Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

19 Eylül 2018
Sinan Oypan

Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler sunabiliyorsunuz.

Kullanıcıların artık video içerikleri daha fazla tercih ettiği ortada olduğu için IGTV platformu, videolarla takipçilerinize ulaşmak ve yeni hedef kitleler edinmek için oldukça etkili araçlardan biri haline geldi.

Markalar bu özellikten oldukça kolay bir şekilde yararlanabilirler. IGTV için farklı bir uygulama kurulabildiği gibi doğrudan Instagram üzerinde de bu içeriklere ulaşılabiliyor. IGTV üzerinde henüz herhangi bir reklam modeli uygulanmıyor, bu nedenle de kullanıcılar bu alanı daha rahat bir şekilde kullanabiliyor. IGTV’nin en önemli amacı şu an için içerik üreticilerinin takipçileriyle etkileşim kurabilmelerini sağlamak.

Video uzunluğu ne kadar?

IGTV üzerindeki videoların uzunlukları 15 saniye ile 10 dakika arasında olabiliyor. Bu nedenle de Hikayeler ya da normal gönderilerde paylaşılamayan uzun formatlı videolar, IGTV üzerinde rahatlıkla paylaşılabiliyor.

Onaylanmış ve yüksek takipçili hesaplarda 60 dakikaya kadar video paylaşımları da yapılabiliyor. Eğer bu kadar uzun videolar yüklemeyi planlıyorsanız, videolarınızı bilgisayar üzerinden yüklemeniz daha sağlıklı olacaktır.

Video formatı

IGTV üzerinde şu an desteklenen video formatı 9:16 olarak bilinen dikey formattaki videolar. Başka bir deyişle Hikayeler bölümündeki paylaşım formatı, IGTV üzerinde de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılar telefonlarını yana çevirmeden içerikleri izleyebiliyorlar.

Dikey formattaki videolar, telefonla da daha rahat kaydedilebildiği için, bu platform için içerik üretmek de kolaylaşıyor. Ancak profesyonel içerikler üretmeniz için ekstra yazılımlardan yararlanmanız gerekebilir.

IGTV’de Kanal oluşturma

IGTV’de herkes bir kanal oluşturabiliyor. Sadece Instagram hesabınızın olması yeterli. IGTV’nin kendi uygulamasını indirmeniz, bu süreci daha hızlı ve iyi bir şekilde yönetmenizi sağlayacaktır. Uygulamanın Andorid ve iOS versiyonlarını bulabilirsiniz.

IGTV’yi indirdikten sonra, size önerilen bazı kanallar göreceksiniz. Bu alanda (+) işaretli alana tıkladığınızda size kanal açmak istediğinizi soracak. “Kanal Oluştur” butonuna tıkladıktan sonra IGTV’nin özelliklerini anlatan kaydırmalı bir bölüme geleceksiniz ve sonrasında da “Kanal Oluştur” butonuna bastığınızda IGTV kanalınız aktive olacaktır.

Video yükleme ve videoları düzenleme

IGTV kanalınızı oluşturduktan sonra videolarınızı bu alana yükleyebilirsiniz. Cihazınız üzerinden bu yüklemeleri yapabilmek için video oluşturma alanına geldiğinizde uygulama fotoğraf ve videolarınıza erişebilmek için izin isteyecek. Bu izni verdikten sonra cihazınızdaki videoları erişebilir ve bunları platforma yükleyebilirsiniz.

Videolarınızı seçtikten sonra paylaşımlarınıza bir isim verebilir ve bu videolara bir açıklama metni girerek, videonun içeriği hakkında bilgi verebilirsiniz.

Bu düzenlemeleri yaptıktan sonra “Paylaş” butonuna basarak videonuzu yayınlayabilirsiniz.

IGTV video istatistiklerini görüntüleme

Instagram’ın işletme profilinde olduğu gibi IGTV üzerinde de içeriklerin istatistik bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Videolarınızın ne kadar izlendiğini görüntülemek ve verileri incelemek için ekranın alt bölümünde bulunan üç noktaya tıklayın. Açılan pencerede “İstatistikleri Gör” seçeneğine tıkladığınızda yayınladığınız video ile ilgili “Görüntüleme, Beğenme, Yorum ve Hedef Kitle” gibi farklı istatistik bilgilerine ulaşabilirsiniz.

IGTV’nin genel özellikleri bu şekilde. Kendi profilinizi biraz daha hareketlendirerek, video içeriklerle takipçilerinize erişmek ve etkileşimlerinizi artırmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan