Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para kaybetmesinde önemli rol oynuyor. Sık yapılan bu hataların önüne geçebilmek için öncelikle bu hataların ne olduğunu iyi bilmek de önemli.

Profil bilgilerinin iyi düzenlenmemiş olması

Profiliniz, takipçileriniz ya da farklı kanallar üzerinden hesabınızı keşfeden kişiler tarafından sıklıkla ziyaret edilir. İşletme profiline geçiş yaptığınızda, haftalık olarak kaç kişinin ziyarette bulunduğunu, profilinizde görebilirsiniz. Buraya gelen ziyaretçileri bilgilendirmek ve markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi vermek için profil bilgilerinizi en iyi şekilde düzenlemelisiniz. Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, profilinizden en iyi geri dönüşümleri nasıl alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Çok fazla ve yanlış Hashtag kullanımı

Hashtag’ler doğru kullanıldığında takipçi ve etkileşim yaratmak için oldukça önemli olsa da yanlış kullanıldığında da markanıza bir getiri sağlamaz. Hashtag seçimi yaparken, paylaşım başına 5 ile 10 arasında Hashtag kullanmanız etkiliyken; seçiminizi yaparken markanız, ürününüz ya da gönderinizle ilgili olabilecek ve sizin hedef kitlenize uygun olabilecek Hashtag seçimlerini yapmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sahte takipçi ya da etkileşim satın almak

Instagram hataları arasında en sık yapılanı ise sahte takipçi ve etkileşim satın almak oluyor. Sahte takipçiler, hesabınızın büyük olduğu izlenimini verse de size ne etkileşim ne de başka bir getiri sağlar. Doğal olarak da yaptığınız çalışmalarda etkileşim oranınızın daha düşük görünmesine neden olurlar. Etkileşim oranı, paylaşım başına alınan beğeni ve yorumun, toplam takipçi sayısına bölünmesiyle elde edilir. Bu durumda da sahte takipçileriniz paylaşımlarınızı beğenmeyeceği için genel ortalamada etkileşim oranınızın düşmesine neden olurlar.

Sahte takipçilerin yanı sıra sahte etkileşim (beğeni ve yorum) satın almalar da son dönemlerde popülerleşmeye başladı; ancak bu da yine markanıza bir getiri sağlamayacak çalışmalardandır. Bu çalışmalar sayesinde gönderilerinizin görüntülenmesini artırabilirsiniz; ancak yine sonuç olarak aldığınız etkileşim size sadık takipçi veya geri dönüşüm olarak dönmeyeceği için zaman ve para kaybetmenize neden olur.

Instagram Hikayeler özelliğini düzenli ya da hiç kullanmamak

Instagram’ın en popüler ve en çok kullanılan özelliği şu sıralar Hikayeler bölümü ve bu özellik bir süre daha popüler bir şekilde kullanılmaya devam edecek. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınıza Instagram Hikayelerini dahil etmeniz ve burada paylaşımlar yapmanız oldukça önemli. Hikaye özelliğini nasıl kullanacağını bilmiyorsanız Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi incleyebilir; hikaye paylaşımları için alternatif fikirler için E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler? rehberimize bakabilir; hikayelerinizi daha ilgi çekici hale getirmek içinse Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İçerik planının yapılmaması

Instagram hataları arasında en çok karşılaşılan ise bir içerik planının olmaması. Bir plan dahilinde çalışmaların yapılmaması, tamamen rastgele ve düzensiz bir şekilde paylaşımlar yapılmasına neden olur. İçeriklerinizi planlamanız ve farklı konsept veya konularda içerikler paylaşmanız, sayfanızdaki etkileşimlerinizi artırırken, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur. Instagram için bir içerik planı hazırlama hakkında bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Çok fazla satış odaklı olmak

Bir e-ticaret firması olarak Instagram ya da sosyal medya pazarlamadaki amacınız satış olabilir; ancak Instagram hataları arasında yer alan maddelerden biri de çok fazla satış odaklı olmak.

Siz bir marka olarak ürününüzü satmak istiyor olabilirsiniz; ancak Instagram’ın aslında kullanıcılar için bir platform olduğunu ve onların da bu mecrayı keyif almak ve vakit geçirmek için kullandıklarını unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar için bir ürün satın alma fikri burada geri planda kalıyor.

Bir marka olarak, tüketicilere satın alabilecekleri ürün alternatifleri sunuyor olsanız da; aslında onlarla etkileşime girebilecek ve onlarla iletişim kurabilecek içerik paylaşımları da yapmalısınız.

Burada bir komünite oluşturmayı başardığınızda ve sadık takipçi kitleleriniz olduğunda satış zaten kendiliğinden gelmeye başlayacaktır. Fakat sürekli olarak takipçilerinizi satın almaya zorlamanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Düşük çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmak

Instagram hataları söz konusu olduğunda özellikle üzerinde durmamanız gereken konulardan biri de düşük çözünürlüklü fotoğraflar. Instagram’ın asıl amacı fotoğraf paylaşımları üzerine kurulu ve bu nedenle de paylaştığınız fotoğrafın kalitesinin önemi bulunuyor. Fotoğrafın düşük çözünürlüklü olması, kalitesiz ve anlaşılmaz olması doğal olarak etkileşimlerin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de fotoğraf seçimlerinize özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın