fbpx

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümlerini artırmanızı sağlar.

Profilin doğru optimize edilmemesi

Instagram hesabınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Markanız hakkındaki bilgileri ve internet sitesi adreslerinizi girmeli ve profil fotoğrafı olarak da markanızı yansıtan bir görsel kullanalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler sizinle ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Sıkıcı ürün fotoğrafları paylaşmak

Instagram’da etkileşim oranlarını artırmak için ilgi çekici paylaşımların yapılması gerekiyor. Sıradan, beyaz duvar önündeki ürün fotoğraflarını devamlı olarak paylaşmak, paylaşımlarınızın etkileşim almamasına neden olabilir. Instagram üzerindeki kullanıcılar yaratıcı ve ilgi çekici içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu sebeple de ürünlerinizde farklı konseptler yaratmak ve ürün fotoğraflarını bu şekilde paylaşmak etkileşim oranlarınıza olumlu yansır.

Takipçilerle etkileşime girmemek

Instagram’daki etkinliğinizi artırmak için takipçilerinizle etkileşime girmeniz gerekir. Paylaşımlarınıza yorum yapan takipçilerinize yanıt vermek ve onlarla iletişim halinde olmak iyi bir izlenim yaratır. Bunun yanı sıra özel mesaj atanlarla da iletişime geçerek, onların sorularını yanıtlamanız oldukça önemlidir. Takipçilerinizle iletişim halinde olmamanız, etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi düşürür.

İçerik stratejisinin olmaması

Instagram üzerinde belli bir içerik stratejisinin olmayışı da bu mecradan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur. İçerik stratejinizin olmaması ne tür paylaşımlar yapacağınız konusunda kararsız kalmanıza ve plansız bir şekilde bu hesabı yönetmenize neden olur. Bu da verimli bir şekilde hesabınızı yönetemediğiniz için, düşük geri dönüşümler almanıza neden olur.

Düzensiz paylaşım yapmak

İçerik stratejisinin olmayışının neden olduğu bir etki de paylaşımlarınızın düzensiz olmasıdır. Paylaşımlarınızın düzensiz olması, herbir paylaşım arasındaki zaman aralığının farklılaşması ya da çok nadir paylaşımlarda bulunulması da takipçilerinizle yeterli etkileşimi yaratamamanıza neden olur. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve kendinizi onlara gösterebilmek için belli bir plan dahilinde hesabınızı yönetiyor olmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar varlığınızı unutabilirler.

Çok fazla satış odaklı olmak

Yapılan hatalardan biri de çok fazla satış odaklı olmak oluyor. Instagram, kullanıcıların vakit geçirmek ve eğlenmek için bulundukları bir mecra ve devamlı olarak burada satış odaklı olmak, kullanıcıları kaçırmanıza neden olur. Paylaşım planı hazırlamak bu nedenle oldukça önemlidir. Satış amaçlı olmayan ve kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmak bu sebeple önemlidir.

Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak

Paylaştığınız fotoğrafların görüntü kalitesi de kullanıcıların paylaşımla girdiği etkileşimi etkilemektedir. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar göze güzel görünmediği için çok fazla beğeni almamaktadırlar. Ürün fotoğraflarında ya da diğer paylaşımlarınızda yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Yanlış ve/ya aşırı hashtag kullanımı

Hashtag kullanımı Instagram paylaşımlarında önemlidir; ancak aşırıya kaçmak ve gönderinin açıklamasının hashtag ile doldurulması doğru bir yöntem değildir. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra gönderilerinizin arama motorlarına indekslenmesini de sağladıkları için doğru etiketlemeleri yapmanız gerekir.

Yanlış hashtagler, içeriklerinizin yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi markanızla ilgili olmayan kitlelere de ulaşmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan