Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi sağlıyor olması da mobil cihazların kullanım alanlarını da bir hayli geliştiriyor. Kullanıcı alışkanlıklarının mobile kayması nedeniyle de markalar ve reklam verenler de bu cihazları hedefleyen reklamlara daha fazla ağırlık vermeye başladı.

Mobil odaklı reklamlar haricinde de sosyal mecralardaki reklamları mobil cihazlarından gören kullanıcıların bu reklamlarla e-ticaret sitelerine yönlenmeleri, firmaların mobil trafiklerinin de artmasını tetiklediği için, sadece mobile odaklı reklamlar hazırlamak da artık firmalar için bir zorunluluk olmaya başlıyor. Mobil reklamların e-ticaret firmaları için birçok farklı avantajı da bulunduğu için reklam hedeflemelerini bu şekilde yapmak firmalara fayda sağlayacaktır.

Erişilebilirliği daha yüksektir

Mobil reklamlarla erişebileceğini kitle sayısı günümüzde daha fazla olmaya başladı. Mobil kullanım alışkanlıklarının artması, kullancıların internet üzerinde geçirdikleri vaktin çoğunun sosyal ağlar üzerinde olması ve bunun yanı sıra Google’da yapılan mobil arama sorgularının masaüstü cihazlardakilere yavaş yavaş yaklaşıyor olması, mobildeki erişimin daha fazla olmasına da ön ayak oluyor.

Kullanıcılar masaüstü cihazlara bağlı kalmadan, günün her anında mobil cihazları ile internete eriştikleri için, reklamlarınızın mobilde görünüyor olması, günün her anı bu kullanıcılara ulaşabilmenizi sağlayacaktır. Bu da reklamlarınızın erişimi oranını önemli şekilde artıracaktır.

Maliyetleri daha düşüktür

Mobil reklamların maliyetleri halen masaüstü reklamlara kıyasla daha düşük olduğu için, reklam kampanyası başına harcayacağınız bütçe daha düşük olacağı gibi, genel olarak bakıldığında da mobil reklamlardan alacağınız erişimin artması, daha düşük bütçeyle daha yüksek erişim elde etmenizi da olanak sağlar.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar

Reklam kampanyalarınızı masaüstü ve mobil olarak ayırmanız elinizdeki reklam bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Özellikle site trafiğinizin büyük bir bölümü mobil cihazlardan geliyorsa, reklamlarınızı optimize ederek, çoğunlukla mobil odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, masaüstü cihazları hedeflememeniz, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanmanızı da sağlayacaktır.

Konum odaklı reklamlar göstermenizi sağlar

Mobil reklamlarınızda konum odaklı hedeflemeler yaparak, sadece belli bir lokasyonda bulunan ya da bu lokasyona gelen kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar, kullanıcıları mağazalarına çekmek için bu yöntemden yararlanabilirler. Bunun yanı sıra belli bir konumda gerçekleşen etkinliklere odaklı da mobil reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Cihaza ve işletim sistemine göre hedeflemeler yapabilirsiniz

Mobil reklamların avantajlarından biri de dilediğiniz mobil cihaz ya da işletim sistemine göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Bu özellik özellikle mobil uygulamanızla ilgili reklam kampanyaları hazırlarken işinize yarayacaktır. Böylelikle reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde kullanarak, doğrudan sizinle ilgisi olabilecek kişilere reklamlarınızı göstererek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgiler toplayabilirsiniz

Mobil cihazlar genellikle paylaşılmadığı için tek bir kullanıcıya aittir ve bu sayede de reklamlarınızın ulaştığı kişiler hakkında daha detaylı bilgiler toplayarak, müşteri profillerinizi ve hedef kitlelerinizi daha iyi tanıyarak, daha iyi profil verileri oluşturabilirsiniz.

Demografik yapı, ilgi alanları, satın alma alışkanlıkları, reklamlara olan geri dönüşümler gibi birçok bilgiyi reklam istatistik alanlarınızda inceleyerek, hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilir ve ilerleyen zamanlardaki kampanyalarınızda daha kapsamlı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Daha hızlı geri dönüşler alırsınız

Masaüstü cihaz kullanımlarında, kullanıcılar bir reklamı gördüklerinde hemen etkileşime geçmeyebiliyorlar. Farklı sekmelerde sayfaların açılması ve sonradan unutulması, reklamların performansını düşürebiliyor. Mobil cihazlarda kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriklerle etkileşime girdikleri için, mobil reklamlarınız üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan