fbpx

Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?

Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların tüketicilere ulaşmak için sıklıkla başvurdukları yöntemlerden biri oluyor. Akıllı telefon pazarının büyümesi ve kullanıcı sayısının artmasıyla, mobil internet penatrasyonunun artması da mobil pazarlama ve reklam çalışmalarının; aynı zamanda da mobil reklamlara ayrılan bütçenin artmasını sağlıyor.

Mobil üzerinden farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapılabiliyor. Bunu sadece sosyal medya reklamları olarak düşünmemek gerekiyor. Bunlar haricinde de kullanabileceğiniz farklı mobil reklam türleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu reklam türlerinin üzerinde duracağız.

Mobil uygulama içi bildirim ve mesajlar

Mobil uygulamalar, mobil pazarlama ve reklamlar için oldukça önemli bir alan oluşturuyor. Kendi mobil uygulamalarınız içinde kullanıcılara reklamlar göstererek, onlara bildirimler gösterebileceğiniz gibi; farklı mobil uygulamalar içinde de reklam alanları kiralayarak, kullanıcılara hizmet veya ürünlerinizle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Özellikle kendi mobil uygulamanız bulunuyorsa; kullanıcılara bu uygulamalar üzerinden bildirim gönderebilirsiniz ve böylelikle onlara daha etkin bir şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.

Oyun içi reklamlar

Oyun sektörü her yıl çok büyük bir hızla büyüyor. Mobil oyun pazarının (akıllı telefon ve tabletler) 2019 yılında 52,5 milyar dolarlık bir pazar haline gelmesi ve pazarın da yüzde 45’lik bir alanını oluşturması bekleniyor.

Mobil oyun pazarının bu denli büyümesi de oyun içi reklamların hacminin bir hayli büyümesine ön ayak oluyor. Mobil reklam ve pazarlama kampanyalarınızda popüler ve hedef kitlenizin yer aldığı mobil oyunlara da hedeflemeler yapabilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama

SMS ve MMS uzun zamandır kullanılan mobil pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Abonelerinize ulaşmak, kampanya ve fırsatlarınızla ilgili bilgiler sunmak için metin bazlı ya da multimedya bazlı içerikler oluşturarak mobil kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

SMS ve MMS pazarlama çalışmalarında yeni düzenleme gereği kullanıcılardan izin almış olmanız gerekiyor. Kullanıcılardan izin almadan bu çalışmaları yapmanız, tepki görmenize ve sonrasında da ceza ödemenize neden olabileceği için bu konunun üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Lokasyon odaklı reklamlar

Özellikle mobil uygulamanız varsa bu uygulamayı kullanan kullanıcılara lokasyon odaklı reklamlar gösterme şansınız bulunuyor. Fiziki mağazanız bulunuyorsa, mağazanızın civarında bulunan kullanıcılara otomatik olarak bildirimler göndererek, onları mağazanıza çekebilir ve reklamlarınızı bu kullanıcılara göstererek, onları mağazanıza yönlendirebilirsiniz.

QR (Kare Kod) reklamları

Kullanıcılara ulaşmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de QR (karekod) kodlardır. Özellikle bilboard ya da diğer offline mecralardaki reklam içerikleriniz üzerinde kullanıcıları mobil sitenize ya da varış sayfalarınıza yönlendirmek için bu QR kodlardan yararlanabilirsiniz.

Kullanıcılar mobil cihazları üzerinden bu kodları taratabilirler ve sonrasında da kodun içindeki yönlendirme linkiyle beraber istediğiniz sayfalara gidebilirler. Fiziki mecralardaki reklamlarınızın ölçümünü yapmak ve buradaki kullanıcıları dijital platformlara yönlendirmek için QR kodlar oldukça etkilidir.

Mobil reklamlar

Dijital pazarlama çalışmalarınızdaki kampanyalarınızın hedeflemelerini sadece mobil cihazlara yönelik hazırlayabilirsiniz. Facebook reklamlarınızı sadece mobil cihazlarda gösterecek şekilde hazırlayabileceğiniz gibi Adwords kampanyalarınızı da benzer şekilde oluşturabilirsiniz. Instagram sadece mobil cihazlar üzerinden kullanıldığı için bu platform üzerinde verdiğiniz reklamlar da mobil reklam kategorisinde yer alacaktır. Bunun yanı sıra diğer sosyal platformlarda da doğrudan mobil cihazları hedeflemeniz, mobil kullanıcıları hedef almanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan