Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimlerini artıracak bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor.

Tüketiciler mobil cihazları üzerinden alışveriş yapma konusuna halen çekinceyle yaklaşsa da ürün araştırmalarını mobil üzerinden yapıyorlar. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda gördükleri ürün paylaşımlarını da o an mobil site üzerinden görüntüleyebiliyorlar. Bu sebeplerden dolayı da e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması çok önemli.

Siteniz mobile uyumlu değilse ya da mobil tasarımlar hakkında bilgi almak istiyorsanız İdeasoft’un mobil tasarımlarına göz atabilirsiniz. Bu rehberimizde de mobil sitenizde kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğinizin üzerinde duracağız.

Navigasyon kolay olmalı

Mobil siteniz üzerinde tüketiciler daha uzun süre tutarak, farklı ürünleri incelemelerini sağlamak için site içi navigasyonunuzun kolay olması gerekiyor. Ziyaretçiler kategori ve ürün sayfaları üzeriden başka sayfalara rahat bir şekilde gidebilmeliler.

Bunu sağlamak için son dönemlerde oldukça popüler ve bir o kadar da kullanışlı olan açılır kapanır menülerden yararlanabilirsiniz.

Tüm mobil cihazlara uyumlu görseller

Mobil site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin tüm mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde kullanılması gerekiyor. Sitenizin kodlarını düzenlerken, görsellerinde farklı çözünürlüklü mobil cihazlarda düzgün açılmasını sağlamanız gerekiyor.

Hazır altyapı seçeneklerinden yararlanıyorsanız, ayarlarınızı yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı mobil cihazın ve farklı ekran çözünürlüğünün olması nedeniyle tek bir ayar yapmak burada yeterli olmayacaktır. Sitenizin, ekran boyutuna göre bu görselleri otomatik olarak ayarlaması gerekmektedir.

Büyük yazı fontları kullanın

Mobil siteniz üzerindeki metinlerin de rahat bir şekilde okunabilmesi gerekiyor. Bunun belli bir standardı olmasa da, mobil cihazlarda kullanılan en küçük fontun 13 piksel olması önerilmektedir. 13 pikselin altındaki fontların okunması zor olduğu için kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.

Standart metin boyutlarınızı buna göre ayarladıktan sonra, başlık (h1) ve ara başlıklarınızı (h2,h3,h4) daha büyük boylara getirerek kullanabilirsiniz.

Gereksiz öğelere yer vermeyin

Mobil cihazlarda, internet siteleri tek bir sütun olarak görüntülenmektedir. Bu sebeple de site üzerinde gereksiz banner, metin veya diğer öğelere yer vermemeniz, ziyaretçilerin daha akıcı bir şekilde siteyi gezmelerine olanak verir.

Gereksiz bu öğeler aynı zamanda ziyaretçilerin dikkatinin dağılmasına veya başka bir sayfaya yönlenmesine sebep olabileceği için, site ziyaret sürelerinizi düşürebilir.

Mobilde siteniz hızlı bir şekilde açılmalı

Sitelerin yüklenme hızları kullanıcılar için çok önemlidir. Özellikle mobil üzerinde, tüketiciler bir sitenin açılması için uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde aradıklarına ulaşarak, işlerini görmek isterler.

Sizin de bunu onlara vermeniz gerekiyor. Site üzerindeki öğelerin dosya boyutlarını düşürüp, kodlar üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmanız ve hız testleriyle bu sonuçları kontrol etmeniz gerekiyor. Sayfalarınızın geç açılması, ziyaretçi kaybetmenize sebep olacaktır.

Kolay ödeme süreci

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri en çok zorlayan alanlardan biri de ödeme sayfaları olabiliyor. Güvenlik ayarları, kredi kartı ve kişisel bilgilerin girişi mobil klavyeler üzerinden zor olabildiği için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebiliyor.

Bu durumun mümkün olduğunca önüne geçebilmek için, ödeme sürecinizi kısaltmalısınız. En az adımda ve mümkün olan en az işlemle ödeme sayfalarınızı düzenleyerek, kullanıcıların mobil üzerinde de rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.

Klavye uyumluluğunun sağlanması

Özellikle ödeme sayfalarınızda klavye uyumluluğunu da sağlamanız gerekiyor. Mobil klavyelerde rakamlar ve harfler aynı ekranda bulunmadığı için geçiş yapmak gerekiyor. Ödeme sayfalarınızda kredi kartı bilgilerinin yer aldığı bölümde, klavye optimizasyonu yaparak, tüketicilerin doğrudan rakam girmelerini sağlayabilir, adres ve kişisel bilgiler de ise harf ekranını otomatik olarak onlara açabilirsiniz.

Bu tür küçük detaylar, kullancı deneyimini artıracağı gibi tüketicilerin işlerini kolaylaştırdığınız için onların da daha mutlu bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayarak, müşteri sadakati kazanmanızı sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan