fbpx

Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile tüketicilere ulaşmak istemeleri de mobil site trafiklerinin artmasına neden olurken, mobil site tasarımlarının da önemini artırıyor.

Mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması geri dönüşümleri olumlu bir şekilde etkilerken, bu tasarımları yaparken dikkat edilmesi gereken başka konular da bulunuyor. Tek başına kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi en iyi performans getirmek için yeterli değildir.

Mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz ve geri dönüşümlerinizi düşüren etkenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Sayfaların yavaş yüklenme hızları

Geri dönüşümlerinizi düşüren en önemli faktörlerden biri sayfalarınızın açılma hızlarının yavaş olmasıdır. Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda internet bağlantıları daha yavaş olabilir. Buna ek olarak web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması, görsellerin optimize ve site kodlarının optimize edilmesi de sayfaların daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar daha az beklemek isterler; çünkü hızlı bir şekilde siteyi ve ürünleri inceleme niyetindedirler. Sayfalarınız yavaş yüklendiğinde ve site açılma hızınız düşük olduğunda, kullanıcılar sitenizi terk edebilirler. Bu nedenle de site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Küçük ekranlar ürünleri incelemeyi zorlaştırır

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri ürün incelemenin çok kolay olmayışıdır. Kullanıcılar, masaüstü bilgisayarlarda büyük ekranlar ile ürünleri incelemeye daha yatkındırlar. Küçük ekranlar ürünleri iyi bir şekilde incelemeyi zorlaştırabilir.

Ancak bu durumda da mobil site üzerinde sizin yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Ürün sayfalarınızdaki ürün fotoğraflarınızı seçerken, kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraf boyutlarının da ekrana sığacak büyüklükte olması, kullanıcıların ürünleri daha iyi görmelerini sağlar. Buna ek olarak, ürün fotoğraflarında zoom (yakınlaştırma) veya ayrı bir pencerede büyük boyda açılma özelliğini aktive etmeniz, kullanıcıların ürünleri daha iyi incelemelerini sağlar.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Kategori sayfalarının iyi düzenlenmemiş olması

Mobil site tasarımlarında kategori sayfalarının da etkisi büyüktür. Kullanıcılar belli ürünleri ararken, ürün kategorileriniz üzerinde gezinebilirler. Bu durumda da kategori sayfalarında çok ürün göstermeniz, kullanıcıların mobil cihazları üzerinde hem sayfada geçirecekleri süreyi artırır hem de aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri, bu tür çok fazla ürünün yer aldığı sayfalarda, sayfalar aşağıya doğru çok fazla akar. Bu durumda da her bir satırda tek ürün göstermek yerine, satırı ikiye bölerek, 2 ürünü tek bir satırda göstermek ya da ekranın tamamını dörde bölerek, tek bir sayfa alanında 4 ürün gösterebilirisiniz.

Bu tasarımda ürünler küçük görünebilir; ancak bir sayfada daha fazla ürün göstermiş olursunuz. Ürünleri detaylı incelemek isteyenler, ürün sayfalarında ürünün daha büyük fotoğraflarını görebilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mobile uyumlu tasarımın olmayışı

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve mobil cihazlara uyumlulu olmaması ise geri dönüşümlerinizin düşmesinde en büyük rolü oynar. Mobil uyumlu olmayan tasarımlar, mobil cihazlar üzerinde kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkilediği için günümüzde tercih edilmemektedir. Bu nedenle de ilk önceliğiniz, ana sitenizin mobile uyumlu bir tasarımını da yapmanız olmalıdırı.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak ve sitenizi güvenilir ve kullanıcı deneyimi iyi olan bir mobil tasarıma geçirmek isterseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini ve İdeaSoft mobil tasarımları inceleyebiliriniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan