Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümlerini artırmanızı sağlar.

Profilin doğru optimize edilmemesi

Instagram hesabınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Markanız hakkındaki bilgileri ve internet sitesi adreslerinizi girmeli ve profil fotoğrafı olarak da markanızı yansıtan bir görsel kullanalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler sizinle ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Sıkıcı ürün fotoğrafları paylaşmak

Instagram’da etkileşim oranlarını artırmak için ilgi çekici paylaşımların yapılması gerekiyor. Sıradan, beyaz duvar önündeki ürün fotoğraflarını devamlı olarak paylaşmak, paylaşımlarınızın etkileşim almamasına neden olabilir. Instagram üzerindeki kullanıcılar yaratıcı ve ilgi çekici içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu sebeple de ürünlerinizde farklı konseptler yaratmak ve ürün fotoğraflarını bu şekilde paylaşmak etkileşim oranlarınıza olumlu yansır.

Takipçilerle etkileşime girmemek

Instagram’daki etkinliğinizi artırmak için takipçilerinizle etkileşime girmeniz gerekir. Paylaşımlarınıza yorum yapan takipçilerinize yanıt vermek ve onlarla iletişim halinde olmak iyi bir izlenim yaratır. Bunun yanı sıra özel mesaj atanlarla da iletişime geçerek, onların sorularını yanıtlamanız oldukça önemlidir. Takipçilerinizle iletişim halinde olmamanız, etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi düşürür.

İçerik stratejisinin olmaması

Instagram üzerinde belli bir içerik stratejisinin olmayışı da bu mecradan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur. İçerik stratejinizin olmaması ne tür paylaşımlar yapacağınız konusunda kararsız kalmanıza ve plansız bir şekilde bu hesabı yönetmenize neden olur. Bu da verimli bir şekilde hesabınızı yönetemediğiniz için, düşük geri dönüşümler almanıza neden olur.

Düzensiz paylaşım yapmak

İçerik stratejisinin olmayışının neden olduğu bir etki de paylaşımlarınızın düzensiz olmasıdır. Paylaşımlarınızın düzensiz olması, herbir paylaşım arasındaki zaman aralığının farklılaşması ya da çok nadir paylaşımlarda bulunulması da takipçilerinizle yeterli etkileşimi yaratamamanıza neden olur. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve kendinizi onlara gösterebilmek için belli bir plan dahilinde hesabınızı yönetiyor olmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar varlığınızı unutabilirler.

Çok fazla satış odaklı olmak

Yapılan hatalardan biri de çok fazla satış odaklı olmak oluyor. Instagram, kullanıcıların vakit geçirmek ve eğlenmek için bulundukları bir mecra ve devamlı olarak burada satış odaklı olmak, kullanıcıları kaçırmanıza neden olur. Paylaşım planı hazırlamak bu nedenle oldukça önemlidir. Satış amaçlı olmayan ve kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmak bu sebeple önemlidir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Paylaştığınız fotoğrafların görüntü kalitesi de kullanıcıların paylaşımla girdiği etkileşimi etkilemektedir. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar göze güzel görünmediği için çok fazla beğeni almamaktadırlar. Ürün fotoğraflarında ya da diğer paylaşımlarınızda yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Yanlış ve/ya aşırı hashtag kullanımı

Hashtag kullanımı Instagram paylaşımlarında önemlidir; ancak aşırıya kaçmak ve gönderinin açıklamasının hashtag ile doldurulması doğru bir yöntem değildir. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra gönderilerinizin arama motorlarına indekslenmesini de sağladıkları için doğru etiketlemeleri yapmanız gerekir.

Yanlış hashtagler, içeriklerinizin yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi markanızla ilgili olmayan kitlelere de ulaşmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın