E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

22 Haziran 2019
Sinan Oypan

Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması birçok konuda tüketiciler için önemlidir. Marka, sosyal statüyü ve gelir seviyesini belirlediği gibi tüketiciler için de bir kimlik durumuna dönüşebileceği için e-ticarette markalaşma stratejileri önemli çalışmalar arasında yer alır.

Aynı veya benzer ürünler söz konusu olduğunda, tüketiciler daha önceden bildikleri ve güvendikleri markanın ürününü satın almaya kendilerini daha yakın hissederler. Bu sebeple de marka değeri yaratmak için markaların bazı çalışmalar yapmaları gerekir. Bu rehberimizde de markalaşma stratejileri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Markalaşmanın temel taşları

Markalaşma stratejilerine geçmeden önce bir markanın temel taşlarını oluşturan ögelerin üzerinde duralım. Markanızı oluştururken, bu temel ögeleri değerlendirmeniz ve bu ögeler üzerinden markanızın temellerini atmalısınız.

Sattığını ürün çeşitleri: E-ticaret sitenizde sattığınız ya da satmayı düşündüğünüz ürün çeşitleri markanızın kimliğini belirleyecek. Bunun bir sonraki aşaması ise bu ürünlerin kimlere hitap ettiğidir. Çünkü ayakkabı satışı yapan bir site olsanız da, sattığınız ayakkabı çeşidi ve bu ayakkabıyı alacak kitle değiştiğinde markanız da değişmiş olur. Bu da bir sonraki adımı doğurur:

Hedef kitle: Markanızın temel ögelerinden biri de ulaşmayı planladığınız hedef kitledir. Ulaştığınız kitleye göre yapacağınız pazarlama ve reklam stratejileri değişeceği gibi kullandığınız dil de değişecektir. Gençlere yönelik bir marka mı yoksa da kurumsal bir kitleye hitap eden bir marka mı olacaksınız? Bu sebeple de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi iyi tanımanız önemlidir.

Müşteri servisi: Markalaşmanın temel ögelerinden biri de tüketicilere sağlayacağınız müşteri servisinin temelleridir. Bu süreç, hem kullandığınız dille hem de müşterilerinize nasıl yaklaşacağınızla ilgilidir. Genç bir kitleye hitap ettiğinizde, müşteri servisinizde kullandığınız dilde de daha samimi ve sıcak kanlı olabilir. Marka değerini artıran önemli konulardan biri olması nedeniyle de müşteri servisi çalışmaları üzerinde ayrıca çalışmanız önemlidir.

Kalite ve kattığınız değer: Markanızın değerini belirleyen unsurlardan biri de sattığınız ürünlerin kalitesi ve değeridir. Tüketicilere bu ürünlerle bir değer katıyor olmanız, markanızın tüketiciler gözündeki önemini ve sadakatini artıracaktır. Bunun yanı sıra sattığınız ürünlerin dayanıklı ve kaliteli olması da markaya olan güvenin artmasında önemli bir rol alır.

Orijinal içerikler: Günümüzdeki markaların tümü, kendi içeriklerini üretmek üzerine stratejiler geliştirmiştir. Orijinal içerikler üretmek ve markanızı bu orijinal içeriklerle tanıtmak, markanızın değerini artırma da önemli bir adımdır. Stok fotoğraflar kullanmamak, ürün fotoğraf ve videolarında orijinal çekimler yaparak, markanızın kimliğini yansıtacak eşsiz içerikler hazırlamak marka değerini artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

E-ticarette markalaşma stratejileri

Verdiğiniz hizmetlerin kalitesini artırın

Marka değerinin artması için tüketicilere bir değer katmanız gerekir. Bunu yapabileceğiniz alanlardan biri de hizmet kalitenizi artırmaktır. E-ticaret sitesi üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak, ürün gönderim süreçlerini hızlandırmak, site üzerindeki ödeme işlemlerini kolaylaştırmak, müşteri servisinin kalitesini artırmak ve tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözmek, hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Verdiğiniz hizmet kalitesi arttığında, tüketiciler markanızdan memnun kalmaya başlayacakları için uzun vadede de sizi tercih etmeye başlayacaktır. Bu da bir ürünün değil markanın sağladığı bir sadakattir.

Hikayenizi paylaşın

Hikayenizi paylaşmak da markalaşma stratejileri arasında önemli bir role sahiptir. Tüketicilerin sizi ve sizin kim olduğunuzu, işinizi nasıl yaptığınızı ve tüketicilerin hayatlarını nasıl değiştirdiğinizi bilmeleri gerekir. Bunun için de hikayenizi farklı şekillerde ve farklı kanallarda paylaşmanız önemlidir. Hikayenizi paylaşırken şu başlıkların üzerinde durmayı deneyebilirsiniz:

  • Şirketinizin kuruluş amacını,
  • Kim olduğunuzu
  • Marka olarak nelere değer verdiğinizi,
  • Marka olarak kendinizi nasıl tanımladığınız,
  • Markanızı ve hizmetlerinizin neden değerli olduğunu
  • Ve tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünüzü ya da onlara nasıl bir değer kattığınızı paylaşın.

Bu hikayeyi sürekli görünür kılmak için e-ticaret sitenizdeki hakkımızda sayfasından yararlanabilirsiniz. Bunun haricinde marka hikayenizi seriler halinde anlattığınız içerik veya video üretimleri yaparak bunları sosyal kanallar üzerinde de paylaşabilir ve marka bilinirliğinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

Tutamayacağınız sözler vermeyin

Markalaşma stratejileri üzerinde çalışırken, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Büyük vaadlerde bulunup, bunları karşılayamadığınızda tüketicilerin gözünde markanızın imajı zedelenmeye başlar. Reklam ve pazarlama çalışmalarında ya da hizmetlerinizi tanıtırken, tutamayacağınız sözler verdiğinizde ve sonrasında da tüketicilerde oluşan beklentiyi karşılamadığınızda, tüketiciler markanızdan uzaklaşmaya başlarlar. Bu sebeple de dürüst davranmanız ve verdiğiniz sözleri tutmanız bu süreçte oldukça kritiktir.

Pazarınızı analiz edin ve çalışmalarınızı onun üzerine yoğunlaştırın

Pazarınızı analiz etmek birçok konuda markalaşma stratejisiyle ilgili size bilgi verecektir. Öncelikli olarak pazarda yer alan rakip firmaları yaptığı çalışmaları takip ederek, onların kendi markalarını nasıl oluşturduklarını anlamaya başlayabilirsiniz. Onların iyi veya eksik yaptığı çalışmaları takip ederek, kendi stratejilerinizi bu doğrultada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya başladığınızda ise tüketicilerin markalardan neler beklediğini ve onların satın alma süreçleri ile alışkanlıklarını anlamaya başlarsınız. Bu bilgiler de size markanızın nasıl bir pazarlama ve reklam stratejisi üzerinde yoğunlaşması gerektiğine dair bilgiler verir.

Pazar araştırması sürecinde yine pazardaki ürünlere olan ilgiyi ve en çok talep edilen ürün gruplarını görebilirsiniz. Bu da markanızı hangi ürünlerin etrafında kurgulamanız gerektiğine dair bir takım bilgiler edinmenizi sağlar.

İçerik üretimi ve sosyal medya görünürlüğüne önem verin

Marka bilinirliğini artırmanız, markalaşma stratejileri arasındaki çalışmaların başında gelir. Bunun için de sürekli olarak içerik üretmek ve farklı sosyal kanallarda aktif bir şekilde yer alarak, markanızı tanıtacak çalışmalar yapamanız gerekir.

İçerik pazarlama, markalaşma sürecinde önemli bir role sahiptir ve doğru yapıldığında tüketicilere farklı amaçlarla ulaşılarak, hem onlardan geri dönüşüm edinilir hem de sadık kitleler yaratmaya başlarsınız. Bu sebeple de içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yaparak, markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili içerikler üretmelisiniz. Bu içerikler internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracağı için farklı kanallar üzerinden tüketicilerin sizinle ilgili yazılara, videolara ya da görsellere ulaşmalarını sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanızda size oldukça yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik üretimiyle beraber sosyal mecralarda da aktif olmanız gerekiyor. Düzenli olarak paylaşımlar yapmak ve sosyal ağlar üzerinden tüketicilerle etkileşim ve iletişim içinde olmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal ağlar için bir içerik planı oluşturmak ve bu plan dahilinde paylaşımlar yaparak, düzenli olarak içerik üretimini desteklemeniz tüketicilerle olan iletişiminizi de güçlendireceği gibi markanızın da sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak görünmesini sağlayacaktır. Etkileşimlerinizi artırmanız da paylaşımlarınızın daha fazla kişiye erişmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik formatları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan