fbpx

E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle tutabilmek ve sadık müşteriler oluşturabilmek için marka sadakati gerekmektedir. Sadece fiyat odaklı kampanyalar ve satış stratejileri yapmak, sadık müşteriler kazanmanızı sağlamaz. Onlara ek olarak bazı değerleri sunmanız gerekir. Aksi taktide müşteri kitlenizin ürünün en düşük fiyatlısını sunan firmaya gitme ihtimali artacaktır.

Marka sadakatini geliştirmek için yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de ne gibi çalışmalar yaparak, sadık kitleler edinebileceğinizin üzerinde duracağız.

Marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

İlk izlenim oldukça önemli

Marka sadakatinin oluşabilmesi için tüketicilerin aynı zamanda size güvenebilmesi gerekir. Bu güvenin oluşmasını sağlayan faktörlerin de ilk izlenimde tüketicilerin gözü önünde olması gerekir. Bu noktada da öncelikle görsel olarak tüketicilere bazı şeyleri vermeniz gerekiyor.

İlk izlenimde tüketicilere güven vermek ve onların ilgisini çekmek için şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Modern ve standartları karşılayan web site tasarımı
  • Site üzerinde sunulan kullanıcı deneyiminin iyi olması
  • Karmaşık ve zor anlaşılır tasarımsal ögelerden uzak durmak
  • Site üzerinde SSL sertifikası ve diğer güvenlik unsurlarının bilgilerinin paylaşılması
  • İletişim bilgilerinin açıkça paylaşılması
  • Farklı ödeme yöntemlerinin sunulması
  • Kaliteli ürün fotoğrafları ile detaylı ürün açıklamalarının yer alması
  • Sitenin hızlı yükleniyor olması

gibi detaylar ilk izlenim sürecinde oldukça önemlidir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Marka sadakatini sağlamanın arkasında yatan fikirlerden biri de tüketicilerin kendi istedikleri şekilde markayla iletişim kurabilmesidir. Bu durumda da farklı iletişim kanalları sunuyor olmanız, tüketicilerin diledikleri şekilde size ulaşabilmelerini sağlar. Telefon, e-posta, sosyal mecralar, site üzerinde canlı destek gibi farklı iletişim kanalları oluşturarak, bu bilgileri web siteniz üzerinde kullanıcıların rahat ulaşabilecekleri bir bölümde göstermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirket olarak değerlerinizi tüketicilerle paylaşın

Marka sadakati oluşturmak ve tüketicilerin sizi takip etmelerini sağlamak için firma olarak inandığınız değerleri onlarla paylaşmalısınız. Kendi değerlerinizi paylaştığınızda benzer değerlere sahip olan tüketicilerin markanıza sadık kalmaları ve sizi takip etmeleri söz konusu olacaktır. Tüketiciler bir marka ile bağ kurarken, kendi inançları doğrultusunda değerlere sahip olan firmaları tercih ettikleri için, değerlerinizi tüketicilerle paylaşmaya özen göstermelisiniz.

Kusursuz bir müşteri desteği sunun

Müşteri sadakatini artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de kusursuz bir müşteri destek hizmeti sunmaktır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında kusursuz bir hizmet sunduğunuzda, müşterilerinizin tekrar sizden alışveriş yapmaları daha olasıdır.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Müşteri destek sürecinde tüketicinin sorunlarını anlamanız ve ona çözümler üreterek, onun işini hızlı bir şekilde çözdüğünüzde, tüketici markanızla çalıştığında herhangi bir sorun olsa bile onlara sağlayacağınız destek ve çözümden dolayı bir sonraki alışverişinde yeniden sizi tercih edecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturma sürecinde önemli bir adımdır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Konuyu kişiselleştirin

Hem ürünün satış ve pazarlama sürecinde hem de müşteri desteği sürecinde konuyu kişiselleştirmeniz ve kurumsal bir yaklaşım yerine daha kişisel bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanız, marka sadakati açısından etkili olacaktır.

Pazarlama ve satış çalışmalarınızda daha kişisel bir seviyeden konuya yaklaşarak, tüketicilere sunduğunuz mesaj ve içeriklerde onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak şekilide yaklaşmanız ve iletişimi kişisel bir seviyeye indirgemeniz de marka sadakati açısından size bir artı sağlayacaktır.

Müşteri desteği sunarken de iletişimden sorumlu çalışanların, kurumsal bir yaklaşımdan ziyade, tüketicinin sorunun daha kişisel bir seviyede dinleyen ve onu anlayarak, ona çözüm üretecek bir

Marka sadakati ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sadakati nedir?

Marka sadakati, müşterilerin sürekli olarak aynı firmayı tercih etmeleri ve onun ürünlerini satın alarak, başka bir firmaya geçiş yapmamaları olarak tanımlanabilir. Müşteriler bu firmalara sadık kaldıkları gibi aldıkları hizmetten memnun oldukları için başka tüketicilere de bu firmadan olumlu bir şekilde bahsederler.

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

İnternetten alışverişlerde marka sadakati neden önemli?

Firmaların büyümek ve daha çok karlılık edebilmeleri için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır. Firmalar devamlı olarak yeni kitlelere ulaşamazlar; ulaşsalar dahi bunun için gerekli olan reklam ve pazarlama maliyeti, karlılığın düşmesine neden olabilir. Uzun vadede başarılı olmak ve daha büyük bir şirket olabilmek için markaların sadık müşteri kitlelerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple de marka sadakati üzerine çalışmak; tüketicilerin sevdiği ve güvendiği bir marka haline gelmek uzun vadede başarılı olmanın anahtarlarından biridir.

Marka sadakati ve müşteri sadakati arasındaki fark nedir?

Marka sadakati, fiyat odaklı olmaktan çok; tüketicilerin markanın değerlerini sahiplenmesi, ürünlerini takip edip beğenmeleri ve onlara sunulan hizmetleri daha ön planda tutarken, müşteri sadakati biraz daha fiyat odaklı olup, anlık olarak yaptıkları alışverişlerden duydukları memnuniyetin derecesini belirlemektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan