fbpx

E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?

13 Kasım 2019
Sinan Oypan

Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri dönüşümleri artıracağı için reklamların yatırım getirisini de önemli ölçüde artıracaktır. Reklamların performansını yükselterek, geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

Mobil reklam performansını artırmak için yapmanız gerekenler

Reklamlarınızı çeşitlendirin

Tek tip reklam modelleri kullanmak yerine, farklı reklam modellerini kullanmayı tercih etmelisiniz. Tek tip reklam modelleri kullandığınızda, belli hedef kitlelere ulaşamayacağınız gibi reklamlarınız da sıradanlaşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de farklı reklam içerikleri ve modelleri kullanmaya özen göstermeniz gerekir.

Bazı kullanıcılar görsel reklamlara tepki verirken, bazıları videolara daha fazla ilgi gösterir. Bazıları zaman akışlarındaki reklamlarla etkileşime girerken, kimileri retargeting ya da Hikaye akışlarındaki reklamlara tıklamayı tercih eder. Bu sebeple de reklam modellerinizi ve içeriklerinizi çeşitlendirmeniz farklı kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Görsel reklamların yanı sıra, videolar ya da grafikler kullanarak reklamlar verebileceğiniz gibi bu görselleri birbirine karıştırarak da reklam içeriklerinizi oluşturmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra platformlar üzerindeki farklı reklam modellerini de tercih ederek, reklamlarınızı çeşitlendirmeyi seçebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Telefon aramalarına yönelik reklamları deneyin

Facebook ve Adwords çalışmalarınızda, tüketicilere ulaşmak ve onların sizi aramalarını sağlamak için telefon aramalarına yönelik reklamlar vermeyi de deneyebilirsiniz. Özellikle ürün hakkında bilgi gerektiren durumlarda, çağrı merkezinizin telefon numarasını öne çıkartmanız ve eyleme çağrı butonu olarak telefon numarası paylaşmanız, kullanıcıları telefon araması yapmaya yönlendirmenizi sağlayabilir.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Mobilde görünecek reklam kampanyaları oluştururken, hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Onların ilgisini çekecek reklam içeriklerini ve metinlerini hazırlamak önemli olduğu gibi hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı platformları bulmak için de hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Müşteri profilinizin ilgisini çekecek kampanyalar oluşturmadığınız sürece, reklamlarınızdan yüksek geri dönüşüm almanız bir hayli zordur. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Geri dönüşüm hedeflerinizi belirleyin

Mobildeki reklamlarınızdan ne tür geri dönüşüm almayı beklediğinizi de her bir reklam kampanyasında belirlemiş olmanız gerekir. Farklı amaçlar için reklamlar oluşturabilir ve reklamlarınızı bu amaçla vermeniz gerekir.

Web site trafiği oluşturmak, ürün tanıtımı yapmak, ürünü satışı yapmak, mobil uygulamaya yönlendirmek ya da telefon aramasına yönlendirme yapmak gibi farklı heri dönüşüm hedefleri belirleyerek, reklam kampanyalarınızı bu sonuçları almak için oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Lokasyon hedeflemeleri yapın

Mobil reklam çalışmaları yaparken, belli konumlardaki kullanıcılara da yönelik hedeflemeler yapabilirsiniz. Özellikle web sitenizin analitik sonuçlarına bakarak, hangi şehirlerden ve lokasyonlardan daha fazla trafik aldığınızı inceleyerek, reklam kampanyalarınızın hedeflemelerinde doğrudan bu konumlara özel reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi daha iyi yönetmek ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere ulaşmak için konum hedeflemelerini yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Tek bir amaç için reklam kampanyası oluşturun

Mobil için reklam hazırlarken, herbir kampanyada tek bir odağınız olmalı. Tek bir reklam kampanyası içerisinde birden fazla mesaj vermekten kaçınmalısınız. Birden fazla mesaj vermeye çalıştığınızda kullanıcıların kafasını karıştırısınız. Bu sebeple de kampanyalarınızda tek bir mesaj üzerinde durun. Birden fazla fırsat sunuyorsanız, bu fırsatların herbiri için farklı reklam kampanyaları oluşturun.

Eyleme çağrı ifadelerinizi unutmayın

Kullanıcıları reklamlarınıza yıklamaya yönlendirmek için eyleme çağrı ifadelerinizi de doğru bir şekilde kullanmanız gerekir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajların yanı sıra reklam içeriğine uygun mesajlarla reklamlarınızı daha cazip ve tıklanabilir hale getirmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil reklam ile ilgili sık sorulan sorular

Mobil reklam nedir?

Mobil reklam, masaüstü cihazlar yerine sadece mobil cihazlarda (akıllı telefon, tablet vb.) görüntülenen reklamlara verilen isimdir. Google Adwords, Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlar üzerinden mobil odaklı reklam verebilirsiniz.

Mobil reklam ücretleri ne kadar?

Mobil reklamlar için sabit bir ücret bulunmamakta. Sizin hazırladığınız reklam kampanyalarını hedeflerken mobil cihazlar için de hedefliyorsunuz ve sonrasında da elinizdeki reklam bütçesine göre bu reklamları oluşturabiliyorsunuz. Herbir reklam platformunun, tek bir kampanya için alt limiti farklı olabilmekte. Ancak önemli olan nokta, reklam bütçesinin yönetmek ve oluşturmak sizin elinizde olduğu için, reklam bütçenizi dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mobil reklam nasıl verilir?

Mobil reklamlarınızı, reklam vermek istediğiniz mecraların reklam yönetici panelleri üzerinden verebiliyorsunuz. Adwords, Facebook, Instagram gibi platformlarda mobil odaklı reklam verirken, reklam modelinizi seçtikten sonra, reklamların hangi cihazlar ve işletim sistemleri üzerinde görünmesini istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu aşamada hedeflemelerinizi mobil cihazlar odağında yaparak, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan