Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar.
Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları yaparken bir takım faktörler değişiklik gösteriyor ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızdan farklı taktik ve stratejiler kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz.
Mobil pazarlama çalışmaları yapan her firma bazen bu hataları yapabiliyor. Bu hataları önceden fark etmek ya da daha bu çalışmalara başlamadan bu hatalardan haberdar olmak, mobil pazarlama çalışmalarından daha iyi verim alınmasını sağlar.
Sitenin mobile uyumlu olmaması
Yaşanan en büyük problemlerden biri ve geri dönüşümü olumsuz olarak en çok etkileyen faktörlerden biri, reklam verenin sitesinin mobile uyumlu olmaması.
Mobil cihazları üzerinden internete giren kullanıcılara yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda bu kullanıcılar ürün ve/ya kampanyalarınızı incelemek için internet sitenizi mobil cihazları üzerinden ziyaret edecekler. Eğer internet siteniz mobile uyumlu değilse, bu kullanıcıları doğrudan kaçırabilirsiniz.
Bu kişiler daha sonra bilgisayarlarıyla ile sitenize gelmeyi düşünmeyeceklerdir ve o an sizin, bu kişileri kaçırmanız, reklamlarınızın boşa gitmesine sebep olacaktır.
Mobil cihazlara hedefleme yapmamak
Sosyal mecralar ya da Google üzerinden reklam verirken, hedef kitle seçimlerinde mobil cihazları da seçmeye özen göstermelisiniz. Birçok platform, mobil cihazların türüne göre dahi reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlıyor. Örnek olarak sadece iPhone kullanan ya da sadece Samsung kullanan ve/ya her ikisini de kullanan kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz.
Reklam kampanyalarınızı oluştururken, bu detaya dikkat etmeniz, reklamlarınızın daha iyi bir şekilde hedef kitlenize ulaşmasını sağlayacaktır.
Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejisine dahil etmemek
Pazarlama bütünsel bir çalışmadır ve pazarlama alanında yapılacak tüm çalışmalar genel stratejiye dahil edilmeli. Mobil pazarlamayı göz ardı etmek ya da stratejiye dahil etmemek yanlış bir tutum olacaktır.
Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejinizi destekleyen bir dal olarak görmeli ve bütçe planlarınızı yaparken, mobil taraftada neler yapacağınız bu plana dahil etmelisiniz.
Doğru hedeflemenin yapılmaması
Her pazarlama ve reklam kampanyasında olduğu gibi mobil çalışmalarınızda da hedeflemeye çok önem vermelisiniz. Mobil cihazlara yönelik reklamlar oluştururken, hedeflediğiniz kitlenin özelliklerini, yaş aralığını, kullandığı mobil cihazı ve diğer detayları mümkün olduğunca hedeflemelisiniz.
Sitenizin analitik sonuçlarından hangi işletim sistemleri ve mobil cihazlar üzerinden ziyaretler aldığınızı görerek, reklam kampanyalarınızda mobil cihaz hedeflemelerinizi daraltarak size en çok geri dönüşümü sağlayacak kitlelere reklam verebilirsiniz.
Sahte takipçiler satın almak
Mobil tarafta aktif olmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Ancak bunun yaparken sahte takipçi almayı düşünmemelisiniz. Sahte takipçiler, size bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Gönderdiğiniz iletlerle etkileşime girmeyecek, sitenizi ziyaret etmeyecek ve size bir geri dönüşüm sağlamayacaklar. Sadece bir sayı olarak takipçi bölümünüzde duracaklar.
Etkileşim ve geri dönüşüm oranınız düşük olacağı için de sosyal medya tarafındaki pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi ciddi oranda düşecektir.
Sosyal medyada yeterince aktif olmamak
Mobil pazarlama yaparken sosyal medyayı da iyi kullanmanız gerekecektir. İnternet kullanıcıları sosyal mecraları çoğunlukla mobil cihazları üzerinde takip ediyorlar. Bu kullanıcılara ulaşabilmek için de sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.
Belli bir sosyal medya stratejiniz olmalı, günlük olarak burada paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşim içinde olmalısınız. Birkaç gün aktif olup, sonra bir süre ortadan kaybolmak iyi bir strateji olmayacaktır. Düzenli olarak burada çalışmalar yaparak, reklamların haricinde organik olarak da geri dönüşüm sağlayacak çalışmalara odaklanmalısınız.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar