Metaverse'nin E-Ticaret Üzerinde Etkisi Ve Faydaları

28 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Metaverse'nin E-Ticaret Üzerinde Etkisi Ve Faydaları

E-ticaret temel olarak ürün ve hizmetlerin alım satımı olarak tanımlanır. Bu kapsamda farklı türler olup genel hatlarıyla birkaç şekli vardır. Bunlar: işletmeden işletmeye (B2B), işletmeden tüketiciye (B2C), tüketiciden tüketiciye (C2C) veya tüketiciden işletmeye (C2B). Metaverse ise özetle sanal avatarlarla temsil edilen kullanıcıların biraraya geldiği sanal bir dünyadır. Ayrıca etkinlik, alışveriş, ticaret ve seyahat etmek gibi birçok aktivite yapılan paralel bir evrendir. Metaverse, fiziksel olarak kalıcı sanal alanın ve sanal olarak geliştirilmiş fiziksel gerçekliğin yakınsamasının bir sonucudur.

Bu sanal dünyaya erişmek için özel kulaklıklar ve akıllı gözlükler bulunmaktadır. Dolayısıyla hem artırılmış hem de sanal gerçeklik kullanmalıdır. Gerçek dünya algısı, bilgisayar tarafından üretilen bilgiler kullanılarak artırılmış gerçeklik ile geliştirilmiştir. Bu arada, sanal gerçeklik, kullanıcıları sanal alana çekmek için bilgisayar tarafından üretilen girdileri de kullanır.

Bu bakımdan metaverse kavramı her geçen gün gelişmeye devam etmektedir. Bunun e ticareti nasıl etkileyeceği de insanlar arasında bir soru işareti uyandırmaya başlamıştır.

Metaverse’in Özellikleri Neler?

Metaverse’in e-ticarete etkisi konusunu anlamak için, Metaverse’in hangi özelliklere sahip olduğu da bilinmelidir:

1. Sosyal ve etkileşimlidir: Bir sosyal platform olarak metaverse, her biri avatarlarla temsil edilen kullanıcıların birbirleriyle karşılaşacağı bir yerdir. Bu avatarlar birlikte aktiviteler yapar veya sadece birbirleriyle takılabilir.

2. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten yapılmıştır: Kullanıcıların içeriği ve deneyimleri, metaverse'nin temelidir.

3. Kolayca erişir: Metaverse’e, kullanıcılar tarafından birden çok donanım biçimi kullanılarak erişilebilir.

4. Gerçek ve dijital dünyalar arasında bir köprüdür: İnsanlar gerçek dünyadan dijital dünyaya sorunsuz bir şekilde geçebilecek ve birinden diğerine öğeler taşır.

5. Canlı bir ekonomisi vardır: Kripto para birimleri ve misli olmayan jetonlar üzerinde çalışan tamamen işlevsel ekonomilerle donatılmıştır.

Bunun yanı sıra Metaverse kalıcıdır. Bu sanal evreni her zaman, her yerde ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca yeni nesneler ekleyerek veya yeni binalar inşa ederek dilediğiniz zaman dönüştürebilirsiniz.

Metraverse’in E-ticarete Etkisi Neler?

Peki Metaverse’in e-ticaret üzerine etkisi nasıl? Metaverse e ticarette ürünlerinizi sergileme ve sunma imkanı sunar. Ayrıca Metaverse, müşteri tabanlarını genişletmeye yardımcı olur. Metaverse teknolojisi, müşterilerin tam olarak istediklerini bulmalarını sağlayacak ve tüm alışveriş rutinini daha keyifli ve ilgi çekici hale getirecek sürükleyici bir deneyim oluşturabilir.

Günümüzde bazı markalar, müşterilerine ürünlerinin nasıl göründüğünü ve nasıl çalıştığını göstermek için zaten artırılmış gerçeklik kullanmaktadır. AR ile insanlar kıyafetleri deneyip ve evlerine sığacak mobilyaları seçebilirler. AR teknolojisi, ürünleriniz hakkında çekinceleri olan insanları etkileyebilir.

Buna örnek olarak bir ayakkabı verirler. Belki de ayakkabıların üzerlerinde yüzde 100 güzel görünüp görünmeyeceğinden emin olmadıkları için internetten müşteri çekiyor olabilirsiniz. AR teknolojisi sayesinde müşteriler sadece ayakkabıları değil aynı zamanda elbiseleri, pantolonları ve diğer giyim eşyalarını da deneyebilirler.

E-Cüzdanlar ve Kripto Para Birimi ile İşlemler Daha Kolay

Dijital para ve kripto para biriminin kullanımı hem alıcıların hem de satıcıların çevrimiçi iş yapmalarını kolaylaştırır ve kripto hesabınızı gerçek dünyadaki bankacılık hesabınıza bağlamanıza gerek yoktur. Diğer bir artı, işlemlerin şeffaflığıdır.

Bu bakımdan e ticaret yaparken hem alıcıların hem de satıcıların işlerini daha da rahat hale getirir. Kitlenizin İlgisini Çekmenin Yeni Bir Yolunu Bulabilirsiniz

Metaverse, daha yüksek düzeyde sürükleyici ve eğlenceli deneyimlere erişim sağlamak anlamına gelir. Bu, işletmeniz için daha fazla dikkat ve daha fazla gelir anlamına gelir. Sanal ürünleri, markalı oyun maceralarını ve AR/VR teşhir salonlarını kullanırken mevcut ve potansiyel müşterileri cezbedebilirsiniz.

Reklamcılıkta Daha Yenilikçi Olmanızı Sağlar

Marka kimliği ve farkındalığı oluşturmada hikaye anlatımının önemi şimdi her zamankinden daha fazla belirgin hale gelmiştir. Metaverse, hikaye anlatımı için mükemmel bir platformdur.

Sanal gerçeklik ve diğer teknoloji biçimlerinin yardımıyla, izleyicilerinizi tamamen kaptırır ve onları pasif dinleyicilerden veya izleyicilerden hikayeyi yaşayabilen aktif katılımcılara dönüştürebilirsiniz. Bu da e ticaret yaparken daha fazla tanınmanıza yardımcı olabilir.

Sanal Etkinliklerden Yararlanın

İnsanlar artık işleri uzaktan yapmanın, hatta etkinliklere katılmanın mümkün olduğunun farkındadır. Eksiksiz bir VR deneyimiyle gelen sanal bir evrende konser gibi bir etkinlik düzenleyerek hedef kitlenizi genişletebilirsiniz. Ayrıca izleyicileriniz için ağ oluşturma ve katılım fırsatları sağlayacaktır.

Tüm bu yönleri ile Metaverse’in e-ticaret üzerine etkisinin oldukça fazla olduğu görülmektedir. Günümüzde sadece e ticaret değil, Metaverse dünyası da hızlı bir şekilde gelişmesini devam ettirmektedir. Ayrıca internet kullanımı da her geçen gün global çapta yükselmektedir.

Metaverse Pazarlamada En İyi Uygulamalar Neler?

Metaverse pazarlama içerisinde çok sayıda uygulamalar vardır. Bunlardan bir tanesi dijital avatarlardır. Sanal kimlikler, Metaverse ile el ele gelir. İnsanlar dijital avatarları özelleştirebildikleri için sevmektedir.

Günümüzde birçok kişinin aklına Metaverse dendiğinde dijital avatarlar gelir. Örnek olarak Gucci, Roblox’ta 4,000 Amerikan dolarlık bir çanta satmış; Balenciaga Fortnite ile iş birliği gerçekleştirerek oyuncuların avatarları için satın alabilecekleri sanal kıyafetler, aksesuarlar hazırlamıştır.

Siz de bu örneklerden hareketle farklı bir Metaverse pazarlama fikri oluşturabilirsiniz.

Dijital Reklamlar

İnsanlar hiçbir zaman kendilerine sık sık müdahale edip rahatsızlık veren reklamlardan hoşlanmaz. Bu nedenle ürünlerinizi gerçekten tanıtmak istiyorsanız, genel deneyimlerini bozmadan hedef kitlenizle etkileşim kurabilmedir.

Oyun içi reklamcılık bunlardan bir tanesidir. Metaverse pazarlama içerisinde bunun da bir fikir olarak düşünülmesi mümkündür. Örnek olarak Coca-Cola ve Samsung, Football Manager ve Hyper Scape gibi video oyunlarında sanal reklam panolarından yararlanmıştır.

Burada anahtar, Anahtar, doğru video oyun platformunu seçmektir. Markanıza sıkı sıkıya bağlı kalırken erişiminizi genişletmenize yardımcı olmalıdır. Örneğin, sıradan oyuncuları hedefliyorsanız, mobil oyunlara yönelmek en iyisidir. Orta çekirdekli oyuncuları hedefliyorsanız, PC ve konsol oyunlarıyla çalışmak idealdir. Bu iki örneğin yanı sıra tercih edebileceğiniz farklı seçenekler de yer almaktadır.

E-ticarette Metaverse Neden Büyüyor?

E-ticaret dünyasında Metaverse’in büyümesinin pek çok sebebi vardır. Ancak bunu sağlayan temel faktörlerden biri, Artırılmış Gerçekliğin artan popülaritesidir. Tamamen etkileşimli formatı sayesinde AR teknolojisi, alışveriş yapanların istenen ürünü daha iyi anlamalarına, nasıl görüneceğini ve sığacağını öngörmelerine ve satın almadan önce kalitesini tahmin etmelerine olanak tanır.

Bu, çevrimiçi alışverişi alıcı için daha uygun hale getirir ve e-ticaret işletmelerinin getirileri en aza indirmesine ve markalarına daha fazla potansiyel müşteri çekmesine yardımcı olur. Ayrıca Metaverse ile e-ticaret işletmeleri, alışveriş yapanlara son derece kişiselleştirilmiş bir dijital deneyim sunar.

Ayrıca kişiselleştirme de yer alan önemli bir nedendir. E-ticarette kişiselleştirme, dönüşümleri artırmaya ve müşterilerinizi elde tutmaya yardımcı olduğu için başarının temel taşı olarak kabul edilir. Müşterilere kişiselleştirilmiş bir yaklaşım sunmanın ve onlara sayı gibi davranmamanın önemini gösteren çok sayıda istatistik vardır.

Metaverse pazarlama, markaların müşterilerine harika ve son derece kişiselleştirilmiş dijital deneyimler sunmalarını sağlar. Alışveriş yapanlar AR ve VR araçlarını kullanarak istedikleri ürünü daha iyi anlar. Detaylarını daha derinlemesine inceler, farklı açılardan bakar, döndürüp yakınlaştırır, kullanıcı yorumlarını görebilir ve nasıl kullanılacağına dair tavsiye alabilirler.

İlgili Rehber: E-ticarete Nasıl Başlanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitesi Ödeme Sayfası Optimizasyonu
E-Ticaret Sitesi Ödeme Sayfası Optimizasyonu
E-ticaret, günümüzde giderek daha fazla insanın tercih ettiği bir alışveriş yöntemi haline geldi. Ancak, kullanıcıların alışveriş sepetine ürünleri ekledikten sonra ödeme sayfasında tereddüt yaşayarak alışverişi tamamlamadan...
19 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Ferad Osman Sali