Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

16 Ekim 2017
Sinan Oypan

Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümlerini artırmanızı sağlar.

Profilin doğru optimize edilmemesi

Instagram hesabınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Markanız hakkındaki bilgileri ve internet sitesi adreslerinizi girmeli ve profil fotoğrafı olarak da markanızı yansıtan bir görsel kullanalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler sizinle ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Sıkıcı ürün fotoğrafları paylaşmak

Instagram’da etkileşim oranlarını artırmak için ilgi çekici paylaşımların yapılması gerekiyor. Sıradan, beyaz duvar önündeki ürün fotoğraflarını devamlı olarak paylaşmak, paylaşımlarınızın etkileşim almamasına neden olabilir. Instagram üzerindeki kullanıcılar yaratıcı ve ilgi çekici içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu sebeple de ürünlerinizde farklı konseptler yaratmak ve ürün fotoğraflarını bu şekilde paylaşmak etkileşim oranlarınıza olumlu yansır.

Takipçilerle etkileşime girmemek

Instagram’daki etkinliğinizi artırmak için takipçilerinizle etkileşime girmeniz gerekir. Paylaşımlarınıza yorum yapan takipçilerinize yanıt vermek ve onlarla iletişim halinde olmak iyi bir izlenim yaratır. Bunun yanı sıra özel mesaj atanlarla da iletişime geçerek, onların sorularını yanıtlamanız oldukça önemlidir. Takipçilerinizle iletişim halinde olmamanız, etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi düşürür.

İçerik stratejisinin olmaması

Instagram üzerinde belli bir içerik stratejisinin olmayışı da bu mecradan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur. İçerik stratejinizin olmaması ne tür paylaşımlar yapacağınız konusunda kararsız kalmanıza ve plansız bir şekilde bu hesabı yönetmenize neden olur. Bu da verimli bir şekilde hesabınızı yönetemediğiniz için, düşük geri dönüşümler almanıza neden olur.

Düzensiz paylaşım yapmak

İçerik stratejisinin olmayışının neden olduğu bir etki de paylaşımlarınızın düzensiz olmasıdır. Paylaşımlarınızın düzensiz olması, herbir paylaşım arasındaki zaman aralığının farklılaşması ya da çok nadir paylaşımlarda bulunulması da takipçilerinizle yeterli etkileşimi yaratamamanıza neden olur. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve kendinizi onlara gösterebilmek için belli bir plan dahilinde hesabınızı yönetiyor olmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar varlığınızı unutabilirler.

Çok fazla satış odaklı olmak

Yapılan hatalardan biri de çok fazla satış odaklı olmak oluyor. Instagram, kullanıcıların vakit geçirmek ve eğlenmek için bulundukları bir mecra ve devamlı olarak burada satış odaklı olmak, kullanıcıları kaçırmanıza neden olur. Paylaşım planı hazırlamak bu nedenle oldukça önemlidir. Satış amaçlı olmayan ve kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmak bu sebeple önemlidir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Paylaştığınız fotoğrafların görüntü kalitesi de kullanıcıların paylaşımla girdiği etkileşimi etkilemektedir. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar göze güzel görünmediği için çok fazla beğeni almamaktadırlar. Ürün fotoğraflarında ya da diğer paylaşımlarınızda yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Yanlış ve/ya aşırı hashtag kullanımı

Hashtag kullanımı Instagram paylaşımlarında önemlidir; ancak aşırıya kaçmak ve gönderinin açıklamasının hashtag ile doldurulması doğru bir yöntem değildir. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra gönderilerinizin arama motorlarına indekslenmesini de sağladıkları için doğru etiketlemeleri yapmanız gerekir.

Yanlış hashtagler, içeriklerinizin yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi markanızla ilgili olmayan kitlelere de ulaşmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan