Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

26 Ekim 2016
Sinan Oypan

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız.

Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Mobil cihaz kullanım oranlarının artması, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını da ciddi bir şekilde değiştirmeye başlıyor. Tabii ki kullanıcıların mobil cihazlarını bu kadar kullanmaları da mobil taraftaki SEO çalışmalarının önemini artırıyor.

Google’ın yaptığı araştırma da mobil SEO’nun giderek önemli bir hal almaya başladığını gözler önüne seriyor. Araştırmadaki verilere bakıldığında mobil SEO çalışmalarının sadece e-ticaret firmaları için değil fiziki mağazalar için de önemli bir değer taşıdığı görülüyor.

Bu yazımızda da Google’ın yaptığı araştırmada öne çıkan detayları sizinle paylaşacağız. E-ticaret sitenizin mobil SEO’sunu güçlendirmeniz için bu veriler size bazı fikirler verecektir. İnternetten satış yapmayan fiziki mağazalar da bir internet sitesi aracılığı ile ya da Google Business yardımıyla online arama sonuçlarında çıkabilirler. Bu nedenle fiziki mağaza sahiplerinin de bu verilere dikkat etmesinde yarar var.

Mobil aramalar alışveriş kararlarını etkiliyor

Araştırmada öne çıkan detaylardan biri, kullanıcıların mobil cihazlarından yaptığı araştırmaların, onların satın alma kararlarını etkilediği. Mobil cihaz kullanan tüketicilerin yüzde 76’lık bölümü, Google’da yaptıkları aramalar sonrasında hangi markadan alışveriş yapacakları konusunda fikirlerini değiştirebiliyor.

Buna ek olarak, tüketicilerin yüzde 75’lik bir bölümü alışveriş yapacağı markaya karar vermiş olsa bile, Google aramalarından sonra yeni buldukları markalar üzerinden alışveriş yapmayı da tercih edebiliyor. Tüketicilerin yüzde 50’lik bir bölümü ise akıllı telefonları üzerinde arama yaparken yeni ürün ve markaları keşfettiğini belirtiyor.

Bu noktada mobil SEO çalışmalarının önemi ciddi bir şekilde artmış oluyor. Sayfalarınızı ve ürünlerinizi mobil arama sonuçlarında öne çıkacak şekilde optimize etmeniz ve rakiplerinizin henüz kullanmadığı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşmak mobil arama sonuçlarında markanızı öne çıkartabilir.

Fiziki mağazalar da lokasyonun gücünden yararlanabilirler. Lokasyon bazlı anahtar kelime çalışmaları mağazanıza yeni müşteriler çekmenize yardımcı olabilir.

Akıllı telefondan yapılan aramalar mağaza içi satın almaları da etkiliyor

Yapılan araştırmada fiziki mağazaların da akıllı telefon aramalarından etkilendiği ortaya çıkıyor. Bu mağazaların bir e-ticaret sitesi olmasa da tüketiciler, mağaza içindeyken ya da daha mağazaya gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden ürünlerle ilgili arama yapabiliyorlar.

Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 64’lük bir bölümü alışveriş yapmak için mağazalara gitmeden önce akıllı telefonları üzerinden fikir almak için araştırma yapıyor. Bu durumda da mobildeki görünürlük oldukça önemli bir hal alıyor. Mağaza içindeki tüketiciler de ürün ve fiyat kıyaslamaları için akıllı telefonlarını kullanmayı tercih ediyor.

Burada fiziki mağazaların kullanabileceği bazı taktikler bulunuyor. İnternetten satış yapmasanız dahi bir internet sitenizin olması ve burada ürünlerinizi sergilemeniz, bu konuda size avantaj sağlayacaktır. Site üzerinde tüketicilerin ürünleri nerede alabileceklerini belirtmeniz ve almadan önce de ürünleri inceleyebileceklerini belirtmeniz bir artı daha katacaktır.

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları da ürünlerin mağazalarında da bulunduğunu belirtmeleri onlara fayda sağlayacaktır.

”En iyi” arama sorguları mobil aramalarda artmaya başlıyor

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularında kullanıcıların ürün fikirleri edinirken en fazla kullandıkları anahtar kelimelerden biri de “en iyi” oluyor. Bu arama sorguları geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 50 arttı.

Ucuz veya indirim gibi anahtar kelimelerin arama hacimleri olsa da tüketiciler artık bir ürünle ilgili aramalarda “en iyi” gibi kaliteyi yansıtan arama sorguları da yapmaya başladılar.

Geçtiğimiz tatil döneminde “en iyi hediye” şeklindeki arama sorgularında yüzde 70’lik bir artış olduğu gözlemlenirken, ucuz hediyeler gibi arama sorgularının yüzde 35 arttığı görülüyor.

“Mobil

Sonuç

Tüketicilerin mobildeki varlıklarının her geçen gün artması, internet sitelerinin de mobile uyumlu olmasını ve mobil SEO ’ya yatırım yapmasını bir zorunluluk haline getiriyor.

Mobil site tasarımları konusunda detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil site tasarımlarını inceleyebilir ve internet sitenizi mobile uyumlu bir şekilde kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan