Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

31 Mart 2020
Sinan Oypan

Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da genişleterek şirket karlılığınızı artırabilirsiniz. Bu süreçte izlemeniz gereken bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde en temel markalaşma unsurlarının yanı sıra ileri seviye stratejileri de ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

E-ticarette kullanabileceğiniz markalaşma stratejileri

Marka adı ve logonuzu oluşturun

Markalaşma stratejileri söz konusu olduğunda atmanız gereken ilk adım bir logo ve marka adı seçmektir. Tüketicilerin akıllarında kalacak bir logo ve marka isminizin olması önemlidir. Bu süreçte şunlara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Rakip ya da örnek aldığınız firmaların logolarını inceleyin
  • Orijinal olun
  • Marka kimliğinize uygun renk paletleri kullanın
  • Logo boyutunu iyi belirleyin
  • Yazı fontunuz okunaklı olsun
  • Günümüz trendlerine uygun olacağı gibi uzun vadede geçerliliği olsun
  • Markanın kimliği ve mesajını yansıtsın

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Marka sloganınızı oluşturun

Marka sloganı, markanın vizyonunu ve mesajını tüketicilere sunan birkaç kelimeden oluşan kelime gruplarıdır. Bu sloganlar, markayla ilgili genel bir izlenim verdiği gibi tüketicilerin de markayı hatırlamalarını sağlar. Sloganların amacı reklam ve pazarlama olduğu için de doğru sloganı belirlemeniz, ilk intiba da tüketicilerin aklında nasıl bir izlenim yaratacağınızı belirler. Sloganınızı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Akılda kalıcı olmalı
  • Markanızın kimliğine uyumlu olmalı
  • Markanız hakkında gerçekleri yansıtmalı
  • Hedef kitlenize hitap etmeli

Hedef kitle analizinizi yapın

Hedef kitle analizi markalaşma stratejileri arasındaki önemli konulardan biridir. Markanızı konumlandırırken, hedef kitleniz önemli bir rol oynar. Hedef kitle analizi yaparak, pazardaki durumu ve müşteri profillerinizi belirleyerek, marka tanıtımı için yapacağınız pazarlama ve reklam stratejilerinizi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Sosyal medya pazarlamaya yönelin

Markalaşma sürecinde sosyal medyadan da yararlanmalısınız. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için; aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde de birçok farklı reklam modeli olduğu için bu platformlar üzerinde markanızı etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya üzerinden internet sitenize nasıl trafik çekersiniz?

Sosyal ağlar üzerinde organik paylaşımlar yaparak da trafik ve etkileşim çekebileceğiniz gibi reklamlarla markanızı ön plana da çıkartabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde ürün ve marka tanıtımı içeriklerinizi ön plana çıkartarak, müşteri profilinizin görmesi için hedeflemelerinizi yapmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Markanızı farklı kılan unsurları öne çıkartın

Markalaşma stratejileri üzerine çalışırken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de markanızı rakiplerinizden fakrlı kılan özellikleri öne çıkartmak olacaktır. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların sadakatini kazanabilmek için rakiplerinizin onlara sunmadığı bazı şeyleri sunmanız gerekir.

Markanız ve ürünlerinizin çözdüğü problemler, müşteri hizmet kaliteniz, ürün kalitesi, sosyal sorumluluk projeleriniz, paketleme ve kargo çözümleriniz gibi farklı özellikleriniz sizi rakiplerinizin önüne çıkartabilir. Bu özelliklerinizi de pazarlama ve reklam çalışmalarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İçerik üretimi ile internetteki görünürlüğünüzü artırın

İçerik üretimi de markalaşma stratejileri içerisinde yer alması gereken çalışmalardan biri. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog, video ve sosyal medya içerikleri üretmeniz önemlidir. Marka tanıtımı ile ilgili içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirici, eğitici ve etkileşim yaratacak içerikler üreterek, internet üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayınızı artırmanız gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Özellikle son yıllarda video içeriklere olan talebin ve ilginin artması nedeniyle hem blog hem de sosyal ağlar üzerinde kullanmak için video içerikler üretmeniz marka tanıtımınızı yapmanız ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşmak için iyi bir yöntem olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

SEO çalışmalarınızı yapın

SEO çalışmaları, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştığında, Google üzerinden de organik trafik çekmeye başlarsınız. Doğru anahtar kelime seçimlerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de arama motorlu uyumluluğu için çalışmalar yapmanız da önemlidir. Bu uyumluluk sayesinde arama sorgularına daha fazla yanıt verecek sayfalarınız olacağı için internet sitenizin sayfa değeri artacağı için daha fazla organik trafik çekme şansınız da olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da markalaşma stratejileri arasında yer almalı. Kaliteli bir müşteri desteği sunduğunuzda sadık müşteriler edinmeniz daha kolay olur ve satış öncesi ve sonrası sunduğunuz destekten memnun kalan tüketiciler, kendi çevreleriyle de bu deneyimlerini paylaşacakları için kulaktan kulağa pazarlama ile markanızın duyulmasını sağlayacaklardır.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

Dijital pazarlama stratejinizi hazırlayın

Markalaşma sürecinde pazarlama ve reklam çalışmalarınızın sürekliliği de oldukça önemlidir. Tüketicileri aklında kalabilmek ve onların gözlerinin önünde olabilmek için düzenli olarak pazarlama çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için de bir dijital pazarlama stratejisi üzerine çalışmanız gerekir. Bu pazarlama stratejisi üzerinde marka tanımı ve markalaşma stratejileri haricinde ürün tanıtımları, indirim ve kampanyalar gibi satışlarınızı artıracak taktikleri de planlamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan