E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması birçok konuda tüketiciler için önemlidir. Marka, sosyal statüyü ve gelir seviyesini belirlediği gibi tüketiciler için de bir kimlik durumuna dönüşebileceği için e-ticarette markalaşma stratejileri önemli çalışmalar arasında yer alır.

Aynı veya benzer ürünler söz konusu olduğunda, tüketiciler daha önceden bildikleri ve güvendikleri markanın ürününü satın almaya kendilerini daha yakın hissederler. Bu sebeple de marka değeri yaratmak için markaların bazı çalışmalar yapmaları gerekir. Bu rehberimizde de markalaşma stratejileri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Markalaşmanın temel taşları

Markalaşma stratejilerine geçmeden önce bir markanın temel taşlarını oluşturan ögelerin üzerinde duralım. Markanızı oluştururken, bu temel ögeleri değerlendirmeniz ve bu ögeler üzerinden markanızın temellerini atmalısınız.

Sattığını ürün çeşitleri: E-ticaret sitenizde sattığınız ya da satmayı düşündüğünüz ürün çeşitleri markanızın kimliğini belirleyecek. Bunun bir sonraki aşaması ise bu ürünlerin kimlere hitap ettiğidir. Çünkü ayakkabı satışı yapan bir site olsanız da, sattığınız ayakkabı çeşidi ve bu ayakkabıyı alacak kitle değiştiğinde markanız da değişmiş olur. Bu da bir sonraki adımı doğurur:

Hedef kitle: Markanızın temel ögelerinden biri de ulaşmayı planladığınız hedef kitledir. Ulaştığınız kitleye göre yapacağınız pazarlama ve reklam stratejileri değişeceği gibi kullandığınız dil de değişecektir. Gençlere yönelik bir marka mı yoksa da kurumsal bir kitleye hitap eden bir marka mı olacaksınız? Bu sebeple de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi iyi tanımanız önemlidir.

Müşteri servisi: Markalaşmanın temel ögelerinden biri de tüketicilere sağlayacağınız müşteri servisinin temelleridir. Bu süreç, hem kullandığınız dille hem de müşterilerinize nasıl yaklaşacağınızla ilgilidir. Genç bir kitleye hitap ettiğinizde, müşteri servisinizde kullandığınız dilde de daha samimi ve sıcak kanlı olabilir. Marka değerini artıran önemli konulardan biri olması nedeniyle de müşteri servisi çalışmaları üzerinde ayrıca çalışmanız önemlidir.

Kalite ve kattığınız değer: Markanızın değerini belirleyen unsurlardan biri de sattığınız ürünlerin kalitesi ve değeridir. Tüketicilere bu ürünlerle bir değer katıyor olmanız, markanızın tüketiciler gözündeki önemini ve sadakatini artıracaktır. Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerin dayanıklı ve kaliteli olması da markaya olan güvenin artmasında önemli bir rol alır.

Orijinal içerikler: Günümüzdeki markaların tümü, kendi içeriklerini üretmek üzerine stratejiler geliştirmiştir. Orijinal içerikler üretmek ve markanızı bu orijinal içeriklerle tanıtmak, markanızın değerini artırma da önemli bir adımdır. Stok fotoğraflar kullanmamak, ürün fotoğraf ve videolarında orijinal çekimler yaparak, markanızın kimliğini yansıtacak eşsiz içerikler hazırlamak marka değerini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

E-ticarette markalaşma stratejileri

Verdiğiniz hizmetlerin kalitesini artırın

Marka değerinin artması için tüketicilere bir değer katmanız gerekir. Bunu yapabileceğiniz alanlardan biri de hizmet kalitenizi artırmaktır. E-ticaret sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak, ürün gönderim süreçlerini hızlandırmak, site üzerindeki ödeme işlemlerini kolaylaştırmak, müşteri servisinin kalitesini artırmak ve tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözmek, hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Verdiğiniz hizmet kalitesi arttığında, tüketiciler markanızdan memnun kalmaya başlayacakları için uzun vadede de sizi tercih etmeye başlayacaktır. Bu da bir ürünün değil markanın sağladığı bir sadakattir.

Hikayenizi paylaşın

Hikayenizi paylaşmak da markalaşma stratejileri arasında önemli bir role sahiptir. Tüketicilerin sizi ve sizin kim olduğunuzu, işinizi nasıl yaptığınızı ve tüketicilerin hayatlarını nasıl değiştirdiğinizi bilmeleri gerekir. Bunun için de hikayenizi farklı şekillerde ve farklı kanallarda paylaşmanız önemlidir. Hikayenizi paylaşırken şu başlıkların üzerinde durmayı deneyebilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacını,
  • Kim olduğunuzu
  • Marka olarak nelere değer verdiğinizi,
  • Marka olarak kendinizi nasıl tanımladığınız,
  • Markanızı ve hizmetlerinizin neden değerli olduğunu
  • Ve tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünüzü ya da onlara nasıl bir değer kattığınızı paylaşın.

Bu hikayeyi sürekli görünür kılmak için e-ticaret sitenizdeki hakkımızda sayfasından yararlanabilirsiniz. Bunun haricinde marka hikayenizi seriler halinde anlattığınız içerik veya video üretimleri yaparak bunları sosyal kanallar üzerinde de paylaşabilir ve marka bilinirliğinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Markalaşma stratejileri üzerinde çalışırken, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Büyük vaadlerde bulunup, bunları karşılayamadığınızda tüketicilerin gözünde markanızın imajı zedelenmeye başlar. Reklam ve pazarlama çalışmalarında ya da hizmetlerinizi tanıtırken, tutamayacağınız sözler verdiğinizde ve sonrasında da tüketicilerde oluşan beklentiyi karşılamadığınızda, tüketiciler markanızdan uzaklaşmaya başlarlar. Bu sebeple de dürüst davranmanız ve verdiğiniz sözleri tutmanız bu süreçte oldukça kritiktir.

Pazarınızı analiz edin ve çalışmalarınızı onun üzerine yoğunlaştırın

Pazarınızı analiz etmek birçok konuda markalaşma stratejisiyle ilgili size bilgi verecektir. Öncelikli olarak pazarda yer alan rakip firmaları yaptığı çalışmaları takip ederek, onların kendi markalarını nasıl oluşturduklarını anlamaya başlayabilirsiniz. Onların iyi veya eksik yaptığı çalışmaları takip ederek, kendi stratejilerinizi bu doğrultada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya başladığınızda ise tüketicilerin markalardan neler beklediğini ve onların satın alma süreçleri ile alışkanlıklarını anlamaya başlarsınız. Bu bilgiler de size markanızın nasıl bir pazarlama ve reklam stratejisi üzerinde yoğunlaşması gerektiğine dair bilgiler verir.

Pazar araştırması sürecinde yine pazardaki ürünlere olan ilgiyi ve en çok talep edilen ürün gruplarını görebilirsiniz. Bu da markanızı hangi ürünlerin etrafında kurgulamanız gerektiğine dair bir takım bilgiler edinmenizi sağlar.

İçerik üretimi ve sosyal medya görünürlüğüne önem verin

Marka bilinirliğini artırmanız, markalaşma stratejileri arasındaki çalışmaların başında gelir. Bunun için de sürekli olarak içerik üretmek ve farklı sosyal kanallarda aktif bir şekilde yer alarak, markanızı tanıtacak çalışmalar yapamanız gerekir.

İçerik pazarlama, markalaşma sürecinde önemli bir role sahiptir ve doğru yapıldığında tüketicilere farklı amaçlarla ulaşılarak, hem onlardan geri dönüşüm edinilir hem de sadık kitleler yaratmaya başlarsınız. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaparak, markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili içerikler üretmelisiniz. Bu içerikler internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracağı için farklı kanallar üzerinden tüketicilerin sizinle ilgili yazılara, videolara ya da görsellere ulaşmalarını sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanızda size oldukça yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik üretimiyle beraber sosyal mecralarda da aktif olmanız gerekiyor. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak ve sosyal ağlar üzerinden tüketicilerle etkileşim ve iletişim içinde olmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal ağlar için bir içerik planı oluşturmak ve bu plan dahilinde paylaşımlar yaparak, düzenli olarak içerik üretimini desteklemeniz tüketicilerle olan iletişiminizi de güçlendireceği gibi markanızın da sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak görünmesini sağlayacaktır. Etkileşimlerinizi artırmanız da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye erişmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik formatları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları"
Konuk Yazar: Kerem Aktaş | People Say Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları” Bundan çok uzun olmayan bir zaman önce, markaların müşterilerini arayarak feedback aldığı ve sonra elde...
6 Nisan 2022
Markethinkers
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
İlk kez 2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibarı ile tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi bu...
15 Ocak 2022
Markethinkers
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın