Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların tüketicilere ulaşmak için sıklıkla başvurdukları yöntemlerden biri oluyor. Akıllı telefon pazarının büyümesi ve kullanıcı sayısının artmasıyla, mobil internet penatrasyonunun artması da mobil pazarlama ve reklam çalışmalarının; aynı zamanda da mobil reklamlara ayrılan bütçenin artmasını sağlıyor.

Mobil üzerinden farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapılabiliyor. Bunu sadece sosyal medya reklamları olarak düşünmemek gerekiyor. Bunlar haricinde de kullanabileceğiniz farklı mobil reklam türleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu reklam türlerinin üzerinde duracağız.

Mobil uygulama içi bildirim ve mesajlar

Mobil uygulamalar, mobil pazarlama ve reklamlar için oldukça önemli bir alan oluşturuyor. Kendi mobil uygulamalarınız içinde kullanıcılara reklamlar göstererek, onlara bildirimler gösterebileceğiniz gibi; farklı mobil uygulamalar içinde de reklam alanları kiralayarak, kullanıcılara hizmet veya ürünlerinizle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Özellikle kendi mobil uygulamanız bulunuyorsa; kullanıcılara bu uygulamalar üzerinden bildirim gönderebilirsiniz ve böylelikle onlara daha etkin bir şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.

Oyun içi reklamlar

Oyun sektörü her yıl çok büyük bir hızla büyüyor. Mobil oyun pazarının (akıllı telefon ve tabletler) 2019 yılında 52,5 milyar dolarlık bir pazar haline gelmesi ve pazarın da yüzde 45’lik bir alanını oluşturması bekleniyor.

Mobil oyun pazarının bu denli büyümesi de oyun içi reklamların hacminin bir hayli büyümesine ön ayak oluyor. Mobil reklam ve pazarlama kampanyalarınızda popüler ve hedef kitlenizin yer aldığı mobil oyunlara da hedeflemeler yapabilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama

SMS ve MMS uzun zamandır kullanılan mobil pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Abonelerinize ulaşmak, kampanya ve fırsatlarınızla ilgili bilgiler sunmak için metin bazlı ya da multimedya bazlı içerikler oluşturarak mobil kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama çalışmalarında yeni düzenleme gereği kullanıcılardan izin almış olmanız gerekiyor. Kullanıcılardan izin almadan bu çalışmaları yapmanız, tepki görmenize ve sonrasında da ceza ödemenize neden olabileceği için bu konunun üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Lokasyon odaklı reklamlar

Özellikle mobil uygulamanız varsa bu uygulamayı kullanan kullanıcılara lokasyon odaklı reklamlar gösterme şansınız bulunuyor. Fiziki mağazanız bulunuyorsa, mağazanızın civarında bulunan kullanıcılara otomatik olarak bildirimler göndererek, onları mağazanıza çekebilir ve reklamlarınızı bu kullanıcılara göstererek, onları mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

QR (Kare Kod) reklamları

Kullanıcılara ulaşmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de QR (karekod) kodlardır. Özellikle bilboard ya da diğer offline mecralardaki reklam içerikleriniz üzerinde kullanıcıları mobil sitenize ya da varış sayfalarınıza yönlendirmek için bu QR kodlardan yararlanabilirsiniz.

Kullanıcılar mobil cihazları üzerinden bu kodları taratabilirler ve sonrasında da kodun içindeki yönlendirme linkiyle beraber istediğiniz sayfalara gidebilirler. Fiziki mecralardaki reklamlarınızın ölçümünü yapmak ve buradaki kullanıcıları dijital platformlara yönlendirmek için QR kodlar oldukça etkilidir.

Mobil reklamlar

Dijital pazarlama çalışmalarınızdaki kampanyalarınızın hedeflemelerini sadece mobil cihazlara yönelik hazırlayabilirsiniz. Facebook reklamlarınızı sadece mobil cihazlarda gösterecek şekilde hazırlayabileceğiniz gibi Adwords kampanyalarınızı da benzer şekilde oluşturabilirsiniz. Instagram sadece mobil cihazlar üzerinden kullanıldığı için bu platform üzerinde verdiğiniz reklamlar da mobil reklam kategorisinde yer alacaktır. Bunun yanı sıra diğer sosyal platformlarda da doğrudan mobil cihazları hedeflemeniz, mobil kullanıcıları hedef almanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft