Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

21 Aralık 2018
Sinan Oypan

Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para kaybetmesinde önemli rol oynuyor. Sık yapılan bu hataların önüne geçebilmek için öncelikle bu hataların ne olduğunu iyi bilmek de önemli.

Profil bilgilerinin iyi düzenlenmemiş olması

Profiliniz, takipçileriniz ya da farklı kanallar üzerinden hesabınızı keşfeden kişiler tarafından sıklıkla ziyaret edilir. İşletme profiline geçiş yaptığınızda, haftalık olarak kaç kişinin ziyarette bulunduğunu, profilinizde görebilirsiniz. Buraya gelen ziyaretçileri bilgilendirmek ve markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi vermek için profil bilgilerinizi en iyi şekilde düzenlemelisiniz. Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak, profilinizden en iyi geri dönüşümleri nasıl alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Çok fazla ve yanlış Hashtag kullanımı

Hashtag’ler doğru kullanıldığında takipçi ve etkileşim yaratmak için oldukça önemli olsa da yanlış kullanıldığında da markanıza bir getiri sağlamaz. Hashtag seçimi yaparken, paylaşım başına 5 ile 10 arasında Hashtag kullanmanız etkiliyken; seçiminizi yaparken markanız, ürününüz ya da gönderinizle ilgili olabilecek ve sizin hedef kitlenize uygun olabilecek Hashtag seçimlerini yapmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sahte takipçi ya da etkileşim satın almak

Instagram hataları arasında en sık yapılanı ise sahte takipçi ve etkileşim satın almak oluyor. Sahte takipçiler, hesabınızın büyük olduğu izlenimini verse de size ne etkileşim ne de başka bir getiri sağlar. Doğal olarak da yaptığınız çalışmalarda etkileşim oranınızın daha düşük görünmesine neden olurlar. Etkileşim oranı, paylaşım başına alınan beğeni ve yorumun, toplam takipçi sayısına bölünmesiyle elde edilir. Bu durumda da sahte takipçileriniz paylaşımlarınızı beğenmeyeceği için genel ortalamada etkileşim oranınızın düşmesine neden olurlar.

Sahte takipçilerin yanı sıra sahte etkileşim (beğeni ve yorum) satın almalar da son dönemlerde popülerleşmeye başladı; ancak bu da yine markanıza bir getiri sağlamayacak çalışmalardandır. Bu çalışmalar sayesinde gönderilerinizin görüntülenmesini artırabilirsiniz; ancak yine sonuç olarak aldığınız etkileşim size sadık takipçi veya geri dönüşüm olarak dönmeyeceği için zaman ve para kaybetmenize neden olur.

Instagram Hikayeler özelliğini düzenli ya da hiç kullanmamak

Instagram’ın en popüler ve en çok kullanılan özelliği şu sıralar Hikayeler bölümü ve bu özellik bir süre daha popüler bir şekilde kullanılmaya devam edecek. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınıza Instagram Hikayelerini dahil etmeniz ve burada paylaşımlar yapmanız oldukça önemli. Hikaye özelliğini nasıl kullanacağını bilmiyorsanız Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi incleyebilir; hikaye paylaşımları için alternatif fikirler için E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler? rehberimize bakabilir; hikayelerinizi daha ilgi çekici hale getirmek içinse Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İçerik planının yapılmaması

Instagram hataları arasında en çok karşılaşılan ise bir içerik planının olmaması. Bir plan dahilinde çalışmaların yapılmaması, tamamen rastgele ve düzensiz bir şekilde paylaşımlar yapılmasına neden olur. İçeriklerinizi planlamanız ve farklı konsept veya konularda içerikler paylaşmanız, sayfanızdaki etkileşimlerinizi artırırken, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur. Instagram için bir içerik planı hazırlama hakkında bilgi almak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Çok fazla satış odaklı olmak

Bir e-ticaret firması olarak Instagram ya da sosyal medya pazarlamadaki amacınız satış olabilir; ancak Instagram hataları arasında yer alan maddelerden biri de çok fazla satış odaklı olmak.

Siz bir marka olarak ürününüzü satmak istiyor olabilirsiniz; ancak Instagram’ın aslında kullanıcılar için bir platform olduğunu ve onların da bu mecrayı keyif almak ve vakit geçirmek için kullandıklarını unutmamanız gerekiyor. Kullanıcılar için bir ürün satın alma fikri burada geri planda kalıyor.

Bir marka olarak, tüketicilere satın alabilecekleri ürün alternatifleri sunuyor olsanız da; aslında onlarla etkileşime girebilecek ve onlarla iletişim kurabilecek içerik paylaşımları da yapmalısınız.

Burada bir komünite oluşturmayı başardığınızda ve sadık takipçi kitleleriniz olduğunda satış zaten kendiliğinden gelmeye başlayacaktır. Fakat sürekli olarak takipçilerinizi satın almaya zorlamanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Düşük çözünürlüklü fotoğraf paylaşımları yapmak

Instagram hataları söz konusu olduğunda özellikle üzerinde durmamanız gereken konulardan biri de düşük çözünürlüklü fotoğraflar. Instagram’ın asıl amacı fotoğraf paylaşımları üzerine kurulu ve bu nedenle de paylaştığınız fotoğrafın kalitesinin önemi bulunuyor. Fotoğrafın düşük çözünürlüklü olması, kalitesiz ve anlaşılmaz olması doğal olarak etkileşimlerin de düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de fotoğraf seçimlerinize özellikle dikkat etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan