fbpx

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?

20 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için izleyebileceğiniz bir takım adımlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu adımlar üzerinde duracağız.

Marka yönetimi nasıl yapılır?

Ekibinizi eğitin

Öncelikle markanızla ilgili paylaşım yapan ve marka algısı yaratmanızı sağlayan ekibinizi eğiterek işe başlamanız gerekiyor. Markanızın, sektörde nasıl konumlanacağını ve marka algınızın nasıl olacağını ekibinizle paylaşın. Böylelike markanızla ilgili yapılan paylaşımlar için tek bir dil ve yöntem belirlemiş olup, tüm ekibinizin aynı dili konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Marka dilinizi belirleyin

Marka dilinizi belirlemeniz de, pazarlama, reklam ve satış ekibiniz için önemlidir. Ürünlerinizi ve markanızı tanıtırken nasıl bir dil kullanılacağı, markanızın hangi kelimelerle yan yana kullanılabileceği ve bu dil ile nasıl bir algı yaratılmak istendiği üzerine çalışmalar yapın.

Basın kitinizi oluşturun

Basın kitinizi oluşturmanız da basında çıkacak içeriklerde markanızın doğru bir şekilde lanse edilmesin yardımcı olacaktır. Basın kiti içerisinde, kullanılması gereken logo ve görseller, şirket hakkında kısa bilgi, ödül veya sertifikalarınız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler yer almalı. Basın kitiniz, marka yönetimi için oldukça önemlidir. Yayıncılar bu kit sayesinde, markanızı doğru bir şekilde tanıtabilir. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

PR ajansınızla konu üzerine strateji geliştirin

PR ajansı ile çalışıyorsanız, marka yönetimi ve imajı hakkında da çalışmalar yapmanız gerekir. Markanızı tanıtmak için hangi basın kanallarının daha uygun olabileceği hakkında stratejiler geliştirerek, hedef kitlenize ulaşırken ne tür PR çalışmaları yapılması gerektiğine dair stratejiler belirlemeniz gerekir. İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Basın ve yayıncılarla iyi ilişikler kurun

Marka yönetimi çalışmalarınızın olumlu sonuçlar verebilmesi için sektörünüzdeki basın ve yayıncı kuruluşlarla da iyi ilişkiler içerisinde olun. Sizin hakkınızda yapılan haber ve içeriklerde marka algınızı olumsuz etkileyebilecek kötü ilişkiler, uzun vade de marka imajınıza ciddi zararlar verebilir. Bu sebeple de yayıncı kuruluşlarla ilişkilerinizi iyi tutmanız da önemli.

Sosyal medyada yer alın

Sosyal medya pazarlama, marka yönetimi için oldukça idealdir. Doğrudan tüketicilere ulaşarak, onlarla iletişim kurabilirsiniz. Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle etkileşime girmenin yanı sıra onlara müşteri desteği de sağlayabilirsiniz. Marka algısı ve imajı üzerine çalışırken sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizle atışmamanız ve tartışmamanız da önemlidir. Sosyal ağlar üzerindeki krizler, imajınıza ciddi zarar verebilir. Çünkü buradaki tartışmalar tüm herkes tarafından görüntülenebilir ve tartışmanın büyümesi ya da aleyhinize şekillenmesi, markanıza olan güveni sarsarak, olumsuz bir imaj yaratmanıza neden olur. İlgili rehber: Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Marka yönetimi, tüketicilerin markanızla ilgili olabilecek her kanalı kapsar. Bu sebeple de web sitenizde sunduğunuz kullanıcı deneyimi de önemlidir. Sitenizin kötü durumda olması veya kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olacak tasarım sorunlarının olması da marka imajınızı zedeler. Bu nedenle de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirerek, sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Müşterilerinizin geri bildirimlerini analiz edin

Marka algınızı iyileştirmek için müşterilerinizin geri bildirimleri üzerinde de çalışmalısınız. Markanız hakkındaki imajı en iyi onların gözünden öğrenebilirsiniz. Bu sebeple de müşterilerinizin markanızla ilgili yaptığı yorumları takip etmeli; sosyal ağlarda firmanızla ilgili yapılan paylaşımları araştırarak incelemeli; müşteri destek hizmeti sağlarken, müşterilerinizden doğrudan geri bildirimler alabilirsiniz. Bu geri bildirimler sayesinde markanızın nasıl bir algısı olduğunu görerek, bunu daha da iyi hale getirmek için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğiyle ilgili de stratejiler geliştirebilirsiniz.

Marka yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Markalaşma sürecinde yapmamanız gerekenler neler?

Markalaşma sürecinde müşterilerinize tutamacağınız sözler vermeyin ve başkalarının fikirlerini birebir kopyalamaktan kaçının. Markalaşma uzun vadeli bir süreçtir bu sebeple de kısa vadeli düşünmekten kaçınır. Bir marka algısı yaratabilmek için de sürekli olarak değişiklik yapmayın. İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Markanızı daha kişisel bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Daha kişisel bir marka yaratmanız, tüketicilerin ilgisini çeker. Bunun için ürünlerin üretim aşamalarını gösterebilir, ekibinizi tanıtan içerikler hazırlayabilir, işinizin arka planını gösterebilir ve gerçek müşteri hikayeleri anlatabilirsiniz. İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Markaya olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Web sitenizi güvenli bir hale getirerek, HTPPS altyapına geçin. Bunun yanı sıra ödeme işlemlerindeki güvenlik önlemlerini artırmanız ve siteniz üzerinde kullandığınız güvenlik önlemlerini de sitenizde gösterin. Bunlara ek olarak sosyal ağlar üzerinde sürekli olarak paylaşım yapmanız ve takipçilerinizle iletişimde kalarak, onlara iyi müşteri desteği sağlamanız da güveni artırır. İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan