E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?

20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için izleyebileceğiniz bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu adımlar üzerinde duracağız.

Marka yönetimi nasıl yapılır?

Ekibinizi eğitin

Öncelikle markanızla ilgili paylaşım yapan ve marka algısı yaratmanızı sağlayan ekibinizi eğiterek işe başlamanız gerekiyor. Markanızın, sektörde nasıl konumlanacağını ve marka algınızın nasıl olacağını ekibinizle paylaşın. Böylelike markanızla ilgili yapılan paylaşımlar için tek bir dil ve yöntem belirlemiş olup, tüm ekibinizin aynı dili konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Marka dilinizi belirleyin

Marka dilinizi belirlemeniz de, pazarlama, reklam ve satış ekibiniz için önemlidir. Ürünlerinizi ve markanızı tanıtırken nasıl bir dil kullanılacağı, markanızın hangi kelimelerle yan yana kullanılabileceği ve bu dil ile nasıl bir algı yaratılmak istendiği üzerine çalışmalar yapın.

Basın kitinizi oluşturun

Basın kitinizi oluşturmanız da basında çıkacak içeriklerde markanızın doğru bir şekilde lanse edilmesin yardımcı olacaktır. Basın kiti içerisinde, kullanılması gereken logo ve görseller, şirket hakkında kısa bilgi, ödül veya sertifikalarınız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler yer almalı. Basın kitiniz, marka yönetimi için oldukça önemlidir. Yayıncılar bu kit sayesinde, markanızı doğru bir şekilde tanıtabilir. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

PR ajansınızla konu üzerine strateji geliştirin

PR ajansı ile çalışıyorsanız, marka yönetimi ve imajı hakkında da çalışmalar yapmanız gerekir. Markanızı tanıtmak için hangi basın kanallarının daha uygun olabileceği hakkında stratejiler geliştirerek, hedef kitlenize ulaşırken ne tür PR çalışmaları yapılması gerektiğine dair stratejiler belirlemeniz gerekir. İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Basın ve yayıncılarla iyi ilişikler kurun

Marka yönetimi çalışmalarınızın olumlu sonuçlar verebilmesi için sektörünüzdeki basın ve yayıncı kuruluşlarla da iyi ilişkiler içerisinde olun. Sizin hakkınızda yapılan haber ve içeriklerde marka algınızı olumsuz etkileyebilecek kötü ilişkiler, uzun vade de marka imajınıza ciddi zararlar verebilir. Bu sebeple de yayıncı kuruluşlarla ilişkilerinizi iyi tutmanız da önemli.

Sosyal medyada yer alın

Sosyal medya pazarlama, marka yönetimi için oldukça idealdir. Doğrudan tüketicilere ulaşarak, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle etkileşime girmenin yanı sıra onlara müşteri desteği de sağlayabilirsiniz. Marka algısı ve imajı üzerine çalışırken sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle atışmamanız ve tartışmamanız da önemlidir. Sosyal ağlar üzerindeki krizler, imajınıza ciddi zarar verebilir. Çünkü buradaki tartışmalar tüm herkes tarafından görüntülenebilir ve tartışmanın büyümesi ya da aleyhinize şekillenmesi, markanıza olan güveni sarsarak, olumsuz bir imaj yaratmanıza neden olur. İlgili rehber: Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Marka yönetimi, tüketicilerin markanızla ilgili olabilecek her kanalı kapsar. Bu sebeple de web sitenizde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de önemlidir. Sitenizin kötü durumda olması veya kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacak tasarım sorunlarının olması da marka imajınızı zedeler. Bu nedenle de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerinizin geri bildirimlerini analiz edin

Marka algınızı iyileştirmek için müşterilerinizin geri bildirimleri üzerinde de çalışmalısınız. Markanız hakkındaki imajı en iyi onların gözünden öğrenebilirsiniz. Bu sebeple de müşterilerinizin markanızla ilgili yaptığı yorumları takip etmeli; sosyal ağlarda firmanızla ilgili yapılan paylaşımları araştırarak incelemeli; müşteri destek hizmeti sağlarken, müşterilerinizden doğrudan geri bildirimler alabilirsiniz. Bu geri bildirimler sayesinde markanızın nasıl bir algısı olduğunu görerek, bunu daha da iyi hale getirmek için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğiyle ilgili de stratejiler geliştirebilirsiniz.

Marka yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Markalaşma sürecinde yapmamanız gerekenler neler?

Markalaşma sürecinde müşterilerinize tutamacağınız sözler vermeyin ve başkalarının fikirlerini birebir kopyalamaktan kaçının. Markalaşma uzun vadeli bir süreçtir bu sebeple de kısa vadeli düşünmekten kaçınır. Bir marka algısı yaratabilmek için de sürekli olarak değişiklik yapmayın. İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Markanızı daha kişisel bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Daha kişisel bir marka yaratmanız, tüketicilerin ilgisini çeker. Bunun için ürünlerin üretim aşamalarını gösterebilir, ekibinizi tanıtan içerikler hazırlayabilir, işinizin arka planını gösterebilir ve gerçek müşteri hikayeleri anlatabilirsiniz. İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Markaya olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Web sitenizi güvenli bir hale getirerek, HTPPS altyapına geçin. Bunun yanı sıra ödeme işlemlerindeki güvenlik önlemlerini artırmanız ve siteniz üzerinde kullandığınız güvenlik önlemlerini de sitenizde gösterin. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak paylaşım yapmanız ve takipçilerinizle iletişimde kalarak, onlara iyi müşteri desteği sağlamanız da güveni artırır. İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan