Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar.

Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları yaparken bir takım faktörler değişiklik gösteriyor ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızdan farklı taktik ve stratejiler kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Mobil pazarlama çalışmaları yapan her firma bazen bu hataları yapabiliyor. Bu hataları önceden fark etmek ya da daha bu çalışmalara başlamadan bu hatalardan haberdar olmak, mobil pazarlama çalışmalarından daha iyi verim alınmasını sağlar.

Sitenin mobile uyumlu olmaması

Yaşanan en büyük problemlerden biri ve geri dönüşümü olumsuz olarak en çok etkileyen faktörlerden biri, reklam verenin sitesinin mobile uyumlu olmaması.

Mobil cihazları üzerinden internete giren kullanıcılara yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda bu kullanıcılar ürün ve/ya kampanyalarınızı incelemek için internet sitenizi mobil cihazları üzerinden ziyaret edecekler. Eğer internet siteniz mobile uyumlu değilse, bu kullanıcıları doğrudan kaçırabilirsiniz.

Bu kişiler daha sonra bilgisayarlarıyla ile sitenize gelmeyi düşünmeyeceklerdir ve o an sizin, bu kişileri kaçırmanız, reklamlarınızın boşa gitmesine sebep olacaktır.

Mobil cihazlara hedefleme yapmamak

Sosyal mecralar ya da Google üzerinden reklam verirken, hedef kitle seçimlerinde mobil cihazları da seçmeye özen göstermelisiniz. Birçok platform, mobil cihazların türüne göre dahi reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlıyor. Örnek olarak sadece iPhone kullanan ya da sadece Samsung kullanan ve/ya her ikisini de kullanan kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, bu detaya dikkat etmeniz, reklamlarınızın daha iyi bir şekilde hedef kitlenize ulaşmasını sağlayacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejisine dahil etmemek

Pazarlama bütünsel bir çalışmadır ve pazarlama alanında yapılacak tüm çalışmalar genel stratejiye dahil edilmeli. Mobil pazarlamayı göz ardı etmek ya da stratejiye dahil etmemek yanlış bir tutum olacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejinizi destekleyen bir dal olarak görmeli ve bütçe planlarınızı yaparken, mobil taraftada neler yapacağınız bu plana dahil etmelisiniz.

Doğru hedeflemenin yapılmaması

Her pazarlama ve reklam kampanyasında olduğu gibi mobil çalışmalarınızda da hedeflemeye çok önem vermelisiniz. Mobil cihazlara yönelik reklamlar oluştururken, hedeflediğiniz kitlenin özelliklerini, yaş aralığını, kullandığı mobil cihazı ve diğer detayları mümkün olduğunca hedeflemelisiniz.

Sitenizin analitik sonuçlarından hangi işletim sistemleri ve mobil cihazlar üzerinden ziyaretler aldığınızı görerek, reklam kampanyalarınızda mobil cihaz hedeflemelerinizi daraltarak size en çok geri dönüşümü sağlayacak kitlelere reklam verebilirsiniz.

Sahte takipçiler satın almak

Mobil tarafta aktif olmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Ancak bunun yaparken sahte takipçi almayı düşünmemelisiniz. Sahte takipçiler, size bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Gönderdiğiniz iletlerle etkileşime girmeyecek, sitenizi ziyaret etmeyecek ve size bir geri dönüşüm sağlamayacaklar. Sadece bir sayı olarak takipçi bölümünüzde duracaklar.

Etkileşim ve geri dönüşüm oranınız düşük olacağı için de sosyal medya tarafındaki pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi ciddi oranda düşecektir.

Sosyal medyada yeterince aktif olmamak

Mobil pazarlama yaparken sosyal medyayı da iyi kullanmanız gerekecektir. İnternet kullanıcıları sosyal mecraları çoğunlukla mobil cihazları üzerinde takip ediyorlar. Bu kullanıcılara ulaşabilmek için de sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.

Belli bir sosyal medya stratejiniz olmalı, günlük olarak burada paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşim içinde olmalısınız. Birkaç gün aktif olup, sonra bir süre ortadan kaybolmak iyi bir strateji olmayacaktır. Düzenli olarak burada çalışmalar yaparak, reklamların haricinde organik olarak da geri dönüşüm sağlayacak çalışmalara odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS Resmî kurumlar, son dönemde ticari faaliyetlerin kontrolünü ve istatistiksel çalışmaların yapılmasını kolaylaştırmak adıma birtakım sistemler geliştiriyor. Yaşanan bu dönüşümün doğrudan e-ticaretle uğraşan...
17 Kasım 2021
Markethinkers
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin