Mobil site optimizasyon teknikleri

10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmiştir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra markalar da sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarını artırdıkları için, kullanıcılar sosyal ağlar üzerindeki bu reklamlara tıkladıklarında otomatik olarak mobil siteleri ziyaret etmekteler. Bu sebeple de mobil optimizasyon teknikleri oldukça önemli bir konu olmakta.

Mobil optimizasyon teknikleri

Mobil klavye ve parmak kullanımlarına dikkat edin

Mobil cihazlar tek ya da çift el kullanılmakta ve genellikle de site navigasyonu baş parmakla yapılmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda baş parmak kullanımına uygun ögelere yer vermek, navigasyon araçlarını ekranda baş parmağın rahat erişebileceği yerlere eklemeniz önemlidir. Mobil optimizasyon teknikleri arasıdna “Thumb Zone” olarak da geçen bu kuralın temel prensibi, ekran ne kadar büyük olursa olsun, kullanıcının baş parmağı ile site üzerinde rahatlıkla navigasyonunu yapabilmesini sağlamaya dayanmaktadır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

Parmak kullanımlarının yanı sıra mobil cihazlarda klavye optimizasyonu yapmanız da bir hayli önemli. Farklı bilgiler için farklı klavye önerileri sunmanız gerekir. Örneğin ödeme sayfası üzerinde, adres bilgilerinin girişlerinde harf karakterlerinin gösterimi yapılırken, kredi kartı bilgilerinde doğrudan rakamların gösterilmesi kullanıcı deneyimini önemli şekilde artırır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

İçeriklerinizi basit tutun

Mobil ekranlar tek bir sütun üzerinde içerikleri barındırdığı için içeriklerinizi basit ve sade tutmanız da kullanıcı deneyimini artıracaktır. Optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken, metinlerinizi sadeleştirebilir, gereksiz görsel ve bannerları kaldırabilirsiniz. Bunlara ek olarak, tasarımınızı ve fonksiyon unsurlarınızın (buton, görsel, ikon vb) tasarımsal olarak sürekliliğini sağlayın ve bir bütünlük yaratın.

Kullanıcılar için en öncelikli olan içerikleri sayfaların üst bölümlerinde tutarak, önemli bilgilere hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Sade bir tasarım yaparak, gereksiz ögeleri kaldırın ve beyaz (boş) alanlardan yararlanarak, kullanıcıların site üzerindeki bilgileri kolay bir şekilde anlayabilmelerini sağlayın.

Form kullanımlarında gerekli alanları azaltın

Mobil cihazlar üzerinde abonelik ya da ödeme sayfalarında form kullanımları hazırlarken de gerekli alanları azaltmanız kullanıcı deneyimini artıracaktır. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar uzun formlar doldurmak istemezler. Bu sebeple de formlarınızın da tasarımını optimizasyon teknikleri ile geliştirerek, kullanıcı deneyimini artıracak şekilde yapmanız da yarar var.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kolay bir navigasyon sağlayın

Mobil site optimizasyon teknikleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de navigasyon kolaylığıdır. Tüketicilerin kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri, kategoriler arasında gezinebilmeleri, sepetlerine ulaşarak ödeme işlemlerini kolay bir şekilde yapabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de kolay bir navigasyon seçeneği sunmanızda yarar vardır.

Mobil sitelerde menü çubuğu genellikle “hamburger” menü olarak tanımlanan ve alt alta üç kısa çizgi ikonuyla gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılmaktadır. Sayfanın üst bölümünde genellikle sağ üst köşede yer alan bu ikon ile menünüzü kullanabilirsiniz.

Sepet veya ödeme sayfası gibi geri dönüşüm odaklı sayfalar yönlendirme yapmak için, ekranın altında sabit bir şekilde bulunan ikonlar kullanabilir ve parmak kullanımını kolaylaştıracak şekilde de bu navigasyonel ögeleri kullanabilirsiniz.

Sayfalarınız çok uzun olmasın

Mobil tasarımlar tek bir sütun üzerinde yapıldığı için, sayfa içeriği aşağı ya da yukarı kaydırılarak gezilmektedir. Sayfa içeriği çok uzun olduğunda kullanıcının sayfanın tamamını görebilmesi için sürekli olarak aşağıya kaydırması gerekir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa içeriklerinizi çok uzatmadan kısa tutmanız, gereken yerlerde sayfaları ikiye bölmeniz kullanıcı deneyimini artıracaktır.

“Yukarı” butonu ekleyin

Kullanıcılara kolay bir navigasyon sağlamak için sayfa aşağıya kaydığında kullanıcıların hızlı bir şekilde sayfanın başa dönmelerini sağlayacak bir ok ikonu ile yukarı kaydırma butonu ekleyebilirsiniz. Küçük bir detay olsa da site içi navigasyonu kolaylaştıran bir özelliktir.

Font tipi ve büyüklüklerine dikkat edin

Mobil site optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken sitede kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de dikkat etmeniz gerekir. Mobil cihazlar üzerinde yazıların kolay okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de kolay okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var.

Başlık ve ara başlıklarda 30-20 punto büyüklük arasında kullanımlar yapabilirsiniz. Metin ve paragraflarda ise minimum 14 punto büyüklükte font kullanımları yapmanız, yazıların rahat bir şekilde okunmasını sağlayacaktır.

Kısa cümle ve metinler kullanın

Tüketicilerin internet üzerindeki metinleri okurkenki dikkatleri bir hayli azdır. Bu sebeple de uzun cümle kalıplarından uzak durmanızda yarar vardır. Mesajınızı karşı tarafa hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekir. Bu sebeple de kısa metinlerle doğrudan mesajınız üzerine odaklanmalısınız.

Sayfa başlıkları, slognlarınız, kullanıcıya sunacağınız mesajlarınız, eyleme çağrı butonlarınız, menü metinleriniz kısa tutmanız gereken ögeler arasında yer alıyor.

Uzun paragraflarla ürün açıklaması yazmak yerine, madde ve liste yöntemiyle önemli özellikleri bu şekilde kullanıcılara verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar da bu içerikleri daha hızlı okuyup anlayabilirler.

Görsel boyut ve ölçülerini optimize edin

Optimizasyon teknikleri arasında görsel boyut ve ölçülerini de ele almak yer alıyor. Görsellerinizin mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre uyumlu bir şekilde büyümesi ve küçülmesi gerekmektedir.

Bununla beraber görsel boyutlarını da küçük tutmanız, sayfalarınızın açılma hızını etkileyecektir. Kullanıcılar 3G ya da 4G gibi mobil internet bağlantısı ile sitenizi ziyaret edebilirler. Sayfalarınızda görsellerin boyutları yüksek olduğunda sayfalarınız yavaş açılacaktır ya da tam yüklenmeyecektir. Bunun yanı sıra kullanıcıların verilerini de aha fazla tüketiceğiniz için kullanıcı deneyimi açısından kötü bir izlenim olacaktır. Bu sebeple de görsel boyutlarınızı da optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz..

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Sitenizin mobile geçişini yapmak ya da mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak içinse İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan