Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

13 Nisan 2018
Sinan Oypan

Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması mobil sitelerin de önemini artırıyor. Mobil sitelerin yavaş yüklenmesi kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olduğu için firmaların da geri dönüşümlerinin azalmasına sebep oluyor. Bu sebeple de mobil sitenizin yüklenme hızını artırmanız bir hayli önemlidir.

Mobil site açılma hızını test edin

Öncelikle mobil sitenizin açılma hızının testini yapmanız gerekecektir. Bu testi yaptığınızda mobil site kodlarında ve diğer site içi öğelerde yapılması gerekli düzenlemeler hız testlerinde belli olacaktır. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli rehberimizden hız testi araçlarına ulaşabilir ve web sitenizin mobil kısmının hız testlerini yapabilirsiniz.

Site tasarımınızı mobile uyumlu hale getirin

Eğer halen siteniz mobile uyumlu değilse öncelikli olarak site tasarımınızı mobile uyumlu hale getirmeniz gerekecektir. Mobile uyumlu siteler hem kullanıcı deneyimini geliştirken, mobil cihazlarda daha iyi performans gösterir. Mobil site tasarımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Görsellerinizi mobil cihazlara göre optimize edin

Siteniz mobile uyumlu olduğunda, site içerisinde kullanılan görsellerde otomatik olarak, ilgili cihaza göre bir boyutlandırmaya geçmektedir. Görsel boyutlarının yanı sıra, görsellerin dosya boyutları da oldukça önemlidir. Dosya boyutlarını küçük tutmanız, hücresel veri kullanan kullanıcıların siteyi daha hızlı ve rahat açmalarını sağlar. Dosya boyutları arttığında, kullanıcıların cihazları daha yüksek boyutlu dosyaları cihaza indirmeye çalışacağı için, yüklenme süresinin de artmasına neden olacaktır.

Görsel optimizasyonu mobil sitelerde bu sebeple önemli bir yere sahip. Bu optimizasyonun yapılmaması, site açılma süresini önemli bir şekilde artıracaktır.

Video kullanımlarında otomatik oynatma seçeneğini kaldırın

Mobil siteniz üzerinde video kullanımları yapıyorsanız, mobil site üzerinde bu videoların otomatik oynatma seçeneğini kapalı yapmanız da açılma hızını artıracaktır. Videolar otomatik oynatma modunda olduklarında, cihazların bu videoları da yüklemeleri gerekeceği için, sayfanın açılma süresi artacaktır. Mobil site üzerinde videoyu oynatma seçeneğini kullanıcıya bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olur.

HTML dosyalarında JS kodlarını sayfanın altına, CSS kodlarını ise üst bölüme yerleştirin

HTML sayfa düzenlemeleri yaparken, Java Script (JS) ve CSS kodlarının, sayfa üzerinde nerede yer aldığı da mobil sitenin açılma hızını etkileyecek faktörler arasında yer alıyor. HTL kod bölümünde JS kodlarını sayfanın alt bölümüne, CSS kodlarını ise sayfanın üst bölümüne ekleyerek açılma hızlarınızda geliştirmeler yapabilirsiniz.

JS ve CSS kodlarını sıkıştırın

Java Script’te JQuery haricindeki kodları tek bir dosyaya toplayabileceğiniz gibi ilgili CSS kodlarını da tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Kendini tekrarlayan CSS kodlarını da bularak bunları tek bir dosyada sıkıştırmanız, sunucuya gönderilecek olan isteklerin azalmasını sağlayarak, sayfanın daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Gereksiz bilgi ve öğeleri tasarımlarınızdan kaldırın

Mobil sitenizin sade bir tasarımının olması, hem kullanıcı deneyimini daha iyi bir hale getirirken, hem de sayfaların yüklenme hızını önemli şekilde artırır. Mobil site üzerindeki içerikleri düzenler ve tasarımlarınızı yaparken, önem derecesini dikkate almanız gerekir. Çok fazla önemi olmayan, gereksiz öğeleri tasarımlarınızdan çıkartmanız, sayfanın dosya boyutunu küçülteceği için yüklenme hızını da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Masaüstü cihazlarda belli bir konu için birden fazla görselle sayfalarınızı süslerken, mobil tasarımda sadece en önemli görseli veya görselleri kullanmak ve diğer detay öğeleri çıkartmak, mobil sayfaların daha hızlı bir şekilde açılmasını sağlar.

Siz de kendi e-ticaret sitenizi açarak, internet üzerinde satış yapmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak 1 günde kendi sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talabinde bulunabilir ve hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan