Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

17 Nisan 2019
Sinan Oypan

Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile tüketicilere ulaşmak istemeleri de mobil site trafiklerinin artmasına neden olurken, mobil site tasarımlarının da önemini artırıyor.

Mobil site üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyi olması geri dönüşümleri olumlu bir şekilde etkilerken, bu tasarımları yaparken dikkat edilmesi gereken başka konular da bulunuyor. Tek başına kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi en iyi performans getirmek için yeterli değildir.

Mobil site tasarımlarında dikkat etmeniz ve geri dönüşümlerinizi düşüren etkenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

Sayfaların yavaş yüklenme hızları

Geri dönüşümlerinizi düşüren en önemli faktörlerden biri sayfalarınızın açılma hızlarının yavaş olmasıdır. Masaüstü cihazlara kıyasla, mobil cihazlarda internet bağlantıları daha yavaş olabilir. Buna ek olarak web sitenizdeki sayfaların dosya boyutlarının yüksek olması, görsellerin optimize ve site kodlarının optimize edilmesi de sayfaların daha yavaş açılmasına neden olacaktır.

Masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar daha az beklemek isterler; çünkü hızlı bir şekilde siteyi ve ürünleri inceleme niyetindedirler. Sayfalarınız yavaş yüklendiğinde ve site açılma hızınız düşük olduğunda, kullanıcılar sitenizi terk edebilirler. Bu nedenle de site açılma hızınızı yükseltecek çalışmalar yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Küçük ekranlar ürünleri incelemeyi zorlaştırır

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri ürün incelemenin çok kolay olmayışıdır. Kullanıcılar, masaüstü bilgisayarlarda büyük ekranlar ile ürünleri incelemeye daha yatkındırlar. Küçük ekranlar ürünleri iyi bir şekilde incelemeyi zorlaştırabilir.

Ancak bu durumda da mobil site üzerinde sizin yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Ürün sayfalarınızdaki ürün fotoğraflarınızı seçerken, kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Fotoğraf boyutlarının da ekrana sığacak büyüklükte olması, kullanıcıların ürünleri daha iyi görmelerini sağlar. Buna ek olarak, ürün fotoğraflarında zoom (yakınlaştırma) veya ayrı bir pencerede büyük boyda açılma özelliğini aktive etmeniz, kullanıcıların ürünleri daha iyi incelemelerini sağlar.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Kategori sayfalarının iyi düzenlenmemiş olması

Mobil site tasarımlarında kategori sayfalarının da etkisi büyüktür. Kullanıcılar belli ürünleri ararken, ürün kategorileriniz üzerinde gezinebilirler. Bu durumda da kategori sayfalarında çok ürün göstermeniz, kullanıcıların mobil cihazları üzerinde hem sayfada geçirecekleri süreyi artırır hem de aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Mobil site tasarımlarının dezavantajlarından biri, bu tür çok fazla ürünün yer aldığı sayfalarda, sayfalar aşağıya doğru çok fazla akar. Bu durumda da her bir satırda tek ürün göstermek yerine, satırı ikiye bölerek, 2 ürünü tek bir satırda göstermek ya da ekranın tamamını dörde bölerek, tek bir sayfa alanında 4 ürün gösterebilirisiniz.

Bu tasarımda ürünler küçük görünebilir; ancak bir sayfada daha fazla ürün göstermiş olursunuz. Ürünleri detaylı incelemek isteyenler, ürün sayfalarında ürünün daha büyük fotoğraflarını görebilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mobile uyumlu tasarımın olmayışı

Mobil site tasarımının optimize edilmemesi ve mobil cihazlara uyumlulu olmaması ise geri dönüşümlerinizin düşmesinde en büyük rolü oynar. Mobil uyumlu olmayan tasarımlar, mobil cihazlar üzerinde kullanıcı deneyimini kötü bir şekilde etkilediği için günümüzde tercih edilmemektedir. Bu nedenle de ilk önceliğiniz, ana sitenizin mobile uyumlu bir tasarımını da yapmanız olmalıdırı.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak ve sitenizi güvenilir ve kullanıcı deneyimi iyi olan bir mobil tasarıma geçirmek isterseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini ve İdeaSoft mobil tasarımları inceleyebiliriniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan