Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

10 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar

Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar.

Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları yaparken bir takım faktörler değişiklik gösteriyor ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızdan farklı taktik ve stratejiler kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Mobil pazarlama çalışmaları yapan her firma bazen bu hataları yapabiliyor. Bu hataları önceden fark etmek ya da daha bu çalışmalara başlamadan bu hatalardan haberdar olmak, mobil pazarlama çalışmalarından daha iyi verim alınmasını sağlar.

Sitenin mobile uyumlu olmaması

Yaşanan en büyük problemlerden biri ve geri dönüşümü olumsuz olarak en çok etkileyen faktörlerden biri, reklam verenin sitesinin mobile uyumlu olmaması.

Mobil cihazları üzerinden internete giren kullanıcılara yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda bu kullanıcılar ürün ve/ya kampanyalarınızı incelemek için internet sitenizi mobil cihazları üzerinden ziyaret edecekler. Eğer internet siteniz mobile uyumlu değilse, bu kullanıcıları doğrudan kaçırabilirsiniz.

Bu kişiler daha sonra bilgisayarlarıyla ile sitenize gelmeyi düşünmeyeceklerdir ve o an sizin, bu kişileri kaçırmanız, reklamlarınızın boşa gitmesine sebep olacaktır.

Mobil cihazlara hedefleme yapmamak

Sosyal mecralar ya da Google üzerinden reklam verirken, hedef kitle seçimlerinde mobil cihazları da seçmeye özen göstermelisiniz. Birçok platform, mobil cihazların türüne göre dahi reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlıyor. Örnek olarak sadece iPhone kullanan ya da sadece Samsung kullanan ve/ya her ikisini de kullanan kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, bu detaya dikkat etmeniz, reklamlarınızın daha iyi bir şekilde hedef kitlenize ulaşmasını sağlayacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejisine dahil etmemek

Pazarlama bütünsel bir çalışmadır ve pazarlama alanında yapılacak tüm çalışmalar genel stratejiye dahil edilmeli. Mobil pazarlamayı göz ardı etmek ya da stratejiye dahil etmemek yanlış bir tutum olacaktır.

Mobil pazarlamayı, genel pazarlama stratejinizi destekleyen bir dal olarak görmeli ve bütçe planlarınızı yaparken, mobil taraftada neler yapacağınız bu plana dahil etmelisiniz.

Doğru hedeflemenin yapılmaması

Her pazarlama ve reklam kampanyasında olduğu gibi mobil çalışmalarınızda da hedeflemeye çok önem vermelisiniz. Mobil cihazlara yönelik reklamlar oluştururken, hedeflediğiniz kitlenin özelliklerini, yaş aralığını, kullandığı mobil cihazı ve diğer detayları mümkün olduğunca hedeflemelisiniz.

Sitenizin analitik sonuçlarından hangi işletim sistemleri ve mobil cihazlar üzerinden ziyaretler aldığınızı görerek, reklam kampanyalarınızda mobil cihaz hedeflemelerinizi daraltarak size en çok geri dönüşümü sağlayacak kitlelere reklam verebilirsiniz.

Sahte takipçiler satın almak

Mobil tarafta aktif olmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Ancak bunun yaparken sahte takipçi almayı düşünmemelisiniz. Sahte takipçiler, size bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Gönderdiğiniz iletlerle etkileşime girmeyecek, sitenizi ziyaret etmeyecek ve size bir geri dönüşüm sağlamayacaklar. Sadece bir sayı olarak takipçi bölümünüzde duracaklar.

Etkileşim ve geri dönüşüm oranınız düşük olacağı için de sosyal medya tarafındaki pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi ciddi oranda düşecektir.

Sosyal medyada yeterince aktif olmamak

Mobil pazarlama yaparken sosyal medyayı da iyi kullanmanız gerekecektir. İnternet kullanıcıları sosyal mecraları çoğunlukla mobil cihazları üzerinde takip ediyorlar. Bu kullanıcılara ulaşabilmek için de sosyal medyada yeterince aktif olmanız gerekiyor.

Belli bir sosyal medya stratejiniz olmalı, günlük olarak burada paylaşımlar yaparak, takipçilerinizle etkileşim içinde olmalısınız. Birkaç gün aktif olup, sonra bir süre ortadan kaybolmak iyi bir strateji olmayacaktır. Düzenli olarak burada çalışmalar yaparak, reklamların haricinde organik olarak da geri dönüşüm sağlayacak çalışmalara odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Savaş Çetinkaya
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette...
17 Mart 2022
Savaş Çetinkaya