fbpx

Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

31 Mart 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da genişleterek şirket karlılığınızı artırabilirsiniz. Bu süreçte izlemeniz gereken bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde en temel markalaşma unsurlarının yanı sıra ileri seviye stratejileri de ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

E-ticarette kullanabileceğiniz markalaşma stratejileri

Marka adı ve logonuzu oluşturun

Markalaşma stratejileri söz konusu olduğunda atmanız gereken ilk adım bir logo ve marka adı seçmektir. Tüketicilerin akıllarında kalacak bir logo ve marka isminizin olması önemlidir. Bu süreçte şunlara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Rakip ya da örnek aldığınız firmaların logolarını inceleyin
  • Orijinal olun
  • Marka kimliğinize uygun renk paletleri kullanın
  • Logo boyutunu iyi belirleyin
  • Yazı fontunuz okunaklı olsun
  • Günümüz trendlerine uygun olacağı gibi uzun vadede geçerliliği olsun
  • Markanın kimliği ve mesajını yansıtsın

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Marka sloganınızı oluşturun

Marka sloganı, markanın vizyonunu ve mesajını tüketicilere sunan birkaç kelimeden oluşan kelime gruplarıdır. Bu sloganlar, markayla ilgili genel bir izlenim verdiği gibi tüketicilerin de markayı hatırlamalarını sağlar. Sloganların amacı reklam ve pazarlama olduğu için de doğru sloganı belirlemeniz, ilk intiba da tüketicilerin aklında nasıl bir izlenim yaratacağınızı belirler. Sloganınızı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Akılda kalıcı olmalı
  • Markanızın kimliğine uyumlu olmalı
  • Markanız hakkında gerçekleri yansıtmalı
  • Hedef kitlenize hitap etmeli

Hedef kitle analizinizi yapın

Hedef kitle analizi markalaşma stratejileri arasındaki önemli konulardan biridir. Markanızı konumlandırırken, hedef kitleniz önemli bir rol oynar. Hedef kitle analizi yaparak, pazardaki durumu ve müşteri profillerinizi belirleyerek, marka tanıtımı için yapacağınız pazarlama ve reklam stratejilerinizi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Sosyal medya pazarlamaya yönelin

Markalaşma sürecinde sosyal medyadan da yararlanmalısınız. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için; aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde de birçok farklı reklam modeli olduğu için bu platformlar üzerinde markanızı etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya üzerinden internet sitenize nasıl trafik çekersiniz?

Sosyal ağlar üzerinde organik paylaşımlar yaparak da trafik ve etkileşim çekebileceğiniz gibi reklamlarla markanızı ön plana da çıkartabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde ürün ve marka tanıtımı içeriklerinizi ön plana çıkartarak, müşteri profilinizin görmesi için hedeflemelerinizi yapmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Markanızı farklı kılan unsurları öne çıkartın

Markalaşma stratejileri üzerine çalışırken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de markanızı rakiplerinizden fakrlı kılan özellikleri öne çıkartmak olacaktır. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların sadakatini kazanabilmek için rakiplerinizin onlara sunmadığı bazı şeyleri sunmanız gerekir.

Markanız ve ürünlerinizin çözdüğü problemler, müşteri hizmet kaliteniz, ürün kalitesi, sosyal sorumluluk projeleriniz, paketleme ve kargo çözümleriniz gibi farklı özellikleriniz sizi rakiplerinizin önüne çıkartabilir. Bu özelliklerinizi de pazarlama ve reklam çalışmalarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İçerik üretimi ile internetteki görünürlüğünüzü artırın

İçerik üretimi de markalaşma stratejileri içerisinde yer alması gereken çalışmalardan biri. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog, video ve sosyal medya içerikleri üretmeniz önemlidir. Marka tanıtımı ile ilgili içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirici, eğitici ve etkileşim yaratacak içerikler üreterek, internet üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayınızı artırmanız gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Özellikle son yıllarda video içeriklere olan talebin ve ilginin artması nedeniyle hem blog hem de sosyal ağlar üzerinde kullanmak için video içerikler üretmeniz marka tanıtımınızı yapmanız ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşmak için iyi bir yöntem olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

SEO çalışmalarınızı yapın

SEO çalışmaları, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştığında, Google üzerinden de organik trafik çekmeye başlarsınız. Doğru anahtar kelime seçimlerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de arama motorlu uyumluluğu için çalışmalar yapmanız da önemlidir. Bu uyumluluk sayesinde arama sorgularına daha fazla yanıt verecek sayfalarınız olacağı için internet sitenizin sayfa değeri artacağı için daha fazla organik trafik çekme şansınız da olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da markalaşma stratejileri arasında yer almalı. Kaliteli bir müşteri desteği sunduğunuzda sadık müşteriler edinmeniz daha kolay olur ve satış öncesi ve sonrası sunduğunuz destekten memnun kalan tüketiciler, kendi çevreleriyle de bu deneyimlerini paylaşacakları için kulaktan kulağa pazarlama ile markanızın duyulmasını sağlayacaklardır.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

Dijital pazarlama stratejinizi hazırlayın

Markalaşma sürecinde pazarlama ve reklam çalışmalarınızın sürekliliği de oldukça önemlidir. Tüketicileri aklında kalabilmek ve onların gözlerinin önünde olabilmek için düzenli olarak pazarlama çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için de bir dijital pazarlama stratejisi üzerine çalışmanız gerekir. Bu pazarlama stratejisi üzerinde marka tanımı ve markalaşma stratejileri haricinde ürün tanıtımları, indirim ve kampanyalar gibi satışlarınızı artıracak taktikleri de planlamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan