fbpx

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli çalışmaları yapmamak arama motorlarındaki sayfa değerinizi yükseltme şansınızı da kaybetmenize neden olacaktır. Bu rehberimizde de meta açıklamalarının ne olduğunu ve bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Meta açıklaması nedir?

Meta açıklaması, bir internet sayfasının içeriğini anlatan özet yazıdır. İdeal meta açıklamaları uzun süredir 155 ile 160 karakter arasında olsa da Google son dönemlerde bu uzunluğu 320 karaktere kadar çıkardı. Böylelikle sayfa içeriği hakkında özet metni oluştururken, kullanıcılara daha fazla bilgi verme imkanı da çıkmış oldu.

HTML kod olarak baktığımızda meta açıklamalar “head” bölümünün altında yer almaktadır. Sitenin kodlarında meta açıklaması aşağıdaki gibi görünmesi gerekir.

meta-aciklama-kod-ornegi

Bu açıklamalar, sayfanın içeriği hakkında arama motorlarına bilgi vererek, sayfanın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Aynı zamanda arama sorguları yapıldığında, bu özet metinler bağlantı ve başlıkların altında kullanıcılara da sayfanın içeriği hakkında bilgi vermek için kullanılmaktadır. Standart bir meta açıklaması ise aşağıdaki gibi görünmekte.

meta-aciklama-ornek

E-ticaret sitenizin arama sonuçlarında iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sorgularına doğru bir şekilde yanıt verebilmesi için meta açıklamalarınızı yazarken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor.

320 karaktere kadar meta açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz

Eskiden 160 karakterle sınırlı olan bu açıklamaları artık 320 karaktere kadar uzatabilirsiniz. Böylelikle herbir sayfanız için, bu özet alanında daha fazla bilgi vererek, ürünlerinizi ya da varış sayfalarınızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Sayfa içeriğiyle alakalı olmalı

Meta açıklamalarınızı yazarken sayfa içeriğini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Sayfa içerisinde bahsettiğiniz konuyu ya da sayfada yer alan ilgili ürünü bu açıklama alanında belirtmeniz oldukça önemli. Sayfa ile ilgili olmayan bir açıklama yazmanız sayfanızın yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi arama sorgularında kullanıcılar bu sayfaları ziyaret ettiklerinde aradıkları bilgilere ulaşamadıkları için sitenizi terk edebilir ve bu da sayfayı terk etme oranını artıracaktır.

Bir eyleme çağrı ifadesi kullanın

Kullanıcıları sayfanıza çekmek ve onların dikkatini belli bir eyleme yönlendirme için eyleme çağrı ifadelerinden yararlanabilirsiniz. Bu eyleme çağrı ifadeleri, kullanıcıları sayfanıza davet edecek bir şekilde oluşturulmalı. Başka bir deyişle kullanıcılara sayfayı ziyaret etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi unutmayın

Meta açıklamalarında olması gereken detaylardan biri de anahtar kelimelerinizdir. Sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimelerinizi, anlamlı cümleler içinde kullanarak özet metinlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Bu bölümde sadece anahtar kelime yığınları yapmak doğru bir yaklaşım olmaz bu sebeple de bu kelimelerin, doğal bir akış içerisinde olması daha doğru bir yaklaşımdır.

Herbir meta açıklamanız orijinal olmalı

Başka bir deyişle meta açıklamalarınızı kopyala yapıştır yöntemi kullanarak her sayfanız için oluşturmamalısınız. Bu hem site içerisinde kopya içerik yaratmanıza hem de sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır. Bu sebeple de her sayfanızın meta açıklamaları kendine has olmalı. Her sayfanızı farklı bir şekilde anlatmanız ve sayfa içeriği ile ilgili orijinal bir açıklama metni oluşturmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan