Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

7 Nisan 2019
Sinan Oypan

Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı ile yaptığı araştırma da bu sorunun yanıtlarını veriyor.

Araştırmada, hangi sosyal ağların daha fazla kullanıldığında, reklam modellerine, içerik türlerine ve etkileşim ölçümlemelerine kadar birçok konuda bilgi bulunuyor. Bu yazımızda da bu araştırmada öne çıkan bu verileri paylaşacağız.

“Hikayeler” özelliği pazarlama stratejilerinizde ne kadar etkili?

Facebook ve Instagram’ın Hikayeler özelliğinin kullanımı ve etkinliği sorulduğunda, pazarlamacıların yüzde 35’i bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 34,6’sı emin olmadıklarını belirtiyor. Oldukça etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22,6’iken, yüzde 1,9’luk bir bölüm hiç etkili olmadığını söylüyor.

Hikaye reklamlarına yatırım yaptınız mı?

MArkaların yüzde 62,9’luk bir bölümü ne Facebook ne de Instagram üzerinde Hikaye reklam modeline yatırım yapmadığını söylerken, yüzde 19,3’lük bir bölüm sadece Instagram’da yaptığını söylüyor. Yüzde 13,2’lik bir bölüm iki platformda da yaptığını belirtirken, sadece 4,6’lık bir bölüm Facebook Hikaye reklamları vermiş durumda.

Hikaye reklamlarına 2019’da yatırım yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 69 oranında.

Pazarlama çalışmalarında mesajlaşma uygulamalarına yatırım yaptınız mı?

Mesajlaşma uygulamalarını pazarlama çalışmalarına dahil edenlerin oranı yüzde 28,6 oranında. Geriye kalan 71,4’lük bir bölüm henüz bu çalışmaları stratejilerine dahil etmemiş durumda.

2019’da mesajlaşma uygulamalarına yatırım yapmayacağını belirtenlerin oranı yüzde 50,6’lık bir bölümü oluşturuyor. Facebook Messenger’ı kullanacağını söyleyen yüzde 37,1’lik bir bölüm bulunurken, Whatsapp’ı kullanacağını söyleyenlerin oranı yüzde 21,8.

Influencer pazarlama sizin için etkili mi?

Son dönemlerde markalar arasında oldukça popülerleşmeye başlayan Influencer çalışmalarından yararlananların oranı yüzde 37,2 iken, henüz bu çalışmaları yapmayanların oranı yüzde 62,8. Bu çalışmaları yapanların yüzde 68’si bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, geri kalan kısım istedikleri sonuçları alamadıklarını söylüyor.

Influencer pazarlama çalışmalarına 2019’da da devam edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 88,4. Bu çalışmalardan yararlanan markaların birçoğu bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu söylüyor da diyebiliriz.

Ne sıklıkta video yayınlıyorsunuz

Video içerikler de sosyal medya pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. Markaların yüzde 36,7’lik bir bölümü aylık olarak video yayınladıklarını söylerken, haftalık olarak yayın yapanların oranı yüzde 24,3. Hiç video yayını yapmayan yüzde 14,5’lik bir bölüm bulunsa da günlük olarak video yayını yapan 12,9’luk bir kesim bulunuyor. Bunun yanı sıra iki haftada bir video içerik paylaşımı yapanların da oranı yüzde 11,6.

Video paylaşımlarının en sık yapıldığı platformlar:

  • yüzde 81,2 ile Facebook
  • yüzde 62,9 ile Youtube
  • yüzde 57,8 ile Instagram
  • yüzde 45,6 ile Twitter
  • yüzde 32,6 ile Linkedin

IGTV kullanımı ise markalar arasında oldukça düşük durumda ve markaların yüzde 87,8’i şu an IGTV kullanmadıklarını belirtiyor. 2019’da IGTV’ye yatırım yapmayacak olanların oranı da yüzde 71,9.

Sosyal medya pazarlama genel stratejilerinizde ne kadar etkili?

Genel pazarlama stratejileri içerisinde, sosyal medya pazarlama çalışmalarının oldukça önemli olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 58,8’ken, sadece yüzde 0,5’lik bir bölüm hiç önemli olmadığını beliriyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarının, markalarına yararları olup olmadığı sorulduğunda ise yüzde 43,4’lük bir bölüm, bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 29,6’lık bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. Yazılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi olanların oranı ise yüzde 49,1.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok kullanılan mecralar sırasıyla ise şöyle

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • IGTV
  • Snapchat

Araştırmada önemli bir şekilde öne çıkan veriler bu şekilde. Araştırmanın tamamın okumak isterseniz araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan