Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı ile yaptığı araştırma da bu sorunun yanıtlarını veriyor.

Araştırmada, hangi sosyal ağların daha fazla kullanıldığında, reklam modellerine, içerik türlerine ve etkileşim ölçümlemelerine kadar birçok konuda bilgi bulunuyor. Bu yazımızda da bu araştırmada öne çıkan bu verileri paylaşacağız.

“Hikayeler” özelliği pazarlama stratejilerinizde ne kadar etkili?

Facebook ve Instagram’ın Hikayeler özelliğinin kullanımı ve etkinliği sorulduğunda, pazarlamacıların yüzde 35’i bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 34,6’sı emin olmadıklarını belirtiyor. Oldukça etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22,6’iken, yüzde 1,9’luk bir bölüm hiç etkili olmadığını söylüyor.

Hikaye reklamlarına yatırım yaptınız mı?

MArkaların yüzde 62,9’luk bir bölümü ne Facebook ne de Instagram üzerinde Hikaye reklam modeline yatırım yapmadığını söylerken, yüzde 19,3’lük bir bölüm sadece Instagram’da yaptığını söylüyor. Yüzde 13,2’lik bir bölüm iki platformda da yaptığını belirtirken, sadece 4,6’lık bir bölüm Facebook Hikaye reklamları vermiş durumda.

Hikaye reklamlarına 2019’da yatırım yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 69 oranında.

Pazarlama çalışmalarında mesajlaşma uygulamalarına yatırım yaptınız mı?

Mesajlaşma uygulamalarını pazarlama çalışmalarına dahil edenlerin oranı yüzde 28,6 oranında. Geriye kalan 71,4’lük bir bölüm henüz bu çalışmaları stratejilerine dahil etmemiş durumda.

2019’da mesajlaşma uygulamalarına yatırım yapmayacağını belirtenlerin oranı yüzde 50,6’lık bir bölümü oluşturuyor. Facebook Messenger’ı kullanacağını söyleyen yüzde 37,1’lik bir bölüm bulunurken, Whatsapp’ı kullanacağını söyleyenlerin oranı yüzde 21,8.

Influencer pazarlama sizin için etkili mi?

Son dönemlerde markalar arasında oldukça popülerleşmeye başlayan Influencer çalışmalarından yararlananların oranı yüzde 37,2 iken, henüz bu çalışmaları yapmayanların oranı yüzde 62,8. Bu çalışmaları yapanların yüzde 68’si bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, geri kalan kısım istedikleri sonuçları alamadıklarını söylüyor.

Influencer pazarlama çalışmalarına 2019’da da devam edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 88,4. Bu çalışmalardan yararlanan markaların birçoğu bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu söylüyor da diyebiliriz.

Ne sıklıkta video yayınlıyorsunuz

Video içerikler de sosyal medya pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. Markaların yüzde 36,7’lik bir bölümü aylık olarak video yayınladıklarını söylerken, haftalık olarak yayın yapanların oranı yüzde 24,3. Hiç video yayını yapmayan yüzde 14,5’lik bir bölüm bulunsa da günlük olarak video yayını yapan 12,9’luk bir kesim bulunuyor. Bunun yanı sıra iki haftada bir video içerik paylaşımı yapanların da oranı yüzde 11,6.

Video paylaşımlarının en sık yapıldığı platformlar:

  • yüzde 81,2 ile Facebook
  • yüzde 62,9 ile Youtube
  • yüzde 57,8 ile Instagram
  • yüzde 45,6 ile Twitter
  • yüzde 32,6 ile Linkedin

IGTV kullanımı ise markalar arasında oldukça düşük durumda ve markaların yüzde 87,8’i şu an IGTV kullanmadıklarını belirtiyor. 2019’da IGTV’ye yatırım yapmayacak olanların oranı da yüzde 71,9.

Sosyal medya pazarlama genel stratejilerinizde ne kadar etkili?

Genel pazarlama stratejileri içerisinde, sosyal medya pazarlama çalışmalarının oldukça önemli olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 58,8’ken, sadece yüzde 0,5’lik bir bölüm hiç önemli olmadığını beliriyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarının, markalarına yararları olup olmadığı sorulduğunda ise yüzde 43,4’lük bir bölüm, bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 29,6’lık bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. Yazılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi olanların oranı ise yüzde 49,1.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok kullanılan mecralar sırasıyla ise şöyle

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • IGTV
  • Snapchat

Araştırmada önemli bir şekilde öne çıkan veriler bu şekilde. Araştırmanın tamamın okumak isterseniz araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın