Mobil site optimizasyon teknikleri

10 Haziran 2020
Sinan Oypan

Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmiştir.

Akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra markalar da sosyal ağlar üzerindeki reklam kampanyalarını artırdıkları için, kullanıcılar sosyal ağlar üzerindeki bu reklamlara tıkladıklarında otomatik olarak mobil siteleri ziyaret etmekteler. Bu sebeple de mobil optimizasyon teknikleri oldukça önemli bir konu olmakta.

Mobil optimizasyon teknikleri

Mobil klavye ve parmak kullanımlarına dikkat edin

Mobil cihazlar tek ya da çift el kullanılmakta ve genellikle de site navigasyonu baş parmakla yapılmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda baş parmak kullanımına uygun ögelere yer vermek, navigasyon araçlarını ekranda baş parmağın rahat erişebileceği yerlere eklemeniz önemlidir. Mobil optimizasyon teknikleri arasıdna “Thumb Zone” olarak da geçen bu kuralın temel prensibi, ekran ne kadar büyük olursa olsun, kullanıcının baş parmağı ile site üzerinde rahatlıkla navigasyonunu yapabilmesini sağlamaya dayanmaktadır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

Parmak kullanımlarının yanı sıra mobil cihazlarda klavye optimizasyonu yapmanız da bir hayli önemli. Farklı bilgiler için farklı klavye önerileri sunmanız gerekir. Örneğin ödeme sayfası üzerinde, adres bilgilerinin girişlerinde harf karakterlerinin gösterimi yapılırken, kredi kartı bilgilerinde doğrudan rakamların gösterilmesi kullanıcı deneyimini önemli şekilde artırır.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

İçeriklerinizi basit tutun

Mobil ekranlar tek bir sütun üzerinde içerikleri barındırdığı için içeriklerinizi basit ve sade tutmanız da kullanıcı deneyimini artıracaktır. Optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken, metinlerinizi sadeleştirebilir, gereksiz görsel ve bannerları kaldırabilirsiniz. Bunlara ek olarak, tasarımınızı ve fonksiyon unsurlarınızın (buton, görsel, ikon vb) tasarımsal olarak sürekliliğini sağlayın ve bir bütünlük yaratın.

Kullanıcılar için en öncelikli olan içerikleri sayfaların üst bölümlerinde tutarak, önemli bilgilere hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Sade bir tasarım yaparak, gereksiz ögeleri kaldırın ve beyaz (boş) alanlardan yararlanarak, kullanıcıların site üzerindeki bilgileri kolay bir şekilde anlayabilmelerini sağlayın.

Form kullanımlarında gerekli alanları azaltın

Mobil cihazlar üzerinde abonelik ya da ödeme sayfalarında form kullanımları hazırlarken de gerekli alanları azaltmanız kullanıcı deneyimini artıracaktır. Mobil cihazlar üzerinde kullanıcılar uzun formlar doldurmak istemezler. Bu sebeple de formlarınızın da tasarımını optimizasyon teknikleri ile geliştirerek, kullanıcı deneyimini artıracak şekilde yapmanız da yarar var.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kolay bir navigasyon sağlayın

Mobil site optimizasyon teknikleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de navigasyon kolaylığıdır. Tüketicilerin kolay bir şekilde site üzerinde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri, kategoriler arasında gezinebilmeleri, sepetlerine ulaşarak ödeme işlemlerini kolay bir şekilde yapabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de kolay bir navigasyon seçeneği sunmanızda yarar vardır.

Mobil sitelerde menü çubuğu genellikle “hamburger” menü olarak tanımlanan ve alt alta üç kısa çizgi ikonuyla gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılmaktadır. Sayfanın üst bölümünde genellikle sağ üst köşede yer alan bu ikon ile menünüzü kullanabilirsiniz.

Sepet veya ödeme sayfası gibi geri dönüşüm odaklı sayfalar yönlendirme yapmak için, ekranın altında sabit bir şekilde bulunan ikonlar kullanabilir ve parmak kullanımını kolaylaştıracak şekilde de bu navigasyonel ögeleri kullanabilirsiniz.

Sayfalarınız çok uzun olmasın

Mobil tasarımlar tek bir sütun üzerinde yapıldığı için, sayfa içeriği aşağı ya da yukarı kaydırılarak gezilmektedir. Sayfa içeriği çok uzun olduğunda kullanıcının sayfanın tamamını görebilmesi için sürekli olarak aşağıya kaydırması gerekir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Bu sebeple de sayfa içeriklerinizi çok uzatmadan kısa tutmanız, gereken yerlerde sayfaları ikiye bölmeniz kullanıcı deneyimini artıracaktır.

“Yukarı” butonu ekleyin

Kullanıcılara kolay bir navigasyon sağlamak için sayfa aşağıya kaydığında kullanıcıların hızlı bir şekilde sayfanın başa dönmelerini sağlayacak bir ok ikonu ile yukarı kaydırma butonu ekleyebilirsiniz. Küçük bir detay olsa da site içi navigasyonu kolaylaştıran bir özelliktir.

Font tipi ve büyüklüklerine dikkat edin

Mobil site optimizasyon teknikleri üzerinde çalışırken sitede kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de dikkat etmeniz gerekir. Mobil cihazlar üzerinde yazıların kolay okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de kolay okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var.

Başlık ve ara başlıklarda 30-20 punto büyüklük arasında kullanımlar yapabilirsiniz. Metin ve paragraflarda ise minimum 14 punto büyüklükte font kullanımları yapmanız, yazıların rahat bir şekilde okunmasını sağlayacaktır.

Kısa cümle ve metinler kullanın

Tüketicilerin internet üzerindeki metinleri okurkenki dikkatleri bir hayli azdır. Bu sebeple de uzun cümle kalıplarından uzak durmanızda yarar vardır. Mesajınızı karşı tarafa hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekir. Bu sebeple de kısa metinlerle doğrudan mesajınız üzerine odaklanmalısınız.

Sayfa başlıkları, slognlarınız, kullanıcıya sunacağınız mesajlarınız, eyleme çağrı butonlarınız, menü metinleriniz kısa tutmanız gereken ögeler arasında yer alıyor.

Uzun paragraflarla ürün açıklaması yazmak yerine, madde ve liste yöntemiyle önemli özellikleri bu şekilde kullanıcılara verebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar da bu içerikleri daha hızlı okuyup anlayabilirler.

Görsel boyut ve ölçülerini optimize edin

Optimizasyon teknikleri arasında görsel boyut ve ölçülerini de ele almak yer alıyor. Görsellerinizin mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre uyumlu bir şekilde büyümesi ve küçülmesi gerekmektedir.

Bununla beraber görsel boyutlarını da küçük tutmanız, sayfalarınızın açılma hızını etkileyecektir. Kullanıcılar 3G ya da 4G gibi mobil internet bağlantısı ile sitenizi ziyaret edebilirler. Sayfalarınızda görsellerin boyutları yüksek olduğunda sayfalarınız yavaş açılacaktır ya da tam yüklenmeyecektir. Bunun yanı sıra kullanıcıların verilerini de aha fazla tüketiceğiniz için kullanıcı deneyimi açısından kötü bir izlenim olacaktır. Bu sebeple de görsel boyutlarınızı da optimize etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz..

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Sitenizin mobile geçişini yapmak ya da mobile uyumlu tasarımlar hakkında bilgi almak içinse İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya