Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

19 Eylül 2018
Sinan Oypan

Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler sunabiliyorsunuz.

Kullanıcıların artık video içerikleri daha fazla tercih ettiği ortada olduğu için IGTV platformu, videolarla takipçilerinize ulaşmak ve yeni hedef kitleler edinmek için oldukça etkili araçlardan biri haline geldi.

Markalar bu özellikten oldukça kolay bir şekilde yararlanabilirler. IGTV için farklı bir uygulama kurulabildiği gibi doğrudan Instagram üzerinde de bu içeriklere ulaşılabiliyor. IGTV üzerinde henüz herhangi bir reklam modeli uygulanmıyor, bu nedenle de kullanıcılar bu alanı daha rahat bir şekilde kullanabiliyor. IGTV’nin en önemli amacı şu an için içerik üreticilerinin takipçileriyle etkileşim kurabilmelerini sağlamak.

Video uzunluğu ne kadar?

IGTV üzerindeki videoların uzunlukları 15 saniye ile 10 dakika arasında olabiliyor. Bu nedenle de Hikayeler ya da normal gönderilerde paylaşılamayan uzun formatlı videolar, IGTV üzerinde rahatlıkla paylaşılabiliyor.

Onaylanmış ve yüksek takipçili hesaplarda 60 dakikaya kadar video paylaşımları da yapılabiliyor. Eğer bu kadar uzun videolar yüklemeyi planlıyorsanız, videolarınızı bilgisayar üzerinden yüklemeniz daha sağlıklı olacaktır.

Video formatı

IGTV üzerinde şu an desteklenen video formatı 9:16 olarak bilinen dikey formattaki videolar. Başka bir deyişle Hikayeler bölümündeki paylaşım formatı, IGTV üzerinde de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılar telefonlarını yana çevirmeden içerikleri izleyebiliyorlar.

Dikey formattaki videolar, telefonla da daha rahat kaydedilebildiği için, bu platform için içerik üretmek de kolaylaşıyor. Ancak profesyonel içerikler üretmeniz için ekstra yazılımlardan yararlanmanız gerekebilir.

IGTV’de Kanal oluşturma

IGTV’de herkes bir kanal oluşturabiliyor. Sadece Instagram hesabınızın olması yeterli. IGTV’nin kendi uygulamasını indirmeniz, bu süreci daha hızlı ve iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Uygulamanın Andorid ve iOS versiyonlarını bulabilirsiniz.

IGTV’yi indirdikten sonra, size önerilen bazı kanallar göreceksiniz. Bu alanda (+) işaretli alana tıkladığınızda size kanal açmak istediğinizi soracak. “Kanal Oluştur” butonuna tıkladıktan sonra IGTV’nin özelliklerini anlatan kaydırmalı bir bölüme geleceksiniz ve sonrasında da “Kanal Oluştur” butonuna bastığınızda IGTV kanalınız aktive olacaktır.

Video yükleme ve videoları düzenleme

IGTV kanalınızı oluşturduktan sonra videolarınızı bu alana yükleyebilirsiniz. Cihazınız üzerinden bu yüklemeleri yapabilmek için video oluşturma alanına geldiğinizde uygulama fotoğraf ve videolarınıza erişebilmek için izin isteyecek. Bu izni verdikten sonra cihazınızdaki videoları erişebilir ve bunları platforma yükleyebilirsiniz.

Videolarınızı seçtikten sonra paylaşımlarınıza bir isim verebilir ve bu videolara bir açıklama metni girerek, videonun içeriği hakkında bilgi verebilirsiniz.

Bu düzenlemeleri yaptıktan sonra “Paylaş” butonuna basarak videonuzu yayınlayabilirsiniz.

IGTV video istatistiklerini görüntüleme

Instagram’ın işletme profilinde olduğu gibi IGTV üzerinde de içeriklerin istatistik bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Videolarınızın ne kadar izlendiğini görüntülemek ve verileri incelemek için ekranın alt bölümünde bulunan üç noktaya tıklayın. Açılan pencerede “İstatistikleri Gör” seçeneğine tıkladığınızda yayınladığınız video ile ilgili “Görüntüleme, Beğenme, Yorum ve Hedef Kitle” gibi farklı istatistik bilgilerine ulaşabilirsiniz.

IGTV’nin genel özellikleri bu şekilde. Kendi profilinizi biraz daha hareketlendirerek, video içeriklerle takipçilerinize erişmek ve etkileşimlerinizi artırmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi