fbpx

Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar.

Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları yaparken bir takım faktörler değişiklik gösteriyor ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızdan farklı taktik ve stratejiler kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Mobil pazarlama çalışmaları yapan her firma bazen bu hataları yapabiliyor. Bu hataları önceden fark etmek ya da daha bu çalışmalara başlamadan bu hatalardan haberdar olmak, mobil pazarlama çalışmalarından daha iyi verim alınmasını sağlar.

Sitenin mobile uyumlu olmaması

Yaşanan en büyük problemlerden biri ve geri dönüşümü olumsuz olarak en çok etkileyen faktörlerden biri, reklam verenin sitesinin mobile uyumlu olmaması.

Mobil cihazları üzerinden internete giren kullanıcılara yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda bu kullanıcılar ürün ve/ya kampanyalarınızı incelemek için internet sitenizi mobil cihazları üzerinden ziyaret edecekler. Eğer internet siteniz mobile uyumlu değilse, bu kullanıcıları doğrudan kaçırabilirsiniz.

Bu kişiler daha sonra bilgisayarlarıyla ile sitenize gelmeyi düşünmeyeceklerdir ve o an sizin, bu kişileri kaçırmanız, reklamlarınızın boşa gitmesine sebep olacaktır.

Mobil cihazlara hedefleme yapmamak

Sosyal mecralar ya da Google üzerinden reklam verirken, hedef kitle seçimlerinde mobil cihazları da seçmeye özen göstermelisiniz. Birçok platform, mobil cihazların türüne göre dahi reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlıyor. Örnek olarak sadece iPhone kullanan ya da sadece Samsung kullanan ve/ya her ikisini de kullanan kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, bu detaya dikkat etmeniz, reklamlarınızın daha iyi bir şekilde hedef kitlenize ulaşmasını sağlayacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejisine dahil etmemek

Pazarlama bütünsel bir çalışmadır ve pazarlama alanında yapılacak tüm çalışmalar genel stratejiye dahil edilmeli. Mobil pazarlamayı göz ardı etmek ya da stratejiye dahil etmemek yanlış bir tutum olacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejinizi destekleyen bir dal olarak görmeli ve bütçe planlarınızı yaparken, mobil taraftada neler yapacağınız bu plana dahil etmelisiniz.

Doğru hedeflemenin yapılmaması

Her pazarlama ve reklam kampanyasında olduğu gibi mobil çalışmalarınızda da hedeflemeye çok önem vermelisiniz. Mobil cihazlara yönelik reklamlar oluştururken, hedeflediğiniz kitlenin özelliklerini, yaş aralığını, kullandığı mobil cihazı ve diğer detayları mümkün olduğunca hedeflemelisiniz.

Sitenizin analitik sonuçlarından hangi işletim sistemleri ve mobil cihazlar üzerinden ziyaretler aldığınızı görerek, reklam kampanyalarınızda mobil cihaz hedeflemelerinizi daraltarak size en çok geri dönüşümü sağlayacak kitlelere reklam verebilirsiniz.

Sahte takipçiler satın almak

Mobil tarafta aktif olmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Ancak bunun yaparken sahte takipçi almayı düşünmemelisiniz. Sahte takipçiler, size bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Gönderdiğiniz iletlerle etkileşime girmeyecek, sitenizi ziyaret etmeyecek ve size bir geri dönüşüm sağlamayacaklar. Sadece bir sayı olarak takipçi bölümünüzde duracaklar.

Etkileşim ve geri dönüşüm oranınız düşük olacağı için de sosyal medya tarafındaki pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi ciddi oranda düşecektir.

Sosyal medyada yeterince aktif olmamak

Mobil pazarlama yaparken sosyal medyayı da iyi kullanmanız gerekecektir. İnternet kullanıcıları sosyal mecraları çoğunlukla mobil cihazları üzerinde takip ediyorlar. Bu kullanıcılara ulaşabilmek için de sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.

Belli bir sosyal medya stratejiniz olmalı, günlük olarak burada paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşim içinde olmalısınız. Birkaç gün aktif olup, sonra bir süre ortadan kaybolmak iyi bir strateji olmayacaktır. Düzenli olarak burada çalışmalar yaparak, reklamların haricinde organik olarak da geri dönüşüm sağlayacak çalışmalara odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan