Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

7 Nisan 2019
Sinan Oypan

Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı ile yaptığı araştırma da bu sorunun yanıtlarını veriyor.

Araştırmada, hangi sosyal ağların daha fazla kullanıldığında, reklam modellerine, içerik türlerine ve etkileşim ölçümlemelerine kadar birçok konuda bilgi bulunuyor. Bu yazımızda da bu araştırmada öne çıkan bu verileri paylaşacağız.

“Hikayeler” özelliği pazarlama stratejilerinizde ne kadar etkili?

Facebook ve Instagram’ın Hikayeler özelliğinin kullanımı ve etkinliği sorulduğunda, pazarlamacıların yüzde 35’i bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 34,6’sı emin olmadıklarını belirtiyor. Oldukça etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22,6’iken, yüzde 1,9’luk bir bölüm hiç etkili olmadığını söylüyor.

Hikaye reklamlarına yatırım yaptınız mı?

MArkaların yüzde 62,9’luk bir bölümü ne Facebook ne de Instagram üzerinde Hikaye reklam modeline yatırım yapmadığını söylerken, yüzde 19,3’lük bir bölüm sadece Instagram’da yaptığını söylüyor. Yüzde 13,2’lik bir bölüm iki platformda da yaptığını belirtirken, sadece 4,6’lık bir bölüm Facebook Hikaye reklamları vermiş durumda.

Hikaye reklamlarına 2019’da yatırım yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 69 oranında.

Pazarlama çalışmalarında mesajlaşma uygulamalarına yatırım yaptınız mı?

Mesajlaşma uygulamalarını pazarlama çalışmalarına dahil edenlerin oranı yüzde 28,6 oranında. Geriye kalan 71,4’lük bir bölüm henüz bu çalışmaları stratejilerine dahil etmemiş durumda.

2019’da mesajlaşma uygulamalarına yatırım yapmayacağını belirtenlerin oranı yüzde 50,6’lık bir bölümü oluşturuyor. Facebook Messenger’ı kullanacağını söyleyen yüzde 37,1’lik bir bölüm bulunurken, Whatsapp’ı kullanacağını söyleyenlerin oranı yüzde 21,8.

Influencer pazarlama sizin için etkili mi?

Son dönemlerde markalar arasında oldukça popülerleşmeye başlayan Influencer çalışmalarından yararlananların oranı yüzde 37,2 iken, henüz bu çalışmaları yapmayanların oranı yüzde 62,8. Bu çalışmaları yapanların yüzde 68’si bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, geri kalan kısım istedikleri sonuçları alamadıklarını söylüyor.

Influencer pazarlama çalışmalarına 2019’da da devam edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 88,4. Bu çalışmalardan yararlanan markaların birçoğu bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu söylüyor da diyebiliriz.

Ne sıklıkta video yayınlıyorsunuz

Video içerikler de sosyal medya pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. Markaların yüzde 36,7’lik bir bölümü aylık olarak video yayınladıklarını söylerken, haftalık olarak yayın yapanların oranı yüzde 24,3. Hiç video yayını yapmayan yüzde 14,5’lik bir bölüm bulunsa da günlük olarak video yayını yapan 12,9’luk bir kesim bulunuyor. Bunun yanı sıra iki haftada bir video içerik paylaşımı yapanların da oranı yüzde 11,6.

Video paylaşımlarının en sık yapıldığı platformlar:

  • yüzde 81,2 ile Facebook
  • yüzde 62,9 ile Youtube
  • yüzde 57,8 ile Instagram
  • yüzde 45,6 ile Twitter
  • yüzde 32,6 ile Linkedin

IGTV kullanımı ise markalar arasında oldukça düşük durumda ve markaların yüzde 87,8’i şu an IGTV kullanmadıklarını belirtiyor. 2019’da IGTV’ye yatırım yapmayacak olanların oranı da yüzde 71,9.

Sosyal medya pazarlama genel stratejilerinizde ne kadar etkili?

Genel pazarlama stratejileri içerisinde, sosyal medya pazarlama çalışmalarının oldukça önemli olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 58,8’ken, sadece yüzde 0,5’lik bir bölüm hiç önemli olmadığını beliriyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarının, markalarına yararları olup olmadığı sorulduğunda ise yüzde 43,4’lük bir bölüm, bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 29,6’lık bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. Yazılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi olanların oranı ise yüzde 49,1.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok kullanılan mecralar sırasıyla ise şöyle

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • IGTV
  • Snapchat

Araştırmada önemli bir şekilde öne çıkan veriler bu şekilde. Araştırmanın tamamın okumak isterseniz araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan