Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler sunabiliyorsunuz.

Kullanıcıların artık video içerikleri daha fazla tercih ettiği ortada olduğu için IGTV platformu, videolarla takipçilerinize ulaşmak ve yeni hedef kitleler edinmek için oldukça etkili araçlardan biri haline geldi.

Markalar bu özellikten oldukça kolay bir şekilde yararlanabilirler. IGTV için farklı bir uygulama kurulabildiği gibi doğrudan Instagram üzerinde de bu içeriklere ulaşılabiliyor. IGTV üzerinde henüz herhangi bir reklam modeli uygulanmıyor, bu nedenle de kullanıcılar bu alanı daha rahat bir şekilde kullanabiliyor. IGTV’nin en önemli amacı şu an için içerik üreticilerinin takipçileriyle etkileşim kurabilmelerini sağlamak.

Video uzunluğu ne kadar?

IGTV üzerindeki videoların uzunlukları 15 saniye ile 10 dakika arasında olabiliyor. Bu nedenle de Hikayeler ya da normal gönderilerde paylaşılamayan uzun formatlı videolar, IGTV üzerinde rahatlıkla paylaşılabiliyor.

Onaylanmış ve yüksek takipçili hesaplarda 60 dakikaya kadar video paylaşımları da yapılabiliyor. Eğer bu kadar uzun videolar yüklemeyi planlıyorsanız, videolarınızı bilgisayar üzerinden yüklemeniz daha sağlıklı olacaktır.

Video formatı

IGTV üzerinde şu an desteklenen video formatı 9:16 olarak bilinen dikey formattaki videolar. Başka bir deyişle Hikayeler bölümündeki paylaşım formatı, IGTV üzerinde de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılar telefonlarını yana çevirmeden içerikleri izleyebiliyorlar.

Dikey formattaki videolar, telefonla da daha rahat kaydedilebildiği için, bu platform için içerik üretmek de kolaylaşıyor. Ancak profesyonel içerikler üretmeniz için ekstra yazılımlardan yararlanmanız gerekebilir.

IGTV’de Kanal oluşturma

IGTV’de herkes bir kanal oluşturabiliyor. Sadece Instagram hesabınızın olması yeterli. IGTV’nin kendi uygulamasını indirmeniz, bu süreci daha hızlı ve iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Uygulamanın Andorid ve iOS versiyonlarını bulabilirsiniz.

IGTV’yi indirdikten sonra, size önerilen bazı kanallar göreceksiniz. Bu alanda (+) işaretli alana tıkladığınızda size kanal açmak istediğinizi soracak. “Kanal Oluştur” butonuna tıkladıktan sonra IGTV’nin özelliklerini anlatan kaydırmalı bir bölüme geleceksiniz ve sonrasında da “Kanal Oluştur” butonuna bastığınızda IGTV kanalınız aktive olacaktır.

Video yükleme ve videoları düzenleme

IGTV kanalınızı oluşturduktan sonra videolarınızı bu alana yükleyebilirsiniz. Cihazınız üzerinden bu yüklemeleri yapabilmek için video oluşturma alanına geldiğinizde uygulama fotoğraf ve videolarınıza erişebilmek için izin isteyecek. Bu izni verdikten sonra cihazınızdaki videoları erişebilir ve bunları platforma yükleyebilirsiniz.

Videolarınızı seçtikten sonra paylaşımlarınıza bir isim verebilir ve bu videolara bir açıklama metni girerek, videonun içeriği hakkında bilgi verebilirsiniz.

Bu düzenlemeleri yaptıktan sonra “Paylaş” butonuna basarak videonuzu yayınlayabilirsiniz.

IGTV video istatistiklerini görüntüleme

Instagram’ın işletme profilinde olduğu gibi IGTV üzerinde de içeriklerin istatistik bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Videolarınızın ne kadar izlendiğini görüntülemek ve verileri incelemek için ekranın alt bölümünde bulunan üç noktaya tıklayın. Açılan pencerede “İstatistikleri Gör” seçeneğine tıkladığınızda yayınladığınız video ile ilgili “Görüntüleme, Beğenme, Yorum ve Hedef Kitle” gibi farklı istatistik bilgilerine ulaşabilirsiniz.

IGTV’nin genel özellikleri bu şekilde. Kendi profilinizi biraz daha hareketlendirerek, video içeriklerle takipçilerinize erişmek ve etkileşimlerinizi artırmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
15 Soruda İhracat'ta E-Fatura Kullanımı
E-ticaret sektörünün hacmini büyütmesi ile birlikte faturalar da dijitale taşındı ve elektronik fatura dönemi başladı. E-ticaret siteleri üzerinden ihracat yapmak mümkün hâle geldikten sonra e-ihracat kavramı ortaya çıktı. 2017...
16 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın