Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

18 Kasım 2020
Sinan Oypan

Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde yönetmeniz, uzun vadede tanınan bir marka olmanızı sağlar. Markalaşma süreci belli bir zaman gerektirdiği için de uzun vadeli bir çalışma olarak bakılmalıdır.

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Marka kimliğinizi oluşturun

Markalaşma süreci, markanız için bir kimlik oluşturarak başlar. Öncelikli olarak markanızın kimliğini belirlemeniz ve dışarıda nasıl bir izlenim yaratacağınıza karar vermeniz gerekir. Markanızın duruşu, iletişim dili, tasarımsal çalışmaları gibi konulara karar vererek, marka kimliğiniz üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu süreç hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Ekibinizi bilgilendirin ve eğitin

Markalaşma sürecinde ekibinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Marka kimliğinize karar verip bu konu üzerine çalışmaya başladığınızda ekibinizi de sürece dahil etmelisiniz. Çünkü ekibiniz, pazarlama, satış, reklam ve müşteri ilişkileri konusunda da belirlediğiniz marka kimliğini dışarıya yansıtabilmelidir. Markanızın dışarıya nasıl görüneceği ile ilgili prosedürleri belirleyerek, tüm ekibinizin bu prosedürleri takip etmesini ve uygulamasını sağlamalısınız. Şirket olarak yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlüğün olması gerekir; bunun için de şirket içinde çalışanların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekir.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Markalaşma süreci boyunca en üzerinde durmanız gereken en önemli konulardan biri de müşteri ilişkileridir. Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirmeniz, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere kaliteli destek sunmanız; farklı kanallar üzerinde bu destekleri sağlamanız; hızlı dönüşler yaparak tüketicilerin sorunlarını çözmeniz bu süreçte önemlidir.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Müşteri ilişkilerinizin iyileşmesi ve güçlenmesi sadık müşteriler kazanma konusunda size yardımcı olacağı gibi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. İyi iletişimin yanı sıra tüketicilerin sorunlarını çözebilmeniz, güvenli bir marka algısı oluşturmanızı sağlar. Markaya olan güvenin artması da doğal olarak marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Trendleri takip edin

Markalaşma sürecinde trendleri takip etmeniz ve markanızın güncel kalmasını da sağlamanız önemlidir. Marka kimliğinizi sabit olsa da güncel olaylar ve gelişmeler markanıza adapte edilebilir. Trendleri yakalamak ve güncel kalmak markanız için de önemlidir. Yeniliklere ayak uydurabilecek ve tüketicilerin beklentilerini karışlayabilecek çözümler üretmeniz de bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğü olsun

Marka kimliğinizi en iyi şekilde dışarıya yansıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğünün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı işler yapsanız dahi, kurumsallık ve markalaşma süreci için tasarımlarınızda, görsellerinizde ve kullandığınız dilde bir bütünlük gereklidir. Bu bütünlüğü sağlamadığınızda, farklı mesajlar verebilirsiniz ve bu da kurumsallığınızı bozabilir. Tüketiciler sizinle ilgili görselleri, tasarımları ve mesajları gördüklerinde doğrudan sizin markanızla bağlantı kurabilmeliler. Uzun vadeli bir çalışma olması nedeniyle bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğü tüm platformlarda korumanız ve bu konseptlerin sürekliliğini sağlamanız önemlidir.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de markanızın bilinirliği ve güvenilirliği açısından önemli bir konu. Tüketicilere e-ticaret siteniz üzerinde güvenli bir alışveriş ortamı sunmanın yanı sıra onların alışveriş deneyimlerini de geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Navigasyonel anlamda kullanıcıları aradıkları ürünlere kolay bir şekilde yönlendirmeniz gerektiği gibi, ödeme sayfalarının kolay adımlarda oluşması, genel site tasarımının kullanıcı dostu olması da bu süreçte sizin için önemli olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Herkesi memnun edemeyeceğinizi kabullenin

Ticaret hayatınızda tüm tüketicileri memnun edemeyeceğinizi de bu süreçte kabul etmeniz gerekiyor. Yaptığınız çalışmaların kalitesi ne olursa olsun, bir takım kitleler bunlardan memnun olmayacağı gibi markanız hakkında olumsuz yorumlarda da bulunacaklardır. Herkesin farklı fikirlerinin olduğunu unutmamanız bu süreçte önemlidir.

Bir takım kitleler mutsuz da olsa onlarla iletişime geçebilir ve mutsuz oldukları konuları sorarak bunları çözmek için bir adım atabilirsiniz. Ancak olumsuz yorumlar alıyorsunuz diye markalaşma çalışmalarınızdan vazgeçmemeniz gerekiyor. Bu çalışmalar eğer marka kimliğinizi doğru yansıtıyorsa ve ilerlemek istediğiniz yol buysa, bu değerlerinize sahip çıkmanız önemli. Herkesi mutlu etmeniz mümkün değildir; bu nedenle de ara sıra gelebilecek olumsuz yorumları da kabul etmeyi bilmeniz ve bunlara saygı duymanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan