Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

17 Nisan 2019
Sinan Oypan

Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile tüketicilere ulaşmak istemeleri de mobil site trafiklerinin artmasına neden olurken, mobil site tasarımlarının da önemini artırıyor.

Mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması geri dönüşümleri olumlu bir şekilde etkilerken, bu tasarımları yaparken dikkat edilmesi gereken başka konular da bulunuyor. Tek başına kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi en iyi performans getirmek için yeterli değildir.

Mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz ve geri dönüşümlerinizi düşüren etkenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Sayfaların yavaş yüklenme hızları

Geri dönüşümlerinizi düşüren en önemli faktörlerden biri sayfalarınızın açılma hızlarının yavaş olmasıdır. Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda internet bağlantıları daha yavaş olabilir. Buna ek olarak web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması, görsellerin optimize ve site kodlarının optimize edilmesi de sayfaların daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar daha az beklemek isterler; çünkü hızlı bir şekilde siteyi ve ürünleri inceleme niyetindedirler. Sayfalarınız yavaş yüklendiğinde ve site açılma hızınız düşük olduğunda, kullanıcılar sitenizi terk edebilirler. Bu nedenle de site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Küçük ekranlar ürünleri incelemeyi zorlaştırır

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri ürün incelemenin çok kolay olmayışıdır. Kullanıcılar, masaüstü bilgisayarlarda büyük ekranlar ile ürünleri incelemeye daha yatkındırlar. Küçük ekranlar ürünleri iyi bir şekilde incelemeyi zorlaştırabilir.

Ancak bu durumda da mobil site üzerinde sizin yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Ürün sayfalarınızdaki ürün fotoğraflarınızı seçerken, kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraf boyutlarının da ekrana sığacak büyüklükte olması, kullanıcıların ürünleri daha iyi görmelerini sağlar. Buna ek olarak, ürün fotoğraflarında zoom (yakınlaştırma) veya ayrı bir pencerede büyük boyda açılma özelliğini aktive etmeniz, kullanıcıların ürünleri daha iyi incelemelerini sağlar.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Kategori sayfalarının iyi düzenlenmemiş olması

Mobil site tasarımlarında kategori sayfalarının da etkisi büyüktür. Kullanıcılar belli ürünleri ararken, ürün kategorileriniz üzerinde gezinebilirler. Bu durumda da kategori sayfalarında çok ürün göstermeniz, kullanıcıların mobil cihazları üzerinde hem sayfada geçirecekleri süreyi artırır hem de aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri, bu tür çok fazla ürünün yer aldığı sayfalarda, sayfalar aşağıya doğru çok fazla akar. Bu durumda da her bir satırda tek ürün göstermek yerine, satırı ikiye bölerek, 2 ürünü tek bir satırda göstermek ya da ekranın tamamını dörde bölerek, tek bir sayfa alanında 4 ürün gösterebilirisiniz.

Bu tasarımda ürünler küçük görünebilir; ancak bir sayfada daha fazla ürün göstermiş olursunuz. Ürünleri detaylı incelemek isteyenler, ürün sayfalarında ürünün daha büyük fotoğraflarını görebilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mobile uyumlu tasarımın olmayışı

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve mobil cihazlara uyumlulu olmaması ise geri dönüşümlerinizin düşmesinde en büyük rolü oynar. Mobil uyumlu olmayan tasarımlar, mobil cihazlar üzerinde kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkilediği için günümüzde tercih edilmemektedir. Bu nedenle de ilk önceliğiniz, ana sitenizin mobile uyumlu bir tasarımını da yapmanız olmalıdırı.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak ve sitenizi güvenilir ve kullanıcı deneyimi iyi olan bir mobil tasarıma geçirmek isterseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini ve İdeaSoft mobil tasarımları inceleyebiliriniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan