fbpx

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı ile yaptığı araştırma da bu sorunun yanıtlarını veriyor.

Araştırmada, hangi sosyal ağların daha fazla kullanıldığında, reklam modellerine, içerik türlerine ve etkileşim ölçümlemelerine kadar birçok konuda bilgi bulunuyor. Bu yazımızda da bu araştırmada öne çıkan bu verileri paylaşacağız.

“Hikayeler” özelliği pazarlama stratejilerinizde ne kadar etkili?

Facebook ve Instagram’ın Hikayeler özelliğinin kullanımı ve etkinliği sorulduğunda, pazarlamacıların yüzde 35’i bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 34,6’sı emin olmadıklarını belirtiyor. Oldukça etkili olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 22,6’iken, yüzde 1,9’luk bir bölüm hiç etkili olmadığını söylüyor.

Hikaye reklamlarına yatırım yaptınız mı?

MArkaların yüzde 62,9’luk bir bölümü ne Facebook ne de Instagram üzerinde Hikaye reklam modeline yatırım yapmadığını söylerken, yüzde 19,3’lük bir bölüm sadece Instagram’da yaptığını söylüyor. Yüzde 13,2’lik bir bölüm iki platformda da yaptığını belirtirken, sadece 4,6’lık bir bölüm Facebook Hikaye reklamları vermiş durumda.

Hikaye reklamlarına 2019’da yatırım yapmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 69 oranında.

Pazarlama çalışmalarında mesajlaşma uygulamalarına yatırım yaptınız mı?

Mesajlaşma uygulamalarını pazarlama çalışmalarına dahil edenlerin oranı yüzde 28,6 oranında. Geriye kalan 71,4’lük bir bölüm henüz bu çalışmaları stratejilerine dahil etmemiş durumda.

2019’da mesajlaşma uygulamalarına yatırım yapmayacağını belirtenlerin oranı yüzde 50,6’lık bir bölümü oluşturuyor. Facebook Messenger’ı kullanacağını söyleyen yüzde 37,1’lik bir bölüm bulunurken, Whatsapp’ı kullanacağını söyleyenlerin oranı yüzde 21,8.

Influencer pazarlama sizin için etkili mi?

Son dönemlerde markalar arasında oldukça popülerleşmeye başlayan Influencer çalışmalarından yararlananların oranı yüzde 37,2 iken, henüz bu çalışmaları yapmayanların oranı yüzde 62,8. Bu çalışmaları yapanların yüzde 68’si bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, geri kalan kısım istedikleri sonuçları alamadıklarını söylüyor.

Influencer pazarlama çalışmalarına 2019’da da devam edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 88,4. Bu çalışmalardan yararlanan markaların birçoğu bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu söylüyor da diyebiliriz.

Ne sıklıkta video yayınlıyorsunuz

Video içerikler de sosyal medya pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. Markaların yüzde 36,7’lik bir bölümü aylık olarak video yayınladıklarını söylerken, haftalık olarak yayın yapanların oranı yüzde 24,3. Hiç video yayını yapmayan yüzde 14,5’lik bir bölüm bulunsa da günlük olarak video yayını yapan 12,9’luk bir kesim bulunuyor. Bunun yanı sıra iki haftada bir video içerik paylaşımı yapanların da oranı yüzde 11,6.

Video paylaşımlarının en sık yapıldığı platformlar:

  • yüzde 81,2 ile Facebook
  • yüzde 62,9 ile Youtube
  • yüzde 57,8 ile Instagram
  • yüzde 45,6 ile Twitter
  • yüzde 32,6 ile Linkedin

IGTV kullanımı ise markalar arasında oldukça düşük durumda ve markaların yüzde 87,8’i şu an IGTV kullanmadıklarını belirtiyor. 2019’da IGTV’ye yatırım yapmayacak olanların oranı da yüzde 71,9.

Sosyal medya pazarlama genel stratejilerinizde ne kadar etkili?

Genel pazarlama stratejileri içerisinde, sosyal medya pazarlama çalışmalarının oldukça önemli olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 58,8’ken, sadece yüzde 0,5’lik bir bölüm hiç önemli olmadığını beliriyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarının, markalarına yararları olup olmadığı sorulduğunda ise yüzde 43,4’lük bir bölüm, bu çalışmaların bir şekilde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 29,6’lık bir bölüm çok etkili olduğunu söylüyor. Yazılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi olanların oranı ise yüzde 49,1.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok kullanılan mecralar sırasıyla ise şöyle

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • IGTV
  • Snapchat

Araştırmada önemli bir şekilde öne çıkan veriler bu şekilde. Araştırmanın tamamın okumak isterseniz araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan