E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri dönüşümleri artıracağı için reklamların yatırım getirisini de önemli ölçüde artıracaktır. Reklamların performansını yükselterek, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

Mobil reklam performansını artırmak için yapmanız gerekenler

Reklamlarınızı çeşitlendirin

Tek tip reklam modelleri kullanmak yerine, farklı reklam modellerini kullanmayı tercih etmelisiniz. Tek tip reklam modelleri kullandığınızda, belli hedef kitlelere ulaşamayacağınız gibi reklamlarınız da sıradanlaşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de farklı reklam içerikleri ve modelleri kullanmaya özen göstermeniz gerekir.

Bazı kullanıcılar görsel reklamlara tepki verirken, bazıları videolara daha fazla ilgi gösterir. Bazıları zaman akışlarındaki reklamlarla etkileşime girerken, kimileri retargeting ya da Hikaye akışlarındaki reklamlara tıklamayı tercih eder. Bu sebeple de reklam modellerinizi ve içeriklerinizi çeşitlendirmeniz farklı kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Görsel reklamların yanı sıra, videolar ya da grafikler kullanarak reklamlar verebileceğiniz gibi bu görselleri birbirine karıştırarak da reklam içeriklerinizi oluşturmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra platformlar üzerindeki farklı reklam modellerini de tercih ederek, reklamlarınızı çeşitlendirmeyi seçebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Telefon aramalarına yönelik reklamları deneyin

Facebook ve Adwords çalışmalarınızda, tüketicilere ulaşmak ve onların sizi aramalarını sağlamak için telefon aramalarına yönelik reklamlar vermeyi de deneyebilirsiniz. Özellikle ürün hakkında bilgi gerektiren durumlarda, çağrı merkezinizin telefon numarasını öne çıkartmanız ve eyleme çağrı butonu olarak telefon numarası paylaşmanız, kullanıcıları telefon araması yapmaya yönlendirmenizi sağlayabilir.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Mobilde görünecek reklam kampanyaları oluştururken, hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Onların ilgisini çekecek reklam içeriklerini ve metinlerini hazırlamak önemli olduğu gibi hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı platformları bulmak için de hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Müşteri profilinizin ilgisini çekecek kampanyalar oluşturmadığınız sürece, reklamlarınızdan yüksek geri dönüşüm almanız bir hayli zordur. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Geri dönüşüm hedeflerinizi belirleyin

Mobildeki reklamlarınızdan ne tür geri dönüşüm almayı beklediğinizi de her bir reklam kampanyasında belirlemiş olmanız gerekir. Farklı amaçlar için reklamlar oluşturabilir ve reklamlarınızı bu amaçla vermeniz gerekir.

Web site trafiği oluşturmak, ürün tanıtımı yapmak, ürünü satışı yapmak, mobil uygulamaya yönlendirmek ya da telefon aramasına yönlendirme yapmak gibi farklı heri dönüşüm hedefleri belirleyerek, reklam kampanyalarınızı bu sonuçları almak için oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Mobil reklam çalışmaları yaparken, belli konumlardaki kullanıcılara da yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Özellikle web sitenizin analitik sonuçlarına bakarak, hangi şehirlerden ve lokasyonlardan daha fazla trafik aldığınızı inceleyerek, reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde doğrudan bu konumlara özel reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmek ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere ulaşmak için konum hedeflemelerini yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tek bir amaç için reklam kampanyası oluşturun

Mobil için reklam hazırlarken, herbir kampanyada tek bir odağınız olmalı. Tek bir reklam kampanyası içerisinde birden fazla mesaj vermekten kaçınmalısınız. Birden fazla mesaj vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırısınız. Bu sebeple de kampanyalarınızda tek bir mesaj üzerinde durun. Birden fazla fırsat sunuyorsanız, bu fırsatların herbiri için farklı reklam kampanyaları oluşturun.

Eyleme çağrı ifadelerinizi unutmayın

Kullanıcıları reklamlarınıza yıklamaya yönlendirmek için eyleme çağrı ifadelerinizi de doğru bir şekilde kullanmanız gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajların yanı sıra reklam içeriğine uygun mesajlarla reklamlarınızı daha cazip ve tıklanabilir hale getirmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Mobil reklam nedir?

Mobil reklam, masaüstü cihazlar yerine sadece mobil cihazlarda (akıllı telefon, tablet vb.) görüntülenen reklamlara verilen isimdir. Google Adwords, Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlar üzerinden mobil odaklı reklam verebilirsiniz.

Mobil reklam ücretleri ne kadar?

Mobil reklamlar için sabit bir ücret bulunmamakta. Sizin hazırladığınız reklam kampanyalarını hedeflerken mobil cihazlar için de hedefliyorsunuz ve sonrasında da elinizdeki reklam bütçesine göre bu reklamları oluşturabiliyorsunuz. Herbir reklam platformunun, tek bir kampanya için alt limiti farklı olabilmekte. Ancak önemli olan nokta, reklam bütçesinin yönetmek ve oluşturmak sizin elinizde olduğu için, reklam bütçenizi dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mobil reklam nasıl verilir?

Mobil reklamlarınızı, reklam vermek istediğiniz mecraların reklam yönetici panelleri üzerinden verebiliyorsunuz. Adwords, Facebook, Instagram gibi platformlarda mobil odaklı reklam verirken, reklam modelinizi seçtikten sonra, reklamların hangi cihazlar ve işletim sistemleri üzerinde görünmesini istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu aşamada hedeflemelerinizi mobil cihazlar odağında yaparak, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan