E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?

20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için izleyebileceğiniz bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu adımlar üzerinde duracağız.

Marka yönetimi nasıl yapılır?

Ekibinizi eğitin

Öncelikle markanızla ilgili paylaşım yapan ve marka algısı yaratmanızı sağlayan ekibinizi eğiterek işe başlamanız gerekiyor. Markanızın, sektörde nasıl konumlanacağını ve marka algınızın nasıl olacağını ekibinizle paylaşın. Böylelike markanızla ilgili yapılan paylaşımlar için tek bir dil ve yöntem belirlemiş olup, tüm ekibinizin aynı dili konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Marka dilinizi belirleyin

Marka dilinizi belirlemeniz de, pazarlama, reklam ve satış ekibiniz için önemlidir. Ürünlerinizi ve markanızı tanıtırken nasıl bir dil kullanılacağı, markanızın hangi kelimelerle yan yana kullanılabileceği ve bu dil ile nasıl bir algı yaratılmak istendiği üzerine çalışmalar yapın.

Basın kitinizi oluşturun

Basın kitinizi oluşturmanız da basında çıkacak içeriklerde markanızın doğru bir şekilde lanse edilmesin yardımcı olacaktır. Basın kiti içerisinde, kullanılması gereken logo ve görseller, şirket hakkında kısa bilgi, ödül veya sertifikalarınız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler yer almalı. Basın kitiniz, marka yönetimi için oldukça önemlidir. Yayıncılar bu kit sayesinde, markanızı doğru bir şekilde tanıtabilir. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

PR ajansınızla konu üzerine strateji geliştirin

PR ajansı ile çalışıyorsanız, marka yönetimi ve imajı hakkında da çalışmalar yapmanız gerekir. Markanızı tanıtmak için hangi basın kanallarının daha uygun olabileceği hakkında stratejiler geliştirerek, hedef kitlenize ulaşırken ne tür PR çalışmaları yapılması gerektiğine dair stratejiler belirlemeniz gerekir. İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Basın ve yayıncılarla iyi ilişikler kurun

Marka yönetimi çalışmalarınızın olumlu sonuçlar verebilmesi için sektörünüzdeki basın ve yayıncı kuruluşlarla da iyi ilişkiler içerisinde olun. Sizin hakkınızda yapılan haber ve içeriklerde marka algınızı olumsuz etkileyebilecek kötü ilişkiler, uzun vade de marka imajınıza ciddi zararlar verebilir. Bu sebeple de yayıncı kuruluşlarla ilişkilerinizi iyi tutmanız da önemli.

Sosyal medyada yer alın

Sosyal medya pazarlama, marka yönetimi için oldukça idealdir. Doğrudan tüketicilere ulaşarak, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle etkileşime girmenin yanı sıra onlara müşteri desteği de sağlayabilirsiniz. Marka algısı ve imajı üzerine çalışırken sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle atışmamanız ve tartışmamanız da önemlidir. Sosyal ağlar üzerindeki krizler, imajınıza ciddi zarar verebilir. Çünkü buradaki tartışmalar tüm herkes tarafından görüntülenebilir ve tartışmanın büyümesi ya da aleyhinize şekillenmesi, markanıza olan güveni sarsarak, olumsuz bir imaj yaratmanıza neden olur. İlgili rehber: Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Marka yönetimi, tüketicilerin markanızla ilgili olabilecek her kanalı kapsar. Bu sebeple de web sitenizde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de önemlidir. Sitenizin kötü durumda olması veya kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacak tasarım sorunlarının olması da marka imajınızı zedeler. Bu nedenle de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerinizin geri bildirimlerini analiz edin

Marka algınızı iyileştirmek için müşterilerinizin geri bildirimleri üzerinde de çalışmalısınız. Markanız hakkındaki imajı en iyi onların gözünden öğrenebilirsiniz. Bu sebeple de müşterilerinizin markanızla ilgili yaptığı yorumları takip etmeli; sosyal ağlarda firmanızla ilgili yapılan paylaşımları araştırarak incelemeli; müşteri destek hizmeti sağlarken, müşterilerinizden doğrudan geri bildirimler alabilirsiniz. Bu geri bildirimler sayesinde markanızın nasıl bir algısı olduğunu görerek, bunu daha da iyi hale getirmek için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğiyle ilgili de stratejiler geliştirebilirsiniz.

Marka yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Markalaşma sürecinde yapmamanız gerekenler neler?

Markalaşma sürecinde müşterilerinize tutamacağınız sözler vermeyin ve başkalarının fikirlerini birebir kopyalamaktan kaçının. Markalaşma uzun vadeli bir süreçtir bu sebeple de kısa vadeli düşünmekten kaçınır. Bir marka algısı yaratabilmek için de sürekli olarak değişiklik yapmayın. İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Markanızı daha kişisel bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Daha kişisel bir marka yaratmanız, tüketicilerin ilgisini çeker. Bunun için ürünlerin üretim aşamalarını gösterebilir, ekibinizi tanıtan içerikler hazırlayabilir, işinizin arka planını gösterebilir ve gerçek müşteri hikayeleri anlatabilirsiniz. İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Markaya olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Web sitenizi güvenli bir hale getirerek, HTPPS altyapına geçin. Bunun yanı sıra ödeme işlemlerindeki güvenlik önlemlerini artırmanız ve siteniz üzerinde kullandığınız güvenlik önlemlerini de sitenizde gösterin. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak paylaşım yapmanız ve takipçilerinizle iletişimde kalarak, onlara iyi müşteri desteği sağlamanız da güveni artırır. İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan