Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile tüketicilere ulaşmak istemeleri de mobil site trafiklerinin artmasına neden olurken, mobil site tasarımlarının da önemini artırıyor.

Mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması geri dönüşümleri olumlu bir şekilde etkilerken, bu tasarımları yaparken dikkat edilmesi gereken başka konular da bulunuyor. Tek başına kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi en iyi performans getirmek için yeterli değildir.

Mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz ve geri dönüşümlerinizi düşüren etkenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Sayfaların yavaş yüklenme hızları

Geri dönüşümlerinizi düşüren en önemli faktörlerden biri sayfalarınızın açılma hızlarının yavaş olmasıdır. Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda internet bağlantıları daha yavaş olabilir. Buna ek olarak web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması, görsellerin optimize ve site kodlarının optimize edilmesi de sayfaların daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar daha az beklemek isterler; çünkü hızlı bir şekilde siteyi ve ürünleri inceleme niyetindedirler. Sayfalarınız yavaş yüklendiğinde ve site açılma hızınız düşük olduğunda, kullanıcılar sitenizi terk edebilirler. Bu nedenle de site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Küçük ekranlar ürünleri incelemeyi zorlaştırır

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri ürün incelemenin çok kolay olmayışıdır. Kullanıcılar, masaüstü bilgisayarlarda büyük ekranlar ile ürünleri incelemeye daha yatkındırlar. Küçük ekranlar ürünleri iyi bir şekilde incelemeyi zorlaştırabilir.

Ancak bu durumda da mobil site üzerinde sizin yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Ürün sayfalarınızdaki ürün fotoğraflarınızı seçerken, kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraf boyutlarının da ekrana sığacak büyüklükte olması, kullanıcıların ürünleri daha iyi görmelerini sağlar. Buna ek olarak, ürün fotoğraflarında zoom (yakınlaştırma) veya ayrı bir pencerede büyük boyda açılma özelliğini aktive etmeniz, kullanıcıların ürünleri daha iyi incelemelerini sağlar.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Kategori sayfalarının iyi düzenlenmemiş olması

Mobil site tasarımlarında kategori sayfalarının da etkisi büyüktür. Kullanıcılar belli ürünleri ararken, ürün kategorileriniz üzerinde gezinebilirler. Bu durumda da kategori sayfalarında çok ürün göstermeniz, kullanıcıların mobil cihazları üzerinde hem sayfada geçirecekleri süreyi artırır hem de aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri, bu tür çok fazla ürünün yer aldığı sayfalarda, sayfalar aşağıya doğru çok fazla akar. Bu durumda da her bir satırda tek ürün göstermek yerine, satırı ikiye bölerek, 2 ürünü tek bir satırda göstermek ya da ekranın tamamını dörde bölerek, tek bir sayfa alanında 4 ürün gösterebilirisiniz.

Bu tasarımda ürünler küçük görünebilir; ancak bir sayfada daha fazla ürün göstermiş olursunuz. Ürünleri detaylı incelemek isteyenler, ürün sayfalarında ürünün daha büyük fotoğraflarını görebilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mobile uyumlu tasarımın olmayışı

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve mobil cihazlara uyumlulu olmaması ise geri dönüşümlerinizin düşmesinde en büyük rolü oynar. Mobil uyumlu olmayan tasarımlar, mobil cihazlar üzerinde kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkilediği için günümüzde tercih edilmemektedir. Bu nedenle de ilk önceliğiniz, ana sitenizin mobile uyumlu bir tasarımını da yapmanız olmalıdırı.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak ve sitenizi güvenilir ve kullanıcı deneyimi iyi olan bir mobil tasarıma geçirmek isterseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini ve İdeaSoft mobil tasarımları inceleyebiliriniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-ticaret sektörünün büyüklüğü, ekosistem içerisindeki iş modellerinden bile anlaşılabilir. Bir kişinin, başka bir kişiye ürün satmasından çok daha fazlasını içeren bu sektör, farklı e-ticaret modelleri ile oldukça büyük...
1 Şubat 2022
Markethinkers
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın