E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle tutabilmek ve sadık müşteriler oluşturabilmek için marka sadakati gerekmektedir. Sadece fiyat odaklı kampanyalar ve satış stratejileri yapmak, sadık müşteriler kazanmanızı sağlamaz. Onlara ek olarak bazı değerleri sunmanız gerekir. Aksi taktide müşteri kitlenizin ürünün en düşük fiyatlısını sunan firmaya gitme ihtimali artacaktır.

Marka sadakatini geliştirmek için yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de ne gibi çalışmalar yaparak, sadık kitleler edinebileceğinizin üzerinde duracağız.

Marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?

İlk izlenim oldukça önemli

Marka sadakatinin oluşabilmesi için tüketicilerin aynı zamanda size güvenebilmesi gerekir. Bu güvenin oluşmasını sağlayan faktörlerin de ilk izlenimde tüketicilerin gözü önünde olması gerekir. Bu noktada da öncelikle görsel olarak tüketicilere bazı şeyleri vermeniz gerekiyor.

İlk izlenimde tüketicilere güven vermek ve onların ilgisini çekmek için şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Modern ve standartları karşılayan web site tasarımı
  • Site üzerinde sunulan kullanıcı deneyiminin iyi olması
  • Karmaşık ve zor anlaşılır tasarımsal ögelerden uzak durmak
  • Site üzerinde SSL sertifikası ve diğer güvenlik unsurlarının bilgilerinin paylaşılması
  • İletişim bilgilerinin açıkça paylaşılması
  • Farklı ödeme yöntemlerinin sunulması
  • Kaliteli ürün fotoğrafları ile detaylı ürün açıklamalarının yer alması
  • Sitenin hızlı yükleniyor olması

gibi detaylar ilk izlenim sürecinde oldukça önemlidir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Marka sadakatini sağlamanın arkasında yatan fikirlerden biri de tüketicilerin kendi istedikleri şekilde markayla iletişim kurabilmesidir. Bu durumda da farklı iletişim kanalları sunuyor olmanız, tüketicilerin diledikleri şekilde size ulaşabilmelerini sağlar. Telefon, e-posta, sosyal mecralar, site üzerinde canlı destek gibi farklı iletişim kanalları oluşturarak, bu bilgileri web siteniz üzerinde kullanıcıların rahat ulaşabilecekleri bir bölümde göstermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Şirket olarak değerlerinizi tüketicilerle paylaşın

Marka sadakati oluşturmak ve tüketicilerin sizi takip etmelerini sağlamak için firma olarak inandığınız değerleri onlarla paylaşmalısınız. Kendi değerlerinizi paylaştığınızda benzer değerlere sahip olan tüketicilerin markanıza sadık kalmaları ve sizi takip etmeleri söz konusu olacaktır. Tüketiciler bir marka ile bağ kurarken, kendi inançları doğrultusunda değerlere sahip olan firmaları tercih ettikleri için, değerlerinizi tüketicilerle paylaşmaya özen göstermelisiniz.

Kusursuz bir müşteri desteği sunun

Müşteri sadakatini artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de kusursuz bir müşteri destek hizmeti sunmaktır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında kusursuz bir hizmet sunduğunuzda, müşterilerinizin tekrar sizden alışveriş yapmaları daha olasıdır.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Müşteri destek sürecinde tüketicinin sorunlarını anlamanız ve ona çözümler üreterek, onun işini hızlı bir şekilde çözdüğünüzde, tüketici markanızla çalıştığında herhangi bir sorun olsa bile onlara sağlayacağınız destek ve çözümden dolayı bir sonraki alışverişinde yeniden sizi tercih edecektir. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturma sürecinde önemli bir adımdır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Konuyu kişiselleştirin

Hem ürünün satış ve pazarlama sürecinde hem de müşteri desteği sürecinde konuyu kişiselleştirmeniz ve kurumsal bir yaklaşım yerine daha kişisel bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanız, marka sadakati açısından etkili olacaktır.

Pazarlama ve satış çalışmalarınızda daha kişisel bir seviyeden konuya yaklaşarak, tüketicilere sunduğunuz mesaj ve içeriklerde onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak şekilide yaklaşmanız ve iletişimi kişisel bir seviyeye indirgemeniz de marka sadakati açısından size bir artı sağlayacaktır.

Müşteri desteği sunarken de iletişimden sorumlu çalışanların, kurumsal bir yaklaşımdan ziyade, tüketicinin sorunun daha kişisel bir seviyede dinleyen ve onu anlayarak, ona çözüm üretecek bir

Marka sadakati ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sadakati nedir?

Marka sadakati, müşterilerin sürekli olarak aynı firmayı tercih etmeleri ve onun ürünlerini satın alarak, başka bir firmaya geçiş yapmamaları olarak tanımlanabilir. Müşteriler bu firmalara sadık kaldıkları gibi aldıkları hizmetten memnun oldukları için başka tüketicilere de bu firmadan olumlu bir şekilde bahsederler.

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

İnternetten alışverişlerde marka sadakati neden önemli?

Firmaların büyümek ve daha çok karlılık edebilmeleri için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır. Firmalar devamlı olarak yeni kitlelere ulaşamazlar; ulaşsalar dahi bunun için gerekli olan reklam ve pazarlama maliyeti, karlılığın düşmesine neden olabilir. Uzun vadede başarılı olmak ve daha büyük bir şirket olabilmek için markaların sadık müşteri kitlelerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple de marka sadakati üzerine çalışmak; tüketicilerin sevdiği ve güvendiği bir marka haline gelmek uzun vadede başarılı olmanın anahtarlarından biridir.

Marka sadakati ve müşteri sadakati arasındaki fark nedir?

Marka sadakati, fiyat odaklı olmaktan çok; tüketicilerin markanın değerlerini sahiplenmesi, ürünlerini takip edip beğenmeleri ve onlara sunulan hizmetleri daha ön planda tutarken, müşteri sadakati biraz daha fiyat odaklı olup, anlık olarak yaptıkları alışverişlerden duydukları memnuniyetin derecesini belirlemektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan