fbpx

Mobil site optimizasyon teknikleri

10 Haziran 2020
Sinan Oypan

Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmiştir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra markalar da sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarını artırdıkları için, kullanıcılar sosyal ağlar üzerindeki bu reklamlara tıkladıklarında otomatik olarak mobil siteleri ziyaret etmekteler. Bu sebeple de mobil optimizasyon teknikleri oldukça önemli bir konu olmakta.

Mobil optimizasyon teknikleri

Mobil klavye ve parmak kullanımlarına dikkat edin

Mobil cihazlar tek ya da çift el kullanılmakta ve genellikle de site navigasyonu baş parmakla yapılmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda baş parmak kullanımına uygun ögelere yer vermek, navigasyon araçlarını ekranda baş parmağın rahat erişebileceği yerlere eklemeniz önemlidir. Mobil optimizasyon teknikleri arasıdna “Thumb Zone” olarak da geçen bu kuralın temel prensibi, ekran ne kadar büyük olursa olsun, kullanıcının baş parmağı ile site üzerinde rahatlıkla navigasyonunu yapabilmesini sağlamaya dayanmaktadır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

Parmak kullanımlarının yanı sıra mobil cihazlarda klavye optimizasyonu yapmanız da bir hayli önemli. Farklı bilgiler için farklı klavye önerileri sunmanız gerekir. Örneğin ödeme sayfası üzerinde, adres bilgilerinin girişlerinde harf karakterlerinin gösterimi yapılırken, kredi kartı bilgilerinde doğrudan rakamların gösterilmesi kullanıcı deneyimini önemli şekilde artırır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

İçeriklerinizi basit tutun

Mobil ekranlar tek bir sütun üzerinde içerikleri barındırdığı için içeriklerinizi basit ve sade tutmanız da kullanıcı deneyimini artıracaktır. Optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken, metinlerinizi sadeleştirebilir, gereksiz görsel ve bannerları kaldırabilirsiniz. Bunlara ek olarak, tasarımınızı ve fonksiyon unsurlarınızın (buton, görsel, ikon vb) tasarımsal olarak sürekliliğini sağlayın ve bir bütünlük yaratın.

Kullanıcılar için en öncelikli olan içerikleri sayfaların üst bölümlerinde tutarak, önemli bilgilere hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Sade bir tasarım yaparak, gereksiz ögeleri kaldırın ve beyaz (boş) alanlardan yararlanarak, kullanıcıların site üzerindeki bilgileri kolay bir şekilde anlayabilmelerini sağlayın.

Form kullanımlarında gerekli alanları azaltın

Mobil cihazlar üzerinde abonelik ya da ödeme sayfalarında form kullanımları hazırlarken de gerekli alanları azaltmanız kullanıcı deneyimini artıracaktır. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar uzun formlar doldurmak istemezler. Bu sebeple de formlarınızın da tasarımını optimizasyon teknikleri ile geliştirerek, kullanıcı deneyimini artıracak şekilde yapmanız da yarar var.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kolay bir navigasyon sağlayın

Mobil site optimizasyon teknikleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de navigasyon kolaylığıdır. Tüketicilerin kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri, kategoriler arasında gezinebilmeleri, sepetlerine ulaşarak ödeme işlemlerini kolay bir şekilde yapabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de kolay bir navigasyon seçeneği sunmanızda yarar vardır.

Mobil sitelerde menü çubuğu genellikle “hamburger” menü olarak tanımlanan ve alt alta üç kısa çizgi ikonuyla gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılmaktadır. Sayfanın üst bölümünde genellikle sağ üst köşede yer alan bu ikon ile menünüzü kullanabilirsiniz.

Sepet veya ödeme sayfası gibi geri dönüşüm odaklı sayfalar yönlendirme yapmak için, ekranın altında sabit bir şekilde bulunan ikonlar kullanabilir ve parmak kullanımını kolaylaştıracak şekilde de bu navigasyonel ögeleri kullanabilirsiniz.

Sayfalarınız çok uzun olmasın

Mobil tasarımlar tek bir sütun üzerinde yapıldığı için, sayfa içeriği aşağı ya da yukarı kaydırılarak gezilmektedir. Sayfa içeriği çok uzun olduğunda kullanıcının sayfanın tamamını görebilmesi için sürekli olarak aşağıya kaydırması gerekir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa içeriklerinizi çok uzatmadan kısa tutmanız, gereken yerlerde sayfaları ikiye bölmeniz kullanıcı deneyimini artıracaktır.

“Yukarı” butonu ekleyin

Kullanıcılara kolay bir navigasyon sağlamak için sayfa aşağıya kaydığında kullanıcıların hızlı bir şekilde sayfanın başa dönmelerini sağlayacak bir ok ikonu ile yukarı kaydırma butonu ekleyebilirsiniz. Küçük bir detay olsa da site içi navigasyonu kolaylaştıran bir özelliktir.

Font tipi ve büyüklüklerine dikkat edin

Mobil site optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken sitede kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de dikkat etmeniz gerekir. Mobil cihazlar üzerinde yazıların kolay okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de kolay okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var.

Başlık ve ara başlıklarda 30-20 punto büyüklük arasında kullanımlar yapabilirsiniz. Metin ve paragraflarda ise minimum 14 punto büyüklükte font kullanımları yapmanız, yazıların rahat bir şekilde okunmasını sağlayacaktır.

Kısa cümle ve metinler kullanın

Tüketicilerin internet üzerindeki metinleri okurkenki dikkatleri bir hayli azdır. Bu sebeple de uzun cümle kalıplarından uzak durmanızda yarar vardır. Mesajınızı karşı tarafa hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekir. Bu sebeple de kısa metinlerle doğrudan mesajınız üzerine odaklanmalısınız.

Sayfa başlıkları, slognlarınız, kullanıcıya sunacağınız mesajlarınız, eyleme çağrı butonlarınız, menü metinleriniz kısa tutmanız gereken ögeler arasında yer alıyor.

Uzun paragraflarla ürün açıklaması yazmak yerine, madde ve liste yöntemiyle önemli özellikleri bu şekilde kullanıcılara verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar da bu içerikleri daha hızlı okuyup anlayabilirler.

Görsel boyut ve ölçülerini optimize edin

Optimizasyon teknikleri arasında görsel boyut ve ölçülerini de ele almak yer alıyor. Görsellerinizin mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre uyumlu bir şekilde büyümesi ve küçülmesi gerekmektedir.

Bununla beraber görsel boyutlarını da küçük tutmanız, sayfalarınızın açılma hızını etkileyecektir. Kullanıcılar 3G ya da 4G gibi mobil internet bağlantısı ile sitenizi ziyaret edebilirler. Sayfalarınızda görsellerin boyutları yüksek olduğunda sayfalarınız yavaş açılacaktır ya da tam yüklenmeyecektir. Bunun yanı sıra kullanıcıların verilerini de aha fazla tüketiceğiniz için kullanıcı deneyimi açısından kötü bir izlenim olacaktır. Bu sebeple de görsel boyutlarınızı da optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz..

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Sitenizin mobile geçişini yapmak ya da mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak içinse İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan