fbpx

Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması mobil sitelerin de önemini artırıyor. Mobil sitelerin yavaş yüklenmesi kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olduğu için firmaların da geri dönüşümlerinin azalmasına sebep oluyor. Bu sebeple de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız bir hayli önemlidir.

Mobil site açılma hızını test edin

Öncelikle mobil sitenizin açılma hızının testini yapmanız gerekecektir. Bu testi yaptığınızda mobil site kodlarında ve diğer site içi öğelerde yapılması gerekli düzenlemeler hız testlerinde belli olacaktır. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli rehberimizden hız testi araçlarına ulaşabilir ve web sitenizin mobil kısmının hız testlerini yapabilirsiniz.

Site tasarımınızı mobile uyumlu hale getirin

Eğer halen siteniz mobile uyumlu değilse öncelikli olarak site tasarımınızı mobile uyumlu hale getirmeniz gerekecektir. Mobile uyumlu siteler hem kullanıcı deneyimini geliştirken, mobil cihazlarda daha iyi performans gösterir. Mobil site tasarımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Görsellerinizi mobil cihazlara göre optimize edin

Siteniz mobile uyumlu olduğunda, site içerisinde kullanılan görsellerde otomatik olarak, ilgili cihaza göre bir boyutlandırmaya geçmektedir. Görsel boyutlarının yanı sıra, görsellerin dosya boyutları da oldukça önemlidir. Dosya boyutlarını küçük tutmanız, hücresel veri kullanan kullanıcıların siteyi daha hızlı ve rahat açmalarını sağlar. Dosya boyutları arttığında, kullanıcıların cihazları daha yüksek boyutlu dosyaları cihaza indirmeye çalışacağı için, yüklenme süresinin de artmasına neden olacaktır.

Görsel optimizasyonu mobil sitelerde bu sebeple önemli bir yere sahip. Bu optimizasyonun yapılmaması, site açılma süresini önemli bir şekilde artıracaktır.

Video kullanımlarında otomatik oynatma seçeneğini kaldırın

Mobil siteniz üzerinde video kullanımları yapıyorsanız, mobil site üzerinde bu videoların otomatik oynatma seçeneğini kapalı yapmanız da açılma hızını artıracaktır. Videolar otomatik oynatma modunda olduklarında, cihazların bu videoları da yüklemeleri gerekeceği için, sayfanın açılma süresi artacaktır. Mobil site üzerinde videoyu oynatma seçeneğini kullanıcıya bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olur.

HTML dosyalarında JS kodlarını sayfanın altına, CSS kodlarını ise üst bölüme yerleştirin

HTML sayfa düzenlemeleri yaparken, Java Script (JS) ve CSS kodlarının, sayfa üzerinde nerede yer aldığı da mobil sitenin açılma hızını etkileyecek faktörler arasında yer alıyor. HTL kod bölümünde JS kodlarını sayfanın alt bölümüne, CSS kodlarını ise sayfanın üst bölümüne ekleyerek açılma hızlarınızda geliştirmeler yapabilirsiniz.

JS ve CSS kodlarını sıkıştırın

Java Script’te JQuery haricindeki kodları tek bir dosyaya toplayabileceğiniz gibi ilgili CSS kodlarını da tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Kendini tekrarlayan CSS kodlarını da bularak bunları tek bir dosyada sıkıştırmanız, sunucuya gönderilecek olan isteklerin azalmasını sağlayarak, sayfanın daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Gereksiz bilgi ve öğeleri tasarımlarınızdan kaldırın

Mobil sitenizin sade bir tasarımının olması, hem kullanıcı deneyimini daha iyi bir hale getirirken, hem de sayfaların yüklenme hızını önemli şekilde artırır. Mobil site üzerindeki içerikleri düzenler ve tasarımlarınızı yaparken, önem derecesini dikkate almanız gerekir. Çok fazla önemi olmayan, gereksiz öğeleri tasarımlarınızdan çıkartmanız, sayfanın dosya boyutunu küçülteceği için yüklenme hızını da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Masaüstü cihazlarda belli bir konu için birden fazla görselle sayfalarınızı süslerken, mobil tasarımda sadece en önemli görseli veya görselleri kullanmak ve diğer detay öğeleri çıkartmak, mobil sayfaların daha hızlı bir şekilde açılmasını sağlar.

Siz de kendi e-ticaret sitenizi açarak, internet üzerinde satış yapmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak 1 günde kendi sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talabinde bulunabilir ve hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan