Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümlerini artırmanızı sağlar.
Profilin doğru optimize edilmemesi
Instagram hesabınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekir. Markanız hakkındaki bilgileri ve internet sitesi adreslerinizi girmeli ve profil fotoğrafı olarak da markanızı yansıtan bir görsel kullanalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler sizinle ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeliler.
Sıkıcı ürün fotoğrafları paylaşmak
Instagram’da etkileşim oranlarını artırmak için ilgi çekici paylaşımların yapılması gerekiyor. Sıradan, beyaz duvar önündeki ürün fotoğraflarını devamlı olarak paylaşmak, paylaşımlarınızın etkileşim almamasına neden olabilir. Instagram üzerindeki kullanıcılar yaratıcı ve ilgi çekici içeriklere daha fazla değer veriyor. Bu sebeple de ürünlerinizde farklı konseptler yaratmak ve ürün fotoğraflarını bu şekilde paylaşmak etkileşim oranlarınıza olumlu yansır.
Takipçilerle etkileşime girmemek
Instagram’daki etkinliğinizi artırmak için takipçilerinizle etkileşime girmeniz gerekir. Paylaşımlarınıza yorum yapan takipçilerinize yanıt vermek ve onlarla iletişim halinde olmak iyi bir izlenim yaratır. Bunun yanı sıra özel mesaj atanlarla da iletişime geçerek, onların sorularını yanıtlamanız oldukça önemlidir. Takipçilerinizle iletişim halinde olmamanız, etkileşim oranlarınızı ve geri dönüşümlerinizi düşürür.
İçerik stratejisinin olmaması
Instagram üzerinde belli bir içerik stratejisinin olmayışı da bu mecradan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur. İçerik stratejinizin olmaması ne tür paylaşımlar yapacağınız konusunda kararsız kalmanıza ve plansız bir şekilde bu hesabı yönetmenize neden olur. Bu da verimli bir şekilde hesabınızı yönetemediğiniz için, düşük geri dönüşümler almanıza neden olur.
Düzensiz paylaşım yapmak
İçerik stratejisinin olmayışının neden olduğu bir etki de paylaşımlarınızın düzensiz olmasıdır. Paylaşımlarınızın düzensiz olması, herbir paylaşım arasındaki zaman aralığının farklılaşması ya da çok nadir paylaşımlarda bulunulması da takipçilerinizle yeterli etkileşimi yaratamamanıza neden olur. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve kendinizi onlara gösterebilmek için belli bir plan dahilinde hesabınızı yönetiyor olmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar varlığınızı unutabilirler.
Çok fazla satış odaklı olmak
Yapılan hatalardan biri de çok fazla satış odaklı olmak oluyor. Instagram, kullanıcıların vakit geçirmek ve eğlenmek için bulundukları bir mecra ve devamlı olarak burada satış odaklı olmak, kullanıcıları kaçırmanıza neden olur. Paylaşım planı hazırlamak bu nedenle oldukça önemlidir. Satış amaçlı olmayan ve kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmak bu sebeple önemlidir.
Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak
Paylaştığınız fotoğrafların görüntü kalitesi de kullanıcıların paylaşımla girdiği etkileşimi etkilemektedir. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar göze güzel görünmediği için çok fazla beğeni almamaktadırlar. Ürün fotoğraflarında ya da diğer paylaşımlarınızda yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.
Yanlış ve/ya aşırı hashtag kullanımı
Hashtag kullanımı Instagram paylaşımlarında önemlidir; ancak aşırıya kaçmak ve gönderinin açıklamasının hashtag ile doldurulması doğru bir yöntem değildir. Hashtag’ler yeni hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra gönderilerinizin arama motorlarına indekslenmesini de sağladıkları için doğru etiketlemeleri yapmanız gerekir.
Yanlış hashtagler, içeriklerinizin yanlış bir şekilde indekslenmesine neden olabileceği gibi markanızla ilgili olmayan kitlelere de ulaşmanıza neden olabilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar