fbpx

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde yönetmeniz, uzun vadede tanınan bir marka olmanızı sağlar. Markalaşma süreci belli bir zaman gerektirdiği için de uzun vadeli bir çalışma olarak bakılmalıdır.

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Markalaşma süreci, markanız için bir kimlik oluşturarak başlar. Öncelikli olarak markanızın kimliğini belirlemeniz ve dışarıda nasıl bir izlenim yaratacağınıza karar vermeniz gerekir. Markanızın duruşu, iletişim dili, tasarımsal çalışmaları gibi konulara karar vererek, marka kimliğiniz üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu süreç hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Ekibinizi bilgilendirin ve eğitin

Markalaşma sürecinde ekibinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Marka kimliğinize karar verip bu konu üzerine çalışmaya başladığınızda ekibinizi de sürece dahil etmelisiniz. Çünkü ekibiniz, pazarlama, satış, reklam ve müşteri ilişkileri konusunda da belirlediğiniz marka kimliğini dışarıya yansıtabilmelidir. Markanızın dışarıya nasıl görüneceği ile ilgili prosedürleri belirleyerek, tüm ekibinizin bu prosedürleri takip etmesini ve uygulamasını sağlamalısınız. Şirket olarak yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlüğün olması gerekir; bunun için de şirket içinde çalışanların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekir.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Markalaşma süreci boyunca en üzerinde durmanız gereken en önemli konulardan biri de müşteri ilişkileridir. Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirmeniz, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere kaliteli destek sunmanız; farklı kanallar üzerinde bu destekleri sağlamanız; hızlı dönüşler yaparak tüketicilerin sorunlarını çözmeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Müşteri ilişkilerinizin iyileşmesi ve güçlenmesi sadık müşteriler kazanma konusunda size yardımcı olacağı gibi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. İyi iletişimin yanı sıra tüketicilerin sorunlarını çözebilmeniz, güvenli bir marka algısı oluşturmanızı sağlar. Markaya olan güvenin artması da doğal olarak marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Trendleri takip edin

Markalaşma sürecinde trendleri takip etmeniz ve markanızın güncel kalmasını da sağlamanız önemlidir. Marka kimliğinizi sabit olsa da güncel olaylar ve gelişmeler markanıza adapte edilebilir. Trendleri yakalamak ve güncel kalmak markanız için de önemlidir. Yeniliklere ayak uydurabilecek ve tüketicilerin beklentilerini karışlayabilecek çözümler üretmeniz de bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğü olsun

Marka kimliğinizi en iyi şekilde dışarıya yansıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğünün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı işler yapsanız dahi, kurumsallık ve markalaşma süreci için tasarımlarınızda, görsellerinizde ve kullandığınız dilde bir bütünlük gereklidir. Bu bütünlüğü sağlamadığınızda, farklı mesajlar verebilirsiniz ve bu da kurumsallığınızı bozabilir. Tüketiciler sizinle ilgili görselleri, tasarımları ve mesajları gördüklerinde doğrudan sizin markanızla bağlantı kurabilmeliler. Uzun vadeli bir çalışma olması nedeniyle bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğü tüm platformlarda korumanız ve bu konseptlerin sürekliliğini sağlamanız önemlidir.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de markanızın bilinirliği ve güvenilirliği açısından önemli bir konu. Tüketicilere e-ticaret siteniz üzerinde güvenli bir alışveriş ortamı sunmanın yanı sıra onların alışveriş deneyimlerini de geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Navigasyonel anlamda kullanıcıları aradıkları ürünlere kolay bir şekilde yönlendirmeniz gerektiği gibi, ödeme sayfalarının kolay adımlarda oluşması, genel site tasarımının kullanıcı dostu olması da bu süreçte sizin için önemli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Herkesi memnun edemeyeceğinizi kabullenin

Ticaret hayatınızda tüm tüketicileri memnun edemeyeceğinizi de bu süreçte kabul etmeniz gerekiyor. Yaptığınız çalışmaların kalitesi ne olursa olsun, bir takım kitleler bunlardan memnun olmayacağı gibi markanız hakkında olumsuz yorumlarda da bulunacaklardır. Herkesin farklı fikirlerinin olduğunu unutmamanız bu süreçte önemlidir.

Bir takım kitleler mutsuz da olsa onlarla iletişime geçebilir ve mutsuz oldukları konuları sorarak bunları çözmek için bir adım atabilirsiniz. Ancak olumsuz yorumlar alıyorsunuz diye markalaşma çalışmalarınızdan vazgeçmemeniz gerekiyor. Bu çalışmalar eğer marka kimliğinizi doğru yansıtıyorsa ve ilerlemek istediğiniz yol buysa, bu değerlerinize sahip çıkmanız önemli. Herkesi mutlu etmeniz mümkün değildir; bu nedenle de ara sıra gelebilecek olumsuz yorumları da kabul etmeyi bilmeniz ve bunlara saygı duymanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan