Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimlerini artıracak bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor.

Tüketiciler mobil cihazları üzerinden alışveriş yapma konusuna halen çekinceyle yaklaşsa da ürün araştırmalarını mobil üzerinden yapıyorlar. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda gördükleri ürün paylaşımlarını da o an mobil site üzerinden görüntüleyebiliyorlar. Bu sebeplerden dolayı da e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması çok önemli.

Siteniz mobile uyumlu değilse ya da mobil tasarımlar hakkında bilgi almak istiyorsanız İdeasoft’un mobil tasarımlarına göz atabilirsiniz. Bu rehberimizde de mobil sitenizde kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğinizin üzerinde duracağız.

Navigasyon kolay olmalı

Mobil siteniz üzerinde tüketiciler daha uzun süre tutarak, farklı ürünleri incelemelerini sağlamak için site içi navigasyonunuzun kolay olması gerekiyor. Ziyaretçiler kategori ve ürün sayfaları üzeriden başka sayfalara rahat bir şekilde gidebilmeliler.

Bunu sağlamak için son dönemlerde oldukça popüler ve bir o kadar da kullanışlı olan açılır kapanır menülerden yararlanabilirsiniz.

Tüm mobil cihazlara uyumlu görseller

Mobil site üzerinde kullandığınız ürün görsellerinin tüm mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde kullanılması gerekiyor. Sitenizin kodlarını düzenlerken, görsellerinde farklı çözünürlüklü mobil cihazlarda düzgün açılmasını sağlamanız gerekiyor.

Hazır altyapı seçeneklerinden yararlanıyorsanız, ayarlarınızı yaparken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı mobil cihazın ve farklı ekran çözünürlüğünün olması nedeniyle tek bir ayar yapmak burada yeterli olmayacaktır. Sitenizin, ekran boyutuna göre bu görselleri otomatik olarak ayarlaması gerekmektedir.

Büyük yazı fontları kullanın

Mobil siteniz üzerindeki metinlerin de rahat bir şekilde okunabilmesi gerekiyor. Bunun belli bir standardı olmasa da, mobil cihazlarda kullanılan en küçük fontun 13 piksel olması önerilmektedir. 13 pikselin altındaki fontların okunması zor olduğu için kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.

Standart metin boyutlarınızı buna göre ayarladıktan sonra, başlık (h1) ve ara başlıklarınızı (h2,h3,h4) daha büyük boylara getirerek kullanabilirsiniz.

Gereksiz öğelere yer vermeyin

Mobil cihazlarda, internet siteleri tek bir sütun olarak görüntülenmektedir. Bu sebeple de site üzerinde gereksiz banner, metin veya diğer öğelere yer vermemeniz, ziyaretçilerin daha akıcı bir şekilde siteyi gezmelerine olanak verir.

Gereksiz bu öğeler aynı zamanda ziyaretçilerin dikkatinin dağılmasına veya başka bir sayfaya yönlenmesine sebep olabileceği için, site ziyaret sürelerinizi düşürebilir.

Mobilde siteniz hızlı bir şekilde açılmalı

Sitelerin yüklenme hızları kullanıcılar için çok önemlidir. Özellikle mobil üzerinde, tüketiciler bir sitenin açılması için uzun süre beklemek istemezler. Hızlı bir şekilde aradıklarına ulaşarak, işlerini görmek isterler.

Sizin de bunu onlara vermeniz gerekiyor. Site üzerindeki öğelerin dosya boyutlarını düşürüp, kodlar üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmanız ve hız testleriyle bu sonuçları kontrol etmeniz gerekiyor. Sayfalarınızın geç açılması, ziyaretçi kaybetmenize sebep olacaktır.

Kolay ödeme süreci

Mobil cihazlar üzerinde tüketicileri en çok zorlayan alanlardan biri de ödeme sayfaları olabiliyor. Güvenlik ayarları, kredi kartı ve kişisel bilgilerin girişi mobil klavyeler üzerinden zor olabildiği için kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebiliyor.

Bu durumun mümkün olduğunca önüne geçebilmek için, ödeme sürecinizi kısaltmalısınız. En az adımda ve mümkün olan en az işlemle ödeme sayfalarınızı düzenleyerek, kullanıcıların mobil üzerinde de rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.

Klavye uyumluluğunun sağlanması

Özellikle ödeme sayfalarınızda klavye uyumluluğunu da sağlamanız gerekiyor. Mobil klavyelerde rakamlar ve harfler aynı ekranda bulunmadığı için geçiş yapmak gerekiyor. Ödeme sayfalarınızda kredi kartı bilgilerinin yer aldığı bölümde, klavye optimizasyonu yaparak, tüketicilerin doğrudan rakam girmelerini sağlayabilir, adres ve kişisel bilgiler de ise harf ekranını otomatik olarak onlara açabilirsiniz.

Bu tür küçük detaylar, kullancı deneyimini artıracağı gibi tüketicilerin işlerini kolaylaştırdığınız için onların da daha mutlu bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayarak, müşteri sadakati kazanmanızı sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin