Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

6 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de doğrudan etkileyecektir.

Tabii ki buradaki çalışmalarınızı nasıl yaptığınız ve neleri değiştirdiğinizin de önemi var. Ayrıca unutmamalısınız ki, SEO çalışmaları birden bire sonuç vermez. Yaptığınız çalışmaların sonuç vermesi için belli bir zaman gerekebilir.

Siteniz üzerindeki mevcut metinler üzerinde yapacağınız değişiklikler, sitenizi hem güncellemenizi sağlar hem de eksik yapılmış olabilecek ya da iyi sonuç vermeyen SEO çalışmalarını geliştirmenizi sağlar. Bu rehberimizde de içerik optimizasyonunuzu yapabilmek için hangi öğeler üzerinde durmanız gerektiğini size anlatacağız.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında içerik optimizasyonunuz nasıl yapabilirsiniz?

Mevcut içeriklerde SEO geliştirmeleri

Mevcut bir içeriği düzenlemek, yeniden SEO odaklı bir içerik oluşturmaktan daha kolay olacaktır. Bunun sebebi, yeni bir içerik kurma zorunluluğunuz olmayacaktır; aynı zamanda bu içeriğinin şu ana kadarki performansını ölçümleme şansınız olduğu için, yapabileceğiniz değişikler konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Şimdi de, mevcut içeriklerinizde optimizasyon çalışmaları hangi alanlarda yapabileceğinize cevap verelim.

Sayfa ismi

Sayfaların isimler, SEO performansınıza büyük bir şekilde etki eder. Bu nedenle de optimizasyon çalışmalarınızda sayfa isimlerinizin de üzerinde durmalısınız. Doğru anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığını kontrol edebilir, sayfanızın Google üzerindeki görünürlüğünü kontrol edebilirsiniz. Eğer bu başlıktaki anahtar kelimeleri değiştirmeyi planlıyorsanız, markanızı ve sektörünüze uygun kelime öbekleri kullanmaya özen gösterin. Farklı bir yapı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Sayfa etiketleri

SEO performansı konusunda önemli olan bir diğer unsur ise sayfa etiketleri. Sayfa etiketleri, doğrudan sayfa üzerinde görünmese de sitenin HTML alanı üzerinde yer alacaktır. Kimi sayfalarda etiket yapısı sayfanın alt bölümlerinde gösterilebilir.

Sayfa etiketlerinizi belli periyotlarda kontrol edin. Girmiş olduğunuz etiketler, ürünleriniz ya da markanızla doğrudan ilgili olmayabilir. bu da SEO performansınıza kötü bir şekilde yansır. İyi sonuç getirmeyen ve ilgili olmayan etiketleri, yenileriyle değiştirebilirsiniz.

Meta açıklamaları

Optimizasyon için düzenleyebileceğiniz bir diğer alan da meta açıklamaları. Meta açıklamaları, Google üzerindeki arama sonuçlarında, başlığın altında yer alan ve görünen sayfayla ilgili açıklama metinlerinin yer aldığı alandır. Burada kullandığınız metinler, anahtar kelimeler SEO performansınızı ciddi ölçüde etkiler.

Bu sebeple de mevcut içeriklerinizdeki meta açıklamalarından aldığınız performansı beğenmiyorsanız ya da yeterli bulmuyorsanız, yeni bir meta açıklaması oluşturabilirsiniz. Sayfayı ve sayfa içeriğini daha iyi yansıtan anahtar kelimeler kullanarak, meta açıklamalarınızı geliştirebilirsiniz.

Başlıklar

Sayfanızın isminde kullandığınız HTML kodları da oldukça önemli. Sayfanızın ismini değiştirirken, HTML kodu olarak “h1” kullanmaya özen gösterin. Aynı zamanda sayfa içinde birden fazla başlık kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de her sayfada tek bi h1 başlık olur. Diğer ara ve alt başlıkları h2, h3 veya h4 şeklinde kullanabilirsiniz.

Sayfanızın içinde yer alan başlıkları düzenlemek ve geliştirmek de SEO performansınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Sayfa içinde h2 başlıklar kullanmak ve ara başlıklar oluşturmak, sayfanın okunabilirliğini artıracağı için, SEO yapınızı da geliştirecektir.

Sayfa içi metinler

Tüm bunlara ek olarak özellikle dikkat etmeniz gereken alanlardan biri de sayfa içinde kullandığınız genel metnin yapısı olacaktır. Ürün açıklamalarınızın yanı sıra, blog çalışmalarınızda ve diğer sayfalarınızda kullandığınız metinler üzerinde çalışmalar ve geliştirmeler yapabilirsiniz.

Buradaki metinlerinizi daha orijinal hale getirebilir, detaylandırabilir, yeni metinler girebilirsiniz. Önemli olan sayfanın içeriğine uygun anahtar kelimeler kullanmak ve anlamlı cümle kalıpları oluşturmanız. Bunlara ek olarak, kullanıcıların yapabilecekleri arama sorgularına yanıt veren cümle kalıpları kullanamaya da özen gösterin.

Nelere dikkat etmelisiniz?

Bu değişiklikleri yaparken bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü yapacağınız değişiklikler, doğru bir şekilde ele alınmazsa, sitenize yarardan çok zarara neden olabilir.

Öncelikle, değişiklik yaparken, site içeriğinizi tamamen anahtar kelimelerle doldurmamalısınız. Her bir anahtar kelime öbeğini, yazı metni içerisinde bir kez kullanmaya özen gösterin. Google, çok sık kullanılan anahtar kelime öbeklerini artık cezalandırıyor. Bu nedenle anahtar kelime kullanımına dikkat edin.

Yaptığınız değişiklikler, markanızı ve ürünlerinizi yansıtacak bir şekilde olmalı. Yanlış bir yönlendirme yapacak, site ve sayfa içeriği ile ters düşebilecek anahtar kelime kullanımları SEO’nuza zarar verecektir.

Yaptığınız değişikliklerde, metinlerinizi oluştururken, anlamlı ve arama sorgularına yanıt verebilecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Son olarak da bir sayfa üzerinde değişiklik yapmadan önce, bu sayfanın analizini yapmalısınız. Sayfa üzerinde kullanılan anahtar kelimeleri, meta açıklamalarını, bu sayfanın değerini, sayfa içindeki linklelemeleri kontrol etmelisiniz. Eğer sayfanın performansı düşükse, o zaman bir değişiklik yapmanız daha faydalı olacaktır. İyi performansı olan sayfaları değiştirmek, bu sayfanın gücünü azaltabilir ve istemsiz bir şekilde SEO performansınızı düşürmüş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Ürün Fotoğraflarının Kaliteli Olması Neden Önemli?
E-ticarette Ürün Fotoğraflarının Kaliteli Olması Neden Önemli?
E-ticarette başarılı satışlar yapmak için ürünlerinizi her yönüyle sunabilmeniz gerekir. Görsellik, hizmet sunumunun önemli bir parçasıdır. Ürün fotoğraf çekimi çalışmaları yaparak hedef kitlenizin bilgi edinmesini ve...
16 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya