Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı ile yaptığı araştırma da bu sorunun yanıtlarını veriyor.
Araştırmada, hangi sosyal ağların daha fazla kullanıldığında, reklam modellerine, içerik türlerine ve etkileşim ölçümlemelerine kadar birçok konuda bilgi bulunuyor. Bu yazımızda da bu araştırmada öne çıkan bu verileri paylaşacağız.
“Hikayeler” özelliği pazarlama stratejilerinizde ne kadar etkili?
Facebook ve Instagram’ın Hikayeler özelliğinin kullanımı ve etkinliği sorulduğunda, pazarlamacıların yüzde 35’i bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 34,6’sı emin olmadıklarını belirtiyor. Oldukça etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22,6’iken, yüzde 1,9’luk bir bölüm hiç etkili olmadığını söylüyor.
Hikaye reklamlarına yatırım yaptınız mı?
MArkaların yüzde 62,9’luk bir bölümü ne Facebook ne de Instagram üzerinde Hikaye reklam modeline yatırım yapmadığını söylerken, yüzde 19,3’lük bir bölüm sadece Instagram’da yaptığını söylüyor. Yüzde 13,2’lik bir bölüm iki platformda da yaptığını belirtirken, sadece 4,6’lık bir bölüm Facebook Hikaye reklamları vermiş durumda.
Hikaye reklamlarına 2019’da yatırım yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 69 oranında.
Pazarlama çalışmalarında mesajlaşma uygulamalarına yatırım yaptınız mı?
Mesajlaşma uygulamalarını pazarlama çalışmalarına dahil edenlerin oranı yüzde 28,6 oranında. Geriye kalan 71,4’lük bir bölüm henüz bu çalışmaları stratejilerine dahil etmemiş durumda.
2019’da mesajlaşma uygulamalarına yatırım yapmayacağını belirtenlerin oranı yüzde 50,6’lık bir bölümü oluşturuyor. Facebook Messenger’ı kullanacağını söyleyen yüzde 37,1’lik bir bölüm bulunurken, Whatsapp’ı kullanacağını söyleyenlerin oranı yüzde 21,8.
Influencer pazarlama sizin için etkili mi?
Son dönemlerde markalar arasında oldukça popülerleşmeye başlayan Influencer çalışmalarından yararlananların oranı yüzde 37,2 iken, henüz bu çalışmaları yapmayanların oranı yüzde 62,8. Bu çalışmaları yapanların yüzde 68’si bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, geri kalan kısım istedikleri sonuçları alamadıklarını söylüyor.
Influencer pazarlama çalışmalarına 2019’da da devam edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 88,4. Bu çalışmalardan yararlanan markaların birçoğu bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu söylüyor da diyebiliriz.
Ne sıklıkta video yayınlıyorsunuz
Video içerikler de sosyal medya pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. Markaların yüzde 36,7’lik bir bölümü aylık olarak video yayınladıklarını söylerken, haftalık olarak yayın yapanların oranı yüzde 24,3. Hiç video yayını yapmayan yüzde 14,5’lik bir bölüm bulunsa da günlük olarak video yayını yapan 12,9’luk bir kesim bulunuyor. Bunun yanı sıra iki haftada bir video içerik paylaşımı yapanların da oranı yüzde 11,6.
Video paylaşımlarının en sık yapıldığı platformlar:
- yüzde 81,2 ile Facebook
- yüzde 62,9 ile Youtube
- yüzde 57,8 ile Instagram
- yüzde 45,6 ile Twitter
- yüzde 32,6 ile Linkedin
IGTV kullanımı ise markalar arasında oldukça düşük durumda ve markaların yüzde 87,8’i şu an IGTV kullanmadıklarını belirtiyor. 2019’da IGTV’ye yatırım yapmayacak olanların oranı da yüzde 71,9.
Sosyal medya pazarlama genel stratejilerinizde ne kadar etkili?
Genel pazarlama stratejileri içerisinde, sosyal medya pazarlama çalışmalarının oldukça önemli olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 58,8’ken, sadece yüzde 0,5’lik bir bölüm hiç önemli olmadığını beliriyor.
Sosyal medya pazarlama çalışmalarının, markalarına yararları olup olmadığı sorulduğunda ise yüzde 43,4’lük bir bölüm, bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 29,6’lık bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. Yazılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi olanların oranı ise yüzde 49,1.
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok kullanılan mecralar sırasıyla ise şöyle
- Youtube
- IGTV
- Snapchat
Araştırmada önemli bir şekilde öne çıkan veriler bu şekilde. Araştırmanın tamamın okumak isterseniz araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar