fbpx

Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de doğrudan etkileyecektir.

Tabii ki buradaki çalışmalarınızı nasıl yaptığınız ve neleri değiştirdiğinizin de önemi var. Ayrıca unutmamalısınız ki, SEO çalışmaları birden bire sonuç vermez. Yaptığınız çalışmaların sonuç vermesi için belli bir zaman gerekebilir.

Siteniz üzerindeki mevcut metinler üzerinde yapacağınız değişiklikler, sitenizi hem güncellemenizi sağlar hem de eksik yapılmış olabilecek ya da iyi sonuç vermeyen SEO çalışmalarını geliştirmenizi sağlar. Bu rehberimizde de içerik optimizasyonunuzu yapabilmek için hangi öğeler üzerinde durmanız gerektiğini size anlatacağız.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında içerik optimizasyonunuz nasıl yapabilirsiniz?

Mevcut içeriklerde SEO geliştirmeleri

Mevcut bir içeriği düzenlemek, yeniden SEO odaklı bir içerik oluşturmaktan daha kolay olacaktır. Bunun sebebi, yeni bir içerik kurma zorunluluğunuz olmayacaktır; aynı zamanda bu içeriğinin şu ana kadarki performansını ölçümleme şansınız olduğu için, yapabileceğiniz değişikler konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Şimdi de, mevcut içeriklerinizde optimizasyon çalışmaları hangi alanlarda yapabileceğinize cevap verelim.

Sayfa ismi

Sayfaların isimler, SEO performansınıza büyük bir şekilde etki eder. Bu nedenle de optimizasyon çalışmalarınızda sayfa isimlerinizin de üzerinde durmalısınız. Doğru anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığını kontrol edebilir, sayfanızın Google üzerindeki görünürlüğünü kontrol edebilirsiniz. Eğer bu başlıktaki anahtar kelimeleri değiştirmeyi planlıyorsanız, markanızı ve sektörünüze uygun kelime öbekleri kullanmaya özen gösterin. Farklı bir yapı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Sayfa etiketleri

SEO performansı konusunda önemli olan bir diğer unsur ise sayfa etiketleri. Sayfa etiketleri, doğrudan sayfa üzerinde görünmese de sitenin HTML alanı üzerinde yer alacaktır. Kimi sayfalarda etiket yapısı sayfanın alt bölümlerinde gösterilebilir.

Sayfa etiketlerinizi belli periyotlarda kontrol edin. Girmiş olduğunuz etiketler, ürünleriniz ya da markanızla doğrudan ilgili olmayabilir. bu da SEO performansınıza kötü bir şekilde yansır. İyi sonuç getirmeyen ve ilgili olmayan etiketleri, yenileriyle değiştirebilirsiniz.

Meta açıklamaları

Optimizasyon için düzenleyebileceğiniz bir diğer alan da meta açıklamaları. Meta açıklamaları, Google üzerindeki arama sonuçlarında, başlığın altında yer alan ve görünen sayfayla ilgili açıklama metinlerinin yer aldığı alandır. Burada kullandığınız metinler, anahtar kelimeler SEO performansınızı ciddi ölçüde etkiler.

Bu sebeple de mevcut içeriklerinizdeki meta açıklamalarından aldığınız performansı beğenmiyorsanız ya da yeterli bulmuyorsanız, yeni bir meta açıklaması oluşturabilirsiniz. Sayfayı ve sayfa içeriğini daha iyi yansıtan anahtar kelimeler kullanarak, meta açıklamalarınızı geliştirebilirsiniz.

Başlıklar

Sayfanızın isminde kullandığınız HTML kodları da oldukça önemli. Sayfanızın ismini değiştirirken, HTML kodu olarak “h1” kullanmaya özen gösterin. Aynı zamanda sayfa içinde birden fazla başlık kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de her sayfada tek bi h1 başlık olur. Diğer ara ve alt başlıkları h2, h3 veya h4 şeklinde kullanabilirsiniz.

Sayfanızın içinde yer alan başlıkları düzenlemek ve geliştirmek de SEO performansınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Sayfa içinde h2 başlıklar kullanmak ve ara başlıklar oluşturmak, sayfanın okunabilirliğini artıracağı için, SEO yapınızı da geliştirecektir.

Sayfa içi metinler

Tüm bunlara ek olarak özellikle dikkat etmeniz gereken alanlardan biri de sayfa içinde kullandığınız genel metnin yapısı olacaktır. Ürün açıklamalarınızın yanı sıra, blog çalışmalarınızda ve diğer sayfalarınızda kullandığınız metinler üzerinde çalışmalar ve geliştirmeler yapabilirsiniz.

Buradaki metinlerinizi daha orijinal hale getirebilir, detaylandırabilir, yeni metinler girebilirsiniz. Önemli olan sayfanın içeriğine uygun anahtar kelimeler kullanmak ve anlamlı cümle kalıpları oluşturmanız. Bunlara ek olarak, kullanıcıların yapabilecekleri arama sorgularına yanıt veren cümle kalıpları kullanamaya da özen gösterin.

Nelere dikkat etmelisiniz?

Bu değişiklikleri yaparken bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü yapacağınız değişiklikler, doğru bir şekilde ele alınmazsa, sitenize yarardan çok zarara neden olabilir.

Öncelikle, değişiklik yaparken, site içeriğinizi tamamen anahtar kelimelerle doldurmamalısınız. Her bir anahtar kelime öbeğini, yazı metni içerisinde bir kez kullanmaya özen gösterin. Google, çok sık kullanılan anahtar kelime öbeklerini artık cezalandırıyor. Bu nedenle anahtar kelime kullanımına dikkat edin.

Yaptığınız değişiklikler, markanızı ve ürünlerinizi yansıtacak bir şekilde olmalı. Yanlış bir yönlendirme yapacak, site ve sayfa içeriği ile ters düşebilecek anahtar kelime kullanımları SEO’nuza zarar verecektir.

Yaptığınız değişikliklerde, metinlerinizi oluştururken, anlamlı ve arama sorgularına yanıt verebilecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Son olarak da bir sayfa üzerinde değişiklik yapmadan önce, bu sayfanın analizini yapmalısınız. Sayfa üzerinde kullanılan anahtar kelimeleri, meta açıklamalarını, bu sayfanın değerini, sayfa içindeki linklelemeleri kontrol etmelisiniz. Eğer sayfanın performansı düşükse, o zaman bir değişiklik yapmanız daha faydalı olacaktır. İyi performansı olan sayfaları değiştirmek, bu sayfanın gücünü azaltabilir ve istemsiz bir şekilde SEO performansınızı düşürmüş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan