Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

18 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi sağlıyor olması da mobil cihazların kullanım alanlarını da bir hayli geliştiriyor. Kullanıcı alışkanlıklarının mobile kayması nedeniyle de markalar ve reklam verenler de bu cihazları hedefleyen reklamlara daha fazla ağırlık vermeye başladı.

Mobil odaklı reklamlar haricinde de sosyal mecralardaki reklamları mobil cihazlarından gören kullanıcıların bu reklamlarla e-ticaret sitelerine yönlenmeleri, firmaların mobil trafiklerinin de artmasını tetiklediği için, sadece mobile odaklı reklamlar hazırlamak da artık firmalar için bir zorunluluk olmaya başlıyor. Mobil reklamların e-ticaret firmaları için birçok farklı avantajı da bulunduğu için reklam hedeflemelerini bu şekilde yapmak firmalara fayda sağlayacaktır.

Erişilebilirliği daha yüksektir

Mobil reklamlarla erişebileceğini kitle sayısı günümüzde daha fazla olmaya başladı. Mobil kullanım alışkanlıklarının artması, kullancıların internet üzerinde geçirdikleri vaktin çoğunun sosyal ağlar üzerinde olması ve bunun yanı sıra Google’da yapılan mobil arama sorgularının masaüstü cihazlardakilere yavaş yavaş yaklaşıyor olması, mobildeki erişimin daha fazla olmasına da ön ayak oluyor.

Kullanıcılar masaüstü cihazlara bağlı kalmadan, günün her anında mobil cihazları ile internete eriştikleri için, reklamlarınızın mobilde görünüyor olması, günün her anı bu kullanıcılara ulaşabilmenizi sağlayacaktır. Bu da reklamlarınızın erişimi oranını önemli şekilde artıracaktır.

Maliyetleri daha düşüktür

Mobil reklamların maliyetleri halen masaüstü reklamlara kıyasla daha düşük olduğu için, reklam kampanyası başına harcayacağınız bütçe daha düşük olacağı gibi, genel olarak bakıldığında da mobil reklamlardan alacağınız erişimin artması, daha düşük bütçeyle daha yüksek erişim elde etmenizi da olanak sağlar.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar

Reklam kampanyalarınızı masaüstü ve mobil olarak ayırmanız elinizdeki reklam bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Özellikle site trafiğinizin büyük bir bölümü mobil cihazlardan geliyorsa, reklamlarınızı optimize ederek, çoğunlukla mobil odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, masaüstü cihazları hedeflememeniz, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanmanızı da sağlayacaktır.

Konum odaklı reklamlar göstermenizi sağlar

Mobil reklamlarınızda konum odaklı hedeflemeler yaparak, sadece belli bir lokasyonda bulunan ya da bu lokasyona gelen kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar, kullanıcıları mağazalarına çekmek için bu yöntemden yararlanabilirler. Bunun yanı sıra belli bir konumda gerçekleşen etkinliklere odaklı da mobil reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Cihaza ve işletim sistemine göre hedeflemeler yapabilirsiniz

Mobil reklamların avantajlarından biri de dilediğiniz mobil cihaz ya da işletim sistemine göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Bu özellik özellikle mobil uygulamanızla ilgili reklam kampanyaları hazırlarken işinize yarayacaktır. Böylelikle reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde kullanarak, doğrudan sizinle ilgisi olabilecek kişilere reklamlarınızı göstererek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgiler toplayabilirsiniz

Mobil cihazlar genellikle paylaşılmadığı için tek bir kullanıcıya aittir ve bu sayede de reklamlarınızın ulaştığı kişiler hakkında daha detaylı bilgiler toplayarak, müşteri profillerinizi ve hedef kitlelerinizi daha iyi tanıyarak, daha iyi profil verileri oluşturabilirsiniz.

Demografik yapı, ilgi alanları, satın alma alışkanlıkları, reklamlara olan geri dönüşümler gibi birçok bilgiyi reklam istatistik alanlarınızda inceleyerek, hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilir ve ilerleyen zamanlardaki kampanyalarınızda daha kapsamlı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Daha hızlı geri dönüşler alırsınız

Masaüstü cihaz kullanımlarında, kullanıcılar bir reklamı gördüklerinde hemen etkileşime geçmeyebiliyorlar. Farklı sekmelerde sayfaların açılması ve sonradan unutulması, reklamların performansını düşürebiliyor. Mobil cihazlarda kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriklerle etkileşime girdikleri için, mobil reklamlarınız üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan