Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

18 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi sağlıyor olması da mobil cihazların kullanım alanlarını da bir hayli geliştiriyor. Kullanıcı alışkanlıklarının mobile kayması nedeniyle de markalar ve reklam verenler de bu cihazları hedefleyen reklamlara daha fazla ağırlık vermeye başladı.

Mobil odaklı reklamlar haricinde de sosyal mecralardaki reklamları mobil cihazlarından gören kullanıcıların bu reklamlarla e-ticaret sitelerine yönlenmeleri, firmaların mobil trafiklerinin de artmasını tetiklediği için, sadece mobile odaklı reklamlar hazırlamak da artık firmalar için bir zorunluluk olmaya başlıyor. Mobil reklamların e-ticaret firmaları için birçok farklı avantajı da bulunduğu için reklam hedeflemelerini bu şekilde yapmak firmalara fayda sağlayacaktır.

Erişilebilirliği daha yüksektir

Mobil reklamlarla erişebileceğini kitle sayısı günümüzde daha fazla olmaya başladı. Mobil kullanım alışkanlıklarının artması, kullancıların internet üzerinde geçirdikleri vaktin çoğunun sosyal ağlar üzerinde olması ve bunun yanı sıra Google’da yapılan mobil arama sorgularının masaüstü cihazlardakilere yavaş yavaş yaklaşıyor olması, mobildeki erişimin daha fazla olmasına da ön ayak oluyor.

Kullanıcılar masaüstü cihazlara bağlı kalmadan, günün her anında mobil cihazları ile internete eriştikleri için, reklamlarınızın mobilde görünüyor olması, günün her anı bu kullanıcılara ulaşabilmenizi sağlayacaktır. Bu da reklamlarınızın erişimi oranını önemli şekilde artıracaktır.

Maliyetleri daha düşüktür

Mobil reklamların maliyetleri halen masaüstü reklamlara kıyasla daha düşük olduğu için, reklam kampanyası başına harcayacağınız bütçe daha düşük olacağı gibi, genel olarak bakıldığında da mobil reklamlardan alacağınız erişimin artması, daha düşük bütçeyle daha yüksek erişim elde etmenizi da olanak sağlar.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar

Reklam kampanyalarınızı masaüstü ve mobil olarak ayırmanız elinizdeki reklam bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Özellikle site trafiğinizin büyük bir bölümü mobil cihazlardan geliyorsa, reklamlarınızı optimize ederek, çoğunlukla mobil odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, masaüstü cihazları hedeflememeniz, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanmanızı da sağlayacaktır.

Konum odaklı reklamlar göstermenizi sağlar

Mobil reklamlarınızda konum odaklı hedeflemeler yaparak, sadece belli bir lokasyonda bulunan ya da bu lokasyona gelen kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar, kullanıcıları mağazalarına çekmek için bu yöntemden yararlanabilirler. Bunun yanı sıra belli bir konumda gerçekleşen etkinliklere odaklı da mobil reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Cihaza ve işletim sistemine göre hedeflemeler yapabilirsiniz

Mobil reklamların avantajlarından biri de dilediğiniz mobil cihaz ya da işletim sistemine göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Bu özellik özellikle mobil uygulamanızla ilgili reklam kampanyaları hazırlarken işinize yarayacaktır. Böylelikle reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde kullanarak, doğrudan sizinle ilgisi olabilecek kişilere reklamlarınızı göstererek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgiler toplayabilirsiniz

Mobil cihazlar genellikle paylaşılmadığı için tek bir kullanıcıya aittir ve bu sayede de reklamlarınızın ulaştığı kişiler hakkında daha detaylı bilgiler toplayarak, müşteri profillerinizi ve hedef kitlelerinizi daha iyi tanıyarak, daha iyi profil verileri oluşturabilirsiniz.

Demografik yapı, ilgi alanları, satın alma alışkanlıkları, reklamlara olan geri dönüşümler gibi birçok bilgiyi reklam istatistik alanlarınızda inceleyerek, hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilir ve ilerleyen zamanlardaki kampanyalarınızda daha kapsamlı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Daha hızlı geri dönüşler alırsınız

Masaüstü cihaz kullanımlarında, kullanıcılar bir reklamı gördüklerinde hemen etkileşime geçmeyebiliyorlar. Farklı sekmelerde sayfaların açılması ve sonradan unutulması, reklamların performansını düşürebiliyor. Mobil cihazlarda kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriklerle etkileşime girdikleri için, mobil reklamlarınız üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan