Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

11 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli çalışmaları yapmamak arama motorlarındaki sayfa değerinizi yükseltme şansınızı da kaybetmenize neden olacaktır. Bu rehberimizde de meta açıklamalarının ne olduğunu ve bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Meta açıklaması nedir?

Meta açıklaması, bir internet sayfasının içeriğini anlatan özet yazıdır. İdeal meta açıklamaları uzun süredir 155 ile 160 karakter arasında olsa da Google son dönemlerde bu uzunluğu 320 karaktere kadar çıkardı. Böylelikle sayfa içeriği hakkında özet metni oluştururken, kullanıcılara daha fazla bilgi verme imkanı da çıkmış oldu.

HTML kod olarak baktığımızda meta açıklamalar “head” bölümünün altında yer almaktadır. Sitenin kodlarında meta açıklaması aşağıdaki gibi görünmesi gerekir.

meta-aciklama-kod-ornegi

Bu açıklamalar, sayfanın içeriği hakkında arama motorlarına bilgi vererek, sayfanın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Aynı zamanda arama sorguları yapıldığında, bu özet metinler bağlantı ve başlıkların altında kullanıcılara da sayfanın içeriği hakkında bilgi vermek için kullanılmaktadır. Standart bir meta açıklaması ise aşağıdaki gibi görünmekte.

meta-aciklama-ornek

E-ticaret sitenizin arama sonuçlarında iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sorgularına doğru bir şekilde yanıt verebilmesi için meta açıklamalarınızı yazarken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor.

320 karaktere kadar meta açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz

Eskiden 160 karakterle sınırlı olan bu açıklamaları artık 320 karaktere kadar uzatabilirsiniz. Böylelikle herbir sayfanız için, bu özet alanında daha fazla bilgi vererek, ürünlerinizi ya da varış sayfalarınızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Sayfa içeriğiyle alakalı olmalı

Meta açıklamalarınızı yazarken sayfa içeriğini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Sayfa içerisinde bahsettiğiniz konuyu ya da sayfada yer alan ilgili ürünü bu açıklama alanında belirtmeniz oldukça önemli. Sayfa ile ilgili olmayan bir açıklama yazmanız sayfanızın yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi arama sorgularında kullanıcılar bu sayfaları ziyaret ettiklerinde aradıkları bilgilere ulaşamadıkları için sitenizi terk edebilir ve bu da sayfayı terk etme oranını artıracaktır.

Bir eyleme çağrı ifadesi kullanın

Kullanıcıları sayfanıza çekmek ve onların dikkatini belli bir eyleme yönlendirme için eyleme çağrı ifadelerinden yararlanabilirsiniz. Bu eyleme çağrı ifadeleri, kullanıcıları sayfanıza davet edecek bir şekilde oluşturulmalı. Başka bir deyişle kullanıcılara sayfayı ziyaret etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi unutmayın

Meta açıklamalarında olması gereken detaylardan biri de anahtar kelimelerinizdir. Sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimelerinizi, anlamlı cümleler içinde kullanarak özet metinlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Bu bölümde sadece anahtar kelime yığınları yapmak doğru bir yaklaşım olmaz bu sebeple de bu kelimelerin, doğal bir akış içerisinde olması daha doğru bir yaklaşımdır.

Herbir meta açıklamanız orijinal olmalı

Başka bir deyişle meta açıklamalarınızı kopyala yapıştır yöntemi kullanarak her sayfanız için oluşturmamalısınız. Bu hem site içerisinde kopya içerik yaratmanıza hem de sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır. Bu sebeple de her sayfanızın meta açıklamaları kendine has olmalı. Her sayfanızı farklı bir şekilde anlatmanız ve sayfa içeriği ile ilgili orijinal bir açıklama metni oluşturmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan