fbpx

Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para kaybetmesinde önemli rol oynuyor. Sık yapılan bu hataların önüne geçebilmek için öncelikle bu hataların ne olduğunu iyi bilmek de önemli.

Profil bilgilerinin iyi düzenlenmemiş olması

Profiliniz, takipçileriniz ya da farklı kanallar üzerinden hesabınızı keşfeden kişiler tarafından sıklıkla ziyaret edilir. İşletme profiline geçiş yaptığınızda, haftalık olarak kaç kişinin ziyarette bulunduğunu, profilinizde görebilirsiniz. Buraya gelen ziyaretçileri bilgilendirmek ve markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi vermek için profil bilgilerinizi en iyi şekilde düzenlemelisiniz. Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, profilinizden en iyi geri dönüşümleri nasıl alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Çok fazla ve yanlış Hashtag kullanımı

Hashtag’ler doğru kullanıldığında takipçi ve etkileşim yaratmak için oldukça önemli olsa da yanlış kullanıldığında da markanıza bir getiri sağlamaz. Hashtag seçimi yaparken, paylaşım başına 5 ile 10 arasında Hashtag kullanmanız etkiliyken; seçiminizi yaparken markanız, ürününüz ya da gönderinizle ilgili olabilecek ve sizin hedef kitlenize uygun olabilecek Hashtag seçimlerini yapmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sahte takipçi ya da etkileşim satın almak

Instagram hataları arasında en sık yapılanı ise sahte takipçi ve etkileşim satın almak oluyor. Sahte takipçiler, hesabınızın büyük olduğu izlenimini verse de size ne etkileşim ne de başka bir getiri sağlar. Doğal olarak da yaptığınız çalışmalarda etkileşim oranınızın daha düşük görünmesine neden olurlar. Etkileşim oranı, paylaşım başına alınan beğeni ve yorumun, toplam takipçi sayısına bölünmesiyle elde edilir. Bu durumda da sahte takipçileriniz paylaşımlarınızı beğenmeyeceği için genel ortalamada etkileşim oranınızın düşmesine neden olurlar.

Sahte takipçilerin yanı sıra sahte etkileşim (beğeni ve yorum) satın almalar da son dönemlerde popülerleşmeye başladı; ancak bu da yine markanıza bir getiri sağlamayacak çalışmalardandır. Bu çalışmalar sayesinde gönderilerinizin görüntülenmesini artırabilirsiniz; ancak yine sonuç olarak aldığınız etkileşim size sadık takipçi veya geri dönüşüm olarak dönmeyeceği için zaman ve para kaybetmenize neden olur.

Instagram Hikayeler özelliğini düzenli ya da hiç kullanmamak

Instagram’ın en popüler ve en çok kullanılan özelliği şu sıralar Hikayeler bölümü ve bu özellik bir süre daha popüler bir şekilde kullanılmaya devam edecek. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınıza Instagram Hikayelerini dahil etmeniz ve burada paylaşımlar yapmanız oldukça önemli. Hikaye özelliğini nasıl kullanacağını bilmiyorsanız Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi incleyebilir; hikaye paylaşımları için alternatif fikirler için E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler? rehberimize bakabilir; hikayelerinizi daha ilgi çekici hale getirmek içinse Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İçerik planının yapılmaması

Instagram hataları arasında en çok karşılaşılan ise bir içerik planının olmaması. Bir plan dahilinde çalışmaların yapılmaması, tamamen rastgele ve düzensiz bir şekilde paylaşımlar yapılmasına neden olur. İçeriklerinizi planlamanız ve farklı konsept veya konularda içerikler paylaşmanız, sayfanızdaki etkileşimlerinizi artırırken, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur. Instagram için bir içerik planı hazırlama hakkında bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Çok fazla satış odaklı olmak

Bir e-ticaret firması olarak Instagram ya da sosyal medya pazarlamadaki amacınız satış olabilir; ancak Instagram hataları arasında yer alan maddelerden biri de çok fazla satış odaklı olmak.

Siz bir marka olarak ürününüzü satmak istiyor olabilirsiniz; ancak Instagram’ın aslında kullanıcılar için bir platform olduğunu ve onların da bu mecrayı keyif almak ve vakit geçirmek için kullandıklarını unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar için bir ürün satın alma fikri burada geri planda kalıyor.

Bir marka olarak, tüketicilere satın alabilecekleri ürün alternatifleri sunuyor olsanız da; aslında onlarla etkileşime girebilecek ve onlarla iletişim kurabilecek içerik paylaşımları da yapmalısınız.

Burada bir komünite oluşturmayı başardığınızda ve sadık takipçi kitleleriniz olduğunda satış zaten kendiliğinden gelmeye başlayacaktır. Fakat sürekli olarak takipçilerinizi satın almaya zorlamanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Düşük çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmak

Instagram hataları söz konusu olduğunda özellikle üzerinde durmamanız gereken konulardan biri de düşük çözünürlüklü fotoğraflar. Instagram’ın asıl amacı fotoğraf paylaşımları üzerine kurulu ve bu nedenle de paylaştığınız fotoğrafın kalitesinin önemi bulunuyor. Fotoğrafın düşük çözünürlüklü olması, kalitesiz ve anlaşılmaz olması doğal olarak etkileşimlerin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de fotoğraf seçimlerinize özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan