Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

11 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli çalışmaları yapmamak arama motorlarındaki sayfa değerinizi yükseltme şansınızı da kaybetmenize neden olacaktır. Bu rehberimizde de meta açıklamalarının ne olduğunu ve bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Meta açıklaması nedir?

Meta açıklaması, bir internet sayfasının içeriğini anlatan özet yazıdır. İdeal meta açıklamaları uzun süredir 155 ile 160 karakter arasında olsa da Google son dönemlerde bu uzunluğu 320 karaktere kadar çıkardı. Böylelikle sayfa içeriği hakkında özet metni oluştururken, kullanıcılara daha fazla bilgi verme imkanı da çıkmış oldu.

HTML kod olarak baktığımızda meta açıklamalar “head” bölümünün altında yer almaktadır. Sitenin kodlarında meta açıklaması aşağıdaki gibi görünmesi gerekir.

meta-aciklama-kod-ornegi

Bu açıklamalar, sayfanın içeriği hakkında arama motorlarına bilgi vererek, sayfanın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Aynı zamanda arama sorguları yapıldığında, bu özet metinler bağlantı ve başlıkların altında kullanıcılara da sayfanın içeriği hakkında bilgi vermek için kullanılmaktadır. Standart bir meta açıklaması ise aşağıdaki gibi görünmekte.

meta-aciklama-ornek

E-ticaret sitenizin arama sonuçlarında iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sorgularına doğru bir şekilde yanıt verebilmesi için meta açıklamalarınızı yazarken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor.

320 karaktere kadar meta açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz

Eskiden 160 karakterle sınırlı olan bu açıklamaları artık 320 karaktere kadar uzatabilirsiniz. Böylelikle herbir sayfanız için, bu özet alanında daha fazla bilgi vererek, ürünlerinizi ya da varış sayfalarınızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Sayfa içeriğiyle alakalı olmalı

Meta açıklamalarınızı yazarken sayfa içeriğini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Sayfa içerisinde bahsettiğiniz konuyu ya da sayfada yer alan ilgili ürünü bu açıklama alanında belirtmeniz oldukça önemli. Sayfa ile ilgili olmayan bir açıklama yazmanız sayfanızın yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi arama sorgularında kullanıcılar bu sayfaları ziyaret ettiklerinde aradıkları bilgilere ulaşamadıkları için sitenizi terk edebilir ve bu da sayfayı terk etme oranını artıracaktır.

Bir eyleme çağrı ifadesi kullanın

Kullanıcıları sayfanıza çekmek ve onların dikkatini belli bir eyleme yönlendirme için eyleme çağrı ifadelerinden yararlanabilirsiniz. Bu eyleme çağrı ifadeleri, kullanıcıları sayfanıza davet edecek bir şekilde oluşturulmalı. Başka bir deyişle kullanıcılara sayfayı ziyaret etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi unutmayın

Meta açıklamalarında olması gereken detaylardan biri de anahtar kelimelerinizdir. Sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimelerinizi, anlamlı cümleler içinde kullanarak özet metinlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Bu bölümde sadece anahtar kelime yığınları yapmak doğru bir yaklaşım olmaz bu sebeple de bu kelimelerin, doğal bir akış içerisinde olması daha doğru bir yaklaşımdır.

Herbir meta açıklamanız orijinal olmalı

Başka bir deyişle meta açıklamalarınızı kopyala yapıştır yöntemi kullanarak her sayfanız için oluşturmamalısınız. Bu hem site içerisinde kopya içerik yaratmanıza hem de sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır. Bu sebeple de her sayfanızın meta açıklamaları kendine has olmalı. Her sayfanızı farklı bir şekilde anlatmanız ve sayfa içeriği ile ilgili orijinal bir açıklama metni oluşturmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan