Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?

Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi sağlıyor olması da mobil cihazların kullanım alanlarını da bir hayli geliştiriyor. Kullanıcı alışkanlıklarının mobile kayması nedeniyle de markalar ve reklam verenler de bu cihazları hedefleyen reklamlara daha fazla ağırlık vermeye başladı.

Mobil odaklı reklamlar haricinde de sosyal mecralardaki reklamları mobil cihazlarından gören kullanıcıların bu reklamlarla e-ticaret sitelerine yönlenmeleri, firmaların mobil trafiklerinin de artmasını tetiklediği için, sadece mobile odaklı reklamlar hazırlamak da artık firmalar için bir zorunluluk olmaya başlıyor. Mobil reklamların e-ticaret firmaları için birçok farklı avantajı da bulunduğu için reklam hedeflemelerini bu şekilde yapmak firmalara fayda sağlayacaktır.

Erişilebilirliği daha yüksektir

Mobil reklamlarla erişebileceğini kitle sayısı günümüzde daha fazla olmaya başladı. Mobil kullanım alışkanlıklarının artması, kullancıların internet üzerinde geçirdikleri vaktin çoğunun sosyal ağlar üzerinde olması ve bunun yanı sıra Google’da yapılan mobil arama sorgularının masaüstü cihazlardakilere yavaş yavaş yaklaşıyor olması, mobildeki erişimin daha fazla olmasına da ön ayak oluyor.

Kullanıcılar masaüstü cihazlara bağlı kalmadan, günün her anında mobil cihazları ile internete eriştikleri için, reklamlarınızın mobilde görünüyor olması, günün her anı bu kullanıcılara ulaşabilmenizi sağlayacaktır. Bu da reklamlarınızın erişimi oranını önemli şekilde artıracaktır.

Maliyetleri daha düşüktür

Mobil reklamların maliyetleri halen masaüstü reklamlara kıyasla daha düşük olduğu için, reklam kampanyası başına harcayacağınız bütçe daha düşük olacağı gibi, genel olarak bakıldığında da mobil reklamlardan alacağınız erişimin artması, daha düşük bütçeyle daha yüksek erişim elde etmenizi da olanak sağlar.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar

Reklam kampanyalarınızı masaüstü ve mobil olarak ayırmanız elinizdeki reklam bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Özellikle site trafiğinizin büyük bir bölümü mobil cihazlardan geliyorsa, reklamlarınızı optimize ederek, çoğunlukla mobil odaklı reklam kampanyaları oluşturarak, masaüstü cihazları hedeflememeniz, elinizdeki bütçeyi daha etkin bir şekilde kullanmanızı da sağlayacaktır.

Konum odaklı reklamlar göstermenizi sağlar

Mobil reklamlarınızda konum odaklı hedeflemeler yaparak, sadece belli bir lokasyonda bulunan ya da bu lokasyona gelen kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Özellikle fiziki mağazası bulunan firmalar, kullanıcıları mağazalarına çekmek için bu yöntemden yararlanabilirler. Bunun yanı sıra belli bir konumda gerçekleşen etkinliklere odaklı da mobil reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Cihaza ve işletim sistemine göre hedeflemeler yapabilirsiniz

Mobil reklamların avantajlarından biri de dilediğiniz mobil cihaz ya da işletim sistemine göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Bu özellik özellikle mobil uygulamanızla ilgili reklam kampanyaları hazırlarken işinize yarayacaktır. Böylelikle reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde kullanarak, doğrudan sizinle ilgisi olabilecek kişilere reklamlarınızı göstererek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgiler toplayabilirsiniz

Mobil cihazlar genellikle paylaşılmadığı için tek bir kullanıcıya aittir ve bu sayede de reklamlarınızın ulaştığı kişiler hakkında daha detaylı bilgiler toplayarak, müşteri profillerinizi ve hedef kitlelerinizi daha iyi tanıyarak, daha iyi profil verileri oluşturabilirsiniz.

Demografik yapı, ilgi alanları, satın alma alışkanlıkları, reklamlara olan geri dönüşümler gibi birçok bilgiyi reklam istatistik alanlarınızda inceleyerek, hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilir ve ilerleyen zamanlardaki kampanyalarınızda daha kapsamlı hedeflemeler yapabilirsiniz.

Daha hızlı geri dönüşler alırsınız

Masaüstü cihaz kullanımlarında, kullanıcılar bir reklamı gördüklerinde hemen etkileşime geçmeyebiliyorlar. Farklı sekmelerde sayfaların açılması ve sonradan unutulması, reklamların performansını düşürebiliyor. Mobil cihazlarda kullanıcılar hızlı bir şekilde içeriklerle etkileşime girdikleri için, mobil reklamlarınız üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin