E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

13 Kasım 2019
Sinan Oypan

Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri dönüşümleri artıracağı için reklamların yatırım getirisini de önemli ölçüde artıracaktır. Reklamların performansını yükselterek, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

Mobil reklam performansını artırmak için yapmanız gerekenler

Reklamlarınızı çeşitlendirin

Tek tip reklam modelleri kullanmak yerine, farklı reklam modellerini kullanmayı tercih etmelisiniz. Tek tip reklam modelleri kullandığınızda, belli hedef kitlelere ulaşamayacağınız gibi reklamlarınız da sıradanlaşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de farklı reklam içerikleri ve modelleri kullanmaya özen göstermeniz gerekir.

Bazı kullanıcılar görsel reklamlara tepki verirken, bazıları videolara daha fazla ilgi gösterir. Bazıları zaman akışlarındaki reklamlarla etkileşime girerken, kimileri retargeting ya da Hikaye akışlarındaki reklamlara tıklamayı tercih eder. Bu sebeple de reklam modellerinizi ve içeriklerinizi çeşitlendirmeniz farklı kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Görsel reklamların yanı sıra, videolar ya da grafikler kullanarak reklamlar verebileceğiniz gibi bu görselleri birbirine karıştırarak da reklam içeriklerinizi oluşturmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra platformlar üzerindeki farklı reklam modellerini de tercih ederek, reklamlarınızı çeşitlendirmeyi seçebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Telefon aramalarına yönelik reklamları deneyin

Facebook ve Adwords çalışmalarınızda, tüketicilere ulaşmak ve onların sizi aramalarını sağlamak için telefon aramalarına yönelik reklamlar vermeyi de deneyebilirsiniz. Özellikle ürün hakkında bilgi gerektiren durumlarda, çağrı merkezinizin telefon numarasını öne çıkartmanız ve eyleme çağrı butonu olarak telefon numarası paylaşmanız, kullanıcıları telefon araması yapmaya yönlendirmenizi sağlayabilir.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Mobilde görünecek reklam kampanyaları oluştururken, hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Onların ilgisini çekecek reklam içeriklerini ve metinlerini hazırlamak önemli olduğu gibi hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı platformları bulmak için de hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Müşteri profilinizin ilgisini çekecek kampanyalar oluşturmadığınız sürece, reklamlarınızdan yüksek geri dönüşüm almanız bir hayli zordur. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Geri dönüşüm hedeflerinizi belirleyin

Mobildeki reklamlarınızdan ne tür geri dönüşüm almayı beklediğinizi de her bir reklam kampanyasında belirlemiş olmanız gerekir. Farklı amaçlar için reklamlar oluşturabilir ve reklamlarınızı bu amaçla vermeniz gerekir.

Web site trafiği oluşturmak, ürün tanıtımı yapmak, ürünü satışı yapmak, mobil uygulamaya yönlendirmek ya da telefon aramasına yönlendirme yapmak gibi farklı heri dönüşüm hedefleri belirleyerek, reklam kampanyalarınızı bu sonuçları almak için oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Mobil reklam çalışmaları yaparken, belli konumlardaki kullanıcılara da yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Özellikle web sitenizin analitik sonuçlarına bakarak, hangi şehirlerden ve lokasyonlardan daha fazla trafik aldığınızı inceleyerek, reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde doğrudan bu konumlara özel reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmek ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere ulaşmak için konum hedeflemelerini yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tek bir amaç için reklam kampanyası oluşturun

Mobil için reklam hazırlarken, herbir kampanyada tek bir odağınız olmalı. Tek bir reklam kampanyası içerisinde birden fazla mesaj vermekten kaçınmalısınız. Birden fazla mesaj vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırısınız. Bu sebeple de kampanyalarınızda tek bir mesaj üzerinde durun. Birden fazla fırsat sunuyorsanız, bu fırsatların herbiri için farklı reklam kampanyaları oluşturun.

Eyleme çağrı ifadelerinizi unutmayın

Kullanıcıları reklamlarınıza yıklamaya yönlendirmek için eyleme çağrı ifadelerinizi de doğru bir şekilde kullanmanız gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajların yanı sıra reklam içeriğine uygun mesajlarla reklamlarınızı daha cazip ve tıklanabilir hale getirmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Mobil reklam nedir?

Mobil reklam, masaüstü cihazlar yerine sadece mobil cihazlarda (akıllı telefon, tablet vb.) görüntülenen reklamlara verilen isimdir. Google Adwords, Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlar üzerinden mobil odaklı reklam verebilirsiniz.

Mobil reklam ücretleri ne kadar?

Mobil reklamlar için sabit bir ücret bulunmamakta. Sizin hazırladığınız reklam kampanyalarını hedeflerken mobil cihazlar için de hedefliyorsunuz ve sonrasında da elinizdeki reklam bütçesine göre bu reklamları oluşturabiliyorsunuz. Herbir reklam platformunun, tek bir kampanya için alt limiti farklı olabilmekte. Ancak önemli olan nokta, reklam bütçesinin yönetmek ve oluşturmak sizin elinizde olduğu için, reklam bütçenizi dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mobil reklam nasıl verilir?

Mobil reklamlarınızı, reklam vermek istediğiniz mecraların reklam yönetici panelleri üzerinden verebiliyorsunuz. Adwords, Facebook, Instagram gibi platformlarda mobil odaklı reklam verirken, reklam modelinizi seçtikten sonra, reklamların hangi cihazlar ve işletim sistemleri üzerinde görünmesini istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu aşamada hedeflemelerinizi mobil cihazlar odağında yaparak, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan