Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli çalışmaları yapmamak arama motorlarındaki sayfa değerinizi yükseltme şansınızı da kaybetmenize neden olacaktır. Bu rehberimizde de meta açıklamalarının ne olduğunu ve bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Meta açıklaması nedir?

Meta açıklaması, bir internet sayfasının içeriğini anlatan özet yazıdır. İdeal meta açıklamaları uzun süredir 155 ile 160 karakter arasında olsa da Google son dönemlerde bu uzunluğu 320 karaktere kadar çıkardı. Böylelikle sayfa içeriği hakkında özet metni oluştururken, kullanıcılara daha fazla bilgi verme imkanı da çıkmış oldu.

HTML kod olarak baktığımızda meta açıklamalar “head” bölümünün altında yer almaktadır. Sitenin kodlarında meta açıklaması aşağıdaki gibi görünmesi gerekir.

meta-aciklama-kod-ornegi

Bu açıklamalar, sayfanın içeriği hakkında arama motorlarına bilgi vererek, sayfanın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Aynı zamanda arama sorguları yapıldığında, bu özet metinler bağlantı ve başlıkların altında kullanıcılara da sayfanın içeriği hakkında bilgi vermek için kullanılmaktadır. Standart bir meta açıklaması ise aşağıdaki gibi görünmekte.

meta-aciklama-ornek

E-ticaret sitenizin arama sonuçlarında iyi bir şekilde indekslenmesi ve arama sorgularına doğru bir şekilde yanıt verebilmesi için meta açıklamalarınızı yazarken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor.

320 karaktere kadar meta açıklamalarınızı oluşturabilirsiniz

Eskiden 160 karakterle sınırlı olan bu açıklamaları artık 320 karaktere kadar uzatabilirsiniz. Böylelikle herbir sayfanız için, bu özet alanında daha fazla bilgi vererek, ürünlerinizi ya da varış sayfalarınızı daha iyi bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Sayfa içeriğiyle alakalı olmalı

Meta açıklamalarınızı yazarken sayfa içeriğini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Sayfa içerisinde bahsettiğiniz konuyu ya da sayfada yer alan ilgili ürünü bu açıklama alanında belirtmeniz oldukça önemli. Sayfa ile ilgili olmayan bir açıklama yazmanız sayfanızın yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi arama sorgularında kullanıcılar bu sayfaları ziyaret ettiklerinde aradıkları bilgilere ulaşamadıkları için sitenizi terk edebilir ve bu da sayfayı terk etme oranını artıracaktır.

Bir eyleme çağrı ifadesi kullanın

Kullanıcıları sayfanıza çekmek ve onların dikkatini belli bir eyleme yönlendirme için eyleme çağrı ifadelerinden yararlanabilirsiniz. Bu eyleme çağrı ifadeleri, kullanıcıları sayfanıza davet edecek bir şekilde oluşturulmalı. Başka bir deyişle kullanıcılara sayfayı ziyaret etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi unutmayın

Meta açıklamalarında olması gereken detaylardan biri de anahtar kelimelerinizdir. Sayfa içeriği ile ilgili olan anahtar kelimelerinizi, anlamlı cümleler içinde kullanarak özet metinlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Bu bölümde sadece anahtar kelime yığınları yapmak doğru bir yaklaşım olmaz bu sebeple de bu kelimelerin, doğal bir akış içerisinde olması daha doğru bir yaklaşımdır.

Herbir meta açıklamanız orijinal olmalı

Başka bir deyişle meta açıklamalarınızı kopyala yapıştır yöntemi kullanarak her sayfanız için oluşturmamalısınız. Bu hem site içerisinde kopya içerik yaratmanıza hem de sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine neden olacaktır. Bu sebeple de her sayfanızın meta açıklamaları kendine has olmalı. Her sayfanızı farklı bir şekilde anlatmanız ve sayfa içeriği ile ilgili orijinal bir açıklama metni oluşturmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin