fbpx

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimlerini artıracak bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor.

Tüketiciler mobil cihazları üzerinden alışveriş yapma konusuna halen çekinceyle yaklaşsa da ürün araştırmalarını mobil üzerinden yapıyorlar. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda gördükleri ürün paylaşımlarını da o an mobil site üzerinden görüntüleyebiliyorlar. Bu sebeplerden dolayı da e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması çok önemli.

Siteniz mobile uyumlu değilse ya da mobil tasarımlar hakkında bilgi almak istiyorsanız İdeasoft’un mobil tasarımlarına göz atabilirsiniz. Bu rehberimizde de mobil sitenizde kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğinizin üzerinde duracağız.

Navigasyon kolay olmalı

Mobil siteniz üzerinde tüketiciler daha uzun süre tutarak, farklı ürünleri incelemelerini sağlamak için site içi navigasyonunuzun kolay olması gerekiyor. Ziyaretçiler kategori ve ürün sayfaları üzeriden başka sayfalara rahat bir şekilde gidebilmeliler.

Bunu sağlamak için son dönemlerde oldukça popüler ve bir o kadar da kullanışlı olan açılır kapanır menülerden yararlanabilirsiniz.

Tüm mobil cihazlara uyumlu görseller

Mobil site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin tüm mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde kullanılması gerekiyor. Sitenizin kodlarını düzenlerken, görsellerinde farklı çözünürlüklü mobil cihazlarda düzgün açılmasını sağlamanız gerekiyor.

Hazır altyapı seçeneklerinden yararlanıyorsanız, ayarlarınızı yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı mobil cihazın ve farklı ekran çözünürlüğünün olması nedeniyle tek bir ayar yapmak burada yeterli olmayacaktır. Sitenizin, ekran boyutuna göre bu görselleri otomatik olarak ayarlaması gerekmektedir.

Büyük yazı fontları kullanın

Mobil siteniz üzerindeki metinlerin de rahat bir şekilde okunabilmesi gerekiyor. Bunun belli bir standardı olmasa da, mobil cihazlarda kullanılan en küçük fontun 13 piksel olması önerilmektedir. 13 pikselin altındaki fontların okunması zor olduğu için kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.

Standart metin boyutlarınızı buna göre ayarladıktan sonra, başlık (h1) ve ara başlıklarınızı (h2,h3,h4) daha büyük boylara getirerek kullanabilirsiniz.

Gereksiz öğelere yer vermeyin

Mobil cihazlarda, internet siteleri tek bir sütun olarak görüntülenmektedir. Bu sebeple de site üzerinde gereksiz banner, metin veya diğer öğelere yer vermemeniz, ziyaretçilerin daha akıcı bir şekilde siteyi gezmelerine olanak verir.

Gereksiz bu öğeler aynı zamanda ziyaretçilerin dikkatinin dağılmasına veya başka bir sayfaya yönlenmesine sebep olabileceği için, site ziyaret sürelerinizi düşürebilir.

Mobilde siteniz hızlı bir şekilde açılmalı

Sitelerin yüklenme hızları kullanıcılar için çok önemlidir. Özellikle mobil üzerinde, tüketiciler bir sitenin açılması için uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde aradıklarına ulaşarak, işlerini görmek isterler.

Sizin de bunu onlara vermeniz gerekiyor. Site üzerindeki öğelerin dosya boyutlarını düşürüp, kodlar üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmanız ve hız testleriyle bu sonuçları kontrol etmeniz gerekiyor. Sayfalarınızın geç açılması, ziyaretçi kaybetmenize sebep olacaktır.

Kolay ödeme süreci

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri en çok zorlayan alanlardan biri de ödeme sayfaları olabiliyor. Güvenlik ayarları, kredi kartı ve kişisel bilgilerin girişi mobil klavyeler üzerinden zor olabildiği için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebiliyor.

Bu durumun mümkün olduğunca önüne geçebilmek için, ödeme sürecinizi kısaltmalısınız. En az adımda ve mümkün olan en az işlemle ödeme sayfalarınızı düzenleyerek, kullanıcıların mobil üzerinde de rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.

Klavye uyumluluğunun sağlanması

Özellikle ödeme sayfalarınızda klavye uyumluluğunu da sağlamanız gerekiyor. Mobil klavyelerde rakamlar ve harfler aynı ekranda bulunmadığı için geçiş yapmak gerekiyor. Ödeme sayfalarınızda kredi kartı bilgilerinin yer aldığı bölümde, klavye optimizasyonu yaparak, tüketicilerin doğrudan rakam girmelerini sağlayabilir, adres ve kişisel bilgiler de ise harf ekranını otomatik olarak onlara açabilirsiniz.

Bu tür küçük detaylar, kullancı deneyimini artıracağı gibi tüketicilerin işlerini kolaylaştırdığınız için onların da daha mutlu bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayarak, müşteri sadakati kazanmanızı sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers