Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

10 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar.

Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları yaparken bir takım faktörler değişiklik gösteriyor ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızdan farklı taktik ve stratejiler kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Mobil pazarlama çalışmaları yapan her firma bazen bu hataları yapabiliyor. Bu hataları önceden fark etmek ya da daha bu çalışmalara başlamadan bu hatalardan haberdar olmak, mobil pazarlama çalışmalarından daha iyi verim alınmasını sağlar.

Sitenin mobile uyumlu olmaması

Yaşanan en büyük problemlerden biri ve geri dönüşümü olumsuz olarak en çok etkileyen faktörlerden biri, reklam verenin sitesinin mobile uyumlu olmaması.

Mobil cihazları üzerinden internete giren kullanıcılara yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda bu kullanıcılar ürün ve/ya kampanyalarınızı incelemek için internet sitenizi mobil cihazları üzerinden ziyaret edecekler. Eğer internet siteniz mobile uyumlu değilse, bu kullanıcıları doğrudan kaçırabilirsiniz.

Bu kişiler daha sonra bilgisayarlarıyla ile sitenize gelmeyi düşünmeyeceklerdir ve o an sizin, bu kişileri kaçırmanız, reklamlarınızın boşa gitmesine sebep olacaktır.

Mobil cihazlara hedefleme yapmamak

Sosyal mecralar ya da Google üzerinden reklam verirken, hedef kitle seçimlerinde mobil cihazları da seçmeye özen göstermelisiniz. Birçok platform, mobil cihazların türüne göre dahi reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlıyor. Örnek olarak sadece iPhone kullanan ya da sadece Samsung kullanan ve/ya her ikisini de kullanan kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, bu detaya dikkat etmeniz, reklamlarınızın daha iyi bir şekilde hedef kitlenize ulaşmasını sağlayacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejisine dahil etmemek

Pazarlama bütünsel bir çalışmadır ve pazarlama alanında yapılacak tüm çalışmalar genel stratejiye dahil edilmeli. Mobil pazarlamayı göz ardı etmek ya da stratejiye dahil etmemek yanlış bir tutum olacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejinizi destekleyen bir dal olarak görmeli ve bütçe planlarınızı yaparken, mobil taraftada neler yapacağınız bu plana dahil etmelisiniz.

Doğru hedeflemenin yapılmaması

Her pazarlama ve reklam kampanyasında olduğu gibi mobil çalışmalarınızda da hedeflemeye çok önem vermelisiniz. Mobil cihazlara yönelik reklamlar oluştururken, hedeflediğiniz kitlenin özelliklerini, yaş aralığını, kullandığı mobil cihazı ve diğer detayları mümkün olduğunca hedeflemelisiniz.

Sitenizin analitik sonuçlarından hangi işletim sistemleri ve mobil cihazlar üzerinden ziyaretler aldığınızı görerek, reklam kampanyalarınızda mobil cihaz hedeflemelerinizi daraltarak size en çok geri dönüşümü sağlayacak kitlelere reklam verebilirsiniz.

Sahte takipçiler satın almak

Mobil tarafta aktif olmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Ancak bunun yaparken sahte takipçi almayı düşünmemelisiniz. Sahte takipçiler, size bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Gönderdiğiniz iletlerle etkileşime girmeyecek, sitenizi ziyaret etmeyecek ve size bir geri dönüşüm sağlamayacaklar. Sadece bir sayı olarak takipçi bölümünüzde duracaklar.

Etkileşim ve geri dönüşüm oranınız düşük olacağı için de sosyal medya tarafındaki pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi ciddi oranda düşecektir.

Sosyal medyada yeterince aktif olmamak

Mobil pazarlama yaparken sosyal medyayı da iyi kullanmanız gerekecektir. İnternet kullanıcıları sosyal mecraları çoğunlukla mobil cihazları üzerinde takip ediyorlar. Bu kullanıcılara ulaşabilmek için de sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.

Belli bir sosyal medya stratejiniz olmalı, günlük olarak burada paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşim içinde olmalısınız. Birkaç gün aktif olup, sonra bir süre ortadan kaybolmak iyi bir strateji olmayacaktır. Düzenli olarak burada çalışmalar yaparak, reklamların haricinde organik olarak da geri dönüşüm sağlayacak çalışmalara odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan