Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de doğrudan etkileyecektir.

Tabii ki buradaki çalışmalarınızı nasıl yaptığınız ve neleri değiştirdiğinizin de önemi var. Ayrıca unutmamalısınız ki, SEO çalışmaları birden bire sonuç vermez. Yaptığınız çalışmaların sonuç vermesi için belli bir zaman gerekebilir.

Siteniz üzerindeki mevcut metinler üzerinde yapacağınız değişiklikler, sitenizi hem güncellemenizi sağlar hem de eksik yapılmış olabilecek ya da iyi sonuç vermeyen SEO çalışmalarını geliştirmenizi sağlar. Bu rehberimizde de içerik optimizasyonunuzu yapabilmek için hangi öğeler üzerinde durmanız gerektiğini size anlatacağız.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında içerik optimizasyonunuz nasıl yapabilirsiniz?

Mevcut içeriklerde SEO geliştirmeleri

Mevcut bir içeriği düzenlemek, yeniden SEO odaklı bir içerik oluşturmaktan daha kolay olacaktır. Bunun sebebi, yeni bir içerik kurma zorunluluğunuz olmayacaktır; aynı zamanda bu içeriğinin şu ana kadarki performansını ölçümleme şansınız olduğu için, yapabileceğiniz değişikler konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Şimdi de, mevcut içeriklerinizde optimizasyon çalışmaları hangi alanlarda yapabileceğinize cevap verelim.

Sayfa ismi

Sayfaların isimler, SEO performansınıza büyük bir şekilde etki eder. Bu nedenle de optimizasyon çalışmalarınızda sayfa isimlerinizin de üzerinde durmalısınız. Doğru anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığını kontrol edebilir, sayfanızın Google üzerindeki görünürlüğünü kontrol edebilirsiniz. Eğer bu başlıktaki anahtar kelimeleri değiştirmeyi planlıyorsanız, markanızı ve sektörünüze uygun kelime öbekleri kullanmaya özen gösterin. Farklı bir yapı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Sayfa etiketleri

SEO performansı konusunda önemli olan bir diğer unsur ise sayfa etiketleri. Sayfa etiketleri, doğrudan sayfa üzerinde görünmese de sitenin HTML alanı üzerinde yer alacaktır. Kimi sayfalarda etiket yapısı sayfanın alt bölümlerinde gösterilebilir.

Sayfa etiketlerinizi belli periyotlarda kontrol edin. Girmiş olduğunuz etiketler, ürünleriniz ya da markanızla doğrudan ilgili olmayabilir. bu da SEO performansınıza kötü bir şekilde yansır. İyi sonuç getirmeyen ve ilgili olmayan etiketleri, yenileriyle değiştirebilirsiniz.

Meta açıklamaları

Optimizasyon için düzenleyebileceğiniz bir diğer alan da meta açıklamaları. Meta açıklamaları, Google üzerindeki arama sonuçlarında, başlığın altında yer alan ve görünen sayfayla ilgili açıklama metinlerinin yer aldığı alandır. Burada kullandığınız metinler, anahtar kelimeler SEO performansınızı ciddi ölçüde etkiler.

Bu sebeple de mevcut içeriklerinizdeki meta açıklamalarından aldığınız performansı beğenmiyorsanız ya da yeterli bulmuyorsanız, yeni bir meta açıklaması oluşturabilirsiniz. Sayfayı ve sayfa içeriğini daha iyi yansıtan anahtar kelimeler kullanarak, meta açıklamalarınızı geliştirebilirsiniz.

Başlıklar

Sayfanızın isminde kullandığınız HTML kodları da oldukça önemli. Sayfanızın ismini değiştirirken, HTML kodu olarak “h1” kullanmaya özen gösterin. Aynı zamanda sayfa içinde birden fazla başlık kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de her sayfada tek bi h1 başlık olur. Diğer ara ve alt başlıkları h2, h3 veya h4 şeklinde kullanabilirsiniz.

Sayfanızın içinde yer alan başlıkları düzenlemek ve geliştirmek de SEO performansınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Sayfa içinde h2 başlıklar kullanmak ve ara başlıklar oluşturmak, sayfanın okunabilirliğini artıracağı için, SEO yapınızı da geliştirecektir.

Sayfa içi metinler

Tüm bunlara ek olarak özellikle dikkat etmeniz gereken alanlardan biri de sayfa içinde kullandığınız genel metnin yapısı olacaktır. Ürün açıklamalarınızın yanı sıra, blog çalışmalarınızda ve diğer sayfalarınızda kullandığınız metinler üzerinde çalışmalar ve geliştirmeler yapabilirsiniz.

Buradaki metinlerinizi daha orijinal hale getirebilir, detaylandırabilir, yeni metinler girebilirsiniz. Önemli olan sayfanın içeriğine uygun anahtar kelimeler kullanmak ve anlamlı cümle kalıpları oluşturmanız. Bunlara ek olarak, kullanıcıların yapabilecekleri arama sorgularına yanıt veren cümle kalıpları kullanamaya da özen gösterin.

Nelere dikkat etmelisiniz?

Bu değişiklikleri yaparken bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü yapacağınız değişiklikler, doğru bir şekilde ele alınmazsa, sitenize yarardan çok zarara neden olabilir.

Öncelikle, değişiklik yaparken, site içeriğinizi tamamen anahtar kelimelerle doldurmamalısınız. Her bir anahtar kelime öbeğini, yazı metni içerisinde bir kez kullanmaya özen gösterin. Google, çok sık kullanılan anahtar kelime öbeklerini artık cezalandırıyor. Bu nedenle anahtar kelime kullanımına dikkat edin.

Yaptığınız değişiklikler, markanızı ve ürünlerinizi yansıtacak bir şekilde olmalı. Yanlış bir yönlendirme yapacak, site ve sayfa içeriği ile ters düşebilecek anahtar kelime kullanımları SEO’nuza zarar verecektir.

Yaptığınız değişikliklerde, metinlerinizi oluştururken, anlamlı ve arama sorgularına yanıt verebilecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Son olarak da bir sayfa üzerinde değişiklik yapmadan önce, bu sayfanın analizini yapmalısınız. Sayfa üzerinde kullanılan anahtar kelimeleri, meta açıklamalarını, bu sayfanın değerini, sayfa içindeki linklelemeleri kontrol etmelisiniz. Eğer sayfanın performansı düşükse, o zaman bir değişiklik yapmanız daha faydalı olacaktır. İyi performansı olan sayfaları değiştirmek, bu sayfanın gücünü azaltabilir ve istemsiz bir şekilde SEO performansınızı düşürmüş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin