Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

18 Kasım 2020
Sinan Oypan

Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde yönetmeniz, uzun vadede tanınan bir marka olmanızı sağlar. Markalaşma süreci belli bir zaman gerektirdiği için de uzun vadeli bir çalışma olarak bakılmalıdır.

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Markalaşma süreci, markanız için bir kimlik oluşturarak başlar. Öncelikli olarak markanızın kimliğini belirlemeniz ve dışarıda nasıl bir izlenim yaratacağınıza karar vermeniz gerekir. Markanızın duruşu, iletişim dili, tasarımsal çalışmaları gibi konulara karar vererek, marka kimliğiniz üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu süreç hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Ekibinizi bilgilendirin ve eğitin

Markalaşma sürecinde ekibinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Marka kimliğinize karar verip bu konu üzerine çalışmaya başladığınızda ekibinizi de sürece dahil etmelisiniz. Çünkü ekibiniz, pazarlama, satış, reklam ve müşteri ilişkileri konusunda da belirlediğiniz marka kimliğini dışarıya yansıtabilmelidir. Markanızın dışarıya nasıl görüneceği ile ilgili prosedürleri belirleyerek, tüm ekibinizin bu prosedürleri takip etmesini ve uygulamasını sağlamalısınız. Şirket olarak yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlüğün olması gerekir; bunun için de şirket içinde çalışanların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekir.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Markalaşma süreci boyunca en üzerinde durmanız gereken en önemli konulardan biri de müşteri ilişkileridir. Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirmeniz, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere kaliteli destek sunmanız; farklı kanallar üzerinde bu destekleri sağlamanız; hızlı dönüşler yaparak tüketicilerin sorunlarını çözmeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Müşteri ilişkilerinizin iyileşmesi ve güçlenmesi sadık müşteriler kazanma konusunda size yardımcı olacağı gibi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. İyi iletişimin yanı sıra tüketicilerin sorunlarını çözebilmeniz, güvenli bir marka algısı oluşturmanızı sağlar. Markaya olan güvenin artması da doğal olarak marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Trendleri takip edin

Markalaşma sürecinde trendleri takip etmeniz ve markanızın güncel kalmasını da sağlamanız önemlidir. Marka kimliğinizi sabit olsa da güncel olaylar ve gelişmeler markanıza adapte edilebilir. Trendleri yakalamak ve güncel kalmak markanız için de önemlidir. Yeniliklere ayak uydurabilecek ve tüketicilerin beklentilerini karışlayabilecek çözümler üretmeniz de bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğü olsun

Marka kimliğinizi en iyi şekilde dışarıya yansıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğünün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı işler yapsanız dahi, kurumsallık ve markalaşma süreci için tasarımlarınızda, görsellerinizde ve kullandığınız dilde bir bütünlük gereklidir. Bu bütünlüğü sağlamadığınızda, farklı mesajlar verebilirsiniz ve bu da kurumsallığınızı bozabilir. Tüketiciler sizinle ilgili görselleri, tasarımları ve mesajları gördüklerinde doğrudan sizin markanızla bağlantı kurabilmeliler. Uzun vadeli bir çalışma olması nedeniyle bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğü tüm platformlarda korumanız ve bu konseptlerin sürekliliğini sağlamanız önemlidir.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de markanızın bilinirliği ve güvenilirliği açısından önemli bir konu. Tüketicilere e-ticaret siteniz üzerinde güvenli bir alışveriş ortamı sunmanın yanı sıra onların alışveriş deneyimlerini de geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Navigasyonel anlamda kullanıcıları aradıkları ürünlere kolay bir şekilde yönlendirmeniz gerektiği gibi, ödeme sayfalarının kolay adımlarda oluşması, genel site tasarımının kullanıcı dostu olması da bu süreçte sizin için önemli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Herkesi memnun edemeyeceğinizi kabullenin

Ticaret hayatınızda tüm tüketicileri memnun edemeyeceğinizi de bu süreçte kabul etmeniz gerekiyor. Yaptığınız çalışmaların kalitesi ne olursa olsun, bir takım kitleler bunlardan memnun olmayacağı gibi markanız hakkında olumsuz yorumlarda da bulunacaklardır. Herkesin farklı fikirlerinin olduğunu unutmamanız bu süreçte önemlidir.

Bir takım kitleler mutsuz da olsa onlarla iletişime geçebilir ve mutsuz oldukları konuları sorarak bunları çözmek için bir adım atabilirsiniz. Ancak olumsuz yorumlar alıyorsunuz diye markalaşma çalışmalarınızdan vazgeçmemeniz gerekiyor. Bu çalışmalar eğer marka kimliğinizi doğru yansıtıyorsa ve ilerlemek istediğiniz yol buysa, bu değerlerinize sahip çıkmanız önemli. Herkesi mutlu etmeniz mümkün değildir; bu nedenle de ara sıra gelebilecek olumsuz yorumları da kabul etmeyi bilmeniz ve bunlara saygı duymanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan