E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri dönüşümleri artıracağı için reklamların yatırım getirisini de önemli ölçüde artıracaktır. Reklamların performansını yükselterek, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

Mobil reklam performansını artırmak için yapmanız gerekenler

Reklamlarınızı çeşitlendirin

Tek tip reklam modelleri kullanmak yerine, farklı reklam modellerini kullanmayı tercih etmelisiniz. Tek tip reklam modelleri kullandığınızda, belli hedef kitlelere ulaşamayacağınız gibi reklamlarınız da sıradanlaşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de farklı reklam içerikleri ve modelleri kullanmaya özen göstermeniz gerekir.

Bazı kullanıcılar görsel reklamlara tepki verirken, bazıları videolara daha fazla ilgi gösterir. Bazıları zaman akışlarındaki reklamlarla etkileşime girerken, kimileri retargeting ya da Hikaye akışlarındaki reklamlara tıklamayı tercih eder. Bu sebeple de reklam modellerinizi ve içeriklerinizi çeşitlendirmeniz farklı kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Görsel reklamların yanı sıra, videolar ya da grafikler kullanarak reklamlar verebileceğiniz gibi bu görselleri birbirine karıştırarak da reklam içeriklerinizi oluşturmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra platformlar üzerindeki farklı reklam modellerini de tercih ederek, reklamlarınızı çeşitlendirmeyi seçebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Telefon aramalarına yönelik reklamları deneyin

Facebook ve Adwords çalışmalarınızda, tüketicilere ulaşmak ve onların sizi aramalarını sağlamak için telefon aramalarına yönelik reklamlar vermeyi de deneyebilirsiniz. Özellikle ürün hakkında bilgi gerektiren durumlarda, çağrı merkezinizin telefon numarasını öne çıkartmanız ve eyleme çağrı butonu olarak telefon numarası paylaşmanız, kullanıcıları telefon araması yapmaya yönlendirmenizi sağlayabilir.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Mobilde görünecek reklam kampanyaları oluştururken, hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Onların ilgisini çekecek reklam içeriklerini ve metinlerini hazırlamak önemli olduğu gibi hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı platformları bulmak için de hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Müşteri profilinizin ilgisini çekecek kampanyalar oluşturmadığınız sürece, reklamlarınızdan yüksek geri dönüşüm almanız bir hayli zordur. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Geri dönüşüm hedeflerinizi belirleyin

Mobildeki reklamlarınızdan ne tür geri dönüşüm almayı beklediğinizi de her bir reklam kampanyasında belirlemiş olmanız gerekir. Farklı amaçlar için reklamlar oluşturabilir ve reklamlarınızı bu amaçla vermeniz gerekir.

Web site trafiği oluşturmak, ürün tanıtımı yapmak, ürünü satışı yapmak, mobil uygulamaya yönlendirmek ya da telefon aramasına yönlendirme yapmak gibi farklı heri dönüşüm hedefleri belirleyerek, reklam kampanyalarınızı bu sonuçları almak için oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Mobil reklam çalışmaları yaparken, belli konumlardaki kullanıcılara da yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Özellikle web sitenizin analitik sonuçlarına bakarak, hangi şehirlerden ve lokasyonlardan daha fazla trafik aldığınızı inceleyerek, reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde doğrudan bu konumlara özel reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmek ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere ulaşmak için konum hedeflemelerini yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tek bir amaç için reklam kampanyası oluşturun

Mobil için reklam hazırlarken, herbir kampanyada tek bir odağınız olmalı. Tek bir reklam kampanyası içerisinde birden fazla mesaj vermekten kaçınmalısınız. Birden fazla mesaj vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırısınız. Bu sebeple de kampanyalarınızda tek bir mesaj üzerinde durun. Birden fazla fırsat sunuyorsanız, bu fırsatların herbiri için farklı reklam kampanyaları oluşturun.

Eyleme çağrı ifadelerinizi unutmayın

Kullanıcıları reklamlarınıza yıklamaya yönlendirmek için eyleme çağrı ifadelerinizi de doğru bir şekilde kullanmanız gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajların yanı sıra reklam içeriğine uygun mesajlarla reklamlarınızı daha cazip ve tıklanabilir hale getirmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Mobil reklam nedir?

Mobil reklam, masaüstü cihazlar yerine sadece mobil cihazlarda (akıllı telefon, tablet vb.) görüntülenen reklamlara verilen isimdir. Google Adwords, Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlar üzerinden mobil odaklı reklam verebilirsiniz.

Mobil reklam ücretleri ne kadar?

Mobil reklamlar için sabit bir ücret bulunmamakta. Sizin hazırladığınız reklam kampanyalarını hedeflerken mobil cihazlar için de hedefliyorsunuz ve sonrasında da elinizdeki reklam bütçesine göre bu reklamları oluşturabiliyorsunuz. Herbir reklam platformunun, tek bir kampanya için alt limiti farklı olabilmekte. Ancak önemli olan nokta, reklam bütçesinin yönetmek ve oluşturmak sizin elinizde olduğu için, reklam bütçenizi dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mobil reklam nasıl verilir?

Mobil reklamlarınızı, reklam vermek istediğiniz mecraların reklam yönetici panelleri üzerinden verebiliyorsunuz. Adwords, Facebook, Instagram gibi platformlarda mobil odaklı reklam verirken, reklam modelinizi seçtikten sonra, reklamların hangi cihazlar ve işletim sistemleri üzerinde görünmesini istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu aşamada hedeflemelerinizi mobil cihazlar odağında yaparak, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın