Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de doğrudan etkileyecektir.

Tabii ki buradaki çalışmalarınızı nasıl yaptığınız ve neleri değiştirdiğinizin de önemi var. Ayrıca unutmamalısınız ki, SEO çalışmaları birden bire sonuç vermez. Yaptığınız çalışmaların sonuç vermesi için belli bir zaman gerekebilir.

Siteniz üzerindeki mevcut metinler üzerinde yapacağınız değişiklikler, sitenizi hem güncellemenizi sağlar hem de eksik yapılmış olabilecek ya da iyi sonuç vermeyen SEO çalışmalarını geliştirmenizi sağlar. Bu rehberimizde de içerik optimizasyonunuzu yapabilmek için hangi öğeler üzerinde durmanız gerektiğini size anlatacağız.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında içerik optimizasyonunuz nasıl yapabilirsiniz?

Mevcut içeriklerde SEO geliştirmeleri

Mevcut bir içeriği düzenlemek, yeniden SEO odaklı bir içerik oluşturmaktan daha kolay olacaktır. Bunun sebebi, yeni bir içerik kurma zorunluluğunuz olmayacaktır; aynı zamanda bu içeriğinin şu ana kadarki performansını ölçümleme şansınız olduğu için, yapabileceğiniz değişikler konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Şimdi de, mevcut içeriklerinizde optimizasyon çalışmaları hangi alanlarda yapabileceğinize cevap verelim.

Sayfa ismi

Sayfaların isimler, SEO performansınıza büyük bir şekilde etki eder. Bu nedenle de optimizasyon çalışmalarınızda sayfa isimlerinizin de üzerinde durmalısınız. Doğru anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığını kontrol edebilir, sayfanızın Google üzerindeki görünürlüğünü kontrol edebilirsiniz. Eğer bu başlıktaki anahtar kelimeleri değiştirmeyi planlıyorsanız, markanızı ve sektörünüze uygun kelime öbekleri kullanmaya özen gösterin. Farklı bir yapı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Sayfa etiketleri

SEO performansı konusunda önemli olan bir diğer unsur ise sayfa etiketleri. Sayfa etiketleri, doğrudan sayfa üzerinde görünmese de sitenin HTML alanı üzerinde yer alacaktır. Kimi sayfalarda etiket yapısı sayfanın alt bölümlerinde gösterilebilir.

Sayfa etiketlerinizi belli periyotlarda kontrol edin. Girmiş olduğunuz etiketler, ürünleriniz ya da markanızla doğrudan ilgili olmayabilir. bu da SEO performansınıza kötü bir şekilde yansır. İyi sonuç getirmeyen ve ilgili olmayan etiketleri, yenileriyle değiştirebilirsiniz.

Meta açıklamaları

Optimizasyon için düzenleyebileceğiniz bir diğer alan da meta açıklamaları. Meta açıklamaları, Google üzerindeki arama sonuçlarında, başlığın altında yer alan ve görünen sayfayla ilgili açıklama metinlerinin yer aldığı alandır. Burada kullandığınız metinler, anahtar kelimeler SEO performansınızı ciddi ölçüde etkiler.

Bu sebeple de mevcut içeriklerinizdeki meta açıklamalarından aldığınız performansı beğenmiyorsanız ya da yeterli bulmuyorsanız, yeni bir meta açıklaması oluşturabilirsiniz. Sayfayı ve sayfa içeriğini daha iyi yansıtan anahtar kelimeler kullanarak, meta açıklamalarınızı geliştirebilirsiniz.

Başlıklar

Sayfanızın isminde kullandığınız HTML kodları da oldukça önemli. Sayfanızın ismini değiştirirken, HTML kodu olarak “h1” kullanmaya özen gösterin. Aynı zamanda sayfa içinde birden fazla başlık kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de her sayfada tek bi h1 başlık olur. Diğer ara ve alt başlıkları h2, h3 veya h4 şeklinde kullanabilirsiniz.

Sayfanızın içinde yer alan başlıkları düzenlemek ve geliştirmek de SEO performansınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Sayfa içinde h2 başlıklar kullanmak ve ara başlıklar oluşturmak, sayfanın okunabilirliğini artıracağı için, SEO yapınızı da geliştirecektir.

Sayfa içi metinler

Tüm bunlara ek olarak özellikle dikkat etmeniz gereken alanlardan biri de sayfa içinde kullandığınız genel metnin yapısı olacaktır. Ürün açıklamalarınızın yanı sıra, blog çalışmalarınızda ve diğer sayfalarınızda kullandığınız metinler üzerinde çalışmalar ve geliştirmeler yapabilirsiniz.

Buradaki metinlerinizi daha orijinal hale getirebilir, detaylandırabilir, yeni metinler girebilirsiniz. Önemli olan sayfanın içeriğine uygun anahtar kelimeler kullanmak ve anlamlı cümle kalıpları oluşturmanız. Bunlara ek olarak, kullanıcıların yapabilecekleri arama sorgularına yanıt veren cümle kalıpları kullanamaya da özen gösterin.

Nelere dikkat etmelisiniz?

Bu değişiklikleri yaparken bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü yapacağınız değişiklikler, doğru bir şekilde ele alınmazsa, sitenize yarardan çok zarara neden olabilir.

Öncelikle, değişiklik yaparken, site içeriğinizi tamamen anahtar kelimelerle doldurmamalısınız. Her bir anahtar kelime öbeğini, yazı metni içerisinde bir kez kullanmaya özen gösterin. Google, çok sık kullanılan anahtar kelime öbeklerini artık cezalandırıyor. Bu nedenle anahtar kelime kullanımına dikkat edin.

Yaptığınız değişiklikler, markanızı ve ürünlerinizi yansıtacak bir şekilde olmalı. Yanlış bir yönlendirme yapacak, site ve sayfa içeriği ile ters düşebilecek anahtar kelime kullanımları SEO’nuza zarar verecektir.

Yaptığınız değişikliklerde, metinlerinizi oluştururken, anlamlı ve arama sorgularına yanıt verebilecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Son olarak da bir sayfa üzerinde değişiklik yapmadan önce, bu sayfanın analizini yapmalısınız. Sayfa üzerinde kullanılan anahtar kelimeleri, meta açıklamalarını, bu sayfanın değerini, sayfa içindeki linklelemeleri kontrol etmelisiniz. Eğer sayfanın performansı düşükse, o zaman bir değişiklik yapmanız daha faydalı olacaktır. İyi performansı olan sayfaları değiştirmek, bu sayfanın gücünü azaltabilir ve istemsiz bir şekilde SEO performansınızı düşürmüş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin