Mobil site optimizasyon teknikleri

10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmiştir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra markalar da sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarını artırdıkları için, kullanıcılar sosyal ağlar üzerindeki bu reklamlara tıkladıklarında otomatik olarak mobil siteleri ziyaret etmekteler. Bu sebeple de mobil optimizasyon teknikleri oldukça önemli bir konu olmakta.

Mobil optimizasyon teknikleri

Mobil klavye ve parmak kullanımlarına dikkat edin

Mobil cihazlar tek ya da çift el kullanılmakta ve genellikle de site navigasyonu baş parmakla yapılmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda baş parmak kullanımına uygun ögelere yer vermek, navigasyon araçlarını ekranda baş parmağın rahat erişebileceği yerlere eklemeniz önemlidir. Mobil optimizasyon teknikleri arasıdna “Thumb Zone” olarak da geçen bu kuralın temel prensibi, ekran ne kadar büyük olursa olsun, kullanıcının baş parmağı ile site üzerinde rahatlıkla navigasyonunu yapabilmesini sağlamaya dayanmaktadır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

Parmak kullanımlarının yanı sıra mobil cihazlarda klavye optimizasyonu yapmanız da bir hayli önemli. Farklı bilgiler için farklı klavye önerileri sunmanız gerekir. Örneğin ödeme sayfası üzerinde, adres bilgilerinin girişlerinde harf karakterlerinin gösterimi yapılırken, kredi kartı bilgilerinde doğrudan rakamların gösterilmesi kullanıcı deneyimini önemli şekilde artırır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

İçeriklerinizi basit tutun

Mobil ekranlar tek bir sütun üzerinde içerikleri barındırdığı için içeriklerinizi basit ve sade tutmanız da kullanıcı deneyimini artıracaktır. Optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken, metinlerinizi sadeleştirebilir, gereksiz görsel ve bannerları kaldırabilirsiniz. Bunlara ek olarak, tasarımınızı ve fonksiyon unsurlarınızın (buton, görsel, ikon vb) tasarımsal olarak sürekliliğini sağlayın ve bir bütünlük yaratın.

Kullanıcılar için en öncelikli olan içerikleri sayfaların üst bölümlerinde tutarak, önemli bilgilere hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Sade bir tasarım yaparak, gereksiz ögeleri kaldırın ve beyaz (boş) alanlardan yararlanarak, kullanıcıların site üzerindeki bilgileri kolay bir şekilde anlayabilmelerini sağlayın.

Form kullanımlarında gerekli alanları azaltın

Mobil cihazlar üzerinde abonelik ya da ödeme sayfalarında form kullanımları hazırlarken de gerekli alanları azaltmanız kullanıcı deneyimini artıracaktır. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar uzun formlar doldurmak istemezler. Bu sebeple de formlarınızın da tasarımını optimizasyon teknikleri ile geliştirerek, kullanıcı deneyimini artıracak şekilde yapmanız da yarar var.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kolay bir navigasyon sağlayın

Mobil site optimizasyon teknikleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de navigasyon kolaylığıdır. Tüketicilerin kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri, kategoriler arasında gezinebilmeleri, sepetlerine ulaşarak ödeme işlemlerini kolay bir şekilde yapabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de kolay bir navigasyon seçeneği sunmanızda yarar vardır.

Mobil sitelerde menü çubuğu genellikle “hamburger” menü olarak tanımlanan ve alt alta üç kısa çizgi ikonuyla gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılmaktadır. Sayfanın üst bölümünde genellikle sağ üst köşede yer alan bu ikon ile menünüzü kullanabilirsiniz.

Sepet veya ödeme sayfası gibi geri dönüşüm odaklı sayfalar yönlendirme yapmak için, ekranın altında sabit bir şekilde bulunan ikonlar kullanabilir ve parmak kullanımını kolaylaştıracak şekilde de bu navigasyonel ögeleri kullanabilirsiniz.

Sayfalarınız çok uzun olmasın

Mobil tasarımlar tek bir sütun üzerinde yapıldığı için, sayfa içeriği aşağı ya da yukarı kaydırılarak gezilmektedir. Sayfa içeriği çok uzun olduğunda kullanıcının sayfanın tamamını görebilmesi için sürekli olarak aşağıya kaydırması gerekir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa içeriklerinizi çok uzatmadan kısa tutmanız, gereken yerlerde sayfaları ikiye bölmeniz kullanıcı deneyimini artıracaktır.

“Yukarı” butonu ekleyin

Kullanıcılara kolay bir navigasyon sağlamak için sayfa aşağıya kaydığında kullanıcıların hızlı bir şekilde sayfanın başa dönmelerini sağlayacak bir ok ikonu ile yukarı kaydırma butonu ekleyebilirsiniz. Küçük bir detay olsa da site içi navigasyonu kolaylaştıran bir özelliktir.

Font tipi ve büyüklüklerine dikkat edin

Mobil site optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken sitede kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de dikkat etmeniz gerekir. Mobil cihazlar üzerinde yazıların kolay okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de kolay okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var.

Başlık ve ara başlıklarda 30-20 punto büyüklük arasında kullanımlar yapabilirsiniz. Metin ve paragraflarda ise minimum 14 punto büyüklükte font kullanımları yapmanız, yazıların rahat bir şekilde okunmasını sağlayacaktır.

Kısa cümle ve metinler kullanın

Tüketicilerin internet üzerindeki metinleri okurkenki dikkatleri bir hayli azdır. Bu sebeple de uzun cümle kalıplarından uzak durmanızda yarar vardır. Mesajınızı karşı tarafa hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekir. Bu sebeple de kısa metinlerle doğrudan mesajınız üzerine odaklanmalısınız.

Sayfa başlıkları, slognlarınız, kullanıcıya sunacağınız mesajlarınız, eyleme çağrı butonlarınız, menü metinleriniz kısa tutmanız gereken ögeler arasında yer alıyor.

Uzun paragraflarla ürün açıklaması yazmak yerine, madde ve liste yöntemiyle önemli özellikleri bu şekilde kullanıcılara verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar da bu içerikleri daha hızlı okuyup anlayabilirler.

Görsel boyut ve ölçülerini optimize edin

Optimizasyon teknikleri arasında görsel boyut ve ölçülerini de ele almak yer alıyor. Görsellerinizin mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre uyumlu bir şekilde büyümesi ve küçülmesi gerekmektedir.

Bununla beraber görsel boyutlarını da küçük tutmanız, sayfalarınızın açılma hızını etkileyecektir. Kullanıcılar 3G ya da 4G gibi mobil internet bağlantısı ile sitenizi ziyaret edebilirler. Sayfalarınızda görsellerin boyutları yüksek olduğunda sayfalarınız yavaş açılacaktır ya da tam yüklenmeyecektir. Bunun yanı sıra kullanıcıların verilerini de aha fazla tüketiceğiniz için kullanıcı deneyimi açısından kötü bir izlenim olacaktır. Bu sebeple de görsel boyutlarınızı da optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz..

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Sitenizin mobile geçişini yapmak ya da mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak içinse İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan