Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde yönetmeniz, uzun vadede tanınan bir marka olmanızı sağlar. Markalaşma süreci belli bir zaman gerektirdiği için de uzun vadeli bir çalışma olarak bakılmalıdır.

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Markalaşma süreci, markanız için bir kimlik oluşturarak başlar. Öncelikli olarak markanızın kimliğini belirlemeniz ve dışarıda nasıl bir izlenim yaratacağınıza karar vermeniz gerekir. Markanızın duruşu, iletişim dili, tasarımsal çalışmaları gibi konulara karar vererek, marka kimliğiniz üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu süreç hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Ekibinizi bilgilendirin ve eğitin

Markalaşma sürecinde ekibinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Marka kimliğinize karar verip bu konu üzerine çalışmaya başladığınızda ekibinizi de sürece dahil etmelisiniz. Çünkü ekibiniz, pazarlama, satış, reklam ve müşteri ilişkileri konusunda da belirlediğiniz marka kimliğini dışarıya yansıtabilmelidir. Markanızın dışarıya nasıl görüneceği ile ilgili prosedürleri belirleyerek, tüm ekibinizin bu prosedürleri takip etmesini ve uygulamasını sağlamalısınız. Şirket olarak yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlüğün olması gerekir; bunun için de şirket içinde çalışanların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekir.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Markalaşma süreci boyunca en üzerinde durmanız gereken en önemli konulardan biri de müşteri ilişkileridir. Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirmeniz, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere kaliteli destek sunmanız; farklı kanallar üzerinde bu destekleri sağlamanız; hızlı dönüşler yaparak tüketicilerin sorunlarını çözmeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Müşteri ilişkilerinizin iyileşmesi ve güçlenmesi sadık müşteriler kazanma konusunda size yardımcı olacağı gibi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. İyi iletişimin yanı sıra tüketicilerin sorunlarını çözebilmeniz, güvenli bir marka algısı oluşturmanızı sağlar. Markaya olan güvenin artması da doğal olarak marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Trendleri takip edin

Markalaşma sürecinde trendleri takip etmeniz ve markanızın güncel kalmasını da sağlamanız önemlidir. Marka kimliğinizi sabit olsa da güncel olaylar ve gelişmeler markanıza adapte edilebilir. Trendleri yakalamak ve güncel kalmak markanız için de önemlidir. Yeniliklere ayak uydurabilecek ve tüketicilerin beklentilerini karışlayabilecek çözümler üretmeniz de bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğü olsun

Marka kimliğinizi en iyi şekilde dışarıya yansıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğünün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı işler yapsanız dahi, kurumsallık ve markalaşma süreci için tasarımlarınızda, görsellerinizde ve kullandığınız dilde bir bütünlük gereklidir. Bu bütünlüğü sağlamadığınızda, farklı mesajlar verebilirsiniz ve bu da kurumsallığınızı bozabilir. Tüketiciler sizinle ilgili görselleri, tasarımları ve mesajları gördüklerinde doğrudan sizin markanızla bağlantı kurabilmeliler. Uzun vadeli bir çalışma olması nedeniyle bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğü tüm platformlarda korumanız ve bu konseptlerin sürekliliğini sağlamanız önemlidir.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de markanızın bilinirliği ve güvenilirliği açısından önemli bir konu. Tüketicilere e-ticaret siteniz üzerinde güvenli bir alışveriş ortamı sunmanın yanı sıra onların alışveriş deneyimlerini de geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Navigasyonel anlamda kullanıcıları aradıkları ürünlere kolay bir şekilde yönlendirmeniz gerektiği gibi, ödeme sayfalarının kolay adımlarda oluşması, genel site tasarımının kullanıcı dostu olması da bu süreçte sizin için önemli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Herkesi memnun edemeyeceğinizi kabullenin

Ticaret hayatınızda tüm tüketicileri memnun edemeyeceğinizi de bu süreçte kabul etmeniz gerekiyor. Yaptığınız çalışmaların kalitesi ne olursa olsun, bir takım kitleler bunlardan memnun olmayacağı gibi markanız hakkında olumsuz yorumlarda da bulunacaklardır. Herkesin farklı fikirlerinin olduğunu unutmamanız bu süreçte önemlidir.

Bir takım kitleler mutsuz da olsa onlarla iletişime geçebilir ve mutsuz oldukları konuları sorarak bunları çözmek için bir adım atabilirsiniz. Ancak olumsuz yorumlar alıyorsunuz diye markalaşma çalışmalarınızdan vazgeçmemeniz gerekiyor. Bu çalışmalar eğer marka kimliğinizi doğru yansıtıyorsa ve ilerlemek istediğiniz yol buysa, bu değerlerinize sahip çıkmanız önemli. Herkesi mutlu etmeniz mümkün değildir; bu nedenle de ara sıra gelebilecek olumsuz yorumları da kabul etmeyi bilmeniz ve bunlara saygı duymanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan