Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız.

Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Mobil cihaz kullanım oranlarının artması, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını da ciddi bir şekilde değiştirmeye başlıyor. Tabii ki kullanıcıların mobil cihazlarını bu kadar kullanmaları da mobil taraftaki SEO çalışmalarının önemini artırıyor.

Google’ın yaptığı araştırma da mobil SEO’nun giderek önemli bir hal almaya başladığını gözler önüne seriyor. Araştırmadaki verilere bakıldığında mobil SEO çalışmalarının sadece e-ticaret firmaları için değil fiziki mağazalar için de önemli bir değer taşıdığı görülüyor.

Bu yazımızda da Google’ın yaptığı araştırmada öne çıkan detayları sizinle paylaşacağız. E-ticaret sitenizin mobil SEO’sunu güçlendirmeniz için bu veriler size bazı fikirler verecektir. İnternetten satış yapmayan fiziki mağazalar da bir internet sitesi aracılığı ile ya da Google Business yardımıyla online arama sonuçlarında çıkabilirler. Bu nedenle fiziki mağaza sahiplerinin de bu verilere dikkat etmesinde yarar var.

Mobil aramalar alışveriş kararlarını etkiliyor

Araştırmada öne çıkan detaylardan biri, kullanıcıların mobil cihazlarından yaptığı araştırmaların, onların satın alma kararlarını etkilediği. Mobil cihaz kullanan tüketicilerin yüzde 76’lık bölümü, Google’da yaptıkları aramalar sonrasında hangi markadan alışveriş yapacakları konusunda fikirlerini değiştirebiliyor.

Buna ek olarak, tüketicilerin yüzde 75’lik bir bölümü alışveriş yapacağı markaya karar vermiş olsa bile, Google aramalarından sonra yeni buldukları markalar üzerinden alışveriş yapmayı da tercih edebiliyor. Tüketicilerin yüzde 50’lik bir bölümü ise akıllı telefonları üzerinde arama yaparken yeni ürün ve markaları keşfettiğini belirtiyor.

Bu noktada mobil SEO çalışmalarının önemi ciddi bir şekilde artmış oluyor. Sayfalarınızı ve ürünlerinizi mobil arama sonuçlarında öne çıkacak şekilde optimize etmeniz ve rakiplerinizin henüz kullanmadığı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmak mobil arama sonuçlarında markanızı öne çıkartabilir.

Fiziki mağazalar da lokasyonun gücünden yararlanabilirler. Lokasyon bazlı anahtar kelime çalışmaları mağazanıza yeni müşteriler çekmenize yardımcı olabilir.

Akıllı telefondan yapılan aramalar mağaza içi satın almaları da etkiliyor

Yapılan araştırmada fiziki mağazaların da akıllı telefon aramalarından etkilendiği ortaya çıkıyor. Bu mağazaların bir e-ticaret sitesi olmasa da tüketiciler, mağaza içindeyken ya da daha mağazaya gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden ürünlerle ilgili arama yapabiliyorlar.

Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 64’lük bir bölümü alışveriş yapmak için mağazalara gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden fikir almak için araştırma yapıyor. Bu durumda da mobildeki görünürlük oldukça önemli bir hal alıyor. Mağaza içindeki tüketiciler de ürün ve fiyat kıyaslamaları için akıllı telefonlarını kullanmayı tercih ediyor.

Burada fiziki mağazaların kullanabileceği bazı taktikler bulunuyor. İnternetten satış yapmasanız dahi bir internet sitenizin olması ve burada ürünlerinizi sergilemeniz, bu konuda size avantaj sağlayacaktır. Site üzerinde tüketicilerin ürünleri nerede alabileceklerini belirtmeniz ve almadan önce de ürünleri inceleyebileceklerini belirtmeniz bir artı daha katacaktır.

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları da ürünlerin mağazalarında da bulunduğunu belirtmeleri onlara fayda sağlayacaktır.

”En iyi” arama sorguları mobil aramalarda artmaya başlıyor

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularında kullanıcıların ürün fikirleri edinirken en fazla kullandıkları anahtar kelimelerden biri de “en iyi” oluyor. Bu arama sorguları geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 50 arttı.

Ucuz veya indirim gibi anahtar kelimelerin arama hacimleri olsa da tüketiciler artık bir ürünle ilgili aramalarda “en iyi” gibi kaliteyi yansıtan arama sorguları da yapmaya başladılar.

Geçtiğimiz tatil döneminde “en iyi hediye” şeklindeki arama sorgularında yüzde 70’lik bir artış olduğu gözlemlenirken, ucuz hediyeler gibi arama sorgularının yüzde 35 arttığı görülüyor.

“Mobil

Sonuç

Tüketicilerin mobildeki varlıklarının her geçen gün artması, internet sitelerinin de mobile uyumlu olmasını ve mobil SEO ’ya yatırım yapmasını bir zorunluluk haline getiriyor.

Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilir ve internet sitenizi mobile uyumlu bir şekilde kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin