Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

31 Mart 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da genişleterek şirket karlılığınızı artırabilirsiniz. Bu süreçte izlemeniz gereken bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde en temel markalaşma unsurlarının yanı sıra ileri seviye stratejileri de ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

E-ticarette kullanabileceğiniz markalaşma stratejileri

Marka adı ve logonuzu oluşturun

Markalaşma stratejileri söz konusu olduğunda atmanız gereken ilk adım bir logo ve marka adı seçmektir. Tüketicilerin akıllarında kalacak bir logo ve marka isminizin olması önemlidir. Bu süreçte şunlara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Rakip ya da örnek aldığınız firmaların logolarını inceleyin
  • Orijinal olun
  • Marka kimliğinize uygun renk paletleri kullanın
  • Logo boyutunu iyi belirleyin
  • Yazı fontunuz okunaklı olsun
  • Günümüz trendlerine uygun olacağı gibi uzun vadede geçerliliği olsun
  • Markanın kimliği ve mesajını yansıtsın

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Marka sloganınızı oluşturun

Marka sloganı, markanın vizyonunu ve mesajını tüketicilere sunan birkaç kelimeden oluşan kelime gruplarıdır. Bu sloganlar, markayla ilgili genel bir izlenim verdiği gibi tüketicilerin de markayı hatırlamalarını sağlar. Sloganların amacı reklam ve pazarlama olduğu için de doğru sloganı belirlemeniz, ilk intiba da tüketicilerin aklında nasıl bir izlenim yaratacağınızı belirler. Sloganınızı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Akılda kalıcı olmalı
  • Markanızın kimliğine uyumlu olmalı
  • Markanız hakkında gerçekleri yansıtmalı
  • Hedef kitlenize hitap etmeli

Hedef kitle analizinizi yapın

Hedef kitle analizi markalaşma stratejileri arasındaki önemli konulardan biridir. Markanızı konumlandırırken, hedef kitleniz önemli bir rol oynar. Hedef kitle analizi yaparak, pazardaki durumu ve müşteri profillerinizi belirleyerek, marka tanıtımı için yapacağınız pazarlama ve reklam stratejilerinizi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Sosyal medya pazarlamaya yönelin

Markalaşma sürecinde sosyal medyadan da yararlanmalısınız. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için; aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde de birçok farklı reklam modeli olduğu için bu platformlar üzerinde markanızı etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya üzerinden internet sitenize nasıl trafik çekersiniz?

Sosyal ağlar üzerinde organik paylaşımlar yaparak da trafik ve etkileşim çekebileceğiniz gibi reklamlarla markanızı ön plana da çıkartabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde ürün ve marka tanıtımı içeriklerinizi ön plana çıkartarak, müşteri profilinizin görmesi için hedeflemelerinizi yapmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Markanızı farklı kılan unsurları öne çıkartın

Markalaşma stratejileri üzerine çalışırken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de markanızı rakiplerinizden fakrlı kılan özellikleri öne çıkartmak olacaktır. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların sadakatini kazanabilmek için rakiplerinizin onlara sunmadığı bazı şeyleri sunmanız gerekir.

Markanız ve ürünlerinizin çözdüğü problemler, müşteri hizmet kaliteniz, ürün kalitesi, sosyal sorumluluk projeleriniz, paketleme ve kargo çözümleriniz gibi farklı özellikleriniz sizi rakiplerinizin önüne çıkartabilir. Bu özelliklerinizi de pazarlama ve reklam çalışmalarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İçerik üretimi ile internetteki görünürlüğünüzü artırın

İçerik üretimi de markalaşma stratejileri içerisinde yer alması gereken çalışmalardan biri. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog, video ve sosyal medya içerikleri üretmeniz önemlidir. Marka tanıtımı ile ilgili içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirici, eğitici ve etkileşim yaratacak içerikler üreterek, internet üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayınızı artırmanız gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Özellikle son yıllarda video içeriklere olan talebin ve ilginin artması nedeniyle hem blog hem de sosyal ağlar üzerinde kullanmak için video içerikler üretmeniz marka tanıtımınızı yapmanız ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşmak için iyi bir yöntem olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

SEO çalışmalarınızı yapın

SEO çalışmaları, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştığında, Google üzerinden de organik trafik çekmeye başlarsınız. Doğru anahtar kelime seçimlerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de arama motorlu uyumluluğu için çalışmalar yapmanız da önemlidir. Bu uyumluluk sayesinde arama sorgularına daha fazla yanıt verecek sayfalarınız olacağı için internet sitenizin sayfa değeri artacağı için daha fazla organik trafik çekme şansınız da olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da markalaşma stratejileri arasında yer almalı. Kaliteli bir müşteri desteği sunduğunuzda sadık müşteriler edinmeniz daha kolay olur ve satış öncesi ve sonrası sunduğunuz destekten memnun kalan tüketiciler, kendi çevreleriyle de bu deneyimlerini paylaşacakları için kulaktan kulağa pazarlama ile markanızın duyulmasını sağlayacaklardır.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

Dijital pazarlama stratejinizi hazırlayın

Markalaşma sürecinde pazarlama ve reklam çalışmalarınızın sürekliliği de oldukça önemlidir. Tüketicileri aklında kalabilmek ve onların gözlerinin önünde olabilmek için düzenli olarak pazarlama çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için de bir dijital pazarlama stratejisi üzerine çalışmanız gerekir. Bu pazarlama stratejisi üzerinde marka tanımı ve markalaşma stratejileri haricinde ürün tanıtımları, indirim ve kampanyalar gibi satışlarınızı artıracak taktikleri de planlamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin