Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

9 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimlerini artıracak bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor.

Tüketiciler mobil cihazları üzerinden alışveriş yapma konusuna halen çekinceyle yaklaşsa da ürün araştırmalarını mobil üzerinden yapıyorlar. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda gördükleri ürün paylaşımlarını da o an mobil site üzerinden görüntüleyebiliyorlar. Bu sebeplerden dolayı da e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması çok önemli.

Siteniz mobile uyumlu değilse ya da mobil tasarımlar hakkında bilgi almak istiyorsanız İdeasoft’un mobil tasarımlarına göz atabilirsiniz. Bu rehberimizde de mobil sitenizde kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğinizin üzerinde duracağız.

Navigasyon kolay olmalı

Mobil siteniz üzerinde tüketiciler daha uzun süre tutarak, farklı ürünleri incelemelerini sağlamak için site içi navigasyonunuzun kolay olması gerekiyor. Ziyaretçiler kategori ve ürün sayfaları üzeriden başka sayfalara rahat bir şekilde gidebilmeliler.

Bunu sağlamak için son dönemlerde oldukça popüler ve bir o kadar da kullanışlı olan açılır kapanır menülerden yararlanabilirsiniz.

Tüm mobil cihazlara uyumlu görseller

Mobil site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin tüm mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde kullanılması gerekiyor. Sitenizin kodlarını düzenlerken, görsellerinde farklı çözünürlüklü mobil cihazlarda düzgün açılmasını sağlamanız gerekiyor.

Hazır altyapı seçeneklerinden yararlanıyorsanız, ayarlarınızı yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı mobil cihazın ve farklı ekran çözünürlüğünün olması nedeniyle tek bir ayar yapmak burada yeterli olmayacaktır. Sitenizin, ekran boyutuna göre bu görselleri otomatik olarak ayarlaması gerekmektedir.

Büyük yazı fontları kullanın

Mobil siteniz üzerindeki metinlerin de rahat bir şekilde okunabilmesi gerekiyor. Bunun belli bir standardı olmasa da, mobil cihazlarda kullanılan en küçük fontun 13 piksel olması önerilmektedir. 13 pikselin altındaki fontların okunması zor olduğu için kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.

Standart metin boyutlarınızı buna göre ayarladıktan sonra, başlık (h1) ve ara başlıklarınızı (h2,h3,h4) daha büyük boylara getirerek kullanabilirsiniz.

Gereksiz öğelere yer vermeyin

Mobil cihazlarda, internet siteleri tek bir sütun olarak görüntülenmektedir. Bu sebeple de site üzerinde gereksiz banner, metin veya diğer öğelere yer vermemeniz, ziyaretçilerin daha akıcı bir şekilde siteyi gezmelerine olanak verir.

Gereksiz bu öğeler aynı zamanda ziyaretçilerin dikkatinin dağılmasına veya başka bir sayfaya yönlenmesine sebep olabileceği için, site ziyaret sürelerinizi düşürebilir.

Mobilde siteniz hızlı bir şekilde açılmalı

Sitelerin yüklenme hızları kullanıcılar için çok önemlidir. Özellikle mobil üzerinde, tüketiciler bir sitenin açılması için uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde aradıklarına ulaşarak, işlerini görmek isterler.

Sizin de bunu onlara vermeniz gerekiyor. Site üzerindeki öğelerin dosya boyutlarını düşürüp, kodlar üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmanız ve hız testleriyle bu sonuçları kontrol etmeniz gerekiyor. Sayfalarınızın geç açılması, ziyaretçi kaybetmenize sebep olacaktır.

Kolay ödeme süreci

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri en çok zorlayan alanlardan biri de ödeme sayfaları olabiliyor. Güvenlik ayarları, kredi kartı ve kişisel bilgilerin girişi mobil klavyeler üzerinden zor olabildiği için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebiliyor.

Bu durumun mümkün olduğunca önüne geçebilmek için, ödeme sürecinizi kısaltmalısınız. En az adımda ve mümkün olan en az işlemle ödeme sayfalarınızı düzenleyerek, kullanıcıların mobil üzerinde de rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.

Klavye uyumluluğunun sağlanması

Özellikle ödeme sayfalarınızda klavye uyumluluğunu da sağlamanız gerekiyor. Mobil klavyelerde rakamlar ve harfler aynı ekranda bulunmadığı için geçiş yapmak gerekiyor. Ödeme sayfalarınızda kredi kartı bilgilerinin yer aldığı bölümde, klavye optimizasyonu yaparak, tüketicilerin doğrudan rakam girmelerini sağlayabilir, adres ve kişisel bilgiler de ise harf ekranını otomatik olarak onlara açabilirsiniz.

Bu tür küçük detaylar, kullancı deneyimini artıracağı gibi tüketicilerin işlerini kolaylaştırdığınız için onların da daha mutlu bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayarak, müşteri sadakati kazanmanızı sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan