Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların tüketicilere ulaşmak için sıklıkla başvurdukları yöntemlerden biri oluyor. Akıllı telefon pazarının büyümesi ve kullanıcı sayısının artmasıyla, mobil internet penatrasyonunun artması da mobil pazarlama ve reklam çalışmalarının; aynı zamanda da mobil reklamlara ayrılan bütçenin artmasını sağlıyor.

Mobil üzerinden farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapılabiliyor. Bunu sadece sosyal medya reklamları olarak düşünmemek gerekiyor. Bunlar haricinde de kullanabileceğiniz farklı mobil reklam türleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu reklam türlerinin üzerinde duracağız.

Mobil uygulama içi bildirim ve mesajlar

Mobil uygulamalar, mobil pazarlama ve reklamlar için oldukça önemli bir alan oluşturuyor. Kendi mobil uygulamalarınız içinde kullanıcılara reklamlar göstererek, onlara bildirimler gösterebileceğiniz gibi; farklı mobil uygulamalar içinde de reklam alanları kiralayarak, kullanıcılara hizmet veya ürünlerinizle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Özellikle kendi mobil uygulamanız bulunuyorsa; kullanıcılara bu uygulamalar üzerinden bildirim gönderebilirsiniz ve böylelikle onlara daha etkin bir şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.

Oyun içi reklamlar

Oyun sektörü her yıl çok büyük bir hızla büyüyor. Mobil oyun pazarının (akıllı telefon ve tabletler) 2019 yılında 52,5 milyar dolarlık bir pazar haline gelmesi ve pazarın da yüzde 45’lik bir alanını oluşturması bekleniyor.

Mobil oyun pazarının bu denli büyümesi de oyun içi reklamların hacminin bir hayli büyümesine ön ayak oluyor. Mobil reklam ve pazarlama kampanyalarınızda popüler ve hedef kitlenizin yer aldığı mobil oyunlara da hedeflemeler yapabilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama

SMS ve MMS uzun zamandır kullanılan mobil pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Abonelerinize ulaşmak, kampanya ve fırsatlarınızla ilgili bilgiler sunmak için metin bazlı ya da multimedya bazlı içerikler oluşturarak mobil kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama çalışmalarında yeni düzenleme gereği kullanıcılardan izin almış olmanız gerekiyor. Kullanıcılardan izin almadan bu çalışmaları yapmanız, tepki görmenize ve sonrasında da ceza ödemenize neden olabileceği için bu konunun üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Lokasyon odaklı reklamlar

Özellikle mobil uygulamanız varsa bu uygulamayı kullanan kullanıcılara lokasyon odaklı reklamlar gösterme şansınız bulunuyor. Fiziki mağazanız bulunuyorsa, mağazanızın civarında bulunan kullanıcılara otomatik olarak bildirimler göndererek, onları mağazanıza çekebilir ve reklamlarınızı bu kullanıcılara göstererek, onları mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

QR (Kare Kod) reklamları

Kullanıcılara ulaşmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de QR (karekod) kodlardır. Özellikle bilboard ya da diğer offline mecralardaki reklam içerikleriniz üzerinde kullanıcıları mobil sitenize ya da varış sayfalarınıza yönlendirmek için bu QR kodlardan yararlanabilirsiniz.

Kullanıcılar mobil cihazları üzerinden bu kodları taratabilirler ve sonrasında da kodun içindeki yönlendirme linkiyle beraber istediğiniz sayfalara gidebilirler. Fiziki mecralardaki reklamlarınızın ölçümünü yapmak ve buradaki kullanıcıları dijital platformlara yönlendirmek için QR kodlar oldukça etkilidir.

Mobil reklamlar

Dijital pazarlama çalışmalarınızdaki kampanyalarınızın hedeflemelerini sadece mobil cihazlara yönelik hazırlayabilirsiniz. Facebook reklamlarınızı sadece mobil cihazlarda gösterecek şekilde hazırlayabileceğiniz gibi Adwords kampanyalarınızı da benzer şekilde oluşturabilirsiniz. Instagram sadece mobil cihazlar üzerinden kullanıldığı için bu platform üzerinde verdiğiniz reklamlar da mobil reklam kategorisinde yer alacaktır. Bunun yanı sıra diğer sosyal platformlarda da doğrudan mobil cihazları hedeflemeniz, mobil kullanıcıları hedef almanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin