E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

4 Kasım 2019
Sinan Oypan

Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle tutabilmek ve sadık müşteriler oluşturabilmek için marka sadakati gerekmektedir. Sadece fiyat odaklı kampanyalar ve satış stratejileri yapmak, sadık müşteriler kazanmanızı sağlamaz. Onlara ek olarak bazı değerleri sunmanız gerekir. Aksi taktide müşteri kitlenizin ürünün en düşük fiyatlısını sunan firmaya gitme ihtimali artacaktır.

Marka sadakatini geliştirmek için yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de ne gibi çalışmalar yaparak, sadık kitleler edinebileceğinizin üzerinde duracağız.

Marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

İlk izlenim oldukça önemli

Marka sadakatinin oluşabilmesi için tüketicilerin aynı zamanda size güvenebilmesi gerekir. Bu güvenin oluşmasını sağlayan faktörlerin de ilk izlenimde tüketicilerin gözü önünde olması gerekir. Bu noktada da öncelikle görsel olarak tüketicilere bazı şeyleri vermeniz gerekiyor.

İlk izlenimde tüketicilere güven vermek ve onların ilgisini çekmek için şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Modern ve standartları karşılayan web site tasarımı
  • Site üzerinde sunulan kullanıcı deneyiminin iyi olması
  • Karmaşık ve zor anlaşılır tasarımsal ögelerden uzak durmak
  • Site üzerinde SSL sertifikası ve diğer güvenlik unsurlarının bilgilerinin paylaşılması
  • İletişim bilgilerinin açıkça paylaşılması
  • Farklı ödeme yöntemlerinin sunulması
  • Kaliteli ürün fotoğrafları ile detaylı ürün açıklamalarının yer alması
  • Sitenin hızlı yükleniyor olması

gibi detaylar ilk izlenim sürecinde oldukça önemlidir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Marka sadakatini sağlamanın arkasında yatan fikirlerden biri de tüketicilerin kendi istedikleri şekilde markayla iletişim kurabilmesidir. Bu durumda da farklı iletişim kanalları sunuyor olmanız, tüketicilerin diledikleri şekilde size ulaşabilmelerini sağlar. Telefon, e-posta, sosyal mecralar, site üzerinde canlı destek gibi farklı iletişim kanalları oluşturarak, bu bilgileri web siteniz üzerinde kullanıcıların rahat ulaşabilecekleri bir bölümde göstermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirket olarak değerlerinizi tüketicilerle paylaşın

Marka sadakati oluşturmak ve tüketicilerin sizi takip etmelerini sağlamak için firma olarak inandığınız değerleri onlarla paylaşmalısınız. Kendi değerlerinizi paylaştığınızda benzer değerlere sahip olan tüketicilerin markanıza sadık kalmaları ve sizi takip etmeleri söz konusu olacaktır. Tüketiciler bir marka ile bağ kurarken, kendi inançları doğrultusunda değerlere sahip olan firmaları tercih ettikleri için, değerlerinizi tüketicilerle paylaşmaya özen göstermelisiniz.

Kusursuz bir müşteri desteği sunun

Müşteri sadakatini artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de kusursuz bir müşteri destek hizmeti sunmaktır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında kusursuz bir hizmet sunduğunuzda, müşterilerinizin tekrar sizden alışveriş yapmaları daha olasıdır.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Müşteri destek sürecinde tüketicinin sorunlarını anlamanız ve ona çözümler üreterek, onun işini hızlı bir şekilde çözdüğünüzde, tüketici markanızla çalıştığında herhangi bir sorun olsa bile onlara sağlayacağınız destek ve çözümden dolayı bir sonraki alışverişinde yeniden sizi tercih edecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturma sürecinde önemli bir adımdır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Konuyu kişiselleştirin

Hem ürünün satış ve pazarlama sürecinde hem de müşteri desteği sürecinde konuyu kişiselleştirmeniz ve kurumsal bir yaklaşım yerine daha kişisel bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanız, marka sadakati açısından etkili olacaktır.

Pazarlama ve satış çalışmalarınızda daha kişisel bir seviyeden konuya yaklaşarak, tüketicilere sunduğunuz mesaj ve içeriklerde onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak şekilide yaklaşmanız ve iletişimi kişisel bir seviyeye indirgemeniz de marka sadakati açısından size bir artı sağlayacaktır.

Müşteri desteği sunarken de iletişimden sorumlu çalışanların, kurumsal bir yaklaşımdan ziyade, tüketicinin sorunun daha kişisel bir seviyede dinleyen ve onu anlayarak, ona çözüm üretecek bir

Marka sadakati ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sadakati nedir?

Marka sadakati, müşterilerin sürekli olarak aynı firmayı tercih etmeleri ve onun ürünlerini satın alarak, başka bir firmaya geçiş yapmamaları olarak tanımlanabilir. Müşteriler bu firmalara sadık kaldıkları gibi aldıkları hizmetten memnun oldukları için başka tüketicilere de bu firmadan olumlu bir şekilde bahsederler.

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

İnternetten alışverişlerde marka sadakati neden önemli?

Firmaların büyümek ve daha çok karlılık edebilmeleri için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır. Firmalar devamlı olarak yeni kitlelere ulaşamazlar; ulaşsalar dahi bunun için gerekli olan reklam ve pazarlama maliyeti, karlılığın düşmesine neden olabilir. Uzun vadede başarılı olmak ve daha büyük bir şirket olabilmek için markaların sadık müşteri kitlelerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple de marka sadakati üzerine çalışmak; tüketicilerin sevdiği ve güvendiği bir marka haline gelmek uzun vadede başarılı olmanın anahtarlarından biridir.

Marka sadakati ve müşteri sadakati arasındaki fark nedir?

Marka sadakati, fiyat odaklı olmaktan çok; tüketicilerin markanın değerlerini sahiplenmesi, ürünlerini takip edip beğenmeleri ve onlara sunulan hizmetleri daha ön planda tutarken, müşteri sadakati biraz daha fiyat odaklı olup, anlık olarak yaptıkları alışverişlerden duydukları memnuniyetin derecesini belirlemektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan