E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle tutabilmek ve sadık müşteriler oluşturabilmek için marka sadakati gerekmektedir. Sadece fiyat odaklı kampanyalar ve satış stratejileri yapmak, sadık müşteriler kazanmanızı sağlamaz. Onlara ek olarak bazı değerleri sunmanız gerekir. Aksi taktide müşteri kitlenizin ürünün en düşük fiyatlısını sunan firmaya gitme ihtimali artacaktır.

Marka sadakatini geliştirmek için yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de ne gibi çalışmalar yaparak, sadık kitleler edinebileceğinizin üzerinde duracağız.

Marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

İlk izlenim oldukça önemli

Marka sadakatinin oluşabilmesi için tüketicilerin aynı zamanda size güvenebilmesi gerekir. Bu güvenin oluşmasını sağlayan faktörlerin de ilk izlenimde tüketicilerin gözü önünde olması gerekir. Bu noktada da öncelikle görsel olarak tüketicilere bazı şeyleri vermeniz gerekiyor.

İlk izlenimde tüketicilere güven vermek ve onların ilgisini çekmek için şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Modern ve standartları karşılayan web site tasarımı
  • Site üzerinde sunulan kullanıcı deneyiminin iyi olması
  • Karmaşık ve zor anlaşılır tasarımsal ögelerden uzak durmak
  • Site üzerinde SSL sertifikası ve diğer güvenlik unsurlarının bilgilerinin paylaşılması
  • İletişim bilgilerinin açıkça paylaşılması
  • Farklı ödeme yöntemlerinin sunulması
  • Kaliteli ürün fotoğrafları ile detaylı ürün açıklamalarının yer alması
  • Sitenin hızlı yükleniyor olması

gibi detaylar ilk izlenim sürecinde oldukça önemlidir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Marka sadakatini sağlamanın arkasında yatan fikirlerden biri de tüketicilerin kendi istedikleri şekilde markayla iletişim kurabilmesidir. Bu durumda da farklı iletişim kanalları sunuyor olmanız, tüketicilerin diledikleri şekilde size ulaşabilmelerini sağlar. Telefon, e-posta, sosyal mecralar, site üzerinde canlı destek gibi farklı iletişim kanalları oluşturarak, bu bilgileri web siteniz üzerinde kullanıcıların rahat ulaşabilecekleri bir bölümde göstermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirket olarak değerlerinizi tüketicilerle paylaşın

Marka sadakati oluşturmak ve tüketicilerin sizi takip etmelerini sağlamak için firma olarak inandığınız değerleri onlarla paylaşmalısınız. Kendi değerlerinizi paylaştığınızda benzer değerlere sahip olan tüketicilerin markanıza sadık kalmaları ve sizi takip etmeleri söz konusu olacaktır. Tüketiciler bir marka ile bağ kurarken, kendi inançları doğrultusunda değerlere sahip olan firmaları tercih ettikleri için, değerlerinizi tüketicilerle paylaşmaya özen göstermelisiniz.

Kusursuz bir müşteri desteği sunun

Müşteri sadakatini artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de kusursuz bir müşteri destek hizmeti sunmaktır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında kusursuz bir hizmet sunduğunuzda, müşterilerinizin tekrar sizden alışveriş yapmaları daha olasıdır.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Müşteri destek sürecinde tüketicinin sorunlarını anlamanız ve ona çözümler üreterek, onun işini hızlı bir şekilde çözdüğünüzde, tüketici markanızla çalıştığında herhangi bir sorun olsa bile onlara sağlayacağınız destek ve çözümden dolayı bir sonraki alışverişinde yeniden sizi tercih edecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturma sürecinde önemli bir adımdır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Konuyu kişiselleştirin

Hem ürünün satış ve pazarlama sürecinde hem de müşteri desteği sürecinde konuyu kişiselleştirmeniz ve kurumsal bir yaklaşım yerine daha kişisel bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanız, marka sadakati açısından etkili olacaktır.

Pazarlama ve satış çalışmalarınızda daha kişisel bir seviyeden konuya yaklaşarak, tüketicilere sunduğunuz mesaj ve içeriklerde onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak şekilide yaklaşmanız ve iletişimi kişisel bir seviyeye indirgemeniz de marka sadakati açısından size bir artı sağlayacaktır.

Müşteri desteği sunarken de iletişimden sorumlu çalışanların, kurumsal bir yaklaşımdan ziyade, tüketicinin sorunun daha kişisel bir seviyede dinleyen ve onu anlayarak, ona çözüm üretecek bir

Marka sadakati ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sadakati nedir?

Marka sadakati, müşterilerin sürekli olarak aynı firmayı tercih etmeleri ve onun ürünlerini satın alarak, başka bir firmaya geçiş yapmamaları olarak tanımlanabilir. Müşteriler bu firmalara sadık kaldıkları gibi aldıkları hizmetten memnun oldukları için başka tüketicilere de bu firmadan olumlu bir şekilde bahsederler.

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

İnternetten alışverişlerde marka sadakati neden önemli?

Firmaların büyümek ve daha çok karlılık edebilmeleri için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır. Firmalar devamlı olarak yeni kitlelere ulaşamazlar; ulaşsalar dahi bunun için gerekli olan reklam ve pazarlama maliyeti, karlılığın düşmesine neden olabilir. Uzun vadede başarılı olmak ve daha büyük bir şirket olabilmek için markaların sadık müşteri kitlelerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple de marka sadakati üzerine çalışmak; tüketicilerin sevdiği ve güvendiği bir marka haline gelmek uzun vadede başarılı olmanın anahtarlarından biridir.

Marka sadakati ve müşteri sadakati arasındaki fark nedir?

Marka sadakati, fiyat odaklı olmaktan çok; tüketicilerin markanın değerlerini sahiplenmesi, ürünlerini takip edip beğenmeleri ve onlara sunulan hizmetleri daha ön planda tutarken, müşteri sadakati biraz daha fiyat odaklı olup, anlık olarak yaptıkları alışverişlerden duydukları memnuniyetin derecesini belirlemektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Markethinkers
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın