Mobil site optimizasyon teknikleri

10 Haziran 2020
Sinan Oypan

Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmiştir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra markalar da sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarını artırdıkları için, kullanıcılar sosyal ağlar üzerindeki bu reklamlara tıkladıklarında otomatik olarak mobil siteleri ziyaret etmekteler. Bu sebeple de mobil optimizasyon teknikleri oldukça önemli bir konu olmakta.

Mobil optimizasyon teknikleri

Mobil klavye ve parmak kullanımlarına dikkat edin

Mobil cihazlar tek ya da çift el kullanılmakta ve genellikle de site navigasyonu baş parmakla yapılmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda baş parmak kullanımına uygun ögelere yer vermek, navigasyon araçlarını ekranda baş parmağın rahat erişebileceği yerlere eklemeniz önemlidir. Mobil optimizasyon teknikleri arasıdna “Thumb Zone” olarak da geçen bu kuralın temel prensibi, ekran ne kadar büyük olursa olsun, kullanıcının baş parmağı ile site üzerinde rahatlıkla navigasyonunu yapabilmesini sağlamaya dayanmaktadır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

Parmak kullanımlarının yanı sıra mobil cihazlarda klavye optimizasyonu yapmanız da bir hayli önemli. Farklı bilgiler için farklı klavye önerileri sunmanız gerekir. Örneğin ödeme sayfası üzerinde, adres bilgilerinin girişlerinde harf karakterlerinin gösterimi yapılırken, kredi kartı bilgilerinde doğrudan rakamların gösterilmesi kullanıcı deneyimini önemli şekilde artırır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

İçeriklerinizi basit tutun

Mobil ekranlar tek bir sütun üzerinde içerikleri barındırdığı için içeriklerinizi basit ve sade tutmanız da kullanıcı deneyimini artıracaktır. Optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken, metinlerinizi sadeleştirebilir, gereksiz görsel ve bannerları kaldırabilirsiniz. Bunlara ek olarak, tasarımınızı ve fonksiyon unsurlarınızın (buton, görsel, ikon vb) tasarımsal olarak sürekliliğini sağlayın ve bir bütünlük yaratın.

Kullanıcılar için en öncelikli olan içerikleri sayfaların üst bölümlerinde tutarak, önemli bilgilere hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Sade bir tasarım yaparak, gereksiz ögeleri kaldırın ve beyaz (boş) alanlardan yararlanarak, kullanıcıların site üzerindeki bilgileri kolay bir şekilde anlayabilmelerini sağlayın.

Form kullanımlarında gerekli alanları azaltın

Mobil cihazlar üzerinde abonelik ya da ödeme sayfalarında form kullanımları hazırlarken de gerekli alanları azaltmanız kullanıcı deneyimini artıracaktır. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar uzun formlar doldurmak istemezler. Bu sebeple de formlarınızın da tasarımını optimizasyon teknikleri ile geliştirerek, kullanıcı deneyimini artıracak şekilde yapmanız da yarar var.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kolay bir navigasyon sağlayın

Mobil site optimizasyon teknikleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de navigasyon kolaylığıdır. Tüketicilerin kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri, kategoriler arasında gezinebilmeleri, sepetlerine ulaşarak ödeme işlemlerini kolay bir şekilde yapabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de kolay bir navigasyon seçeneği sunmanızda yarar vardır.

Mobil sitelerde menü çubuğu genellikle “hamburger” menü olarak tanımlanan ve alt alta üç kısa çizgi ikonuyla gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılmaktadır. Sayfanın üst bölümünde genellikle sağ üst köşede yer alan bu ikon ile menünüzü kullanabilirsiniz.

Sepet veya ödeme sayfası gibi geri dönüşüm odaklı sayfalar yönlendirme yapmak için, ekranın altında sabit bir şekilde bulunan ikonlar kullanabilir ve parmak kullanımını kolaylaştıracak şekilde de bu navigasyonel ögeleri kullanabilirsiniz.

Sayfalarınız çok uzun olmasın

Mobil tasarımlar tek bir sütun üzerinde yapıldığı için, sayfa içeriği aşağı ya da yukarı kaydırılarak gezilmektedir. Sayfa içeriği çok uzun olduğunda kullanıcının sayfanın tamamını görebilmesi için sürekli olarak aşağıya kaydırması gerekir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa içeriklerinizi çok uzatmadan kısa tutmanız, gereken yerlerde sayfaları ikiye bölmeniz kullanıcı deneyimini artıracaktır.

“Yukarı” butonu ekleyin

Kullanıcılara kolay bir navigasyon sağlamak için sayfa aşağıya kaydığında kullanıcıların hızlı bir şekilde sayfanın başa dönmelerini sağlayacak bir ok ikonu ile yukarı kaydırma butonu ekleyebilirsiniz. Küçük bir detay olsa da site içi navigasyonu kolaylaştıran bir özelliktir.

Font tipi ve büyüklüklerine dikkat edin

Mobil site optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken sitede kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de dikkat etmeniz gerekir. Mobil cihazlar üzerinde yazıların kolay okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de kolay okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var.

Başlık ve ara başlıklarda 30-20 punto büyüklük arasında kullanımlar yapabilirsiniz. Metin ve paragraflarda ise minimum 14 punto büyüklükte font kullanımları yapmanız, yazıların rahat bir şekilde okunmasını sağlayacaktır.

Kısa cümle ve metinler kullanın

Tüketicilerin internet üzerindeki metinleri okurkenki dikkatleri bir hayli azdır. Bu sebeple de uzun cümle kalıplarından uzak durmanızda yarar vardır. Mesajınızı karşı tarafa hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekir. Bu sebeple de kısa metinlerle doğrudan mesajınız üzerine odaklanmalısınız.

Sayfa başlıkları, slognlarınız, kullanıcıya sunacağınız mesajlarınız, eyleme çağrı butonlarınız, menü metinleriniz kısa tutmanız gereken ögeler arasında yer alıyor.

Uzun paragraflarla ürün açıklaması yazmak yerine, madde ve liste yöntemiyle önemli özellikleri bu şekilde kullanıcılara verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar da bu içerikleri daha hızlı okuyup anlayabilirler.

Görsel boyut ve ölçülerini optimize edin

Optimizasyon teknikleri arasında görsel boyut ve ölçülerini de ele almak yer alıyor. Görsellerinizin mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre uyumlu bir şekilde büyümesi ve küçülmesi gerekmektedir.

Bununla beraber görsel boyutlarını da küçük tutmanız, sayfalarınızın açılma hızını etkileyecektir. Kullanıcılar 3G ya da 4G gibi mobil internet bağlantısı ile sitenizi ziyaret edebilirler. Sayfalarınızda görsellerin boyutları yüksek olduğunda sayfalarınız yavaş açılacaktır ya da tam yüklenmeyecektir. Bunun yanı sıra kullanıcıların verilerini de aha fazla tüketiceğiniz için kullanıcı deneyimi açısından kötü bir izlenim olacaktır. Bu sebeple de görsel boyutlarınızı da optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz..

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Sitenizin mobile geçişini yapmak ya da mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak içinse İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan