanızın da mobil uyumlu bir tasarımı olması, kullanıcıların mobil cihazlardan bu sayfanın içeriklerine kolay bir şekilde ulaşabilmeleri oldukça önemlidir. Tasarımın mobil cihazlarda iyi görünmemesi, kullanıcıları destek işlemleri sırasında zorlayacağı gibi sitenizi terk etmelerine de neden olabilir.

Buton ve linkler arasında boşluklar bırakın

Mobilde kullanıcı deneyimi oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların site üzerindeki buton ve linklere rahat bir şekilde tıklayabilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle müşteri hizmetleri bölümündeki buton ve linklerinizi çok yakın yapmamanız ve aralarında boşluk bırakmanız önemlidir. Çok yakın olan buton ve linkler birbirine karışabileceği için kullanıcıyı istemediği bir alana yönlendirebilir. Bu da alacağınız geri dönüşümü olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Müşteri hizmetleri sayfanızı menüye sabitleyin

Mobil görünümde kullanıcıların size daha hızlı ulaşmalarını sağlamak için, müşteri hizmetleri sayfa linkinizi ana menünüze sabitleyebilirsiniz. Böylelikle navigasyon üzerinden bu sayfaya daha kolay bir erişim sağlanabilir.

Bununu yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise mobil görünümde sayfanın en altında sabit bir buton tasarımı yaparak, bu buton üzerinden müşteri destek sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Canlı destek (Live chat) kullanın

Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinde bir hayli popüler olan ve tüketicilerin de sıklıkla kullandığı müşteri destek sistemlerinden biri. Kullanıcılar site üzerinde gezinirken, anlık olarak firma ile iletişime geçerek sorularını sorabilirler. Bunun yanı sıra müşteriler de satın alma işlemi sonrasındaki destek taleblerini bu canlı destek sistemi üzerinden girebilirler. E-ticaret sitenizin mobil görünümünde de canlı destek sistemini aktive etmeniz oldukça önemlidir.

Mobilden gelen ziyaretçiler, herhangi bir durumda size bu canlı destek sistemi üzerinden ulaşabilmeliler. Canlı destek sisteminizin mobile uyumluluğunu kontrol ederek, mobil site tasarımınıza uyumlu hale getirmeniz bu açıdan önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

SSS sayfanızı öne çıkartın

Mobil site üzerinden kullanıcıların hızlı bir şekilde destek alabilmelerini sağlayabileceğiniz yöntemlerden biri de SSS (Sıkça Sorulan Sorular) sayfanızı öne çıkartmak olacaktır. Müşteri hizmetleri sayfanızda SSS bölümünüze yönlendirmeler yapabilir ya da müşterilerinizin en sık karşılaştığı sorunları ve çözümlerini bu sayfa üzerinde göstermeniz, kullanıcıların kendi başlarına sorunlarını çözmelerini de sağlayacağı gibi sizin üzerinden de belli bir yükün kalkmasını sağlar.

SSS Sayfanızı menü navigasyonuna da koyarak, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilir ve onlara bir destek sunabilirsiniz. SSS sayfalarınızın ve içeriklerinizin verimini artırmak için video içerikler oluşturmayı da deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan