Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

26 Ekim 2016
Sinan Oypan

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız.

Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Mobil cihaz kullanım oranlarının artması, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını da ciddi bir şekilde değiştirmeye başlıyor. Tabii ki kullanıcıların mobil cihazlarını bu kadar kullanmaları da mobil taraftaki SEO çalışmalarının önemini artırıyor.

Google’ın yaptığı araştırma da mobil SEO’nun giderek önemli bir hal almaya başladığını gözler önüne seriyor. Araştırmadaki verilere bakıldığında mobil SEO çalışmalarının sadece e-ticaret firmaları için değil fiziki mağazalar için de önemli bir değer taşıdığı görülüyor.

Bu yazımızda da Google’ın yaptığı araştırmada öne çıkan detayları sizinle paylaşacağız. E-ticaret sitenizin mobil SEO’sunu güçlendirmeniz için bu veriler size bazı fikirler verecektir. İnternetten satış yapmayan fiziki mağazalar da bir internet sitesi aracılığı ile ya da Google Business yardımıyla online arama sonuçlarında çıkabilirler. Bu nedenle fiziki mağaza sahiplerinin de bu verilere dikkat etmesinde yarar var.

Mobil aramalar alışveriş kararlarını etkiliyor

Araştırmada öne çıkan detaylardan biri, kullanıcıların mobil cihazlarından yaptığı araştırmaların, onların satın alma kararlarını etkilediği. Mobil cihaz kullanan tüketicilerin yüzde 76’lık bölümü, Google’da yaptıkları aramalar sonrasında hangi markadan alışveriş yapacakları konusunda fikirlerini değiştirebiliyor.

Buna ek olarak, tüketicilerin yüzde 75’lik bir bölümü alışveriş yapacağı markaya karar vermiş olsa bile, Google aramalarından sonra yeni buldukları markalar üzerinden alışveriş yapmayı da tercih edebiliyor. Tüketicilerin yüzde 50’lik bir bölümü ise akıllı telefonları üzerinde arama yaparken yeni ürün ve markaları keşfettiğini belirtiyor.

Bu noktada mobil SEO çalışmalarının önemi ciddi bir şekilde artmış oluyor. Sayfalarınızı ve ürünlerinizi mobil arama sonuçlarında öne çıkacak şekilde optimize etmeniz ve rakiplerinizin henüz kullanmadığı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmak mobil arama sonuçlarında markanızı öne çıkartabilir.

Fiziki mağazalar da lokasyonun gücünden yararlanabilirler. Lokasyon bazlı anahtar kelime çalışmaları mağazanıza yeni müşteriler çekmenize yardımcı olabilir.

Akıllı telefondan yapılan aramalar mağaza içi satın almaları da etkiliyor

Yapılan araştırmada fiziki mağazaların da akıllı telefon aramalarından etkilendiği ortaya çıkıyor. Bu mağazaların bir e-ticaret sitesi olmasa da tüketiciler, mağaza içindeyken ya da daha mağazaya gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden ürünlerle ilgili arama yapabiliyorlar.

Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 64’lük bir bölümü alışveriş yapmak için mağazalara gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden fikir almak için araştırma yapıyor. Bu durumda da mobildeki görünürlük oldukça önemli bir hal alıyor. Mağaza içindeki tüketiciler de ürün ve fiyat kıyaslamaları için akıllı telefonlarını kullanmayı tercih ediyor.

Burada fiziki mağazaların kullanabileceği bazı taktikler bulunuyor. İnternetten satış yapmasanız dahi bir internet sitenizin olması ve burada ürünlerinizi sergilemeniz, bu konuda size avantaj sağlayacaktır. Site üzerinde tüketicilerin ürünleri nerede alabileceklerini belirtmeniz ve almadan önce de ürünleri inceleyebileceklerini belirtmeniz bir artı daha katacaktır.

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları da ürünlerin mağazalarında da bulunduğunu belirtmeleri onlara fayda sağlayacaktır.

”En iyi” arama sorguları mobil aramalarda artmaya başlıyor

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularında kullanıcıların ürün fikirleri edinirken en fazla kullandıkları anahtar kelimelerden biri de “en iyi” oluyor. Bu arama sorguları geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 50 arttı.

Ucuz veya indirim gibi anahtar kelimelerin arama hacimleri olsa da tüketiciler artık bir ürünle ilgili aramalarda “en iyi” gibi kaliteyi yansıtan arama sorguları da yapmaya başladılar.

Geçtiğimiz tatil döneminde “en iyi hediye” şeklindeki arama sorgularında yüzde 70’lik bir artış olduğu gözlemlenirken, ucuz hediyeler gibi arama sorgularının yüzde 35 arttığı görülüyor.

“Mobil

Sonuç

Tüketicilerin mobildeki varlıklarının her geçen gün artması, internet sitelerinin de mobile uyumlu olmasını ve mobil SEO ’ya yatırım yapmasını bir zorunluluk haline getiriyor.

Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilir ve internet sitenizi mobile uyumlu bir şekilde kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya