Blog

Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile tüketicilere ulaşmak istemeleri de mobil site trafiklerinin artmasına neden olurken, mobil site tasarımlarının da önemini artırıyor.

Mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması geri dönüşümleri olumlu bir şekilde etkilerken, bu tasarımları yaparken dikkat edilmesi gereken başka konular da bulunuyor. Tek başına kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi en iyi performans getirmek için yeterli değildir.

Mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz ve geri dönüşümlerinizi düşüren etkenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Sayfaların yavaş yüklenme hızları

Geri dönüşümlerinizi düşüren en önemli faktörlerden biri sayfalarınızın açılma hızlarının yavaş olmasıdır. Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda internet bağlantıları daha yavaş olabilir. Buna ek olarak web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması, görsellerin optimize ve site kodlarının optimize edilmesi de sayfaların daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar daha az beklemek isterler; çünkü hızlı bir şekilde siteyi ve ürünleri inceleme niyetindedirler. Sayfalarınız yavaş yüklendiğinde ve site açılma hızınız düşük olduğunda, kullanıcılar sitenizi terk edebilirler. Bu nedenle de site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Küçük ekranlar ürünleri incelemeyi zorlaştırır

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri ürün incelemenin çok kolay olmayışıdır. Kullanıcılar, masaüstü bilgisayarlarda büyük ekranlar ile ürünleri incelemeye daha yatkındırlar. Küçük ekranlar ürünleri iyi bir şekilde incelemeyi zorlaştırabilir.

Ancak bu durumda da mobil site üzerinde sizin yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Ürün sayfalarınızdaki ürün fotoğraflarınızı seçerken, kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraf boyutlarının da ekrana sığacak büyüklükte olması, kullanıcıların ürünleri daha iyi görmelerini sağlar. Buna ek olarak, ürün fotoğraflarında zoom (yakınlaştırma) veya ayrı bir pencerede büyük boyda açılma özelliğini aktive etmeniz, kullanıcıların ürünleri daha iyi incelemelerini sağlar.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Kategori sayfalarının iyi düzenlenmemiş olması

Mobil site tasarımlarında kategori sayfalarının da etkisi büyüktür. Kullanıcılar belli ürünleri ararken, ürün kategorileriniz üzerinde gezinebilirler. Bu durumda da kategori sayfalarında çok ürün göstermeniz, kullanıcıların mobil cihazları üzerinde hem sayfada geçirecekleri süreyi artırır hem de aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri, bu tür çok fazla ürünün yer aldığı sayfalarda, sayfalar aşağıya doğru çok fazla akar. Bu durumda da her bir satırda tek ürün göstermek yerine, satırı ikiye bölerek, 2 ürünü tek bir satırda göstermek ya da ekranın tamamını dörde bölerek, tek bir sayfa alanında 4 ürün gösterebilirisiniz.

Bu tasarımda ürünler küçük görünebilir; ancak bir sayfada daha fazla ürün göstermiş olursunuz. Ürünleri detaylı incelemek isteyenler, ürün sayfalarında ürünün daha büyük fotoğraflarını görebilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mobile uyumlu tasarımın olmayışı

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve mobil cihazlara uyumlulu olmaması ise geri dönüşümlerinizin düşmesinde en büyük rolü oynar. Mobil uyumlu olmayan tasarımlar, mobil cihazlar üzerinde kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkilediği için günümüzde tercih edilmemektedir. Bu nedenle de ilk önceliğiniz, ana sitenizin mobile uyumlu bir tasarımını da yapmanız olmalıdırı.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak ve sitenizi güvenilir ve kullanıcı deneyimi iyi olan bir mobil tasarıma geçirmek isterseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini ve İdeaSoft mobil tasarımları inceleyebiliriniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!