Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

31 Mart 2020
Sinan Oypan

Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da genişleterek şirket karlılığınızı artırabilirsiniz. Bu süreçte izlemeniz gereken bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde en temel markalaşma unsurlarının yanı sıra ileri seviye stratejileri de ele alacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

E-ticarette kullanabileceğiniz markalaşma stratejileri

Marka adı ve logonuzu oluşturun

Markalaşma stratejileri söz konusu olduğunda atmanız gereken ilk adım bir logo ve marka adı seçmektir. Tüketicilerin akıllarında kalacak bir logo ve marka isminizin olması önemlidir. Bu süreçte şunlara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Rakip ya da örnek aldığınız firmaların logolarını inceleyin
  • Orijinal olun
  • Marka kimliğinize uygun renk paletleri kullanın
  • Logo boyutunu iyi belirleyin
  • Yazı fontunuz okunaklı olsun
  • Günümüz trendlerine uygun olacağı gibi uzun vadede geçerliliği olsun
  • Markanın kimliği ve mesajını yansıtsın

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Marka sloganınızı oluşturun

Marka sloganı, markanın vizyonunu ve mesajını tüketicilere sunan birkaç kelimeden oluşan kelime gruplarıdır. Bu sloganlar, markayla ilgili genel bir izlenim verdiği gibi tüketicilerin de markayı hatırlamalarını sağlar. Sloganların amacı reklam ve pazarlama olduğu için de doğru sloganı belirlemeniz, ilk intiba da tüketicilerin aklında nasıl bir izlenim yaratacağınızı belirler. Sloganınızı seçerken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Akılda kalıcı olmalı
  • Markanızın kimliğine uyumlu olmalı
  • Markanız hakkında gerçekleri yansıtmalı
  • Hedef kitlenize hitap etmeli

Hedef kitle analizinizi yapın

Hedef kitle analizi markalaşma stratejileri arasındaki önemli konulardan biridir. Markanızı konumlandırırken, hedef kitleniz önemli bir rol oynar. Hedef kitle analizi yaparak, pazardaki durumu ve müşteri profillerinizi belirleyerek, marka tanıtımı için yapacağınız pazarlama ve reklam stratejilerinizi planlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Sosyal medya pazarlamaya yönelin

Markalaşma sürecinde sosyal medyadan da yararlanmalısınız. Kullanıcılar vakitlerinin büyük bölümünü sosyal ağlarda geçirdiği için; aynı zamanda sosyal ağlar üzerinde de birçok farklı reklam modeli olduğu için bu platformlar üzerinde markanızı etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya üzerinden internet sitenize nasıl trafik çekersiniz?

Sosyal ağlar üzerinde organik paylaşımlar yaparak da trafik ve etkileşim çekebileceğiniz gibi reklamlarla markanızı ön plana da çıkartabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde ürün ve marka tanıtımı içeriklerinizi ön plana çıkartarak, müşteri profilinizin görmesi için hedeflemelerinizi yapmanız alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Markanızı farklı kılan unsurları öne çıkartın

Markalaşma stratejileri üzerine çalışırken özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de markanızı rakiplerinizden fakrlı kılan özellikleri öne çıkartmak olacaktır. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların sadakatini kazanabilmek için rakiplerinizin onlara sunmadığı bazı şeyleri sunmanız gerekir.

Markanız ve ürünlerinizin çözdüğü problemler, müşteri hizmet kaliteniz, ürün kalitesi, sosyal sorumluluk projeleriniz, paketleme ve kargo çözümleriniz gibi farklı özellikleriniz sizi rakiplerinizin önüne çıkartabilir. Bu özelliklerinizi de pazarlama ve reklam çalışmalarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?

İçerik üretimi ile internetteki görünürlüğünüzü artırın

İçerik üretimi de markalaşma stratejileri içerisinde yer alması gereken çalışmalardan biri. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog, video ve sosyal medya içerikleri üretmeniz önemlidir. Marka tanıtımı ile ilgili içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirici, eğitici ve etkileşim yaratacak içerikler üreterek, internet üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayınızı artırmanız gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Özellikle son yıllarda video içeriklere olan talebin ve ilginin artması nedeniyle hem blog hem de sosyal ağlar üzerinde kullanmak için video içerikler üretmeniz marka tanıtımınızı yapmanız ve tüketicilere daha etkili bir şekilde ulaşmak için iyi bir yöntem olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları

SEO çalışmalarınızı yapın

SEO çalışmaları, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştığında, Google üzerinden de organik trafik çekmeye başlarsınız. Doğru anahtar kelime seçimlerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de arama motorlu uyumluluğu için çalışmalar yapmanız da önemlidir. Bu uyumluluk sayesinde arama sorgularına daha fazla yanıt verecek sayfalarınız olacağı için internet sitenizin sayfa değeri artacağı için daha fazla organik trafik çekme şansınız da olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da markalaşma stratejileri arasında yer almalı. Kaliteli bir müşteri desteği sunduğunuzda sadık müşteriler edinmeniz daha kolay olur ve satış öncesi ve sonrası sunduğunuz destekten memnun kalan tüketiciler, kendi çevreleriyle de bu deneyimlerini paylaşacakları için kulaktan kulağa pazarlama ile markanızın duyulmasını sağlayacaklardır.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

Dijital pazarlama stratejinizi hazırlayın

Markalaşma sürecinde pazarlama ve reklam çalışmalarınızın sürekliliği de oldukça önemlidir. Tüketicileri aklında kalabilmek ve onların gözlerinin önünde olabilmek için düzenli olarak pazarlama çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için de bir dijital pazarlama stratejisi üzerine çalışmanız gerekir. Bu pazarlama stratejisi üzerinde marka tanımı ve markalaşma stratejileri haricinde ürün tanıtımları, indirim ve kampanyalar gibi satışlarınızı artıracak taktikleri de planlamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan