E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?

20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için izleyebileceğiniz bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu adımlar üzerinde duracağız.

Marka yönetimi nasıl yapılır?

Ekibinizi eğitin

Öncelikle markanızla ilgili paylaşım yapan ve marka algısı yaratmanızı sağlayan ekibinizi eğiterek işe başlamanız gerekiyor. Markanızın, sektörde nasıl konumlanacağını ve marka algınızın nasıl olacağını ekibinizle paylaşın. Böylelike markanızla ilgili yapılan paylaşımlar için tek bir dil ve yöntem belirlemiş olup, tüm ekibinizin aynı dili konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Marka dilinizi belirleyin

Marka dilinizi belirlemeniz de, pazarlama, reklam ve satış ekibiniz için önemlidir. Ürünlerinizi ve markanızı tanıtırken nasıl bir dil kullanılacağı, markanızın hangi kelimelerle yan yana kullanılabileceği ve bu dil ile nasıl bir algı yaratılmak istendiği üzerine çalışmalar yapın.

Basın kitinizi oluşturun

Basın kitinizi oluşturmanız da basında çıkacak içeriklerde markanızın doğru bir şekilde lanse edilmesin yardımcı olacaktır. Basın kiti içerisinde, kullanılması gereken logo ve görseller, şirket hakkında kısa bilgi, ödül veya sertifikalarınız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler yer almalı. Basın kitiniz, marka yönetimi için oldukça önemlidir. Yayıncılar bu kit sayesinde, markanızı doğru bir şekilde tanıtabilir. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

PR ajansınızla konu üzerine strateji geliştirin

PR ajansı ile çalışıyorsanız, marka yönetimi ve imajı hakkında da çalışmalar yapmanız gerekir. Markanızı tanıtmak için hangi basın kanallarının daha uygun olabileceği hakkında stratejiler geliştirerek, hedef kitlenize ulaşırken ne tür PR çalışmaları yapılması gerektiğine dair stratejiler belirlemeniz gerekir. İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Basın ve yayıncılarla iyi ilişikler kurun

Marka yönetimi çalışmalarınızın olumlu sonuçlar verebilmesi için sektörünüzdeki basın ve yayıncı kuruluşlarla da iyi ilişkiler içerisinde olun. Sizin hakkınızda yapılan haber ve içeriklerde marka algınızı olumsuz etkileyebilecek kötü ilişkiler, uzun vade de marka imajınıza ciddi zararlar verebilir. Bu sebeple de yayıncı kuruluşlarla ilişkilerinizi iyi tutmanız da önemli.

Sosyal medyada yer alın

Sosyal medya pazarlama, marka yönetimi için oldukça idealdir. Doğrudan tüketicilere ulaşarak, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle etkileşime girmenin yanı sıra onlara müşteri desteği de sağlayabilirsiniz. Marka algısı ve imajı üzerine çalışırken sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle atışmamanız ve tartışmamanız da önemlidir. Sosyal ağlar üzerindeki krizler, imajınıza ciddi zarar verebilir. Çünkü buradaki tartışmalar tüm herkes tarafından görüntülenebilir ve tartışmanın büyümesi ya da aleyhinize şekillenmesi, markanıza olan güveni sarsarak, olumsuz bir imaj yaratmanıza neden olur. İlgili rehber: Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Marka yönetimi, tüketicilerin markanızla ilgili olabilecek her kanalı kapsar. Bu sebeple de web sitenizde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de önemlidir. Sitenizin kötü durumda olması veya kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacak tasarım sorunlarının olması da marka imajınızı zedeler. Bu nedenle de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerinizin geri bildirimlerini analiz edin

Marka algınızı iyileştirmek için müşterilerinizin geri bildirimleri üzerinde de çalışmalısınız. Markanız hakkındaki imajı en iyi onların gözünden öğrenebilirsiniz. Bu sebeple de müşterilerinizin markanızla ilgili yaptığı yorumları takip etmeli; sosyal ağlarda firmanızla ilgili yapılan paylaşımları araştırarak incelemeli; müşteri destek hizmeti sağlarken, müşterilerinizden doğrudan geri bildirimler alabilirsiniz. Bu geri bildirimler sayesinde markanızın nasıl bir algısı olduğunu görerek, bunu daha da iyi hale getirmek için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğiyle ilgili de stratejiler geliştirebilirsiniz.

Marka yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Markalaşma sürecinde yapmamanız gerekenler neler?

Markalaşma sürecinde müşterilerinize tutamacağınız sözler vermeyin ve başkalarının fikirlerini birebir kopyalamaktan kaçının. Markalaşma uzun vadeli bir süreçtir bu sebeple de kısa vadeli düşünmekten kaçınır. Bir marka algısı yaratabilmek için de sürekli olarak değişiklik yapmayın. İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Markanızı daha kişisel bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Daha kişisel bir marka yaratmanız, tüketicilerin ilgisini çeker. Bunun için ürünlerin üretim aşamalarını gösterebilir, ekibinizi tanıtan içerikler hazırlayabilir, işinizin arka planını gösterebilir ve gerçek müşteri hikayeleri anlatabilirsiniz. İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Markaya olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Web sitenizi güvenli bir hale getirerek, HTPPS altyapına geçin. Bunun yanı sıra ödeme işlemlerindeki güvenlik önlemlerini artırmanız ve siteniz üzerinde kullandığınız güvenlik önlemlerini de sitenizde gösterin. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak paylaşım yapmanız ve takipçilerinizle iletişimde kalarak, onlara iyi müşteri desteği sağlamanız da güveni artırır. İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin