fbpx

E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi hazırlanmamış bir navigasyon ve kafa karıştıran bir menü tasarımı, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyerek, geri dönüşümlerinizi azaltacağı gibi kullanıcıların siteyi terk etmelerine de neden olabilir.

İlgili rehber: Hemen çıkma oranını düşürmek için neler yapmalısınız?

Akılda kalıcı ve kullanıcı dostu bir menü tasarımı ile navigasyon yapmak için de izlemeniz gereken bir takım kurallar ve taktikler bulunmakta. Bu yazımıda da bunların üzerinde duracağız.

Menü tasarımı ve navigasyon ile ilgili ipuçları

Menü yazı fontlar türü ve büyüklüklerine dikkat edin

Menü tasarımı yaparken, öncelikli olarak dikkat etmeniz gerekenlerden biri de yazı font türü ve karakter büyüklüğüdür. Web siteniz üzerinde menü içeriğinizin rahat bir şekilde okunabilmesi gerekir. Bu sebeple de seçtiğiniz yazı tipleri önemlidir.

Sans serif ya da serif fontlar bu süreçte kullanılabilir. Ancak bu font türleri arasında seçim yaparken, el yazısı gibi ya da çok iç içe geçmiş yazı karakterlerini kullanmadan, rahat okunabilen fontları tercih etmenizde yarar var. Böylelikle menü tasarımı, rahat okunabilen içerik sunarak, kullanıcıların metinleri daha rahat okumalarını sağlar.

Font büyüklüğünde ise çok küçük kullanımlardan kaçınmanız gerekir. Font küçük olduğunda okunması zorlaşır. Menü tasarımı yaparken, font büyüklüğü minimum 13 pt olarak kullanılmalıdır. 13 pt altı küçük olacağı için tercih edilmemektedir.

Format tabanlı başlıklardan kaçının

Menü tasarımı yaparken, içerik formatı belirten başlıklardan kaçınmanızda önemli. Örneğin, fotoğraflar, videolar, hizmetler gibi içeriğin formatını belirten başlıklar yerine içeriği tanımlayan ifadeler kullanmanızda yarar var. Kullanıcılar e-ticaret sitesine geldiklerinde fotoğraf ya da videoları incelemeyecektir. Bunun yerine ne tür içerikler olduğuna bakacaklardır.

Teknoloji ürünleri satan bir firma örneğin, “ürünler” gibi bir başlık yerine doğrudan, “bilgisayarlar, fotoğraf makineleri, cep telefonları” gibi doğrudan içerği ele alan başlıkları kullanarak navigasyonları oluşturabilirler. Böyle bir yaklaşım, kullanıcı deneyimini de artıracaktır.

Ana kategorilerinizi öne çıkartın

Format odaklı başlıklar yerine menü üstünde ana kategorilerinizi öne çıkartmanız daha faydalı olacaktır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi ana kategoriler üzerinde ilerleyerek, kullanıcılara bu içeriklerin ne ile ilgili olduklarını onlara göstermeye özen gösterin.

Ana kategorilerinizi sergileyerek, kullanıcılar ne tür ürünler sattığınızı da ilk bakışta göstermiş olursunuz. Bu sayede de kullanıcılar doğrudan ilgilendikleri ürün gruplarına yönelerek, ürünlere ulaşabilirler.

Alt kategorileri listeleyin

Ana kategorilerin altında açılan menüler oluşturarak, alt kategorilerinizi de listelemelisiniz. Ana kategori içerisinde birçok farklı alt kategori oluşabileceği için, kullanıcılara daha rahat bir navigasyon sağlamak için menü tasarımı yaparken alt kategorilerinizi de burada listelemelisiniz.

Alt kategorileriniz, navigasyon açısından daha spesifik bir yöntem sunduğu için kullanıcılar ana kategori içerisinde ürün aramak zorunda kalmadan doğrudan ilgili ürün kategorisini seçerek, daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilirler.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Mega menü ile alt kategorilerde ürün görsellerini gösterin

Mega menüler, son birkaç yıldır popülerleştiler. Bu menüler, açılan menülerde seçeceğiniz bir ürün kategorisindeki ürünlerden öne çıkan ürünlerin görsellerini de gösterebilir. Menü üzerinde görsel seçenekler sunduğunuzda, kullanıcılar ürünleri daha rahat algıladıkları için aradıkları kategorileri daha hızlı bir şekilde bulabilirler. Bu nedenle de menü tasarımı yaparken, mega menü seçeneklerini de göz önünde bulundurmanızda yarar var.

Dikakt çeken bir arama kutusu kullanın

Menü tasarımı yaparken, menü metinlerinin yanı sıra site içi arama kutusunu da bu alanda kullanmanızda yarar vardır. Özellikle e-ticaret firmalarında kullanıcılar belli bir ürünü incelemek istediklerinde site içi arama yapmak isteyeceklerdir. Böylelikle aradıkları sonuçlara daha hızlı ulaşabilmek isterler.

Site içi arama kutunuzu da menünüz üzerinde dikkat çekici bir şekilde konumlandırmanız ve sitenin giriş bölümünüde doğrudan görünür kılmanız, kullanıcı deneyimini artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Mobil navigasyonu unutmayın

Masaüstü görünümün haricinde menü tasarımı yaparken, mobil site görünüm ve kullanımını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Mobil menü kullanımı masaüstü kullanımdan da farklıdır. Mobil cihazlarda genellikle tasarım tek bir sütun odağında yapıldığı için tüm menü unsurlarınızı tek sütünda göstermeniz mümkün olmaz. Bu sebeple de farklı bir yaklaşımınızın olması gerekir.

Mobil menü tasarımlarında “Hamburger” menü olarak da adlandırılan ve site üzerinde genellikle alt alta üç çizgi ile ifade edilen açılır ve kapanır menüler kullanılmaktadır.

Bu menü tasarımı yaparken, menü ekranın sağ ya da solundan kaydırılarak gösterilmektedir. Burada yine ana kategorileriniz ve alt kategorilerinizi listeyebilirsiniz. Bu açılır kapanır menüleri tasarlarken de arkaplan ile zıtlık oluşturan renk seçimleri yapmanız, font büyüklük ve tiplerine dikakt etmeniz önemlidir. Bununla beraber mobil menüde yer alan ögelerin sayısını da azaltmanız gerekebilir.

Menü içeriği uzadığında mobil cihazlardaki kontrol zorlaşır. Bu sebeple de mobil menü için daha farklı bir kategorizasyon düşünmeniz gerekebilir. Çok önemli olmayan ve ürün odağında öne çıkmamış olan navigasyon ögelerinizi mobil tasarımınızıda sitenin footer olarak bilinen ve sayfanın en alt bölümünü oluşturan alanda ek linklerle kullanarak gösterebilirsiniz. Böylelikle menü tasarımı sadeleşirken, kullanıcı deneyimini de geliştirmiş olursunuz.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan